• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 818
تعداد نظرات : 40
زمان آخرین مطلب : 3363روز قبل
اهل بیت

سیمای معنوی امام سجاد علیه السلام
* آیینه پاكی ها

برخی از القاب امام سجاد علیه السلام عبارت است از: پیشوای زاهدان (قُدوة الزاهدین)، مهتر پرهیزكاران (سیدالمتقین)، زیور صالحان (زین الصالحین) و چراغ شب زنده داران (منارالقانتین). یكی از محققان درباره القاب حضرت می نویسد: این لقب ها را صرافان گوهرشناس و عارفان انسان جو به این امام داده اند؛ آنان كه در آن دوران تاریك از دیو و دد ملول شده بودند و با مشاهده او، كسی را دیدند كه آن دانشمند در روز روشن با چراغ، گرد شهر در پی او می گردید و نمی یافت. آن حضرت علیه السلام ، مصداق كامل «عبادالرحمن» بود. بیشتر كسانی هم كه این لقب را بدو دادند، نه شیعه بودند و نه او را امام و منصوب از سوی خدا می دانستند، ولی نمی توانستند آنچه را در او می بینند ندیده بگیرند. هر یك از این لقب ها نشان دهنده مرتبه ای از كمال نفس و درجه ای از ایمان و مرحله ای از تقوا و پایه ای از اخلاص است.
پنج شنبه 17/6/1390 - 20:34
اهل بیت
محو جمال حق اوج معنوی پیشوای نیایشگران، حضرت امام زین العابدین علیه السلام در نماز نمودار می شد. آن حضرت در هنگام نماز چنان محو جمال پروردگار بود و در یاد خدا غرق می شد كه از حوادث اطراف خود غافل می گشت. روزی در خانه ایشان آتش سوزی رخ داد و زمانی دیگر یكی از فرزندان وی آسیب دید، ولی آن حضرت تا پایان نماز از آنها اطلاع نیافت و نماز را ادامه داد. امام باقر علیه السلام فرمودند: روزی در نماز، عبای علی بن الحسین علیه السلام از یك دوشش افتاد، ولی آن را درست نكرد تا این كه نمازش را به پایان برد. یكی از یاران ایشان سبب درست نكردن عبا را از حضرت پرسید، امام سجاد علیه السلام فرمود: «آیا می دانی در پیشگاه چه كسی بودم؟ همانا از نماز بنده جز آن چه با دلش به خدا رو آورده باشد، پذیرفته نیست».
پنج شنبه 17/6/1390 - 20:34
اهل بیت
بنده شكرگزار زینت عابدان حضرت امام سجاد علیه السلام ، چنان در میدان مناجات با پروردگار می كوشید كه وقتی فاطمه، دختر امیرمؤمنان علیه السلام آن تلاش طاقت فرسا را در فرزند برادرش مشاهده كرد، بر سلامت او بیمناك شد و از صحابی رسول اكرم صلی الله علیه و آله ، جابر بن عبداللّه انصاری كمك خواست و به او گفت: ای جابر! فرزند برادرم از كثرت عبادت، خود را در معرض خطر قرار داده است. به دیدارش بشتاب و از وی بخواه قدری به استراحت بپردازد. وقتی جابر نگرانی عمه آن بزرگوار را به ایشان یادآوری كرد، امام سجاد علیه السلام فرمود: «ای جابر! تو می دانی كه رسول خدا صلی الله علیه و آله با این كه مورد بخشش عام خداوند بود، باز هم چنان خدای را عبادت می كرد كه پاهایش متورم می شد و چون علت آن همه سعی در عبادت را می پرسیدند، می فرمود: آیا نباید در برابر خداوند، بنده ای شكرگزار باشم».
پنج شنبه 17/6/1390 - 20:34
اهل بیت

تجلی نیایش

امروز مردی از تبار نور می آید تا نیایش در آیینه وجودش تجلی یابد؛ مردی كه ذره ذره هستی اش، الهی و ملكوتی است. او می آید تا صحیفه تابناك و جاویدان عشق را با زلال اشك هایش در كتابچه عالم بنگارد. او می آید تا ملكوت را در سخنانش معنا كند. او می آید تا حماسه حسین را تفسیر كند. می آید تا سلاله نبوی را امتداد بخشد و چراغ هستی بخش علوی را در زمانه تاریك و پر از ابهام، روشن نگاه دارد. او كه نور كوثر است و مفهوم بندگی در زلال كلماتش جاری است. ای امام عاشقان و اسوه نیایشگران! مقدمت پر نور

پنج شنبه 17/6/1390 - 20:32
قرآن
32- بشیر - كتاب فصلت آیاته قرآنا عربیا لقوم یعلمون بشیرا و نذیرافاعرض اكثرهم - فصلت - 3 و 4
پنج شنبه 17/6/1390 - 16:31
قرآن
23- تبیان - و نزلنا علیك الكتاب تبیانا لكل شی‏ء - نحل - 89
پنج شنبه 17/6/1390 - 16:31
قرآن
24- بصائر - بصائر للناس و هدى و رحمة لعلهم یتذكرون - قصص - 43
پنج شنبه 17/6/1390 - 16:30
قرآن
25- مبارك - هذا ذكر مبارك انزلناه - انبیا - 50
پنج شنبه 17/6/1390 - 16:30
قرآن
26- مجید - ق و القرآن المجید - ق - 1
پنج شنبه 17/6/1390 - 16:30
قرآن
27- عزیز - و انه لكتاب عزیز - فصلت - 41
پنج شنبه 17/6/1390 - 16:30
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته