• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4682روز قبل
سلامت و بهداشت جامعه
 

اگر از علاقه‌مندان به حوزه سلامت باشید سالم‌زی یک گزینه عالی برای شماست.این مجله اینترنتی که در حوزه سلامت می‌نویسد از اولین مجله های اینترنتی‌ست که روند کار خود را به مانند سایت های استاندارد روز دنیا پیش گرفته است. این سایت از پنج بخش زیبایی ، تناسب اندام ، تغذیه، بهداشت و زندگی بهتر تشکیل شده که در هر بخش شما می توانید مقالات مفید زیادی پیدا کنید.

برای مثال دوست دارید بدانید برای درمان سیاهی و پف زیر چشم چه کنیم، سالم‌زی مقاله ای در این مورد دارد که به طور خلاصه به موارد زیر اشاره می کند:

-به اندازه کافی بخوابید

خوابیدن یکی از بزرگترین کمک هایی است که شما می توانید به پوستتان بکنید. خواب به اندازه کافی چشمان شما را درخشان می کند و به بدن کمک می کند تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند.

-از مصرف بیش از حد الکل و کافئین خودداری کنید

ممکن است در روزهای اول که مصرف این ۲ ماده را کم می کنید، احساس بدی به شما دست دهد ولی به سبب اینکه بدن شما به تعادل برمی گردد و کم آبی ناشی از مصرف کافئین و الکل را جبران می کند، چشمان زیباتری خواهید داشت.

- آب بنوشید

یکی از دلایل اصلی تیرگی زیر چشم را می توان کم آبی بدن دانست. سعی کنید تعداد دفعات نوشیدن آب را افزایش دهید، برای نوشیدن آب لازم نیست حتما تشنه شوید، دم به دم آب بنوشید.

- مصرف نمک را کم کنید

حجم زیاد مایعات بدن باعث می شود تا پوست حالت خمیری و افتاده به خود بگیرد. شما می توانید با کم کردن میزان نمک در وعده های غذایی خود از این حالت جلوگیری کنید تا بدن آب مضاف بر نیاز خود را دفع کند. می توانید برای شروع کم خوری نمک، موادغذایی فراوری شده را از رژیمتان حذف کنید.

- از کمپرس سرد استفاده کنید

یکی از متخصصان پوست فلوریدا می گوید: قرار دادن کمپرس سرد بعضی از مواد خاص بر روی چشم، می تواند افتادگی و سیاهی پوست اطراف چشم را بهبود بخشد. قرار دادن کیسه چای سبز مرطوب شده و سرد بر روی چشم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیق می تواند اثر بخش باشد. همچنین قرار دادن ورقه نازک خیار و هویج سرد شده بر روی چشم کمک شایانی به زیبایی چشمانتان می کند.

راه حل های درمانی و شیمیایی برای رفع سیاهی و پف زیر چشم وجود دارد اما فکر می کنم به عنوان اولین قدم به سمت زیبایی بهتر است ابتدا اندکی لبخند چاشنی چهره خود کنید.

مقالات زیادی از این دست در سالم‌زی می توانید مشاهده کنید که با مطالعه آن شما را در ایجاد زندگی سالم تر و داشتن تنی شاداب تر کمک خواهد کرد. برای دوستان خوبم در سالم‌زی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در آینده موفق تر باشند.

منبع : روز نوشت میلاد 

جمعه 1/7/1390 - 14:23
اخبار

اقتصاد پنهان: دوباره بوی مهر و آغاز مدرسه در کوچه‌ها و خیابان‌های شهر به مشام می‌رسد، این روزها تکاپوی دانش آموزان و والدین‌شان در سطح شهر تماشایی است.

در سطح شهر نمایشگاه‌هایی برای عرضه لوازم التحریر و دیگر لوازم مدرسه برپا شده، برگزار شده اما هر چه در بازار و نمایشگاه ها دنبال اجناس ایرانی و مرغوب که با فرهنگ و ذائقه ایرانیان سازگار باشد، بگردی ، مطمئنا حاصلی نخواهد داشت.

در هیاهوی خرید مهر، تنوع محصولاتی که مبلغ فرهنگ غرب هستند، بیداد می کنند. این همه زرق و برق چشم هر کودک زیبا پسندی را به خود می گیرد و محال است این تنوع و بعضاً زیبایی را ببینی و آن گاه کیف باربی، دفتر گارفیلد، کیف بن تن، کیف اسپایدرمن و ... را نپسندی.

خاطرات دوران کودکی و دوران مدرسه برایمان تداعی می شود، اما آن روزها این همه تنوع نبود، مادر کیف مدرسه را می خرید و مداد و دفتر را نیز که همگی یک شکل بودند از بقالی سر کوچه می‌خریدیم.

حالا امیر مهدی با مادرش بر سر انتخاب کیف اسپایدرمن و بن تن بحث دارد. امیرمهدی می خواهد کیف و لوازم تحریرش را با وسایل بازی اسپایدرمنش ست کند اما مبلغ این کیف گران است و مادر برای خرید آن تردید دارد.
دهه ۶۰ که مدرسه می‌رفتیم شرایط جنگ و ساده زیستی بر فضای جامعه حاکم بود و هنوز مصرف گرایی بلای جان جامعه نشده بود، این روزها محصولات غربی در جامعه حضور دارند تا بر پدیده مصرف گرایی بیفزایند و مسوولان فرهنگی گویا در خواب عمیقی فرورفته اند و قرار نیست از خواب بیدار شوند.

احمد یکی از فروشندگان لوازم التحریر می‌گوید: اکثر لوازم التحریر موجود یا قاچاق هستند یا توسط تولیدکننده‌ها ایرانی تولید شده اما از نمادهای غربی استفاده می‌کنند. از طرفی ۷۰ درصد لوازم التحریر موجو در بازار، چینی هستند. البته جنس چینی درجه یک، دو و سه هم دارد.

او ادامه می‌دهد: اجناس چینی با مارک‌های غربی و به ویژه باربی در بازار جولان می‌دهند و در این بین برخی تولیدکنندگان ایرانی نیز برای این که سود بیشتری ببرند و در رقابت با محصولات چینی عقب نمانند، از مارک‌های غربی استفاده می‌کنند.

عبدالله غلامی یکی دیگر از فروشندگان می‌گوید: محصولات باربی و دیگر محصولات غربی بین دانش آموزان محبوبیت خاصی دارد، حتی این روزها بسیاری ازخانواده‌های متدین هم برای فرزندان خود کیف باربی و دیگر محصولات مشابه را می‌خرند. البته در این زمینه غفلت مدیران فرهنگی باعث شده تا خبری از محصولات ایرانی نباشد.

وی ادامه داد: باید از تولیدکنندگان داخلی در برابر این همه مارک‌های وارداتی حمایت شود و نمادها و الگوهای ایرانی را طراحی و به بازار عرضه کنیم تا دانش اموز امروزی بتواند الگویی ایرانی داشته باشد، هرچه در مدارس بکاریم در آینده درو می‌کنیم.

حق با این فروشنده و فرهنگی بازنشسته است، این عکس‌ها و نمادهای غربی مثل باربی، شرک، گارفیلد، تام و جری و اسپایدرمن بر روی کیف و لوازم التحریر دانش آموزان چه می‌کنند. در این کارزار فرهنگی خبری از دارا و سارا نیست، کسی نیست خبری از این دو عروسکی که قرار بود نماد فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد، بدهد.

مطمئناً پای صحبت هر کدام از مسوولان و مدیران فرهنگی و آموزش و پرورش بنشینی برایت یک شاهنامه از تأثیرات باربی و نمادها و الگوهای غربی می‌گویند اما در عمل هیچ اقدام موثر و مشهودی را نمی‌بینی.
با نگاهی به لوازم التحریر ساخت داخل در مغازه‌ها به ویژه دفترچه‌ها متوجه می‌شوی که تصاویر روی جلد آن ها بیشتر مربوط به شخصیت‌های کارتونی و ورزشی خارجی است.

تصاویر شرک، اسپایدرمن، گارفیلد، باربی، پلنگ صورتی، تام و جری، پری دریایی، سیندرلا، جومونگ، دیجی مون،خرس پوه، لیونل مسی و شخصیت‌های ورزشی خارجی بر روی تمام دفترچه‌های ایرانی نقش بسته است.

باربی که به آن لقب شوالیه ناتوی فرهنگی داده‌اند، خود را به زندگی دختران ایرانی تحمیل کرده و بسیار آرام و بی‌صدا اهداف دشمن را پی می‌برد.

عروسک باربی با دقت فراوان طراحی و ساخته می‌شود و با حضور در اکثر لوازم، اسباب بازی، لوازم التحریر و ملزومات ضروری کودکان و نوجوانان مثل، کیف، کفش، شکلات‌ها، ظروف، البسه، ساعت، وسایل شخصی و... ملکه ذهنی کودکان و نوجوانان شده است.

در سال جهاد اقتصادی انتظار می رود مسوولان فرهنگی کشور با همفکری موثر با تولیدکنندگان ایرانی موجبات ارتقا تولیدات داخلی را فراهم آورده و از الگوها، نمادها و تصاویر ایرانی و اسلامی بر روی لوازم التحریر استفاده کنند تا آینده‌سازان ایران، مردان و زنانی با فرهنگ و اعتقادات ایرانی و اسلامی باشند.

منبع : ایران حال 

جمعه 1/7/1390 - 14:3
کامپیوتر و اینترنت

فیسبوک تنها محل آنلاینی نیست که اطلاعات ارزشمند خود را در آن ذخیره می کنید؛ شما اطلاعات مهمی نیز دارید که در حساب کاربری گوگل ذخیره می شوند. Buzz، Contacts و Picasa بطور مشترک در نگهداری اطلاعات شما سهم به سزایی دارند. گوگل با درک اینکه کاربران یک نسخه پشتیبان از اطلاعات آنلاین خود می خواهند، یک سرویس جدید با عنوان Takeout راه اندازی کرده است.

Takeout سرویس جدیدی است که به کاربران اجازه می دهد تمام اطلاعات ذخیره شده خود در حساب های کاربری گوگل را دانلود کنند. این اطلاعات علاوه بر اینکه از پروفایل گوگل دانلود می شوند از Picasa، Contact، Circles و Buzz نیز دریافت می شوند. اطلاعات بصورت فشرده (ZIP) درآمده و برای دانلود در دسترس می باشند.  گوگل به تدریج محصولات بیشتری به Takeout اضافه خواهد کرد تا شما بتوانید یک نسخه پشتیبان از تمام سرویس های گوگل خود داشته باشید.

ویژگی ها:

- یک سرویس کاربرپسند

- امکان تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوگل را فراهم کرده است

- پشتیبانی از Buzz، Contact و Picasa

- درآینده محصولات دیگری به آن افزوده خواهد شد.

برای دانلود تمامی اطلاعات گوگل خود به این ادرس مراجعه نمایید https://www.google.com/takeout

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی  

جمعه 1/7/1390 - 4:35
کامپیوتر و اینترنت

همان طور که شاید شنیده باشید، ویندوز ۸ در هفته ی گذشته برای نرم افزار نویسان عرضه شده است. این نسخه Developer Preview نام دارد. مرورگر Internet Explorer در این نسخه به صورت بدون پلاگین طراحی شده است و در واقع نمیتوان پلاگین Adobe Flash Player را روی آن نصب کرد. همین موضوع نگرانی Adobe و کاربران ویندوز ۸ را به دنبال داشته است.

پس از عرضه ی ویندوز جدید مایکروسافت در کالیفرنیا، کمپانی معروف Adobe درباره ی آن گفته است که:

انتظار داریم تبلت ها و PCهایی که از ویندوز اخیر مایکروسافت استفاده می کنند، به خوبی از فلش پشتیبانی کنند.

در وبلاگ پلتفرم فلش Adobe شاهد این هستیم که کمپانی Adobe از پشتیبانی فلش و در واقع پشتیبانی از بازی ها و ویدئوهایی که به صورت فلش و تحت وب هستند، در سیستم عامل جدید مایکروسافت خبر می دهد.

مایکروسافت در ویندوز ۸ تا جای ممکن کوشش کرده است که از تکنولوژی های قدیمی مثل فلش استفاده نکند و تمرکز اصلی خود را روی تکنولوژی های جدید مثل HTML5 قرار دهد اما پشتیبانی از فلش همچنان داشت.

کمپانی Adobe به این نکته اشاره کرده است که اگر کاربران ظاهر مترو گونه ی ویندوز ۸ را تغییر دهند و از ظاهر ویندوزهای سابق استفاده کنند، در این صورت امکان استفاده از محتوای فلش فراهم می شود. بنابراین کاربران کامپیوترهای معمولی مشکل خاصی نخواهند داشت اما کاربران تبلت اگر تمایل به استفاده از ظاهر متروگونه ی ویندوز ۸ داشته باشند، با مشکل مواجه خواهند شد.

کمپانی Adobe امیدوار است که این مشکل با استفاده از پلتفرم AIR حل شود، همان طور که در حال حاضر در تبلت هایی که سیستم عامل Android یا iOS و همچنین BlackBerry دارند، مشکل حل شده است. البته تبلت معروف اپل یا iPad با وجود اینکه از فلش پشتیبانی نمی کند، همچنان بهترین فروش را در بازار تبلت ها دارد.

برای مباحثه در مورد پشتیبانی از فلش در ویندوز ۸ و اثر آن روی فروش تبلت ها به فروم مربوطه مراجعه کنید

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی  

جمعه 1/7/1390 - 4:34
اخبار

ممکن است این خبر برای علاقه مندان به بازی  سوم شخص – ترسناک Dead Space یک خبر ویژه باشد، ولی برای صحت این خبر منبع کامل و موثقی وجود ندارد. به تازگی شرکت EA سازنده ی این بازی با مصاحبه ای که با یکی از شبکه های اسرائیلی مربوط به تحول بازی های رایانه ای داشته، اشاراتی به نسخه ی سوم از بازی Dead Space کرده است و در آن برنامه ی تلوزیونی یک بنر تبلیغلتی از این بازی را به نمایش عموم در آورده. فروش خیلی خوب بازی Dead Space 2 و موفقیت این بازی در بین بازی های هم سبک، بهترین انگیزه برای شرکت EA و ساختن ادامه ای از سری بازی های Dead Space است.

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی  

جمعه 1/7/1390 - 4:32
موبایل


برنامه JoikuSpot به کاربر امکان می‌دهد گوشی به یک مودم وایرلس و فرستنده اینترنت تبدیل شود . شما به gprs وصل می شوید و علاوه بر امکان استفاده از این اینترنت در گوشی خود می توانید توسط وایرلس موبایلتان اینترنت را در فضای اطراف خود پخش کنید . حال تمام کسانی که در اطراف شما هستند و گوشی و یا لبتاپ مجهز به سخت افزار وایرلس دارند می توانند از اینترنت گوشی شما استفاده کنند . همچینین تنظیمات دیگر نرم افزار به شما اجازه میدهد تا بر روی کانکشن خود پسورد بگذارید تا افرادی که می خواهند از اینترنت گوشی شما استفاده کنند با کسب اجازه از شما این کار را انجام دهند.  

JoikuSpot Premium با نوکیا و سونی اریکسون S60 و Symbian ^ ۳ و نوکیا N900 تلفن های Maemo کار می کند. نسخه سبک JoikuSpotبا نوکیا S60 و Symbian^ 3 تلفن کار می کند. ۳٫۱ Premium Ed برای Symbian و نسخه ویژه با ویژگی های مشابه برای گوشی نوکیا N900 پلت فرم Maemo وجود دارد.

JoikuSpot با بیشتر شبکه اپراتورهای سراسر جهان ۲G/3G کار می کند.

قابلیتهای نرم افزار :

- ساپورت پروتکلهای HTTP
- دسترسی بیسیم به اینترنت با لپ تاپ،Ipods و شبکه‌های اینترنتی
- دسترسی ایمن و اسان
- امکان ارتباط‌های همزمان و متعدد
- تنظیمات دلخواه برای user definable access point
- پشتیبانی از سیستم GPS
- و …

گوشی های پشتیبانی نوکیا برای JoikuSpot Premium
E51, E52, E55, E60, E61, E61i, E63, E65, E66, E71, E72, E73, E75, E90, N78, N79, N80, N81, N81 8GB, N82, N85, N86, N91, N93, N93i, N95, N95 8GB, N95 Americas, N95 8GB Americas, N96, N97, N97 Mini, 5530 XpressMusic, 5630 XpressMusic, 5730 XpressMusic, 5800 XpressMusic, C5-03, C6, E5, X5, X6, X7, T7, 702T, 500, 600, 700, 701, Oro, 6710 Navigator, 8800 Erdos, N8, E6, E7, C6-01, C7, N900, N9, Satio (Idou) , Vivaz و Vivaz Pro.
منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی  
جمعه 1/7/1390 - 4:31
کامپیوتر و اینترنت

مطلب جدیدی نیست اما خب خیلی ها نمی دانند .

مسلما نوشتن در Word راحت تر از نوشتن در ویرایشگر بلاگ شماست چون امکانات بیشتری در اختیار است و شما نیز به ورد بیشتر عادت دارید . بسیاری از کسانی که با ورد کار می کنند شاید نمی دانند که می توانند با همین نرم افزار بلاگ خودشان را کنترل کنند . ورد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ یک ویرایشگر قوی برای وبلاگ شما دارد که در ادامه به آموزش وبلاگ نویسی با آنها می پردازیم .

برای شروع ابتدا آخرین دکمه سمت چپ بالای ورد را بزنید ( آیکون آفیس) سپس گزینه New و بعد از آن new blog post را انتخاب کنید .

 

وبلاگ نویسی با ورد

 

 

در قسمت راست پایین روی دکمه Create کلیک نمایید .

 

writing blog with word

 

 

اگر قبلا در سایت سرویس دهنده وبلاگ خود ثبت نام نکرده باشید از شما می خواهد تا ثبت نام نمایید پس روی Register now کلیک کنید . اگر Register Later را هم بزنید باز در مراحل بعد از شما ثبت نام می خواهد .

 

ثبت یک بلاگ جدید

 

 

سپس سرویس دهنده وبلاگ خود را از لیست نتخاب می کنید . اگر بر فرض مثال از وردپرس سرویس می گیرید آن را انتخاب سپس Next را بزنید .

 

سرویس دهنده وبلاگ

 

 

در این قسمت از شما آدرس اینترنتی وبلاگتان را می خواهد که در قسمت مربوطه وارد کنید . سپس نام کاربری ( Username ) و رمز عبورتان ( Password ) که در WordPress ثبت نام کردید را وارد کنید تا به اکانت بلاگ خود در ورد دسترسی پیدا کنید .

 

رمز عبور و نام کاربری

 

 

بعد از این مرحله وارد محیط کاربریتان می شوید . در اینجا گزینه Manage Accounts را مشاهده می کنید . روی آن کلیک کنید . البته من برای خودم یک حساب با نام Geek’s blog ساخته ام اما شما باید دکمه New را بزنید و یک نام جدید ثبت کنید .

 

blog post items

blog name

 

از این به بعد شما می توانید هرچه می خواهید بنویسید و با زدن دکمه Publish در وبلاگ خود انتشار دهید .  یا می توانید به صورت یک پیش نوشته قرار دهید و بعدا از آان استفاده کنید . برای این کار باید Publish as Draft را بزنید .

 

انتشار مطلب در وبلاگ

 

شما می توانید حتی دسته بندی وبلاگ خود را از اینجا تنظیم کنید .

 

write a post in word

منبع : علم فردا 

جمعه 1/7/1390 - 4:28
کامپیوتر و اینترنت

مایکروسافت توسعه دهنده ی ویندوز 8 را منتشر کرد و ابزار توسعه برای این کار راهفته به صورت رایگان برای دانلود عمومی قرار داد. این ابزار به منظور کمک به توسعه دهندگان برای ساختن برنامه هایی بوجود آمده است که قصد دریافت آخرین نسخه ی سیستم عامل مایکروسافت را دارند. با وجود این ابزار، باز هم تعداد زیادی از کاربران باید این سیستم عامل را نصب کنند.

ما یک نسخه ی کپی از این نرم افزار را امتحان کردیم و به این نتیجه رسیدیم که بهترین سیستم برای نصب آن، MacBook Air سیزده اینچی اپل (Thunderbolt) است که با Boot Camp اجرا می شود.

به گزارش ورد آی تی , با وجود این که توسعه دهنده ی ویندوز 8 اولین محصول عمومی بود، به خوبی و بدون مشکل روی Air نصب شد. به اندازه ی کافی پایدار بود که با مشکلات مربوط به گرما، صفحه ی آبی رنگ بدنام مرگ، و یا حتی خرابی یکی از نرم افزارها مواجه نشدم.

با این وجود، ویندوز 8 برخی از اجزای McBook Air را شناسایی نکرد. این قطعه ها شامل اسپیکر، مموری ریدر SD، وب کم و بلوتوث می شد، اگرچه یک کاربر ماهر می تواند برخی از درایورهای کنونی ویندوز 8 را تعمیر کند و برخی از آنها را راه اندازی کند. خبر خوب این است که درایورهای اصلی از قبیل Wi-Fi، کی برد، ترک پد، و درگاههای یو اس بی به خوبی کار می کنند.

بالا آمدن Air حدود 45 ثانیه طول کشید، و عمدتا زمان های از سر گیری فوری بودند زیرا Air دارای درایو حافظه ی فلش می باشد. از آنجا که واسط Metro-style ویندوز 8، بسیار وابسته به لامسه می باشد (و Air کمبود یک صفحه ی لمسی دارد)، دانستن کلیدهای میانبر مفید، ضروری به نظر می رسد.

با کار کردن Wi-Fi، گشت در اینترنت با Internet explorer 10، کار با tweet با Tweet@Rama، و چک کردن قیمت سهام و اطلاعات راجع به آب و هوا در Air سیزده اینچی آسان و سریع به نظر می رسید. حالات ردیاب لمسی تشخیص داده نمی شدند (به دلایلی واضح)، در نتیجه استفاده از یک ماوس اکسترنال برای کنترل کردن ویژگی های مرور وب، گزینه ی مناسبی به نظر می آید. برنامه های مربوط به بازی از قبیل Piano، Labyrinth، WordHunt، Sudoku، TreeHouse Stampede به خوبی اجرا شدند.

من هارد درایو، تامب درایو، رایتر DVD، دسته ی بازی، کیبورد و ماوس های مختلف را وصل کردم و همگی به محض وصل شدن به دو درگاه USB سیستم Air، به خوبی کار کردند. اگر درمورد نرم افزارها سوالی برایتان پیش آمده است، Adobe Photoshop CS5، Cyberlink’s PowerDVD، Apple iTunes (اگرچه Air صدا نداشت) و بازی های متعددی بدون مشکل نصب و اجرا شدند.

مطمئنم که برنامه های بسیار دیگری وجود دارند که می توانم آنها را در MacBook Air سیزده اینچی با ویندوز 8 تست کنم. اگر ایده ای در این باره دارید، نظر خود را بگذارید و به من اطلاع دهید. در غیر این صورت، اگر یک لپ تاپ Apple بر پایه ی Intel دارید که Boot Camp روی آن اجرا شده است، امتحان کردن نرم افزار توسعه دهنده ی ویندوز 8، ارزشش را دارد.

منبع : ورلد آی تی  

جمعه 1/7/1390 - 4:26
اخبار

جام جم نوشت: با دستگیری 6 عضو باند تبهکاری که با روش خفه‌کنی، بیش از 2 میلیارد تومان از مردم سرقت کرده‌اند، مشخص شد این تبهکاران با پول‌های دزدی زندگی اشرافی تشکیل‌داده‌اند. با صدور کیفرخواست برای 6 عضو باند از سوی دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران، 4 نفر از آنها با ارائه وثیقه یک میلیارد تومانی در دادگاه آزاد شدند.

 به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به پرونده این باند تبهکاری از اواخر سال گذشته در شعبه 18 پلیس آگاهی تهران آغاز شد. بررسی‌ها در ارتباط با شکایت جمع زیادی از مالباختگان که پس از خروج از بانک مورد حمله قرار گرفته بودند، هنگامی آغاز شد که پیکر بی‌هوش مشتریان بانک‌ها یکی پس از دیگری به بیمارستان‌ها انتقال می‌یافت.

با تشکیل یک تیم ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی، ابتدا فیلم‌های ضبط شده دوربین‌های مداربسته برخی از شعبه‌های بانک مشخص کرد، اعضای این باند با بی‌رحمی به مردم حمله‌ور شده و با ایجاد رعب و وحشت از نزدیک شدن مردم برای کمک به کسانی که مورد حمله قرار می‌گیرند، جلوگیری می‌کنند.


اختلاف خانوادگی


در یک فقره از فیلم‌هایی که از سوی یک مالباخته جوان ضمیمه پرونده شده بود، اعضای باند پس از خروج این مرد جوان از بانک به او حمله‌ور شده و به روش خفه‌کنی او را بیهوش می‌کنند. در این هنگام وقتی چند نفر قصد کمک به مالباخته را داشتند، تبهکاران با تهدید چاقو و قمه و ایجاد رعب و وحشت ادعا می‌کنند، موضوع اختلاف خانوادگی است و اگر کسی دخالت کند او را خواهیم کشت!

با جمع‌بندی اطلاعات، سرانجام 6 عضو این باند شناسایی و پس از محاصره متهمان 3 نفر از آنها که قصد فرار و درگیری با کارآگاهان پلیس آگاهی را داشتند، از ناحیه‌پا هدف اصابت گلوله قرار گرفته و دستگیر شدند.

با دستگیری 3 تبهکار خشن 3 عضو دیگر این باند نیز یکی پس از دیگری دستگیر و با اعتراف به صدها فقره سرقت با دستور دادیار هاشمیان روانه زندان شدند.

با تهیه گزارشی از شیوه و شگرد تبهکاری اعضای این باند مخوف که 2 نفر از آنها از اعضای باند موسوم به دیوار‌چین بودند و تا یک قدمی مجازات اعدام در این باند قرار داشتند، پرونده در ستاد ویژه مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد به دلیل رعب و وحشت و سرقت‌های فراوان متهمان، مجازات سختی برای آنها در نظر گرفته شود.

بنا بر این گزارش، در حالی که پرونده متهمان در ستاد ویژه مورد بررسی قرار داشت، تحقیقات پلیس آگاهی مشخص کرد میزان سرقت‌های انجام شده بیش از 2میلیارد تومان بوده است که متهمان با این پول‌ها زندگی اشرافی تشکیل داده و با خوشگذرانی و خرید خودروهای گرانقیمت و خانه و مغازه در کیش سعی کرده‌اند با این روش پولشویی کنند.

برای نمونه یکی از اعضای باند با استخدام یک مربی معروف ورزش‌های رزمی و پرداخت هزینه گزاف از او خواسته بود تا دختر نوجوانش را تعلیم دهد. یکی دیگر از متهمان نیز برای فرزندش معلم موسیقی استخدام کرده بود و...

پس از پایان تحقیقات، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست از سوی دادیار جنایی به شعبه 1155 جزایی بعثت ارسال شد که قاضی شعبه 2 نفر از متهمان را روانه زندان کرد و 4 عضو دیگر این باند نیز هر کدام با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی تا زمان صدور حکم آزاد شدند.

منبع : دنیای کامپیوتر و تکنولوژی 

جمعه 1/7/1390 - 4:25
کامپیوتر و اینترنت

هنگامی که قطعات الکترونیکی شما از کار می افتد، احساس می کنید که چه عاملی باعث این زیان به قطعه مورد نظر شده است؟ آیا تا به حال هنگام خرید قطعات الکترونیکی به طول عمر آن فکر کرده اید؟ اگر فکر کرده اید، چه معیاری را برای تثبیت این امر مد نظر قرار داده اید؟ آیا تنها به اطلاعاتی که از فروشنده دریافت کرده اید اکتفا می کنید؟ در این مقاله سعی داریم به معرفی یکی از مادربرد های شرکت گیگابایت بپردازیم که از فن آوری جدیدی با نام Ultra Durabe 4 Classic بهره می برد تا طول عمر خود را به حد غایت برساند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از آواژنگ، مادربرد GA-H61M-DS2 شرکت گیگابایت که در اندازه Micro ATX عرضه شده است، مبتنی بر چیپ ست H61 شرکت اینتل است. این محصول با اندازه کوچک خود نه تنها از تمام پردازنده های ۳۲ نانومتری مبتنی بر سوکت ۱۱۵۵ اینتل پشتیبانی می کند، بلکه قابلیت پشتیبانی از پردازنده های نسل بعدی اینتل با اندازه های ۲۲ نانومتری را نیز دارد. از دیگر قابلیت های این مادربرد پشتیبانی ذاتی رابط های PCIe آن از فن آوری نسل بعدی PCIe Gen.3 می باشد که به گیمرهای سخت گیر پهنای باندی بسیار وسیع برای انتقال اطلاعات از کارت گرافیک را ارائه می کند.اما فن آوری که به بهانه این مادربرد قصد معرفی آن را داریم، فن آوری Ultra Durable 4 Classic شرکت گیگابایت می باشد که همانطور که گفته شد نشان از تلاش شرکت گیگابایت برای مقاوم تر کردن مادربرد های خود دارد. در مادربرد های مجهز به این فن آوری مانند GA-H61M-DS2، جنس برد های مدار چاپی به کلی تغییر کرده است و در آن ها از Glass Fabric استفاده شده است تا با کاهش فاصله میان تار و پود های مواد تشکیل دهنده برد، فضای نفوذ برای رطوبت به حداقل برسد. در نتیجه در این مادربرد ها شاهد خرابی های ناشی از رطوبت هوا نخواهیم بود. از دیگر عوامل مخرب در قطعات الکترونیکی، تخلیه الکترواستاتیکی می باشد.

در فن آوری Ultra Durable 4 Classic سعی شده است تا از آی سی (IC) هایی که مقاومت آن ها در برابر تخلیه الکترواستاتیکی و یا به عبارتی مقاومت ESD (electro-static discharge) آن ها ۳ برابر بیشتر از آی سی های معمولی است، استفاده شود. این امر باعث می شود تا مادربرد های مجهز به این آی سی ها از آسیب های بالقوه ناشی از الکتریسیته ساکن بیشتر از دیگر مادربرد ها در امان باشند. فن آوری انحصاری DualBIOS گیگابایت از دیگر فن آوری های ارائه شده در بسته ویژه UD4 Classic می باشد. در مادربرد های مجهز به DualBIOS از دو بایوس سخت افزاری مجزا استفاده شده است تا در هنگام آسیب دیدگی اطلاعات بایوس اصلی، به طور خودکار از نسخه پشتیبان بر روی بایوس دوم استفاده شود و بایوس اصلی نیز به حالت اول باز گردد. دما و حرارت بالا نیز یکی دیگر از عوامل آسیب زننده به این دسته قطعات به حساب می آیند.

در این رابطه دو بحث پیشگیری از افزایش حرارت و مقاومت در حرارت بالا مطرح است که باز هم در بسته ویژه UD4 Classic گیگابایت به این دو موضوع پرداخته شده است. استفاده از خازن های تمام جامد با طول عمر ۵۰۰۰۰ ساعت در دمای ۸۵ درجه سانتیگراد و MOSFET هایی با RDS (on) پایین و یا به عبارتی مقاومت داخلی کمتر در مادربرد های مجهز به UD4 Classic مانند GA-H61M-DS2 باعث می شود تا نه تنها از ایجاد حرارت کلی در فضای مادربرد جلوگیری شود، بلکه در دمای بسیار بالا نیز اجزایی داشته باشیم که به راحتی مقاومت کنند تا هیچ آسیبی به مادربرد وارد نشود. علاوه بر تمام این موضوعات، لازم به ذکر است که آی سی های ویژه ای نیز در این مادربرد ها استفاده شده است که کاملا در برابر نوسانات جریان الکتریکی مقاوم هستند و از این حیث نیز دژ محکمی در برابر خرابی ها از این مادربرد محافظت می کند.

جدا از امنیت مادربرد GA-H61M-DS2 باید به قابلیت بهره مندی از گرافیک مجتمع اینتل نیز اشاره کرد. این مادربرد، همچنین از فن آوری انحصاری Touch BIOS گیگابایت نیز بهره می برد تا کار با بایوس را برای کاربران ساده تر کند. اگر به دنبال مادربردی مقاوم تر در اندازه ای کوچک با امکاناتی کافی و قیمتی مناسب هستید، می توانید مادربرد GA-H61M-DS2 را با گارانتی آواژنگ در بازار های کشورمان تهیه کنید.

منبع : برسام 

جمعه 1/7/1390 - 4:20
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته