• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 808
تعداد نظرات : 320
زمان آخرین مطلب : 3895روز قبل
آموزش و تحقيقات

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه «بیماری هیپرهیدروزیس یا تعریق زیاد کف دست و پا یا ناحیه زیر بغل زمینه ارثی دارد»، به تشریج روش‌های چهارگانه درمان این بیماری پرداخت.


دکتر محمد رضوانی درباره تعریق زیاد کف دست و یا پا گفت: ‌« تعریق زیاد کف دست یا پا ویا ناحیه زیر بغل که در اصطلاح علمی‌به آن هیپرهیدروزیس می‌گویند یک بیماری موضعی است که برخی آن را با بیماری تیروئید اشتباه می‌گیرند در صورتی که در این بیماری، تنها یک ناحیه خاص از بدن دچار تعریق زیاد می‌شود ولی در بیماری تیروئید بدن دچار تعریق عمومی‌می‌شود.»

 

وی افزود: «‌این بیماری زمینه‌های ارثی دارد، در کودکان بیشتر است و با افزایش سن بهبود پیدا می‌کند، اما در برخی این بیماری ماندگار است.

 

همچنین در زمان استرس این بیماری شدت پیدا می‌کند.» این متخصص پوست و مو درباره درمان این بیماری گفت: ‌«‌برای درمان این بیماری معمولا داروهای خوراکی به دلیل عوارضی که بر دیگر اعضای بدن دارد تجویز نمی‌شوند مثل کاهش ترشح بزاق که سبب خشکی دهان فرد می‌شود و نیز کاهش تحرکات روده‌ای که منجر به یبوست می‌شود و یا فشار به داخل چشم که منجر به آب سیاه گلوکوم می‌شود.»

 

وی تصریح کرد: «بنابراین برای درمان تعریق زیاد کف دست و پا یا ناحیه زیر بغل داروهای موضعی که حاوی آلومینیوم کلراید است با غلظت ۲۰ تا حداکثر ۵۰ درصد تجویز می‌گردد که فرد بایستی این داروها را شبانه به کف دست‌های خود بمالد و در درمان اولیه از غلظت پایین شروع به درمان می‌کنیم و در صورت جواب ندادن غلظت داروهای با غلظت بالاتر تجویز می‌شود. »

 

این متخصص پوست و مو در ادامه گفت: ‌« در صورت عدم بهبود بیمار پله دوم درمان، روش Iontophoresis است که شامل عبور جریان الکتریسیته از پوست است و آن را به غدد عرق کف دست و یا پا انتقال می‌دهیم و بیمار در ابتدا باید جلسات بیشتری برای درمان مراجعه کند و با بهبود وی تعداد جلسات درمان هم کاهش پیدا می‌کند.»

 

دکتر رضوانی در ادامه درباره دیگر روش‌های درمان تعریق زیاد کف دست نیز اظهار داشت: «‌در صورتی که بیمار با روش‌های قبل بهبود نیابد پله سوم برای درمان وی، تزریق آمپول بوتاکس به کف دست وی است که به مدت ۶ ماه تعریق کف دست بیمار کاهش پیدا می‌کند. اما از عیوب این روش این است که هم پرهزینه است و هم سبب کاهش قدرت عضلانی در ناحیه دست بیمار می‌شود چرا که این آمپول‌ها خاصیت فلج کنندگی دارند.»

 این متخصص پوست و مو پله چهارم برای درمان این بیماری را جراحی سمپاتکتومی‌و برداشت غدد عرق درناحیه زیر بغل را عنوان و خاطر نشان کرد: «ما معمولا این روش را برای درمان بیمار نمی‌پسندیم و از این روش برای درمان اولیه فرد استفاده نمی‌کنیم و تنها در افراد خاص این روش کاربرد دارد.»

 

پنج شنبه 1/2/1390 - 1:54
بهداشت روانی

زیبایی شما کاملا به حالات فیزیکی و روحی شما بستگی دارد. اما نگذارید این موضوع بر شما غلبه کند. شاید تمایل داشته باشید که هر ماه یکی از این روش ها را بکار گیرید تا در طول سال زیبا به نظر برسید...

 

 

1- ورزش کنید :

 

اگر درباره ارجحیت های زیبایی می اندیشید ، هیچ چیز به اندازه برنامه ورزشی منظم تاثیر مثبت ندارد. اگر شما از شنا، والیبال ، تنیس یا دوچرخه سواری لذت می برید، سعی کنید که آن نظم را در آن ورزش دنبال کنید . حتی 30 دقیقه پیاده روی در روز تاثیر شگرفی در بر دارد.

   

2- مدلتان را عوض کنید :

 با آرایشگرتان مشورت کنید که چه مدل موی دیگری به شما میاد. گاهی اوقات سالها کشیدن خط چشم به یک طریق یا استفاده از عطر یکسان باعث میشود خیلی سخت مدلهای جدید را بپذیرید .

  

3- کمدتان را مرتب کنید :

 در کمدتان را بازکنید و ببینید چه لباس هایی را در 2 سال گذشته نپوشیده اید. آنها را کنار بگذارید و در مورد کشوی میز آرایشتان نیز لوازمی که خیلی وقت است استفاده نمی کنید دور بریزید.

 

  

4- سری به دکترتان بزنید:

 

دست کم سالی یکبار سری به پزشک و دندانپزشک خود بزنید. هیچ وقت نگذارید که بیش از 12 ماه از آخرین ویزیت شما با دندانپزشکتان بگذرد. دندان های سفید یکی از مهم ترین اصول زیبایی شماست.

   

5- همیشه یک وقت برای موهایتان داشته باشید :

 موهای شما یکی از اصلی ترین پایه های زیبایی شماست. در هر قرار آرایشگاه ، قرار بعدی را هماهنگ کنید تا مطمئن شوید که به موهایتان سروقت میرسید. 

 

 

6- به باشگاه ورزشی بروید:

 تناسب اندام شما چقدر برایتان مهم است ؟ مطمئن باشید که همان قدر هم در انرژی جسمی و روحیه شما موثر است.

 

  

7- صحیح غذا بخورید :

 درباره رژیم غذایی تان تجدید نظر کنید تا میزان انرژی تان را به حداکثر برسانید. اینکار را با حذف غذاهای مشخصی شروع کنید تا زمانی که به یک فرمول غذایی مناسب برسید. مواد غذایی کم چرب و کم شکر مصرف کنید تا به یک تعادل برسید. 

 

8- یک تغییر بزرگ داشته باشید :

 این تغییر حتی میتواند شامل بلوند کردن یا فر کردن موهایتان باشد. 

 

9- مهربان باشید :

 یک کار خیرخواهانه انجام دهید بی آنکه انتظار تلافی داشته باشید . اینگونه کارها باعث تغییرات مثبت بزرگی در احساس شما میشوند. رفتار مودبانه همیشه منجر به زیبایی درونی و بیرونی میشوند.

  

10- آب بنوشید:

 مقدار زیادی آب بنوشید . نوشیدن مقدار زیاد آب در روز به لاغرهایی که میخواهند چاق شوند و چاق هایی که میخواهند لاغر شوند توصیه میشود. کارهای کوچک دیگری که باعث میشود رفتارتان بهتر شود را امتحان کنید. لبخند بزنید. به حرف دیگران گوش کنید، صاف بنشینید، در طول روز به بدنتان کش و قوس دهید... 

  

 

11- یک هدف در نظر بگیرید :

 هدفی را در نظر بگیرید که با سعی در رسیدن به آن از شر چند کیلو اضافه وزنتان خلاص شوید. 

 12- خوب بخوابید :

به اندازه کافی بخوابید. موقع شب خواب خوبی داشته باشید تا صورتتان شفاف شود. نور اطاق هنگام خواب باید در کمترین حد ممکن باشد. شب زودهنگام بخوابید و سحر گاه از خواب برخیزید تا انرژی های کیهانی که در جهان در هنگام صبح پخش میشوند به بدنتان برسد. اینکار از لحاظ علمی ثابت شده است.

پنج شنبه 1/2/1390 - 1:44
بهداشت روانی

در روز ایمیل‌ها و نظرات مثبت و دلگرم‌کننده زیادی برای ما می‌آید که درواقع تنها چیزی است که ما را تشویق به ادامه راه می‌کند. اما درکنار این نظرات مثبت، نظرات منفی هم گاه و بیگاه برایمان می‌آید: انتقاداتی درمورد موضوعات و محتوای مقالاتمان.

شما چطور با انتقادات دیگران برخورد می‌کنید؟ تصور ما بر این است که اولین واکنش  اکثر ما دفاع از خودمان یا بدتر از آن، حمله به فرد منتقد است.

و با اینحال، با اینکه انتقاد می‌تواند ناراحت ‌کننده باشد و روحیه را ضعیف کند، اما می‌توان از دیدگاهی مثبت هم به آن نگاه کرد: انتقاد نشانه صداقت طرف‌ مقابل است و می‌تواند ما را به سمت عملکردی بهتر راهنمایی کند. انتقاد می‌تواند فرصتی برای پیشرفت باشد.

 

 

 

اولین واکنشتان را متوقف کنید

 

اگر اولین واکنشتان حمله به فرد منتقد یا حالت تدافعی گرفتن است، قبل از نشان دادن هر نوع واکنشی یک دقیقه صبر کنید. یک نفس عمیق بکشید و کمی به آن موضوع فکر کنید.

 

ما هم وقتی مورد انتقاد قرار می‌گیریم اول کمی عصبانی می‌شویم اما به خودمان یاد داده‌ ایم همان لحظه برخورد نکنیم. مثلاً برای جواب دادن به ایمیل‌ های انتقادی حداقل یک ساعت صبر می‌کنیم.

 

این مدت زمان سبب میگردد قبل از واکنش اولیه، کمی به موضوع فکر کنیم. این زمان باعث می‌شود کمی منطق روی کار بیاید و احساسی تصمیم نگیریم. نمی‌گوییم احساسات بد است اما وقتی احساسات منفی باشد، به‌جای اینکه نفع برساند، آسیب می‌رساند.

  

منفی را به مثبت تبدیل کنید

 

یکی از کلیدهای موفقیت در هر چیز این است که نکات مثبت هر چیزی که بقیه آن را منفی می‌بینند را ببینید. بیماری باعث می‌شود از  برنامه ورزشیتان جا بمانید؟ این می‌تواند یک استراحت خوب باشد. از کارتان خسته شده‌ اید؟ می‌تواند وقتی باشد برای نگرش دوباره به زندگیتان و پیدا کردن یک کار بهتر.

 

با انتقاد هم باید همینطور رفتار کنید: باید نکات مثبت آن را ببینید. شاید به نظر بی ‌ادبانه و توهین ‌آمیز بیاید اما در اکثر انتقادات، نکته مثبتی هم وجود دارد و آن یک فیدبک صادقانه و پیشنهادی برای پیشرفت است.

 مثلاً یکی از انتقاداتی که به وبسایت ما شده بود این است، "شما درمورد موضوعات تکراری بارها و بارها مقاله می‌دهید و مقالاتتان خسته‌کننده است."

این انتقاد را می‌توانید اینطور بخوانید: "باید تنوع موضوعاتمان را بیشتر کنیم و از دریچه جدیدی به موضوعات نگاه کنیم."

 

این فقط یک نمونه بود. اینکار را می‌توانید با هر انتقادی انجام دهید. گاهی اوقات افراد چون روز بدی را داشته ‌اند شما را با انتقاداتشان بمباران می‌کنند اما همیشه هم اینطور نیست. گاهی در انتقادات واقعیات مثبتی نهفته است.

 انتقاد را فرصتی برای پیشرفت بدانید. بدون پیشرفت در زندگی به رکود می‌رسیم. پیشرفت رکن حیاتی زندگی است.

 

از منتقدتان تشکر کنید

 

حتی اگر فردی با بی ‌ادبی و توهین از شما انتقاد کرد، از او تشکر کنید. ممکن است روز بدی را داشته است یا شاید هم کلاً آدم منفی باشد. اما با همه این حرف‌ها، رفتار و قدردانی شما آنها را خلع سلاح می‌کند.

 

می‌دانید؟ این عادت تشکر از منتقد در ما باعث شده که خیلی از منتقدینمان را به خوانندگانی پر و پا قرص تبدیل کنیم. همه این به‌ خاطر یک تشکر ساده برای انتقادشان بوده است. این تشکر برای آنها غیرقابل انتظار بوده و معمولاً نظرشان را از منفی به مثبت تبدیل کرده است.

 

و حتی اگر منتقد تشکر شما را به طریقی مثبت دریافت نکند، باز هم برای خودتان بهتر است. این راهی است که به خودتان خاطرنشان کنید انتقاد چیز خوبی برایتان بوده و بااینکار می‌توانید تواضع و فروتنی داشته باشید.

  

از انتقادات درس بگیرید

 

بعد از اینکه با دیدی مثبت به انتقادات نگاه کرده و از منتقدتان تشکر کردید، سر کار قبلتان برنگردید. باید برای پیشرفت تلاش کنید.

 

این مسئله برای بعضی‌ها خیلی سخت است چون معمولاً تصور می‌کنند همیشه حق با آنهاست. اما هیچ ‌کس نیست که همیشه حق با او باشد. درواقع ممکن است شما اشتباه کرده باشید و حق با فرد منتقد باشد. پس باید ببینید که آیا می‌توانید چیزی را در خودتان طوری تغییر دهید که به سمت مثبت برود.

 

بعد زمان ایجاد تغییر است.

 ما وقتی ایمیل‌هایی دریافت می‌کنیم که مثلاً فلان مقاله‌ مان به اندازه کافی خوب نیست تلاش می‌کنیم که برای موضوع بعدی تلافی کنیم و موضوع و مقاله بهتری ارائه دهیم.

 

شما باید فرد بهتری باشید

 

خیلی وقت‌ها انتقاد را یک حمله شخصی و توهین تصور می‌کنیم. اما اینطور نیست. البته ممکن است گاهی اینطور باشد ولی نباید آنرا اینطور قلمداد کنیم. انتقاد را باید انتقاد بر رفتارمان تلقی کنیم نه انتقاد بر خودمان بعنوان یک شخص. اگر اینکار را بکنید، دیگر احساسی به آن انتقاد نگاه نخواهید کرد و نکات مثبت آن را خواهید دید.

 

اما کاری که اکثر ما می‌کنیم این است که انتقاد را یک حمله شخصی تصور کرده و با حمله به آن واکنش می‌دهیم. "من اجازه نمی دهم کسی با من اینطور حرف بزند." مخصوصاً اگر این انتقاد در جمع صورت گرفته باشد، مثلاً در نظرات مربوط به یک مقاله. باید از خودتان دفاع کنید و به فرد حمله ‌کننده حمله کنید، درست است؟

 

نه کاملاً اشتباه است. با حمله به فرد مهاجم شما به سطح آن فرد نزول خواهید کرد. حتی اگر آن فرد واقعاً بی ‌ادبی و توهین کرده باشد، شما نباید همانطور به او پاسخ دهید. شما هم نباید همان گناهان را انجام دهید.

 

شما باید فرد بهتری باشید.

 

 اگر بتوانید در برابر آن حمله آرامش خود را حفظ کنید و با ادب و احترام به آن انتقاد واکنش دهید، آنوقت می‌توانید فرد بهتری باشید. و این کار دو فایده دارد:

  1. دیگران تحسینتان خواهند کرد و فکر بهتری درمورد شما می‌کنند. مخصوصاً اگر واکنشتان مثبت باشد و خیلی خوب با انتقاد برخورد کرده باشید.
  2. خودتان احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا می‌کنید. با شرکت در یک حمله شخصی خودمان را زشت جلوه خواهیم داد اما اگر بتوانیم خودمان را بالاتر از آن سطح نگه داریم، حس خوبی نسبت به آنچه هستیم پیدا می‌کنیم. و این بهترین و بالاترین فایده است.

چطور می‌توانید خودتان را بالاتر از آن حمله نگه دارید و فرد بهتری باشید؟ با جدا کردن خود از آن انتقاد و نگاه کردن به رفتاری که مورد انتقاد قرار گرفته است. با داشتن نگرش مثبت به آن انتقاد و سعی در پیشرفت. با تشکر و قدردانی از فرد منتقد و ارائه یک واکنش مثبت به انتقاد.

پنج شنبه 1/2/1390 - 1:36
آموزش و تحقيقات

شما اگه با زیباترین و خوش اندام ترین فرد روی زمین ازدواج کنید نهایتا بعد از گذشت 11ماه واستون عادی میشه.


این نتیجه کارشناسی محققان انگلیسی بر روی 100 زوج مختلف می باشد.



طرف کل دارایی مادیش 100 هزار تومان هم نیست اما 18 تا کارت اعتباری مختلف داره



به پسره میگی چرا زن نمیگیری ، میگه کو دختر خوب؟


به دختره میگی چرا شوهر نمیکنی ، میگه کو پسر خوب؟


با این حساب فکر کنم این کسائی که ازدواج میکنن یا خلافکارن، یا کلاهبردار

 


تو خیابون از یارو میپرسم ببخشید میدونید اداره آمار کجاست؟ میگه آره... رد میشه میره
پنج دقیقه داشتم نگاش میکردم تا دور شد
 

 
پنج شنبه 1/2/1390 - 1:34
سخنان ماندگار

شاعر گوید:


دوچیز تیره ی عقل است، دم فروبستن به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی
بنابراین:


اگر کسی به تو لبخند نمی زند، علت را در لبان بسته ی خود جست وجو کن
و وقتی می توانی با سکوت حرف بزنی، بر پایه های لغزان واژه ها تکیه نکن


***


از زشت رویی پرسیدند:"آن وقت که جمال پخش می کردند، کجابودی؟" پاسخ داد:"درصف کمال."


***


آن چه که با پول می خری، رفع مشکل نیست، پرداخت هزینه است.

***
 

رفیق پابرهنه ها باش، چرا که ریگی به کفش شان نیست.

***

با تمام فقرعشق را گدایی نکن و با تمام ثروت خریدار عشق مباش.

 

***
 

هرکس ساز خودش را می زند. این تو هستی که نباید به ساز کسی برقصی.

***

مردی که کوه را برداشت، کسی بود که با جمع آوری سنگریزه ها شروع کرد.

***
 

معنای شجاعت: بترس وبلرز وبااین همه، قدمی بردار.

***

هیچگاه تنها نیستی، چرا که می توانی با خدا خلوت کنی.

***
 

روزی به عقب برمی گردی و به آنچه گریه آور بود، می خندی.

***

آدمی را آدمیت لازم است. عود بی بو، خاصیت هیزم را هم ندارد.

***
 

با کشتن گنجشک ها، کرکس ها ادب نمی شوند.

***
از آن کس که با تو برخورد می کند یک بار بترس و از آن کس که خودش را به تو می چسباند، هزار بار.


 

***
فرق نبوغ و حماقت در این است که نبوغ حدی دارد
 
پنج شنبه 1/2/1390 - 1:30
داستان و حکایت

 مرد میانسالی وارد فروشگاه اتومبیل شد. ب ‌ام ‌و آخرین مدلی را دیده و پسندیده بود. وجه را پرداخت و سوار بر اتومبیل تندروی خود شد و از فروشگاه بیرون آمد.   

قدری راند و از شتاب اتومبیل لذت برد. وارد بزرگراه شد و قدری بر سرعت اتومبیل افزود. کروکی اتومبیل را پایین داد تا باد به صورتش بخورد و لذّت بیشتری ببرد. چند شاخ مو بر بالای سرش در تب و تاب بود و با حرکت باد به این سوی و آن سوی می‌رفت. پای را بر پدال گاز فشرد و اتومبیل گویی پرنده‌ای بود رها شده از قفس. سرعت به 160 کیلومتر در ساعت رسید.  

مرد به اوج هیجان رسیده بود. نگاهی به آینه انداخت. دید اتومبیل پلیس به سرعت در پی او می‌آید و چراغ گردانش را روشن کرده و صدای آژیرش را نیز به اوج فلک رسانده است. مرد اندکی مردد ماند که از سرعت بکاهد یا فرار را بر قرار ترجیح دهد.     

لختی اندیشید. سپس برای آن که قدرت و سرعت اتومبیلش را بیازماید یا به رخ پلیس بکشد. بر سرعتش افزود. به 180 رسید و سپس 200 را پشت سر گذاشت، از 220 گذشت و به 240 رسید. اتومبیل پلیس از نظر پنهان شد و او دانست که پلیس را مغلوب کرده است. 

ناگهان به خود آمد و گفت: "مرا چه می‌شود که در این سن و سال با این سرعت میرانم؟ باشد که بایستم تا او بیاید و بدانم چه می‌خواهد." 

 از سرعتش کاست و سپس در کنار جاده منتظر ایستاد تا پلیس برسد. اتومبیل پلیس آمد و پشت سرش توقف کرد...   

افسر پلیس به سوی او آمد، نگاهی به ساعتش انداخت و گفت: "ده دقیقه دیگر وقت خدمتم تمام است. امروز جمعه است و قصد دارم برای تعطیلات چند روزی به مرخصی بروم. سرعتت آنقدر بود که تا به حال نه دیده بودم و نه شنیده بودم. خصوصا اینكه به هشدار من توجهی نكردی و وقتی منو پشت سرت دیدی سرعتت رو بیشتر و بیشتر كرده و از دست پلیس فرار كردی. تنها اگر دلیلی قانع‌کننده داشته باشی که چرا به این سرعت می‌راندی، می‌گذارم بروی."  

مرد میانسال نگاهی به افسر کرد و گفت:  "می‌دونی، جناب سروان؛ سالها قبل زن من با یک افسر پلیس فرار کرد. وقتی شما رو آژیر كشان پشت سرم دیدم  تصور کردم داری اونو برمی‌گردونی!"   

افسر خندید و گفت: "روز خوبی داشته باشید، آقا!" و برگشته سوار اتومبیلش شد و رفت

پنج شنبه 1/2/1390 - 1:27
ازدواج و همسرداری
 
  

برخی از عواملی که در شکل گیری یک ارتباط سالم نقش دارند، ثابت هستند، یعنی چیزهایی که شما نمی‌توانید آنها را تغییر دهید. اما عوامل دیگری هستند که می‌توانید با کار کردن بر روی آنها رابطه‌تان را بهبود بخشید. شناختن این عوامل برای هر کسی که ازدواج کرده یا قصد ازدواج دارد، مهم است.


 

1) برقراری ارتباط درست : زوج‌های خوشبخت با یکدیگر صحبت می‌کنند و به حرف یکدیگر گوش می‌دهند. این زوج‌ها می‌دانند که عوامل بیرونی که باعث حواسپرتی می‌شوند یا بر عواطف فرد اثر می‌گذارند، مانع ارتباط درست می‌شوند، و راه‌هایی را پیدا می‌کنند تا هنگامی که خودشان و همسرشان آماده هستند، بر این عوامل غلبه کنند.

 

2) برخورد با تعارض‌ها و اختلافات به شیوه مثبت : پرهیز از بیان اختلافات و تعارض‌ها عامل شماره یک طلاق است. روابط مستحکم زن و شوهر به توانایی آنها بر غلبه بر این اختلافات به شیوه‌ای مثبت بستگی دارد.
 

 

3) داشتن انتظارات واقعی : هنگامی که دو نفر برای اولین بار یکدیگر را ملاقات می‌کنند، حداکثر تلاش‌شان را می‌کنند تا خطاهای‌شان را بپوشانند. این شیوه‌ای عادی است، اما زن وشوهر باید بدانند با گذشت زمان، خود "واقعی" شخص بروز خواهد کرد.

 روابط بین دو فرد در طول زمان تکامل پیدا می‌کند، اما داشتن انتظارات غیرواقعی از همسر، یا از رابطه با او، باعث ایجاد استرس غیرضروری می‌شود.

 

 

4) توجه کردن به جزئیات زندگی همسر : افرادی که ازدواج‌های پایداری دارند به خوبی همسرشان را می‌شناسند. آنها از وقایع عمده زندگی گذشته همسرشان خبر دارند، و از چیزهای دلخواه و چیزهای مورد تنفر او، امیدها و نگرانی‌های‌شان آگاهی دارند. و این اطلاعات را با تغییرات دنیای همسرشان به روز می‌کنند.
 

 

5) تجربه کردن واکنش‌های دوجانبه مثبت بیشتر نسبت به واکنش‌های منفی : برخی از پژوهش‌ها نشان داده‌اند در ازدواج‌های موفق تعداد واکنش‌های مثبت 5 برابر بیش از واکنش‌های منفی است. دادن پاسخ مثبت به خواسته همسر برای توجه کردن به او - چه سوالی داشته باشد، چه دست کمک به سوی شما دراز کند، چه تنها یک نگاه به شما باشد- رابطه‌ شما را مستحکم‌تر می‌کند.
 

 

6) ایجاد اعتماد : اعتماد به تدریج ساخته می‌شود، اما برقرار روابط صادقانه و عمل کردن به وعده‌ها باعث تسریع ایجاد اعتماد می‌‌شود.
 

 

 

7) گذراندن وقت با یکدیگر : داشتن تجربه‌های مشترک راه خوبی برای تقویت رابطه با همسرتان است. زوج‌‌هایی که به انجام کارهایی می‌پردازند که  هر دو از آن لذت می‌برند یا وادار می‌شوند که کارهایی را با هم انجام دهند- رابطه سالم‌تر و قوی‌تری دارند.
 

 

8) ارزش ‌های مشترک : زوج‌هایی که در شروع زندگی طیف گسترده‌ای از ارزش‌های مشترک دارند- در مورد چیزهای مهم در زندگی توافق دارند-  شانس بیشتری برای ایجاد رابطه مستحکم دارند.
 

 

9) مسئولیت‌های مشترک : هم زن و هم شوهر برای پرورش ‌دادن رابطه‌شان، حفظ جریان آرام امور خانه و کار کردن برای رسیدن به اهداف مشترک متعهد هستند. اینکه تنها یکی از دو همسر بار این مسئولیت‌ها را به دوش بکشد، باعث ایجاد نارضایتی می‌شود.
 

 10) سازگاری با تغییر : افراد و رابطه‌ها در طول زمان دگرگون می‌شوند. باید انتظار این تغییرات را داشته باشید، نه اینکه ازآنها بترسید. انتظارات افراد از رابطه دوجانبه ممکن است تغییر کند. همسران لازم است توانایی صحبت کردن در مورد این تغییرات و یافتن راه‌هایی برای سازگار شدن با آنها را داشته باشند.

 

 پس قبل از ازدواج خود را برای پاره ای تغییرات و پوست اندازی از یک انسان مجرد به یک فرد متعهل آماده کنید تا غافل گیر نشوید !
پنج شنبه 1/2/1390 - 1:26
داستان و حکایت
مردی در كنار رودخانه‌ای ایستاده بود. ناگهان صدای فریادی را ‌شنید و متوجه ‌شد كه كسی در حال غرق شدن است. فوراً به آب ‌پرید و او را نجات ‌داد... اما پیش از آن كه نفسی تازه كند فریادهای دیگری را شنید و باز به آب ‌پرید و دو نفر دیگر را نجات ‌داد! اما پیش از این كه حالش جا بیاید صدای چهار نفر دیگر را كه كمك می‌خواستند ‌شنید ...!

او تمام روز را صرف نجات افرادی ‌كرد كه در چنگال امواج خروشان گرفتار شده بودند ، غافل از این كه چند قدمی بالاتر دیوانه‌ای مردم را یكی یكی به رودخانه می‌انداخت...!

 

میگویند حدود ٧٠٠ سال پیش، در اصفهان مسجدی میساختند. روز قبل از افتتاح مسجد، کارگرها و معماران جمع شده بودند و آخرین خرده کاری ها را انجام میدادند. پیرزنی از آنجا رد میشد وقتی مسجد را دید به یکی از کارگران گفت: فکر کنم یکی از مناره ها کمی کجه! کارگرها خندیدند. اما معمار که این حرف را شنید، سریع گفت : چوب بیاورید ! کارگر بیاورید ! چوب را به مناره تکیه بدهید. فشار بدهید. فششششششااااررر...!!! و مدام از پیرزن میپرسید: مادر، درست شد؟!! مدتی طول کشید تا پیرزن گفت : بله ! درست شد !!! تشکر کرد و دعایی کرد و رفت... کارگرها حکمت این کار بیهوده و فشار دادن مناره را پرسیدند ؟! معمار گفت : اگر این پیرزن، راجع به کج بودن این مناره با دیگران صحبت میکرد و شایعه پا میگرفت، این مناره تا ابد کج میماند و دیگر نمیتوانستیم اثرات منفی این شایعه را پاک کنیم...

این است که من گفتم در همین ابتدا جلوی آن را بگیرم !

 

روزی لقمان به پسرش گفت امروز به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی. اول اینکه سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری! دوم اینکه در بهترین بستر و رختخواب جهان بخوابی ! سوم اینکه در بهترین کاخها و خانه های جهان زندگی کنی !!! پسر لقمان گفت ای پدر ما یک خانواده بسیار فقیر هستیم چطور من  می توانم این کارها را انجام  دهم؟ لقمان جواب داد : اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری هر غذایی که میخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد .   اگر بیشتر کار کنی و کمی دیرتر بخوابی در هر جا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است .  

و اگر با مردم دوستی کنی و در قلب آنها جای می گیری و آنوقت بهترین خانه های جهان مال توست...

 

مردی برای اصلاح سر و صورتش به آرایشگاه رفت در بین کار گفت و گوی جالبی بین آنها در گرفت.
آنها در مورد مطالب مختلفی صحبت کردندوقتی به موضوع خدا رسید
آرایشگر گفت: من باور نمی کنم که خدا وجود دارد.
مشتری پرسید: چرا باور نمی کنی؟
آرایشگر جواب داد: کافیست به خیابان بروی تا ببینی چرا خدا وجود ندارد؟ شما به من بگو اگر خدا وجود داشت این همه مریض می شدند؟ بچه های بی سرپرست پیدا میشد؟ اگر خدا وجود داشت درد و رنجی وجود داشت؟
نمی توانم خدای مهربانی را تصور کنم که اجازه دهد این همه درد و رنج و جود داشته باشد.
مشتری لحظه ای فکر کرد اما جوابی نداد چون نمی خواست جر و بحث کند.
آرایشگر کارش را تمام کرد و مشتری از مغازه بیرون رفت به محض اینکه از مغازه بیرون آمد مردی را دید با موهای بلند و کثیف و به هم تابیده و ریش اصلاح نکرده ظاهرش کثیف و به هم ریخته بود.
مشتری برگشت و دوباره وارد آرایشگاه شد و به آرایشگر گفت:میدونی چیه! به نظر من آرایشگرها هم وجود ندارند.
آرایشگر گفت: چرا چنین حرفی میزنی؟ من اینجا هستم. من آرایشگرم.همین الان موهای تو را کوتاه کردم.
مشتری با اعتراض گفت: نه آرایشگرها وجود ندارند چون اگر وجود داشتند هیچکس مثل مردی که بیرون است با موهای بلند و کثیفو ریش اصلاح نکرده پیدا نمی شد.
آرایشگر گفت: نه بابا! آرایشگرها وجود دارند موضوع این است که مردم به ما مراجعه نمیکنند.
مشتری تاکید کرد: دقیقا نکته همین است. خدا وجود دارد. فقط مردم به او مراجعه نمیکنند و دنبالش نمی گردند.
برای همین است که این همه درد و رنج در دنیا وجود دارد.!

 

از زرتشت پرسیدند زندگی خود را بر چه بنا كردی؟

گفت : چهار اصل


1- دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم


2- دانستم كه خدا مرا میبیند پس حیا كردم


3- دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمی دهد پس تلاش كردم


4- دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم


 

سخن روز :  تو ارباب سخنانی هستی که نگفته‌ای،ولی حرفهایی که زده‌ای ارباب تو هستند. 
پنج شنبه 1/2/1390 - 1:23
طنز و سرگرمی
چرا مردها دارای وجدان پاکی هستند؟
به این دلیل که هیچ گاه از آن استفاده نمی کنند

چرا مردها همیشه خوشحال هستند؟
چون آدم های بی خیال فقط می خندند

چرا روانکاوی مردها خیلی سریع تر نسبت به خانم ها انجام می پذیرد؟
زیرا هنگامیکه زمان بازگشت به دوران کودکی فرا می رسد، مردها همان جا قرار دارند

اگر یک مرد و یک زن با هم از یک ساختمان 10 طبقه به پایین بیفتند کدامیک زودتر به زمین میرسد؟
خانم، چرا که آقا راه را گم می کند

شباهت آقایون با آگهی های بازرگانی چیست؟
شما نمی توانید یک کلمه از حرف های آنها را باور کنید و هیچ چیز برای زمانی بیش از 60 ثانیه دوام نمی آورد

ورزش کنار دریای آقایون چیست؟
هر موقع خانمی را در بیکینی می بینند شکم هایشان را تو می دهند

به یک مرد با نصف مغز چه می گویند؟
با استعداد

فرق بین نرخ اوراق بهادار با مردها در چیست؟
نرخ اوراق بهادار رشد می کند

خدا بعد از خلق مرد ها چه گفت؟
من می تونم کارمو بهتر از این انجام بدم

دلیلی که مردها به مسائل کاری خود فکر نمی کنند
فکری ندارند - کاری ندارند

در آمریکا به یک مرد باهوش و با استعداد چه می گویند؟
توریست

اگر آقایون هم باردار می شدند آنوقت
خدمات پزشکی در مغازه های خواروبار فروشی هم ارائه می شد

آیا شنیده اید که مردی مدال طلای المپیک را از آن خود ساخت؟
او بعدا آنرا برنز رنگ کرد

یک وضعیت غیر قابل کنترل چیست؟
صد و چهل و چهار مرد در یک اتاق

برای درست کردن پاپ کُرن به چند مرد نیاز است؟
سه تا، یک نفر ماهیتابه را بر روی گاز نگه میدارد و دو نفر دیگر گاز را تکان میدهند تا گرما به تمام سطح ماهیتابه برسد

آقایون لباس هایشان را چگونه دسته بندی می کنند؟
"کثیف" و " کثیف اما قابل پوشیدن"

تنها یک مرد می تواند یک ماشین ارزان قیمت 2 میلیون تومانی بخرد و
یک سیستم صوتی 4 میلیون تومانی بر روی آن نصب کند

زمان با ارزش مردها در کنار همسرانشان چگونه می گذرد؟
ملافه را روی سرشان می کشند و می گویند "تو خیلی نازی عزیزم

یک خانم 35 ساله به بچه دار شدن فکر می کند، یک مرد 35 ساله به چیزی فکر می کند؟
به قرار گذاشتن با بچه ها

شما به مردی که همه چیز دارد چه میدهید؟
زنی که به او نشان دهد چگونه می تواند از آنها استفاده کند

چرا عنکبوت های سیاه پس از جفت گیری، جفت خود را می کشند؟
به این خاطر که می خواهند قبل از شروع خرخر جلوی آنرا بگیرند

چرا مردان تنها در نیمی از زندگی خود با بحران مواجه هستند؟
زیرا آنها در تمام طول زندگی خود در دوران نوجوانی به سر می برند

آینده نگری یک مرد چگونه مشخص می شود؟
به جای یک بطری 2 بطری مشروب بخرد

رفتن به بار مجردها چه فرقی با رفتن به سیرک دارد؟
در سیرک کسی صحبت نمی کند

چرا مردها به دنبال خانمهایی هستند که هیچ گاه قصد ازدواج با آنها را ندارند؟
به همان دلیلی که آدمها ماشینی را دنبال می کنند که هیچ گاه نمی توانند در آن رانندگی کنند

شما با مرد مجردی که تصور می کند بهترین هدیه خدا نصیب او شده چه می کنید؟
او را مبادله می کنیم

چرا آقایون مجرد جذب خانم های با هوش می شوند؟
دو چیز مخالف نسبت به هم کشش دارند

شباهت آقایون با ماشین چمن زنی در چیست؟
هر دو خیلی سخت به کار می افتند، در هنگام کار سر و صدای زیاد ایجاد می کنند و حتی نیمی از وقت را هم نمی توانند به درستی کار کنند

فرق یک شوهر جدید با یک هاپوی جدید در چیست؟
بعد از یک سال هاپو هنوز هم از دیدن شما به هیجان می آید

نازکترین کتاب دنیا چه نام دارد؟
چیزهایی که مردان در مورد زنان می دانند
 
چهارشنبه 24/1/1390 - 14:42
خواص خوراکی ها

 

شاید مطالعه این مطلب شما را بر آن آورد كه حداقل هفته ای دو تا سه بار هم كه شده آب كرفس را وارد برنامه غذایی تان كنید...
 
برگ كرفس حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین A ( بتاكاروتن ) است در حالی كه ساقه آن منبع ویتامین های  B6 , B2 ، B1، ویتامین C و همچنین پتاسیم ، اسید فولیك ، كلسیم ، منیزیم ،آهن ،  فسفر ، سدیم و چند نوع از اسیدهای امینه ضروری است.هورمون های گیاهی موجود در كرفس به همراه روغن های ضروری آن نه تنها طعم معطری به كرفس می دهند، بلكه در كنار بقیه املاح و ویتامین ها كرفس را به معجونی تبدیل می نمایند كه در حقیقت می تواند داروی هر دردی باشد. 

آب كرفس و پوست و مو

از آن جایی كه كرفس سرشار از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین آ، ب و ث می باشد و در آن املاح نیز به مقدار زیاد نهفته است می تواند مكمل خوبی برای زیبایی پوست و مو نیز باشد.شما با نوشیدن یك لیوان آب كرفس فقط دو یا سه روز در هفته نه تنها می توانید به سلامتی قلب، معده و روده های تان كمك كنید بلكه اگر این كار برای شما مثل یك عادت شود علاوه بر سلامتی اندام های مهم درونی خود به شادابی و جوان نگه داشتن پوست و موی تان نیز كمك كرده اید و اثرات مفید آن را در همان روزهای اول خواهید دید.ویتامین C و انواع ویتامین های B موجود در آب كرفس برای از بین بردن جوش ها و لكه ها و كلسیم موجود در آن سبب رشد وترمیم مو و ناخن ها خواهد شد و علاوه بر آن  آب كرفس میل تان را به خوراكی های شیرین و انواع شیرینی ها كه عامل مهمی در جوش زدن و ایجاد لكه ها خواهند بود كم كرده و شما را در داشتن پوستی بدون جوش و سالم و زیبا یاری خواهد كرد. 

آب كرفس و فشار خون :

تحقیقات نشان می ‌دهد مصرف روزانه آب كرفس به مدت یك هفته ، تاثیر فوق‌ العاده‌ ای روی پایین آوردنفشارخون خواهد داشت. آب كرفس مُدر است؛ پتاسیم و سدیم موجود در آب كرفس تنظیم كننده‌ های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار كمك می‌ كنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می‌ كنند.ماده شیمیایی Phthalides موجود در كرفس سبب آرامش بافت ها و ماهیچه های بدن و عروق می گردد و نرمی و انعطاف مخصوصی به آن ها می دهد. به همین جهت خون به آسانی در عروق گردش كرده و به تمام بافت ها می رسد. در ضمن این ماده شیمیایی سبب كاهش ترشح هورمون استرس در بدن نیز می شود.جالب این كه در موقع مصرف مداوم آب كرفس فشار خون در حد طبیعی باقی  می ماند و بیشتر از آن كاهش نمی یابد كه خود یكی از شگفتی های طبیعت این سبزی است. 

آب كرفس و سرطان :

طبق یافته‌ های محققان در دانشگاه نیو جرسی ، كرفس دارای تركیباتی است كه از پخش سلول‌ های سرطانی پیشگیری می‌ كند و دارای تركیبی به نام استیلنیك (acetylenic) است كه رشد سلول ‌های تومور را متوقف می‌ كند.از طرفی به گزارش نچرال نیوز ، لوتئولین (Luteolin) كه به مقدار اندكی در نعناع و جعفریوجود دارد به میزان قابل ملاحظه ‌ای در كرفس وجود دارد كه با دارا بودن آنتی‌ اكسیدان قوی می‌ تواند صدمات ناشی از تخریب سلولی را جبران كند.آب كرفس حاوی هشت گروه از مواد ضد سرطان است. 

آب كرفس و التهاب مفاصل :

آب این گیاه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه استفاده می ‌شود و همچنین سختی التهابات در بیماری‌ هایی مانند آسم و آرتروز را كاهش می ‌دهد. از طرفی دانشمندان اعلام كرده‌ اند كه كرفس با تأثیر فوق ‌العاده خود می ‌تواند بر مغز كه هسته دستگاه عصبی است ،  تأثیر گذاشته و سیستم ایمنی بدن را تقویت كند ؛  بدین ترتیب تورم و درد در نواحی مختلف بدن كه حاكی از عملكرد نا موفق سیستم  دفاعی است كاهش می ‌یابد  و بیماری‌ هایی مانند نقرس و تورم‌ های مفصلی  نیز خفیف ‌تر می‌ شود.Polyacetylene موجود در كرفس و آب كرفس پر قدرت ترین ماده شیمیایی ضد التهاب بدن است و می تواند عوارض و دردهای مفاصل به خاطر روماتیسم یا  آرتروز ، آسم ، نقرس و ناهنجاری های ریوی را كاهش دهد.در یك بررسی جالبی بر روی آب كرفس معلوم شده كه ماده شیمیایی Luteolin  می تواند شروع و عملكرد عوارض التهاب را كه در مغز سرانجام می گیرد كنترل و خنثی كند و در نهایت بدن را در برابر بروز التهاب محافظت كند. 

آب كرفس و كلسترول :

تحقیقات نشان داده‌ اند كه وجود تركیب شیمیایی در كرفس ، به نام بوتیل فتالید (Butylphthalide) باعث كاهش سطح كلسترول بد خون (LDL) می ‌شود. 

آب كرفس و بی خوابی :

این سبزی به خاطر داشتن روغن های طبیعی و ضروری و املاح و ویتامین ها و هورمون های گیاهی سبب نوعی آرامش در بدن می شود و سیستم مغز و اعصاب را تسكین می دهد. به همین جهت خوردن كرفس به افرادی كه دچار عوارض كم خوابی و بی خوابی هستند توصیه می شود.  

آب كرفس و كنترل وزن :

با مصرف روزانه آب كرفس ، ولع خوردن شیرینی‌ جات ، از بین می ‌رود. به عبارت دیگر طبیعت این سبزی به علت تمام نعمت های موجود در آن بر رویهورمون اشتها و گرایش به مواد قندی اثر گذاشته و در نهایت از زیاد شدن وزن بدن جلوگیری می كند.آب كرفس و سنگ های مجاری ادراری :مصرف آن به  شدت  به افراد در گیر با سنگ كلیه  و سنگ‌ های مجاری ادراری توصیه می شود.آب كرفس از بین برنده ی قوی سموم بدن و به دنبال آن شكستن و حذف سنگ‌ ها در بدن می ‌شود. 

آب كرفس و یبوست و هضم غذا :

برای این ‌كه به روده‌ های خسته و پیر كمك شود ، توصیه می‌ شود كه هر روز یك لیوان عصاره كرفس مصرف شود. از این طریق روده به روش طبیعی تخلیه می ‌شود. دقت داشته باشید كه در آبگیری حتما برگ‌ ها را همیشه مصرف نمایید.

آب كرفس به علت داشتن املاح و ویتامین ها و همچنین فیبر با كیفیت بالا از بروز یبوست جلوگیری می كند و حركت روده ها را تنظیم می كند ، در این صورت مصرف مقداری كرفس به همراه وعده های غذایی می تواند موجب بالا رفتن قدرت هضم و جذب غذا شده و مقدار زیاد تری از مواد غذایی موجود در رژیم غذایی را از طریق جدار روده وارد سیستم خون و لنف كرده تا در سوخت و ساز پیچیده آن ها در سلول ها موثر باشد

 

چهارشنبه 24/1/1390 - 14:40
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته