• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1009
تعداد نظرات : 155
زمان آخرین مطلب : 5396روز قبل
ورزش و تحرک

 

 

وقتى‌ فکرى‌ و دايي، کارنامه‌ بازى‌ را در تيم‌هاى‌ استقلال‌ و سايپا بستند، گفتيم‌ که‌ يحيى‌ گل‌محمدى‌ صاحب‌ رکورد در مسابقات‌ فوتبال‌ ليگ‌ حرفه‌اى‌ شده‌ است‌ و او به‌طور رسمى‌ مسن‌ترين‌ مرد ليگ‌ حرفه‌اى‌ است.
محمود فکري، حالا به‌ دنبال‌ بازگشت‌ به‌ فوتبال‌ با تيم‌ شيرين‌فراز در 38 سالگى‌ است. حالا محمود فکرى‌ رکورد خود را از يحيى‌ گل‌محمدى‌ پس‌ گرفته‌ و بارديگر مسن‌ترين‌ مرد ليگ‌ حرفه‌اى‌ مى‌شود.  

   

خبر ورزشی

سه شنبه 23/5/1386 - 14:22
دعا و زیارت

اگر از نظر اخلاقی اسلامی استعدادهای طبيعی نبايد نابود شود، پس تعبير به نفس كشتن، يا ميراندن‏ نفس كه احيانا در تعبيرات دينی و بيشتر در تعبيرات معلمين اخلاق اسلامی و بالاخص در تعبيرات عارف مشربان اسلامی آمده است، چه معنی و چه‏ مفهومی دارد ؟
اسلام نمی‏گويد طبيعت نفسانی و استعداد فطری طبيعی را بايد نابود ساخت، اسلام می‏گويد : " نفس اماره " را بايد نابود كرد؛ نفس اماره نماينده اختلال و به‏هم خوردگی و نوعی طغيان و سركشی است كه در ضمير انسان به علل خاصی رخ‏ می‏دهد، كشتن نفس اماره معنی خاموش كردن و فرو نشاندن فتنه و طغيان را در زمينه قوا و استعدادهای نفسانی می‏دهد، فرق است ميان خاموش كردن‏ فتنه و ميان نابود كردن قوایی كه سبب فتنه می‏گردند، خاموش كردن فتنه چه در فتنه‏های اجتماعی و چه در فتنه‏های روانی مستلزم نابود كردن افراد و قوایی كه سبب آشوب و فتنه شده‏اند نيست، بلكه مستلزم اين است كه‏ عواملی كه آن افراد و قوا را وادار به فتنه كرده است از بين برده شود. 
اين نوع ميراندن گاهی به اشباع و ارضای نفس حاصل‏ می‏شود و گاهی به مخالفت با آن.
اين نكته بايد اضافه شود كه در تعبيرات دينی، ما هرگز كلمه‏ای كه به‏
معنی " نفس كشتن " باشد، پيدا نمی كنيم، تعبيراتی كه هست كه البته‏
از دو سه مورد تجاوز نمی كند بصورت ميراندن نفس است.
    

   اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب (شهيد مرتضی مطهری) ص 57 و 58

سه شنبه 23/5/1386 - 13:54
سياست

بمبي‌ که‌ هواپيماربايان‌ براي‌ ترساندن‌ مسافران‌ هواپيماي‌ ترکيه‌ استفاده‌ کرده‌ بودند، بمب‌ نبوده‌ است‌‌.

به‌ گزارش‌ شبکه‌ تلويزيوني‌ العربيه‌ منابع ترکيه‌ اعلام‌ کردند بمبي‌ که‌ هواپيماربايان‌ ديروز براي‌ ترساندن‌ گروگان‌ ها در هواپيماي‌ ربوده‌ شده‌ اين‌ کشور از آن‌ استفاده‌ کرده‌ بودند، بمب‌ نبوده‌ بلکه‌ تنها يک‌ خشت‌ بوده‌ است‌‌.
در اين‌ هواپيما ربایی‌ گروگانها و خلبانان‌ توانسته‌ بودند از پنجره‌ و در اضطراري‌ فرار کنند‌.
اين‌ غائله‌ پس‌ از ‌5‌ ساعت‌ پايان‌ يافت‌‌. 

سه شنبه 23/5/1386 - 13:33
سياست

پسر کوچک" و "مرد چاق" نام هایی بود که به دو بمب اتمی اول که بر روی مردم غیر نظامی ژاپن رها شده بود، داده شد. رویدادی که اواخر جنگ جهانی دوم رخ داد.

اصابت این دو بمب به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی در تاریخ ششم و نهم اوت 1945، جنگی که بطور خودبه خود در حال اتمام بود، را تمام کرد و تلخی خاصی را برای همگان به ارمغان آورد. این عمل نظامی بی فایده و غیر مفید، که به اشتباه عنوان می شد که در جهت خاتمه هرچه سریعتر جنگ است، میراثی از شرمساری را برای آمریکا به وجود آورد.

 آیا ما امروز تجسمی از پسر کوچک - کشور کوچکی در خاورمیانه (اسرائیل) - داریم که گفته می شود بیش از 200 کلاهک هسته ای دارد و همسایگانش را تهدید به حمله می کند؟

و آیا ما یک مرد چاق داریم که از موهبت سلاح های هسته ای زیادی برخوردار است و روابط خاصی با پسر کوچک دارد و کشورهای کوچک تر و ضعیف تر را تهدید به حمله می کند؟

دانیل پایپز، تاریخ شناس آمریکایی و تحلیل گر مسائل ضد تروریسم که متخصص خاورمیانه است، در این زمینه می گوید: "منظور آنها از روابط خاص، روابطی است که بیش از نیم قرن در زمینه های دیپلماتیک و نظامی وجود داشته و شامل یک سری از زنجیره های اقتصادی، آکادمیک، مذهبی و شخصی به هم گره خورده می شود. از جنبه همکاری ها، آمریکا و اسرائیل می توانند نمونه فوق العاده در این زمینه باشند."

Image
رئیس جمهور ایران می گوید با دم شیر نباید بازی کرد.

 

میرشایمر و والت، دو استاد دانشگاه در مقاله مشترکی با عنوان "لابی اسرائیل" که توسط "لاندن ریویو او بوکس" منتشر شد و جنجال زیادی برانگیخت، نوشته اند: "ترکیب حمایت تزلزل ناپذیر از اسرائیل و تلاش هایی که در زمینه گسترش دموکراسی در منطقه صورت می گیرد، افکار عربی و اسلامی را برافروخته کرده و نه تنها امنیت آمریکا بلکه کل جهان را به خطر انداخته است. چنین شرایطی در تاریخ سیاسی آمریکا بی سابقه است. اسرائیل بزرگترین دریافت کننده سالانه کمک های مستقیم اقتصادی و نظامی از سال 1976 و از زمان جنگ جهانی دوم است. ارزش این کمک ها در سال 2004 به بیش از 140 میلیارد دلار رسیده است."

همگی از "روابط خاص" میان آمریکا و اسرائیل آگاهیم و می دانیم آمریکا بطور فداکارانه ای از آنچه "حق اسرائیل درباره دفاع از خودش"  خوانده می شود، حمایت می کند.

همگی مکرراً توضیحات رئیس جمهور بوش را شنیده ایم که در مقابل هر کشور خاورمیانه می ایستد، به جز - همانطوری که انتظار می رود - اسرائیل که گفته می شود 200 یا بیش از آن، سلاح هسته ای در زرادخانه هایش دارد.

اما بوش در مارس 2003 به بهانه داشتن سلاح کشتار جمعی که بعداً اثبات شد که دروغ بوده است، به جنگ عراق رفت. (او بعد ها بهانه های جدیدی برای این کار خود آورد.)

حال، بوش، ایران را به خاطر برنامه هسته ای و غنی سازی اورانیوم، برای برنامه ای که ایران می گوید برای دستیابی به انرژی هسته ای است، تهدید می کند و مدعی است همانند زمانی که کره شمالی توسط "پسر چاق" تهدید شد و به دنبال سلاح رفت، ایران هم در تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای است.

هدف NPT که توسط 189 کشور به امضا رسیده است این است که گسترش سلاح هسته ای را متوقف کند. هشت کشوری که رسماً هسته ای هستند (که علناً دست به آزمایش سلاح هسته ای می زنند) و اسرائیل نه آن را امضا کرده اند و نه آن را پذیرفته اند.

بیشتر امضا کنندگان مدعی هستند که ماده 6 معاهده برای خلع سلاح کردن قدرت های اتمی از سلاح اتمی الزام آور است و عدم اجرای آن را نقصان محسوب می کنند.

آخرین باری که آمریکا و روسیه تلاش کردند که تعدادی از کلاهک های خود را کاهش دهند. اما دو کشور به نتیجه ای نرسیدند. موافقت نامه امضا شده در مسکو در می 2002 میان روسای جمهور جرج بوش و ولادیمیر پوتین که از دو طرف خواسته بود که کلاهک های استرانژیک هسته ای خود را تا سال 2012 به 1700 تا 2200 عدد کاهش دهند، هیاهویی بیش نبود و محقق نمی شود.

کارشناسان هسته ای آمریکا، تعداد سلاح هسته ای این کشور را بین 6500 تا 7000 تخمین می زنند.

احمدی نژاد در مصاحبه مطبوعاتی خود به خبرنگاران گفت: "برای متوقف کردن پیشرفت ایران، دیر شده است. ما به مرحله جدیدی رسیده ایم که برای بازگرداندن ما به عقب، دیر شده است."

احمدی نژاد همچنان به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد و از آن خواست که با "دم شیر" بازی نکند. "آنها می گویند که ایران شیری است که در گوشه ای نشسته است. با دم شیر بازی نکنید."

احتمالاً دم شیر می تواند یک پسر چاق را آزار دهد. بیاد داشته باشید که این شیر در گوشه ای قرار گرفته است و حق دارد از خود دفاع کند. این مطلب را منشور سازمان ملل هم مجاز می داند.   

استیفن فلشمن، کانتر پانچ       

منبع : الف

سه شنبه 23/5/1386 - 13:15
ورزش و تحرک
یك طلا، ۳ برنز و شكست مقابل بی مدال های كشتی دنیا البته سوای ۷۴ كیلو نشان می دهد كه آسمان كشتی ایران با ۵ قهرمان دیدارهای انتخابی تیم ملی ابری است و در این زمان باقیمانده كادر فنی باید تلاش هایش مضاعف شود تا سفرای سال ۲۰۰۷ تیم ملی كشتی در قالب یك مدعی وارد مركز جمهوری آذربایجان شوند. 
   
  



 
   خبرهای رسیده از شهر سریخ لهستان خبرهای فدراسیون كشتی و هیئت سرپرستی در لهستان است، نه قابل تكذیب باید حسابش كرد و نه صددرصد آن را جدی باور كرد. یك طلا، ۳ برنز و شكست مقابل بی مدال های كشتی دنیا البته سوای ۷۴ كیلو نشان می دهد كه آسمان كشتی ایران با ۵ قهرمان دیدارهای انتخابی تیم ملی ابری است و در این زمان باقیمانده كادر فنی باید تلاش هایش مضاعف شود تا سفرای سال ۲۰۰۷ تیم ملی كشتی در قالب یك مدعی وارد مركز جمهوری آذربایجان شوند.
● مدال طلای فردین
نمی خواهم از ارزش های مدال طلای فردین معصومی خدای ناكرده كم كنم ولی وقتی به یاد می آورم وادیم تاسایف كهنه سوار كشتی اوكراین همان كه ۱۲ سال قبل در تهران با پیروزی بر علیرضا رضایی قهرمان امیدهای جهان شد به این نتیجه می رسم كه فدراسیون كشتی در حقیقت این همه هزینه نمی كند كه جشن پیروزی مقابل پیر و پاتال های كشتی دنیا برپا كند!
كادر فنی ما هم نمی خواهد دست به خودفریبی بزند و از كاه كوه بسازد و شادی و پایكوبی به خاطر هیچ برپا كند، قبلاً نوشتیم كه این مسابقه ها هیچ گره ای را باز نخواهد كرد، چرا كه تكلیف برنده و بازنده مشخص نبود و نمی دانستیم با برنده ها چگونه باید برخورد كرد و سرنوشت بازنده ها چه خواهد شد؟
متأسفانه مردان كادر فنی ما برخوردی یكسان با مهره ها ندارند و بعضی اوقات چنان اعصاب یك كشتی گیر را «له و لورده» می كنند كه طفلكی نمی داند از خیر تیم ملی بگذرد یا اینكه بماند در چند جبهه «هل من مبارز طلب كند!»
فدراسیون كشتی و مرد اولش خداوكیلی هیچ چیزی از تیم ملی دریغ نمی كنند ولی معلوم نیست چرا از كاربلدهای آشنا به فن كشتی به عنوان مشاور هم استفاده نمی كنند كه در این شرایط حاد كمك فكری تیم ملی باشند؟!
تیم بزرگی داریم
نگاه كنید كشتی گیران ما در طول مسابقه های ۲ روزه ۷ بار تسلیم حریفان شده اند، ۷ شكستی كه نصیب نخبه كشتی گیران ما شده توسط چه كسانی تحمیل ما شده است؟! اگر می خواهید در باكو نقشی بی تفاوت نداشته باشید از كنار این ماجرا راحت عبور نكنید ولی ما نایب قهرمان جهان هستیم، ما تیمی بودیم كه فقط ۷ امتیاز نسبت به قهرمان همیشگی جهان كم و كسری آوردیم، ما تیمی بودیم كه ۴ مدال طلا، نقره و برنز بر سینه فرزندان شایسته كشتی دیدیم، تازه ما قادر بودیم یك مدال دیگر هم در ۹۶ كیلو بر سینه علیرضا حیدری كاپیتان سرفراز كشتی رؤیت كنیم و مشخص است كه صاحب تیم بزرگی هستیم.
پس ضرورت دارد كه به این سؤال پاسخ جدی داشته باشیم و برای فردا و حریفان طراز اول كشتی دنیا طرح و برنامه ریزی ویژه كنیم.
در جمع ۷ مرد طلایی جام زیلكوفسكی لهستان یك قهرمان جهان، یك قهرمان اروپا ابراگیم الداتوف و آلبرت باتیروف هم دیده می شوند. آنهایی كه ۷ شكست ۷ كشتی گیر ایرانی را رقم زده اند سوای آلداتوف اوكراینی و باتیروف بلاروس حریفان درجه اولی نمی توانند باشند حتی سایتی اف افول كرده!
درجه ۲ و ۳ روسیه
۲ آذربایجانی روسی تبار كه قهرمانی در اوزان ۸۴ و ۹۶ كیلو به نام آنها اعلام شده در حقیقت كشتی گیران درجه ۲ و ۳ روسی هستند كه روس ها به بود و نبود آنها در تیم ملی خود امروز اهمیتی قائل نمی شوند و دو دستی آنها را به آذربایجانی ها تحویل داده اند تا فردا در باكو كمك حال خودشان باشند!
نوروز نمرزاف و ختاك كازیموف هرگز در روسیه یك قهرمان طراز اول نبوده و نیستند ولی حضورشان در تركیب آذربایجانی ها می تواند تیم میزبان را كه همچنان از نامیك عبدالله اف ۳۵ ساله در وزن اول بهره برداری می كند قوی و قوی تر در مقابل رقیبان نشان دهد.
كشتی گیران ایرانی كه در روز آخر مسابقات یك حذف شده و یك قهرمان به حاضران معرفی كردند امروز كادر فنی را با مشكلات تازه ای مواجه و روبرو كرده اند.
به راستی علیرضا حیدری می تواند در بازگشت از لهستان، رفوزه ها و تأیید شده ها را با دلیل و مدرك به كمیته فنی معرفی كند؟
سعید ابراهیمی مرد اول ۹۶ كیلو ؟
آیا سعید ابراهیمی با توجه به گزارش های هیأت سرپرستی می تواند مرد اول ۹۶ كیلوی ایران باشد، آیا مبارزه نهایی ۲ قهرمان ایرانی سعید ابراهیمی و علیرضا رباط مرادی یك مبارزه حقیقی بوده است؟
علیرضا رباط مرادی كه قول خیلی چیزها را قبل از سفر داده بود مدال برنز جام زیلكوفسكی برایش آنچنان بی تفاوت بود كه جاده صاف كن سعید ابراهیمی در مقام ارزیابی و قیاس با امیرعباس مرادی گنجی شد!
به هرحال امیدواریم مصالح ملی در هیچ شرایطی تحت تأثیر هیچ نوع رفاقت بازی قرار نگیرد، امیدواریم كه كادر فنی فقط به بهترین ها فكر كند، به شجاع ترین ها و به با لیاقت ترین ها توجه نشان دهد.
یاسر خالپور درست كه در كشتی اول به قهرمان روسیه می بازد و از جدول حذف می شود ولی چه كسی تضمین می كند كه اگر تقی داداشی و محمد رضایی جای او بودند از این نتیجه فرار می كردند؟
حامد تاتاری می گویند تسلیم بوایسار سایتی اف شده است و سایتی اف چه سرنوشتی داشته بر هیچكس معلوم نیست. به هرحال آرزو می كنیم كه هوای ابری كشتی به زودی آفتابی شود و مردان درجه اول ایران زمین با اقتدار و بزرگی برای تیم ملی انتخاب شوند!  
    
 
   تحلیل: روزنامه ايران ورزشي 
 
سه شنبه 23/5/1386 - 13:1
کنکور

 

طرح حذف کنکور در سال 1389 که در 6 ماده به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده بود امروز توسط ریاست جمهوری به دستگاههای ذیربط ابلاغ شد. جزئیات این قانون به این شرح است :

 

 

 

ماده 1- تعاریف:

امتحان نهایی کشوری: آزمونی است که به صورت تشریحی با سؤالات یکسان و همزمان در سراسر کشور طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.

 

 

 

سابقه تحصیلی : نتایج امتحان نهایی کشوری دروسی است که داوطلب در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی فرا گرفته است.

 

 

 

سابقه پرورشی و مهارتی: رتبه داوطلب در مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی، علمی و پژوهشی در سطح استانی، کشوری یا بین المللی است. عناوین و ضوابط این مسابقات به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

 

 

 

ماده 2- پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی، کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای حرفه ای و دکترای پیوسته بر اساس سوابق تحصیلی و پرورشی و مهارتی داوطلب و آزمونهای سراسری خواهد بود. تاثیر سوابق تحصیلی و پرورشی و مهارتی در هر سال نسبت به سال قبل افزایش می یابد به نحوی که حداکثر تا پایان سال اول برنامه پنجساله پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران آزمونهای سراسری ورودی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به طور کامل حذف شود. دولت موظف است بسترهای لازم را جهت تحقق این ماده فراهم کند.

 

 

 

تبصره - از سال 1386 وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد مجازند داوطلبان ورود به مقطع کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) را صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و پرورشی و مهارتی پذیرش کنند.

 

 

 

ماده 3- برگزاری آزمون سراسری برای داوطلبان ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تا قبل از حذف کامل آن بر اساس قانون "یک مرحله ای کردن آزمون سراسری " مصوب 215/1377 مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

 

 

 

ماده 4- ضوابط احتساب سوابق تحصیلی داوطلبان مانند تعیین پایه های تحصیلی، دروس و میزان تاثیر هر یک از آنها و همچنین میزان تاثیر سوابق پرورشی و مهارتی بر عهده کار گروهی (کمیته ای) مرکب از افراد ذیل خواهد بود :

1- وزیر یا یکی از معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به انتخاب وزیر (رئیس کار گروه (کمیته))

2- وزیر یا یکی از معاونین وزارت آموزش و پرورش به انتخاب وزیر.

3- وزیر یا یکی از معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به انتخاب وزیر

4- رئیس یا یکی از معاونین دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب رئیس دانشگاه

5- رئیس سازمان سنجش آموزش کشور

تبصره 1- در صورتی که داوطلب فاقد سوابق تحصیلی و پرورشی و مهارتی مطابق این قانون باشد تعیین نحوه انطباق سوابق تحصیلی و پرورشی و مهارتی او برای پذیرش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بر عهده کار گروه (کمیته) موضوع این ماده است .

 

 

 

تبصره 2- ضوابط و نحوه بهبود ارتقاء سوابق تحصیلی برای داوطلبانی که علاقه مند به جبران سوابق تحصیلی خود (در همه یا بعضی از مواد درسی) هستند بر عهده کار گروه (کمیته) موضوع این ماده است.

 

 

 

تبصره 3- دانشگاهها می توانند برای هر رشته شرایط و میزان تأثیر هر یک از دروس سوابق تحصیلی و پرورشی و مهارتی داوطلبان را برای پذیرش دانشجو در آن دانشگاه به کار گروه (کمیته) برای بررسی و اتخاذ تصمیم پیشنهاد کنند.

 

 

 

تبصره 4- در رشته هایی مانند هنر و تربیت بدنی که نیاز به سنجش و  مهارت خاص می باشد، دانشگاهها علاوه بر اعمال سوابق تحصیلی و پرورشی، مهارتی مجاز به برگزاری امتحان های علمی و استعدادسنجی با تأیید کار گروه (کمیته) موضوع این ماده هستند.

 

 

 

ماده 5- امتیازات و سهمیه ها از قبیل سهمیه مناطق، رزمندگان، شاهد، خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان که تاکنون به تصویب مراجع ذیربط رسیده است، کماکان به قوت خود باقی است و در شیوه پذیرش دانشجو بر اساس این قانون نیز اعمال می شود.

 

 

 

ماده 6- داوطلبانی که براساس این قانون در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرفته می شوند بر اساس ضوابط پیشنهادی ستاد کل نیروهای مسلح که به تصویب مقام معظم  فرماندهی کل قوا می رسد از معافیت تحصیلی خدمت نظام وظیفه برخوردار می شوند.

 

 

 

پس از ارائه این طرح به مجلس، وزارت علوم نسبت به برخی بندها اعتراضاتی داشت تا اینکه در نهایت در 20 فروردین ماه مقرر شد دو اصلاح صورت گیرد:

1- در سطر دوم ماده (1) عبارت "به صورت تشریحی " حذف شود.

2- در سطر دوم تبصره (4) ماده (4) بعد از کلمه "دانشگاهها " عبارت "با هماهنگی وزارت علوم " درج شود.

سه شنبه 23/5/1386 - 12:57
آموزش و تحقيقات

 

دانشمندان به تازگی دوربینی اختراع کرده اند که می تواند از فاصله 25 متری مواد منفجره، مخدر و اسلحه پنهان شده زیر لباس را نشان دهد.

 

 

این دوربین با استفاده از فن آوری موسوم به «ترامرتر » کار می کند که اخترشناسان برای مطالعه ستارگان رو به مرگ از آن استفاده می کنند.

به گفته طراحان، این وسیله در حالیکه جزئیات بدن را نمایان نمی کند می تواند زیر لباس را نشان دهد و مردم را در برابر امواجی که به بدن آسیب می رسانند قرار نمی دهد.

برخلاف سیستم های امنیتی کنونی که با تابش اشعه ایکس کار می کنند، دوربین «ثروویژن » امواجی الکترومغناطیسی را که همه اجسام از خود ساطع می کنند و در مقیاس تراهرتز (هزاران میلیارد هرتز) هستند جذب می کند.

این امواج به خاطر داشتن طول موج بسیار پایین، از لباس، کاغذ، سرامیک و چوب عبور می کنند، اما آب و فلزات مانع عبور آن می شوند.

دوربین ساخته شده با جذب این امواج و پردازش آنها، تصویری تولید می کند که اشیاء پنهان شده را نشان می دهد.

از این دوربین می توان در فرودگاه، ایستگاه های قطار یا مکان های عمومی استفاده کرد.

این دوربین در حال حاضر به موسسه بورس کالا در دوبی و مجموعه contry wharf در لندن فروخته شده و هفته جاری در نمایشگاه سالانه پیشرفت های علمی وزارت کشور بریتانیا به نمایش در خواهد آمد.

این دوربین فقط دریافت کننده و ردیاب امواج است و موجی از خود منتشر نمی کند. گفته می شود شرکت «تراویو» نیز از این فن آوری برای بررسی ساختار ترکیبات دارویی استفاده می کند.

سه شنبه 23/5/1386 - 12:45
کامپیوتر و اینترنت

 

طبق یک نظرسنجی که اخیرا انجام شده، هفتاد و نه درصد کاربران ایرانی اینترنت اعلام کردند که از ویندوز XP متعلق به شرکت مایکروسافت به عنوان سیستم‌عامل رایانه خود استفاده می‌کنند.

در این نظرسنجی اینترنتی که توسط سایت «ایتنا» انجام گرفت، کاربران فارسی زبان در پاسخ به این پرسش که «شما از کدام سیستم‌عامل در کامپیوترتان استفاده می‌کنید؟» به انتخاب در بین سیستم‌عامل‌های ویندوز ایکس‌پی، ویندوز ویستا، لینوکس و ویندوزهای قدیمی‌تر پرداختند.

مطابق این نظرسنجی، رتبه دوم در میان سیستم‌عامل‌های کاربران به ویندوز ویستا با 15 درصد اختصاص یافت.

بررسی این آمار نشان می‌دهد که در مجموع حدود 95 درصد کاربران همچنان تمایل به استفاده از سیستم عامل‌های مختلف شرکت مایکروسافت دارند.

از میان نظرات شرکت‌کنندگان این سایت (که غالبا استفاده کنندگان فناوری اطلاعات و کامپیوتر به شمار می‌روند) جایگاه سوم به لینوکس اختصاص یافت.

مطابق اظهار نظر کاربران، کمتر از 4 درصد آنان از لینوکس به عنوان سیستم عامل کامپیوتر خود بهره می‌گیرند. گفتنی است که امروز سیستم عامل لینوکس در دنیا نیز به تدریج در حال گسترش دامنه نفوذ خود است و کاربران به آن رغبت نشان می‌دهند.

شایان ذکر است در این نظرسنجی اینترنتی 1210 نفر شرکت داشته‌اند.

سه شنبه 23/5/1386 - 12:22
اخبار

 

یک آرایشگر هندی با کوتاه کردن موی سر به کمک دهانش، نام خود را در دنیا بر سر زبانها انداخت.

 

«ماهندرا» آرایشگر ماهر یکی از ایالتهای هند است و به جای این که قیچی آرایشگری را به دست بگیرد آن را در دهان خود می گذارد و موهای مشتریانش را کوتاه می کند.

او که این کار را با مهارت انجام می دهد می گوید : می خواهم به معلولان نشان دهم بدون داشتن اعضای سالم بدن و کمک دیگران هم می توان کارهای غیر ممکن را ممکن کرد و نان حلال درآورد.

پیش تر یک آرایشگر ماجراجو با اصلاح سر چترباز در آسمان، نامش را در کتاب «گینس» جاودانه کرد.

«اورن اورکابی» علاقه زیادی به تجربه خطر و چتر بازی دارد و برای رسیدن به شهرت تصمیم گرفت به جای اصلاح سر مشتری اش در آرایشگاه، میان زمین و هوا، قیچی به دست بگیرد. بدین ترتیب «شارون نار» که یک چترباز حرفه ای و دوست «اورن» است داوطلب شد و چند خبرنگار نیز از سوی دو ماجراجو دعوت شدند.

وقتی همه چیز آماده شد آنان با چتر از هواپیما بیرون پریدند و «اورن» در بلندای 4267 متری از سطح زمین قیچی و شانه اش را با خونسردی از جیب درآورد و با دقت به کوتاه کردن موهای دوستش پرداخت.

خیلی ها منتظر فرود دو چتر باز بودند و می خواستند ببینند آرایشگر ماهر، بین زمین و آسمان هم خوب کار کرده یا نه ؟ نتیجه شگفت انگیز بود و همه برای «اورن» دست زدند.

سه شنبه 23/5/1386 - 11:31
ورزش و تحرک

 

در گیری در یک ورزشگاه فوتبال در شهر کالی واقع در کلمبیا 78 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش آسوشیتد پرس، مقامات بیمارستانی و اورژانس در شهر کالی ضمن بیان مطلب فوق اعلام کردند بر بدن 18 نفر از مجروحان این حادثه نیز زخم چاقو به چشم می‌خورد.

 

این درگیری‌ها میان دو تیم رقیب در شهر کالی، از شهر‌های کلمبیا، به وقوع پیوست، در دقیقه 82 مسابقه، درگیری میان بازیکنان دوتیم آمریکا د کالی و دپورتیو دکالی به تمامی زمین مسابقه و جایگاه تماشاگران نیز گسترش پیدا کرد.

 

پس از گسترش درگیری‌ها پلیس تلاش کرد با پرتاب گاز اشک آور از شدت درگیری‌ها کم کند اما تماشاگران با پرتاب مواد آتش‌زا به سمت فنس‌هایی که جایگاه تماشاگران را از زمین مسابقه جدا می‌کرد هجوم آورند.

 

به گفته مانوئل اینفانته سخنگوی کمیته پیشگیری اضطراری شهرکالی، 18 نفر در جریان درگیری‌هایی که در ورزشگاه پاسکوال گررو رخ داد به ضرب چاقو مضروب شدند. برخی از آن‌ها در خود ورزشگاه معالجه شده و برخی دیگر به بیمارستان انتقال یافتند. همچنین 60 نفر دیگر نیر بر اثر نزاع در این ورزشگاه جراحات سطحی برداشتند.

 

صلیب سرخ نیز اعلام کرده است که یک زن حامله و سه نفر از نیرو‌های پلیس در میان مجروحان به چشم می‌خوردند.

 

نزاع میان دو تیم رقیب در شهر کالی پس از آن درگرفت که ویلیام رولدان داور مسابقه یک خطای مشکوک در محوطه 18 قدم را پنالتی اعلام نکرد. در این زمان تیم آمریکا دکالی به تصمیم داور اعتراض کرد و دیگو ادیسون اومانا سرمربی این تیم به سمت دانیل کارنو همتای خود در تیم دپورتیوو د کالی رفت و وی را با آرنج مضروب کرد.

 

خورخه ایوان اوسپینا شهردار کالی گفت: اومانا مستقیماً مسئول این درگیری و شدت یافتن درگیری‌ها در ورزشگاه است. شهردار کالی همچنین گفت جایگاه تماشاگران در ورزشگاه  پاسکوال گررو بسته خواهند بود و تماشاگران به طور موقت نخواهند توانست مسابقات فوتبال را در این ورزشگاه تماشا کنند.

 

اومانا سرمربی آمریکا دکالی در اظهاراتی که پس از حادثه ورزشگاه پاسکوال گررو در وب سایت روزنامه ال تیمپو انتشار یافت، تیم داوری مسابقه را به شدت مورد انتقاد قرار داد. اومانا اما برفتار خود را موجه ندانست و گفت: تقصیر من بود، و اگر مجبور شوم فوتبال را کنار بگذارم، این کار را خواهم کرد.

سه شنبه 23/5/1386 - 10:49
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته