• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1994
تعداد نظرات : 294
زمان آخرین مطلب : 4646روز قبل
دنیای گیاهان و حیوانات

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010
به دلیل كاهش ماهی در زیستگاههای این گونه مرغ دریایی تاكنون از 22 گونه آلباتروس 18 گونه منقرض شده و برآورد می‌شود كه هر سال بیش از...

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010

موسسه وئولیا (Veolia Environment Wildlife ) كه در حفظ حیات وحش فعالیت می كند هر سال در بین هزاران عكس ارسالی حیات وحش در 5 بخش مختلف برترین عكاس های حیات وحش را معرفی می كند. برای سال 2010 این موسسه 5 عكاس برتر را معرفی كرده است. با توجه به این كه تعداد عكس ها 5 قطعه است بنا براین در این گزارش برندگان جایزه جرالد دورل برای حیات وحش در حال انقراض را نیز كه در سایت وئولیا معرفی شده اند، ارایه می شود. 5 عكس نخست گزارش مربوط به 5 عكاس برتر حیات وحش 2010 و 6 عكس بعدی مربوط جایزه جرالد دورل 2010 هستند.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

صحنه ای دیدنی و تا اندازه ای غم انگیز از شكار یك غزال كوچك توسط دو یوزپلنگ (چیتا) در پارك كگالاگادی در آفریقای جنوبی . عكاس بریجنا بارنارد.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

تصویر فعالیت مورچه ها در هنگام شب در كاستاریكا كه بنس میت عكاس آن برنده جایزه سال 2010 بهترین عكاس حیات وحش شد.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

تصویر گروهی پلیكان گونه دالماسیان در شمال یونان. عكاس یاری پلتوماكی.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

اریك گرونینگساتر همراه با اعضای انستیتوی نروژی خود در ناحیه اسوارلبارد در نروژ بود وقتی كه یك خرس قطبی به آنها نزدیك شد. اریك می گوید: دوربینم را فدا كردم و از داخل قایق به كمك ریموت كنترل توانستم این عكس را بگیرم. او افزود: خرس قطبی چند بار دوربین را بو كرد، به این ور و آن ور انداخت و سپس دوربین را به داخل انبوه برف پرتاب كرد.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

تصویر دیدنی آرواره های یك كایمن، گونه ای كروكودیل آمریكای جنوبی در منطقه پانتانال در برزیل كه توسط ماهی های خونخوار پیرانا احاطه شده است.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

تصویر یك تارسیه گونه ای میمون كوچك با چشمان بسیار درشت در جزیره بورنئو كه نسل آن در معرض خطر انقراض است. عكاس تیم لامان از آمریكا.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

یك كرگدن سیاه جنگلی در نزدیكی دریاچه ناكورو در كنیا كه به شدت در معرض تهدید انقراض نسل قرار دارد. عكاس گریگ دو توا از آفریقای جنوبی.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

چند آلباتروس بال سیاه در آبهای جنوب اقیانوس آرام بر سر یك ماهی جدال می كنند. به دلیل كاهش ماهی در زیستگاههای این گونه مرغ دریایی تاكنون از 22 گونه آلباتروس 18 گونه منقرض شده و برآورد می شود كه هر سال بیش از صد هزار آلباتروس كشته می شوند. عكاس توماژ راژینسكی از لهستان.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

سگهای وحشی آفریقایی از گونه هایی هستند كه تنها در مناطقی از قاره سیاه زندگی كرده و به صورت گروهی شكار و زندگی می كنند. تصویر یك سگ ماده در نزدیكی لانه اش كه مراقب توله هاست در پارك وحش ونسیا لینپوپو در آفریقای جنوبی. براساس آخرین برآوردها تنها 5 هزار قلاده از این گونه سگ باقی مانده است. عكاس نیل آلبریج از آفریقای جنوبی.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

تصویر دیدنی یك وال گونه اسپیرم كه به دلیل سر بسیار بزرگ و مكعب شكلش كاملا از سایر وال ها تشخیص داده می شود. سر بزرگ این وال یك سوم از طول بدنش را تشكیل داده و اكنون به دلیل شكار بی رویه نسل آن به شدت در معرض خطر است. عكاس تونی وو از آمریكا.

5 عكاس برتر حیات وحش سال 2010 | HiPersian.com

تصویر یك ببر بنگال در بیشه زاری در پارك ملی راتهامبور. انواع گونه های ببر در فهرست قرمز انقراض قرار دارند. عكاس اندی روس از بریتانیا.

منبع : jamejamonline.ir
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:40
سلامت و بهداشت جامعه

هشدار پزشكان درباره زیاد نشستن!
یك پژوهش علمی‌درباره تاثیر پیامدهای نشستن طولانی در برابر رایانه و تلویزیون در محیط كاری و خانه ...

هشدار پزشكان درباره زیاد نشستن!

پزشکان درباره نشستن های طولانی مدت روی صندلی هشدار می دهند.

یک پژوهش علمی درباره تاثیر پیامدهای نشستن طولانی در برابر رایانه و تلویزیون در محیط کاری و خانه هشدار داد. پزشکان می گویند کارمندانی که چنین وضعی دارند باید در برخی از مواقع ایستاده کارهای خود را انجام دهند تا خود را از بیمارهای کشنده نجات دهند.

براساس این گزارش، برخی از کارمندان بر این نظرند نشستن در وضعیت رضایت بخش می تواند بر آثار نشستن های طولانی غلبه داشته باشد ولی پژوهشگران تاکید می کنند فرد باید از صندلی خود بلند شود.

پزشکان می گویند حتی اگر فردی ورزشکار باشد نشستن های طولانی در کار بر سلامت وی زیان داشته و بیماری های خطرناکی در پی خواهد داشت.

این گزارش آمریکایی می افزاید افرادی که نسبت به دیگران بیشتر می نشینند با چاقی، بیماری های قلبی و مرگ زود روس روبرو می شوند.

نشستن طولانی مانع از ترشح یک ماده شیمیایی در بدن می شود که چربی سوز است. کارمندانی که بیش از شش ساعت در روز می نشینند در معرض بیماری قند قرار خواهند داشت.

راه حل در این است که کارمندان کارهای خود را برخی اوقات به صورت ایستاده انجام دهند ، این وضع کاری موجب بهبود کاری کارمندان و سوزاندن برخی از کالری ها می شود.

منبع : zamaneh.ir
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:40
اخبار

اسامی ممنوعه برای فرزندان ایرانی!
سازمان ثبت احوال اعلام كرده است كه ...

اسامی ممنوعه برای فرزندان ایرانی!

سازمان ثبت احوال اعلام کرده است که به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، ستایش، هستی و زینب پنج نامی است که خانواده های ایرانی در شش ماه گذشته برای فرزندان دختر انتخاب کرده اند.

بنا بر این گزارش، در بین اسامی پسران نیز به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل، علی، امیرحسین و مهدی بیشترین نام هایی است که خانواده های ایرانی برای فرزندان پسر استفاده کرده اند.

طبق آمارهایی که سازمان ثبت احوال از سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ منتشر کرده همواره اسامی فاطمه و زهرا در صدر فهرست انتخاب خانواده های ایرانی برای نامگذاری دختران قرار داشته اما در میان اسامی پسران تغییراتی وجود داشته است.

به عنوان نمونه نام محمد که معمولا در میان پرطرفدارترین نام های پسرانه در ایران بود، در بین پنج نام اول تازه ترین فهرست دیده نمی شود.

در آخرین آماری که سال گذشته منتشر شد به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، زینب، هستی و مبینا پنج نام برتری بود که خانواده های ایرانی برای فرزندان دختر انتخاب کرده بودند.

در بین اسامی پسران نیز به ترتیب ابوالفضل، امیرحسین، علی، امیرمهدی و مهدی بیشترین فراوانی را داشت و بیشتر خانواده های ایرانی از این پنج اسم برای فرزندان پسر استفاده کرده بودند.

معضل انتخاب اسم در ایران

 

انتخاب اسامی برای فرزندان ایرانی در سالیان اخیر همواره محل بحث بوده و ادارات ثبت احوال از ثبت برخی اسامی خودداری می کنند.

در ادارات ثبت احوال لیستی از "نام های ایرانی و اسلامی" وجود دارد و به خانواده ها توصیه می شود که از میان آنها برای فرزندان خود اسم انتخاب کنند، هر چند سازمان ثبت احوال می گوید که ایرانیان ملزم نیستند که از میان نام های موجود در ادارات ثبت احوال برای فرزندانشان اسم انتخاب کنند.

سازمان ثبت احوال معتقد است که در برخی مواقع، والدین نام های نامانوس برای فرزندانشان انتخاب می کنند و این سازمان برای حفظ کرامت افراد و دسترسی آسان به نام های رایج، لیستی در ادارات ثبت احوال گذاشته است تا والدین در صورت سردرگمی در انتخاب نام فرزند، از میان نام های موجود یکی را انتخاب کنند.

از نظر سازمان ثبت احوال، انتخاب نام هایی که "موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی" می شود و انتخاب "عناوین، القاب و نام های زننده مستهجن یا نامتناسب با جنس" ممنوع است.

بر این اساس، نام هایی مانند "ملک الدوله، شوکت الملک و سلطانعلی" ممنوع اعلام شده است و استفاده از نام ماشاء الله برای زنان و انتخاب نام اشرف و اکرم برای مردان ممنوع است.

منبع : seemab.ir
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:39
طنز و سرگرمی

فال امروز (6 آبان -28 اکتبر)
از صبح امروز تا پایان شب بر شما چه خواهد گذشت؟!...

فروردین: در حالی که ماه در هفتمین خانه تان یعنی خانه دوستی ها به بهرام ملحق می شود، شما دوست دارید بیشتر از قبل در مورد دوستی هایتان صحبت کنید. اما دیگران به اندازه شما به این جور بحث ها علاقه ای ندارند، پس ناچارید به خواست آنها نیز احترام بگذارید. عطارد یعنی سیاره بخت شما انرژی خیلی زیادی دریافت می کند، اما اگر بیشتر از آن چیزی که لازم است کار کنید خودتان را خسته خواهید کرد. قبل از اینکه پروژه ای جدید را قبول کنید، تمام جوانب کارهای قبلی تان را بررسی کنید.

اردیبهشت: امروز حفظ کردن آرامش برایتان کار سختی شده است. شاید به خاطر حجم زیاد اطلاعاتی سیستم عصبی شما حساس شده باشد. هم اکنون زمان خیلی خوبی برای ترتیب دادن یک مسافرت است. استفاده کردن از این فرصت هیجان انگیز برایتان تجربیات جالبی به همراه می آورد و می تواند مدتی شما را از توقعات و انتظارات افراد دیگر دور کند. به خودتان فرصت بدهید که دانش و اطلاعات تان را با واقعیت کنونی هماهنگ کنید.

خرداد: درحالیکه بهرام همراه با پلوتو تاریک و تیره چرخه ای را تشکیل می دهد، شما نیز امروز کمی عصبی و بی قرار شده اید. ابراز کردن و مطرح کردن رویاهایتان در حضور دیگران کار راحتی نیست، اما شما هنوز نمی خواهید دست از تلاش کردن بردارید. فراموش نکنید که شما ممکن است بتوانید این کشمکش را ختم به خیر کنید، ولی نمی توانید کلامی جادویی پیدا کنید که به وسیله آن بتوانید این اوضاع سخت را توصیف کنید.

تیر: انرژی خیلی زیادی که امروز صبح دریافت می کنید برایتان بعدازظهر خوبی را به همراه می آورد. باهمه این احوال باز هم امکان دارد از دست فردی که فوق العاده بهتان نزدیک است عصبانی شوید. این سخن بدین معنی نیست که شما می خواهید بی تفاوتی خود را نشان دهید، بلکه بدین معنی است که هر کاری می کنید بیشتر از آن چیزی که تصور می کردید به زمان و پول نیاز دارد.

مرداد: امروز روز بزرگی است و اگر ایده ها و نظریات تان را فقط برای خودتان نگه دارید پشیمان خواهید شد. شما حتی اگر به فعالیت های گروه توجه نکنید باز هم امکان موفق شدن را دارید. اما کاملا توانایی ندارید که ایده و نظریات تان را به واقعیت تبدیل کنید، بنابراین اجازه دهید آنها آزادانه در زندگی تان جریان پیدا کنند. چیزهایی که مهم هستند، حتی اگر مواردی جزئی باشند، تغییر خواهند کرد.

شهریور: حالا که ژوپیتر خوش بین و بهرام بدبین از سوی عطارد پرانرژی تحت فشار قرار می گیرند شما نیز کمی دو دل هستید. شما ذاتاً می دانید که چه کاری انجام دهید که برایتان مثمرثمر باشد و می دانید چگونه می توانید نتیجه کار سخت خود را ببینید. شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و برای شروع کردن هیچ زمانی بهتر از الان نیست.

مهر: شما امروز خیلی استرس دارید، چرا که به جز محیط امنی که برای خود برگزیده اید نمی توانید هیچ جای دیگری را قبول کنید. اما امروز روز آرامی نیست و رویاهای شما نیز نمی توانند استرس های بیرونی را ناپدید کنند. یکی از پیشنهادات خوبی که بهتان می دهیم این است که حساب بانکی خود را به دقت بررسی کنید، برای اینکه اگر دقت کافی نداشته باشید ممکن است زیادی پول خرج کنید. فکرتان را محدود کنید، یک هدف را را انتخاب کنید و به آرامی در جهت رسیدن به آن کار کنید تا در مسیر درست قرار بگیرید.

آبان: شما می توانید فشار زیادی که رویتان است را حس کنید و می خواهید کاری انجام دهید که از میزان آن بکاهید. اما به جای اینکه برای حل کردن این مشکل به اعماق آن بروید، بهتر است که در لحظه حال حضور داشته و تمرکز کنید. لازم نیست در ضمیر ناخودآگاهتان کنکاش کنید. فقط وقایع و اتفاقات را دنبال کنید و از مسیری که پیش گرفته اید لذت ببرید.

آذر: سیاره بخت شما یعنی ژوپیتر عینک خوش بینی اش را بر چشمانش زده است! پس شما در مواقعی که احتمال بروز مشکل وجود دارد نمی توانید آن مشکل را از قبل پیش بینی کنید. شور و اشتیاق شما مسری است و می تواند سبب ایجاد انگیزه در افراد دیگر شود. همین الان با افراد هم فکر خود ارتباط برقرار کرده و برای کمک به دیگران دست به کار شوید.

دی: شما فکر می کنید به آخر خط رسیده اید و نمی دانید در قدم بعدی چه کار باید بکنید. از یک طرف به خاطر دیدگاه های مثبت تان فردی مناسب برای رهبری هستید؛ از طرف دیگر در حال حاضر اصلاً دلتان نمی خواهد مسئولیت دیگری را قبول کنید. به خاطر داشته باشید هر تصمیمی که الان بگیرید بعداً هر وقت مجبور شدید می توانید فکر خود را عوض کنید.

بهمن: شما امروز قادر نیستید احساسات و شور و هیجان خود را کنترل کنید، که اگر خودتان را برای تغییر دادن رفتارتان آماده نکنید به مشکل برخواهید خورد. هم اکنون نیز کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و این موضوع کمی شما را خسته می کند. خوشبختانه شما توانایی این را دارید که از پس مسئولیت هایتان بربیایید، پس از انجام دادنشان طفره نروید. اگر تمام وظایفتان را به خوبی انجام بدهید نسبت به خود احساس بهتری پیدا خواهید کرد.

اسفند: شاید امروز نتوانید خونسردی خود را حفظ كنید، چراكه فكر می كنید به آخر خط رسیده اید. شما فكر می كنید كه به اندازه كافی صبر كرده اید. كاملاً واضح و مبرهن است كه شما می دانید برای اینكه زندگیتان به تعادل قبلی خود برگردد چه كارهایی لازم است انجام دهید، اما دیگران راه پیشرفتتان را سد كرده اند. حتی اگر می خواهید بیشتر به خودتان سختی بدهید، عاقلانه ترین راه این است كه چند روز دیگر هم صبر كنید.

منبع : سایت سیمرغ
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:38
اخبار

امسال ۲۰۰ هزار جوان ازدواج نکردند
رئیس ستاد هفته ازدواج با بیان اینکه امسال از تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار جوان در سن ازدواج، ۲۰۰ هزار نفر ازدواج نکردند گفت: باید این هشدار را به مسئولان و جامعه داد که در سال جاری و سال آینده میزان جوانان در آستانه ازدواج بیشتر می شود.

امسال ۲۰۰ هزار جوان ازدواج نکردند

پرویز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده و برنامه های اجرایی سازمان ملی جوانان در هفته ازدواج گفت: طی جلساتی که با مسئولان سازمانهای مرتبط با امور ازدواج جوانان داشتیم پیش بینی می کنیم با اجرای برنامه های هفته ازدواج شاهد کاهش قابل توجهی از آمار جوانان مجرد در جامعه باشیم.

وی یکی از وظایف سازمان ملی جوانان را هماهنگی و مدیریت ازدواج آسان میان جوانان جامعه عنوان کرد و افزود: فرهنگسازی طرح ها و برنامه های سازمان ملی جوانان در جامعه مستلزم همکاری و تعامل رسانه ها است.

رئیس ستاد هفته ازدواج با اشاره به جمعیت ۱۲ میلیون نفری جوانان در سن ازدواج اظهار داشت: با توجه به اینکه سالیانه تنها یک میلیون ازدواج در کشور انجام می شود، باید این هشدار را به مسئولان و جامعه داد که در سال جاری و سال آینده میزان جوانان در آستانه ازدواج بیشتر می شود.

وی افزود: در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار جوان در سن ازدواج قرار داشتند که از این تعداد یک میلیون نفر ازدواج کردند و ازدواج نکردن ۲۰۰ هزار جوان در سال یک هشدار به مسئولان و متولیان ازدواج جوانان است.

کرمی گفت: گروه های مردمی باید با تشکیل NGOها و همچنین سازمان های مردم نهاد فعال در امور ازدواج جوانان ارتباط بیشتری با ستاد هفته ازدواج و سازمان ملی جوانان داشته باشند تا با برنامه ریزی هدفمند شرایط آسان برای ازدواج جوانان فراهم شود.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان ملی جوانان اظهار داشت: سازمان ملی جوانان در سالهای اخیر با تشکیل شبکه فعالان ازدواج، ساماندهی فعالیتهای سازمان های مردم نهاد در امور ازدواج را در دستور کار خود قرار داد و با همکاری و تعامل وزارت کشور، بنیاد ملی ازدواج تشکیل و کمیته های ازدواج در استانهای کشور برای تسهیل ازدواج جوانان تشکیل شده است.

کرمی تصریح کرد: سازمان ملی جوانان با تعریف سند فرابخشی ازدواج فرهنگسازی، تسهیل، حمایت، نظارت، سیاست گذاری، حساس سازی و اطلاع رسانی را در دستور کار خود قرار داده و برای هر کدام از اهداف الگویی در نظرگرفته و درصدد ترویج آن در جامعه است.

وی افزود: سازمان ملی جوانان برای نهادسازی با فعال کردن شبکه های ملی ازدواج در قالب شبکه فعالان ازدواج، بنیاد ملی ازدواج، جهیزیه آسان، مهریه و ازدواج آسان در سراسر کشور به دنبال کاهش سن ازدواج میان جوان است.

رئیس ستاد هفته ازدواج با اشاره به حمایت سازمان ملی جوانان از مراکز ازدواج پیوند آسمانی گفت: توانمندی این مراکز غیردولتی از مهمترین اقدامات سازمان در ازدواج آسان جوانان بوده است تا دیگر جوان بهانه ای برای بالا بودن هزینه های ازدواج در تهران و کلانشهرها نداشته باشد.

کرمی با اشاره به طرح سازمان ملی جوانان در فرهنگسازی ازدواج نیمه مستقل در کشور گفت: ازدواج نیمه مستقل در فرهنگ ایرانی با عنوان دوران نامزدی یا دوران عقد مطرح بوده است که زمان آن کمتر از شش ماه بود اما خانواده ها با فشار جامعه و اقوام و آشنایان مجبور بودند هرچه زودتر مراسم عروسی را برگزار کنند. در این طرح خانواده ها باید به مسئولان کمک کنند تا این فرهنگ غلط را از بین برود و اجازه دهند دختر و پسری که با کمترین هزینه ازدواج کرده اند تا زمان استقلال کامل مالی و تهیه مسکن به صورت جداگانه در خانه پدری خود زندگی کنند.

وی اظهار داشت: جامعه باید بپذیرد دختر و پسری که به دلیل مشکلات مالی و مسکن مدتی زیر چتر حمایتی خانواده قرار می گیرند داماد سرخانه نیستند و این یک حمایت خانوادگی است.

رئیس ستاد هفته ازدواج در پاسخ به این پرسش مردم که چه میزان می توانند به مراکز ازدواج ۳۰۰ هزار تومانی اعتماد کنند گفت: مردم صد درصد به این NGO ها اعتماد کنند زیرا این مراکز با مجوز سازمان ملی جوانان و تحت نظارت این سازمان فعالیت می کنند ولی اگر تخلفی دیده شد مردم می توانند به ادارات کل استان گزارش دهند.

کرمی با بیان اینکه هفته ازدواج در تقویم ملی ایران ثبت می شود، گفت: تمام روزهایی که مصوب شورای فرهنگ عمومی است قابل درج در تقویم رسمی کشور است و روز اول ذی الحجه به عنوان روز ازدواج و روز بدون طلاق نام گذاری شده است که برای اولین بار شورای فرهنگ عمومی کشور به جای یک روز یک هفته را به عنوان هفته ازدواج و خانواده نامگذاری کرد.

رئیس ستاد هفته ازدواج از تشکیل جلسه ستاد ساماندهی ازدواج در سازمانهای مرتبط خبر داد و افزود: در این جلسه مصوب شد دادگستری کشور طی ابلاغی به تمامی دادگستری ها برای آموزش به خانواده ها و جوانان برای کاهش طلاق همکاری کند و همچنین با بنیاد شهید نیز در مورد ازدواج زوجین خانواده ایثارگران و برگزاری جشن های ازدواج در سراسر کشور به تفاهم رسیدیم.

وی افزود: تعامل با کمیته امداد و تقدیر از خیرین ازدواج در هفته ازدواج از مهمترین برنامه های ستاد است.

کرمی در پاسخ به این پرسش که سازمان ملی جوانان و ستاد هفته ازدواج چه برنامه ای برای جلوگیری از طلاق در جامعه دارند گفت: سازمان ملی جوانان در مراکز مشاوره خود پیشنهاد ۳۰ ساعت آموزش اجباری به زوجینی که قصد طلاق دارند ارائه کرده است.

وی افزود: در صورت موفقیت زوجین به زندگی خود بازمی گردند ولی اگر پس از پایان آموزش ها زوجین باز هم قصد طلاق داشته باشند سازمان ملی جوانان با ارایه آموزش های مهارتهای زندگی و زندگی پس از طلاق آنها را برای زندگی مجردی یا ازدواج مجدد آماده می کند.

معاون فرهنگی آموزشی سازمان ملی جوانان در مورد ایجاد مراکز همسریابی در کشور گفت: موضوع همسرگزینی و همسریابی تعامل خانواده ها زیر چتر شبکه فعالان ازدواج انجام می شود ولی فعالیت مراکزی را که صرفا برای همسریابی فعالیت کنند قبول نداریم زیرا نه مجوزی دارند و نه نظارتی بر آنها انجام می شود و امکان سوء استفاده در این مراکز زیاد است.



رئیس ستاد هفته ازدواج با بیان اینکه امسال از تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار جوان در سن ازدواج، ۲۰۰ هزار نفر ازدواج نکردند گفت: باید این هشدار را به مسئولان و جامعه داد که در سال جاری و سال آینده میزان جوانان در آستانه ازدواج بیشتر می شود.
منبع : aftab.ir
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:38
ورزش و تحرک

هدیه احمدی‌نژاد به دروازه بان استقلال به مناسبت ازدواجش
رئیس جمهوری نیز با شنیدن این خبر ضمن تبریك به وی و آرزوی موفقیت برای او و همسرش از علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی خواست به عنوان هدیه .....

هدیه احمدی نژاد به دروازه بان استقلال به مناسبت ازدواجش

رئیس جمهوری ایران به دلیل ازدواج دروازه بان استقلال، به وی و همسرش سفر حج هدیه داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حاشیه بازی دوستانه فوتسال شب گذشته محمود احمدی نژاد و مورالس رئیس جمهوری بولیوی به همراه بازیكنان پرسپولیس و استقلال، احمدی نژاد به وحید طالب لو هدیه ای ویژه اهدا كرد.

حبیب كاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس در حالی كه بازیكنان پرسپولیس و استقلال را به احمدی نژاد معرفی می كرد وقتی نوبت به وحید طالب لو رسید اعلام كرد این دروازه بان به تازگی متاهل شده است.

رئیس جمهوری نیز با شنیدن این خبر ضمن تبریك به وی و آرزوی موفقیت برای او و همسرش از علی سعیدلو رئیس سازمان تربیت بدنی خواست به عنوان هدیه ازدواج مقدمات اعزام طالب لو و همسرش به حج عمره را فراهم كند.

منبع : farsnews.com
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:38
ورزش و تحرک

یك دقیقه سكوت به احترام اختاپوس پیش‌گو
در تمام 10 بازی هفته نهم لالیگا اسپانیا به احترام هشت‌پای پیش‌گو در جام جهانی 2010 یك دقیقه سكوت لحاظ خواهد شد....

یك دقیقه سكوت به احترام اختاپوس پیش گو

به گزارش خبرگزاری افه اسپانیا، به دستور فدراسیون فوتبال اسپانیا و در اقدامی نادر تمامی بازیكنان، مربیان و تماشاگران در ورزشگاه ها پیش از آغاز بازی های هفته نهم لالیگا یك دقیقه سكوت خواهند كرد.

اختاپوس پیش گو با نام Paul در جریان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی با پیش بینی های جالب خود قهرمانی ماتادورها را نوید داد و در نهایت نیز این چنین شد. دولت اسپانیا تلاش زیادی كرد تا شاید این هشت پا را از آلمان خریداری كرده و به باغ وحش مادرید منتقل كند اما به هر حال كار از كار گذشت و این حیوان مشهور كه تحت فشار بودنش برای پیش بینی، خشم انجمن های حمایت از حقوق حیوانات را نیز برانگیخته بود، در نهایت مُرد و آكواریوم مشهور خیابان نوزدهم را خالی كرد.

 

منبع : asriran.com
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:37
اخبار
مانور قیمتی در بازار كالا آغاز شد
بازرسان اصناف كشور از امروز چهارشنبه طرح تشدید بازرسی و نظارت اصناف را اجرایی كردند. اجرای این طرح كه طرح مبنا نام گرفته است، به دستور وزیر بازرگانی و در راستای واگذاری ماموریت بازرسی و نظارت اصناف به خود اصناف انجام می‌شود....

مانور قیمتی در بازار كالا آغاز شد

مانور اصناف برای مقابله با سوءاستفاده احتمالی در بازار کالا همزمان با هدفمندی یارانه ها از صبح امروز چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بازرسان اصناف کشور از امروز چهارشنبه طرح تشدید بازرسی و نظارت اصناف را اجرایی کردند. اجرای این طرح که طرح مبنا نام گرفته است، به دستور وزیر بازرگانی و در راستای واگذاری ماموریت بازرسی و نظارت اصناف به خود اصناف انجام می شود.

مانور آمادگی با حضور 100 خودرو گشتی به همراه نیروهای آموزش دیده در سطح شهر تهران برگزار می شود. بازرسان در این طرح اقدام به نظارت و بازرسی از واحدهای صنفی خرده فروشی می کنند.

در همین حال، بیش از 10 هزار بازرس حاضر در این سامانه، در سریع ترین زمان ممکن به شکایت های مردمی رسیدگی می کنند. همچنین بازرسان با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان تولیدکنندگان و سازمان های بازرگانی استان ها با افراد خاطی و متخلف برخورد قانونی خواهند کرد.

ستاد مرکزی طرح مبنا در شورای اصناف کشور، با مدیریت متمرکز، رصد و پایش قیمت ها و نیز بازرسی از تمام واحدهای صنفی را در دستور کار خود دارد. قرار است اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت اصناف تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه یابد.

منبع : mehrnews.com
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:37
اخبار

رسیدگی به تخلف بازیكن فوتبال دستگیر شده در پارتی شبانه
عضو كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال از رسیدگی به تخلف بازیكنانی كه در یك پارتی دستگیر شده‌اند، در هیات تخلفات حرفه‌ای خبر داد....

رسیدگی به تخلف بازیكن فوتبال دستگیر شده در پارتی شبانه

حسین عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد خبر دستگیری چند بازیكن در میهمانی شبانه به همراه برخی هنرپیشه ها، اظهار داشت: این مورد در هیات رسیدگی به تخلفات حرفه ای رسیدگی خواهد شد. پس از برسی كامل، موضوع برای صدور رای به كمیته انضباطی ارجاع می شود. باید توجه داشت كه این مسئله به هیچ عنوان دخالت در حریم خصوصی افراد، بازیكنان یا مربیان فوتبال نیست.

وی ادامه داد: بازیكن و مربی تا زمانی كه به طور حرفه ای در فوتبال حضور دارند، به عنوان فوتبالیست و مربی شناخته می شوند كه طرفدارانی دارند. به دلیل همین حساسیت است كه هیات رسیدگی به تخلفات حرفه ای به این موضوع ورود می كند.

یكی از سایت های خبری خبر از شركت چند بازیكن فوتبال در یك میهمانی شبانه داد كه در این میهمانی مختلط، یك بازیكن و یك بازیگر سینما دستگیر شدند.

منبع : farsnews.com
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:36
اخبار
سفر حج با دوچرخه از آفریقای جنوبی

سفر حج با دوچرخه از آفریقای جنوبی

دو جوان اهل آفریقای جنوبی برای صرفه جویی در هزینه های خود با دوچرخه از ژوهانسبورگ به مکه مکرمه مشرف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، روزنامه عکاظ نوشت که دو زائر خانه خدا از شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی با دوچرخه به سوی مکه مکرمه به راه افتاده اند تا برای ادای مناسک حج در این شهر حاضر شوند.

این دو جوان آفریقایی بعد از گذراندن هزاران کیلومتر از آفریقای جنوبی دیروز خود را به شهر تبوک رساندند.

این روزنامه می نویسد که جوانان اعلام کرده اند که این سفر هشت ماه و 22 روز به طول انجامیده و آنها در طول این مدت تنها دو هزار دلار هزینه کرده اند.

به این ترتیب آنها ادای مناسک حج در عربستان را به حضور تیمهای مطرح فوتبال جهان در شهرشان در جریان بازیهای جام جهانی ترجیح داده اند.

منبع : asriran.com
پنج شنبه 6/8/1389 - 16:36
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته