• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 85
زمان آخرین مطلب : 3312روز قبل
آشپزی و شیرینی پزی

طرز تهیه بیسکویت نخودی



مواد لازم برای بیسکویت نخودی,نکاتی برای پخت بیسکویت

بیسکویت نخودی


بیسکویت نخودی خوشمزه برای اعیاد و مناسبتها

آماده سازی و پخت بیسکویت نخودی : 50 دقیقه


مواد لازم جهت تهیه بیسکویت نخودی :

آرد سفید 2 پیمانه
 آرد نخودچی  1 پیمانه
پودر شکر 1 پیمانه
 کره 220 گرم
هل پودر شده 1 قاشق چای خوری
وانیل 1 قاشق چای خوری
شیر 1/2 پیمانه
پسته یا بادام برای تزئین به میزان لازم


طرز تهیه بیسکویت نخودی :
ابتدا آردها ( آرد سفید و آرد نخودچی ) را مخلوط و الک کرده در ماهیتابه با حرارت کم حدود 15-20 دقیقه تفت می دهیم. احتیاج نیست آرد تغییر رنگ دهد فقط بوی خامی آرد برود ، سپس دوباره آرد را الک کرده و کنار گذاشته تا خنک شود.

در ظرف دیگر کره نرم شده را با شکر هم زده و بعد آردهای تفت داده را همراه با هل و وانیل با دست مخلوط می کنیم و شیر را کم کم اضافه می کنیم شاید کمتر یا بیشتر از میزان گفته لازم شود.

من کمتر از میزان گفته شده استفاده کردم. سپس خمیر را مدت 10 دقیقه در محیط آشپزخانه قرار می دهیم.

بعد از خمیر توپی کوچک درست کرده و با پسته یا بادام تزیین می کنیم در سینی فر کاغذ روغنی گذاشته با حرارت 180 به مدت 10 دقیقه تا زیر شیرینی طلایی شود قرار می دهیم.

 

منبع : beryooni.com

يکشنبه 20/2/1394 - 21:43
نوشیدنی و دسرها

طرز تهیه باترمیلک خانگی



درست کردن باترمیلک, مواد لازم برای باترمیلک

تهیه باترمیلک در خانه


مواد لازم :

 شیر ۱ پیمانه
 آبلیمو(آب لیموترش) یا سرکه سفید  ۱ قاشق غذا خوری


طرز تهیه باترمیلک خانگی :
برای درست کردن باترمیلک کافی است که 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آب لیمو را به 1 پیمانه شیر اضافه کرده و کمی با هم مخلوط کنید.

 

طرز تهیه باترمیلک خانگی,مصارف باترمیلک

اضافه کردن آب لیموترش و شیر

 

10 الی 15 دقیقه در دمای اتاق بدون همزدن قرار بدهید. تا این ترکیب حالت بریدگی پیدا می کند.

 

نحوه درست کردن باترمیلک در خانه,آموزش تصویری باترمیلک

ثابت قرار دادن ترکیب شیر و لیموترش

 

ترکیب را مخلوط کرده و باترمیلک آماده می شود.

 

تهیه باترمیلک در خانه,درست کردن باترمیلک

بریده شدن ترکیب و آماده شدن باترمیلک

 

موارد مصرف باترمیلک:

* باترمیلک برای آن است که رطوبت کیک حفظ شود و مزه خوبی داشته باشد. باترمیلک علاوه بر نتیجه عالی در بافت و طعم کیک ، به دلیل دارا بودن حالتی اسیدی ، به هضم غذا هم کمک می کند.


* در خیلی از کیک های رژیمی، مقدار روغن را نصف کرده و به جای آن از باترمیلک استفاده می کنند.

 

 

منبع : shabnamnews.com

يکشنبه 20/2/1394 - 21:42
شعر و قطعات ادبی

بوسه و آتش (فریدون مشیری)



اشعار عاشقانه فریدون مشیری, شعرهای فریدون مشیری

 

شعر بوسه و آتش فریدون مشیری

 

در همه عالم كسی به یاد ندارد
نغمه سرایی كه یك ترانه بخواند
تنها با یك ترانه در همه ی عمر
نامش اینگونه جاودانه بماند

 

صبح كه در شهر، آن ترانه درخشید
نرمی مهتاب داشت، گرمی خورشید
بانگ: هزار‌آفرین! زهرجا بر شد
شور و سروری به جان مردم بخشید

 

نغمه، پیامی ز عشق بود و ز پیكار
مشعل شب های رهروان فداكار
شعله بر افروختن به قله كهسار
بوسه به یاران، امید و وعده به دیدار

 

خلق، به بانگ "مرا ببوس" تو برخاست!
شهر، به ساز "مرا ببوس" تو رقصید!
هركس به هركس رسید نام تو را پرسید
هر كه دلی داشت، بوسه داد و ببوسید!

 

یاد تو، در خاطرم همیشه شكفته ست
كودك من، با "مرا ببوس" تو خفته ست
ملت من، با "مرا ببوس" تو بیدار
خاطره ها در ترانه ی تو نهفته ست

 

روی تو را بوسه داده ایم، چه بسیار
خاك تو را بوسه می دهیم، دگر بار
ما همگی " سوی سرنوشت"  روانیم
زود رسیدی! برو، "خدا نگهدار"

 

"هاله" ی مهر است این ترانه، بدانید
بانگ اراده ست این ترانه، بخوانید
بوسه ی او را به چهره ها بنشانید
آتش او را به قله ها برسانید

بیتوته
يکشنبه 20/2/1394 - 21:41
كودك

مزایا و معایب زایمان طبیعی و سزارین



زایمان طبیعی,سزارین,روشهای زایمان

 

در زایمان طبیعی نوزاد بلافاصله در آغوش مادر قرار می گیرد

 

‎اگر شما هم گیج شده اید و نمی دانید کدام روش زایمان را انتخاب کنید این مطلب راهنمای شماست تا با عوارض و مزایای زایمان طبیعی و سزارین آشنا شوید و با چشم باز انتخاب کنید.

ایران از نظر آمار سزارین در جهان رتبه دوم را دارد. این خبری است که نگرانی ها درباره شیوع بیش از حد سزارین در میان زنان ایرانی را برانگیخت ولی کم نیستند خانم هایی که از عوارض زایمان طبیعی رنج می برند و از اینکه سزارین را به جای روش طبیعی انتخاب نکرده اند، پشیمانند.

 

اینکه بالاخره زایمان طبیعی بهتر است یا سزارین، بهانه ای شد تا با دکترنیرومنش، متخصص زنان و زایمان و همچنین خداکرمی، رئیس انجمن مامایی ایران صحبت کنیم تا بگویند هر یک از این روش ها چه عوارضی به دنبال دارند تا خانم های بارداری که این گزارش را مطالعه می کنند، با مقایسه دو دسته عوارض، تصمیم بگیرند به چه روشی زایمان کنند.
 
زایمان طبیعی


عوارض کوتاه مدت زایمان طبیعی:
1- انقباض های رحم در حین زایمان مادر
2- نامرتب شدن ضربان جنین
3- تحت فشار قرار گرفتن بند ناف نوزاد در طول زایمان: در این حالت ممکن است مادر در حین زایمان دچار خونریزی شود.
4- خونریزی: تا حد 500 سی سی طبیعی است. اگر میزان خونریزی زیاد باشد و مادر دیر به پزشک مراجعه کند، احتمال اینکه جانش را از دست بدهد وجود دارد.
5- تغییر فرم دستگاه تناسلی: افتادگی مثانه یا پارگی قسمت انتهایی واژن، عمدتا در خانم هایی که زایمان های متعدد داشته اند یا جنین درشت دارند دیده می شود.
6- عفونت
7- فشار خون بالا
8- درد شدید: یکی از روش های کنترل درد، تزریق داروی مسکن داخل عضله است. روش دوم استفاده از گازهای تنفسی است و درد زایمان مادر با تنفس این گاز تا حدودی کاهش پیدا می کند. روش سوم، ایجاد بی حسی از طریق اپیدورال در ناحیه کمر است. داروی بی حسی با استفاده از سوزن باریکی از میان ستون فقرات مادر به داخل فضای اپیدورال تزریق شده و زائو دچار بیهوشی موضعی در ناحیه کمر می شود که این خود عوارضی را در پی دارد.
9- تولد دیررس نوزاد در نتیجه تزریق داروی بی حسی: تزریق داروی بی حسی در فضای اپیدورال، زایمان را به تاخیر می انداز. یعنی اگر قرار است نوزاد در طول 6 ساعت به دنیا بیاید، این زمان به 8 ساعت تغییر پیدا می کند.
10- ناتوانی مادر در زور زدن: تزریق داروی بی حسی باعث می شود تا مادر توان لازم برای زور زدن را نداشته باشد و پزشکان از فورسپس برای خارج کردن نوزاد استفاده کنند.
11- استرس زیاد: تولد به موقع نوزاد و جلوگیری از آسیب های بعدی به بچه و مادر
 
عوارض بلندمدت زایمان طبیعی:
1- خونریزی های دیررس: یعنی ممکن است بعد از زایمان مقداری از جفت درون بدن باقی مانده و مادر بعد از چند روز دچار خونریزی شده و عفونت کند.
2- افتادگی، شل شدگی و باز شدن واژن: خانم ها بیشترین شکایت را از این مورد دارند.
3- عدم کنترل ادرار و مدفوع: عدم کنترل ادرار شایع تر است. عدم کنترل مفدوع در مادرانی دیده می شود که ماهیچه های اسفنکتر مقعدشان در موقع زایمان آسیب دیده باشد.
 
عوارض برای نوزاد در زایمان طبیعی:
1- مرگ جنین در داخل رحم: اگر نوزاد به موقع متولد نشود، یا صدای قلب جنین افت کند و به کمتر از 120 ضربه در دقیقه برسد و پزشک معالج این احتمال را بدهد که بچه تا 10، 15 دقیقه آینده به دنیا نخواهد آمد، در این صورت جنین داخل رحم مادر جانش را از دست می دهد.
2- خونریزی و شکستگی جمجمه نوزاد: وقتی خروج جنین با مشکل مواجه شود، پزشکان با استفاده از یک وسیله فیزیکی به نام فورسپس یا دستگاه مکش، نوزاد را از شکم خارج می کنند. از این وسیله نباید افراد غیرمتخصص استفاده کنند چرا که بعضا باعث به وجود آمدن آسیب هایی به مغز و جمجمه بچه و همچنین پاره شدن مجرای تناسلی مادر می شود.
 
مزایا زایمان طبیعی
1- جمع شدن سریع رحم
2- سرپا شدن: اگر مادر بعد از زایمان طبیعی در قسمت انتهایی واژنش برش نداشته باشد، یکی دو ساعت بعد می تواند بنشیند. در صورتی که برش داشته باشد، با استفاده از مسکّن در کمتر از شش ساعت می تواند سرپا شود اما نمی تواند فعالیت های روزمره اش را داشته باشد.
3- ارتباط بهتر نوزاد با مادر: در زایمان طبیعی چون نوزاد بلافاصله در آغوش مادر قرار می گیرد، نوزاد از اولین شیر مادر که به نوعی واکسن هم هست، تغذیه کرده و تکامل بهتری پیدا می کند. علاوه بر اینها مادر هر چه زودتر نوزادش را در آغوشش بگیرد، خونریزی پس از زایمانش کمتر خواهد بود.

 

زایمان های متعدد,درد زایمان,بعد از زایمان ایران از نظر آمار سزارین در جهان رتبه دوم را دارد

 

سزارین
نوعی عمل جراحی است که در آن با برش دادن بخشی از پوست شکم، رحم باز شده و بعد از اینکه مادر تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد یا از ناحیه کمر بی حس می شود، جنینش به دنیا می آید.


عوارض کوتاه مدت سزارین:
1- میزان خونریزی: هزار و حتی 2 هزار سی سی. در خانم هایی که دوقلو یا چند قلو باردار بوده اند، خونریزی بیشتر اتفاق می افتد. برای این خانم ها همیشه باید خون آماده در اتاق عمل وجود داشته باشد.
2- عفونت: در سزارین نسبت به زایمان طبیعی به دلیل وجود محل برش از درصد بالاتری برخوردار است.
3- بیهوشی: ممکن است مادر نسبت به داروهای بیهوشی از خود حساسیت نشان دهد. مشکلات ریوی و تنفسی پیدا کند. حتی احتمال دارد دچار سردردهای شدید هم بشود.
4- فشار خون بالا
5- چسبندگی داخل رحمی: در سزارین بعدی، وقتی پزشک زائو را تحت عمل جراحی قرار می دهد، جنین خارج می شود اما جفت نه؛ چرا که جفت داخل عضلات رحم فرو رفته است. به همین علت پزشک مجبور می شود رحم را برای جلوگیری از مرگ مادر از شکم خارج کند.
6- صدمه به احشای داخل شکم مادر در هنگام سزارین
7- تشکیل لخته در عروق پاها: این لخته همراه با قرمزی و تورم است و عوارض ریوی ایجاد می کند. اگر این لخته درمان نشود، وارد جریان خون شده و آمبولی ریه می دهد. در نتیجه آمبولی ریه هم بیمار دچار تنگی نفس می شود و در خانم ها بسیار کشنده است. این لخته در خانم های چاق، کسانی که زایمان سزارین زیادی داشته یا زیاد استراحت کرده اند، دیده می شود.
8- ارتباط نوزاد و مادرک عدم موفقیت کافی در شیردهی و گرفتن سینه مادر توسط نوزاد
 
عوارض بلند مدت سزارین:
1- دیر تر جمع شدن رحم: در سزارین بیشتر است و علل مختلفی دارد. استفاده از داروهای بیهوشی، داشتن فیبروم های رحمی، خانم هایی که جنین درشت داشته یا دوقلو یا چند قلو باردار بوده و سزارین کرده اند.
2- عفونت محل سزارین: در کسانی که کیشه آبشان پاره شده است یا درگیر ترشحات عفونت شده اند و علائمی مثل تب، قرمزی، تورم و خروج ترشحات چرکی از محل برش دارند. با این عوارض مادر نیاز مجدد به بستری شدن دارد.
3- ضایعات پستانی: چون ترشح شیر در مادرانی که سزارین کرده اند، دیرتر اتفاق می افتد، بنابراین ضایعات پستانی همچون زخم شدن نوک پستان ها یا التهاب پستان ها در آنها بیشتر دیده می شود.
4- افسردگی
5- ناباروری ثانویه


عوارض برای نوزاد:
1- عواقب کوتاه مدت سزارین: کم وزنی، نیاز بیشتر به مراقبت های ویژه، عدم تکامل دستگاه گوارش، زردی و اختلال تنفسی
2- عوارض درازمدت سزارین: بیشتر به آسم، دیابت و چاقی مبتلا می شوند و خود چاقی زمینه ساز بروز بیماری های قلبی – عروقی و انواع سرطان ها خواهد بود.
 
مزایا سزارین
1- میزان درد زایمان برای سزارین: در زایمان طبیعی درد پیش از زایمان و پس از آن دیده می شود اما درد سزارین عمدتا پس از زایمان در محل برش حس می شود و به کمک مسکن های تزریقی و خوراکی می توان آن را رفع کرد.
2- میزان استرس در سزارین: کم
منبع : همشهری تندرستی

 

يکشنبه 20/2/1394 - 21:40
جهانگردی

 روستای مصر کجاست,روستای تاریخی مصر

روستای تاریخی مصر, روستایی از توابع شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان است

 

مصر (نام‌های پیشین: چاه دراز، کلاته یوسف، مزرعه یوسف)، روستایی از توابع شهرستان خور و بیابانک در استان اصفهان است. این روستا در دشت کویر ایران و در ۴۵ کیلومتری شرق جندق و در ۶۰ کیلومتری شمال خور واقع شده است.  روستای مصر یا کویر مصر درست در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان قرار دارد. مصر به همراه دو روستای بسیارکوچک دیگر به نامهای امیرآباد و فرحزاد دریک خط شمالی– جنوبی به طول حدود ۶ کیلومتر واقع شده‌اند. این روستا یکی از مناطق جذاب گردشگری ایران به‌حساب می‌آید و نام دریای شنی کویر مصر برای بسیاری از طبیعت‌گردان آشناست. بخشی از فیلم خیلی دور، خیلی نزدیک در این روستا فیلم‌برداری شده‌است. 

عکس های روستای مصر,آشنایی با روستای مصر

ریشه نام روستای مصر
چندین سال پیش بنیانگذار این روستا فرد سرمایه‌داری به نام یوسف بود که به شبانی و چراندن گوسفندان می‌پرداخت. عمر این روستا شاید بیشتر از ۱۰۰ سال نباشد، اما همه آن را به نام مزرعه یوسف می‌شناختند تا آنکه قناتهای روستا خشک و کم آب شد و یوسف را مجبور به حفر چاه با موتورهای دیزلی انگلیسی کرد. چند سال بعد از بهره‌برداری از این چاه، دوباره سفره‌های زیرزمینی آب پائین‌تر رفت تا اینکه یوسف چاه عمیق‌تری را حفر کرد به همین دلیل اهالی روستاهای همجوار، این روستا را «چاه دراز» نامیدند. 

عکس های روستای مصر, تصاویر روستای مصر

 اما از آنجایی که یوسف این نام را دوست نداشته از اهالی خواست چون نام وی یوسف و داستان یوسف پیامبر نیز در سرزمین مصر اتفاق افتاد بود از آن به بعد نام این روستا را مصر بنامند. اهالی روستا نیز از آنجا که برای یوسف احترام زیادی قائل بودند، این روستا را "مصر" نامیدند. یوسف دستور داد تا در وسط روستا نیز خیابان عریضی به طول حداقل ۵۰۰ متر احداث شود و در پاسخ به ابهامات اهالی که می‌گفتند روستای ما کوچک است و نیازی به احداث این خیابان عریض و طویل نیست می‌گفت که در آینده‌ای نزدیک اینجا معروف و شلوغ می‌شود. جالب اینکه این پیش بینی یوسف درست از آب درآمد و اکنون گردشگران زیادی از این روستا دیدن می‌کنند به نحوی که اکنون این روستا یکی از مقاصد مهم طبیعتگردی در ایران به شمار می‌آید.   

عکس های روستای مصر,تصاویر با روستای مصر

 شرح روستای مصر
در ورودی روستا دو تاق کوچک مقابل هم قرار دارد که داخل یکی ژنراتور بزرگی وجود دارد که برق مصر و روستای هم جوار آنرا (فرحزاد)از این طریق تامین می گردد و دیگری تنها مغازه‌ی روستاست که مجهز به خط تلفن ثابتی است که ارتباطات مخابراتی ساکنان یا احیانا مسافران را برقرار می‌کند.    

روستای مصر در خورو و بیایانک,جاذبه های گردشگری روستای مصر

  جاذبه‌های گردشگری روستای مصر
وجود چاه آب عمیق، سرسبزی منطقه بیابانی و کشت درخت گز و ... جهت جلوگیری از جابجایی شن‌های روان، بلوار به عرض حدود ۵۰ متر داخل روستا، وجود خانه‌های قدیمی و بازسازی آنها جهت اسکان توریست، موتور سواری، شترسواری در کویر و از همه مهمتر وجود نیزارهایی وسیع و سرسبز در فاصله ۵ کیلومتری روستا و وجود تپه‌های شنی در اطراف آن از جمله عواملی هستند که باعث جذب توریست در دل کویر گشته است و حضور توریست‌های خارجی برای دیدن عجایب کویر مرکزی ایران در آن فراوان است. بسیاری از منجمان ایرانی و خارجی آسمان صاف و تاریک این مکان را برای برپایی کارگاه‌های رصدی خود انتخاب می‌کنند و همچنین بسیاری از عکاسان از طبیعت کویری آنجا برای عکاسی استفاده می‌نمایند.

     روستای مصر در خورو و بیایانک,جاذبه های گردشگری روستای مصر

 روستای تاریخی مصر در دشت کویر ایران و در ۴۵ کیلومتری شرق جندق واقع شده است

 

گردشگری,تور گردشگری

روستای مصر یا کویر مصر درست در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان قرار دارد

   گردشگری,تور گردشگری

روستای تاریخی مصر یکی از مناطق جذاب گردشگری ایران به‌حساب می‌آید

  عکس های روستای مصر,آشنایی با روستای مصر

بنیانگذار روستای مصر فرد سرمایه‌داری به نام یوسف بود

  عکس های روستای مصر, تصاویر روستای مصر

روستای مصر یا کویر مصر  در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان قرار دارد.

  عکس های روستای مصر,تصاویر با روستای مصر

در ورودی روستای تاریخی  مصر دو تاق کوچک مقابل هم قرار دارد

  روستای مصر در خورو و بیایانک,جاذبه های گردشگری روستای مصر

 نیزارهایی وسیع و سرسبز در نزدیکی روستا  باعث جذب توریست در دل کویر گشته است

  روستای مصر در خورو و بیایانک,جاذبه های گردشگری روستای مصر

 روستای مصر یکی از مقاصد مهم طبیعتگردی در ایران به شمار می‌آید.  

  گردشگری,تور گردشگری

وجود خانه‌های قدیمی در روستای تاریخی مصر زیبایی خاصی به این روستا بخشبده است

  عکس های روستای مصر,آشنایی با روستای مصر

 

 بیتوته

wikipedia.org

khabaronline.ir

يکشنبه 20/2/1394 - 21:39
آموزش و تحقيقات

بهترین وضعیت خوابیدن برای بدن



خواب, بهترین وضعیت خوابیدن, بهترین طرز خوابیدن

 

وضعیت خوابیدن روی ستون فقرات و جریان خون تاثیر میگذارد

 

بهترین وضعیت خوابیدن برای بدن
بشر برای سالم بودن و سالم زیستن به خواب نیاز دارد. اکثر متخصصان معتقدند هشت ساعت خواب شبانه یعنی معادل یک‌سوم شبانه‌روز برای همه لازم است، اما آیا می‌دانید علاوه بر ساعات خواب، نحوه خوابیدن نیز روی سلامت تاثیر می‌گذارد؟

خوابیدن به پشت، روی شکم، به پهلو یا به شکل جنینی جزو وضعیت‌های معمول خواب است که روی نحوه تنفس، وضع ستون فقرات و یا جریان خون تاثیر می گذارد.

در این مطلب 8 نوع وضعیت مختلف خوابیدن و تاثیر آن بر سلامتی بدن را بیان می کنیم:
1- خوابیدن به پشت، دست‌ها بالا

‌- مفید برای کمر و صورت
به این حالت خواب، وضعیت «ستاره دریایی» نیز می‌گویند. در این حالت فرد به پشت می‌خوابد و دست‌هایش به سمت بالا و دو طرف بالش قرار می‌گیرد. این وضع خواب برای کمر خوب است.

 

فرقی نمی‌کند دست‌ها را در دو طرف بالش قرار بدهید یا نه، خوابیدن به پشت در صورتی‌ که دست‌ها را روی صورت نگذاشته باشید، برای پوست‌تان نیز مفید است. این نحوه خواب باعث جلوگیری از بروز چین‌و‌چروک صورت و پوست سینه می‌شود. در حالت کلی خوابیدن به پشت باعث کاهش سوزش معده می‌شود. این وضعیت خواب در خانم‌ها احتمال افتادگی سینه‌ها در سنین بالا را کاهش می‌دهد.

با این همه، در وضعیت ستاره دریایی احتمال آپنه خواب و خروپف زیاد است. از دیگر نقاط ضعف این وضعیت، فشار زیاد به تاندون‌های شانه‌ها و کاهش جریان خون موضعی است که غالبا به تاندونیت (التهاب تاندون ها) منجر می‌‌شود.

 

2- خوابیدن به پشت، دست‌ها‌ در راستای بدن : 

- مفید برای گردن
خوابیدن به پشت در حالی که دست‌ها در کنار بدن قرار داشته باشد، بهترین وضعیت خواب برای سلامت است. این نحوه خوابیدن برای ستون فقرات و گردن خوب است. البته باید حواستان باشد‌ از بالش‌های خیلی بلند و نامناسب استفاده نکنید. تنها ایراد این وضعیت خواب تاثیر آن روی تنفس است. افرادی که به این شکل می‌خوابند، بیشتر از بقیه خر و پف می‌کنند. در واقع خوابیدن به پشت ممکن است باعث مسدود‌شدن مجاری تنفسی شود که به آن «آپنه خواب» می‌گویند.

 

3- خوابیدن به روی شکم

- ‌مراقب گردنتان باشید
خوابیدن به روی شکم به سلامتی‌تان آسیب می زند. سعی کنید هرگز در این وضعیت نخوابید. این وضعیت خوابیدن باعث بروز کمردرد و گردن‌درد و چین و چروک پوست صورت می‌شود. خوابیدن روی شکم در خانم‌ها به خراب‌شدن پوست سینه نیز منجر می‌شود و در دراز مدت می‌تواند موجب دردهای مفاصلی در شما شود. تنها مزیت این نوع خوابیدن، کاهش احتمال خر و پف شبانه است.


بی‌شک وقتی فرد روی شکم می‌خوابد و سر را داخل بالش فرومی‌برد، نمی‌تواند به درستی نفس بکشد. لذا بایستی فرد سر خود را در جهتی بگذارد که بتواند نفس بکشد؛ همین کار باعث بروز درد در گردن، سر و شانه‌ها می‌شود. خوابیدن روی شکم می‌تواند باعث بروکسیزم (دندان‌قروچه) و درد در ناحیه فک صورت و یا سردرد شود.


4- وضعیت جنینی

- باعث بروز کمردرد و گردن‌درد می‌شود
این وضعیت درست مانند وضعیت قرارگیری جنین در شکم مادر است. در وضعیت جنینی، فرد به پهلو دراز می‌کشد، در حالی ‌که پاها را به داخل شکم جمع می‌کند، چانه را به بازوها نزدیک و دست‌ها را خم می‌کند.
بیشتر افراد به این صورت می‌خوابند و وضعیت نسبتا راحتی در نظر گرفته می‌شود، اما وضعیت خواب جنینی باعث بروز کمردرد و گردن‌درد می‌شود. علاوه بر این، خمیدگی بدن به سمت پایین مانع از تنفس عمیق خواهد شد. در عوض وضعیت جنینی برای افرادی که خروپف می‌کنند و برای خانم‌های باردار شرایط مناسبی است.

 

خواب,خوابیدن,نحوه صحیح خوابیدن

خوابیدن به پشت احتمال افتادگی سینه‌ در سنین بالا را  در خانم ها کاهش می‌دهد

 

5- خوابیدن به پهلو، دست‌ها در راستای بدن

- مراقب‌ چین ‌و ‌چروک پوستی باشید
متخصصان معتقدند، خوابیدن به پهلو برای ستون فقرات مفید است. خوابیدن به پهلو و قراردادن دست‌ها در راستای بدن باعث می‌شود ستون فقرات در حالت طبیعی خود قرار داشته باشد. به این ترتیب باعث کاهش کمردرد و گردن‌درد می‌شود.

 

به عقیده متخصصان، خوابیدن به پهلو و همچنین استفاده از بالشی کوچک بین زانوها می تواند از فشار زیاد به مهره های کمر و نیز عضلات و رشته های عصبی متصل به ستون فقرات بکاهد. خوابیدن به پهلو موجب کاهش رفلاکس اسید معده (برگشت اسیده معده به مری) می‌شود، خروپف کمتر می‌شود و برای خوابیدن در دوران بارداری مناسب است. این نوع خوابیدن از آپنه خواب نیز پیشگیری می‌کند.

 

مشکل اصلی خوابیدن به پهلو، تاثیر آن روی پوست است. افرادی که به طور مرتب در این وضع می‌خوابند، بیشتر در معرض چین و ‌چروک پوستی قرار می‌گیرند، چون پوست در تماس و ساییدگی با بالش و زمین قرار می‌گیرد. همچنین احتمال افتادگی سینه‌ها در خانم‌هایی که در این شرایط می‌خوابند نیز بیشتر است.


6- خوابیدن به پهلو، دست‌ها مقابل بدن

- در این نوع خوابیدن احتمال کمر درد وجود دارد
خوابیدن به پهلو و قرار‌دادن دست‌ها در مقابل بدن، همان فواید خوابیدن به پهلو و قراردادن دست‌ها در راستای بدن را دارد. با این ‌حال در این شرایط به دلیل بروز مشکلاتی در جریان خون و فشار به عصب‌ها، احتمال کمردرد و درد بازوها وجود دارد.

 

7- خوابیدن به پهلوی چپ یا راست

- شانه‌ها و پاها در عذاب
اگر به پهلو می‌خوابید باید حواستان باشد به پهلوی چپ می‌خوابید یا راست. خوابیدن به پهلوی راست باعث افزایش سوزش معده می‌شود؛ در صورتی که خوابیدن به پهلوی چپ اعضای داخلی مانند کبد، ریه‌ها و معده را به زحمت می‌اندازد. پزشکان به خانم‌های باردار توصیه می‌کنند که به پهلوی چپ بخوابند، اما بهتر است حواستان باشد که به طور مداوم به یک پهلو نخوابید. خوابیدن طولانی‌مدت روی یک پهلو باعث می‌شود فشار زیادی به شانه‌ها و پاها وارد شود.

نتایج پژوهشی که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، نشان می‌دهد افرادی که همیشه روی یک پهلو می‌خوابند، بیشتر در معرض سنگ کلیه قرار می‌گیرند. بررسی‌های انجام‌ شده روی 93 بیماری که به سنگ کلیه مبتلا بودند نشان داده است سنگ کلیه 79 درصد این افراد در سمتی قرار دارد که روی آن خوابیده‌اند.

 

بهترین وضعیت خواب, فواید خواب, عوارض به پشت خوابیدن

خوابیدن به پهلوی راست باعث افزایش سوزش معده می‌شود

 

8- خوابیدن با چند بالش

- ‌مفید برای ستون فقرات
در هر حال، هر کدام از ما عادت‌های مخصوص به خودمان را داریم و وضعیت خوابیدن از این عادت‌ها مستثنا نیست. تا حد امکان وضعیت خوابیدن‌تان را اصلاح کنید، اما در هر حالت برای داشتن خوابی راحت بهترین کار استفاده از چند بالش است.
افرادی که به پشت می‌خوابند، می‌توانند یک کوسن کوچک زیر گودی کمرشان قرار دهند. قراردادن یک بالش کوچک دیگر زیر ران‌ها برای افرادی که به پشت می‌خوابند باعث حمایت بیشتر از مفاصل‌شان خواهد شد.
افرادی که به پهلو می‌خوابند، باید یک بالش کوچک بین زانوهایشان بگذارند.


توصیه می‌شود برای زیر سرتان از بالش‌های ارتوپدی استفاده کنید تا انحنای طبیعی گردن‌تان را حفظ کند. بالش های طبی در کاهش فشار وارده به مهره های گردن و قسمت فوقانی ستون فقرات، حفظ انحنای طبیعی ستون مهره ها، حفظ وضعیت مناسب سر نسبت به بدن و کاهش کشیدگی های ستون مهره ها موثر می باشند.


بالش های طبی در مواردی که مشکلات آرتروز گردن و یا ناراحتی های ستون مهره ها مانند دیسک کمر و دیگر مشکلات وجود دارند می توانند کمک کننده باشند. بالش های طبی همچنین به حفظ وضعیت صحیح ستون مهره ها در قسمت های بالا (گردن) و پایین (کمر) ستون فقرات کمک می کنند. با توجه به جنس پلی اورتان و ساختمان دارای انحنا و شیار، بالش های طبی همچنین می توانند از تعریق بیش از حد در حین خواب جلوگیری نمایند.

 

منابع :
jamejamonline.ir
irinn.ir

 

يکشنبه 20/2/1394 - 21:38
بیماری ها

5 عامل‌ سکته‌ قلبی را فراموش‌نکنید



 

عوامل ایجاد سکته قلبی, ورزش‌های بدنسازی

 

عصبانیت شدید امکان بروز حمله قلبی را افزایش میدهد.


وقتی صحبت از حمله قلبی به میان می‌آید، بیش از هرچیز به یاد کلسترول و فشارخون بالا و مصرف دخانیات می‌افتیم. درست است که این عوامل جزو دلایل اصلی سکته قلبی محسوب می‌شود، اما نباید از عوامل دیگری که کمتر در موردشان صحبت می‌شود غافل شد. چون از عصبانیت گرفته تا انجام ورزش‌های بدنسازی می‌تواند عاملی برای حمله قلبی باشد.

 

5 عامل کمتر شناخته شده سکته قلبی را بهتر بشناسیم.

 

عوامل ایجاد سکته قلبی

افزایش ترشح آدرنالین خون خطر سکته قلبی را بالا می‌برد.

 

عصبانیت شدید و ناگهانی
این روزها کم نیستند، تعداد افرادی که به ناگاه از کوره در می‌روند و مانند آتشفشانی از خشم فوران می‌کنند، اما همین عصبانیت‌ ناگهانی بلای جان قلب است، در نتیجه توصیه می‌شود در همه حال خونسردی خود را حفظ کنید. نتایج یک پژوهش در استرالیا‌ نشان می‌دهد، خشم و از کوره در رفتن امکان خطر سکته قلبی را بالا می‌برد. به عقیده این محققان، عصبانیت شدید امکان بروز نوع خاصی از انفارکتوس به‌نام «تاکو تسوبو» (Tako-tsubo) را فراهم می‌کند.

 

چرا و چگونه؟
زمانی‌ که به یکباره از کوره در می‌روید، بدن، آدرنالین ترشح می‌کند و این هورمون ضربان قلب را بالا می‌برد. متاسفانه میزان بالای آدرنالین برای سلول‌های قلبی سمی است. اگر رگ‌های خونی از قبل دچار اشکال و تنگی باشد، نمی‌تواند مایحتاج قلب برای ادامه تپش را فراهم سازد. در نتیجه قلب دچار حمله ناگهانی می‌شود.

 

عصبانیت‌ ناگهانی, مشکلات قلبی

ورزش باعث افزایش ضربان قلب می‌شود.

 

اضطراب بیش از حد
اضطراب مداوم ردپای خود را روی پوست، گوارش و سر به جا می‌گذارد و به قلب نیز رحم نمی‌کند. استرس زیاد در افرادی که مشکلات قلبی مانند فشار خون بالا دارند خطر گرفتگی عروق و انفارکتوس را بالا می‌برد.

 

چرا و چگونه؟
استرس فشار وارده به قلب و در نتیجه نیاز به اکسیژن را افزایش می‌دهد. درست مانند یک خودرو که در سرعت‌های بالا به سوخت بیشتری نیاز دارد. زمانی که بدن دچار استرس می‌شود، هورمون‌هایی که ضربان قلب را بالا می‌برد بیشتر ترشح می‌شود. اگر رگ‌ها به دلیل مصرف دخانیات یا دیابت و موارد دیگر در معرض گرفتگی باشد، قلب به میزان کافی سوخت یعنی اکسیژن برای رویارویی با این سرعت بالا دریافت نمی‌کند و در نتیجه دچار اشکال می‌شود.

 

فشارخون بالا, عوامل ایجاد سکته قلبی

 

رابطه جنسی غیرعادی
امکان سکته قلبی در حین رابطه جنسی بیش از حد پرحرارت امکان‌پذیر، اما چندان شایع نیست. محققان آمریکایی سلامت قلب، گروهی از مردان بین 50 تا 60 سال را قبل و بعد از رابطه جنسی مورد بررسی قرار دادند. محققان مشاهده کردند که در یک درصد افراد شرکت‌کننده خطر بروز سکته قلبی بعد از رابطه جنسی پرحرارت به میزان 7 /2 درصد افزایش می‌یابد.

 

چرا و چگونه؟
این مورد بسیار نادر است اما باید بدانید که رابطه جنسی نیز مانند ورزش باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. در نتیجه افرادی که قلب حساس و ضعیفی دارند باید هوشیارتر باشند. اگر این افراد به درستی داروهای مربوط به قلب را مصرف کنند، حواسشان به شیوه تنفس‌شان باشد و موارد منع مصرف داروها را رعایت کنند می‌توانند احتمال بروز این مشکل را به حداقل برسانند. توجه داشته باشید که هر نوع تنگی نفس یا درد در قفسه سینه بعد از فعالیت جنسی(حتی دردهای خفیف) باید مورد بررسی پزشکی قرار بگیرد.

 

عوامل ایجاد سکته قلبی

مصرف بیش از اندازه فست‌فود یکی از عوامل بروز سکته قلبی است.

 

مصرف بیش از اندازه چربی
انواع پنیرها، سس‌ها، فست‌فودها و... سرشار از چربی است. اگر عادت به خوردن مواد غذایی این‌چنینی دارید ، حواستان به سلامت قلب‌تان باشد. نتایج پژوهشی که روی 1968 قربانی سکته قلبی انجام شده، نشان می‌دهد 158 نفر از این قربانیان 26 ساعت قبل از حادثه غذای چرب مصرف کرده بودند.

 

چرا و چگونه؟
به عقیده محققان، مصرف یک وعده غذای چرب باعث بروز سکته قلبی نمی‌شود. اما اگر به خوردن این قبیل غذاها عادت دارید بهتر است بدانید که کلسترول خون‌تان بالا رفته و خطر تصلب شرایین یعنی مسدود شدن عروق افزایش پیدا می‌کند و در این صورت نیز راهی جز سکته قلبی باقی نمی‌ماند.

 

 

 

ورزش‌های مقاومتی مانند بدنسازی
شکی نیست که ورزش برای سلامت مفید است، اما به شرطی که با توجه به شرایط جسمی‌تان ورزش مناسبی انتخاب کرده باشید. به طور کلی، بهتر است ورزش‌های استقامتی مانند پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را برای سالم بودن انتخاب کنید. این ورزش‌ها برای افزایش سلامت قلب مفید است و باعث کاهش عوامل بروز سکته قلبی مانند کلسترول یا فشار خون می‌شود. در عوض ورزش‌های مقاومتی مانند بدنسازی این تاثیر را به جا نمی‌گذارد. توجه داشته باشید در حین بلند کردن وزنه‌های سنگین، فرد نفس خود را حبس می‌کند. اگر این افراد سابقه فامیلی داشته باشند و از سلامت قلبی بالایی برخوردار نباشند باید بیشتر احتیاط کنند.

 

چرا و چگونه؟
انجام ورزش‌های مقاومتی که باعث بسته شدن دهان می‌شود مانع از رسیدن اکسیژن کافی به قلب می‌شود چون تنفس به درستی انجام نمی‌شود. در نتیجه در افرادی که قلب حساس و آسیب‌پذیری دارند باعث افزایش خطر سکته قلبی می‌شود. اگر تصور می‌کنید قلب آسیب‌پذیری دارید بهتر است ابتدا ورزش مورد نظر را به صورت آزمایشی انجام دهید تا نوع و تاثیر آن را روی جسم‌تان مشاهده کنید.
منبع:jamejamonline.ir

يکشنبه 20/2/1394 - 21:37
نوشیدنی و دسرها
اگر می خواهید مهمان های تان را با یک دسر متفاوت غافلگیر کنید، پیشنهاد می‌کنیم این دسر را درست کنید. تارت توت فرنگی یکی از انواع تارت هایی است که هم خوشمزه و هم بسیار زیبا است.

تارت توت فرنگی

 مواد لازم برای خمیرتارت

  •  2 /1 پیمانه شکر    
  •  2 /1 1 پیمانه آرد    
  • 150 گرم کره   
  • 8 /1  ق چ نمک   
  • 3-2 ق س آب سرد

مواد لازم برای کرم کاستارد

  •  2/1 و 1 پیمانه شیر  
  • 2/1 پیمانه پودر قند
  • 1 ق س سر پر آرد  
  • 2 عدد زرده تخم‌مرغ    
  •  1 ق س کره    
  • 8 /1 ق چ وانیل     
  • 1 ق س سر پر نشاسته ذرت  
  • مقداری توت‌فرنگی دو نیم شده

طرز تهیه:

1.  برای آماده کردن خمیر تارت آرد، نمک و شکر را در کاسه‌ای گود ریخته، چند بار الک کنید. کره را به قطعات ریز خرد کرده و به کاسه اضافه کنید.

2. با نوک انگشتان کره را به خورد آرد دهید، تا مخلوط به شکل خرده نان در آید. سپس آب سرد را آرام آرام اضافه کنید تا مواد خمیری شوند.

3.  این خمیر را به آرامی  تا جایی ورز دهید که مواد به خوبی مخلوط شوند. اگر مواد بیشتر از حد ورز داده شود، خمیر تارت سفت می‌شود. خمیر را به مدت نیم ساعت در کیسه پلاستیکی در یخچال استراحت دهید.

4. سپس آن را درسطح آرد پاشی شده، با وردنه پهن کنید و به اندازه قالب برش بزنید. خمیر را در محفظه قالب پهن کنید. بعد از اینکه همه خمیر قالب زده شد، با چنگال چند سوراخ در کف تارت ایجاد کنید.

5. پس از آن قالب را در فر از پیش گرم شده با 200 درجه سانتیگراد قرار بدهید. بعد از این مدت قالب را بیرون آورده ، بگذارید تارت‌ها خنک شوند.

روش تهیه کرم کاستارد:

1. ابتدا آرد، نشاسته ذرت و پودر قند را در شیر سرد حل کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. مخلوط را مدام هم بزنید تا غلیظ شود.

2. در ظرفی دیگر زرده‌ها را با وانیل مخلوط کرده و با همزن برقی هم بزنید. سپس آن را به مخلوط اولیه اضافه کنید و سریع هم بزنید تا تخم‌مرغ در مایه نبندد. به مدت یک تا دو دقیقه مخلوط را روی حرارت ملایم هم بزنید.

3. پس از آن کره را به مواد اضافه کرده و از روی حرارت بردارید. زمان دهید تا  کرم سرد شود.

نکته: برای اینکه کرم تا زمانی که سرد می شود رویه نبندد، باید هر از گاهی آن را هم زد یا اینکه با محافظ غذا روی آن را پوشاند طوری که محافظ با سطح کرم تماس داشته باشد.

4. نان‌های تارت را از قالب در آورده و در آنها کرم کاستارد بریزید. روی تارت‌ها  را با توت فرنگی نیمه شده و کمی خامه تزیین کنید.

یه جور دیگه

- اگر عجله داشتید می توانید کرم کاستارد آماده تهیه کنید و طبق دستور روی بسته آن را درست کنید.

-به جای کرم کاستارد می‌توانید از خامه فرم گرفته شیرین هم روی نان‌های تارت بریزید. به این ترتیب تارت‌های‌تان سریع‌تر آماده می‌شوند.

از کجا بخریم؟

- کرم کاستارد را از فروشگاه های لوازم قنادی تهیه کنید.
مجله آشپزی مثبت
 
يکشنبه 20/2/1394 - 21:31
نوشیدنی و دسرها

طرز تهیه کمپوت سیب


طرز تهیه کمپوت سیب

طرز تهیه کمپوت سیب

مواد لازم :
سیب      ۹۵۰ گرم
شکر      ۸ قاشق سوپخوری
 آب     ۲.۵ فنجان
 پوست لیمو ترش      ۲۵ گرم

طرز تهیه کمپوت سیب :
آب را بجوش آورده، شکر و پوست لیمو ترش را در آن ریخته چند دقیقه که گذشت سیب را در آن بریزید. هر قطعه سیب که نرم شد، آن را بیرون آورده در ظرف بلوری بریزید. بعد آخر کار شربت را بجوشانید تا به اندازه دو لیوان برسد. شربت را در پایان کار روی سیب‌ها بریزید.

 

 

 

شنبه 19/2/1394 - 18:29
آشپزی و شیرینی پزی
طرز تهیه مربا لیمو ترش بدون پختن!
طرز تهیه یک مربای بدون پخت!!
 
 
این مربا بدون پخت است و در کنار چایی بسیار زیبا و خوشمزه میشه. این مربا را هنگامی که میهمان دارید در کنار چایی سرو کنید .هم به صورت تنها میتوان خورد و هم اگر کسی مایل باشد میتواند داخل چایی بی اندازد که باز چایی طعم خوبی میگیرد.
 
 
 
مواد تهیه را به طور دقیق نمی توان گفت بستگی به ظرف شما دارد.
لیمو ترش سالم و بی لک شیرازی نیم کیلو
شکر به مقدار لازم
چوب دارچین چند تکه
هل سبز درسته چند عدد کمی با دست فشار دهید که بشکنند تا عطر ان در مربا بیرون بزند
 
 
 
لیمو ترشها را بعد از شستن خوب خشک کنید سپس انها را حلقه های باریک برش دهید و هسته های ان را با نوک یک چاقو جدا کنید.سپس حلقه های لیمو را به ترتیب داخل یک ظرف شیشه ای که در ان محکم شود بچینید و لابه لای ان شکر بریزید (زیاد بریزید)تکه های چوب دارچین و هل را نیز لا بلا قرار دهید.تمام شیشه را پر کنید و در انتها نیز مقدار زیادی شکر روی لیموها بریزید. و در ان را محکم کنید و روزها جلوی نور افتاب بگذارید. و شبها داخل اشپزخانه.اگر بعد از چند روز سر شیشه خالی شد مجددا روی ان شکر بریزید.بعد از تقریبا 1 ماه این مربا اماده است.تا دیر نشده این مربا را درست کنید.من خیلی وفت پیش این مربا را درست کردم و شب قبل انرا در کنار چایی سرو کردم. در 2 نوبت به ان شکر اضافه کردم.یک بار ان را در عکس ببینید کاملا سطح مایع پایین رفته است. گاهی نیز من شیشه را بر می داشتم و انرا تکان میدادم. اضافه کردن دارچین و هل اختیاری است و در دستور اصلی نبوده اما به نظر من عطر خوبی به ان میدهد.
 
 
من تمام ابلیموی باقی مانده  از نصف کردن لیمو را درون شیشه ریختم کمی مربا ترش تر و ابکی تر از همیشه شده است. بنابراین از همیشه شکر بیشتری استفاده شد.
 
 
شنبه 19/2/1394 - 18:28
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته