• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 40
زمان آخرین مطلب : 5530روز قبل
بیماری ها
مهارتهای روانی ویژگی های ذاتی یا آموخته شده ای هستند که موفقیت ورزشکار را ممکن می سازد یا احتمال آنرا افزایش می دهد اعتماد به نفس، کنترل تمرکز، کنترل انگیختگی و اضطراب نمونه این مهارتهاست. این مهارتها را همه می توانند بیاموزند و تمرین کنند و با دستیابی به آمادگی روانی عملکرد خود را بهتر کنند.
تنظیم انگیختگی
همیشه بهترین عملکرد ورزشکار زمانی ایجاد می شود که او در بهترین وضعیت انگیختگی باشد. انگیختگی عبارت است از فعال شدن عمومی فیزیولوژیکی و روانی مانند: افزایش ضربان قلب و تنفس و افزایش هشیاری و توجه.
وقتی بی حوصله یا در حال استراحت یا خواب هستیم، انگیختگی مان کم است. وقتی هیجان زده، عصبانی یا مضطرب می شویم انگیختگی مان زیاد می شود. اگر انگیختگی مناسب کاری باشد که در دست داریم آن کار به نحو مطلوب انجام می شود. اگر زیاد باشد دچار اضطراب می شویم و اگر کم باشد کار را به حد لازم جدی نمی گیریم. مانند وقتی که حریف ضعیفی در پیش داریم. گاهی اوقات به همین دلیل حریف های ضعیف بر حریف های قوی چیره می شوند.
برای تنظیم انگیختگی راههایی وجود دارد: اگر انگیختگی کم باشد نرمش کردن، تصویرسازی و یادآوری موفقیت های گذشته و موفقیت هایی که در آینده بدست خواهد آمد، به افزایش انگیختگی کمک میکند. برای کاهش انگیختگی از روشهای مختلف از جمله روش آرمیدن یا ریلکسیشن و کنترل تنفس استفاده می شود. البته هدف گزینی و تنظیم وقت و
برنامه ریزی خود از بسیاری از اضطراب ها جلوگیری می کند.

تصویرسازی
با تصویرسازی می توانیم تجربه های مثبت و موفق گذشته را در ذهن بازسازی کنیم و یا رویدادهایی را که دوست داریم در آینده اتفاق افتد را تصور کنیم. این کار ما را از لحاظ ذهنی برای مسابقه آماده می کند. البته منظور از تصویرسازی خیال پردازیهایی که ناخواسته به سراغمان می آید نیست. در تصویرسازی تنها نباید به حس دیداری اکتفا نمود بلکه باید تا حد ممکن از حواس بیشتری استفاده کرد تا تصویر روشن، واضح و ملموس تر باشد. مانند: شنیدن صداها، بوی چمن یا کلر آب استخر و یا حس کردن توپ با دست و جز آن.



اعتماد به نفس
اعتماد به نفس عبارتست از: اعتماد به توانایی های خود در انجام موفقیت آمیز کار مورد نظر.
بدیهی است اگر این اعتماد غیرواقعی و بیشتر از توانایی های واقعی شخص باشد اعتماد به نفس کاذب است و به زیان عملکرد تمام می شود. اعتماد به نفس از عناصر اصلی موفقیت ورزشی و عاملی است که ورزشکاران برجسته را از سایرین متمایز می سازد.
اعتماد به نفس به سبب:
حفظ آرامش در شرایط فشار،
تمرکز بیشتر و مؤثرتر،
انتخاب هدف های دشوارتر،
مقاومت و تلاش بیشتر می شود.
اعتماد به نفس ویژگی ثابت و تغییر ناپذیری نیست و می توان آن را افزایش داد. به پایان رساندن کار و دستیابی به موفقیت اعتماد به نفس را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است هدفها را طوری انتخاب کنیم که با تلاش بتوانیم به آن دست یابیم. شاید این که باختن سبب باخت در مسابقه بعدی می شود. یک توجیهش همین باشد. وقتی ورزشکار مسابقه قبلی را برده باشد با اعتماد بیشتر به میدان می رود. علاوه بر آن موارد زیر نیز اعتماد را افزایش می دهد:
استفاده از تصویرسازی و خود را موفق دیدن
فکر کردن با اعتماد به نفس و گفتگو درونی با اعتماد به نفس
عمل کردن با اعتماد به نفس یعنی حتی در شرایط ضعیف بودن نیز حالت هایی را که نشانگر اعتماد به نفس است به خود بگیریم.

تمرکز
منظور از تمرکز توانایی معطوف ساختن توجه به امور مربوط به وظیفه و در صورت لزوم حفظ و تغییر آن متناسب با شرایط است. تمرکز از اصلی ترین عوامل روانی در عملکرد ورزشی برتر شناخته شده است. ورزشکاران بزرگ در حالی که در کار خود مستغرق می شوند بر محیط و اوضاع بازی نیز آگاهی دارند.
گاه هنگام مسابقه مهم ورزشکار به جای آنکه به کاری که در دست دارد تمرکز کند فکرش به جاهای مختلف سیر می کند، به مسابقه گذشته فکر می کند و افسوس می خورد که ای کاش آن را برده بود، به مسابقه آینده می اندیشد، به مسایل زندگی فکر می کند، به تماشاگرها و ... و از توجه به کار اصلی باز می ماند.
نوع تمرکز باید با ضرورت کار متناسب باشد. مثلاً گاهی لازم است توجه ما به بیرون یعنی به میدان بازی باشد در حالی که توجهمان به درون یعنی به افکار خود متوجه شده است یا اینکه باید به یک چیز محدود، مثلاً، فقط به توپ توجه کنیم در حالی که به همه میدان و حتی تماشاگر توجه داریم که متناسب با تکلیف جاری نیست.خستگی، نداشتن انگیزه کافی و عوامل بیرونی مخل تمرکز مانند: نور، صدا، حقه های حریف مانع تمرکز کافی می شود.

هدف گزینی
اهمیت داشتن هدف را همه تجربه کرده ایم. ورزشکاران برای هدایت و همسو کردن تلاشهای خود به داشتن هدف نیاز دارند. هدف گزینی در ورزش بسیار مهم است زیرا نه تنها نقطه ای را که می خواهیم به آن برسیم به ما نشان می دهد بلکه روش گام به گام رسیدن به آن نقطه را نیز فراهم می سازد.
منظور از هدف گزینی در ورزش برنامه ریزی گام به گام برای دستیابی به هدفهای عینی و واقعی است، مانند آموختن یک فن خاص، کاهش رکورد، افزایش میزان وزنه، افزایش تعداد و تکرار، کسب عنوان خاصی در مسابقات و جز آن، در زمان مشخص و معین.
اما داشتن هدفهای ذهنی و نامشخص که زمان مشخص ندارند و برنامه ای برای دستیابی به آن تدوین نشده بسیار کلی هستند و نمی توان آنها را سنجید. لذا هدف گزینی درست و اصولی به حساب نمی آیند.



هدفها ممکن است نتیجه ای باشد مانند دستیابی به رتبه خاص در مسابقات و یا عملکردی باشد مانند عملکرد خود را از گذشته خود بهتر کردن (ظرف دو ماه 1 کیلو بیشتر وزنه زدن). در هدفهای نتیجه ای فرد خودش را با دیگران مقایسه می کند و در هدفهای عملکردی با عملکرد گذشته خود مقایسه می کند. بنابراین هدفهای عملکردی بیشتر در اختیار ماست و بهتر است که بیشتر از این نوع هدفها انتخاب شود و سرانجام هدفهای فرایندی که به نحوه اجرای حرکت توجه دارند مثلاً توجه به کشیدن دستها به جلو در شنای آزاد.

گفتگوی درونی
گفتگوی درونی شکلهای متفاوتی دارد اما به راحتی می توان آن را در انواع انگیزشی، آموزشی و منفی دسته بندی کرد. گفتگوی درونی انگیزشی و آموزشی می تواند عزت نفس، انگیزش و تمرکز را ارتقاء بخشند. این نوع از گفتگوی درونی به بهبود عملکرد منجر می شود. حال آنکه گفتگوی درونی منفی منجر به ایجاد اضطراب و از دست دادن تمرکز می شود.
يکشنبه 6/11/1387 - 10:36
بیماری ها
عصبانی بشوید اما . . . به سادگی بگویم كه هر كسی در زندگی عصبانی می‌شود. من، شما و هر كس كه می‌شناسید یا نمی‌شناسید. گاهی اوقات این خشم و عصبانیت‌ها صرفاً یك احساس درونی هستند و دردسرساز نبوده و حتی خود ما را هم چندان آرزده خاطر نمی‌كنند. اما گاهی وقت‌ها هم اكثر زندگی ما را اشغال می‌كنند. اگر به عصبانی بودن عادت كنیم، به مرور زمان چهره‌ای خشن، دلخور و عصبانی از خود خلق خواهیم كرد. می‌دانید مشكل كجاست؟ اشكال كار اینست كه ما یاد نگرفته‌ایم كه چطور با خشم كنار بیاییم و به عبارت ساده چطور عصبانی شویم. از كودكی سخنان گوناگونی شنیده‌ایم كه خشم و عصبانیت اصلاً چیز خوبی نیست و آدم‌های خوب اصلاً عصبانی نمی‌شوند! از ابتدا باورهای نادرستی راجع به این احساس درونی طبیعی شنیده‌ایم كه :
-
آدم‌های خوب و شایسته عصبانی نمی‌شوند.
-
اگر خشم خود را بروز دهیم، دیوانه می‌شویم و دیگر روی خودمان كنترل نداریم.
-
اگر كسی از دستمان عصبانی شده حتماً ما كار نادرستی انجام داده‌ایم.
-
اگر عصبانی شویم دیگر كسی ما را دوست نخواهد داشت.
-
اگر بتوانیم كارمان را توجیه كنیم، آن‌وقت می‌توانیم عصبانی شویم.
باید گفت كه این برداشت‌ها و تعبیرات نادرست از مقوله خشم امروز دیگر به درد ما نمی‌خورند و در ارتباطات گسترده هر روز ما ناكارآمد هستند. خب حالا باید با این حس ناخوشایند چه كار كرد؟ هیچ كدام از ما از این «خشم» خوشمان نمی‌آید. مردم معمولاً دو راه را انتخاب می‌كنند. یا حفره‌ای درونشان می‌كنند و این حس طبیعی را در آن زندانی می‌كنند و به بند می‌كشند یا آن را افسار گسیخته رها كرده مثل یك آتشفشان فعال به راه می‌‌اندازند. هیچ یك از این دو راه مفید نیست. اگر این حس را در خود حبس كنیم و مدام بر آن سرپوش بگذاریم، به مرور زمان افسردگی، دلتنگی و اضطراب دامنمان را می‌گیرد و اعتماد به نفس خود را از دست خواهیم داد. علاوه بر آن به بیماری‌هایی مبتلا می‌شویم كه پزشكان آن را «روان تنی» می‌خوانند. اگر این واژه را نشنیده باشید، اكثر شما این اختلالات را تجربه كرده‌اید؛ سردردهایی كه هیچ علت فیزیكی برایشان پیدا نمی‌شود یا دردهای قفسه سینه كه بدون هیچ مشكلی در دستگاه قلب و عروق تظاهر می‌كنند. روی دیگر سكه انفجار عصبانیت‌های ماست كه آن هم عواقب خوشی ندارد. چون معمولاً در این حالات كارهایی می‌كنیم یا حرف‌هایی می‌زنیم كه پشیمانی به بار خواهد داشت.
حالا بهتر است به راهكارهای مفید بیندیشیم. ابتدا لازم است آن باورهای نادرست را تغییر دهیم. همه ما حق داریم كه خشمگین شویم و در واقع حق طبیعی ماست و به همین نحو دیگران هم حق دارند كه عصبانی و دلخور شوند.
ما باید یاد بگیریم كه چطور با این حس طبیعی زندگی كنیم و آن را به خدمت خویش درآوریم. اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید كه خشم بیچاره را به بند كشیده‌اید، باید مدتی تلاش كنید تا این درس را یاد بگیرید. اگر هم خشمتان افسار گسیخته شده باید بسیار بردبار و صبور باشید تا یاد بگیرید كه چگونه به روشی مناسب و غیرمخرب این احساس را بروز دهید. در زیر نكاتی آورده شده كه توجه به آنها به شما كمك می‌كند تا بهتر این حس را بپذیرید و در كنار آن زندگی مسالمت‌آمیزی را شكل دهید :
1-
به خود و دیگران اجازه بدهید كه عصبانی شوند.
2-
وقتی كه عصبانی می‌شوید، ببینید كه چه احساس یا احساس‌هایی باعث شده كه شما خشمگین شوید و آنها را كاملاً بشناسید.
3-
جستجو كنید و ببینید كه معمولاً عصبانیت شما به چه شكلی ظاهر می‌شود.
4-
در زندگی خود كاوش كنید و آن بخش هایی كه لازمست تغییر كنند را بیابید.
5-
تمرین كنید كه چگونه صادقانه و راحت بدون این كه دست به كاری بزنید درباره خشم‌تان صحبت كنید.
6-
مسئولیت خشم خود را خودتان به گردن بگیرید. دیگران مسئول احساسات شما نیستند.
7-
هنگامی كه خیلی خشمگین هستید،‌ خودتان را به یك كار فیزیكی مشغول كنید. مثلاً با توپ بازی كنید یا در حیاط قدم بزنید
8-
كاغذی بردارید و خطاب به كسی كه شما را عصبانی كرده و می‌خواهید سرش را بكنید! هرچه دلتان می‌خواهد بنویسید ولی نامه را پست نكنید. این كار باعث می‌شود كه بدون این كه با آن شخص ارتباط رو در رو و فیزیكی برقرار كنید، عصبانیتتان را هرطور كه دلتان می‌خواهد سرش خالی كنید!
وقتی كه یاد بگیریم چطور عصبانی شویم و چگونه با آن زندگی كنیم، آرامش خواهیم یافت. در این حالت خشم دیگر موجودی كریه و خطرناك نیست كه باید قایمش كنیم تا به ما آسیب نرساند. بلكه موجودی است كه دو چهره دارد. یكی زیبا و آرامش بخش و دیگری مخرب و زشت. اگر این موجود كوچك را از خود نرانیم و یاد بگیریم كه در كنار آن به آرامی زندگی كنیم، او هم هرگز عصبانی نمی‌شود و روز ما را خراب نمی‌كند!
همه چیز در این دنیا مطابق میل ما نیست و از دیدگاه هر كسی نقایص و كاستی‌هایی در همه وجود دارد. به یاد داشته باشیم كه در این موارد باید صبور باشیم چون اگر عصبانی شدن واقعاً لازم است باید عصبانی شویم.
يکشنبه 6/11/1387 - 10:34
دانستنی های علمی
عوارض نامطلوب ناشی از مصرف جوش شیریناز آنجا که جوش شیرین که به شدت خاصیت ضد اسیدی دارد در بسیاری از مواد غذایی به عنوان یک آنتی اکسیدانت قوی کاربرد دارد. به عنوان مثال مزه تند نوشابه ها را گرفته و آنها را خوش طعم تر می کند. مصرف این ماده به عنوان مخمر در تولید نان، باعث می شود عمل تخمیر زودتر صورت بگیرد. رنگ نان سفیدتر شود و در غایت ماندگاری نان تا چند روز افزایش یابد. در عین حال کارشناسان اعلام می‌کنند مصرف جوش شیرین در نان به صورت دراز مدت و طولا نی ، خطرساز است و مقدار کم آن(حدود ۱۰۰ گرم در ۱۰۰ کیلوگرم آرد) در موارد خاص، هیچگونه ضرری برای انسان ندارد. در این راستا متخصصان علم تغذیه به این نتیجه رسیده اند که کم خونی، پوکی استخوان، سوءهاضمه، افسردگی و بی حالی از جمله عوارضی هستند که مصرف روزانه نان های جوش شیرین دار در انسان ایجاد می کند. زیرا جوش شیرین با نشستن روی آهن و کلسیم در خون، به تدریج به حذف این دو عنصر حیاتی از بدن منجر شده و خونسازی و استقامت استخوان ها را از بین می‌برد. همچنین از آنجا که این ماده خاصیت ضد اسیدی دارد، با ورود به معده، اسید آن را از بین برده و فرایند هضم غذا را با مشکلا ت جدی روبه رو می کند.
يکشنبه 6/11/1387 - 10:34
بیماری ها
کلسترول خون زمستان ها بالاتر استیک مطالعه تازه نشان می دهد که میزان کلسترول خون در فصل های متفاوت سال تغییر می کند. در این راستا پزشکان آمریکایی آزمایش هایی را در مورد 517 انسان سالم طی یک دوره یک ساله انجام داده اند. این پزشکان به این نتیجه رسیده اند که سطح کلسترول خون افراد مورد مطالعه درطول سال تغییر می کند و در زمستان به اوج و درفصل تابستان به کمترین حد می رسد. آنها با انتشار مقاله ای درنشریه "آرشیوهای طب داخلی" اظهار می دارند براساس مطالعات انجام گرفته ممکن است در برخی تشخیص های طبی به اشتباه کلسترول خون بیش از حد بالا تلقی شود. گفتنی است کلسترول بالا احتمال ابتلا به ناراحتی های قلبی را افزایش می دهد. کلیه افرادی که در این مطالعه شرکت کردند از نزدیک تحت نظر پزشکان قرار داشتند تا اطمینان حاصل شود آنها در زمان مطالعه، رژیم غذایی یا عادات روزمره خود را تغییر نداده اند. پس از بررسی های متعدد پزشکان دریافتند که افزایش کلسترول در برخی از اشخاص ناشی از تغییر ات فصلی است: مطالعه به روی این گروه نشان داد که در مجموع تعداد کسانی که کلسترول خونشان در فصل زمستان بالاست 22 درصد بیش از افرادی است که کلسترول خونشان تابستان ها بالاست. این یافته علمی در حالی منتشر می شود که دانشمندان در دانشگاه راکفلر گزارش می دهند ژنی را که ممکن است در توسعه کلسترول نقش کلیدی ایفاء کند شناسایی کرده اند. از سوی دیگر،آزمایش ها بر روی موش نشان داده است که این ژن در حیواناتی که غذاهای سرشار از کلسترول مصرف می کنند بیش از حد فعال است. این گروه از دانشمندان در گزارش خود در نشریه "اقدامات آکادمی ملی علوم" اعلام نموده اند برای پی بردن به پدیده ای مشابه در انسان باید تحقیقات گسترده تری انجام شود. به گفته آنها در صورت تشابه رفتار این ژن در موش و انسان، ممکن است بتوان داروهایی برای متوقف نمودن این ژن و کاهش کلسترول ساخت. بلیندا لیندن، سرپرست اطلاعات پزشکی در بنیاد قلب بریتانیا اعتقاد دارد: "چندین عامل می تواند بر اندازه کلسترول خون، که تغییرات آن معمولا از 4 تا 11 درصد است، اثربگذارد که این نوسانات در بیش از نیمی از موارد احتمالا به نور و حرارت، تغییر میزان هورمون ها، وزن بدن، رژیم غذایی و میزان فعالیت های جسمی و ورزش ارتباط دارند.
يکشنبه 6/11/1387 - 10:33
بیماری ها
مغز محرومیت از خواب را جبران می‌كند یك مطالعه نشان داده است محرومیت از خواب به قدرت توجه، عملكرد حافظه فعال و توانایی رانندگی آسیب زیادی وارد می‌كند.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس از سن دیاگو، دكتر "شین دروموند" از دانشگاه كالیفرنیا در سن‌دیه‌گو و شبكه مراقبت‌های بهداشتی سربازان كهنه‌كار، ۴۰داوطلب را كه عادت خواب طبیعی داشتند بررسی كردند. این افراد طی دو شبانه روز به مدت ۶۴ساعت بیدار نگه داشته شدند، سپس به آنها اجازه دادند بخوابند تا بتوانند فرایند بهبود را در آنها مشاهده كنند.
محققان به این نتیجه رسیدند ۳۶ساعت بیداری بر حافظه فعال تاثیری نمی‌گذارد، زیرا سایر مناطق مغز به كمك می‌شتابند.
مغز می‌تواند این میزان محرومیت از خواب را جبران كند.
در این مطالعه كه بخشی از برنامه تحقیقات پزشكی وزارت دفاع آمریكاست مشاهده شد بیشتر داوطلبان پس از ۶۰ساعت بیداری عملكرد مناسبی نداشتند چرا كه مغز آنها دیگر قادر به كمك گرفتن نبود.
گروه دورموند همچنین به این نتیجه رسیدند بهبودی پس از ۶۴ساعت نخوابیدن با چند شب استراحت شبانه كافی بدست نمی‌آید.
وی گفت: با توجه به اینكه این افراد تنها دو شب نخوابیدند، اما در مورد برخی از فعالیت‌ها مشاهده شد حتی پس از دو شب خواب كامل، باز هم به سطح فعالیت اولیه نرسید.
يکشنبه 6/11/1387 - 10:32
بیماری ها
نزدیك بینی زودرس كودكان در اثر استفاده نادرست از رایانه دبیر نهمین كنگره سراسری اپتومتری ایران هشداد داد: استفاده نادرست از رایانه و قرار گرفتن بیش از حد كودكان در برابر آن منجر به نزدیك بینی زودرس در كوكان می‌شود.
به گزارش دبیرخانه این كنگره دكتر "محمد آقازاده امیری" با اعلام این خبر افزود: قرار گرفتن بیش از حد كودكان در برابر رایانه عوارض مختلفی از جمله درد گردن ،شانه و پشت را به دنبال دارد.
وی گفت:بر اساس آخرین تحقیقات به عمل آمده ،نقش و تاثیر عوامل محیطی در ایجاد مشكلات بینایی در كودكان بیش از زمینه‌های ارثی است كه می‌توان به مواردی همچون قرار گرفتن نامناسب در برابر مانیتور رایانه ، نور نامناسب محیط و قرار گرفتن در یك وضعیت ثابت در زمان طولانی اشاره كرد.
وی افزود: این امر باعث عوارضی مانند نارسایی بینایی، چشم درد، خشكی چشم،سوزش و خارش چشم، استرس‌های ماهیچه‌ای چشم و مواردی همچون دردهای سیستم عضلانی و گردن و شانه و اسكلتی بدن می‌شود.
وی تطابق پذیری زیاد كودكان در شرایط محیطی نامناسب را مهمترین عامل در ایجاد نارسایی‌های چشمی عنوان كرد و افزود: از جمله راههای جلوگیری از این مشكلات،انجام معاینات اولیه چشمی در كودكان توسط اپتومتریست ها و چشم پزشكان متخصص و ایجاد شرایط محیطی مناسب مانند تنظیم نور مناسب برای محیط و هم سطح بودن چشمها با مانیتور است.
وی افزود: زاویه دید مناسب نسبت به مانیتور به اندازه ۱۰الی ۱۵درجه از بالا به سمت پایین ،تنظیم فاصله مناسب از صفحه مانیتور در حدود ۴۵الی ۶۵سانتی متر ، قرار گرفتن سر به شكل مستقیم و بالاتر از سطح رایانه، عدم كشیدگی سر به عقب یا جلو كه خود باعث ایجاد خستگی ، كشیدگی عضلات و عوارض شدید ماهیچه‌ای گردن و شانه می‌شود از دیگر راههای جلوگیری از مشكلات و نارسایی‌های چشمی است.
يکشنبه 6/11/1387 - 10:32
بیماری ها
آبمیوه شفابخش را بشناسیم کارشناسان تغذیه 7 نوع آبمیوه شفابخش را نام برده اند که تاثیر زیادی بر سلامت انسان دارد.
این آب میوه ها به شرح زیر است :

1-
آب انار :
مملو از آنتی اکسیدان است و مانع بسته شدن عروق قلبی و بروز سرطان پروستات می شود، . آب انار مملو از ویتامین A,C,E و فولیک اسید است.
2-
آب پرتقال :
محافظ سیستم ایمنی بدن است و مانع کم خونی می شود.و بهترین منبع ویتامین C و سرشار از فولیک اسید است.محققان به خانم های باردار توصیه می کنند نوشیدن آب پرتقال را فراموش نکنند. خوردن آب پرتقال با غذا جذب آهن را آسان تر و نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز همچنین از بروز آرتروز جلوگیری می کند.
3-
آب گریپ فروت :
حافظ سیستم ایمنی بدن و سرشار از ویتامین C است.سرشار از بتاکاروتن است و این خاصیت باعث محافظت پوست از اشعه های مضر می شود.
4-
آب سیب :
پرانرژی و محافظ عضله قلب است.
5-
آب آناناس :
برای هضم غذا مفید است. به هضم پروتئین های سنگین کمک میکند.حاوی قند و بسیار پر انرژی است. هر 100 میلی لیتر آب آناناس ، حاوی 11 میلی گرم ویتامین C است.
6-
آب گوجه فرنگی :
برای سلامت مردان و لاغر شدن مفید است. هر 250 میلی لیتر آب گوجه فرنگی ، 50 کالری ارزش غذایی دارد و باعث تقویت مویرگ ها می شود..
7-
آب زغال اخته :
ار التهاب مثانه جلوگیری می کند و باکتری های مضر موجود در مثانه را از بین می برد. همچنین باعث کاهش خطر عفونت های ادراری میشود.آب زغال اخته مملو از ویتامین C است.محققان توصیه می کنند آبمیوه را با غذا و یا پس از غذا میل کنید. اسید میوه به مینای دندان آسیب میرساند ، بنابراین بلافاصله پس از نوشیدن آبمیوه مسواک بزنید.حداقل نیم ساعت پس از نوشیدن آبمیوه ها مسواک بزنید با مینای دندانتان آسیب نبیند.   
يکشنبه 6/11/1387 - 10:31
بیماری ها
تاثیر شگفت انگیز آلبالو در رفع عطش :با توجه به فصل تابستان و میوه های این فصل ، سعی کرده ایم تا جایی که ممکن است از کتاب های مختلف و سایت های دیگر استفاده کنیم و مطلب کاملی را در مورد خواص غذایی آلبالو به شما ارائه دهیم . امیدوارم با مطالعه این مطلب به ارزش غذایی این میوه پی برده و به مقدار کافی و لازم از آنها استفاده کنید. البته شرط اصلی در مصرف تمام مواد غذایی ، رعایت اعتدال و میانه روی است و باید از زیاده روی در مصرف هر نوع ماده غذایی پرهیز کرد. خواص غذایی و درمانی آلبالو بسیار زیاد است. آلبالو مسکن تشنگی است و شربت آن بهترین دارو برای افرادی است که عطش فراوان دارند. شربت یا مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده و درمان نارسایی‌های کبد مفید است. هسته آلبالو ، ضد اسهال و قابض خوبی است و ضد فشار خون نیز میباشد . آلبالو ، ضد مواد صفراوی ، ضد حالت تهوع و ضد سنگ كلیه است . ضماد و مرهم آلبالو برای باز شدن رنگ رخسار و چهره موثر و مفید است. مصرف آلبالو برای افرادی که خارش پوستی و چربی زیاد در شکم دارند مفید و موثر است. هسته آلبالو ضد اسهال و قابض خوبی بوده و ضد فشار خون نیز می‌باشداز خواص دیگر آلبالو که بسیار ارزش مند و مفید است این است که مصرف آن اعصاب را آرامش می‌دهد. ولی در هرحال نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. آلبالو برای سوء هاضمه بسیار مفید و میوه‌ای نرم کننده (ملین) می باشد. مصرف آلبالو برای گرم مزاجان و مبتلایان به فشار خون و افرادی كه چربی زیادی در شكم دارند سودمند است . آلبالو برای سوء هاضمه بسیار مفید است . آلبالو میوه ای نرم كننده (ملین ) است .همچنین مصرف آلبالو باعث افزایش اشتها می شود ، بنابراین برای افراد لاغر و کم اشتها سودمند است . آلبالو دارای کالری و چربی کمی هست و مقدار زیادی آب دارد. تحقیقات نشان داده که افزایش مصرف آب سطح انرژی و متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه انرژی بیشتری در بدن می سوزد. بسیاری از افراد اثرات مفید میوه هایی مثل آلبالو که دارای آب زیادی هستند، در کاهش وزن خود مشاهده کرده اند. همچنین دارای پتاسیم بالا و سدیم کمی هستند که با نگهداری آب در بدن ، تعادل آن را در بدن حفظ می کنند ، زیرا رژیم های کم سدیم ( کم نمک ) باعث کمبود شدید آب در بدن می شوند.
يکشنبه 6/11/1387 - 10:30
موبایل

راهی بهتر برای ارسال تصاویر با ایمیل

آیا می دانید كه در سال 2005، بیش از 8/ 11 میلیارد تصویر از طریق ایمیل در امریكا ارسال شده است؟ و انتظار می‌رود كه در سال 2009، این رقم به 7/ 25 میلیارد دلار برسد. این تعداد بسیار زیاد است و به همان اندازه دردسرساز. آیا تا به حال وقتی كه برای دوستان یا خانواده‌تان از راه ایمیل عكسی ارسال كرده‌اید كه برگشت داده شده یا اصلا نرسیده باشد؟ قطعا این اتفاق برایتان رخ داده است. این روزها Internet Service و تامین‌كننده‌های ایمیل‌ها، اندازه و محتوای پیام ها رل محدودتر و كوچكتر می‌كنند. در اصل این كار به دلیل كاهش هزینه های آنها انجام می‌شود اما در عین حال برای كاربران گران تمام می‌شود. اما اكنون راه بهتری هست تا بتوانید این عكس‌های گرانبها را برای هر كسی كه می خواهید و از راه ایمیل ارسال كنید.
istationer Personal كه با آدرس
http://www.estarioner.com/ personal قابل دسترسی است، به شما امكان می‌دهد كه عكس ها را از اینترنت آپ‌لود كنید، ذخیره سازید و سپس به ایمیل خود وارد كنید و بهتر از همه اینكه قادر خواهید بود این تصاویر را دوطرفه سازید یعنی اینكه هر كسی كه روی آنها كلیك كند می‌تواند مستقیما به آن وب‌سایتی كه شما انتخاب كرده‌اید برود.
این ویژگی بسیار مهم است چرا كه با وجود این قابلیت می‌توانید تصاویرتان را به یكی از وب سایت‌هایی كه بسیاری عكس‌ها را در خود جای می دهند و افراد گوناگون عكس هایشان را به آن پیوست می‌كنند. لینك كنید. سایت هایی چون Shutterfly یا
Kodak Easyshare Gallery با این كار، دوستان و خانواده‌تان می‌توانند تمامی عكس های شما را ببینند. این رویه بسیار ساده است و هر وقت كه خواستید می‌توانید تصاویرتان را تغییر دهید. علاوه بر اینكه این ابزار به شما امكان می دهد تا عكس‌ها را مستقیما در ایمیل خودتان وارد كنید، همچنین مجموعه‌یی از تصاویر سرگرم‌كننده و هنری در خود دارد كه می‌توانید به رایگان از آنها استفاده كنید. با این امكانات دیگر ایمیل‌های شما سیاه و سفید
نخواهند بود، بلكه هر طور كه دلتان بخواهد می‌توانید طراحی‌اش كنید.

شنبه 5/11/1387 - 9:52
دانستنی های علمی

پرورش رغبت های کودکان

کودک شاهکارخلقت بوده وبا همه لطافت و ظرافتش از هر ماشینی پیچیده ترو اسرارآمیزتر است ،پدران و مادران کمتر به اسراراین ساختمان دقیق و ریزه کاری های آن توجه دارند و لذا آنچنان که باید مراقبت در تعلیم وتربیت کودکان ندارند
 تفاوتهای فردی :
همه افراداز نظرشکل و قیافه با یکدیگر اختلاف دارند،دو نفررا نمی توان پیدا کرد که در جنبه های روحی و ظاهری همانند یکدیگرباشند.اختلاف عمیق تری که بین افرادوجود دارد و حتماًپدران و مادران باید بدان توجه داشته باشند،اختلاف در استعدادهاو رغبت های کودکان است،هرکسی براساس استعدادذاتی و تمایلات فطری به چیزی و کاری علاقمنداست ،اولیاءنمی تواننداین علایق را نادیده بگیرند.
 اسلام و تفاوتهای فردی
تفاوت های فردی از نظر منطق اسلام اصل مسلمی قلمدادشده است ،در اصول کافی درباره درجات ایمان از پیشوایان دینی روایاتی وارد شده که مضامین آنها حاکی از این است که افراداز نظر استعدادعقلی و روحی در یک سطح نمی باشند،لذا پیشوایان دینی توصیه نموده اند که بحسب استعدادهر فردی برایش تکلیفی در نظر گرفته شود،و کسانی که در سطح پائین تری قرار دارند ،مباداتکالیف دشوارو خارج از توانائی آنان در اختیارشان گذاشته شود .
پیامبر اسلام (ص)در روایتی می فرمود:
(الناس معادن کمعادن الذهب و الفضّهً)
یعنی:مردم همانند معادن هستند برخی معدن طلا وبعضی معدن نقره .یعنی افراد از نظر استعداد در سطوح گوناگونی قرار دارند وهمه با یکدیگر یکسان نمی باشند .
تفاوت های فردی از نظر پرورش نوین
در پرورش نوین سعی میشود کودکان شناخته شوند استعدادورغبت های آنان معلوم ومشخص گردد ،پس از شناسایی ذوق ورغبتشان به تعلیم و تربیت آنان می پردازند. در نتیجه از اتلاف نیروهای انسانی ومالی جلو گیری بعمل می آید .درگذشته کمتر به این موضوع توجه میشد،پدران ومادران می کوشیدند همه کودکان رابایک برنامه پرورش دهندبدون این که کمترین توجهی به رغبت های آنان بنمایند.اگر پدران ومادران به رغبت های فرزندانشان توجه نکرده دراینکار از دیگران کمک نگیرند، بجای این که درامر تربیت آنان عمل مثبتی راانجام دهند ،زیان وضرر جبران ناپذیری را متوجه فرزندانشان خواهند نمود.
خواجه نصیرالدین طوسی در کتاب اخلاق ناصری درباره رغبت های کودکان این چنین می گوید: بهتر است که در طبیعت کودک دقت و نظر کنندواز رفتار و کردارش بفراست دریابند که علاقه وذوق چه کاری را دارد تا او را بهمان کار وادارند زیرا همه افراد آمادگی هر کاری را ندارند پس باید هر فرد را به همان شغلی که بدان علاقه مند است بگمارند تازود تر نتیجه وفایده بدست آید.درقرن هجدهم برای اولین بار ،یکی از دانشمندان غربی به تفاوت های فردی واختلافات رغبت ها توجه پیدا کرده معتقد گشت که آموزش و پرورش باید مطابق عشق وذوق طبیعی کودک باشد.این دانشمند می گوید:بجای آنکه تمایلات وخواسته های پدران در نظر گرفته شود باید دید کودکان توانایی پذیرفتن کدام رشته از علوم رادارند .برای این که به ذوق ورغبت فرزندان خود بهتر پی ببریم ضرورت دارد که بدانیم رغبت چیست و کودکان چه نوع رغبت هایی دارند ورغبت را چگونه میتوان پرورش داد.
رغبت چیست ؟
رغبت میل وعلاقه به کاری داشتن واز آن لذت بردن میباشد.
رغبت ها را چگونه میتوان کشف کرد؟
حال باید چگونه می توان به رغبت های کودکان پی برد پدران ومادران میتوانند رفتار کودک را در محیط خانه مورد مشاهده دقیق قرار داده به رغبت های او پی ببرند. کودکان به هرچه که علاقه داشته باشند خود را در محیط خانه بهمان مشغول میکنند،براثر مشاهده های مختلف میتوان پی برد کهکودک به درس و مطالعه علاقه دارد،آیا به کارهای فنی بیشتر توجه دارد یا نه، وبطور خلاصه با مراقبت و مشاهده بتدریج ممکن است به ذوق ورغبت کودکان پی برد ،البته باید وسایل مطالعه وفن در حدود درک وفهم کودک در اختیارش گذاشت ،وضمناً باید توجه داشت که با شتاب زدگی نمی توان استعداد ورغبت کودکان را مشخص کردونظر قطعی داد. در مواردی هم میتوان بوسیله پرسش ها به ذوق ورغبت های آنان پی برد ،برای این که بهتر بتوان در این کار توفیق یافت باید از هر دو وسیله استفاده کرد یعنی: هم رفتار کورک را مورد مشاهده ومطالعه قرار دادوهم از او سئوالاتی کرده پاسخهای وی را تجزیه وتحلیل نماییم .
پرورش رغبت ها
اینک که تا حدودی معلوم شد رغبت چیست وچگونه میتوان آن راشناخت حال باید دید چگونه می توان رغبت های کودکان را پرورش داد .برخی از پدران ومادران میتوانند رفتار کودک را در محیط خانه مورد مشاهده دقیق قرارداده وتا حدودی به رغبت های فرزندان خود پی برده در پرورش آن تلاش نمایند . ممکن است عده ای بگویند که پرورش رغبت های کودکان محتاج به تجهیزات بسیار مفصلی است که بیشتر خانواده ها از فراهم آوردن آنها ناتوان می باشند ولی باید توجه داشت که پرورش رغبت ها ی کودکان در درجه اول وابسته به رفتار پدران ومادران با کودکان است یعنی :اگر کودکی به کاری رغبت داشت وقتی ببیند که محصول کارش مورد تحسین وتقدیر پدر ومادر قرار گرفت بدون تردید رغبت وذوق آن کودک پرورش خواهد یافت واگر با بی توجهی و بی میلی آنان روبرو شود ذوق ورغبتش سرکوب شده از کار دلسرد خواهد شد . بنا بر این تشویق و تاییدپدران ومادران و فراهم ساختن وسائل در حدود ممکنه نقش موثری رادر پرورش رغبت های کودکان دارند وهمین تعریف تحسین ها ممکن است استعداد وذوق کودکان را بطور عالی پرورش دهد.

شنبه 5/11/1387 - 9:8
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته