• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 14564
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 1304روز قبل
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 20 از کاشت بیش از  16هزار درخت و درختچه مقاوم به کم آبی در فضاهای سبز منطقه 20 خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا معلم با بیان این مطلب گفت: به منظور افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد محیطی مفرح و با طراوات، عملیات کاشت بیش از  16 هزار درختچه مقاوم از گونه های زیتون، طاووسی، به ژاپنی، ارغوان و... در محورهای اتوبان امام علی (ع) و شهید آوینی انجام شده است.

معلم با بیان اینکه استفاده از پوشش گیاهی مناسب برای توسعه فضای سبز شهری در کاهش مصرف آب و افزایش زیبایی شهرها نقش به سزایی دارد گفت:با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف آب با شناسائی گونه های سازگار با شرایط اقلیمی و مقاوم به کم آبی، عملیات کاشت درخت و درختچه های مقاوم به کم آبی در فضاهای سبز منطقه انجام شده است.

 

دوشنبه 19/3/1399 - 12:58
ایرانگردی

 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار  گفت: در هفته محیط زیست  تعدادی پرنده در باغ پرندگان تهران آزاد می شوند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، "حمیدرضا فرخی" در این باره گفت: به منظور ارتقای سطح سلامت شهر و حفظ مسایل زیست محیطی همزمان با هفته محیط زیست اقدامات مختلفی در منطقه چهار اجرایی شد.

وی افزود: در این هفته می توان به برپایی غرفه سبز در ساختمان منطقه با هدف ارائه دستاوردها و پروژه های شاخص اداره محیط زیست، تهیه بروشور و معرفی تنوع زیستی و اشتراک در شبکه های اجتماعی و توزیع دان خوری در بوستان های بزرگ سطح منطقه جهت تغذیه پرندگان  اشاره کرد.

فرخی به اقدامات محیط زیست در باغ پرندگان لویزان  اشاره کرد و گفت: آزادسازی پرنده ها در باغ پرندگان و همچنین  آزاد سازی پرنده ها در  قفس  توسط شهروندان در منازل خود یکی دیگر از این اقدامات این هفته است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود: معرفی  فعالین محیط زیست جهت تقدیر و اهدای هدایا، پخش تیزرهای محیط زیستی در تلویزیون های سطح ناحیه - میادین و ایستگاه های مترو، نصب پوستر، آموزش درخصوص انواع آلودگی های آب-خاک و هوا، حفاظت و صیانت از محیط زیست دربرابر آتش و آتش سوزی، برگزاری آموزش های لایو مجازی در زمینه های مختلف محیط زیستی  و انتشار شعار روزانه در هفته محیط زیست با پیامدهای محیط زیستی در پرتال شهرداری منطقه از اقدامات انجام گرفته و جاری در این هفته است.

فرخی در پایان گفت: امید داریم تا با اقدامات پیگیرانه مدیریت شهری و رعایت مسایل زیست محیطی توسط شهروندان شهری سلامت و پاکیزه را شاهد باشیم.
 

 

دوشنبه 19/3/1399 - 12:56
ایرانگردی

 

مشکلات ترافیکی  خیابان زنجان شمالی  و معابر این محدوده با انتقال درب خروجی ستاد ترخیص خودرو به خیابان شهید حبیب الهی ساماندهی می شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 2،رسول کشت پور ،شهردار منطقه 2 در بازدید مشترک با سردار رحیمی ،فرمانده  نیروی انتظامی تهران و سردار مهماندار ، فرمانده پلیس راهورتهران بزرگ  که به منظور بررسی مشکلات ترافیکی خیابان زنجان شمالی انجام شد، گفت: حجم بالای تردد در خیابان زنجان شمالی به لحاظ  وجود ستاد ترخیص خودرو و مرکز شماره گذاری موتور سیکلت در  این خیابان مسائل و مشکلات ترافیکی را برای  ساکنین و همچنین مراجعین این مراکزایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه کمبود ظرفیت پارک خودرو  از دیگر مسائل این خیابان است گفت: ظرفیت پارکینگ ستاد ترخیص خودرو پاسخگوی نیاز مراجعین به این مرکز نیست و همین امر مشکلات ترافیکی را به خیابان های اطراف نیز منتقل می کند و نارضایتی شهروندان را موجب شده است .
شهردار منطقه 2  با اشاره به اولویت  برنامه های منطقه در ساماندهی معضلات ترافیکی گفت: پس از مطالعات کارشناسی، انتقال درب خروجی ستاد ترخیص خودرو به خیابان شهیدحبیب الهی به عنوان راهکار در ساماندهی مشکلات ترافیکی خیابان زنجان پیشنهاد شد وهمین امر مستلزم توافق و مشارکت نیروی انتظامی و پلیس راهور  است.
لازم به ذکر است  در  این بازدید مشترک مقرر گردید طرح پیشنهادی با همکاری و هماهنگی مشترک نیروی انتظامی ، پلیس راهور و شهرداری منطقه2 اجرا شود.

دوشنبه 19/3/1399 - 12:51
ایرانگردی



سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در راستاى اجراى طرح كاپ ( كاهش پسماند) و به منظور قدرشناسی از تلاش شبانه روزی پاکبانان عزیز تهرانی و ارج نهادن به خدمات بی وقفه این تلاشگران، پاکبانان نمونه شهر تهران را با انتخاب شهروندان، معرفی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران پاکبان‌های شهرداری تهران، از مهمترین گروه‌های تلاش‌گر در راستای کنترل بهداشت محیط بویژه در روزهای همه گیری ویروس کرونا در جامعه هستند که فعالیت‌های آنان شاید کمتر به‌چشم بیاید.
معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند برای قدردانی از تلاش پاکبان های عزیز پایتخت، اولین دوره انتخاب فصلی پاکبانان با معرفی شهروندان را برگزار می کند.
علاقه مندان می‌توانند نام و نام خانوادگی پاکبانان نمونه‌ای که در محله خود می شناسند، با ذکر منطقه و نام محله برای ما ارسال کنند.
در صورتی که فعالیت پاکبانان عزیز در هر نقطه از شهر مورد توجه‌تان قرار گرفته، نیز می توانید تصویر پاکبان را با آدرس دقیق محل برای ما ارسال کنید.
گفتنی است آخرین مهلت فراخوان فصل تابستان 31تیرماه 99 است و علاقه مندان می‌توانند برای مشارکت در این فراخوان آثار و انتخاب های خود را به نشانی دبیرخانه دائمی همایش همیاران کاپ واقع در معاونت امور اجتماعى و فرهنگى سازمان مدیریت پسماند یا به نشانی wm.education@yahoo.com و شبکه اجتماعی شماره 09912367875 ارسال کنند.

دوشنبه 19/3/1399 - 12:36
ایرانگردی


فرمانده قرارگاه ثارالله قدس ، در نشست فصلی ستاد مدیریت بحران منطقه 5 گفت : پیش‌بینی و پیشگیری در حوادث و بحران ها باید فرهنگ‌سازی شود .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5 ، فرمانده قرارگاه ثارالله قدس گفت : زندگی و حیات ما در هر مقطعی مدیون شهدای عزیز دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بوده است و اکنون مدیون تلاش‌های ایثارگرانه کادر درمان است .
علیرضا یعقوبیان از تلاش شبانه روزی کادر درمان ، آتش نشانی و اورژانس در چهار ماه شیوع ویروس کرونا در کشور تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت : باید با همدلی و مروت این مشکل را برطرف کنیم ، تا کنون به برکت تعاون و همکاری در کشور توانسته‌ایم برای کنترل این موضوع مبارزه کنیم .
یعقوبیان فرهنگ‌سازی پیش‌بینی و پیشگیری در حوادث را ضروری دانست و گفت : مدیران و دست‌اندرکاران در برخورد با حوادث باید جدیت داشته‌باشند و از آن درس عبرت بگیرند.

در این جلسه شهردار منطقه 5 نیز گفت : برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا اراده جمعی و ارائه راه حل‌های تاثیرگذار ضرورت دارد .
فریدون حیدری با تاکید بر تداوم کارهای تاثیرگذاردراین زمینه ادامه داد : پاکسازی و ضدعفونی اماکنی که حضور شهروندان در آنها بیشتر است به شکل موثر ادامه می‌یابد .
شهردار منطقه 5 تاکید کرد : سازمان‌هایی که با مردم سروکار دارند همچنان پروتکل‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوه کرونا رعایت کنند.
حیدری گفت : مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در همه‌گیری ویروس کرونا تجریه و تلاش خوبی بود که ما را در وضعیت مطلوبی قرار داده‌ است .
او رعایت دستورالعمل‌های دینی مسلمانان را در کاهش شیوع ویروس کرونا تاثیرگذاردانست و تاکید کرد : ارتباط و صله رحم باید کنترل شده باشد تا صدمه‌های ناشی از این ویروس کمتر شود .

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 5 نیز دراین جلسه گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید 19، به فوریت ستاد مبارزه با کرونا در منطقه تشکیل شد .
رضا علیزمانی افزود : حوزه خدمات شهری در بحث نظافت همکاری حداکثری را با تمام نهادها و سازمان‌ها انجام داد .
او به چندین نوبت غربالگری کارگران عرصه نگهداشت و انعقاد تفاهم نامه مشترک شهرداری منطقه با بیمارستان ابن سینا اشاره کرد و گفت : در 4 رزمایش ضدعفونی معابر تجربه خوبی کسب و با اعمال محدودیت تردد در بوستان‌ها، بستن سرویس‌های بهداشتی و پلمپ آبخوری‌ها امکان انتقال ویروس درفضای سبز و بوستان ها را کنترل کردیم .
معاون خدمات شهری منطقه استفاده از ظرفیت‌های تبلیغات محیطی برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی شهروندان درباره ویروس کرونا را از دیگر اقدام‌های این معاونت برشمرد و افزود : آموزش الزام‌های بهداشتی به کارگران و پاکبانان، افزایش تعداد تخلیه خودروهای مکانیزه به منظور جلوگیری از انباشت زباله ، افزایش شیفت‌های کاری تعداد 9 دستگاه خودرو مخزن شوی و تهیه ماسک و دستکش برای اجرای عملیات نظافتی از جمله دیگر فعالیت‌های صورت گرفته با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است .

رئیس بیمارستان ابن سینا نیز گفت : ابعاد بهداشتی و درمانی ویروس کرونا متاثر از سرعت همه‌گیری بالا و ناشناخته‌بودن ویروس بوده است .
آرش انیسیان افزود: تعداد موارد شدید و بالای ابتلا به ویروس و کمبود امکانات تشخیصی مجموعه کادر درمان را با چالش روبرو کرد.
انیسیان به ابعاد اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی ناشی از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت : یکی از همکاری‌های مثبت صورت گرفته این بیمارستان با مجموعه شهرداری منطقه 5 ، افتتاح کلینیک بیماری های حاد تنفسی در ابتدای سال 1399 بوده است .
وی گفت : باید همکاری‌های بخش دولتی و غیر دولتی در بحث مدیریت بحران متشکل‌تر شود .
در اولین جلسه نشست فصلی ستاد مدیریت بحران در سال 1399که با محوریت کرونا تشکیل شد ، نمایندگان آتش نشانی ، اورژانس غرب تهران ، سامانه خط 5 تندرو ، بهداشت شمالغرب تهران ، آموزش و پرورش ، معاونان ، مدیران و روسای اداره‌های شهرداری منطقه 5 شرکت داشتند

دوشنبه 19/3/1399 - 12:34
موبایل

 

 

هوآوی با پیشرفتی قابل توجه در میزان فروش ساعت‌های هوشمند، موفق شده در جایگاه دوم پرفروش‌ترین برندهای فعال  در این حوزه در ابعاد جهانی قرار گیرد.

شرکت تحلیل‌گر IDC گزارش جدیدی در خصوص میزان عرضه جهانی ساعت‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی منتشرکرده است. بر اساس این گزارش، میزان عرضه این دستگاه‌های الکترونیکی محبوب در سه ماهه اول سال جاری میلادی به ۱۶.۹ میلیون دستگاه رسیده که کاهش ۷.۱ درصدی را در مقایسه سالانه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

 

در میان پنج برند برتر اشاره شده در این لیست، هوآوی با فروش ۲.۶ میلیون دستگاه ساعت هوشمند، ۱۵.۲ درصد از سهم کلی بازار را به خود اختصاص داده و در جایگاه دوم پرفروش‌ترین‌ شرکت‌ها قرار گرفته است. نکته قابل توجه اینکه هوآوی رشد ۱۱۸.۵ درصدی را در این بازه زمانی و در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده که از رشد دیگر شرکت‌های تولیدکننده ساعت هوشمند بالاتر است.

هوآوی در مجموعِ تعداد تجهیزات پوشیدنی فروخته‌شده نیز آمار خوبی را ثبت کرده و موفق شده در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی در مجموع ۸.۱ میلیون دستگاه الکترونیکی پوشیدنی را به خریداران تحویل دهد.

 

بر اساس گزارش IDC، میزان عرضه جهانی تجهیزات پوشیدنی با افزایش ۲۹.۷ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی به عدد ۷۲.۶ میلیون دستگاه رسیده است.

دوشنبه 19/3/1399 - 12:26
ایرانگردی

 

زنگ  ورزش همگانی با عنوان «ورزش از نو»  از امروز در ایستگاه ورزش شهروندی بوستان میرزا کوچک خان منطقه 15 به صدا درآمد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 15،  اکبر مختاری معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه با اعلام این خبر گفت: فعالیت های ورزشی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا از امروز با حضور معاونین سازمان ورزش شهرداری تهران در منطقه 15 آغاز شد.

وی با اشاره به انجام اقدامات بهداشتی پیش از برگزاری این رویداد ورزشی افزود: برگزاری جلسه آموزشی رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی برای30 مربی و کارشناس ورزش منطقه، غربالگری شرکت کنندگان شامل تب سنجی و ارائه مشاوره های پزشکی توسط پزشک خانه سلامت ناحیه، رعایت فاصله حداقل 2 متری شرکت کنندگان با ترسیم خانه های زنبوری بر روی زمین و قرار دادن مواد ضدعفونی کننده دست برای استفاده شهروندان از جمله اقدامات انجام شده پیش از برگزاری این رویداد ورزشی بود.

مختاری افزود: شهروندان در این پویش به اجرای حرکات کششی و پیاده روی پرداختند که  این برنامه با استقبال خوب شهروندان و ورزشکاران منطقه روبرو شد و 300 نفر از شهروندان به این پویش پیوستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه این پویش ورزشی با تأکید بر ایجاد روحیه فعالیت گروهی و ارتقای روحیه ورزشی و نشاط شهروندان  به اجرا درمی آید، ادامه داد: در همین راستا 21 ایستگاه ورزش شهروندی بانوان و 11 ایستگاه ورزش شهروندی آقایان در بوستان های منطقه از چهارشنبه آغاز به کار می کنند.

شایان ذکر است؛ در این برنامه از6 نفر برگزیده مسابقات مجازی دوران کرونا در آموزش ایروبیک مجازی، آموزش ورزش در منزل مجازی در بخش کودکان، بازی های فکری مجازی، برگزاری مسابقات شطرنج مجازی، مسابقات شطرنج مجازی رده بزرگسالان و مسابقات شطرنج مجازی زیر 14 سال در دو بخش آقایان و خانم ها با اهدای هدیه تقدیر شد.

دوشنبه 19/3/1399 - 12:21
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

می خواهید لاغر شوید ؟

1- صبحانه کامل بخورید
2- سبزیجات زیاد بخورید
3- استرس را از خودتان دور کنید

دوشنبه 19/3/1399 - 6:45
سلامت و بهداشت جامعه

 

🦠راه اصلی انتقال ویروس ها

📑محققان چینی می‌گویند

✖️ تنفس
✖️و صحبت کردن

دو راه اصلی انتقال کرونا ویروس است.

 

دوشنبه 19/3/1399 - 6:43
تغذیه و تناسب اندام

 

 

سوخت و سازت رو ببر بالا 🌸🌸🌸

 

دوشنبه 19/3/1399 - 6:41
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته