• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 818
تعداد نظرات : 40
زمان آخرین مطلب : 3366روز قبل
اهل بیت

* گنجینه علوم

پیشوایان دینی ما، ظرف دانش الهی هستند كه بتوانند با آن علوم خدادادی، مفاهیم قرآن را تشریح نمایند و انسان ها را راهنمایی كنند. امام سجاد علیه السلام در روایتی فرمودند: «ما درهای خدا هستیم و راه راست اوییم. ما، ظرف دانش الهی، بازگو كننده وحی خداوندگاری و پایه های توحید و جایگاه راز خداییم.» آن حضرت در روایتی دیگر فرمودند: «چرا مردم كینه ما را می جویند، درحالی كه ما درخت نبوت، خانه رحمت، معدن علم و معرفت، و مكان آمد و شد فرشتگانیم».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:42
اهل بیت

* شكوه تمام

امام سجاد علیه السلام ، در برشمردن فضیلت های اهل بیت علیهم السلام و دفاع از حقانیت خود، در مجلس یزید فرمود: «ای مردم! به ما شش چیز بخشیده شده است: دانش، بردباری، بخشش، فصاحت، دلیری و محبت در دل مؤمنان». امام زین العابدین علیه السلام در روایتی دیگر، اهل بیت را چنین توصیف می كنند: آنان از شاخه های درخت مبارك و باقی مانده برگزیدگانی هستند كه خداوند هر گونه ناپاكی را از ایشان دور ساخته است. خدای بزرگ آنها را پاك گردانیده و از آفات مبرّایشان داشته و دوستی با آنها را در كتابش واجب كرده است. آنان دست آویز استوار، معدن پرهیزكاری و ریسمانی محكم برای جهانیان هستند».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:42
اهل بیت

* دوستی اهل بیت علیهم السلام

خداوند به بركت محبت اهل بیت علیهم السلام ،برخی از گناهان دوستداران معصومان را می بخشد و پاك می كند، امام سجاد علیه السلام در حدیثی فرمودند: «هر كه ما را به خاطرخدا دوست بدارد، این محبت او به ما، وی را سود بخشد، حتی اگر در كوه دیلم باشد. هر كه هم ما را به خاطر چیزی غیر از خدا دوست بدارد، خداوند هرگونه بخواهد عمل خواهد كرد. همانا دوست داشتن ما اهل بیت، گناهان را از بندگان فرو می ریزاند، همان گونه كه باد، برگ های درخت را می ریزد».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:42
اهل بیت

* محبت خالص

پیامبر گرامی اسلام فرمودند: «هر كس سنگی را دوست داشته باشد، خداوند او را با همان سنگ محشور می گرداند.» یكی از آثار محبت امامان معصوم علیه السلام ، محشور شدن با آنان در قیامت است. امام سجاد علیه السلام در روایتی فرمودند: «هر كس ما را نه به خاطر آنكه از قِبَل ما به دنیایی برسد دوست بدارد... روز قیامت به همراه محمد صلی الله علیه و آله و ابراهیم علیه السلام و علی علیه السلام به پیشگاه خداوند در می آید».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:41
اهل بیت

* امام رئوف

در مكتب تشیع، امام و پیشوای معصوم، مظهر رحمت خداوند و مایه هدایت مردم است. هیچ كاری از شیعیان سر نمی زند، جز آنكه امام از آن آگاه است. معصومان نه فقط به صورت حضوری مردم را راهنمایی می كردند، بلكه دعای آنان نیز برای بندگان راهگشا بود. امام زین العابدین علیه السلام در این باره می فرماید: «من در هر شبانه روز صدمرتبه برای پیروان گناهكارمان دعا می كنم؛ زیرا ما ارزش آنچه را بر آن صبر می كنیم می دانیم، ولی آنها بر چیزی صبر می كنند كه به آن آگاهی ندارند».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:41
اهل بیت

* رحمت همگانی

روزی امام سجاد علیه السلام بیمار شد. گروهی از یاران رسول خدا صلی الله علیه و آله به عیادت آن حضرت رفتند و عرض كردند: فدایت شویم ای پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله ! حالتان چگونه است؟ امام فرمود: شكر خدا، خوبم شما چگونه اید؟ گفتند: به خدا قسم همگی دوستدار و علاقه مند شما هستیم. حضرت فرمود: «هر كه ما را به خاطر خدا دوست بدارد، خداوند در روز قیامت كه سایه ای جز سایه رحمت او نیست، وی را در سایه ای پایدار جای دهد و هركس ما را به خاطر پاداش ما دوست بدارد، خداوند از طرف ما بهشت را به او پاداش خواهد داد و هر كس ما را به خاطر مقصودی دنیایی دوست بدارد، خداوند روزیِ او را از جایی كه گمانش را نمی برد، می رساند».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:41
اهل بیت
* عابدترین مردم اگر باران عشق و محبت الهی بر كویر تشنه وجودمان ببارد و دل تاریكمان با حضورش روشنایی یابد، راه روشن هستی را یافته ایم و در جاده مستقیم هدایت قرار گرفته ایم. عمل به همه واجبات خداوند، باران رحمت خدا را بر قلبمان جاری می سازد. آن زمان است كه می توانیم بنا به فرموده امام سجاد علیه السلام از عابدان زمان خویش باشیم. آن حضرت علیه السلام می فرماید: «هر كس به واجبات خداوند عمل كند، عابدترین مردم است».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:40
اهل بیت

* فقط خدا

اگر انسان سجاده نیازش را در پیشگاه خداوند بی نیاز بگستراند و فقط از درگاه او یاری بطلبد و او را در امور زندگی خویش، وكیل خود قرار دهد و مونس تنهایی ها و بی كسی هایش بداند، خداوند مهربان نیز با قدرت بی نهایتش او را كفایت می كند و دیگران را محتاج او می سازد. امام سجاد علیه السلام می فرماید: «هر كس خود را نیازمند خدا بداند و به او متكی باشد، خداوند نیز مردم را به او نیازمند می سازد».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:40
اهل بیت

* پاداش بزرگ

خداوند حكیم بنا به مصلحت هایی، آخرین نور هستی را از دیده ها پنهان كرد و به این وسیله، امت پیامبر صلی الله علیه و آله را در بوته آزمایش بزرگ نهاد. ایشان بنا به روایات فراوان، زمانی كه تاریكی و ظلم دنیا را فرا بگیرد، ظهور خواهد كرد و آن زمان، مفهوم ظهور، مصداق حقیقی خود را خواهد یافت. انتظار ظهور آن حضرت و صبر بر ولایت و امامت ائمه علیهم السلام ، پاداشی بس بزرگ نزد پروردگار عالم دارد. امام سجاد علیه السلام می فرماید: «كسی كه در زمان غیبت حضرت قائم(عج) بر ولایت و اطاعت ما پایدار باشد، خداوند به او اجر و پاداش هزار شهید می بخشد».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:39
اهل بیت

* دوری از معصیت

فرد رشد یافته و متعالی، همان طور كه برای سلامت بدنش، خود را از بسیاری چیزها منع می كند، قلب و روحش را نیز سالم و پاك نگاه می دارد و آن را با انواع گناهان و اعمال زشت، سیاه و چركین نمی كند؛ زیرا جزای بد گناهان در قیامت، گریبانگیر خود او می شود و او را در پیش همگان پست و فرومایه می سازد. امام سجاد علیه السلام می فرماید: «در شگفتم از كسی كه از غذای كثیف به دلیل ضرر و آلودگی آن پرهیز می كند، ولی از گناه كه گرفتاری و عقاب را نصیب او می گرداند، خودداری نمی كند».
پنج شنبه 17/6/1390 - 21:39
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته