• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 808
تعداد نظرات : 320
زمان آخرین مطلب : 3893روز قبل
آموزش و تحقيقات

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد انسانها و تمامی گونه های زیستی زمین دوران انقراض عمومی را آغاز کرده اند که تا 300 سال دیگر می تواند به نقطه اوج خود برسد.

  انقراض عمومی شامل پدیده هایی است که بیش از 75 درصد از گونه های زیستی ساکن بر روی زمین را در طی دوره کوتاه مدت زمین شناسی، از چند صد هزار سال تا چند میلیون سال، ناپدید کرده و به نابودی می کشاند.

 این پدیده طی 450 میلیون سالی که از حیات چند سلولی بر روی زمین می گذرد، تنها پنج بار رخ داده است و آخرین آن به 65 میلیون سال پیش باز می گردد، زمانی که دایناسورها از روی زمین ناپدید شدند. 

بر اساس روند کنونی انقراض که بر اساس این مطالعه جدید کشف شده، زمین طی 300 تا 2000 سال آینده وارد ششمین انقراض عمومی خود خواهد شد. به گفته "الیزبت فره" از دانشگاه کالیفرنیا برکلی این خبر تلخ و شیرین است زیرا ما را آگاه می کند که در حال مواجه شدن با چنین فاجعه ای هستیم اما هنوز فرصت کافی برای جلوگیری کردن از آن را نیز داریم. 

با این همه دیگر محققان چندان به این که انسان قدمی در مسیر متوقف کردن این فاجعه در حال وقوع برخواهد داشت خوش بین نیستند و معتقند سیاستهای حاکم با موفقیت در مسیر خلاف جهت نجات گونه های زیستی و سیاره زمین در حال اجرا هستند. 

ششمین انقراض 

به گفته "آنتونی بارنوسکی" کتابدار موزه دیرینه شناسی دانشگاه کالیفرنیا برکلی و یکی از محققان حاضر در این پروژه مطالعاتی، گونه های زیستی همواره منقرض شده اند اما در امتداد این انقراض گونه های جدید نیز تکامل یافته اند و این به آن معنی است که تنوع گونه های زیستی همواره پدیده ای ثابت بوده است.

 انقراض عمومی زمانی رخ می دهد که این تعادل از بین برود و در این حالت ناگهان روند انقراض از روند تکامل گونه های جدید سبقت گرفته و تمامی قوانین کهنسال بقای گونه های زیستی زیر پا گذاشته خواهد شد.

 بارنوسکی می گوید: همه می دانند که ما در حال حاضر گونه های زیستی متعددی را برای همیشه از دست داده ایم، سوال اینجاست که آیا چنین سرعت انقراضی که امروز و طی این دوره زمانی کوتاه می بینیم طبیعی است یا غیر طبیعی؟ 

پاسخ دادن به این سوال نیازمند متمرکز شدن بر روی دو نوع از اطلاعات است، اطلاعات به ثبت رسیده فسیلی و اطلاعاتی که زیست شناسان محافظ محیط زیست در عصر مدرن جمع آوری کرده و می کنند. با این همه این اطلاعات همواره با هم ناهمخوانی دارند. 

محققان برای یافتن این پاسخ به ترکیب کردن این منابع اطلاعاتی پرداخته و حفره های میان این دو منبع را با رویکردی محافظه کارانه و با هدف تخمین زدن مسیر آینده و سرنوشت گونه های زیستی، پر کرده و دریافتند سرعت کلی روند انقراض عمومی چیزی میان سه تا 80 برابر سرعت تکامل گونه های جدید است.

 این سرعت انقراض در صورتی که تلاشی برای متوقف کردن آن صورت نگیرد، مدت زمانی در حدود سه تا 22 قرن را برای زندگی کردن، پیش از رسیدن به نقطه اوج انقراض در اختیار انسانها قرار خواهد داد.

 با این همه خبر خوبی هم وجود دارد: نابودی کلی گونه های زیستی چندان ویرانگر و مخرب نبوده است زیرا محققان دریافته اند طی دوره مورد بررسی آنها تنها یک تا دو درصد از کل گونه های زیستی منقرض شده اند.

 بر اساس گزارش نشنال جئوگرافیک، محققان اصلی ترین عوامل از بین رفتن تنوع گونه های زیستی را تغییرات آب و هوا، از بین رفتن زیستگاه، آلودگی و شکار غیر مجاز و بیش از حد عنوان کرده اند و انسان را خالق اصلی این عوامل می دانند.

 از سویی دیگر قطع وابستگی به سوختهای فسیلی، متعادل سازی شرایط آب و هوا و تلاش برای حفظ زیستگاه های طبیعی از راه حلهای پیشنهاد شده و الزامی برای کنترل این روند انقراض است.

پنج شنبه 26/12/1389 - 13:27
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی

شکل زیر سری اشکال معنی ‌داریه که جای یکی از عکس‌ها خالیه و شما باید از روی شکل‌های دیگه اونو حدس بزنید. اول کمی فکر کنید. اگه نتونستید برید پایین جواب رو ببینید. اما نکنه: که قبل از فکر کردن برید سراغ جواب

 

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

 
پنج شنبه 26/12/1389 - 13:24
داستان و حکایت
چهار تا دوست که 20 سال بود همدیگه رو ندیده بودند توی یه مهمونی همدیگه رو می بینن و شروع می کنن در مورد زندگی هاشون برای همدیگه تعریف کنن ...

بعد از مدتی یکی از اونا بلند میشه میره دستشویی . سه تای دیگه صحبت رو می کشونن به تعریف از فرزندانشون :
اولی : پسر من باعث افتخار و خوشحالی منه . اون توی یه کار عالی وارد شد و خیلی سریع پیشرفت کرد .
پسرم درس اقتصاد خوند و توی یه شرکت بزرگ استخدام شد و پله های ترقی رو سریع بالا رفت و حالا شده معاون رئیس و اون قدر پولدار شده که حتی برای تولد بهترین دوستش یه مرسدس بنز بهش هدیه داد !
دومی : جالبه . پسر من هم مایه افتخار و سرفرازی منه . توی یه شرکت هواپیمایی مشغول به کار شد و بعد دوره خلبانی گذروند و سهامدار شرکت شد و الان اکثر سهام اون شرکت رو تصاحب کرده . پسرم اون قدر پولدار شد که برای تولد صمیمی ترین دوستش یه هواپیمای خصوصی بهش هدیه داد !!!
سومی : خیلی خوبه . پسر من هم باعث افتخار من شده ... اون توی بهترین دانشگاه های جهان درس خوند و یه مهندس فوق العاده شد . الان یه شرکت ساختمانی بزرگ برای خودش تاسیس کرده و میلیونر شده . پسرم اون قدر وضعش خوبه که برای تولد بهترین دوستش یه ویلای 3000 متری بهش هدیه داد !
هر سه تا دوست داشتند به همدیگه تبریک می گفتند که دوست چهارم برگشت سر میز و پرسید این تبریکات به خاطر چیه ؟!
سه تای دیگه گفتند : ما در مورد پسرهامون که باعث غرور و سربلندی ما شدن صحبت کردیم ؛ راستی تو در مورد فرزندت چی داری تعریف کنی ؟!
چهارمی گفت : دختر من رقاص کاباره شده و شب ها با دوستاش توی یه کلوپ مخصوص کار میکنه !
سه تای دیگه گفتند : اوه مایه خجالته چه افتضاحی !!!
دوست چهارم گفت : نه ! من ازش ناراضی نیستم . اون دختر منه و من دوستش دارم . در ضمن زندگی بدی هم نداره .
اتفاقا همین دو هفته پیش به مناسبت تولدش از سه تا از صمیمی ترین دوست پسراش یه مرسدس بنز و یه هواپیمای خصوصی و یه ویلای 3000 متری هدیه گرفت !!!
پنج شنبه 26/12/1389 - 13:21
دانستنی های علمی

احساس شادی نمیکنید ؟ فکر میکنید تفریحاتتون کمه ؟ تصور میکنید زندگی چیز زیادی برای عرضه نداره؟ ناراحت نباشید، تنها مشکل شما اینه که در کشور درستی نیستید...

 این جمله ، از یک نویسنده ایرانی نیست. متعلق به Marina Kamenev اهل انگلیس ، خبرنگار بیزنس ویک هست داستان از یک نظر خواهی BBC شروع شد. در این نظر خواهی ، آمار نشون داد که ۸۱٪ از مردم انگلیس ، به جای افزایش ثروت از دولت توقع دارند که زندگی شادتری براشون فراهم کنه.   سئوال اینجا بود که چطور. به عنوان اولین قدم ، دانشگاه لیسستر ، پروژه ای با هدف رتبه بندی کشورها از نظر شادی مردمشون تعریف کرد. نتایج این رتبه بندی و دلایل شادی ملتها خیلی خیلی جالب بود به خصوص ایران!!!  نتایج رو ببینین:  

رتبه ۱

 

دانمارک

 

جمعیت ۵/۵ میلیون

 

شانس زندگی : ۸/۷۷ سال

 

درآمد سرانه : ۳۴،۶۰۰ دلار

 

سیستم اقتصادی : سوسیالیستی

 

ویژگی ها :

 

- بهترین سرویس های دولتی خدمات اجتماعی

 

- بیمه همگانی با پوشش کامل

 

- مدارس و دانشگاههای رایگان با کیفیت بسیار بالا

 

- هویت اجتماعی کاملا مشخص برای جوانان

 

- طبیعت بکر و معماری شهری زیبا

 - آلودگی محیط زیست ناچیز  

رتبه۲

 

سوئیس 

 

جمعیت ۵/۷ میلیون

 

شانس زندگی : ۵/۸۰ سال

 

درآمد سرانه : ۳۲،۳۰۰ دلار

 

سیستم اقتصادی : آزاد

 

ویژگی ها :

 

- موقعیت سوق الجیشی کاملا امن

 

- میزان جرم و جنایت ناچیز

 

- امکانات شهر نشینی با کیفیت بسیار بالا

 

- امکان ورزشهای نزدیک به طبیعت مانند کوهنوردی ، اسکی و سوارکاری برای همه

 

- طبیعت بکر و معماری شهری زیبا

 

- ثبات سیاسی

 - سیستم بهداشتی رایگان با سرانه ۳۵۰۰ برای هر نفر  

رتبه ۳

 

اتریش

 

جمعیت ۲/۸ میلیون

 

شانس زندگی : ۷۹ سال

 

درآمد سرانه : ۳۲،۷۰۰ دلار

 

سیستم اقتصادی : سوسیالیستی

 

ویژگی ها :

 

- خدمات بهداشتی رایگان برای همه با پوشش کامل

 

- فعالیتهای فرهنگی همگانی و در دسترس

 

- خلق و خوی آرام مردم و شهرهای ساکت و تمیز

 

- سیستم حمل و نقل سریع شهری

 

- مدارس و دانشگاههای مدرن و مجهز و رایگان

 - قوانین حفظ محیط زیست محکم  

رتبه ۴

 

ایسلند

 

جمعیت ۳۰۰،۰۰۰ نفر

 

شانس زندگی : ۸۰ سال

 

درآمد سرانه : ۳۵،۷۰۰ دلار

 

سیستم اقتصادی : سوسیالیستی

 

ویژگی ها :

 

- سیستم خدمات خیریه دولتی

 

- خدمات دولتی رایگان با تنوع زیاد از بهداشت ، آموزش ،

آموزش عالی تا گردش دسته جمعی

 

- سوبسید (یارانه) مسکن برای همه

 

- عدم وجود خط فقر در جامعه

 

- باسوادی همگانی

 - عدم وجود بیکاری در جامعه  

رتبه ۵

 

باهاما

 

جمعیت ۳۱۰،۰۰۰ نفر

 

شانس زندگی : ۶/۶۵ سال

 

درآمد سرانه : ۲۰،۲۰۰ دلار

 

سیستم اقتصادی : آزاد

 

ویژگی ها :

 

- کیفیت غذای بالا  و ارزانی ارزاق

 

- آب و هوای بسیار معتدل

 

- طبیعت بکر

 

- جمعیت زیر خط فقر : ۱۰٪

 

 - فرهنگ کاری راحت و بی تنش 

- تلفیق فرهنگی مناسب (افریقایی - اروپایی)

 

- خانواده های محکم و آمار طلاق بسیار پایین (علیرغم آزادی طلاق برای زوجین)

 - کلیسای مردمی و متساهل    

رتبه ۶: فنلاند 

  

رتبه ۷ :سوئد 

  

 رتبه ۸:بوتان (با درآمد سرانه ۱۴۰۰ دلار!!!)

  

رتبه ۹

 

شادترین ملت مسلمان برونئی

 

جمعیت ۳۸۰،۰۰۰ نفر

 

شانس زندگی : ۷۵ سال

 

درآمد سرانه : ۲۳،۶۰۰ دلار

 

سیستم اقتصادی :دولتی

 

ویژگی ها :

 

- درآمد نفتی بالا

 

- ثبات سیاسی (دودمان سلطنتی ۶۰۰ ساله )

 

- نرخ جرم و جنایت بسیار پایین

 

- خدمات بهداشتی رایگان همگانی با کیفیت بالا

 

- عدم وجود خط فقر در جامعه (حقوق دولتی برای همه)

 

- سیستم آموزشی رایگان ، حتی آموزش عالی

 

- یارانه غذا و مسکن برای همه

  رتبه ۱۰

 

کانادا

 

...و اما ایران

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 

.

 .

 

ایران

 

گفتنی است که در این امار گیری معتبر که از ۲۲۰ کشور جهان گرفته شده است

 

 ایران رتبه۲۰۲ را به خود اختصاص داده است که در بین کشورهای اسیایی بعد از عراق وافغانستان غمگین ترین مردمان در قاره کهن به حساب می ایند. عواملی که در این امارگیری ایران را جزو ۲۰ کشور اخر جدول قرار داده است دلایلی چون : تورم و گرانی کالا ، نارضایتی مردم از وضع معیشتی ، نبود امنیت روانی و اجتماعی ، رکود اقتصادی ، نبود امنیت اقتصادی برای سرمایه گزاری ، نرخ جرم و جنایت بالا ، نظام اداری نا منسجم و ...
پنج شنبه 26/12/1389 - 13:19
تغذیه و تناسب اندام

محسنی، ماء الشعیرها و دلسترها را به عنوان نوشیدنی‌های مفید عنوان کرد و افزود: این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین و املاح هستند.

 

یک دکترای شیمیِ مواد غذایی در دانشکده داروسازی زنجان با بیان اینکه قند بالای نوشابه‌ها موجب سیری زودهنگام در موقع غذا خوردن می‌شود، دوغ را بهترین جایگزین مصرف نوشابه و سالم‌ترین نوشیدنی بعد از آب عنوان کرد.

 

دکتر مهران محسنی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: میزان بالای قند نوشابه‌ها همچنین موجب تغییر رژیم غذایی به سمت مصرف بیشتر مواد قندی می‌شود.

 

وی ترکیبات فسفات موجود در نوشابه‌ها را بزرگترین آسیب این نوشیدنی پرطرفدار دانست و افزود: مصرف نوشابه به همراه غذا، موجب دفع کلسیم می‌شود که در بلند مدت به بافت استخوانی آسیب می‌زند.

 

وی دوغ را بهترین جایگزین مصرف نوشابه و سالم‌ترین نوشیدنی بعد از آب عنوان کرد و اظهار داشت: این نوشیدنی مغذی و پرفایده، دارای مقادیر بالایی از کلسیم است.

 

این عضو هیات علمی گروه کنترل غذا و داروی دانشکده داروسازی کاهش هیجان و آرامش را از حالت‌های مفید بعد از مصرف دوغ نام برد و تصریح کرد: نوشیدن دوغ موجب ورود آب فراوان و همچنین انتقال املاح و ویتامین‌های شیر به بدن می‌شود.

 

محسنی، ماء الشعیرها و دلسترها را به عنوان نوشیدنی‌های مفید عنوان کرد و افزود: این نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر زیادی ویتامین و املاح هستند.

 وی نوشیدن ماء الشعیر و دلستر را برای افراد مبتلا به انواع سنگ‌های کلیه توصیه و اظهار کرد: نوشیدن این مایعات موجب دفع مکرر مایعات از کلیه شده و این امر به خودی خود مانع از تشکیل سنگ کلیه می‌شود.

 

پنج شنبه 19/12/1389 - 2:34
سياست

یک عضو جدا شده از فرقه رجوی در بخشی از افشاگری هایش تصریح کرد که ۹۵ درصد از زنان پادگان اشرف طی ۲۵ سال گذشته در اماکن عمومی و تفریحی عراق به تنهایی قدم نزده اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، یکی از افراد جدا شده از گروهک منافقین با بیان این مطلب افزود: ۷۰ درصد از زنان منافقین مجرد بوده و تاکنون ازدواج نکرده اند و در مجموع ۱۰ درصد از زنان سازمان که متاهل بوده اند دارای فرزند هستند.

 

وی اظهار داشت: از سال ۱۳۶۴ به بعد بچه دار شدن در تشکیلات منافقین ممنوع شده اما حاملگی های ناخواسته نیز وجود داشت و در ۲۵ سال گذشته از این مجموعه کمتر از یک درصد در عراق یا اروپا بچه دار شده اند و مابقی مربوط به قبل از سال ۱۳۶۴ شمسی است.


وی با بیان اینکه گرایش زنان به فعالیت های مدنی و مطرح شدن در زیر مجموعه فمینیسم، بازاری است که در قرن حاضر به ناحق مورد سوءاستفاده سازمان ها و احزاب سیاسی قرار می گیرد، ادامه داد: زنانی که در پادگان اشرف یا در اورسوراواز بایگانی شده اند از هر نوع آزادی اجتماعی به دور هستند زیرا این زنان در تشکیلات سازمان مجاهدین حق انتخاب همسر نداشتند و تا سال ۱۳۶۸ شمسی تشکیلات منافقین مشخص می کرد که کدام زن با کدام مرد ازدواج کند.


وی در ادامه گفت: از سال ۱۳۶۸ شمسی تاکنون حق ازدواج از زنان و مردان منافقین در عراق و سایر نقاط دنیا سلب شده و آنها حق زندگی خانوادگی و زناشویی ندارند ضمن اینکه فرزندان این افراد از آنها جدا شده و در اروپا نگهداری می شوند.


وی بیان داشت: ۲۰۰ دختر جوانی که گاها از آنها به عنوان صف مقدم تبلیغات در عکس های پادگان اشرف استفاده می شود، بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ میلادی از اروپا به پادگان اشرف اعزام شده اند و باید گفت ۹۹ درصد آنان همان فرزندان شیرخوار و کودکی بودند که از سال ۱۳۶۸ شمسی به زور از پدران و مادران خود جدا شده و به اروپا ارسال گردیدند.


این عضو جدا شده از منافقین به فضای خفقان و غیرانسانی حاکم بر اردوگاه تشکیلات منافقین اشاره کرد و گفت: زنان سازمان مجاهدین همانند دختران و زنان در جامعه جهانی که می بایست از نعمت داشتن زندگی شخصی، عشق و عاطفه برخوردار باشند، نیستند و تشکیلات منافقین از آنان دختران و زنانی جنگی و بی عاطفه تولید کرده است که با ازدواج و قوانین زناشویی که در تمامی جوامع بشری مرسوم است بیگانه اند ضمن اینکه تشکیلات منافقین حق هیچ نوع انتخابی برای زندگی شخصی خود ندارند و حق تحصیل و استفاده از دانش نوین جامعه بشری را نیز ندارند.


وی با بیان اینکه منافقین در اروپا با ژست های حقوق بشری تلاش می کنند خود را جماعتی طرفدار حقوق بشر و حقوق زنان معرفی کنند، گفت: منافقین در خارج از عراق و به طور خاص در اروپا از مساوات و آزادی زنان حرف می زنند، گروه ها و تشکل های بسیار زیادی به نام زنان ایجاد کرده و در گروه های حقوق بشری فعالیت می کنند و به نام زنان و دفاع از آزادی زنان ایران، کنفرانس و سمپوزیوم برگزار می کنند اما دریغ از آنکه خود ذره ای به آن اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

 

پنج شنبه 19/12/1389 - 2:26
داستان و حکایت

پیرزن ایرانی از ایران به آمریکا میاد و میخواد شهروند آمریکایی بشه. پیرزن نوه اش را با خودش برمیداره تا اونو به امتحان شهروندی
 ( امتحانی که باید قبل از تبعیت بده ) ببره.مامور مهاجرت به زن ایرانی میگه که باید به 4 سوال ساده درمورد آمریکا جواب بده


 اگه درست جواب بده او یه شهروند آمریکایی میشه.



پیرزن میگه : باشه ، اما من انگلیسی نمیتونم حرف بزنم نوه ام رو با خودم میارم.
مرده میگه باشه ، بزار اون برات ترجمه کنه. اولین سوال شما اینه که :


1) پایتخت آمریکا کجاست؟


نوه ی پیرزن به پیرزن میگه : من دانشگاه تو کدوم شهر آمریکا بودم؟


پیرزن میگه : " واشنگتن "



درست بود حالا سوال دوم :


2 ) روز استقلال آمریکا کی است؟


نوه ش میگه : نیومن مارکوس کی حراج داره؟


مادربزرگش میگه : "4 جولای "



درسته ، حالا سوال سوم:


3 ) امسال چه کسی نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود اما شکست خورد؟


نوه به مادربزگش میگه : اون مرتیکه معتاد که با دخترت عروسی کرد کجا باید بره؟


پیرزن میگه : " توگور "



واو ، شگفت آوره! حالا سوال آخر:


4 ) در حال حاضر چه کسی رئیس جمهور آمریکاست؟


نوه ش این جور ترجمه میکنه : از چیه جورابای پدربزگ بدت میاد؟


مادربزگش میگه : " بوش "


اکنون پیرزن یک شهروند آمریکایی شده!!!

پنج شنبه 19/12/1389 - 2:16
داستان و حکایت
گویند روزی دزدی در راهی ، بسته ای یافت که در آن چیزگرانبهایی بود و دعایی نیزپیوست آن بود.
آن شخص بسته را به صاحبش برگرداند.
اورا گفتند : چرا این همه مال را از دست دادی؟
گفت: صاحب مال عقیده داشت که ایندعا ، مال او را حفظ می کند.
و من دزد مال او هستم ، نه دزد دین.
اگر آن را پس نمیدادم و عقیده صاحب آن مال ،خللی می یافت ؛
آن وقت من ، دزد باورهای او نیز بودم و این کار دور از انصاف است
پنج شنبه 19/12/1389 - 2:14
سلامت و بهداشت جامعه

 

تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی

داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند.

 

 برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد:

  

 ساعت 9 تا 11 شب:

 

زمانی است برای از بین بردن مواد سمی و غیر ضروری که این عملیات توسط آنتی اکسیدان ها انجام می شود.

 

در این ساعت بهتر است بدن در حال آرامش باشد. در غیر این صورت اثر منفی بر روی سلامتی خود گذاشته اید.

  

 ساعت 11 تا 1 شب:

 

عملیات از بین بردن مواد سمی در کبد ادامه دارد و شما باید در خواب عمیق باشید.

  

 ساعت 1 تا 3 نیمه شب:

 

عملیات سم زدایی در کیسه صفرا ، در طی یک خواب عمیق به طور مناسب انجام می شود.

  

 ساعت 3 تا 5 صبح:

 عملیات از بین بردن مواد سمی در ریه اتفاق می افتد. بعضی مواقع دیده شده که افراد در این زمان، سرفه شدید یا عطسه می کنند.

 

 ساعت 5 تا 7 صبح:

 

این عملیات در روده بزرگ صورت می گیرد، لذا می توانید آن را دفع کنید.

  

 ساعت 7 تا 9 صبح:

 

جذب مواد مغذی صورت می گیرد، پس بهتر است صبحانه بخورید. افرادی که بیمار می باشند، بهتر است صبحانه را در ساعت 6 و 30 دقیقه میل کنند.

  

کسانی که می خواهند تناسب اندام داشته باشند، بهترین ساعت صرف صبحانه برای آنها، ساعت 7 و 30 دقیقه می باشد و کسانی که اصلا صبحانه نمی خورند، بهتر است عادت خود را تغییر دهند و در ساعت 9 تا 10 صبح صبحانه بخورند.

 

دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی از بدن دفع نشوند.

 

از نصفه های شب تا ساعت 4 صبح، مغز استخوان عملیات خون سازی را انجام می دهد.

 

در ایام تعطیل، بسیاری افراد تا دیر وقت بیدار می مانند و بعد از اتمام تعطیلات، با خستگی به سر کار می روند، چون اعمال بدنشان دچار سردرگمی شده است و نمی داند چه باید انجام دهد.

 

پس همیشه، زود بخوابید و خواب آرامی داشته باشید .

 

پنج شنبه 19/12/1389 - 2:14
آرایشی و زیبایی

قدم اول : صورت خود را با شوینده مورد نظرتان کاملا پاک کنید و بعد صورت را با آب ولرم بشویید و با حوله ای نرم آن را کاملا خشک کنید . …

 

قدم دوم : پنبه را با کمی مرطوب کننده آغشته کنید . بعد اضافی های آن را از پنبه بگیرید تا زیاد مرطوب نشود ، بعد با پنبه تمام صورت خود را با آن پاک کنید به غیر از ناحیه دور چشم ها و لب ها .

 

قدم سوم : پد آرایشی خود را با کمی آب مرطوب کنید و آب اضافی آن را قبل از مالیدن به صورت از پنبه بگیرید . بعد مقداری کرم پودر مورد نظرتان را روی پد بریزید . دقت کنید که مقداری کرم پودر نباید زیاد باشد به اندازه یک سکه ۵ تومانی باشد کافی است . بعد پد را از وسط از روی کرم پودر تا کنید تا کرم کاملا روی سطح پد پخش شود .

 

قدم چهارم : برای شروع کرم پودر زدن بهتر است از پیشانی شروع کنید و این کار را ادامه دهید تا کار کرم زدن به خط زیری چانه برسد . تمام سطح صورت را به جزء ابروها با کرم پودر بپوشانید . و مطمئن شوید که کرم پودر کاملا روی سطح پوست صورتتان خوابیده است ، بعد از آن کار یکسان سازی سطح پوست به پایان می رسد .

 قدم پنجم : برس قلموی پنکک را روی دستتان به حالت چرخشی حرکت دهید و بعد آن را با کمی پنکک که یک درجه از کرم پودرتان تیره تر است آغشته کنید . و با یک ضربه آرام اضافه پنکک را از روی برس قلمو پاک کنید . و بعد به آرامی روی نوک بینی تان با قلمو به صورت ضربه ای پنکک بزنید ، همچنین ناحیه زیر بینی ، چون با این کار بینی حالت کوتاه تری به خود می گیرد ، بعد برس قلمو را همینطور به آرامی اطراف سوراخ بینی و دو طرف قسمت پایینی بینی که نزدیک نوک دماغ است به صورت ضربه ای پنکک بزنید . و با این تکنیک بینی تان را از قبل باریک تر کنید و به فرم دلخواهتان دست پیدا کنید .

 

پنج شنبه 19/12/1389 - 2:10
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته