• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 6272
تعداد نظرات : 670
زمان آخرین مطلب : 4657روز قبل
آموزش و تحقيقات
دانشگاه ملی استرالیا در گزارشی تحقیقاتی اعلام كرد كه نداشتن شغل، بهتر از داشتن شغل بد است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این گزارش، تحقیقاتی كه در شبكه خبری بی‌بی‌سی هم منتشر شد نشان می‌دهد، افرادی كه دارای شغل بد و نامناسب هستند، به دلیل مشكل در دریافت حقوق، عدم تعادل در موقعیت كاری و نداشتن امنیت شغلی به شدت دچار ناراحتی‌های روحی و روانی هستند. به همین دلیل، اعلام شده است كه آن دسته از كسانی كه شغل ندارند و بیكارند، زندگی بهتری نسبت به شاغلانی دارند كه در محیط‌های نامساعد كاری فعال هستند.

تحقیق هفت ساله محققان دانشگاه ملی استرالیا بروی هفت هزار شاغل در سیستم‌ كاری این كشور مشخص كرد كه آن دسته از افرادی كه از كار خود خارج شده یا به عبارتی بیكار شدند، از نظر روحی در وضعیت بهتری قرار دارند، اما آن دسته كه همچنان در كار خود هستند، به شدت دچار مشكلات روحی هستند.

بر اساس این گزارش، همچنین مشخص شد كه شغل‌های بد باعث تخریب روح و شخصیت افراد می‌شود.
پنج شنبه 26/12/1389 - 8:2
آموزش و تحقيقات
ازدواج موفق نشانه خوبی است كه از احتمال زندگی بلند نوید می‌دهد اما تنها بودن برای خانم‌ها به اندازه ازدواج سلامت‌بخش است، به‌ویژه كه برای خود برنامه‌های اجتماعی مختلف داشته باشد.
تهران امروز: نتیجه یك بررسی ۹۰ ساله در آمریكا كه روی زندگی ۱۵۲۸ نفر در این كشور انجام شده نشان می‌دهد این نظریه كه رئیس باعث می‌شود كارمندش زود‌تر از موعد راهی آن دنیا شود افسانه‌ای بیش نیست. «هاوارد فریدمن» و «لزلی مارتین» یافته‌های جدیدشان را در مورد زندگی در كتابی به نام «پروژه عمر طولانی» در دسترس همگان قرار داده‌اند.

هسته اصلی پژوهش‌های این دو دانشمند 20 سال است آغاز شده و آنها به بررسی شماری از افسانه‌های رایج میان مردم درباره زندگی طولانی و سلامتی پرداخته‌اند.

افسانه اول: فكر كردن راجع به چیزهای خوب زندگی را دراز می‌كند

واقعیت: در این بررسی مشاهده شد فرزندانی كه پدر و مادرشان آنها را بچه‌های بسیار شاداب و خوش‌بینی می‌دانند، بچه‌هایی كه نیمه تاریك را نمی‌بینند، یا هیچ وقت نگران نیستند، كمتر از دیگر بچه‌ها به سن بالا رسیدند. پژوهشگران تاكید می‌كنند كه این یكی از «بزرگ‌ترین یافته‌های حیرت‌انگیز این بررسی» است.

افسانه شماره دو: باغبانی و پیاده‌روی برای تندرستی كافی نیست.

نویسندگان این پژوهش می‌گویند كه راهبردهای مراكز دولتی در مورد دست‌كم ۳۰ دقیقه پیاده‌روی، چهار روز در هفته و مصرف انرژی به صورت متعادل، مشورت بهداشتی خوب و هنوز درستی است اما كافی نیست.

واقعیت: فعال بودن در دوران میانسالی رمز زندگی طولانی است اما به جای اینكه كاری بكنید كه بدن شما را متعادل نگه دارد و بعد از مدتی فعالیت تان را متوقف كنید، كاری را كه دوست دارید انجام دهید.

افسانه سوم: اخم نكنید، جدی بودن برای آدم خوب نیست.

واقعیت: پژوهشگران عقیده دارند یكی از عوامل عمر كوتاه محتاط بودن است. این پژوهشگران می‌گویند دلیل روشن این نتیجه‌گیری این است كه آدم‌های محتاط كارهایی می‌كنند كه در راستای محافظت كردن از سلامت خود است و كمتر در فعالیت‌هایی وارد می‌شوند كه خطری برایشان داشته باشد.

افسانه چهارم: كار‌ها را ساده بگیرید و خودتان را با كار خسته نكنید تا زندگی طولانی داشته باشید.

واقعیت: كسانی كه در كارشان موفق‌تر بودند، زندگی بلندتری داشتند. كسانی كه كاری را رها می‌كردند و بی‌‌آن كه آینده‌ای در انتظارشان باشد، سراغ كار دیگری می‌رفتند در مقایسه با انسان‌های مسئولیت‌پذیر زندگی بلندی نداشتند.

در میان كسانی كه هنوز در 70 سالگی كار می‌كردند، زنان و مردان كاری بیش از همكاران بازنشسته خود زندگی كرده بودند. این ویژگی بیش از دیگر چیز‌ها در زندگی مانند روابط اجتماعی بر احساس خشنودی آنها از زندگی اثر داشت. نتیجه این است: «انسان‌های شاد‌تر و بی‌خیال لزوماً زندگی درازی نداشتند. بلكه كسانی این موهبت را داشتند كه لحظه‌ای از دنبال كردن هدف‌های خود غافل نبودند.»

افسانه پنجم: ازدواج كن و عمر طولانی داشته باش.

واقعیت: این پژوهشگران پس از بررسی افراد متاهل تفاوت‌های زیادی میان گروه‌ها و جنس‌های مختلف مشاهده كردند.

ازدواج موفق نشانه خوبی است كه از احتمال زندگی بلند نوید می‌دهد اما تنها بودن برای خانم‌ها به اندازه ازدواج سلامت‌بخش است، به‌ویژه كه برای خود برنامه‌های اجتماعی مختلف داشته باشد.
دوشنبه 23/12/1389 - 13:15
آموزش و تحقيقات
-پزشکی پزشکی

facebook_stress1.jpg

اگر احساس می کند روحیه تان پایین امده است، به جای اینکه جلوی آینه بایستید و به خودتان خیره شوید، به پروفایل فیس بوکتان بروید و خودتان را آنجا ببینید. این کار اعتماد به نفس شما را تقویت خواهد کرد.

گروهی از محققین دانشگاه کورنل پس از انجام مطالعه ای به این نتیجه رسیدند که استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک می تواند روحیه افراد را بالا ببرد، آنها فکر می کنند 2 دلیل برای این مساله وجود دارد:
اول اینکه فیس بوک به شما اجازه می دهد بهترین تصویر را از خود ارائه کنید و هر چه را که ممکن است شما را ناراحت کند، فیلتر کنید
دوم اینکه شما می توانید بازخوردهای مثبتی از فیس بوک دریافت کنید، فیس بوک مثل آینه نیست و تنها نکات مثبت را که شما می خواهید به شما خواهد رساند

دکتر جفری هنکاک یکی از پژوهشگران این طرح می گوید: بر خلاف آینه که تمام واقعیتهای مثبت و منفی را به شما نشان می دهد، فیس بوک مطابق میل شما رفتار می کند و با نشان دادن موارد مثبت روحیه شما را بالا می برد.

در تحقیقی که توسط این تیم انجام شده بود، دانشجویان دانشگاه به چند گروه تقسیم شدند، عده ای از آنها می توانستند به پروفایل فیس بوک خود رفته و در صفحات آن چرخی بزنند. عده ای به جای اینکار باید در فواصلی خودشان را در آینه می دیدند و برای گروه سوم هم نه آینه ای در کار بود و نه فیس بوکی. سپس میزان اعتماد به نفس این دانشجویان بر اساس تستهایی تعیین شد، دانشجویان فیس بوکی بالاترین اعتماد به نفس را داشتند و نکته جالبتر اینجاست که آن دسته از دانشجویان فیس بوکی که در این مدت بیشتر در پروفایل خود چرخ زده بودند، باز هم اعتماد به نفس بیشتری داشتند. همچنین کسانی که اجازه داشتند پروفایل خود را در این مدت ویرایش کنند هم روحیه و اعتماد به نفس بسیار بهتری نشان دادند.

به نظر می رسد در کنار اخبار مختلفی که از تاثیرات منفی اینترنت و کامپیوتر بر مسائل رفتاری و عصبی حاکی هستند، این خبر یک نتیجه جالب و در خور توجه باشد، چرا که بطور علمی از تاثیر مثبت یک پدیده سایبری بر زندگی حقیقی پرده برداشته است.


دوشنبه 23/12/1389 - 13:12
سلامت و بهداشت جامعه
به خاطر این تغییرات فیزیولوژیکی وقتی کم بخوابید بیش از حد می‌خورید و غذایی که انتخاب می‌کنید احتمالاً ارزش غذایی نداشته یا منبع انرژی خوب و ماندگاری نیست.
افرادی که دچار کمبود خواب هستند، در تصمیم گیری درست دچار مشکل می‌شوند، اشتهای آن‌ها بیشتر می‌شود، زود‌تر سرما می‌خورند و احساس افسردگی در آن‌ها تشدید می‌شود.

به گزارش آریا، بدن ما وقتی خسته است علائم زیادی را از خود نشان می‌دهد. اما برخی از ما آن قدر به نخوابیدن عادت داریم که معمولاً از آسیب‌های وارده به جسم و روان خود غافل هستیم.
کمبود خواب چیزی نیست که بتوان آخر هفته آن را جبران کرد. محققان می‌گویند که هفته‌ها طول می‌کشد تا عادت خواب ما به حالت اول برگردد.

سلامت برخی افراد مانند پرستاران که در شیفت شب نیز باید به کار مشغول باشند در صورتی که در طول روز نیز کم بخوابند، به خطر می‌افتد.

در ادامه به برخی از علائمی که نشان می‌دهد باید خواب را در اولویت‌های اضطراری خود قرار دهیم، اشاره می‌کنیم:

تصمیمات ساده شما را عاجز می‌کنند

تا دیر وقت بیدار می‌مانید تا برای تعطیلاتی که در پیش دارید جا رزرو کنید و حتی اگر تاریخ و مسافت را هم بدانید، به کوچک‌ترین جزئیات توجه دارید. باید بلیت بازپرداختی بگیرید؟ جایتان جلوی پنجره باشد یا در راهرو؟ الآن ماشین کرایه کنید یا بعداً؟

طبق نظر سین درامند، پزشک و محقق خواب در دانشگاه کالیفورنیا در ساندیگو، وقتی خسته هستید کمتر می‌توانید اطلاعات مهم و بی‌ربط را از هم تشخیص بدهید مثل تعیین جا. حتی ساده‌ترین تصمیمات، اهمیت بیش از اندازه‌ای پیدا می‌کنند. کسی که خسته باشد خطر کردن را به حداکثر می‌رساند (شاید اگر تا آخر وقت صبر کنم، قیمت بلیت پائین بیاید) و با تغییر شرایط نمی‌تواند خودش را وفق بدهد. (مثل مطمئن شدن از برنامه سفر هنگامی که پرواز از فرودگاهی ناآشنا صورت بگیرد).

با اینکه تمام روز را غذا خوردید باز هم گرسنه‌اید

تغییر برنامه خواب، آنچه می‌خورید را از بین می‌برد. مطالعات نشان می‌دهند که کمبود خواب مزمن می‌تواند قند خون را از بین ببرد و باعث شود بدن لپتین کمتر که هورمون کنترل کننده اشت‌ها است و گرلین بیشتری که در مقابل لپتین، تحریک کننده گرسنگی است، تولید کند.

به خاطر این تغییرات فیزیولوژیکی وقتی کم بخوابید بیش از حد می‌خورید و غذایی که انتخاب می‌کنید احتمالاً ارزش غذایی نداشته یا منبع انرژی خوب و ماندگاری نیست.

لیسا شیوز، پزشک و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی خواب امریکا می‌گوید: فردی که خسته باشد به خصوص به قند و دیگر کربوهیدراتهایساده تمایل دارد. شاید به این دلیل باشد که بدن به دنبال چیزی است که سریع گرسنگی را برطرف کند ضمن اینکه کمبود خواب باعث می‌شود کنترل خود را از دست بدهید و یک شیرینی را به جای تکه‌های هویج انتخاب کنید.

مبتلا به سرما خوردگی می‌شوید

ناکافی بودن خواب می‌تواند شما را نسبت به کسانی که خوب استراحت می‌کنند در مقابل عفونت حساستر کند.

در یک مطالعه، محققان به یکسری داوطلب سالم، ویروس سرماخوردگی تزریق کردند، آنهایی که هفته قبل کمتر از ۷ ساعت در یک شب خوابیدند، ۳ برابر آنهایی که ۸ ساعت یا بیشتر خوابیدند علائم سرماخوردگی را داشتند.

در مطالعه‌ای دیگر، فردی که چند شب فقط ۴ ساعت خوابیده بود ایمنی کمتری در مقابل واکسن آنفلوآنزا نسبت به کسی که بین ۵/۷ و ۵/۸ ساعت خوابیده بود، داشت.

چیزهای ترسناک و غیرعادی شما را به گریه می‌اندازند

آیا آهنگ‌های غمگین شما را به گریه می‌اندازد؟ سعی کنید زود‌تر به رختخواب بروید. خود به خود بغض ناگهانی خودتان را به حساب آهنگهای غمگین نگذارید. اگر نخوابید، ثبات احساسی خود را از دست می‌دهید و دمدمی می‌شوید.

در یک مطالعه تصویری از مغز، مثلاً فردی که یک شب نخوابیده و تصاویر مغزش اختلالاتی را نشان می‌داد در مقایسه با داوطلبانی که بهتر خوابیده بودند ۶۰درصد فعالیت بیشتری در بادامه مغز خود که در پردازش ترس و اضطراب دخالت دارد نشان می‌دادند.

این مطالعه همچنین مشخص کرد که بادامه مغز داوطلبانی که بیشتر می‌خوابیدند کمتر با دیگر قسمتهای مغز که واکنشهای احساسی درست را نشان می‌دهند ارتباط داشتند ضمن اینکه آن‌ها کارشان را در مورد تعدیل احساساتشان به خوبی انجام نمی‌دادند.

وقتی کمبود خواب داشته باشیم احساس افسردگی می‌کنیم چون مغز خسته خاطرات منفی را بیشتر از خاطرات مثبت و مؤثر یا خنثی ذخیره می‌کند در نتیجه شیوز می‌گوید اگر همیشه کمبود خواب دارید مثل اشخاص افسرده می‌مانید.

مهارت‌های حرکتیتان کند شده است

 دارید چای عصرانه‌تان را دم می‌کنید و ناگهان می‌بینید که آن را روی کل لباس جدیدتان ریخته‌اید. این ماجرا برایتان خیلی آشنا است؟

محققان شواهد زیادی در مورد افرادی که کمبود خواب دارند جمع آوری کرده‌اند مبنی بر اینکه این افراد مهارت‌های حرکتی کندتری داشته و دقت کمتری دارند اما کلیت کوشیدا، پزشک و رئیس مرکز دانشگاه استنفورد در قسمت پژوهش خواب انسان می‌گوید: اما چرا این هنوز شناخته نشده؟ افراد خواب آلود ممکن است به چند دلیل دست و پا چلفتی‌تر باشند، عکس العمل‌های ضعیف و عدم تمرکز ممکن است کار‌ها و واکنش‌های سریع را برای آن‌ها مشکل کند. احتمال دیگر: خواب، تعادل و ادراک عمیق را از بین می‌برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری کشور، در افرادی که زیاد می‌خوابند وقتی بدنشان نیاز به خوابیدن دارد عجیب نیست که یک لحظه از هوش بروند. کوشیدا می‌گوید: این امکان وجود دارد که دست و پا چلفتگی شما ناشی از خواب زیاد باشد که یک ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد به اندازه‌ای که کنترل خود را از دست داده یا یک لیوان از دستتان بیفتد.

دوشنبه 23/12/1389 - 13:10
اخبار
مدیر واحد صوت شركت كنترل كیفیت هوای تهران می گوید: تردد موتور سیكلت ها 83 تا 90 دسی بل صدا تولید می کند. بر اساس تحقیقات 49درصد از آلودگی صوتی ایجاد شده در تهران سهم موتورسیکلت ها است و 30درصد هم متعلق به خودروهای سواری است.
خونه‌دار و بچه‌دار، زنبیل و وردار و بیار. چرت نیم روزت پاره می‌شود با صدای گوشخراش مرد دستفروش، به خیابان می روی برای خرید و بوق ممتد خودروها میخكوبت می كند. صدای دزدگیر خودروها و دریل‌هایی كه خیابان را حفر می‌كنند، موسیقی ناسازی را كوك می‌كنند كه گوشتان را می‌خراشد.

به گزارش «شهر»، آلودگی صوتی در تهران یكی دیگر از معضلات این كلانشهر است. تردد زیاد خودروها و موتورسیكلت‌ها ، حضور صنایع مختلف سبب ایجاد سروصدای زیادی در تهران شده كه بالاتر از حد استاندارد نیز است. در برخی مناطق شهر تهران شاهد آلودگی صوتی بیشتری هستیم به خصوص در میدان‌هایی كه حجم تردد خودروها زیادتر یا دارای پایانه های حمل و نقل عمومی است.

آلودگی صوتی اثرات نامطلوبی بر آستانه شنوایی دارد. همچنین کاهش قدرت یادگیری، کاهش تمرکز در حین انجام کار، بهم خوردن خواب شبانه، اثر منفی بر روح و روان شهروندان و ایجاد مشکلات جدی برای جنین و نوزادان از دیگر مشكلاتی است كه این پدیده برای شهروندان بوجود می آورد. کاهش رشد گیاهان، مهاجرت بی موقع پرندگان و حیوانات، کاهش اشتها، کوتاه شده عمر و سقط جنین از دیگر اثرات ناگوار آلودگی صوتی است و متاسفانه هیچ دستورالعمل جامع اجرایی برای کنترل و سنجش آلودگی صوتی وجود ندارد.

میزان آلودگی صوتی در تهران

به گفته حسین مهرآوران، مدیر واحد صوت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، حد مجاز آلودگی صوتی برای دو دوره روز و شب در نظر گرفته شده که از 7 صبح تا 10 شب است . البته برای کاربری های مختلف حد مجاز آلودگی صوتی متغیر است و کاربری ها به مسکونی، مسکونی_ تجاری، تجاری، صنعتی و صنعتی_ مسکونی تقسیم شده اند. حد مجاز آلودگی صوتی در دوره روز برای بافت های مسکونی 55دسی بل و در دوره شب 45دسی بل در نظر گرفته شده است. اما در خیابان های پر رفت و آمد تهران و بزرگراه‌ها 75 تا 80 دسی بل آلودگی صوتی وجود دارد و به دلیل مجاورت بافت‌های مسکونی با خیابان‌های پر تردد آلودگی صوتی در بافت‌های مسکونی بسیار بالاتر از حد مجاز است. البته واحدهای آموزشی و مراكز درمانی به سكوت بیشتری نیاز دارند.

متهمان آلودگی صوتی تهران

مدیر واحد صوت شركت كنترل كیفیت هوای تهران می گوید: تردد موتور سیكلت ها 83 تا 90 دسی بل صدا تولید می کند. بر اساس تحقیقات 49درصد از آلودگی صوتی ایجاد شده در تهران سهم موتورسیکلت ها است و 30درصد هم متعلق به خودروهای سواری است.

ارزان بودن قیمت موتورسیکلت در کشور باعث شده تا مراکز معاینه فنی با انبوهی از موتورسیکلت ‌های رها شده توسط صاحبانشان مواجه شوند چرا که هزینه خرید موتورسیکلت جدید بسیار پایین تر است از معاینه فنی. بسیاری ازمالکان موتورسیكلت‌ها معاینه فنی را به صرفه نمی دانند و به مراكز معاینه فنی مراجعه نمی كنند.

از سوی دیگر آلودگی صوتی خودروها در مراکز معاینه فنی مورد کنترل و بررسی قرار نمی‌گیرد در حالیکه این امر یک ضرورت محسوب می‌شود.

همچنین وجود کارگاهها و ساخت و سازها، عبور خطوط پروازی از بالای سطح شهر، عبور خطوط ریلی از برخی مناطق از عوامل الوده كننده صوتی تهران هستند.

ایستگاه های سنجش آلودگی صوتی

شركت كنترل كیفیت هوا در سال 72 توسط شهرداری تهران تأسیس شد و یكی از وظایف آن سنجش آلودگی صوتی شهر تهران است.

تعیین تراز آلودگی صوتی در كل مناطق شهرداری تهران توسط نرم افزار Predictor و ارائه راهكارهای كنترلی آن و تعیین تراز صوتی فرودگاه مهرآباد تهران و تاثیر آن بر شهر تهران برعهده شركت كنترل كیفیت هواست. در حال حاضر22 ایستگاه سنجش آلودگی صوتی در شهر تهران فعال است که با افزایش ایستگاههای جدید مجموع آنها به 33 ایستگاه می رسد و شبکه ایستگاهی سنجش آلودگی صوتی شهر تهران تکمیل می شود.

سنجش آلودگی صوتی و تعیین وضعیت آن در  سطح شهر تهران در نهایت می تواند به راهكارهایی برای كاهش این نوع آلودگی بیانجامد.

 راهكارهای كاهش آلودگی صوتی

 برای مرتفع كردن آلودگی صوتی راه حل ‌های مختلفی وجود دارد؛ مانند نصب دیوارهای صوتی در اطراف بزرگرا‌ه‌ها و همچنین كاشت درخت.

مطالعات 10سال گذشته شرکت کنترل کیفیت هوای تهران مشخص کرده بهترین راهکار کاهش صدا در اطراف بزرگراه ها نصب دیوارهای صوتی است. دیوارهای صوتی با هزینه حدود 200هزار تومان برای هر مترمربع می توانند15 دسی بل صدای تولید شده را کم كنند .

دیوارهای صوتی از جنس پلی کربنات است و نه تنها زیبایی بصری شهر را از بین نمی برند بلکه می توانند مشکل صدا را در شهرها تا حد قابل توجهی رفع کنند.

البته درختكاری و پوشش گیاهی در اطراف بزرگراه ها هم از دیگر راهكارهای موثر در كاهش آلودگی صوتی است اما مهم تر از این دو ، تدوین قانونی جامع در خصوص آلودگی صوتی است كه تمامی نهادها به رعایت آن ملزم شوند.
دوشنبه 23/12/1389 - 13:8
کامپیوتر و اینترنت
-Others لپ تاپ ها

cnet reflection.jpg

چند روز پیش در مورد روش هایی برای ‏ انتخاب یک لپ تاپ مناسب ‏ صحبت کردیم و تعدادی از لپ تاپ های منتخب از نگاه وب سایت LaptopMag را دیدیم. این بار سراغ یک سایت های معتبر دیگر یعنی Cnet می رویم تا ببینیم سلیقه کارشناسان این سایت در انتخاب بهترین ها چه بوده است. ‏

اما چرا این کار را می کنیم؟ واقعیت این است که بازار فروش لپ تاپ در داخل ایران بیشتر توسط بازرگان ها و فروشندگان هدایت میشود تا توسط کارشناسان و کسانی که محصولات را از نظر کارایی تست و بررسی میکنند. معمولا اگر به فروشگاهی مراجعه کنید بر اساس موجودی انبار به شما پیشنهاد محصول داده می شود تا بر اساس نیاز واقعی یا کیفیت مورد نظر شما. ‏

بد نیست در کنار تمام این موارد و تبلیغات ببینیم نظر کسانی که واقعا محصولات را نقد و بررسی می کنند در این مورد چیست. آشنایی با نظرات کارشناسی از زاویه های مختلف کمک می کند تا هنگام انتخاب یک لپ تاپ جدید، دقیق تر انتخاب کنید. در ادامه مطلب به صورت خلاصه می بینیم که نظر سایت Cnet در مورد ۵ لپ تاپ برتر حال حاضر چیست؟



Apple-MacBook-pro.jpg

‏Apple MacBook Pro : ‏ رتبه اول متعلق به اپل است. مدل ۱۵ اینچی مک بوک پرو با پردازشگر Core i7 و 4 گیگابایت رم. البته مدل جدید این لپ تاپ همین چند روز پیش معرفی شده و باید منتظر به روز شدن این لیست باشیم و باید ببینیم که آیا مدل جدید باز هم در چنین رتبه ای قرار می گیرد؟ ‏

مزایا: ‏ سرعت بالا در پردازش محاسباتی و گرافیکی به همراه سرعت فوق العاده در سوییچ بین دو پردازشگر گرافیکی. ‏

معایب: ‏ بسیار گران و تقریبا جزو گران ترین لپ تاپ های موجود در بازار، فاقد پورت HDMI یا بلو-ری. ‏


Toshiba-Portege.jpg

‏ ‪:‬ Toshiba Portege R705-P35 ‏ مقام دوم از آن توشیبا است. لپ تاپی با پردازشگر Core i3 اینتل، هارد ۵۰۰ گیگابایتی و ۴ گیگا بایت حافظه. همانطور که می بینید در اغلب لپ تاپ های بازار، مشخصات سخت افزاری اصلی تفاوت های بسیار بزرگی با یگدیکر ندارند. این توجه به جزییات است که یک محصول را نسبت به بقیه متفاوت می کند. ‏

مزایا: ‏ طراحی باریک، کیبورد و تاچ پد عالی و پشتیبانی از Wireless Display اینتل به همراه پشتیبانی از 4G ‏

معایب: ‏ نداشتن کارت گرافیک اختصاصی، عدم وجود بلوتوث و عمر باطری متوسط. ‏

البته سری جدید این لپ تاپ هم با نام R800 به تازگی با پردازشگرهای Sandy Bridge معرفی شده که به زودی در بازار خواهد بود. ‏


hp-envy_512x288.jpg

‏HP Envy 17 : ‏ اگر یک لپ تاپ ۱۷ اینچ قدرتمند می خواهید این مدل اچ پی یکی از بهترین انتخاب ها است. با پردازشگر Core i5 و ۶ گیگابایت رم به همراه یک هارد ۶۴۰ گیگابایتی تا با کمبود حافظه مواجه نشوید. قیمت اش نسبت به امکاناتی که در اختیارتان قرار می دهد مناسب است اما همچنان کمی گران محسوب می شود. ‏

مزایا: ‏ طراحی زیبا و باریک، نمایشگر با قابلیت نمایش 1080P و تمام اچ دی، دارای پورت USB 3‪.‬0 ‏

معایب: ‏ فقط یک انتخاب برای پردازشگر گرافیکی اش وجود دارد. کیفیت کلیک پد چندان عالی نیست و عمر باطری اش کوتاه است. ‏


samsung-QX410-J01.jpg

‏Samsung QX410-J01 : ‏ این لپ تاپ به داشتن امکانات عالی با یک طراحی زیبا و باکلاس مشهور است. با پردازشگر Core i5 و ۴ گیگابایت رم. هارد این لپ تاپ ۱۴ اینچی هم ۶۴۰ گیگابایتی است. کارشناس سی نت گفته با این که لپ تاپ های سامسونگ تا به حال معمولا در گزینه های انتخابی ما قرار نمی گرفته اند اما امسال تبدیل به محصولات محبوبمان شده اند و این شرکت با محصولات خوب خیز بزرگی برای گرفتن بازار برداشته است. ‏

مزایا: ‏ طراحی متفاوت و زیبا، کیبورد عالی و تاچ پد بزرگ، پشتیبانی از Wireless Display اینتل، سویچ کارت گرافیک سریع و داشتن قیمت بسیار عالی نسبت به امکانات. ‏

معایب: ‏ طول عمر باطری متوسط، فاقد بلوتوث و کارت گرافیک نه چندان قدرتمند. ‏


HP_Pavilion_DM1_1110sa_Laptop_deals.jpg

‏HP Pavilion dm1 : ‏ این یک نتبوک سبک و ارزان قیمت است. با پردازشگر AMD Fusion و وزن ۱.۵ کیلوگرمی. مناسب افرادی است که انتظارات سخت افزاری زیادی از کامپیوترشان ندارند اما به دنبال سایز کوچک و سبک هستند. هر چند در حال حاضر تبلت ها تبدیل به رقبای جدی برای نتبوک ها شده اند. ‏

مزایا: ‏ بازدهی خوب نسبت به قیمت، طول عمر باطری عالی و کارکرد مناسب کارت گرافیک برای رده خودش. ‏

معایب: ‏ طراحی بدنه پلاستیکی که حس خوبی را منتقل نمی کند و در اندازه نسبت به برخی مدل های مشابه در این سایز ضخیم محسوب می شود. ‏

این ۵ کامپیوتر منتخب های Cnet در حال حاضر محسوب می شود. شما تجربه کار با هیچ کدام از این مدل ها را داشته اید؟ نظر شما در این مورد چیست؟ ‏


دوشنبه 23/12/1389 - 11:42
دانستنی های علمی

44275_narenji_ir.jpg

از دیرباز بشر شکار را به عنوان یک راه تامین غذا و پوشاک یاد گرفته و در آن تبحر پیدا کرده است. اما با گذشت زمان این کار اهمیت حیاتی و غذایی خود را از دست داده و تبدیل به یک سرگرمی برای عده ای شده است. ولی باعث تاسف است که برخی این تفریح را تبدیل به رفتارهایی دیوانه وار کرده اند و با ساخت سلاح ها و روش های جدید، به شکل وحشیانه ای به کشتار حیوانات می پردازند. در اینجا نگاهی به ۳ مورد از قویترین ابزارهای شکار خواهیم داشت.


اگر شما هم به این موضوع علاقه مند هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.


گلوله تیرانوزوروس ۵۷۷

44272_narenji_ir.jpg

اول از همه به گلوله فوق قوی T-Rex می پردازیم. بهتر است قبل از صحبت درباره قدرت آن نگاهی به قیافه اش بیاندازیم. در عکس زیر، اولین گلوله از سمت چپ همان تیرانوزوروس ۵۷۷ خودمان است و اولین گلوله از سمت راست، مربوط به تفنگهای شکاری معمولی است.

44255_narenji_ir.jpg

در حقیقت این گلوله اینقدر بزرگ است که شما نمی توانید از آن استفاده کنید، در این کلیپ افرادی را که از آن استفاده کرده اند می توانید ببینید.


44573.jpg

مسئله این نیست که گلوله می تواند فیل، بوفالو یا کرگدن را از پای در آورد، بلکه این نکته مهم است که آیا بعد از استفاده از این سلاح دست شما سالم باقی خواهد ماند!


نارنجک Barnes Varmint

44270.jpg

این گلوله در حقیقت یک نارنجک نیست. تنها یکی از انواع گلوله های hollow-point است. گلوله hollow-point به شکلی طراحی می شود که قدرت نفوذ کمی داشته باشد و معمولا پس از نفوذ در بدن هدف از ان خارج نمی شود. یکی از مهمترین استفاده های این گلوله در سلاح های نیروی امنیت پرواز است تا به بدنه هواپیما آسیبی نرسد.


170px-Hollow-point_bullet.svg.png

این گلوله ها معمولا از نوع معمولی خود کشنده تر هستند، اما گلوله های Barnes Varmint نسل جدیدی از این تکنولوژی هستند. بهتر است نگاهی به این کلیپ بیاندازید. این گلوله حقیقتا مانند یک نارنجک سنجاب و کایوت را پودر کرده و تبدیل به بخار می کند!

دلیل اصلی ساخت این گلوله شکار حیوانات بزرگ جثه با پوست گران قیمت است، زیرا فقط یک سوراخ بر روی پوست ایجاد خواهد شد و چیزی از طرف دیگر بدن حیوان خارج نخواهد شد. نتیجه یک شلیک خوب با این اسلحه یک کیسه از پوست است که درونش از سوپ حیوان پر شده است!


44263.jpg

جالب اینکه استفاده از گلوله های hollow-point در جنگ بر علیه انسان طبق معاهده های بین المللی ممنوع شده است، اما حیوانات زبان بسته باید آن را تحمل کنند.


The Punt Gun

44268.jpg

به عکس بالا کمی دقت کنید. به نظر یک اسلحه دکوری می آید؟ فکر می کنید اصلا قابلیت استفاده و شلیک را دارد؟ یا فقط به درد عکس گرفتن می خورد؟

در حقیقت این یک تفنگ واقعی است که می تواند شلیک کنید و بسیار هم کشنده و قوی است. به این نوع از سلاح ها اصطلاحا The Punt Gun یا تفنگ توپ زنی می گویند. یک تفنگ شکاری که با هر بار شلیک نزدیک به نیم کیلو مواد انفجاری را پرتاب می کند. این تفنگ ها معمولا بین دو تا سه متر طول دارند.


punt_gun.jpg

خب فکر می کنید با چنین سلاحی چه شکاری می توان زد؟ یک لشکر خرس یا کرگدن؟ خیر اشتباه می کنید. این سلاح در قرن ۱۸ و ۱۹ برای شکار مرغابی طراحی شده بود. بله، اشتباه نشنیده اید، مرغابی! با هر بار شلیک این اسلحه به سمت یک گله مرغابی می توان تا ۵۰ پرنده را به صورت همزمان شکار کرد


یعنی استفاده از این:

44266.jpg

برای شکار این:

44267.jpg


دوشنبه 23/12/1389 - 11:40
کامپیوتر و اینترنت
-Others لپ تاپ ها

samsung-vs-apple-narenji-ir.jpg

مدتی است که لپ تاپ ها به خوبی جایگزین کامپیوتر های رومیزی برای کارهای روزمره شده اند. در کنار آن چند سالی است که شاهد ورود نت بوک ها بودیم. این کامپیوترهای کوچک به دو علت موفقیت بزرگی کسب نکردند. اول اینکه سخت افزار آنها بسیاری از کاربران را راضی نمی کرد. دوم ورود تبلت ها مانند یک پتک بر سر بازار نت بوک بود. در این میان گروه دیکری از محصولات به آرامی قصد دارند بازار جدیدی برای خودشان ایجاد کنند. تبلت ها به این زودی نمی توانند لپ تاپ ها را از میدان خارج کنند. از طرف دیگر نت بوک ها هم از نظر سخت افزاری راضی کننده نبودند. کاربرانی وجود دارند که ترجیح میدهند پول بیشتری پرداخت کنند تا لپ تاپی داشته باشند که به همراه وزن و اندازه ای سبک که به راحتی قابل حمل باشد, بازدهی سخت افزاری خوبی هم داشته باشد.

در میان لپ تاپ های فوق سبک، مک بوک ایر اپل شاخص ترین محسوب می شد. تا اینکه سامسونگ تصمیم گرفت یک رقابت جدی با این محصول شروع کند. مک بوک ایر جدید اپل مدتی است که وارد بازار شده و لپ تاپ سری ۹ سامسونگ هم فروش خودش را در کره جنوبی اغاز کرده است. حالا که هر دو رقیب در بازار هستند، وقت اش رسیده که آنها را با یکدیگر مقایسه کنیم.


اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.


این دو لپ تاپ سبک و باریک از بسیاری جهات شبیه به هم هستند. هر دو طراحی بسیار خوبی دارند، بدنه فلزی تقریبا شبیه هم دارند و قیمت فروش نهایی شان هم نزدیک به یکدیگر است. مک بوک ایر با دو قیمت ۱۳۰۰ و ۱۶۰۰ دلار عرضه شده است. سامسونگ سری ۹ هم هرچند برخی منابع قیمت عرضه آن در کره را ۲۲۰۰ دلار ذکر کرده اند، اما به احتمال کاملا قوی از ماه جاری در بقیه نقاط دنیا به قیمت ۱۶۰۰ دلار ارائه خواهد شد. اما اگر به مشخصات فنی آنها نگاه کنیم، تفاوت های زیادی را می یابیم.


samsung-vs-macbook.jpg

سامسونگ سری ۹ نازک تر و سبک تر است، میزان رم بیشتری (۴گیگابایت در مقابل ۲گیگابایت مک بوک) در اختیارتان می گذارد. بدنه آن هم آلیاژ آلومینیوم و مس است که تقریبا ۲ برابر محکم تر از بدنه آلومینیومی مک بوک ایر است. با توجه به تفاوت سیستم عامل های این دو لپ تاپ شاید مقایسه سرعت بوت آنها درست و قابل قبول نباشد، پس فقط به این نکته اشاره می کنیم که سامسونگ سری ۹ در مدت زمان کمتر از ۲۰ ثانیه ویندوز7 را بالا می آورد. در کنار آن تست های بررسی روی مکبوک ایر عملکرد فوق العاده ای را نشان داده و کارشناسان از مشاهده چنین سرعتی روی این سخت افزار حیرت زده شده اند.


همین تفاوت در سیستم عامل با توجه به نزدیک بودن مشخصات سخت افزاری و قیمت، تصمیم گیری برای خرید را مشکل می کند. آخر سیستم عامل هم گزینه با اهمیتی است. اما شاید راه حل، پاسخ به این سوال تاریخی باشد که : شما آیا مک هستید یا پی سی (ویندوز)؟


سامسونگ سری ۹ روشن ترین مانیتور (۴۰۰ نیتس) را در میان لپ تاپ های موجود دارد و مک بوک ایر در این مورد به پایش نمیرسد اما در خصوص رزولوشن، ایر با کیفیت ۱۴۴۰ در ۹۰۰ پیکسلی اش یک سرو گردن بالاتر از سامسونگ ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسلی قرار می گیرد. صفحه کلید سری ۹ هم طراحی بسیار مناسبی دارد و قابل رقابت با مک بوک ایر است، اما تاچ پد آن علی رغم اینکه در راحتی و اندازه تنه به تنه ایر می زند، ولی در امکانات چند لمسی (به دلیل تفاوت سیستم عامل) نمی تواند هم پای آن حرکت کند.


سراغ پورت ها میرویم. در سمت راست سامسونگ پورت USB 2.0، ورودی هدفون و اسلات کارت حافظه میکرو اس دی را می بینید. در سمت چپ آن هم پورت USB 3.0، پورت مینی HDMI و یک پورت شبکه اختصاصی سامسونگ می بینید که برای استفاده از آن نیاز به یک دانگل دارید. البته در مک بوک ایر برای استفاده های مختلف از خروجی mini Display Port نیاز به کابل های رابط ویژه ای دارید.


از نظر فضای ذخیره اطلاعات هم هر دو این لپ تاپ های فوق سبک از درایوهای ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی SSD استفاده می کنند. نکته جالب اینجا است که هیچ کدام از دو شرکت سرعت و کارایی را فدای قیمت نکرده و اصلا سراغ هارد دیسک ها نرفته اند. وقتی به سی پی یو این دو دستگاه نگاه کنیم، می بینیم سامسونگ سری ۹ با پردازنده core i5 خود در سطحی کاملا متفاوت با core 2 Duo مک بوک ایر قرار می گیرد.


از امکانات جالب سامسونگ سری ۹ می توان به مودم وای مکس داخلی اشاره کرد، که برای استفاده از اینترنت پرسرعت وای مکس دیگر نیازی به خرید دانگل یو اس بی یا مودم های بزرگ ندارید.


«خوش فرم»، «نازک» و «قدرتمند» کلماتی هستند که اپل همیشه برای لپ تاپ های سری Air به کار می برد. اما به نظر می رسد که نبرد لپ تاپ های نازک و مک بوک ایر به کارزاری تمام عیار تبدیل می شود.


13.3-inch-1.86GHz-MacBook-Air.jpg

samsung-9-series-interview.jpg

دوشنبه 23/12/1389 - 11:37
کامپیوتر و اینترنت
-Desktop PC کامپیوتر های رومیزی

جدید ترین نسخه سیستم عامل اختصاصی اپل برای دسکتاپ ها این تابستان عرضه می شود. اما ما شانس این را داریم که به توسعه دهندگانی که به نسخه بتا این سیستم عامل دسترسی دارند رجوع کرده و اطلاعاتی را در باره امکانات جدید Mac OS X از آن ها کسب کنیم. این مقاله در باره آن قابلیت هایی است که می توانید از مک بعدی انتظار داشته باشید. احتمالا اطلاعات این مطلب برای کاربران فعلی این سیستم عامل بسیار جالب است. در کنار آن آشنایی با این امکانات برای کاربران ویندوز و لینوکس هم خالی از لطف نخواهد بود.

 

هدف اصلی در اینترفیس مک او.اس Lion؛ این است که امکانات مفید آی.او.اس را در سطحی بالاتر به کاربرانش ارائه دهد. به خصوص امکاناتی که مبتنی بر ویژگی های لمسی هستند. مدتی بعد از عرضه نسخه نهایی این سیستم عامل می توانیم با اطمینان کامل بگوییم که دقیقا چگونه است. اما در حال حاضر اطلاعات از پیش نمایش های رسمی اپل و برنامه نویسان نسخه بتا سرچشمه می گیرد. پس فقط شرحی خواهیم داشت از امکانات و قابلیت های جدیدی که می توانید به انتظارشان بنشینید. هر چند ممکن است این امکانات کم و زیاد شوند. ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

- قابلیت های جدید:  
 
رمز گذاری کامل دیسک:

حالا FileVault می تواند کل دیسک شما را رمزگذاری نماید. این امن تر از روش فعلی رمزگذاری روی فایل هاست. بعد از نصب سیستم عامل در اسرع وقت از شما پرسیده می شود که آیا تمایل به رمزگذاری دارید یا خیر. این یکی از بهترین راه هایی است که می توانید با آن، هارد دیسک کامپیوتر و حافظه SSD خود را امن نگهدارید. این نشان می دهد که اپل خیلی سریع می خواهد بنیان استفاده از SSD را در سیستم خود تقویت نماید. (البته Lion از تکنولوژی TRIM هم پشتیبانی می کند که به طور خلاصه به کار کردن اس.اس.دی در بالاترین راندمان کمک می نماید.)

 

AirDrop:

 

یکی از جالب ترین ویژگی ها محسوب می شود و به اشتراک گذاری فایل بین کامپیتر ها را، بسیار آسان می سازد. این کار قبلا یک پروسه گیج کننده و نسبتا خسته کننده را دربر داشت اما حالا شما فقط باید Finder را باز کنید تا تمام کامپیوتر های مجاوری را که مجهز به Air Drop هستند، ببینید. فایل هایتان را هم می توانید با درگ کردن آن ها روی آیکون کامپیوتر های مجاور، برایشان ارسال کنید. ایر دراپ، یک کانکشن وای فای از نوع ad-hoc بین دو کامپیوتر ایجاد می کند و فایل ها را برای آن ها می فرستد. (به طور اتوماتیک) این ویژگی برای افرادی که دوست ندارند دائما با تکنولوژی سر و کله بزنند؛ بسیار مفید است. هر چند گمان نمی کنیم برای گیک ها مضر باشد!

 

کنترل ورژن داخلی: Built-In Version Control

این از جالب ترین امکاناتی است که در این نسخه وجود دارد. با استفاده از آن می توانید فایل هایتان را به نسخه های گذشته اش بر گردانید. گویی ماشین زمان دارید! و البته این دقیقا مانند نرم افزار ماشین زمان اپل برای پشتیبان گیری کار می کند. هر زمانی که یک پرونده را ذخیره می کنید، این قابلیت یک ورژن جدید برای آن می سازد تا در صورت وجود هر گونه مشکلی، بتوان به نسخه های قبلی آن پرونده باز گشت. بسیاری این قابلیت را بسیار عالی می دانند. هر چند فضای دیسک شما را می گیرد. اما به امنیت بالایش می ارزد.

 

قابلیت از سرگیری:

قابلیت از سرگیری کار، بعد از خاموش کردن کامپیوتر؛ یکی دیگر از امکانات خوب این سیستم عامل است. شما می توانید حالت دسکتاپ خود را ذخیره کنید و وقتی دوباره کامپیوتر را باز کردید؛ تمام پنجره هایی که باز بودند، باز شوند و بتوانید کارتان را از سر بگیرید. جالب این جاست که همه چیز از همان جایی که قبلا در آن قرار داشته اید باز می شود. البته اگر از یک مک بوک استفاده می کنید با بستن لپتاپ خود، می توانید به نتیجه ای کاملا مشابه دست پیدا کنید. (البته بدون خاموش شدن کامل).تمام مزیت قابلیت جدید این است که شات داون به صورت کامل انجام می شود و مدل های دسکتاپ ها هم از آن بهره مند خواهند بود.

 

حالتی مشابه هم در اپلیکیشن ها وجود دارد. وقتی یک نرم افزار را می بندید، در صورت باز کردن دوباره آن (بدون خاموش کردن کامپیوتر) می توانید آن را از همان جایی که بودید از سر بگیرید. که این یک قابلیت کاملا جدید و مناسب برای کاربران لپتاپ ها و دسکتاپ هاست.

 

- اینترفیس:

 

اینترفیس با چیزی که از مک او.اس همیشگی انتظار داشته اید، فرقی ندارد. اما در نسخه 10.7 تغییرات جدیدی هم صورت گرفته است. در خیلی از نرم افزار ها به نظر می رسد که اپل واقعا به سمت استفاده از آیکون های تک رنگی که در آیتیونز 10 دیده بودیم، گرایش دارد. اما باز هم رنگ در این سیستم عامل کاربرد بسیار دارد.

 

Launchpad:

این قابلیت از ای.او.اس وارد مک شده است و ظاهر آن هم تقریبا شبیه آی.او.اس می باشد. هنوز هم می توانید اپلیکیشن ها را در Finder جستجو کنید اما اگر آیکون لانچ پد را روی داک خود فشار دهید، راه بهتری برای دسترسی به نرم افزار ها در اختیارتان قرار خواهد گرفت. قابلیتی است که می تواند تمام صفحه را در بر بگیرد. معنایش این است که می توانید برنامه های بیشتری در صفحه جا دهید و کمتر اسکرول کنید. قابلیت خوبی است اما شاید خیلی هم ضروری نباشد. به هر حال این را هم بدانید که به غیر از آیکون ها، فولدر ها هم با حالتی بمانند iOS باز می شوند و از همان مزیا هم بر خوردار هستند.

کنترل ماموریت!

تمام برنامه ها به همراه داشبورد، در یک صفحه جمع می شوند که اپل آن را کنترل ماموریت یا Mission Control نامیده است. این قابلیت در عمل می تواند بهبود زیادی در کارتان ایجاد کند. این قابلیت، گروه بندی جالبی را از انواع نرم افزار ها ایجاد می کند. به ویژه وقتی سرتان شلوغ است و پنجره های زیادی را باز کرده اید، به کمکتان می آید. فضا های مختلفی هم بالای صفحه وجود دارند که می توانید پنجره ها را درون آن گذاشته یا از آن ها بیرون بکشید.

 

خب، تنها چیز مشابهی که ویندوز در اختیارتان قرار می دهد ... بگذارید عملی کار کنیم! یا ALT + TAB و یا Windows + TAB را فشار دهید.

 

دیگر عناصر آی.او.اس مانند:

تا کنون بخش های برجسته اینترفیس و قابلیت های جدید مک او.اس بعدی را یاد گرفتیم. حالا باید سراغ عناصری برویم که مک را بیشتر شبیه آی.او.اس می نمایند. – برای مثال: ورژن جدید نرم افزار Mail، بیشتر شبیه نرم افزار آیپد است تا نسخه های قبلی اش. البته نباید از ساده تر و سریع تر شدن کاربری با آن، به راحتی گذشت.

چیز دیگری که چشمان این شیر جوان، روی آن تمرکز کرده اند؛ اپلیکیشن های تمام صفحه است. بسیاری از اپلیکیشن ها فقط می توانند Maximized شوند. اما ویژگی جدید بیشتر به آی.او.اس شبیه اش می کند. برای مثال در پیش نمایش مک جدید، می توانید یک فایل PDF یا یک گروه از تصاویر را تمام صفحه نشان دهید و با انواع ژست های مولتی تاچ؛ با آن ها کار کنید. انگار که روی آیپد کار می کنید. این امکان چیزی نیست که تا به حال اصلا وجود نداشته باشد اما به علت نو آوری های جدید، از جمله پشتیبانی از عملگرهای مختلف چند لمسی بسیار جذاب شده است. پس اگر می خواهید تمام توجه خود را فقط معطوف به یک برنامه خاص بنمایید، می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

عناصر iOS مانند و کمی گیج کننده!  
ما در مراسم Back to the mac که سال 2010 برگزار شد، اصلا فکر نمی کردیم که اپل بعضی از ویژگی های قدیمی مک را هم فدای آی.او.اس کند. اما در بعضی موارد این کار ها انجام شده و تاثیری گیج کننده هم بر کاربران داشته است. برای مثال، در قسمت داک، دیگر هیچ نوری زیر اپلیکیشن های در حال اجرا مشاهده نمی شود. واقعا نمیدانیم که این کار چه فلسفه ای دارد! در آی.او.اس، در یک زمان خاص فقط می توانید روی یک برنامه کار کنید. اما مک اصلا این طور نیست پس ما برای کاربری صحیح و بازده بالاتر در کار، به آن چراغ ها نیاز داریم. کسی چه می داند؟ شاید اپل تا موقع معرفی لامپ ها را سر جایش برگرداند!

 

نکته دیگر این است که شما باید به طور پیشفرض از دو انگشت خود برای اسکرول کردن در ترک پد استفاده کنید. البته می توان تنظیم را به حالت های دیگر تبدیل کرد و کلا این مشکل بزرگی به شمار نمی رود.

دوشنبه 23/12/1389 - 11:33
کامپیوتر و اینترنت
-Tablet Tablet PC - کامپیوتر های لوحی

روز گذشته سرانجام، iOS 4.3 هم منتشر شد. آپدیت جدیدی که ویژگی های بیشتر و بهتری را به دستگاه های آیپد، آیفون و آیپاد تاچ؛ اضافه می نماید. برای شروع آپدیت کافی است فقط گجت خود را به PC یا مکتان وصل کنید و دستور العمل ها را در آیتیونز دنبال نمایید. این آپدیت برای دستگاه های iPhone 3GS , iPhone 4 , iPod touch 3rd , iPod touch 4th , ipad و ipad2 قابل دریافت می باشد. اما حالا وقت آن است که بدانیم قابلیت های مهم و کاربردی ای که این آپدیت جدید به گجت هایتان اضافه می کند، کدام ها خواهند بود. پس با ما همراه باشید. البته اگر از نسخه های جیل بریک استفاده می کنید. فعلا بهتر است برای اپدیت عجله نکنید. برای شروع بد نیست با قابلیت های مهم جدید آشنا شوید.

- قابلیت های بیشتر در AirPlay:  
 
ios43  
ایرپلی را می توان نوعی تکنولوژی وایرلس یا بی سیم دانست که به شما اجازه استریم کردن محتوا از آیفون، آیپد یا از آیپاد تاچ را می دهد. استریم کردن به کجا؟ به تلویزیون های HD ... و به چه وسیله ای؟ با اپل تی.وی!

البته علاوه بر این، قابلیت استریم موزیک، فیلم و تصاویر هم وجود دارد. حالا می توانید ویدئو های خود را از طریق اپلیکیشن Photos استریم کرده و با هرکسی که در اتاق است، به اشتراک بگذارید. حتی Airplay اجازه می دهد که اپلیکیشن ها و وبسایت ها هم بتوانند از مزیت صفحه نمایش بزرگتر (پخش روی تلویزیون HD) بهره مند شوند. (فقط در نسخه 4.3) پس استفاده از اپل تی.وی دست شما را بیشتر باز خواهد گذاشت. یکی از کاربرد های دیگر آن است که می توانید تصاویر را به صورت نمایش اسلایدی، با افکت ها و تم های اپل.تی وی روی تلویزیون پخش نمایید.

 

- بهبود عملکرد در سافاری

ios43 استفاده از موتور Nitro JavaScript؛ سافاری را قادر کرده که در اجرای کد های جاوا اسکریپت، تقریبا دو برابر سریع تر عمل کند. بنابر این عملکرد تحت وب، بهبود قابل ملاحظه ای خواهد داشت و شما سرعت بیشتری را در لود کردن صفحات تجربه خواهید نمود. پس سایت هایی را که از جلوه های تعاملی بیشتری استفاده می کنند، با سرعتی بسیار بیشتر باز خواهید کرد.

 

- iTunes Home Sharing:  
ios43  
شما می توانید تقریبا تمام محتوایی راکه روی کتابخانه آیتیونز دارید، از هر جای خانه پخش نمایید. اگر این کتابخانه روی پی سی یا مک شما باشد، می توانید آن را روی آیفون – آیپد یا آیپاد تاچ پخش کنید. البته با کمک شبکه وای-فای.

 

نه تنها موزیک، بلکه امکان دیدن فیلم ها و سریال های تلویزیونی، پخش پادکست یا گوش دادن به کتاب های صوتی هم، با استفاده از این قابلیت وجود خواهد داشت. نکته این که نه نیاز است که دانلود کنید و نه نیاز به سینک شدن دارد.

 

- سویچ اسلایدی آی پد:

ios43 می توانید سویچ اسلایدی کنار آیپد را برای مقاصدی چون: قفل کردن چرخش خودکار صفحه یا سایلنت کردن دستگاه سفارشی کنید. پس می توانید صفحه نمایش را در مود های افقی یا عمودی قفل کنید. البته همانطور که ملاحظه می کنید، دایره سفارشی کردن امکانات اصلا گسترده نیست!

 

- Personal Hotspot برای آیفون 4:

ios43 هر جایی که می روید، می توانید اطلاعات اینترنت تلفن همراه را با آیپد، پی.سی، مک و دستگاه های دیگری که با وای-فای سازگاری دارند به اشتراک بگذارید. این امکان فراهم است که حتی با حداکثر 5 دستگاه دیگر در یک زمان ارتباط برقرار نمایید. البته 3 تا از این ارتباطات از طریق شبکه وای-فای – یکی از طریق بلوتوث و یکی از طریق یو.اس.بی می باشد و هر کانکشن هم با پسورد محافظت خواهد شد. این امکان مصرف برق زیادی هم نخواهد داشت. آیفون به طور خودکار زمانی را که Personal Hotspot استفاده چندانی ندارد، شناسایی کرده و این قابلیت را در آن موقع، خاموش می کند.

 

پس اگر زمانی دیدید به اینترنت وای-فای دسترسی ندارید، می توانید آیفون خود را از طریق wi-fi (محلی – دستگاه به دستگاه) یا بلوتوث و یا USB با دستگاه های یاد شده همگام سازی کرده و از اطلاعات شبکه های 3G روی کامپیوتر یا آیپدتان استفاده نمایید.

 

البته باید در نظر داشت که این یک نسخه عمده از آی.او.اس نیست و در بردارنده ی آپدیت هایی نسبتا کوچک و البته برطرف کننده ی باگ های نسخه های قبلی می باشد. اما به نسبت به نسخه های دیگر، مانند 4.2 و 4.1 توانست جلب توجه بیشتری کند که البته بخش مهمی از این جلب توجه، به خاطر وارد شدن همزمان آن با آیپد دو می باشد و بخشی دیگر به خاطر امکانات خوبی که اضافه شده اند. اما قابلیت های اضافه شده، تقریبا آی.او.اس را کامل کرده اند و به احتمال زیاد پس از این باید شاهد عرضه نسخه 5 باشیم. هر چند کسی نمی داند که iOS 4.4 را هم خواهیم دید یا نه؟ نظر شما در مورد امکانات جدید این سیستم عامل چیست؟ آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

 
دوشنبه 23/12/1389 - 11:30
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته