• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 4142
تعداد نظرات : 10
زمان آخرین مطلب : 1304روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه

 

 

افزایش احتمال ابتلا به آلزایمر با داشتن تفکرات منفی در زندگی !🧠

تفکر منفی تکراری تاثیر مستقیمی روی زندگی فرد در آینده داشته و ضمن کاهش قوه شناخت باعث کاهش دو پروتئین اصلی و به وجود آمدن آلزایمر می‌شود.

 

چهارشنبه 21/3/1399 - 6:22
سلامت و بهداشت جامعه

 

روش استفاده و نگهداری از ماسک های خانگی(☝️🏻) !😷

 

چهارشنبه 21/3/1399 - 6:20
خواص خوراکی ها

 

مدام تخمه کدو تنبل بخورید !👌🏻

اگر بی دلیل اضطراب میگیرید، دچار دردهای میگرنی میشوید و از گرفتگی عضلات رنج میبرید، امکان دارد دچار کمبود منیزیم شده باشید.

 

چهارشنبه 21/3/1399 - 6:18
خواص خوراکی ها

 

 

بجای دارو برای پاکسازی بدن در روزهای کرونایی میوه بخورید !🍊

در روز‌های کرونایی که سلامت سیستم ایمنی بدن اهمیت فراوانی دارد با مصرف 15 میوه(☝️🏻) پرخاصیت می‌توان بدن را پاکسازی کرد.

 

 

 

 

چهارشنبه 21/3/1399 - 6:16
ایرانگردی

 

سیاست جدید مدیریت شهری منطقه یک تغییر رویکرد سرمایه گذاری از بخش مسکن به سمت گردشگری در شمال تهران است و استارتاپ ها و گروه های دانش بنیان امکان این توسعه را فراهم می کنند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک؛ سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم آغاز به کار اولین مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری در حوزه گردشگری سلامت که صبح امروز سه شنبه 20 خرداد ماه در بوستان جمشیدیه برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: منطقه یک با وجود پتانسیل های بالای گردشگری و مکان های مستعد جذب گردشگر، بعنوان قطب گردشگری استان تهران می تواند گام های بلندی را در توسعه گردشگری با همکاری گروه های دانش بیان و استارتاپ های فعال در این حوزه بردارد.
وی اظهار داشت : نگاه ها در گذشته به منطقه یک با توجه به ارزش افزوده ای که ایجاد می کرد در راستای توسعه مسکن بوده که این امر موجب حضور گروه های برخوردار و جمعیتی با اقتصاد متوسط به بالا در این منطقه شده در حالی که این منطقه افراد بومی ، قدیمی و انقلابی دارد که کمتر دیده شده اند.
موسوی تصریح کرد: این موهبت الهی منطقه یک حق همه اقشار جامعه است و امروزه وظیفه ما است که سرمایه گذاران را به سمت توسعه گردشگری سوق دهیم تا عدالت اجتماعی برای همه مردم شهر فراهم شود.
شهردار منطقه یک افزود: برای توسعه گردشگری نیازمند آماده سازی زیرساخت ها هستیم و برای این امر ابتدا باید وضعیت ترافیکی منطقه را ساماندهی کنیم که طراحی و اقدامات لازم در سه بخش مرکزی ،غربی و شرقی منطقه در حال بررسی و اجراست.
وی با اشاره به توسعه گردشگری سلامت و سه قطب درمان کرونا در منطقه یک گفت: بیمارستان های بزرگی چون مسیح دانشوری، طالقانی و شهدای تجریش در این منطقه بخش اعظمی از بیماران کرونایی را تحت درمان قرار داد و منطقه با وجود این مراکز و دیگرمراکز درمانی معتبر در منطقه می تواند در گردشگری سلامت پیشرو باشد.
موسوی افزود:در حال حاضر راهکارهای درآمدی منطقه مانند فروش تراکم دیگر جوابگوی هزینه ها نیست و باید به سمت درآمدهای پایدار و متناسب با محیط زیست برویم که توسعه گردشگری یکی از این راهکارهاست.
وی گفت: مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری یکی از این مراکز است که می تواند ایده های نوآور و خلاق گروه های دانش بنیان کم سرمایه در زمینه گردشگری را حمایت کند و بازار فروش محصول را به آنها معرفی و منابع مالی لازم را برای آنها تامین می کند.
شهردار منطقه یک تصریح کرد: این اقدامات در راستای توسعه پایدار و جدا شدن کشور از اقتصاد نفتی و روی آوردن به اقتصاد دانش بنیان راهی مطمئن است.

گفتنی است آیین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک، سید عباس سجادی معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه، علیرضا فراهانی سرپرست معاونت کارآفرینی و توانمندسازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران، کریمی رییس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، حقیقت دبیر شورای راهبردی سلامت کشور، هاشم زاده رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، شهریاری آزاد مدیر اجرایی مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری و جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز سه شنبه ۲۰ خرداد ماه در بوستان جمشیدیه برگزار شد

سه شنبه 20/3/1399 - 15:14
ایرانگردی




بر اساس تازه‌ترین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران که از صبح امروز اعمال می‌شود، قیمت 12 قلم انواع میوه و سبزیجات و صیفی‌جات به علاوه موز که نرخ آن در بازار طی هفته‌های اخیر دچار نوسان بوده است، در میادین میوه و تره بار کاهش یافت.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ آناناس طلایی، توت سفید و سیاه، گوجه سبز، هلو، زنجبیل تازه و موز از جمله میوه‌ها و پیاز سفید، سیب زمینی، کاهوی رسمی، کرفس و گوجه فرنگی از جمله محصولات فرنگی هستند که قیمت آنها در میادین میوه و تره بار کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، قیمت 13 محصولی که از صبح امروز قیمت آنها در میادین میوه و تره بار کاهش یافته است، به شرح زیر اعلام شده است.

1. آناناس طلایی با هزار تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 25 هزار تومان
2. توت سفید با 700 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 7200 تومان
3. توت سیاه با 700 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 9200 تومان
4. گوجه سبز دور شهری با 500 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 11 هزار تومان
5. موز با 700 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 14700 تومان
6. هلو با 1100 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 9900 تومان
7. پیاز سفید با 200 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 2600 تومان
8. زنجبیل تازه با 1800 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 28 هزار تومان
9. سیب زمینی با 200 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 3100 تومان
10. کاهوی رسمی پاک کرده با 100 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 2700 تومان
11. کرفس با 200 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 2700 تومان
12. گوجه فرنگی بوته‌ای با 100 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 2800 تومان
13. گوجه فرنگی گلخانه‌ای با 300 تومان کاهش قیمت، هر کیلوگرم 3700 تومان

سه شنبه 20/3/1399 - 14:35
ایرانگردی



تفاهم نامه طرح کاهش پسماند(کاپ) به مدت یکسال بین شهرداری منطقه ۱۳ و پلیس راهور منعقد شد.
به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مرتضی رحمان زاده، شهردار این منطقه در خصوص تفاهم نامه طرح کاهش پسماند(کاپ) بین شهرداری منطقه و پلیس راهور گفت: طبق تفاهم نامه این طرح، طرفین ملزم به انجام و رعایت موارد و موضوعات  طرح کاهش پسماند و ارتقای سطح تفکیک پسماند از مبدا و حفظ محیط زیست شهری هستند.
او افزود: با انعقاد این تفاهم نامه، شهرداری منطقه ۱۳ و پلیس راهور منطقه، سطح همکاری را ارتقا می دهند تا به عنوان الگوی مناسب برای سایر نهاد ها و سازمان ها مطرح شوند.
به گفته او ارائه آموزش حضوری تفکیک پسماند از مبدا توسط کارشناسان شهرداری منطقه، اعزام خودرو ویژه برای جمع آوری و دریافت پسماند های خشک در روز های تعیین شده و تحویل مخازن ذخیره سازی موقت پسماند خشک از تعهدات شهرداری منطقه در تفاهم نامه طرح کاپ است.
شهردار منطقه۱۳ اظهار داشت : همچنین پلیس راهور متعهد شده است، که علاوه بر فراهم نمودن مکان آموزشی  جهت آموزش مدیریت پسماند به کارکنان، اهتمام کامل در خصوص تفکیک پسماند های تر، خشک، الکترونیک و ... در مخازن تحویلی و نقاط مورد نظر داشته و اطلاع رسانی های لازم را در این زمینه انجام دهند.

سه شنبه 20/3/1399 - 14:26
ایرانگردی




شهردار منطقه سه نسبت به تکریم مراجعه کنندگان، تسریع امور آنها و اجرای فعالیت های اثرگذار در رضایتمندی آنها تاکید کرد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه، به گفته مصطفی سلیمی احساس رضایت شهروندان از محیط شهری و خدماتی که شهرداری ارائه می دهد، عامل مهمی درجهت ایجاد انگیزه در مردم برای مشارکت در توسعه شهری و بهبود کیفیت محل سکونت خویش است.  
او  گفت: شهرداری زمانی در رسیدن به اهداف خود موفق خواهد بود که شهروندان از عملکرد این سازمان رضایت کامل داشته باشند.  
شهردار منطقه سه با اشاره به تکریم خانواده محترم شهیدان، ایثارگران، رزمندگان و جانبازان اظهار داشت: جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، دیدارهای هفتگی با این خانواده ها امکان پذیر نیست اما به صورت تلفنی و غیرحضوری می توان با آنها درارتباط بود و نسبت به کرامت آنها اقدام کرد.  
در ادامه، آلودگی صوتی، ساخت و ساز غیرمجاز، ضد عفونی معابر، لکه گیری آسفالت معبر، رفع خطر درختان شکسته، نشست آسفالت، نصب مخزن زباله، طعمه گذاری موش و جمع آوری زباله و سرشاخه به عنوان موضوعات پردرخواست شهروندان از  سامانه ۱۳۷ مطرح شد.  
درجلسه شورای معاونین و مدیران منطقه سه که با حضور مصطفی سلیمی شهردار این منطقه و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، خلاصه نتایج ارزیابی عملکرد سال ۹۷ و ۹۸ بررسی و نسبت به رفع مسائل و مشکلات تاکید شد.  

سه شنبه 20/3/1399 - 14:22
موبایل

 

 

اپلیکیشن جدید Petal Search هوآوی، راهکار تازه‌ای است که امکان دسترسی سریع به اپلیکیشن‌ها، عناوین خبری و دیگر محتواهای دلخواه کاربر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند.

هوآوی در ماه فوریه سال جاری میلادی، آزمایش و بررسی اپلیکیشن جدید جستجوی خود را با عنوان Huawei Search آغاز کرد. این اپلیکیشن در واقع قرار بود جایگزینی برای Google Search باشد تا امکان جستجوی سریع و البته دسترسی آسان به ویجت‌هایی برای مشاهده مطالب مورد علاقه کاربر و اخبار را فراهم کند. از سویی دیگر Huawei Search قرار بود جای جست‌وجوی گوگل را روی دستگاه‌های جدید هوآوی پر کند؛ هدفی که در ابتدا بسیار بلند پروازانه به نظر می‌رسید.

اما حالا به نظر می‌رسد متخصصان این شرکت، مراحل بررسی این راهکار نرم‌افزاری را به اتمام رسانده‌ و محصول نهایی خود با عنوان Petal Search را در فروشگاه نرم‌افزاری هوآوی یعنی AppGallery عرضه کرده‌اند. این اپلیکیشن نه‌‌تنها امکان جستجو را فراهم می‌کند، بلکه قابلیت جذابی دیگری هم برای کاربران دارد.

 

قابلیت جذاب این اپلیکیشن، Favorite Apps نام گرفته که با استفاده از آن، با جستجوی برنامه مورد علاقه کاربر امکان دانلود و پیشنهاد نرم‌افزار وجود دارد.

از قابلیت‌های Petal Search می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-         جستجو  و پیشنهاد اپلیکیشن

-         نمایش پیش‌بینی‌های روزانه آب و هوا و تیترهای خبری مهم

-         نمایش زنده نتایج مسابقات ورزشی و برنامه‌ زمانی بازی‌ها در رشته‌های مختلف

-         امکان جست‌وجوی ویدئو، عکس و موسیقی

-         نمایش اخبار اقتصادی و به‌روزرسانی‌های مرتبط با بازار سهام

-         حفاظت امنیتی

این‌ها تنها بخشی از قابلیت‌های Petal Search است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان میان میلیون‌ها هتل در سراسر جهان جست‌وجو کرده و اتاق مورد نظر خود را رزرو کنید. حتی می‌توانید اطلاعات مربوط به پروازها و سفر به مقصدهای متفاوت را مشاهده کنید. جست‌وجو برای یافتن سرویس‌ها و خدمات محلی با امکان بررسی و مقایسه از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

بر اساس اعلام هوآوی توسعه‌دهندگان همچنان تمرکز خود را روی افزایش قابلیت‌های Petal Search گذاشته‌اند تا دامنه خدمات آن افزایش پیدا کند.

نصب و راه‌اندازی

هوآوی به نحوی Petal Search را طراحی کرده تا بتوانید اپلیکیشن‌های مختلف را روی گوشی‌های این شرکت به راحت‌ترین شکل و مطابق سلیقه خود نصب کنید.

با استفاده از Petal Search نه‌تنها می‌توانید اپلیکیشن‌ها را از AppGallery دریافت کنید، بلکه دانلود آن‌ها از دیگر وب‌سایت‌های رسمی هم امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه بر این پیشنهادهایی هم در خصوص اپلیکیشن‌های محبوب به کاربر ارائه می‌شود.

اپلیکیشنPetal Search را می‌توانید با مراجعه به این لینک یا از طریق مراجعه به AppGallery هوآوی دانلود و نصب کنید.

Petal Search به دو روش مستقل (ارائه پیشنهاد یا جستجوی دستی) ، امکان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را برای کاربر فراهم می‌کند.

۱- ارائه پیشنهاد

با لمس کردن Search Bar، به سرعت وارد بخش جست‌وجو خواهید شد. در پایین نوار جست‌وجو، اپلیکیشن‌های برتر، بسته به موقعیت مکانی به نمایش در خواهد آمد. در این بخش می‌توانید اپلیکیشن‌هایی که از طریق «اپ‌گالری هوآوی» در دسترس بوده و در کشور شما محبوب هستند را مشاهده کنید.

در صورتی که قصد دارید یک اپلیکیشن پیشنهادی را نصب کنید تنها کافی است گزینه Install را لمس کرده تا به AppGallery هدایت شوید. با مراجعه به این فروشگاه نرم‌افزاری، امکان دانلود اپلیکیشن فراهم خواهد شد.

 

۲- جستجوی دستی

از آنجایی که تمام اپلیکیشن‌های مورد نظر کاربر در «اپ‌گالری» موجود نیست، می‌توانید از نوار جست‌وجو جهت پیدا کردن اپلیکیشن‌های دیگر استفاده کنید. جست‌وجوی دستی، از فضای وب برای پیدا کردن و نصب اپلیکیشن‌ها از وب‌سایت‌های رسمی یا دیگر منابع معتبر مانند Apkpure، Aptoid و... استفاده می‌کند.

برای دانلود اپلیکیشن‌ها با استفاده از Petal Search، مراحل زیر را دنبال کنید:

1.      نوار جست‌وجو یا همان Search Bar را لمس کرده و نام اپلیکیشن (به عنوان مثال WhatsApp) را وارد کنید.

2.      نتایج جست‌وجو را مشاهده کنید.

3.   گزینه Install را لمس کنید (در این حالت به وب‌سایت مربوطه هدایت خواهید شد تا بتوانید فایل Apk را دانلود و نصب کنید).

4.      گزینه Download Now را لمس کنید.

5.      دانلود اپلیکیشن را با لمس گزینه Confirm تأیید کنید.

6.       به محض اتمام دانلود، اپلیکیشن به طور خودکار به مرحله نصب وارد خواهد شد.

این دستورالعمل، برای دانلود از Apkpure یا دیگر وب‌سایت‌ها، مشابه خواهد بود و تنها نیاز است تا گزینه دانلود را لمس کنید.

در صورتی که اپلیکیشن، دانلود شده اما نصب نمی‌شود، به این نکته‌ توجه کنید که در Petal Search ممکن است در برخی از دستگاه‌های قدیمی‌تر، نصب اپلیکیشن بلافاصله پس از اتمام دانلود انجام نشود. این اتفاق می‌تواند به دسترسی‌های داده شده توسط کاربر مربوط باشد. در این صورت، کاربر می‌تواند با مراجعه به نرم‌افزار مدیریت فایل (File Manager)‌ گوشی خود، اپلیکیشن را به طور دستی نصب کند.

فعال‌سازی ویجت Petal Search روی صفحه اصلی

به منظور ایجاد ویجت اپلیکیشن پتال سرچ برای دسترسی آسان، کافی است مراحل زیر را طی کنید:

1.      به صفحه اصلی (Home Screen) گوشی خود مراجعه کنید.

2.      صفحه را لمس کرده و انگشت خود را روی صفحه‌ نگه دارید.

3.      گزینه Widget را انتخاب کنید.

4.   از گزینه‌های ارائه شده در بخش ویجت، Petal Search را انتخاب کنید. برای این کار شاید نیاز باشد که پیمایش به سمت راست یا چپ انجام دهید تا برنامه را مشاهده کنید.

5.   ویجت را لمس کرده تا آن‌ را به صفحه اصلی گوشی اضافه کنید. در صورتی که صفحه فعلی شما جای خالی ندارد، با لمس و نگه‌داشتن انگشت، ویجت را به صفحه دیگری منتقل کنید.

 

سه شنبه 20/3/1399 - 14:20
ایرانگردی



برخی از مقامات عالی رتبه اتاق بازرگانی ایران از شرکت نمایشگاه‌های بین المللی شهرآفتاب بازدید کردند و با توجه به زیرساختها و امکانات نمایشگاه شهرآفتاب، ایجاد پایانه‌های صادراتی و برگزاری نمایشگاه‌های فصلی و دائمی در این مکان در دستور کار قرار گرفت.


 
پیرو تاکید و توصیه سرپرست وزارت صنعت،معدن و تجارت مبنی بر استفاده بهینه از ظرفیتها و امکانات نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و به منظور ایجاد نمایشگاه های دائمی و پایانه های صادراتی در راستای توسعه صادرات صبح امروز جلسه ای با حضور جمشید نفر رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران، محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت تهران،محمود استقلال رئیس کمیسیون صادرات اتحادیه لوازم خانگی ایران، حامدچمن رخ عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف،هوشنگ فاخر نائب رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف و ساجد نیک مهر مشاور کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران ، محمدرئوف قادری، مدیرعامل، معتمد وزیری عضو هیات مدیره و معاون نمایشگاهی و ثروتی از اعضای هیات مدیره و جمعی از معاونان و مدیران نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در خصوص مسائل مختلف از جمله رونق بخشی به شهرآفتاب برگزار شد.

 

در ابتدای جلسه، محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی شهرآفتاب با عرض خیرمقدم به اعضا محترم اتاق بازرگانی ایران، اظهارداشت: نمایشگاه شهرآفتاب در بهترین موقعیت جغرافیایی از منظر دسترسی به کریدورهای ارتباطی شهر تهران قرار دارد و از سوی دیگر بار ترافیکی که منجر به آلودگی‌های زیست محیطی شود را به پایتخت تحمیل نمی‌کند.

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب با تشریح ظرفیت‌های نمایشگاه شهرآفتاب و اشاره به استراتژیهای سه گانه،گفت: ما معتقدیم این نمایشگاه متعلق به فعالان عرصه اقتصادی به خصوص صنعت گران و بازرگانان است و از این روی آماده هر نوع همکاری با بخش خصوصی در جهت نیل به اهداف و استراتژی های کلان ملی هستیم.

قادری افزود: با تکمیل فازهای۲ و ۳ نمایشگاه شهرآفتاب و همچنین ایجاد منطقه آزاد اقتصادی، یکی از بزرگترین مرکزهای نمایشگاهی در منطقه شکل می‌گیرد که می‌تواند به عنوان یک سرمایه ملی در جهت توسعه صادرات در کنار اتاق ایران نقش به سزایی داشته باشد.

همچنین در ادامه جلسه جمشید نفر رئیس کمیسیون صادرات غیرنفتی اتاق ایران و دبیرکل کنفدراسیون صادرات با اشاره به اهمیت خودباوری در توسعه گفت: از مشکلات کشور ما این است که از پتانسیل های خودمان بی خبر هستیم و باید انگیزه های لازم را جهت پیشبرد اهداف کلان با رویکردی هم افزایانه دنبال کنیم تا بتوانیم از پتانسیل ها و سرمایه های ملی همچون شهرآفتاب بیشتر بهره ببریم.

وی افزود: استفاده از ظرفیتهای بی نظیر نمایشگاه شهرآفتاب با توجه به امکانات و شرایط این مجموعه یک ضرورت است بنابراین تفاهم بخش خصوصی با شهرآفتاب می تواند ثمرات فراوانی برای کشور داشته باشد.

محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت تهران با اشاره به مزیتهای رقابتی نمایشگاه شهرآفتاب گفت: این نمایشگاه دارای مزیت های رقابتی متنوعی است و یکی از آنها ظرفیت مکانی است که این امکان را می‌دهد تا به عنوان بزرگترین پایانه صادراتی کشور در خدمت صادرکنندگان کشور باشد.

وی همچنین با بیان اینکه سالنهای نمایشگاهی شهرآفتاب در دنیا بی نظیر است بیان کرد: امکانات و توانایی این مجموعه عظیم و مدرن باید بیشتر مورد توجه فعالان عرصه اقتصادی قرار گیرد و به همین دلیل برگزاری نمایشگاه های فصلی و دائمی را در این مجموعه دنبال خواهیم کرد.

در ادامه دیگر حاضرین در جلسه به بیان نقطه نظرات خود درباره همکاری های دوسویه اتاق ایران با شهرآفتاب پرداختند.

سه شنبه 20/3/1399 - 14:12
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته