• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1397روز قبل
ایرانگردی

 


فضاهای سبز شمال تهران با اجراهای خلاقانه توام با رنگ ها در کنار عناصر طبیعی مانند گل ، گیاه ، چوب و سنگ برای حضور مجدد شهروندان در بهاری بدون کرونا زیبا سازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک سید حمید موسوی شهردار منطقه یک با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: اداره فضای سبز شهرداری منطقه یک در راستای طرح استقبال از نوروز اقدام به طراحی و کاشت ٤٠ فرش گل به متراژ 3 هزار و 388 مترمربع نمود که این اقدام با هدف ایجاد منظر و چشم انداز زیبا ، در سطح میادین و بزرگراه ها و همچنین در بوستانهای فرامنطقه ای نظیر بوستان های نیاوران ، قیطریه و جمشیدیه اجرا شده است تا علاوه بر ایجاد جلوه ویژه موجب نشاط و شادابی شهروندان شود.

وی استفاده از‌‌تنه درختان خطرآفرین و رفع خطر شده برای ساخت گلجاهای زینتی را اقدام دیگری دانست و گفت: درختان خطرآفرین و روبه زوالی كه در فضای سبز شهری ،پس از اخذ رای از كمیسیون ذیل ماده ٧منطقه ، رفع خطر می شوند، دوباره درچرخه طبیعت به عنوان گلجای با استفاده از خلاقیت هنری مورد استفاده قرار گرفتند و دربرخی نواحی ازجمله باغ كامران، بوستان جمشیدیه، بوستان گلابدره، میدان تجریش و بلوار شهیدباهنر گلجای های چوبی با استفاده از تنه ها و كنده های درختان رفع خطر شده طراحی و ساخته شدند.

وی اجرای کلبه جنگلی در میدان تجریش را اقدام دیگری دانست و گفت: میدان تجریش با وجود درختان چنار با قدمت بالا و بافت شبه جنگلی، با اقدامی خلاقانه نسبت به طراحی و اجرای طرح مفهومی "كلبه جنگلی" با پوشش گیاهی، باز زنده سازی شد و در آن از آسیاب آبی جهت سرزندگی و یادآوری آب و آسیاب كشاورزان ایران كهن، طراحی باغچه ،تنه درختان خشك ، شن و سنگ و طرح باغبان در حال كاشت گل و گیاه با تنه چوبی و انواع گونه های زینتی دایمی سازگار و گلهای فصلی متنوع ازجمله بنفشه و لاله ...و ایجاد فرش گل جهت ایجاد طراوت و سرزندگی در آن استفاده شد.

موسوی جمع آوری نرده های رفیوژمیانی خیابان شریعتی حدفاصل میدان قدس تا خیابانشهید موسیوند را از دیگر اقدامات استقبال از بهار دانست و گفت: این اقدام در راستای رعایت حقوق شهروندی و آرام سازی سیما ومنظر شهری از سوی اداره زیباسازی منطقه یک اجرا شد و نوار سبز مانند ابتدای خیابان شهید باهنر در این ناحیه اجرا می شود تا نوید بخش فصل بهار برای شهروندان باشد.

این مقام مسئول افزود: تونل نوری میدان تجریش نیز به طول ۷۰ متر با استفاده از ۱۰ هزار متر ریسه سوزنی احیا و نورپردازی شد و با اجرای طرح استقبال از بهار میادین و محورهای اصلی منطقه نورپردازی و زیبا سازی شد و جشنواره تخم مرغ های نوروزی با رنگ آمیزی ۳۰ عدد تخم مرغ توسط دانشجویان هنر و چیدمان آنها در محور ولیعصر (عج)حدفاصل پارک وی تا میدان تجریش اجرا شد و ۵ نقاشی دیواری در محور ولیعصر و چیذر ، حجم مجسمه مرکب عشق در بوستان نیاوران، کاشی شکسته همراه با نقاشی طرح صلوات در بلوار صبا، برجسته نگاری پل های عابر پیاده بزرگراه صدر ، چمران و كاوه و ستون های پل صدر انجام و10 المان های نوروزی نصب و بنرهای اطلاع رسانی پیرامون کرونا و عید نوروز در خانه بمانیم اکران شد.

وی تصریح کرد: رنگ آمیزی جداول به متراژ 75 هزار متر طول،اجرای پاکسازی وپوشاننده به متراژ 135 هزارمتر مربع،اجرای رنگ آمیزی کارهای فلزی ، المان و مبلمان شهری به متراژ 128 هزارمتر مربع،شستشو، رنگ آمیزی و کاشت تعداد 945 فلاورباکس، رنگ آمیزی المان بوستانها و فضای سبز به تعداد 867 قطعه و همچنین رنگ آمیزی لوازم بازی کودکان و وسایل بدنسازی بوستانهای سطح منطقه به تعداد 760 قطعه از دیگر اقدامات استقبال از بهار بود.،

چهارشنبه 28/12/1398 - 15:11
ایرانگردی


شهرداری منطقه 2تهران در راستای آراسته کردن معابر شهری اقدام به نصب گلدان‌های شهری در محورهای اصلی سطح منطقه کرد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه2علی اکبر کریمی پور، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به رویکرد مدیریت منطقه در تلطیف و ایجاد نشاط در فضاهای شهری گفت: با هدف آراستگی وزیباسازی منظر شهری فلاورباکس و گلجای با گلکاری‌های متنوع در معابر و میادین منطقه جانمایی شده است.
وی با بیان اینکه گلدان های شهری به عنوان عنصری برای زیباسازی محیط هستند گفت: در این طرح از گل‌های فصلی استفاده شده وگلدان ها مانند قابی هستند که زیبایی های طبیعت در فصل بهار را به نمایش گذاشته اند.
معاون شهردار منطقه2 افزود: مزین شدن بدنه بزرگراه ها با فرش گل از دیگر اقدامات اجرایی اداره فضای سبزاست.
کریمی پورتصریح کرد: اجرای این طرح ضمن لطافت محیط شهری موجب آراستگی وزیبا سازی مناظر شهری نیز می‌شود.

چهارشنبه 28/12/1398 - 12:35
ایرانگردی


معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 گفت: در اجرای طرح " نهضت درختکاری " که از دهم تا بیستم اسفند انجام شد؛ از سوی اداره فضای سبز 2500 اصله نهال مثمر در معابر و محله های مرکزی شهر تهران کاشته شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 11 ، کورش خرد با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار ، به اجرای برنامه " نهضت درختکاری " با هدف استقبال از بهار اشاره کرد و افزود: در این طرح 2500 اصله نهال مثمر در منازل ، معابر و محله ها کاشته شده است که شامل درختان مثمر و میوه از جمله خرمالو ، توت ، به ، مو و ... است که به صورت رایگان در منازل شهروندان نیز کاشته شد.
خرد افزود: 110 اصله درخت 12 تا 15 ساله با بن بالا در محدوده ویژه خیابان پاستور و فلسطین کاشته شده و 200 اصله نهال نیز با مشارکت کارکنان منطقه در بوستان رازی غرس شد.
او همچنین عنوان کرد : کاشت درختان نارنج و درختان مثمر در محدوده بافت فرسوده در اسفند ماه انجام شده و گل کاری میدان ها ، لچکی ها ، بوستا ها و خیابان ها نیز در حال انجام است.
به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11،با هدف تولید اکسیژن و بهبود کیفیت زندگی شهروندان در محدوده راه آهن و حاشیه خط راه آهن 1200 اصله درخت زیتون، اقاقیا، زبان گنجشک، چنار، بلوط و سرو، درختان سوزنی برگ و پهن برگ با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و شهرداری منطقه 11 کاشته می شود.

چهارشنبه 28/12/1398 - 12:31
ایرانگردی

 

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همکاری طاقچه و واوخوان کتاب رایگان هدیه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در ایام عید کتاب‌های کودک و نوجوان به صورت رایگان از سایت واوبوک و طاقچه در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

با توجه به تعطیلات نوروزی پیش رو و تاکید بر عدم حضور افراد در اماکن عمومی و درخواست‌های مکرر بر کنسل کردن دید و بازدید عید بسیاری از کودکان تهرانی با چالش نحوه گذران اوقات فراغت خود در منزل مواجه هستند، بر همین اساس معاونت اجتماعی شهرداری تهران با همکاری کسب و کارهای اینترنتی کتاب کودک زمینه‌ای فراهم کرده تا کتاب رایگان در اختیار کودکان و نوجوانان برای غنی سازی اوقات فراغت قرار گیرد.

شما می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن دانلود کتاب های الکترونیکی و صوتی واوبوک (www.vavbook.com)
و طاقچه (www.taaghche.com) انواع کتاب های حوزه کودک و نوجوان را به صورت رایگان دانلود کنید.

گفتنی است درج کد تخفیف  shahrdari-tehran برای دانلود رایگان کتاب های الکترونیکی و صوتی ضروری است.

چهارشنبه 28/12/1398 - 12:30
ایرانگردی

 این روزها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به خودمان قول می دهیم که #در- خانه- بمانیم و این فرصت خوبی هست که یادی از گذشته های نه چندان دور کنیم و آلبوم های قدیمی را ورق بزنیم. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه9، مسابقه خاطره نویسی عکاسی "داستان محله من" به پیشنهاد روابط عمومی منطقه9 در ایام نوروز برگزار می شود. در این طرح مقرر شده تا شهروندان خاطره عکس های قدیمی را بنویسند و خاطره و عکس مورد نظر را از طریق شماره تماس09056498226 به روابط عمومی منطقه9 ارسال کنند و از جوایز اهدایی بهره مند شوند. شایان ذکر است محتوای مسابقه خاطره نویسی عکاسی "داستان محله من" به ذکر خاطره هایی از گذشته های کوچه و خیابان محله در منطقه9 با #در- خانه- بمانیم می پردازد.

چهارشنبه 28/12/1398 - 12:27
اخبار

🔻واکنش سیستم ایمنی به کرونا شناخته شد

🔹متخصصان استرالیایی نحوه واکنش سیستم ایمنی به ویروس کرونا ٢٠١٩ را شناسایی کردند و این بررسی نشان می‌دهد که بهبود از کرونا ٢٠١٩ مانند بهبود از آنفلوآنزا است/ ایسنا

#بین‌الملل

 

چهارشنبه 28/12/1398 - 11:56
اخبار

🔻سازمان جهانی بهداشت: اروپا به کانون شیوع کرونا تبدیل شده است

🔹سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که اروپا به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است و باید اقدامات جدی‌تری برای مقابله با آن در این قاره صورت گیرد/ باشگاه خبرنگاران جوان

#بین‌الملل

 

چهارشنبه 28/12/1398 - 11:50
اخبار

🔻فرانسه قرنطینه شد / خروج از خانه فقط به ۶ دلیل

بنابر تصمیم دولت فرانسه، این کشور از امروز سه شنبه به مدت ۲ هفته قرنطینه شد.
دلایل موجه برای خروج از خانه:

🔸 خرید مایحتاج روزانه از نزدیک ترین سوپرمارکت
🔸مراجعه به محل کار در صورتی که دور کاری امکان پذیر نباشند
🔸فعالیت ورزشی بصورت انفرادی در مکانی نزدیک به محل سکونت
🔸مراجعه به پزشک، داروخانه و مراکز درمانی
🔸 کمک به سالمندان و مراقبت از کودکان از موارد استثنا می باشد
🔸گردش با حیوانات خانگی

 

چهارشنبه 28/12/1398 - 11:47
اخبار

🔺پس از مثبت شدن تست کرونا
کریستوفر هیویو یکی از ستارگان سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» و ادریس البا بازیگر سرشناس بریتانیایی برنده جایزه گلدن گلوب

🔹نتیجه آزمایش کروناویروس کوین دورانت، ستاره بسکتبال آمریکا مثبت اعلام شد

🔹او اکنون نامدارترین ورزشکار دنیاست که به این ویروس مبتلا شده است!

🦠

چهارشنبه 28/12/1398 - 11:42
اخبار

 

واکنش شمخانی به اتهام زنی وزیر خارجه آمریکا علیه ایران به بهانه شیوع کرونا

 

چهارشنبه 28/12/1398 - 11:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته