• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 7199
تعداد نظرات : 862
زمان آخرین مطلب : 3986روز قبل
دانستنی های علمی

گفته می‌شود در میان نرم‌افزار‌های خارجی نرم‌افزارهای پایه مانند سیستم‌های عامل و آنتی‌ویروس‌ها و در میان نمونه‌های داخلی نرم‌افزارهای سازمانی محبوب‌ترین نرم‌افزار‌ها در میان کاربران به‌شمار می‌روند.

رضا کرمی، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در ارتباط با این موضوع گفت: گسترده‌ترین طیف نرم‌افزار‌های خارجی آن‌هایی هستند که در سیستم‌های عامل به کار گرفته می‌شوند و یا حالت آنتی‌ویروس دارند، اما در میان نرم‌افزار‌های داخلی به‌طور عمده بازار در اختیار نرم‌افزار‌های سازمانی قرار دارد.

وی با بیان این‌که در میان نرم‌افزار‌های سازمانی شاید بیشتر نرم‌افزار‌های اتوماسیون اداری که وظیفه‌ی گردش مکاتبات را برعهده دارند مورد توجه قرار گیرند اظهار کرد: نرم‌افزار‌های مالی و برخی نرم‌افزار‌های اداری در زمینه‌ی نیروی انسانی و... نیز مواردی هستند که طی سال‌های گذشته با استقبال نسبتا قابل توجهی مواجه بوده‌اند.

اما رییس کمیسیون نرم‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌یی درباره‌ی قیمت نرم‌افزار‌ها عنوان کرد: اصولا قیمت نرم‌افزار‌ها طیف وسیعی دارند و به دلیل آنکه تنوع زیادی در بازار نرم‌افزار وجود دارد قیمت‌ها هم متنوع هستند، به عنوان مثال ممکن است یک نرم‌افزار حسابداری از 10 تا 20 هزار تومان تا 200 تا 300 میلیون تومان قیمت داشته باشد .همان‌طور که می‌بینید رنج قیمت نرم‌افزار‌ها بسیار وسیع است که این قیمت براساس تنوع محصولات و توانمندی‌های آنان متغیر است.

کرمی در عین حال به واردات نرم‌افزارهای خارجی اشاره و عنوان کرد: از آنجا که در کشور ما قوانین حمایت از مالکیت معنوی وجود ندارد بخش عمده‌ای از نرم افزارهای خارجی بدون پرداخت هزینه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل آمار دقیقی در زمینه واردات نرم‌افزار در دسترس نیست اما در کل به نظر می رسد با توجه به نوسانات قیمت ارز و مسائل بین‌المللی، از این پس با کاهش علاقه‌مندی افراد برای واردات نرم‌افزار مواجه شویم./ایسنا

جمعه 5/8/1391 - 0:49
آموزش و تحقيقات

نتایج یک مطالعه جدید تایید کرد بی‌تحرکی و یا به اصطلاح خودمان «تنبلی کردن» می‌تواند شما را بیمار کند چون این نوع رفتار موجب افزایش سطح گلوکز خون و افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی می‌شود.

بررسی‌های قبلی نیز نشان داده است که افراد بی‌تحرک که زیاد عادت به راه رفتن ندارند بیشتر مستعد ابتلا به امراض قلبی و دیابت نوع دوم هستند.

به نوشته روزنامه میرور، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه میسوری برای کشف علت رابطه تنبلی و بی تحرکی با افزایش خطر بیمار شدن به مطالعه گروهی از افراد بسیار فعال و پرتحرک پرداختند. این متخصصان از افراد مزبور درخواست کردند که مدت سه روز از فعالیت خود بکاهند و بی‌تحرکی را در پیش گیرند. در تمام این سه روز شرکت کنندگان از نظر فیزیولوژیکی کاملا تحت نظر بودند.

متخصصان در پایان دریافتند در تمام روزهایی که این شرکت کنندگان تنبلی را پیشه کرده بودند و تحرک و جنب و جوش کافی نداشتند سطح قند خونشان پس از صرف هر وعده غذایی بسیار بالا رفت. آنها نتیجه گرفتند که ادامه این شرایط می‌تواند به بیمار شدن انسان بیانجامد./ایسنا

جمعه 5/8/1391 - 0:48
آموزش و تحقيقات

زبان‌های اسپانیایی، انگلیسی، آلمانی و فارسی در ۹۵۰۰ سال پیش شکل گرفته‌اند. محققان به‌تازگی منشا جغرافیایی این زبان‌های هند و اروپایی را کشف کرده و به آناتولی در ترکیه برخورده‌اند.

جام فرهنگی؛ دویچه وله نوشت:

تحقیقی جدید از دانشگاه اوکلند (Auckland) در نیوزیلند نشان داده است که منشا زبان‌های اسپانیایی، یونانی، آلمانی و فارسی در آناتولی در کشور ترکیه است. یک تیم علمی بین المللی در نشریه‌ی Science می‌نویسد که زبان مبدا، ۹۵۰۰ سال پیش از منطقه‌ی آناتولی در ترکیه به مناطق دیگر دنیا گسترده شده است. دانشمندان شکل‌گیری و توسعه‌ی کشاورزی را دلیل این گسترش می‌دانند.

با علم ژنتیک به دنبال ریشه‌ی زبان‌ها

خانواده‌ی زبان‌های هند و اروپایی از تمام خانواده‌های زبان‌های دیگر، بیشترین گسترش جغرافیایی را در دنیا داشته است. زبان‌های رومی همانند فرانسوی و اسپانیایی و همچنین زبان‌های ژرمن همانند انگلیسی و آلمانی جزء این خانواده از زبان‌ها هستند.

در رابطه با منشأ زبان‌های هند و اروپایی دو نظریه وجود دارد. بر اساس نظریه‌ی اول، زبان مبدا در شمال دریاچه‌ی خزر در استپ کشور روسیه شکل گرفته و حدود ۵ تا ۶ هزار سال پیش از آنجا به طرف اروپا و شرق نزدیک پخش شده است. اما دانشمندان دانشگاه اوکلند در پژوهش خود مدرک‌هایی یافتند که بیشتر نظریه‌ی آناتولی را اثبات می‌کند. بر اساس این نظریه، زبان‌های هند و اروپایی بین ۸ هزار تا ۹۵۰۰ سال پیش همراه با کشاورزی و زندگی روستایی گسترش پیدا کرده‌اند.

تشابه در زبان‌های مختلف

دانشمندان در این پژوهش به جای ژن‌های مختلف، لغات مختلفی از ۱۰۳ زبان را مورد بررسی قرار دادند که دارای یک منشأ مشابه هستند. برای مثال در زبان انگلیسی به مادر „mother“، در زبان اسپانیایی „madre" و در زبان آلمانی „Mutter“ گفته می‌شود. تمام این لغات از یک ریشه مشترک تشکیل شده‌اند. پس از آن، دانشمندان از طریق روش‌های آمار تشکیل چنین لغات ریشه‌ای را در طول زمان مورد بررسی قرار دادند. آنها با تهیه یک شجره‌نامه از این واژه‌ها، به دنبال رابطه‌ای بین داده‌ها با مناطقی بر آمدند که در حال حاضر زبان‌های مورد نظر در آنها پراکنده هستند. به این ترتیب بود که پژوهشگران به آناتولی رسیدند.

به گفته‌ی دانشمندان، کشاورزی نقش بزرگی در پیدایش تنوع زبان‌های مختلف داشته است، اما آنها در عین حال تاکید می‌کنند که این تنها عامل در این زمینه نیست..../ جام فرهنگی؛ دویچه وله

جمعه 5/8/1391 - 0:47
دانستنی های علمی

دانش زندگی کردن را باید از خود زندگی آموخت. زندگی با ما حرف نمی زند ولی این هنر ماست که زندگی را به حرف بیاوریم. زندگی، ظاهرش خشن است ولی باطن اش لطیف و نازنین. زندگی نازش زیاد است و تا نازش را نکشیم با ما حرف نمی زند. چگونه می شود ناز زندگی را کشید و او را سر حرف آورد تا رازهایش را با ما در میان بگذارد؟

 

تنها راه، بردباری است. بار زندگی را باید بر دوش بکشم و ببریم. حوادث و سوانح وحشتناک، قاعده نیستند و رنج زیستن را نمی شود با آنان محک زد. آن ها سیلی زندگی هستند برای بیدار شدن ما از خواب، آن ها سنگ هایی هستند برای شکستن آینه ما، آن ها قیچی هایی هستند برای بریدن رشته امید ما از هرچه و هرچیز و هر کس تا تنها و تنها خودمان بمانیم و خودمان. چرا که در آن حوادث و سوانح به راستی حس می کنیم که «هیچ کس نمی تواند بفهمد که من الان چه حالی دارم!» بدین ترتیب با خودمان رو به رو می شویم. آخرین تیر ترکش زندگی، آن حوادث تلخ است وگرنه در رفت و آمد شب و روز ما مدام در حال رنج کشیدنیم، رنج های ریز که پی در پی می آیند و ما را دچار اضطراب یا خشم می کنند. اگر خودمان را به این رنج های ریز گذرای به چشم نیامدنی روزمره عادت دهیم و گلایه از زندگی نکنیم، کم کم روی خوش خودش را به ما نشان می دهد و آرام آرام چشم باز می کنیم و از میان دو لبمان سخنانی بیرون می تراود که حکمت محض هستند و ما هرگز این حکمت را پیش کسی نیاموخته ایم.

 

گشایش، در بیرون از ذهن ما رخ نمی هد. گشایش در درون ماست. رودخانه جان ما به خاطر خشم و اضطراب گل آلود است. ما هرگز نخواهیم فهمید که در بستر این رودخانه به جای سنگریزه، مروارید و الماس در انتظار دیده شدن هستند و ما این همه درخشش فریبا را در بستر رودخانه جانمان نخواهیم دید مگر آن که خشم و اضطراب دست از گل آلود کردن آب بردارند. مگر آن که با زندگی آشتی کنیم و سرش غرنزنیم و این همه شک و شکایت بارش نکنیم. کلید گشایش در همین بارکشی است. ما انسان ها بارکش خلقتیم . بردباری ابزار سفر ما نیست بردباری خود سفر و خود مقصد است.

منبع:سایت پنج روز

جمعه 5/8/1391 - 0:46
دانستنی های علمی

بعضی از این عادت‌ها میان افراد زیادی مشترك است و به همین دلیل می‌توان به صورت جمعی، فكری به حال آنها كرد. برخی از این رفتارهای گران‌قیمت را به شما معرفی می‌كنیم تا راحت‌تر و زودتر آنها را تعدیل كنید

 

یكی از بهترین شیوه‌های كاهش هزینه‌های زندگی، شناخت عادت‌های گران قیمت و حذف یا كاهش آنهاست. اگر شما هم به دور و برتان نگاه كنید و با دقت، كارهایی را كه در طول هفته انجام می‌دهید بررسی نمایید، حتماً متوجه عادت‌های خاصی می‌شوید كه می‌توان آنها را تعدیل كرد تا هزینه‌ها منطقی‌تر از قبل شود. البته بعضی از این عادت‌ها میان افراد زیادی مشترك است و به همین دلیل می‌توان به صورت جمعی، فكری به حال آنها كرد. برخی از این رفتارهای گران‌قیمت را به شما معرفی می‌كنیم تا راحت‌تر و زودتر آنها را تعدیل كنید:

 

_ خیلی آسان و در عین حال جذاب است كه یك روز بعد از ظهر همراه با دوستان یا اعضای خانواده‌تان، از خانه خارج شوید و به رستوران مورد علاقه‌تان سری بزنید یا این‌كه گوشی تلفن را برداشته و سفارش غذای دلخواهتان را بدهید. در حالی‌كه در این مواقع باید یادتان باشد غذا خوردن بیرون از خانه، با این‌كه حس خوبی به شما می‌دهد، ولی هزینه‌هایتان را هم افزایش داده و می‌تواند آخر ماه شما را با مشكل مواجه كند. بنابراین این كار را محدود كنید و اجازه ندهید به عادتی همیشگی تبدیل شود. باز هم تاكید می‌كنیم؛ این عادت‌ها را ترك نكنید؛ بلكه فقط تعدیل‌شان كنید.

 

_ وقتی یك ماشین می‌خرید، هزینه‌های زیاد آن از بیمه شروع می‌شود و بعد پول سوخت، پاركینگ، تعمیرات و.... البته هزینه اولیه خرید ماشین هم كه مساله دیگری است. اغلب افراد حتی نمی‌توانند تصور كنند كه یك روز بدون ماشین زندگی‌شان را بگذرانند و در واقع این نوع زندگی برایشان غیرممكن و محال است. با این حال خوب است بدانید با این‌كه ماشین به بخش مهمی از زندگی ما تبدیل شده است، ولی هنوز هم می‌توان بدون آن زندگی كرد. بنابراین چنانچه خرید ماشین فعلاً برای شما مقدور نیست یا این‌كه باید پول زیادی برای آن كنار بگذارید، بهتر است یك بار دیگر تصمیم‌تان را بررسی كنید.

 

اینها فقط دو مورد از عادت‌های گران قیمت این دوره بود؛ قدری در برنامه‌های زندگی خود و آشنایانتان دقت كنید، حتما موارد دیگری را هم پیدا خواهید كرد كه كاملا قابل بازنگری هستند.

منبع : jamejamonline.ir

جمعه 5/8/1391 - 0:45
آموزش و تحقيقات

فعالیت ذهنی و انجام کارهای خلاق ممکن است به پیشگیری از زوال عقل در سالمندی کمک کند.همه می‌دانیم که ورزش برای سلامت جسمی‌مان خوب است و در سال‌های اخیر پژوهش‌ها در حیوانات و برخی از پژوهش‌های انسانی نشان داده است که ورزش همچنین ممکن است توانایی‌های ذهنی را هم بهبود بخشد.

 

اما اطمینان‌بخش‌ترین راه برای به کار انداختن مغز، به چالش کشیدن آن برای فکر کردن است.پژوهش‌های بسیاری رابطه میان اثرات فعالیت‌های خلاق و چالش‌برانگیز را بر سلامت ذهنی مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

بیشتر این پژوهش‌ها بر زوال عقل متمرکز بوده‌اند که با از دست رفتن حافظه و "کارکردهای اجرایی"- توانایی طرح ریزی، ابتکار، و مدیریت مشخص می‌شود.زوال عقل علل بسیاری دارد از جمله میزان پایین هورومون‌های تیروئیدی یا اعتیاد به الکل.اما از شایع ترین علل آن، سكته های مغزی متعدد و بالاتر از همه آلزایمراست.

 

پژوهشگران مدت‌هاست که دریافته‌اند میزان بالای تحصیلات و داشتن شغل‌هایی که نیاز به فعالیت ذهنی زیاد دارد، با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر ارتباط دارد، گرچه ثابت کردن رابطه سببی میان این دو مشکل بوده است.

 

یک بررسی منتشر شده در نشریه پزشکی نیوانگلند نشان می‌دهد که ظاهرا انجام فعالیت‌های شناختی- مانند بازی‌های صفحه‌ای، حل جدول کلمات متقاطع یا نواختن آلات موسیقی اثر محافظتی بیشتری نسبت به فعالیت‌های جسمی مانند پیاده‌روی و شنا در مقابل زوال عقل دارد.

 

موسیقی

 

بررسی‌های متعدد نشان داده است که موسیقی به مهار رفتارهای آشوبگرانه ، سرگردانی و پریشانی، تهییج و ... در بیماران مبتلا به زوال عقل کمک می‌کند.

 

.به نظر می‌رسد موسیقی به بیماران مبتلا به آلزایمر کمک می‌کند تا خاطرات درازمدتشان را که معمولا مدت‌ها پس از دست رفتن حافظه کوتاه‌مدت، حفظ می‌‌شود، به یاد آورند.و به نظر می‌رسد حافظه موسیقیایی در بیماران مبتلا به آلزایمر از دست نمی‌رود.

 

شماری از گزارش‌های موردی حاکی از آن است که بیماران در مراحل انتهایی این بیماری که دیگر نمی‌توانستند صحبت کنند یا نام اعضای خانواده‌شان را به یاد آورند، هنوز می‌توانند آهنگ‌های قدیمی، چه از لحاظ ریتم آهنگ و چه ترانه آن را به یادآورند.

 

پژوهشگران دریافته‌اند مشارکت در آواز خواندن بیماران مبتلا به زوال عقل را هشیارتر می‌کند.

 

فوران های خلاقیت

 

زوال عقل اغلب باعث منفعل‌شدن افراد می‌شود، بنابراین این افراد تمایل کمتری به طراحی، نقاشی، یا شرکت در فعالیت‌های هنری نشان می‌دهند.اما گاهی اثر بیماری در سالمندان ممکن است کاملا متفاوت باشد.

 

مشهورترین مثال در این مورد ویلم دکونینگ، نقاش آبستره انتزاعی است که در سال 1997 در 92 سالگی درگذشت.دکونینگ شهرت بسیاری در عالم نقاشی داشت.زوال عقل او در دهه هفتاد زندگیش آغاز شد.در ابتدای روند این بیماری، دکونیینگ به طور اعجاب‌آوری خلاق شد، و در طول دوره‌ای چهارساله به طور میانگین هفته‌‌ای یک نقاشی می‌کشید.هنر دکونیینگ او راهشیار نگه می‌داشت و به نظر می‌رسید از لحاظ جسمی هم به او کمک می‌کند.

 

یک توضیح این پدیده این است که آلزایمر در مراحل ابتدایی بر حافظه "اجرایی" ناخودآگاه که افکار و حرکات دست مورد نیاز برای نقاشی یا نواختن یک آلت موسیقی را کنترل می‌کند، تاثیری نمی‌گذارد.

 

یک شکل ناشایع زوال عقل هم وجو دارد که نوع پیشانی- گیجگاهی(FTD) نامیده می‌شود و با تغییرات شخصیت، از دست دادن توانایی زبانی، رفتارهای اجتماعی نامتناسب (ناسزا گفتن، رعایت نکردن بهداشت، بی‌بندوباری جنسی) مشخص می‌شود.

 

برخی از بیماران مبتلا به این نوع زوال عقل مهارت‌های هنری پیدا می‌کنند که پیش از این هرگز نداشته‌اند.نقاشی‌‌ها یا طراحی‌های این افراد واقع‌گرا یا فراواقع‌گرا و مملو از جزئیات است.برخی از پژوهشگران معتقدند که آسیب واردآمده به طرف چپ مغز که با تفکر منطقی و پردازش کلمات ارتباط دارد، ممکن است به نحوی در این افراد فعالیت طرف راست مغز را که تفکر و ادراک فضایی را کنترل می‌کند، رها کند.

 

ارتباط برقرار کردن

سلول‌های مغزی با برقرار کردن ارتباط با سلول‌های مغزی دیگر "فکر می‌کنند." هر سلول مغزی یک زائده باریک و دراز انتقال‌دهنده پیام‌های الکتریکی به نام آکسون دارد که پس از منشعب شدن با دندریت‌های چنگالمانند سلول‌های مغزی اطرافش ارتباط برقرار می‌‌کند.این نقاط تماس را سیناپس می‌گویند.

 

هنگامی كه ارتباط میان دو سلول مغزی به صورت مکرر و مرتب صورت می‌گیرد، قدرت انتقال پیام از این سیناپس‌ها افزایش پیدا می‌کند.تعلیم و آموزش و سایر اشکال "ورزش"های مغزی ممکن است شمار این سیناپس‌ها را افزایش دهند.داشتن مقدار معتنابهی از سیناپس‌های قوی، ممکن است برای فعالیت ذهنی یک "رزرو شناختی" ایجاد کند، بنابراین فرآیند تفکر روشن باقی می‌ماند، حتی اگر برخی سلول‌های مغزی و سیناپس‌های آنها به علت بیماری آلزایمر را از دست بروند.

 

وسیله معمول برای حفظ سلامت سلول‌های مغزی تمرین‌دادن آنهاست - مانند عضلات که باید از آنها استفاده کرد وگرنه تحلیل می‌روند، تمرین دادن مغز هم می‌تواند به افزایش قدرت و تعداد ارتباط سیناپسی بین سلول‌های مغز کمک کند.

 

اما نمونه دکونینگ و موارد دیگر نشان می‌دهد حتی اگر ما تعداد زیادی از سلول‌های مغزی‌مان را از دست بدهیم، هنوز می‌توانیم خلاق باشیم و از هنرها به خصوص موسیقی لذت ببریم.هر چه بیشتر هنر و موسیقی در زندگی‌مان داشته باشیم، می توانیم به جای ناراحتی برای سلول‌های مغزی که از دست داده‌ایم، به اغلب سلول‌های مغزی که هنوز داریم، کمک کنیم.

دکتر فرناز عطائی [ متخصص روانپزشکی ]

جمعه 5/8/1391 - 0:45
تست های هوش و روان شناسی و سرگرمی

احساس هر روز شما تعیین می کند که آن روز چگونه رقم بخورد. این احساس ها و عواطف هستند که عمل ما را هدایت می کنند. عواطف منفی باعث می شوند احساس بی انگیزگی، ناچیزی و زیادی بودن کنیم...

 

آنها بر درک ما از کاری که می توانیم انجام دهیم تاثیر می گذارند اما عواطف مثبت کاری می کنند که ما به بالاترین ها برسیم. با در نظر گرفتن اینکه شما محدود به انتخاب یکی از ۵ گزینه (همیشه، بیشتر اوقات، گاهی اوقات، به ندرت و هرگز) با امتیازهای مشخص زیر هستید، می توانید پس از جمع کردن امتیازهای خود نمره سلامت عاطفی?تان را تعیین و تحلیل آن را بخوانید.

 

بعد از خواندن هر سوال، امتیاز گزینه ای که بهتر از دیگر گزینه ها، رفتار شما را توصیف می کند؛ در مربع مقابل آن یادداشت کنید.

 

هرگز به ندرت گاهی اوقات بیشتر اوقات همیشه

 

۱) درباره خودم احساس خیلی خوبی دارم.

 

۲) خیلی کم دچار اضطراب و نگرانی می شوم.

 

۳) از سلامت کامل برخوردار هستم.

 

۴) معمولا بیمار نیستم.

 

۵) کاملا از کارم لذت می برم و هیچ مشاجره ای در محل کار ندارم.

 

۶) شغل من بسیار رضایت بخش و قانع کننده است.

 

۷) با کمی تلاش می توانم هر شغلی را که می خواهم به دست بیاورم.

 

۸) دوست دارم با دیگران زیاد ارتباط داشته باشم و اگر اوضاع بر وفق مراد نباشد نگران نمی شوم.

 

۹) تا زمانی که از دیگران چیزی یاد می گیرم، از اینکه آنها ناراحتم کنند نگران نمی شوم چون غم و شادی با هم هستند.

 

۱۰) باور دارم که همیشه کسی عاشق من است و من ارزشش را دارم.

 

۱۱) کاملا از زندگی ام راضی هستم و هیچ شکایتی ندارم.

 

۱۲) زیاد لبخند می زنم چون زندگی با من خیلی خوب بوده است.

 

۱۳) من پیروزم حتی اگر نتیجه، آن چیزی که من می خواهم نباشد.

 

۱۴) راحت تصمیم می گیرم و براساس آن عمل می کنم.

 

۱۵) زندگی لذت بخش است و من خیلی خوشحالم که زنده ام.

 

۱۶) احساس رضایت و خوشبختی می کنم.

 

۱۷) خودم را خیلی دوست دارم و باور دارم که شخص شگفت انگیزی هستم.

 

تفسیر آزمون

 

▪ امتیاز: ۸۵ ۷۵ وضعیت: عالی

 

زندگی تان کیفیت بالایی دارد: شما زندگی را راحت پذیرفته اید و قدر خود و دیگران را می دانید. اجازه می دهید اشتباه ها رخ دهند و با آنها روبرو می شوید. این یک روش کاملا قابل ستایش است که برای خیلی از افراد مشکل است. شما احتمالا فردی بسیار مستقل، خودکفا ونوع دوست هستید.

 

▪ امتیاز: ۷۴ ۶۱ وضعیت: خوب

 

احساس خوشبختی فراوان: شما زندگی با کیفیتی دارید. چیزی که از نظر عاطفی نگرانتان کند، وجود ندارد چون از زندگی تان لذت می برید و فرصت هایی به وجود می آورید که نیرویتان را تقویت کند. کم پیش می آید که چیزی شما را آزار دهد و به دیگران زیاد اهمیت می دهید. احترام قابل توجهی برای روابط قائل هستید و زمانی که کاری خراب می شود، با تبحر خاصی با دیگران کنار می آیید و در کاری که می خواهید انجام دهید، موفق می شوید. باوجود برخی شک و شبهه ها درباره توانایی هایتان، از نظر عاطفی فردی قدرتمند هستید.

 

▪ امتیاز: ۶۰ ۴۵ وضعیت: در حال نوسان

 

لحظات شک و تردید: به نظر می رسد کیفیت زندگی تان باتوجه به احساسی که دارید یا افرادی که با آنها در ارتباط هستید، در حال نوسان است. گرچه شما می توانستید از نظر عاطفی فردی قوی باشید اما نیاز همیشگی تان به رضایت خاطر، باعث می شود سمج به نظر برسید و به همین علت کم کم اطرافیانتان را از خود دور کنید. بیشتر اوقات نگران هستید که چگونه در برابر دیگران ظاهر شوید و البته این امری ناخوشایند است. می توانید سلامت عاطفی تان را بالا ببرید، فقط کافی است یاد بگیرید چگونه خودتان را بیشتر دوست داشته باشید و به جای جستجوی نیروی تقویتی، از سوی دیگران بیشتر براستعدادهای خودتان تکیه کنید.

 

▪ امتیاز: ۴۴ ۲۷ وضعیت: اعتماد به نفس پایین

 

خلأ عاطفی فراوان: شما همیشه آماده هستید که از بین بهترین ها، دومین را بپذیرید پس کیفیت زندگی تان می تواند خیلی بهتر از اینها باشد. فرد بسیار مهربانی هستید و چیزهای زیادی برای بخشیدن دارید اما اعتماد به نفس و عزت نفس پایینتان شما را در خود حبس کرده است و باعث می شود بیشتر گیرنده به نظر برسید تا بخشنده. ترس های زیادی درباره زندگی تان دارید و باورهای شخصی تان از بین رفته اند اما فقط با اعتقاد راسخ به خودتان می توانید دیگران را متقاعد کنید که شما هم شخصی ارزشمند هستید.

 

▪ امتیاز: ۱۳ ۲۶ وضعیت: هشدار

 

سلامت عاطفی پایین: زندگی خیلی خوبی ندارید، درست است؟ خیلی کارها باید انجام دهید تا عضوی از نوع بشر باشید. نگرانی های فراوانی دارید و از اینکه آسیب ببینید یا اینکه چه اتفاقی قرار است بیفتد، می ترسید. از گذشته خود بسیار پشیمان هستید اما اینها متعلق به گذشته اند و نمی توانید چیزی را برگردانید. سعی کنید بر زمان حال تمرکز کنید و نگرانی درباره چیزهایی که از دست داده اید و هرگز قرار نیست بازگردد را تمام کنید. برای شروع، خوب است به دیگران کشش پیدا کنید و تمرکزتان را از روی خودتان بردارید. سعی در عالی بودن را کنار بگذارید چون چنین درجه ای در زندگی ما وجود ندارد.

 

▪ امتیاز: ۱۲ ۰ وضعیت: بسیار ضعیف

 

سلامت عاطفی بسیار پایین: شما باید فردی بسیار تنها و غمگین باشید چون با دیگران ارتباط خوبی ندارید. شما به خودتان علاقه ای ندارید، درباره چیزهایی که هرگز ممکن نیست اتفاق بیفتند نگران هستید، اعتماد به نفس ندارید و عزت نفستان در پایین ترین سطح خودش است. وقتی احساس بدی دارید، هیچ کس دوست ندارد نزدیک شما باشد. شما باید با ایجاد علاقه در دیگران شروع کنید و به جای اینکه یک قربانی باشید و انتظار بدترین ها را داشته باشید، به سوی دیگران کشش پیدا کنید.

منبع: salamat.ir

جمعه 5/8/1391 - 0:44
آموزش و تحقيقات

افزایش طول عمر انسان‌ها مدیون مادربزرگ‌ها

پژوهش جدید دانشمندان دانشگاه یوتا نشان داده که زندگی طولانی‌تر انسانها در پی تلاش مادربزرگ‌ها برای مراقبت از خانواده خود ایجاد شده است.

 به ادعای این دانشمندان، این فرضیه که انسانها به دلیل کمک مادربزرگها در تغذیه نوه‌ها از طول عمر بیشتری نسبت به میمونها برخوردارند، توسط یک شبیه‌سازی رایانه‌ای از تکامل اثبات شده است.

تاکنون انسان‌شناسان در میان دو نظریه طول عمر انسان به دلیل «فرضیه مادربزرگ» یا «فرضیه شکارچی» اختلاف داشتند.

فرضیه مادربزرگ بر این اساس است که با کمک مادربزرگها در تغذیه نوه‌ها در پی از شیر گرفته شدن آنها، دختران آنها می‌توانند فرزندان بیشتری در فواصل زمانی کوتاهتر به دنیا بیاورند.

به دلیل تولد کودکان بیشتر، ژن طول عمر مادربزرگها در میان نوادگان بیشتری گسترش یافته که در نتیجه آنها نیز از عمر بیشتری برخوردار می‌شدند.

فرضیه شکارچی بر این اساس بوده که با پایان یافتن نتابع غذایی برای اجداد انسان در آفریقا، مهارت شکار در پیدا کردن مواد غذایی بسیار بهتر شد. این امر منجر به انتخاب طبیعی برای مغزهای بزرگتر با قابلیت یادگیری شیوه‌های شکار و استفاده هوشمندان از سلاحهای شکار شد و زنان با مردانی جفت می‌شدند که می‌توانستند گوشت تهیه کنند.

این بزرگتر شدن اندازه مغز در اجداد میمون مانند انسان یک عامل اساسی در افزایش طول عمر انسان نسبت به میمونها بوده است.

این در حالیست که یک مدل ریاضیاتی، فرضیه مادربزرگ را برای پشتیبانی از مزایای تکاملی در دسترس انسانها نسبت به میمونها تائید کرده است.

این فرضیه از مشاهدات قوم شکارچی هادزا در تانزانیا منشا گرفته است که در آن زنان مسن‌تر بیشتر روز خود را به جمع‌آوری مواد غذایی برای نوه‌های خود می‌پرداختند.

بجز انسان، سایر نخستینها و پستانداران پس از پایان شیردهی به کودکانشان، به دنبال غذا برای خود می‌روند.

این پژوهش در مجله Proceedings of the Royal Society منتشر شده است./ایسنا

جمعه 5/8/1391 - 0:43
آموزش و تحقيقات

مطالعات جدید حاکی از این است که رژیم غذایی گیاهی می‌تواند به بیماران مبتلا به بیماری کلیوی کمک کند چراکه در این صورت از جمع آوری فسفر در بدن آنها جلوگیری می‌شود.

بیماران مبتلا به بیماری کلیه باید مصرف فسفر خود را کاهش دهند زیرا این عنصر می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی و مرگ شود.

محققان دریافتند مصرف رژیم غذایی گیاهی می‌تواند برای بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی (CKD) مفید باشد.

این مطالعه در مجله the American Society Nephrology (CJASN) به چاپ رسیده است./ایسنا

جمعه 5/8/1391 - 0:42
آلبوم تصاویر

این عید بزرگ را به شما تبیانی های عزیز تبریک می گویم.

 

www.toppatogh.com | کارت پستال زیبا برای عید قربان

جمعه 5/8/1391 - 0:38
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته