• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4682روز قبل
کامپیوتر و اینترنت

چاپ از کامپیوتر شما با Google  ساده و راحت است.  برای اتصال یک چاپگر موجود در یک کامپیوتر، شما نیاز به نصب مرورگر کروم دارید .

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از افسون صفر و یک، مرورگر کروم شامل یک قطعه کوچک  از نرم افزاری است که می تواند درخواست های چاپ را از اینترنت دریافت کند و  آنها را به چاپگر شما ارسال کند.به محض این که نرم افزارنصب شده باشد پشتیبانی ازچاپ آغاز خواهد شد و نیازی نیست که  مرورگر کروم را باز نگه دارید.

این تکنولوژی هم اکنون برای ویندوز ها xp  و حتی سون و سیستم عامل مکینتاش قابل استفاده است و به زودی سیتم عامل لینوکس هم به این لیست اضافه خواهد شد.

از دستورات زیر برای انجام  تنظیمات استفاده کنید

مرورگر گوگل کروم را نصب کنید.

مرورگر را اجرا کنید

در گوشه سمت راست بالا روی آیکن آچار شکل کلیک کنید.گزینه Option  را انتخاب کنید. *روی تب “Under the Hood”   کلیک کنید و کمی پائین آمده و در قسمت  Google Cloud Print  گزینه sign in to google cloud print کلیک کنید.در قسمت بعدی نام کاربری و کلمه عبور گوگل یا همان آدرس جیمیل و پسورد خود را وارد کنید و لوگین کنید.

تا صفحه زیر دیده شود.بعد انجام تنظیمات پنجره Option گوگل کروم به این شکل تغییر میکند.در قسمت manage print settings میتوانید پرینتر های خود را مدیریت کنید .

از لینک زیر میتوانید به پرینترهای نصب شده تست پرینت بفرستید تا مطمئن شوید که پرینتر به خوبی به گوگل کروم متصل شده.

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:19
اخبار

اگر دوربین SX150 IS با بدنه نسبتا بزرگ خودش شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید دو مدل باریک و زوم‌ بالای جدید کانن را نیز در نظر بگیرید.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از نورنگار، کانن همراه باSX150 IS دو دوربین سری IXUS را نیز با نام‌های IXUS 1100 HS و IXUS 230 HS معرفی کرد. هر دوی این دوربین‌ها دارای بدنه‌ای باریک و زوم نوری بالا هستند.IXUS 1100 HS ( با نام دیگر ELPH 510 HS )

بیشترین تغییر در سری دوربین‌های IXUSدر بخش لنز اتفاق افتاده است که از بزرگنمایی ۴٫۴X مدل IXUS 310 HS ناگهان به لنز زوم ۱۲X (معادل ۲۸-۳۳۶mm) در IXUS 1100 HS رسیده است و توانسته است این دوربین را به باریک‌ترین دوربین با زوم ۱۲X در جهان تبدیل کند. از انجا که این میزان زوم برای بدنه‌ای به این کوچکی، امکان لرزش تصویر را به شدت بالا می‌برد، از همان سیستم لرزشگیر پنجگانه جدید که در SX150 IS نیز استفاده شده بود، در IXUS 1100 HS نیز استفاده شده است.

همانطور که از نام دوربین‌ها برمی‌آید، هر دوی این مدل‌ها از سیستم HS استفاده می‌کنند . حسگر این دوربین از نوع CMOS بوده و رزولوشن آن ۱۲٫۱mp است تا در ترکیب با پردازشگر DIGIC 4 متضمن عکس و فیلم بهتر در نور کم ‌باشد. اگرچه پردازش نویز دوربین با توجه به این مشخصات احتمالا بسیار بهتر از دوربین‌های کامپکت دیگر است، اما بعید به نظر می‌رسد حساسیت ۳۲۰۰ این دوربین چندان قابل استفاده باشد. البته باید منتظر بمانیم و نتیجه این تغییرات را روی دوربین اصلی بررسی کنیم.

این دوربین بسیار پرسرعت‌تر از مدل‌های قبلی است و حالت درایو آن می‌تواند با سرعت ۷٫۸ فریم در ثانیه با رزولوشن کامل عکس‌برداری کند. فعال کردن وضعیت درایو دوربین نیز به راحتی از طریق لمس نمایشگر لمسی ۳٫۲ اینچی دوربین امکان پذیر است. کانن به اندازه‌ای به این نمایشگر لمسی خودش مطمئن بوده که در پشت دوربین تنها یک دکمه تعبیه شده است: دکمه Play.در مورد ویدئوی دوربین نیز می‌توانید فیلمبرداری Full HD 10802p را همراه با زوم نوری در حین فیلمبرداری در اختیار داشته باشید (چیزی که دوربین ارزان‌قیمت‌تر SX150 IS فاقد آن است). همچنین در این دوربین از وضعیت فیلمبرداری Movie Digest نیز استفاده شده است.

این قابلیت می‌تواند ۴ ثانیه قبل از ثبت هر عکس را در حافظه ذخیره کند و در پایان روز از به هم چسباندن این ویدئو‌های کوتاه، یک فیلم خاطره انگیز از اتفاقات هر روز را به شما تحویل دهد. البته این ایده‌ای بود که کانن چند سال پیش در دوربین‌های فیلمبرداری خانگی‌اش از آن استفاده کرده بود، اما خیلی جالب است که اکنون آن را روی دوربین‌های کامپکت خانگی نیز مشاهده می‌کنیم.

I XUS 1100 HSقرار است از یکی دو ماه آینده در رنگ‌های قرمز، سیاه و نقره‌ای وارد بازار شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم قیمت آن در زمان ورود به نورنگار چقدر خواهد بود.

IXUS 230 HS ( با نام دیگر ELPH 310 HS )

مدل ارزان‌تر IXUS دارای همان حسگر ۱۲٫۱ مگاپیکسل CMOS و پردازشگر DIGIC 4 است، اما لنز دوربین به یک لنز زوم ۸X (28-224mm) محدود شده و همچنین به جای نمایشگر لمسی از یک نمایشگر ۳ اینچی عادی استفاده شده است. به همین دلیل هم در پشت دوربین دکمه‌های Play، Rec ویدئو، و دکمه‌های کاربری چهارجهته و Func. را می‌بینیم.

به جز این، اغلب مشخصات این دو دوربین یکسان هستند. در IXUS 230 HS نیز از همان وضعیت Smart AUTO موجود در IXUS 1100 HS استفاده شده است. همچنین وضعیت‌های لرزشگیر هوشمند (Intelligent IS)، سرعت عکس‌برداری پرسرعت، و فیلمبرداری ۱۰۸۰p نیز در IXUS 230 HS استفاده شده است. البته جالب است که بدانید وضعیت عکسبرداری پرسرعت IXUS 230 HS می‌تواند با سرعت ۸٫۷ فریم برثانیه (در مقابل ۷٫۸ ثانیه در IXUS 1100 HS ) عکس‌برداری کند.این دوربین نیز در رنگ‌های بنفش، آبی، سبز و نقره‌ای وارد بازار می‌شود و احتمالا از یکی دو ماه دیگر به فروش می‌رسد. به نظر می‌رسد اگر صفحه تمام لمسی نمایشگر برایتان چندان کاربرد ندارد و علاقه ای هم به عکاسی روی سه‌پایه ندارید (زیرا استفاده از ۱۲X زوم روی دست حتی با وجود داشتنلرزشگیر بسیار پیشرفته هم مشکل است)، مدل IXUS 230 HS انتخاب مناسب‌تری باشد. در هر حال امیدوارم هر دو دوربین زودتر به ایران برسد تا تجربه استفاده از آنها را با شما در میان بگذاریم.

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:18
کامپیوتر و اینترنت

سرانجام مایکروسافت پیش نمایشی از ویندوز ۸ خود را به جهانیان نشان داد و روز پنج شنبه اعلام شد که ۵۰۰ هزار نسخه از این نرم‌افزار توسط برنامه‌نویسان دانلود شده است. 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت در میان جمعی از برنامه‌نویسان هم همچون دیگران به مهم‌ترین رقیب این عرصه یعنی اپل اشاره کرده و گفته ویندوز هشت نه فقط یک نسخه به روز شده از ویندوز، بلکه یک ویندوز ساخت یافته جدیدی است که جهان تلفن‌ها، تبلت‌ها و رایانش ابری را دگرگون می‌کند و در این بازی آی پد شرکت اپل را شکست می‌دهد.

بالمر به بازخوردهای مثبتی که از این ویندوز گرفته اشاره کرد و گفته که این سیستم عامل روی تبلت‌ها بسیار سبک و راحت اجرا می‌شود و باتری کمتری در مقایسه با رقیبش آی پد مصرف می‌کند. 

ویندوز با تغییر فراوان 

اگر تصور می‌کنید که ویندوز ۸ چیزی پیشرفته‌تر از ویندوز ۷ یا ویندوزهای قبلی است کاملا در اشتباه هستید. در واقع این مهم‌ترین تغییر این محصول پس از ۱۹۹۵ است که ویندوز عرضه شده است. 

استراتژی مایکروسافت پس از موفقیت‌های پی در پی رقبایش در استفاده از سیستم‌عامل‌های پر ظرفیت برای دستگاه‌های مختلف کاملا تغییر کرده است و بسیار شبیه روندی است که شرکتی چون اپل در پیش گرفته است. در ویندوز ۸ دیگر چیزی به نام دسک‌تاپ وجود ندارد درعوض برنامه‌هایی مانند آنچه در آی پد و آی فون دیده‌ایم به صورت افقی و صفحه به صفحه در کنار هم قرار می‌گیرند.

همچنین این ویندوز نیز از یک Start Screen برای حرکت بین برنامه‌های در حال اجرا برخوردار است.

در همین حال شایعات زیادی که طی ماه‌های اخیر در مورد ویندوز ۸ وجود داشت، در این جلسه پاسخ داده شد. 

در عین حال موارد جدیدی هم اعلام شد به عنوان مثال پشتیبانی این ویندوز از دستگاه‌هایی که از پردازنده ARM (عمدتا روی تبلت‌ها و موبایل‌ها) برخوردارند برای نخستین بار اعلام شد. همچنین مشخص شد که شایعه ساخت تبلت سامسونگ با سیستم عامل ویندوز ۸ صحت دارد. 

هدف مایکروسافت در واقع ساخت سیستم عاملی ساده تر و کاربر پسندتر و در عین حال با قابلیت نصب روی سیستم‌ها و دستگاه‌های مختلف است. 

در همین حال استفاده از سیستم های لمسی برای صفحه نمایش و همچنین تاچ‌پد نشان دهنده این است که مایکروسافت نیز تلاش بسیار دارد تا از ظرفیت‌های بالقوه‌ای که محصولات اپل و گوگل در بازار ایجاد کرده‌اند، بهره‌برداری کند. 

ویندوز ۸ در حالی به بازار معرفی می‌شود که هنوز ویندوز ۷ کاملا در بازار جا نیفتاده است و به نظر می‌رسد مایکروسافت تلاش دارد در رقابتی که هر لحظه در حال تغییر است برگه‌های برنده خود را داشته باشد؛ هر چند به نظر می‌رسد در این تغییر حداقل از رقبای اصلی خود اپل و گوگل عقب‌تر و به نوعی دنباله روی آنها است. 

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:17
کامپیوتر و اینترنت

تعداد کاربران اینترنت در ایران نسبت به سال ۲۰۱۰ با افزایشی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری مواجه شده است، در حالی که بهبود چندانی در سرعت و کیفیت ارائه خدمات آن مشاهده نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، آمار منتشر شده بر روی وب سایت Internet World Stats نشان می دهد تعداد کاربران اینترنت ایران در سال ۲۰۱۱ نسبت به سال گذشته سه میلیون و ۳۰۰ هزار و نسبت به سال ۲۰۰۹ در حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افزایش داشته است.آمار این وب سایت در سال ۲۰۱۰ تعداد کاربران ایرانی را ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده بود در حالی که آمار جدید این وب سایت تعداد کاربران ایرانی را ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرده است، تعدادی که بیش از نیمی از کاربران اینترنت در کل خاورمیانه را تشکیل داده است.

بر اساس نموداری که در این وب سایت از آمار توزیع کاربران اینترنتی در مناطق مختلف جهان ارائه شده است، در حال حاضر ۴۴ درصد از کاربران اینترنت به آسیا، ۲۲٫۷ درصد به اروپا، ۱۳ درصد به آمریکای شمالی، ۱۰٫۳ درصد به آمریکای لاتین، ۵٫۷ درصد به آفریقا، ۳٫۳ درصد به خاورمیانه و یک درصد به اقیانوسیه اختصاص دارند. همچنین تعداد کل کاربران اینترنت در جهان بر اساس آخرین آمار دو میلیارد و ۹۵ میلیون و ۶ هزار و پنج نفر محاسبه شده است.

آسیا

این وب سایت جمعیت تقریبی آسیا بر اساس آخرین آمار را سه میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۷۴۰هزار و ۸۷۷ نفر در نظر گرفته است. آخرین تعداد کاربران اینترنت در این قاره ۹۳۲ میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۰۹ نفر و ضریب نفوذ آن ۲۴ درصد اعلام شده است.

پرکاربرترین کشور آسیایی کشور چین است که با داشتن جمعیتی برابر یک میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۱۵ نفر تعداد کاربران اینترنتی آن ۴۸۵ میلیون نفر تخمین زده شده است. به دنبال چین کشور هند قرار دارد که جمعیتی در حدود یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۹۰۶ نفر داشته و تعداد کاربران اینترنت در این کشور ۱۰۰ میلیون نفر محاسبه شده است. کم ترین تعداد کاربران اینترنت در آسیا نیز به کشور تیمور اختصاص دارد، این کشور با جمعیتی کمی بیشتر از یک میلیون نفر در حدود دو هزار و ۱۰۰ کاربر اینترنتی دارد.

کشورهای ژاپن، اندونزی، کره جنوبی، فیلیپین، ویتنام، پاکستان، تایلند و مالزی دیگر کشورهای پرکاربر قاره آسیا به شمار می روند.آفریقا

جمعیت این قاره نیز بر اساس آخرین آمار وارد شده در این وب سایت در حدود یک میلیارد و ۳۷ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۵۸ نفر و تعداد کاربران اینترنتی در این قاره ۱۱۸ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۶۰ نفر برآورد شده است. نیجریه و مصر پرکاربرترین کشورهای آفریقا به شمار می روند که هر یک به ترتیب از ۴۳ میلیون و ۹۸۲ هزار و ۲۰۰ کاربر و ۲۰ میلیون و ۱۳۶ هزار کاربر برخوردارند.

کم تعداد ترین کاربران اینترنت در قاره آفریقا نیز به منطقه “سنت هلنا” با ۹۰۰ کاربر اینترنتی اختصاص دارد. جمعیت کل این منطقه نیز هفت هزار و ۷۰۰ نفر تخمین زده شده است. پس از نیجریه و مصر کشورهای موروکو، آفریقای جنوبی، الجزایر، سودان، کنیا، تونس، اوگاندا و زیمبابوه دیگر کشورهای آفریقایی هستند که تعداد کاربران اینترنت در آنها نسبت به دیگر کشورهای آفریقایی بالاتر است.

اروپا

بیش از نیمی از ۸۱۶ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۴۶ نفر جمعیتی که در اروپا سکونت دارند، کاربر اینترنت هستند یعنی جمعیتی در حدود ۴۷۶ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۷۵۵ نفر از اروپایی ها کاربران اینترنت هستند.

در حدود ۷۹ درصد از جمعیت آلمان کاربر اینترنتی هستند، به بیانی دیگر از ۸۱ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۸۳۴ نفر جمعیت این کشور ۶۵ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر از اینترنت استفاده می کنند. پس از آلمان روسیه با داشتن ۵۹ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر اینترنتی دومین کشور پرکاربر اروپایی به شمار می رود.

کشورهای بریتانیا، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، لهستان، اکراین و هلند نیز در پی آلمان و روسیه پرکاربرترین کشورهای اروپایی به شمار می روند در حالی که واتیکان کوچکترین عدد تعداد کاربران اینترنتی در اروپا را به ۴۸۰ کاربر به خود اختصاص داده است، با این همه در صورتی به جمعیت ۸۳۲ نفری این منطقه توجه شود، تعداد کاربران چندان پایین نیز به نظر نخواهد آمد.خاورمیانه

بیش از نیمی از کاربران اینترنت خاورمیانه بر اساس آمار وب سایت Internet World Stats به کشور ایران اختصاص دارد، به بیانی دیگر از ۷۲ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۶۶ نفر کاربر اینترنت این بخش از جهان، ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر اینترنتی به کشور ایران اختصاص دارند، از این رو کشور ایران پرکاربرترین کشور در خاورمیانه به شمار می رود.

پس از ایران کشور عربستان دارای بالاترین آمار است و تعداد کاربران اینترنتی این کشور از میان ۲۶ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۷۰۳ نفر جمعیت در حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر برآورد شده است. کشورهای سوریه، امارات، یمن، اردن، عمان، فلسطین، کویت، لبنان، بحرین، قطر و عراق نیز از دیگر کشورهای پرکاربر خاورمیانه به شمار می روند. کم کاربرترین کشور در این منطقه قطر با ۵۶۳ هزار و ۸۰۰ کاربر است.

آمریکای شمالی و جنوبی

ایالات متحده اکثریت تعداد کاربران اینترنت آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده و دارای ۲۴۵ میلیون نفر کاربر است. پس از این کشور کانادا با داشتن ۲۶ میلیون و ۹۶۰ هزار کاربر رتبه دوم آمریکای شمالی است، آمار کلی آمریکای شمالی ۲۷۰ میلیون و ۶۶ هزار نفر کاربر از ۳۴۷ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۸۷۰ نفر جمعیت است.

آمریکای جنوبی نیز با داشتن ۵۷۹ میلیون و ۹۲ هزار و ۵۷۰ نفر جمعیت در حدود ۲۱۲ میلیون و ۴۰۱ هزار و ۳۰ کاربر اینترنتی دارد که برزیل و مکزیک رتبه های اول و دوم را در تعداد کاربران اینترنت به خود اختصاص داده اند، تعداد کاربران برزیل در حدود ۷۵ میلیون و ۹۸۲ هزار نفر و کاربران مکزیک در حدود ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر برآورد شده اند. کشور نیکاراگوئه با داشتن تنها ۶۰۰ هزار کاربر کمترین رقم تعداد کاربران اینترنت در آمریکای لاتین را به خود اختصاص داده است.

اقیانوسیه

حدس زدن کشورهایی از اقیانوسیه که بیشترین کاربران اینترنتی را به خود اختصاص داده اند کار دشواری نیست، استرالیا و نیوزیلند هر یک بخش بزرگی از کل جمعیت ۳۵ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۹۹۵ نفره این قاره را در خود سکونت داده اند.

استرالیا با داشتن بیش از ۲۱ میلیون نفر جمعیت در حدود ۱۷ میلیون و ۳۳ هزار و ۸۲۶ نفر کاربر دارد و نیوزیلند نیز با جمعیتی در حدود چهار میلیون و ۲۹۰ هزار و ۳۴۷ نفر در حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کاربر اینترنتی دارد. همچنین منطقه نائورو با داشتن تنها ۳۰۰ کاربر کم کاربرترین منطقه اقیانوسیه را تشکیل داده است.

تمامی آمار ارائه شده در این وب سایت به ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ اختصاص دارند. در عین حال برای تعیین دقیق رتبه کشورها بر اساس تعداد کاربران (در بخش کم تعداد ترین کاربران اینترنتی) باید ابتدا به ضریب نفوذ (نسبت کاربران به جمعیت) دقت کرد، در این گزارش مبنای پایین بودن تعداد کاربران، پایین بودن رقم کاربران و نه ضریب نفوذ در نظر گرفته شده است. 

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:15
کامپیوتر و اینترنت

شرکت Intel که بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپ‌های کامپیوتری جهان است، روز گذشته از کار روی تکنولوژی‌های جدیدی برای کاهش مصرف انرژی کامپیوترهای شخصی خبر داد. به این ترتیب کارشناسان این شرکت سعی دارند با استفاده از این تکنولوژی‌های جدید تا ده سال آینده مصرف انرژی در کامپیوترهای شخصی را تا ۳۰۰ برابر کاهش بدهند. 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از دنیای اقتصاد، مسوولان Intel در این مورد اعلام کرده‌اند که این تکنولوژی‌های جدید می‌تواند امنیت اطلاعات و مشخصات کاربران کامپیوترهای شخصی را هم تضمین کند. «جاستین راتنر» مدیر ارشد تکنولوژی شرکت Intel در کنفرانس سالانه این شرکت در این مورد گفت: «شرکت ما در حال توسعه تکنولوژی‌های جدید است تا با استفاده از پردازش کامپیوتری وارد مرحله جدیدی شده و با عملکرد بهتر، مصرف انرژی کمتری هم داشته باشد. تکنولوژی پردازنده‌های چندین هسته‌ای Intel در واقع چندین موتور پردازش را در یک چیپ دارند و همزمان با ارتقای عملکرد کامپیوترهای شخصی، مصرف انرژی آنها را هم کاهش می‌دهند. با استفاده از این تکنولوژی‌های جدید کاربران با افزایش سطح امنیت کامپیوترهای شخصی و کاهش ملزومات لازم برای زیرساخت‌های ارتباط بی‌سیم، می‌توانند یک وب گردی سریع و راحت را تجربه کنند.» 

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:13
موبایل

گوگل به برنامه‌نویسان حرفه ای آندروید اطلاع داده است این سیستم عامل در آستانه به روز شدن است و آخرین نسخه از آن به زودی عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از تک وب، گوگل می‌گوید این سیستم عامل به گونه‌ای طراحی شده که هم برای تبلت‌ها و هم بر روی گوشی‌های هوشمند قابل استفاده باشد.“اسکات‌مین” یکی از مهندسان گوگل در این مورد می‌گوید: این نسخه تازه از آندروید که به “ساندویچ بستنی” مشهور شده است از نمایش خوب تصاویر بر روی نمایشگرهای بزرگ و کوچک به طور مناسبی پشتیبانی می‌کند.

به گفته وی برخی مشکلات امنیتی آندروید در این نسخه برطرف شده است؛ پیش از این بسیاری از کاربران این سیستم عامل از این نوع آسیب پذیری شکایت کرده بودند.

مسأله دیگر در مورد آندروید نقض حریم شخصی کاربران و انتقال بدون اجازه اطلاعات کاربران از این طریق است و مشخص نیست آیا این معضل در سیستم عامل یاد شده رفع شده است یا خیر.

گوگل می‌گوید کاربران باید برنامه‌های تحت تبلت خود که تا به حال در آندروید مورد استفاده قرار می‌گرفت را به روز کنند تا بتوانند از آنها در نسخه جدید استفاده کنند.

به منظور کمک به برنامه‌نویسان برای عرضه برنامه‌های مناسب برای آندروید قرار است به زودی دستور‌العمل راهنمایی برای آنها منتشر شود. همچنین قرار است یک کیت کمکی برای برنامه‌نویسی موسوم به software development برای کمک به برنامه‌نویسی برای آندروید عرضه شود.

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:11
اخبار

مدیرکل شرکت مخابرات استان مرکزی گفت: استفاده از جیرینگ سبب‌ساز صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، هومان محمودی اظهار کرد: استان مرکزی یکی از پیشتازترین استان‌ها در راه‌اندازی سامانه الکترونیکی جیرینگ بوده است و این سامانه دارای مزایای بی‌شماری است که می‌تواند در وقت و هزینه صرفه‌جویی‌های زیادی را انجام دهد.

وی افزود: برای فعال شدن این سامانه باید شماره #۱۲۳* را از گوشی تلفن همراه شماره‌گیری کرده سپس باید شماره ۰ را وارد کرد؛ بعد از انجام این مرحله پیامکی ارسال خواهد شد که محتوای اطلاعات شخصی است که باید این پیامک را تایید و پس از انجام این مرحله طی پیامک دیگری که برای شما ارسال خواهد شد رمز موقتی برای شما ارسال می‌شود که قابل تغییر است.

محمودی عنوان کرد: کیف پول همراه، دارای مزایای بی‌شماری از جمله این که گوشی تلفن همراه را تبدیل به یک کیف پول مطمئن، ساده وآسان تبدیل می‌کند، است.

وی بیان کرد: از دیگر خدمات جیرینگ می‌توان به کیف پول، انتقال پول، پرداخت قبوض، شارژ همراه اول و اعلام مانده حساب اشاره کرد.

مدیرکل شرکت مخابرات استان مرکزی در پایان گفت: می‌توان در هریک از نمایندگی‌های جیرینگ دفاتر خدمات ارتباطی و ICT به کیف پول گوشی خود، پول واریز کرده و یا از تلفن همراه خود برداشت کنید.

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:10
موبایل

فقط شما نیستید که وقتی نمی توانید یک مرحله از پرندگان خشمگین یا همان AngryBirds را با موفقیت پشت سر بگذارید ، چندین و چند بار دیگر با تحمل گشنگی و داشتن عجله و… همان مرحله را بازی می کنید .

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از علم فردا، بازی که کل دنیا را تحت تاثیر قرار داد تا جایی که یک شهر بازی با موضوعیت انسانهای خشمگین احداث شد که خب مسلما ابعاد پرتابگر آن واقعی است و افراد می توانند با هدف گیری ، پرنده خود را به صورت واقعی پرتاب کنند . در کل بازی اعتیاد آوری است.

در کل ۳ مدل مختلف بازی AngryBirds داریم : angrybirds ، angrybirds seasons و angrybirds Rio . حال وب سایت AYTM.com از ۵۰۰ فرد بالغ بالای ۱۸ سال در آمریکا که حداقل یکی از این ۳  بازی پرندگان خشمگین را دانلود کرده اند تحقیقی به عمل آورده که بررسی می کنیم .

۷۶ درصد از آنها بازی angrybirds را به صورت رایگان دانلود و ۴۶ درصد آن را خریده اند . ۲۹ درصد بازی angrybirds seasons را رایگان دانلود و ۱۴ درصد آن را خریده اند . ۲۸ درصد بازی angrybirds Rio  را رایگان دانلود و ۱۶ درصد آن را خریده اند .مردها ۳۵ درصد بیشتر از زنان علاقه داشتند تا بازی پرندگان خشمگین را بخرند . افرادی که بین ۱۸ تا ۲۴ سال بودند ۳۳ درصد بیشتر از افراد بالای ۲۵ سال تمایل به خرید این بازی داشتند . مردان بین ۱۸ تا ۲۴ سال ۷۶ درصد بیشتر از زنان ۲۵ سال به بالا قصد خرید این بازی را کرده اند .در سرتاسر دنیا این بازی روزانه ۲۰۰ میلیون !! دقیقه بازی می شود که چیزی حدود ۳۸۰ سال می شود .بازی خورها حدود ۱۰۰ میلیارد پرنده را در بازیهایشان پرتاب کرده اند این در حالیه که تقریبا ۱۰۰ میلیارد پرنده زنده در کره زمین وجود دارد .شرکت راویو موبایل شرکت تولید کننده این بازی در حال حاضر یک میلیارد دلار ارزش دارد .

دانلود این بازی برای دستگاه های مختلف تا به حال به شکل زیر بوده .

۳۳ درصد برای آیپاد ، ۳۲ درصد آیفون ، ۱۵ درصد آی پد ، ۶ درصد Mac ، ۴۱ درصد دستگاه های اندرویدی ، ۲۵ درصد برای کامپیوتر و ۶ درصد هم دستگاه های دیگر می باشد . در کل ۷۶ درصد سهم محصولات شرکت اپل بوده است .تحقیقات صورت گرفته بین ۱۰۰۰ نفر ا ز بازی خورها که تا به حال بیشتر از ۲۵ بار این بازی را انجام داده اند نشان می دهد که انجام این بازی شما را این شکلی می کند :افرادی که مجرد هستند به اندازه افراد متاهل با انجام این بازی خوشحال می شوند و لذت می برند اما مجردها ۷ برابر بیشتر احساس نگرانی می کنند و ۲٫۵ برابر هم بیشتر عصبانی می شوند . افرادی که بین ۱۸ تا ۲۴ سال هستند ۵ برابر بیشتر از ۲۵ سال به بالاها مود روانی نامناسبی پیدا می کنند . افراد مجرد ۹ برابر بیشتر از متاهل ها پریشان احوال می شوند ( البته در انجام این بازی )

تا به امروز ۳۰۰ میلیون بار این بازی دانلود شده که پیش بینی می شود به ۱ میلیارد دانلود برسد .

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:9
کامپیوتر و اینترنت

شرکت ایسوس به‌طور رسمی اعلام کرد که مراحل تست تبلت ای‌پد اسلایدر(Eee pad Slider) به پایان رسیده و در پایان ماه جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، همانطور که از اسم اسلایدر برمی‌آید، این محصول قالبی کشویی دارد که با ترکیبی متقارن صفحه کلید فیزیکی خود را به نمایش می‌گذارد و هم‌چون برادر دیگرش Transformer، از پردازنده Tegra2 شرکت انویدیا با فرکانس کاری یک گیگاهرتز و یک گیگابایت رم بهره می‌برد.سیستم ‌عامل Slider نیز هم‌چون دیگر تبلت‌های ایسوس اندروید است اما نسخه اندروید هانیکام ۳٫۲ در آن به کار رفته است و به یک صفحه نمایش از نوع IPS مجهز است که از زوایه دید ۱۷۸ درجه در تمام جهات برخوردار است.

ای‌پد اسلایدر یک تبلت فوق‌العاده است که با طراحی منحصر به فردش چشم بسیاری از افراد را به خود خیره ساخته است.چند ماه پیش شایعات بسیاری مبنی بر زمان به بازار آمدن این تبلت به گوش می‌رسید و روز گذشته شرکت سازنده این تبلت به طور رسمی اعلام کرد که مراحل تست این تبلت به پایان رسیده است و در پایان همین ماه وارد بازار خواهد شد و با قیمت‌های ۴۷۵ دلار به ترتیب با سیستم ۳۲ و ۱۶ گیگابایت به فروش خواهد رسید.

از خصوصیات این تبلت طراحی فوق‌العاده آن و همچنین وجود کی‌بورد جداناشدنی زیبا و کم حجم در آن است؛ از دیگر ویژگی‌های این تبلت می‌توان صفحه‌ای با اندازه ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل و هم‌چنین پردازنده سی پی یو با قدرت ۱٫۲ گیگاهرتز اشاره کرد.

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:8
اخبار

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد که در سال ۲۰۱۰ میلادی کاربران اینترنتی در کشور عربستان سعودی در مجموع ۳ میلیارد دلار برای خرید کالاها و خدمات آنلاین پول پرداخت کردند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از فارس، بررسی‌ها نشان داده است که کشور عربستان سعودی هم‌اکنون عنوان نخستین کشور منطقه خاورمیانه در زمینه تجارت الکترونیک و عرضه خدمات اینترنتی در این زمینه را در اختیار دارد و در کنار آن بیست‌وششمین کشور جهان در این زمینه محسوب می‌شود.

مرکز تحقیقاتی Boston Consulting Group ضمن اعلام نتایج بالا توضیح داده است که در کشور عربستان خدمات تجارت الکترونیک و خرید و فروش‌های اینترنتی نسبت به دیگر کشورهای منطقه بیشتر در دسترس مردم است و این مسئله سعودی‌ها را از دیگر کشورهای خاورمیانه مجزا می‌کند.

این مرکز تحقیقاتی همچنین اعلام کرده است که در منطقه خاورمیانه امارات متحده عربی عنوان نخستین کشور برای عرضه خدمات عمومی اینترنتی محسوب می‌شود.

عربستان سعودی در این زمینه سی‌ونهمین کشور جهان محسوب می‌شود.

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:7
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته