• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5802روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
این گوشی مجهز به دوربین 1.3 مگاپیکسلی است و دریافت سیگنال های تلویزیونی هم با آن ممکن است.
گوشی تلفن همراه LG VX9800 یک محصول بی نظیر با صفحه کلید کامل است که به سفارش اپراتور آمریکایی verizon طراحی شده است.
این گوشی مجهز به دوربین 1.3 مگاپیکسلی است و دریافت سیگنال های تلویزیونی هم با آن ممکن است. این محصول به سرویس GPS هم مجهز است.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
کامپیوتر و اینترنت
طی مراسم سالیانه ویژه ای در سنگاپور، نوکیا طیف محصولات خود را با معرفی دو گوشی جدید GSM توسعه بخشید.
شرکت نوکیا سه مدل جدید از گوشی های خود را معرفی کرد. این گوشی ها مقرون به صرفه، با دوربین وطراحی زیبا کاربران تازه کار را هدف قرار داده است.
طی مراسم سالیانه ویژه ای در سنگاپور، نوکیا طیف محصولات خود را با معرفی دو گوشی جدید GSM توسعه بخشید. یکی از این دو گوشی، مدل مقرون به صرفه 6151 است که مجهز به فناوری 3G می باشد. این مدل، شکیل و فشرده
است. مدل 6080 نوکیا نیز طرحی جذاب داشته، مجهز به دوربین است و ویژه گی هایی با قابلیت کاربری آسان دارد.
انتظار می رود مدل 6151 در سه ماهه سوم سال 2006 با قیمت تقریبی خرده فروشی 240 یورو (بدون در نظر گرفتن مالیات یا یارانه ها) به بازار عرضه شود.
مدل 6080 احتمالا" در سه ماهه چهارم سال 2006 به بازار عرضه خواهد شد و قیمت برآوردی خرده فروشی آن (بدون احتساب مالیات یا یارانه) حدود 180 یورو خواهد بود.
مدیر عمومی بخش تلفن های همراه شرکت نوکیا "کای اویستامو" (Kai Oistamo) می‌گوید: "در حالیکه امروزه بیش از 100 اپراتور در جهان خدمات 3G ارائه می دهند، مصرف کنندگان در اقصی نقاط جهان مزایای متعدد
فناوری 3G (از جستجوی سریع تر گرفته تا پست الکترونیکی، بارگذاری موسیقی و بازی های رایانه ای) را درک می کنند.
طرح شکیل و قیمت مناسب، مدل 6151 را به گوشی جذابی تبدیل کرده است. مدل هایی همانند مدل 6151 مطمئنا" خدمات رسانی 3G را برای گستره وسیع تری از مصرف کنندگان فراهم می سازند.
"
مدل 6151، مزایای فناوری 3G را به کاربران معرفی می کند. (همانند محتویات صوتی و ویدئویی چند رسانه ای یا بارگذاری آهنگ ها یا کلیپ های ویدئویی مورد علاقه شما).
این گوشی فشرده با طرحی کلاسیک، طیف جامعی از ویژگی های فنی، همانند دوربین 1/3 مگا پیکسلی، فناوری "بلوتوث" و دستگاه پخش موسیقی با کارت حافظه Micro SD دارد. با عرضه این مدل (6151) دسترسی به خدمات و
کاربردهای فناوری 3G آسان شده است.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
کامپیوتر و اینترنت
مهم ترین ویژگی این گوشی مجهز بودن آن به یک صفحه کلید بریل است.
شرکت سامسونگ پس از ساخت باریک ترین گوشی جهان گوشی ویژه ای را برای نابینایان طراحی کرده که به خاطر طراحی عالی اش برنده جایزه طلا در فستیوال Industrial Design Excellence Awards (IDEA) گردیده است.
مهم ترین ویژگی این گوشی مجهز بودن آن به یک صفحه کلید بریل است. این صفحه کلید توسط شعبه سامسونگ در چین طراحی شده و افراد نابینا با این روش می توانند دست به ارسال و دریافت SMS بزنند. البته نگارش SMS با خط بریل انجام می شود.
مقامات سامسونگ معتقدند با طراحی این گوشی بخش کوچکی از بازار را که طور کامل مورد بی توجهی قرار گرفته بود فتح خواهند کرد.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
کامپیوتر و اینترنت
مدل سیاه رنگ این گوشی تا اندازه ای باریک تر از مدل سفید آن است
نوکیا بزرگترین سازنده گوشی تلفن همراه در جهان اعلام کرد گوشی 8801خود که از نظر طراحی جزء گوشی های پرطرفدار این شرکت است را به زودی به رنگ سیاه نیز عرضه خواهد کرد.
مدل سیاه رنگ این گوشی تا اندازه ای باریک تر از مدل سفید آن است.
صفحه نمایش رنگی 262k ، دوربین SVGA ، بلوتوث، Player سازگار با فرمت های MP3/AAC و رادیوی FM از جمله امکانات این گوشی خوش دست است.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
کامپیوتر و اینترنت
گوشی ان ‪ ۷۰‬نوكیا در مراسم سالانه اهداء جوایز تلفن موبایل كه تحت عنوان "مفیس" (‪ (The Meffys‬در لندن برگزار شد، به عنوان "بهترین گوشی تلفن همراه تفریحی" شناخته و برگزیده شد.
به گزارش روابط عمومی نوكیا، برگزیدگان این مراسم گفتند كه این گوشی علاوه بر داشتن ویژگی‌های برجسته‌ای مانند قابلیت جستجو در اینترنت و استفاده از پست الكترونیكی، یك ابزار تفریحی هم به شمار می‌رود.
Nokia N70
تصاویر
ویژگیها
مراسم مفیس (‪ (Meffys‬كه توسط "همایش تلفن همراه تفریحی" تدارك دیده می شود، مركز رسمی برای سنجش خلاقیت در صنعت تلفن همراه تفریحی است.
نامزدهای برتر در هر گروه بندی توسط كارشناسان مستقل صنعتی ، رسانه ها و تحلیل گران انتخاب شدند، این مراسم همزمان با بازار تلفن همراه تفریحی سال ‪ ۲۰۰۶‬دایر بود.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
کامپیوتر و اینترنت
دوربین دیجیتال 1.3 مگاپیکسلی، صفحه نمایش رنگی 176x220 پیکسلی، بلوتوث، MP3 player، رادیوی FM، حافظه قابل ارتقا تا 512مگابیت، مرورگر وب و email client از جمله دیگر ویژگی های این گوشی است
تالیانیوز- شرکت توشیبا به تازگی یک گوشی فوق باریک به نام Toshiba TS608 را روانه بازار کرده که ضخامت آن تنها 9.9 میلیمتر بوده و وزن آن به 81 گرم می رسد.
به گزارش پایگاه خبری تالیانیوز، هم اکنون Samsung X820 با 6.9 میلیمتر ضخامت باریک ترین گوشی جهان است. این گوشی تنها 66 گرم وزن دارد.
دوربین دیجیتال 1.3 مگاپیکسلی، صفحه نمایش رنگی 176x220 پیکسلی، بلوتوث، MP3 player، رادیوی FM، حافظه قابل ارتقا تا 512مگابیت، مرورگر وب و email client از جمله دیگر ویژگی های این گوشی است.
این گوشی با استاندارد GSM 900/1800 سازگار است و از شبکه های نسل سوم یا EDGE پشتیبانی نمی کند. حداکثر مدت زمان مکالمه با این گوشی 2.5 ساعت و حداکثر مدت زمان standby آ ن شش روز است. Toshiba TS608 هم اکنون در آسیا و اروپا در دسترس است.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
موبایل
گوشی Qtek S200 (HTC) نسبت به کاربردهایی که دارد به موفقیت بزرگی دست یافته است این گوشی ارائه دهنده یک OS جدید، EDGE و پشتیبانی Wi-Fi و یک صفحه نمایش با کیفیت عالی است.
خصیصه های کلیدی
5 OS Windows Mobile
نرم افزارهای راحت فراوان
اندازه مناسب
صفحه نمایش عالی
قابل کنترل بوسیله یک دست
پشتیبانی EDGE و Wi-Fi
همسان سازی یکنواخت و بدون عیب
دوربین 2 مگاپیکسلی عالی
معایب اصلی
پردازشگر کند
جک بلندگوی 5/2 میلی متری
بدنه پلاستیکی
قیمت بالاتر نسبت به مدل Qtek 9100
ابتدا نیاز به کمی توضیح در مورد HTC است. HTC شرکتی است که در حقیقت تولیدکننده تمام دستگاه ها و تضمین کننده آنها برای مشتریان است. هر سری از دستگاه ها مبنی بر یک و همان پایگاه است اما با ضمانت های مختلف فروخته می شود. مثل Qtek (که متعلق به خود HTC است)، i-mate، Dopod، O2، T-Mobile و Orange.
S100در پائیز 2004 عرضه شده است. این دستگاه به طور استثنایی کوچک است و هیچ کاربرد فنی و تکنولوژیکی جدید و خاصی ندارد. اما این تنها اندازه آن نیست که متفاوت است بلکه چندین تغییر کوچک در ظاهر هم داشته است که در کل جالب و خوشایند است و با استفاده از DialPad گوشی و صفحه کلید مجازی آن می توانید شماره یا پیغام متنی را بدون گذاشتن اثر انگشت بر روی آن، بنویسید.
مدل Qtek S200، موفقیت کامل در محصولات فشرده مدل های PocketPC را از آن خود کرده است با Windows Mobile 5.0 کار می کند و اتصال از طریق Wi-Fi دارد همچنین دوربین آن 2 مگاپیکسلی دارد.
بر خلاف مدل S100 که بدنه آن پوشیده شده با سطح باریک فلزهای گرانقیمت است، Qtek از پلاستیک ساخته شده است. برای مثال اگر مدل های قدیمی به زمین می خوردند پس از آن بدون هیچ مشکلی کار می کنند.
Qtek S200 کاملاً مشکی است به جز سه دکمه که روی آن قرار گرفته و منفذه اسپیکر آن که نقره ای رنگ هستند. رنگ مشگی سراسر گوشی کاملاً درخشان هستند و قسمت پشتی گوشی شامل یک آینه برای سهولت در عکس گرفتن از خود، یک فریم در اطراف لنز دوربین و یک نشان دوربین 2 مگاپیکسلی می شود.
بدنه Qtek پوشیده شده با دکمه های کنترل است. این دکمه در سطح گوشی پخش شده اند. D-pad هدایت کننده اصلی بسیار زیبا و استادانه طراحی شده است. در اینجا دو کلید مهم دریافت کننده قرمز و سبز را خواهید یافت که کمی برجستگی دارند و به همین علت در هنگام استفاده به راحتی قابل کنترل هستند.
اگرچه دکمه ها بین کنترل کننده های اصلی تعبیه شده اند ولی فاصله بین دکمه های دریافت کننده مناسب است. در D-pad هدایت کننده اصلی، دو دکمه وجود دارد که همانند کلیدهای نرم برای مدل جدید OS عمل می کنند. عناصر جالب سطح گوشی کلیدهای تحتانی دکمه کنترل کننده اصلی است. برای البته این کلید ویندوز است که منوی شروع را باز می کند، همچنین یک کلید OK که مربوط به اختیار انتخاب شده یا کوچک کردن کاربرد باز شده می شود.
بیشتر عناصر بدنه گوشی به روش استاندارد توزیع شده اند که شبیه به مدل اصلی است. برمی گردیم به اجزاء سطحی گوشی، در قسمت پایین گوشی پورت مادون قرمز که ساده ترین روش برای انتقال اطلاعات است (در مقایسه با بلوتوث) و در قسمت بالای گوشی دکمه روشن کننده و یک روزنه وجود دارد.
قلم گوشی بصورت محکم و ثابت در جایگاه خود قرار نمی گیرد، با استفاده از انگشت خود می توانید قلم را از بالای سمت راست گوشی بیرون درآورید. این عمل خیلی هم به طول نمی انجامد اما ممکن است انگشت شما به دکمه روش کننده گوشی برخورد کند. البته یک روش ساده تر و بهتر در مدل Qtek 9100 بکار رفته است که در آن دکمه روشن کننده در سمت مقابل دستگاه تعبیه شده است.
لبه بالای Qtek S200 نسبتاً ساده است و تنها عنصری که یافت می شود اسلات کارت حافظه SD/MMC می باشد. در جلوی گوشی و در بالای صفحه نمایش یک اسپیکر با دو LED علامت گذاری شده، قرار گرفته اند که چراغ چشمک زن بالایی در هنگامی که دستگاه سیگنال دریافت می کند، سبز رنگ می شود.
این چراغ چشمک زن زمانی که SMS دریافت می کنید یا یک تماس ناموفق داشته اید یا اینکه هشدار دهنده تان فعال باشد نارنجی می شود. هنگامی که گوشی را شارژ می کنید نیز این چراغ نارنجی رنگ می شود. دکمه LED هنگامی که بلوتوث (آبی رنگ) یا Wi-Fi (سبز رنگ) فعال شده باشند، روشن می شود. اگر شما هر دو تکنولوژی بی سیم را فعال کنید، LED بصورت متوالی به رنگ آبی و سبز چشمک می زند.
در سمت چپ، دو دکمه و یک دکمه دو جهته سوئیچ، دکمه تعیین میزان صدا برای بلندگو (در زمان مکالمه) یا اسپیکر وجود دارد. در زیر سوئیچ یک دکمه برای فعال کردن انتقال اطلاعات بدون سیم وجود دارد. این دکمه در بالای دکمه فعال کننده کاربردهای دوربین گوشی تعبیه شده است. البته امکان اشتباه در فشار این دکمه ها زیاد است. دکمه دوربین در مدل اصلی S100 بهتر به نظر می رسد و شاید این به دلیل کوچکتر بودن آن است.
باتری
در قسمت پشتی S200 لنز دوربین دو مگاپیکسلی آن قرار گرفته است البته راجع به دوربین این گوشی مفصل صحبت خواهیم کرد.یک آینه برای عکس گرفتن از خودتان و یک آنتن خارجی اتصال دهنده نیز وجود دارند.
در زیر پوشش پلاستیکی قسمت پشتی گوشی یک باتری پلیمری Li-Ion با ظرفیت 1200 mAh قرار گرفته است. بر خلاف مدل ها قبلی، باتری S200 در هنگامی که پوشش آن را جابجا می کنید بصورت اتوماتیک بازنشانده نمی شود. سیم کارت نیز همانند مدل S100 در زیر باتری جای می گیرد.
همسان ساز miniUSB در قسمت پایینی دستگاه تعبیه شده است البته تنها برای همسان سازی استفاده نمی شود بلکه برای شارژ S200 نیز مورد استفاده است. در کنار اتصال دهنده یک جک بلندگوی 5/2 میلی متری برای هدست استریو وجود دارد. اگر شما دوستار موسیقی هستید ممکن است مایل باشید با استفاده از آدابتور، بلندگوی خود را اتصال دهید. در قسمت پایین گوشی یک منفذه برای soft-reset و میکروفن نیز قرار گرفته است.
صفحه نمایش
صفحه نمایش Qtek S200 حتی اگر درجه وضوح VGA یا اندازه بزرگ نداشته باشد، بسیار عالی است. اندازه آن 5/2 اینج با درجه وضوح QVGA و 240×320 پیکسل که این درجه وضوح امروزه در گوشی های معمولی نیز وجود دارد. با توجه به ابعاد صفحه نمایش S200، درجه وضوح VGA خوب به نظر نمی رسد.
کیفیت صفحه نمایش واقعاً عالی S200 غافل گیر کننده است: رنگ سفید زیبا، رنگ ها کاملاً طبیعی و کنتراست یا هم سنجی آنها بی عیب و نقص است. در مقایسه با مدل های S100، 9100 و یا حتی 9000 که دارای صفحه نمایش VGA هستند ، مدل S200 واقعاً عالی به نظر می رسد.
این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید نیز قابل رویت و خواناست و حتی بهتر از مدل S100 که حروف کوچک به سختی قابل رویت هستند، می باشد. میزان روشنایی صفحه نمایش S200، چهار سطح دارد که می توانید نسبت به موقیعتی که در آن قرار دارید آن را تنظیم کنید.
در مقایسه با2003SE Windows Mobile، Windows Mobile 5 کمی تغییر کرده است. اولین و مهمترین تغییر ، different mode است که در آن OS جدید با مدیریت حافظه کار می کند. این گوشی مجهز به دو نوع حافظه می باشد که شامل: RAM و Flash ROM می شود
. RAM به نسبت سریعتر است اما نیاز به یک جریان انرژی ثابت دارد. Flash ROM ارائه کننده سرعت کمتری است اما توانایی مستقل کارکردن از تامین کننده انرژی را دارد. هر دوی Windows Mobile 2003SE OS و OS معمولاً با Flash ROM زمانی که فایل های OS را ذخیره می کنید، کار می کنند.
RAM بصورت مساوی بین فضای اطلاعات کاربر (مانند هارد دیسک کامپیوتر) و فضای اداره کردن کاربردها (همانند RAM کامپیوتر) توزیع شده است. درخواست از Flash ROM به RAM یا بصورت متناوب از کارت حافظه به RAM انتقال پیدا می کند و همه چیز تا آنجایی که باتری، انرژی لازم را داشته باشد، بدون هیچ مشکلی انجام می شود.
به علت کمبود انرژی، اطلاعات مهم و کاربردهای و اسناد ذخیره شده در RAM که پاک می شوند. MDA Compact نیز که با WM 2003SE کار می کند، بعضی از اوقات هنگامی که سیم کارت را جابجا می کنید، کار خود مجدداً آغاز می کند. به عبارت دیگر OS نیاز به تغییر و تبدیل جدی دارد.
OS از 40 تا 50 مگابایت Flash ROM استفاده می کند. بیشتر فضاها در اختیار اطلاعات کاربر قرار می گیرد. در این وضعیت RAM تنها سرویس دهنده کابردهای مداوم است. در نتیجه نیازی به نگرانی در مورد اینکه چه مقدار اطلاعات را می توانید دقیقاً در گوشی به جای کارت حافظه ذخیره کنید، ندارید.
دوم اینکه خالی کردن دستگاه سبب از دست دادن اطلاعات مهم نمی شود. مشکل اصلی سرعت پایین Flash ROM می باشد. تفاوت سرعت بین Flash ROM و RAM زمانی که کاربردها در حال نصب شدن در کارت حافظه هستند، خیلی مشهود به نظر نمی رسد.
OS جدید، تأخیر زیادی را زمانی که کاربردهای خاص از پیش نصب شده مانند تقویم، در حال عمل کردن هستند، نشان می دهد. تقویم S200 تا حدی کند است و زمانی که روز و هفته و ماه تعویض می کنید حتی اگر تمام کاربردها در RAM ذخیره شده باشند، حدود 4 ثانیه طول می کشد. در مدل S100 کار با کاربردهای تقویم نسبتاً سریعتر هستند. دلیل اصلی سرعت کم S100 را در ترکیب OS جدید باید یافت.
روش ارتباط بین یک کامپیوتر جیبی و یکPC اشاره به روش تغییر و تبدیل اخیر دارد. ارتباط اصلی با پروتکل TCP/IP جابجا شده است.
به بیان دیگر، کامپیوتر جیبی طوری کار می کند که یک کامیپوتر استاندارد با استفاده از کارت شبکه عمل می کند. با توجه به اطلاعات منتشر شده مربوط به Qtek S200، مزیت این تغییر، سرعت بالای همسان سازی (البته نه خیلی قابل توجه) است.
کنترل کردن گوشی نیز تغییر و تدبیل داشته است. می توانید به صورت عمودی از یک آیکون به آیکون دیگر حرکت کنید، امکان نوشتن پیام و ارسال آن بدون بیرون آوردن و استفاده از قلم نیز ممکن است.
دو کاربرد Office نیز در گوشی قرار دارد که شامل: Word Mobile و Excel Mobile می شود. هر دوی این برنامه ها، قسمت وسیعی از اسناد را پشتیبانی می کنند.
بدون شک، OS جدید، کنترل بیشتر قسمت های گوشی را بدون ضرورت استفاده از قلم، امکان پذیر می کند. ویندوز موبایل OS بدون قلم نیز قابل کنترل هستند و مدل 9100 یکی از مدل هایی که به راحتی قابل کنترل است، مثال خوبی می تواند به شمار رود. بیشتر کاربردهای که ممکن است روزانه از آنها استفاده کنید، بدون نیاز به قلم، قابل دسترس هستند.
نوشتن روی صفحه نمایش
Qtek S200 فاقد صفحه کلید عددی است و متن ها از طریق پد لمسی صفحه نمایش وارد می شوند. هنگامی که نیاز به نوشتن و وارد کردن یک متن دارید، از صفحه کلید عمودی استفاده کنید. در صفحه نمایش، کلیدهای بزرگی راخواهید یافت که از طریق آنها می توانید وارد کاربردهای گوشی شوید.
نوشتن تنها بوسیله استفاده از انگشت روی صفحه نمایش امکان پذیر است و اثر انگشت روی این صفحه نمایش بسختی قابل رویت است. در ابتدای کار کردن با این روش، از آنجایی که کلید ها بازخورد فیزیکی ندارند، ممکن است به نظر کمی مشکل بیاید. اگرچه تنها یک تماس ناچیز برای عکس العمل آنها کافی است.
یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است به آن بربخورید، نبود فاصله بین کلید ها است و به سبب آن هیچ تمایز محسوسی بین دکمه ها وجود ندارد. البته بعد از استفاده از آن و فهمیدن روش تکنیکی درست،می توانید به همان سرعتی که با صفحه کلید عددی گوشی های معمولی می نویسید، با این نوع صفحه کلید نیز بنویسید.
یکی دیگر از اختیارات نوشتن در Qtek، صفحه کلید کوچک QWERTY همراه با کلید هایی است که تنها بوسیله قلم می توانید از آن استفاده کنید. البته باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از این روش نیاز به تلاش و تقلا دارد. برای مثال در MHD این نوع نوشتن عادی به نظر می رسد.
ویندوز موبایل دست خط را نیز تشخیص می دهد و کاربرانی هستند که این خصوصیت را می پسندند. آخرین اختیار مربوط به Transcriber (رونویس کننده) می شود که مانند برنامه ای است که حروف نوشته شده را تشخیص می دهد و شامل لغاتی است که با دست نوشته اید.
قابل ذکر است که هر صفحه کلید سخت افزاری بطور معمول بهتر از soft-methods می باشد. اگر معمولاً ایمیل های بلند می نویسید، در ICQ چت می کنید و یا داستان می نویسید، مدل Qtek 9100 واقعاً مناسب و عالی است.
Qtek S200 از باندهای فرکانسی 850/900/1800/1900 MHz ، GSM پشتیبانی می باشد.
دفترچه تلفن
حافظه داخلی برای تماس های ذخیره شده هیچ محدودیتی ندارد. برای هر نام می توانید تا بیش از 12محتوی اختصاص دهید که دو مورد آنها به ویندوز موبایل OS اضافه شده است و شامل یک عکس و یک ملودی زنگ (هر دوی آنها در مدل های قدیمی OS، جزء کاربردهای خارجی بودند) می شود. تمام تماس ها را می توانید با Outlook مطابقت و همسان سازی کنید.
سرعت شماره گیری بسیار سریع است: برای این کار ابتدا نیاز به یافتن شخص مخاطب و سپس فشار بر روی کلید دریافت کننده سبز رنگ که در صفحه کلید عمودی قرار دارد، دارید. فرآیند جستجو با استفاده از "T9 " شبیه به نوشتن پیغام است و پس از آن گوشی به صورت اتوماتیک در بین اسامی جستجو می کند و هیچ تفاوتی بین نام و فامیل وجود ندارد.
Qtek S200 قابل تنظیم با فرمت های WAV, Mp3 و WMA و نیز حالت لرزشی برای تماس های ارسالی است. Qtek S200 دارای بلوتوث با یک هندز فری بی سیم است (مانند مدل Nokia BH-200). هندزفری داخلی نیز وجود دارد که با فشار به مدت 2 ثانیه بر روی دکمه دریافت کننده سبزرنگ قابل دسترس است. صدا نسبتاً خوب است اما فاقد عناصر بم می باشد.
سرعت دریافت تماس در ویندوز موبایل کمی با مشکل همراه است. دریافت تماس کاربرد پیچیده ای دارد و چند ثانیه قبل از اینکه اطلاعات در صفحه نمایش دیده شوند و واکنش کلید دریافت کننده سبز رنگ، به طول می انجامد. آهنگ زنگ نیز به سرعت شنیده می شود.
پیغام ها و ایمیل
Qtek S200 ویرایشگر SMS/MMS و ایمیل را در یک کاربرد که Inbox نامیده می شود، ترکیب کرده است. در Inbox سه فلدر وجود دارد: SMS، MMS و ایمیل های Outlook. اگر شما یک ایمیل جدید در داخل فلدر ایجاد کنید، در PDA ذخیره می شوند و زمانی که همسان سازی جدیدی را آغاز کنید به سرعت ارسال می شود.
پشتیبان ایمیل از پروتکل های IMAP/POP3 حمایت می کند و ایمیل های شخصی تان را می توانید در Inbox ایجاد کنید و به سرعت ارسال نمایید. قابلیت ارسال و دریافت پیوست نیز وجود دارد.
یکی از خصیصه هایی که در نوکیا وجود دارد این است که اگر پیغام شما به دلیل دریافت ضعیف سیگنال ارسال نشد، گوشی بصورت اتوماتیک در زمانی که سیگنال به حالت طبیعی بازگشت، ارسال می کند اما در گوشی های Qtek S200 این خصیصه وجود ندارد.
Qtek S100 فایل های ویدیویی با فرمت DivX به خوبی پخش می کند و البته Qtek شما را ملزم به تغییر مجدد فیلم های ضبط شده به درجه وضوح 320 پیکسل می کند.
OS و کاربردها در Flash ROM، 128 مگابایتی گوشی جای گرفته اند. OS از مقدار گسترده ای از فضای این حافظه بهره می برد و کاربر در حدود 47 مگابایت از این حافظه که برای کاربردها و اسناد کافی است اما برای ذخیره عکس های دوربین 2 مگاپیکسلی آن کافی نمی باشد را در اختیار دارد.
با توجه به کاربردهای پیچیده مانند مالتی مدیا (موسیقی و ویدیو) شما نیاز به استفاده از کارت حافظه پیدا خواهید کرد. S200 بوسیله اسلات کارت حافظه SD مجهز شده است. RAM این گوشی 64 مگابایتی است اما تنها 44 مگابایت از 64 مگابایت حافظه قابل استفاده است.
بلوتوث و Wi-Fi
یکی از خصیصه های S200، Wi-Fi می باشد. کارت آن از میزان استاندارد 11/802 بایت پشتیبانی می کند که بیشترین سرعت آن 11 مگابایت بر ثانیه است. Qtek 9000 نیز روش تبدیل کارت "B" به کارت "G" را ارائه می دهد. حساسیت کارت بی سیم متوسط است.
مشکلاتی که در استفاده از سطوح حساس کارت Wi-Fi در مدل Qtek 9000 ممکن است با آن مواجه شوید در مدل S200 نیز وجود دارد. خوشبختانه، این مشکلات خیلی نیز پیچیده نیست و ترس شما بیهوده است. مایکروسافت سزاوار یک انتقاد جدی در مورد پیچیدگی راه اندازی اتصال شبکه DHCP-free که بسیار مشقت آور است، می باشد.
تکونولوژی بلوتوث 1.2 در گوشی های سطح بالا همانند S200 یافت می شوند. این تکنولوژی بدون هیچ مشکلی کار می کند: برد اتصال خوب است و ارتباط بوسیله لوازم نیز یکپارچه صورت می گیرد.
مزیت اصلی هر اتصال برای گوشی، توانایی انتقال اطلاعات است. با توجه به اندازه مناسب این نوع گوشی های تلفن همراه، شما از دسترسی به اینترنت در هر زمان، لذت خواهید برد. از این جهت، تکنولوژی کلاس 10 این گوشی بدون شک اولویت دارد.
به همین دلیل اپراتورهای موبایل به توسعه پوشش داخلی تکنولوژی EDGE، ادامه میدهند. البته S200 از UMTS و HSDPA پشتیبانی نمی کند. اگر مایل به شماره گیری از طریق CSD هستید، Qtek سرویس خوبی در اختیار شما می گذارد. این گوشی همچنین فاقد چند اختیار مفید من جمله HSCSD و High Speed CSD می باشد.
امکان نصب برنامه های اضافی ICQ، Jabber، AOL یا هر برنامه چت دیگری که مایلید وجود دارد. گذشته از این S200 به اتصال GPRS حتی زمانی که روش آنلاین آن را دائمی خاموش می کنید و شامل توانایی بررسی منظم ایمیل یا کانال های RSS می شود، ادامه می دهد. یک پشتیبان دیگر برای ویندوز موبایل ها که دسترسی به سرویس FTP، سرویس های Terminal و ... را دارند، وجود دارد.
کسانی که با ویندوز موبایل کار میکنند، صرفاً از کاربردهای تجاری و تکنیکی آن استفاده نمی کنند بلکه از کاربردهای مالتی مدیا نیز بهره مند می شوند. به طور رایج، بزرگترین پورتال کاربردی موجود، کمتر از 30 هزار کاربرد که برای ویندوز موبایل طراحی شده اند، را ارائه می دهد. جستجوگر عکس نیز قسمتی از OS می باشد.
کاربردهای ویدیویی یکی از کاربردهای مورد علاقه کاربران است. S200 قابلیت پخش کامل فیلم ها یا یک سری فیلم های کوتاه و ذخیره آنها را در حافظه تا اندازه ای که خالی باشد را دارد. یک برنامه که قابلیت تغییر فیلم هایی با فرمت DVD به فرمت مناسب برای استفاده در کامپیوتر های جیبی با فشار چندین دکمه را دارد نیز موجود است. تنها محدودیت، میزان حافظه خالی گوشی برای ذخیره فایل ها است.
S200 دارای یک جک 5/2 میلی متری است که مستلزم استفاده از یک آدابتور است. کیفیت صدا خوب و شایسته است و گوش دادن به موسیقی خوش آیند به نظر می رسد.
دوربین
دوربین دومگاپیکسلی S200، واقعاً غیر منتظره و غافل گیرانه است. بیشترین درجه وضوح عکس هایی که با این دوربین گرفته می شود، 1600×1200 پیکسل است و تنظیم برای درجه وضوح های 1280×1024، 640×480، 320×240 و 160×120 پیکسل نیز امکان پذیر است. تمام قسمت های عکس کاملاً واضح و رنگ ها دقیق می باشند.
کیفیت عکس های S200 قابل مقاسه با مدل سونی اریکسون K750 که شاه گوشی هایی با دوربین 2 مگاپیکسلی می باشد، است. سونی اریکسون K750 بهترین است خصوصاً به سبب سیستم فوکوس اتوماتیکی که دارد. البته کیفیت S200 نیز بسیار خوب است. در کل S200 تنها در وضعیت های مطلوب از نظر نور، تصاویری با کیفیت بالا ایجاد می کند.
فقدان LED که به شما در وضعیت های نامناسب از نظر نور کمک می کند، خیلی هم مشکل ایجاد نکرده است. S200 تمام اشیاء در فاصله های نزدیک را به خوبی بازسازی می کند که حتی شامل متن نیز می شود. نزدیک به فریم نقره ای رنگ در اطراف لنز دوربین دو Pictogram وجود دارند که برای ایجاد تصاویر بزرگ بی عیب، نیاز به تنظیم آن دارید.
در پکیج Qtek S200 یک آدابتور شبکه، یک کابل همسان سازی و یک هندزفری وجود دارد.
حرف آخر
گوشی جدید Qtek S200 بدون شک جزو گوشی های سطح بالا است که نسبت به مدل قدیمی تر S100 قدم بزرگی به جلو برداشته است. این گوشی ارائه کننده OS جدید، پشتیبانی EDGE، کنترل راحت و صفحه نمایش بی نظیر و عالی است. تنها دو نکته منفی در آن وجود دارد که شامل: ساختمان پلاستیکی و سرعت کند پردازشگر می شود

دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
موبایل
سامسونگ مدل های سری جدید خود را که فرا (Ultra) نامیده می شوند، ارائه کرد. این سه مدل جدید شامل: مدل X820 که Ultra Edition 6.9 نامیده می شود، مدل کشویی D600 که
Ultra Edition 12.9 نام گرفته و مدل جدید هوشمند D830 که Ultra Edition 9.9 نام دارد، می شود. هر سه مدل جزو گوشی های باریک هستند که باریکی آنها به چند میلیمتر می رسد.
قصد سامسونگ با ارائه این گوشی ها، رقابت با گروه RAZR موتورولا و کسب موفقیت و مغلوب ساختن دیگر مدل های باریک بوده است.
سامسونگ D830
مدل سامسونگ D830 (Ultra Edition 9.9) دارای خصیصه های بسیار عالی است که از جمله آنها می توان به پشتیبان سه بانده GSM/GPRS/EDGE، دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک، صفحه
نمایش TFT نسبتاً بزرگ 320×240 پیکسلی به همراه 262 هزار رنگ، صفحه نمایش منوکرومی کوچک خارجی، 80 مگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه microSD و همچنین وزن سبک 85 گرمی در یک ساختمان باریک اشاره
کرد.
سامسونگ X820
مدل سامسونگ X820 (Ultra Edition 6.9) در می 2006 وارد بازار شد. X820 دارای پشتیبانی سه بانده GSM/GPRS/EDGE و دوربین 2 مگاپیکسلی می باشد. اشکال تکنولوژیکی این
گوشی، اندازه کوچک و درجه وضوح 176×220 پیکسلی به همراه 262 هزار رنگ صفحه نمایش و همچنین فقدان فوکوس اتوماتیک دوربین و اسلات کارت حافظه است اما تمام این معایب به باریکی در حدود 9/6 میلی متری و وزن 66 گرمی آن بر می
گردد.
سامسونگ D900
مدل کشویی سامسونگ D900 (Ultra Edition 12.9) به تازگی وارد بازار شده است. از خصوصیات بارزD900 می توان به پشتیبانی چهار بانده GSM/GPRS/EDGE، دوربین 3 مگاپیکسلی،
صفحه نمایش TFT همراه با 262 هزار رنگ 240×320 پیکسلی، ضبط کننده ویدویی CIF (352×288)، 80 مگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه microSD اشاره کرد.
pcdl.blogfa.com
"POP" is offline       Reply With Quote
"POP"
View Public Profile
Find More Posts by "POP"

دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
کامپیوتر و اینترنت
سونی اریکسون کا هشتصد جزو گوشی هایی است که خیلی ها مشتاق و بی صبرانه منتظر خرید آن هستند. این گوشی به عنوان یک دوربین Cyber-shot عرضه شده است. یکی از خصیصه های فوق العاده آن دوربین3.2 مگاپیکسلی اش است. البته این نیست که دوربینی از این بهتر وجود ندارد بلکه می توان گفت که K800 یک گوشی بسیار عالی نیز هست.
خصیصه های کلیدی
دوربین 3.2 مگاپیکسلی Cyber-shot™ به همراه فوکوس اتوماتیک
فلاش Xenon
اسلات کارت حافظه
پشتیبانی 3G و تماس ویدیویی
Mp3 Player عالی
رادیو FM همراه با RDS
پورت مادون قرمز
پشتیبانی بلوتوث (A2DP)
پشتیبانی Multi-tasking
معایب اصلی
ابعاد نسبتاً بزرگ
طراحی نامناسب صفحه کلید
فقدان پشتیبانی EDGE و Wi-Fi
ضبط کننده قدیمی ویدیویی تنها با درجه وضوح QCIF (176×144 پیکسل)
کارت حافظه Stick Micro™ (M2™) که جدید و ناشناخته است
Sony Ericsson K800
تصاویر
ویژگیها
سونی اریکسون بیشتر بر کارآیی گوشی های خود تکیه دارد و اندازه آنها خیلی هم مهم نیست. K800 یک دوربین است و گوشی های این که به آنها لقب دوربین داده می شود، گوشی هایی هستند که دارای دوربین دیجیتالی می باشند.
امروزه ما بیشترین درجه وضوح را در تصاویر گوشی های دوربین دار می بینیم. این گوشی ها خصوصیاتی مشابه با یک دوربین عکاسی کامل منجمله فلاش xenon و فوکوس اتوماتیک دارند البته گوشی های مالتی مدیا جدید نوکیا حتی زوم بصری نیز دارند. اهمیت کاربردهای دوربین گوشی های موبایل رو به افزایش است و نزاع بر سر دستگاه های مالتی مدیا ادامه دارد.
دستگاهی که عکس های عالی بگیرد، فیلم های با کیفیت بالا ضبط کند، دارای پخش کننده موسیقی با کیفیت باشد، دستگاهی که بتوان در اینترنت جستجو و با آن بازی کرد، بوسیله آن کارهای روزانه خود را برنامه ریزی و زمانبندی کرد. البته هیچ گوشی کامل و بی عیبی وجود ندارد و اینجاست که برای خرید گوشی به مشکل بر خواهید خورد.
اکنون به بررسی گوشی سونی اریکسون K800 که گام بزرگی در مسیر دستگاه های مالتی مدیا برداشته است، می پردازیم. از خصیصه های این گوشی می توان به پشتیبانی GPRS و UMTS، اسلات کارت حافظه، دوربین 3.2 مگاپیکسلی همراه با فوکوس اتوماتیک و فلاشxenon ، Mp3 Player بی نظیر، پشتیبانی بلوتوث و رادیو FM اشاره کرد.
این گوشی با دو ورژن تولید شده است، یکی مدل K800 و K790. تفاوت بین این دو مدل این است که K800، ارائه دهنده پشتیبانی 3G UMTS و دوربین VGA برای مکالمه ویدویی است اما پشتیبانی EDGE ندارد در حالیکه K970 پشتیبانی EDGE دارد.
ساختمان
طراحی K800 همانند دیگر گوشی های سری K است. ظاهری بسیار زیبا دارد و تنها نیم سانتی متر از مدل K750 بزرگتر است اگرچه در نگاه اول بسیار بزرگتر از K750 به نظر می رسد.
K800 ساختمانی کاملاً قابل اطمینان دارد و سزاوار تعریف و تمجید است.
K800 ابعادی معادل 22×47×105 میلی متر و وزنی معادل 115 گرم دارد. قابل ذکر است که ابعاد مدل K750 برابر با 5/20×46×100 میلی متر و وزنش 99 گرم است.
این گوشی در دو رنگ مشکی و قهوه ای موجود می باشد. در قسمت بالای گوشی دو عنصر نقره ای که کلید نرم هستند، تعبیه شده است و منفذه اسپیکر در بین این دو واقع شده است. یک دوربین VGA برای تماس های ویدیویی در سمت راست این اسپیکر قرار دارد. البته K790 فاقد این دوربین می باشد.
صفحه نمایشTFT ، QVGA این گوشی بوسیله یک فریم آینه ای احاطه شده است. زمانی که صفحه نمایش خاموش است، تمام سطح آن یکنواخت است و اثر انگشت روی آن باقی می ماند و دائماً نیاز به تمیز کردن دارد. دیگر قسمت های گوشی این مشکل را ندارد.
در قسمت چپ گوشی، اسلات کارت حافظه Stick Micro (M2) که بوسیله یک درپوش پلاستیکی محافظت می شود، قرار گرفته است یکی از مزیت های این اسلات کارت این است که بدون جابجا کردن باتری یا خاموش کردن گوشی، قابل جابجایی است.
کارت M2 یکی از انواع جدید کارت حافظه است که در سپتامبر 2005 بوسیله سونی ارائه شد و در بازار به ندرت یافت می شود. این نوع کارت حافظه به دلیل اندازه کوچکش (15×12.5 میلی متر) منحصر به گوشی های موبایل است که سازگار با کارت های حافظه Stick Pro است و می توان آن را در منفذه حافظه Stick Pro در یک نت بوک یا یک ریدر کارت PCقرار داد.
در سمت چپ یک کلید Play/Stop برای پخش کننده موسیقی وجود دارد و با فشار آن پخش کننده موسیقی شروع به پخش آخرین لیستی که به گوش داده اید، می کند. در قسمت بالایی زمینه گوشی لیستی از خواننده و نام آهنگ ظاهر می شود که کاملاً مشابه با مدل K750i و سری W سونی اریکسون است. با فشار مجدد بر روی این دکمه پخش کننده موسیقی خاموش می شود.
در سمت راست گوشی یک کلید دو منظوره دوربین قرار گرفته که میانبر کاربردهای دوربین است و پورت مادون در زیر این کلید تعبیه شده است. در قسمت بالایی همین سمت دو دکمه کنترل کننده میزان صدا قرار دارد که برای زوم دوربین نیز استفاده می شود. در قسمت بالای گوشی دکمه On/Off تعبیه شده است که در حالت آماده فشار بر روی آن، مینابر منو را برای روشن کردن صدا، قفل کردن صفحه کلید و تغییر پروفایل زنگ ارائه می دهد.
در قسمت پایینی گوشی پورت USB، شارژ کننده باتری و محل اتصال هدست استریو و در سمت چپ آن روزنه بند رکاب دور گردن وجود دارد.
پوشش پشتی K800 از پلاستیک مات مشکی رنگ ساخته شده است. لنزهای دوربین نیز بوسیله یک پوشش نقره ای محافظت می شود. فلاش xenon دوربین دیجیتالی گوشی، در سمت چپ لنزهای دوربین تعبیه شده است. این فلاش در واقع درقسمت بالایی لنز دوربین زمانی که آن را به صورت افقی در دست می گیرد، قرار گرفته است.
حرکت دادن قسمت کشویی محافظ دوربین، کاربردهای آن را در اختیار شما می گذارد. البته زمانی که این پوشش را کنار نزده اید، برای استفاده کاربردهای دوربین یک اخطار شما را از این موضوع آگاه می سازد. یک آینه برای سهولت در عکس گرفتن از خود در زیر لنز دوربین هنگامی که آن را به صورت عمودی در دست می گیرد، وجود دارد.
K800 به راحتی در دست جای می گیرد و کاملاً تعادل دارد و طراحی زیبای آن جذب کننده است. پوشش پشتی آن سبب شده که هنگامی که روی میز قرار می گیرد کمی متمایل شود.
باتری
پوشش باتری در قسمت پشتی گوشی قرار گرفته است. این باتری از نوع 900 mAh Li-Polymer می باشد و بنا به گفته سازنده آن تأمین کننده 350 ساعت حالت آماده و 2 ساعت و نیم زمان مکالمه در شبکه های UMTS و 7 ساعت و نیم در شبکه های GSM را دارد.
پوشش باتری بوسیله حرکت کشویی به راحتی باز می شود. جایگاه سیم کارت در زیر باتری است و رایج برای مدل های سونی اریکسون است البته هنگام گذاشتن راحت جا می افتد اما در زمان برداشتن کمی مشکل است. از ساختمان K800 در هنگام استفاده هیچ صدایی ساطع نمی شود.
صفحه کلید
نور پیش زمینه صفحه کلید به رنگ ارغوانی است اگرچه کمی غیر معمول است اما یکی از بهترین هاست. اولین مشکلی که با آن مواجه خواهید شد صفحه کلید ویژه گوشی است که طرز استفاده از آن واقعاً مشکل است. کلیدها پلاستیکی هستند و در حالت افقی راحت تر قابل تشخیص هستند تا حالت عمودی. کلیدهای اطراف دکمه Joystick تاحدی نامناسب هستند و به سبب اینکه تمایزی بین آنها وجود ندارد بدون نگاه کردن، نمی توانید از آنها استفاده کند. تمام کلیدها تا حدی کوچک هستند و کار کردن با آنها حتی برای خانم ها نیز مشکل است در عوض Joystick عکس العمل خوبی دارد و بسیار دقیق است.
هدایت منو بوسیله دکمه Joystick صورت می گیرد و شبیه به مدل قبلی سونی اریکسون می باشد. در هر دو طرف Joystick دو کلید نرم و کلید C و کلید Back قرار دارند. دو کلید کوچک میانبر هم در چپ و راست در شکاف بین کلید ها وجو دارند که یکی از آن برای جستجو و دیگری منو را فعال می کند.
صفحه نمایش
صفحه نمایش K800 از نوع TFT و 2 اینچی همراه با 262 هزار رنگ و درجه وضوح QVGA 240×320 پیکسلی می باشد. این صفحه نمایش بسیار عالی است و رنگ ها کاملاً روشن و واضح هستند. صفحه نمایش K800 در مقایسه با مدل K750 بهتر است. این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید به شرطی که اثر انگشتی روی آن وجود نداشته باشد، کاملاً خواناست.
صدای K800 در هنگام مکالمه با کیفیت و شگفت آور است و کاربران آن در این رابطه احساس رضایت می کنند. حالت لرزشی آن نیز متوسط است.
موسیقی های Mp3 از طریق بلندگوی گوشی پخش می شوند و کیفیت خوبی دارند اما فاقد عناصر بم هستند. صدای موسیقی حتی در آخرین میزان بلندی کاملاً واضح است هیچ تصرفی در آنها نمی شود.
سرعت هدایت منو رضایت بخش است. در حالت آماده، دو کلید نرم بالای صفحه کلید ارائه دهنده منوی تماس ها و منوی اصلی هستند. در صفحه نمایش K800 اطلاعاتی در مورد: ساعت، روز، نام اپراتور، میزان سیگنال شبکه، موقعیت باتری ظاهر می شوند.
دفترچه تلفن
دفترچه تلفن K800 ظرفیت ثبت 1000 اسم را دارد اما در کل می توانید تا 2500 شماره را برای این 1000 اسم، ذخیره کنید. اسامی از طریق نام یا فامیل مرتب می شوند که بطور معمول شامل: 5 شماره، 3 آدرس ایمیل، یک آدرس وب، یک عکس، یک ملودی زنگ، فرمان صدا برای شماره گیری از طریق صدا، موقعیت، شرکت، آدرس شرکت، آدرس منزل، یک یادداشت کلی و روز تولد، می شود.
یکی از خصوصیات جالب آن، ثبت روز تولد به صورت خودکار در تقویم است. یکی دیگر از تغییرات مثبت دفترچه تلفن، امکان وارد کردن اطلاعات بدون وارد شدن در روش ویرایش است. ذخیره کننده تماس ها تا 30 تماس (تماس های ناموفق، ارسالی و دریافت شده) را ذخیره می کند.
پیام ها
K800 از MMS، SMS و RSS پشتیبانی می کند. ویرایشگر پیام ها هیچ تغییر و بهسازی نسبت به مدل های قبلی سونی اریکسون نداشته است. پیام ها و ایمیل ها در حافظه گوشی ذخیره می شوند البته ذخیره ایمیل ها در کارت حافظه نیز امکانپذیر است. سرویس چت My Friends نیز وجود دارد اما بستگی به شبکه دارد.
K800پشتیبانی ایمیل نیز دارد و از پروتوکل های POP3 و SMTP حمایت می کند همچنین امکان وارد کردن رمز عبورهای جداگانه را برای سرور SMTP وجود دارد. برای پیوست ها نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد.
اگر از مدل های دیگر سونی اریکسون استفاده می کنید، مدیریت فایل K800 برایتان شگفت آور نیست زیرا هیچ تغییری مهمی در آن به چشم نمی خورد اما اگر کاربر جدید سونی اریکسون هستید باید بدانید که مدیریت فایل non-OS یکی از بهترین هاست و اجازه علامتگذاری فایل ها، کپی کردن، تغییر مکان و همچنین ایجاد و حذف فلدرها را به شما می دهد. در لیست فایل ها سه مسیر فرعی وجود دارد: 1- فایل های حافظه گوشی 2- فایل های کارت حافظه و یک فایل دو جانبه برای تمام فایل ها.
گشتن در بین عکس ها نیز به راحتی امکان پذیر است و می توانید مانند یک لیست همه را مشاهده کنید. همچنین می توانید عکس ها در ماتریسی 3×3 یا 5×5 و بدون نام مشاهده کنید. امکان مشاهده عکس ها به صورت عمودی و افقی و یا بزرگنمایی نیز وجود دارد.
یک نکته جدید در مورد گشتن فایل ها Timeline است که به شما امکان ----- کردن عکس ها نسبت به ماهی است که آنها را گرفته اید، می دهد. پس از انتخاب ماه امکان انتخاب روز دقیق هم حتی وجود دارد که دقیقاً همانند کامپیوتر عمل میکند. با وجود Pictbridge و DPOF امکان پرینت مستقیم عکس ها از گوشی نیز فراهم شده است.
منو
دسترسی به منوی اصلی از طریق فشار Joystick یا کلید نرم متناظر امکان پذیر است. منوی K800 کاملاً شبیه به مدل های دیگر سونی اریکسکون است و در 4 ردیف و 3 ستون چیده شده است. آیتم ها همانند مدل k750 آراسته شده اند و تنها تفاوت آیکون دوربین است که شبیه به دوربین های دیجیتال سونی اریکسون است. یک تفاوت کوچک نیز در منو بین مدل های K800 و K790 وجود دارد؛ K800 در منوی اصلی به جای آیکون رادیو FM، آیکوی برای تماس ویدیویی دارد.
همانند دیگر گوشی های سونی اریکسون، امکان تغییر تم های موجود در گوشی نیز وجود دارد اما متأسفانه با تغییر تم ها، آیکون ها تغییر نخواهند کرد.
پخش کننده موسیقی
پخش کننده موسیقی K800 عیناً شبیه به مدل های سروی واکمن سونی اریکسون هستند و تنها ایراد آن فقدان برابرکننده MegaBass می باشد.
یکی دیگر از قابلیت های خوب K800، رادیو FM آن است که تنها با اتصال هدفون گوشی قابل استفاده است چرا که این هدفون همانند یک آنتن عمل می کند. این رادیو همراه با پشتیبان RDS است و تا 20 کانال را ذخیره می کند. کیفیت آن همانند مدل K750 است و یکی از خصیصه های خوب آن ضبط و آپلود آهنگ یا ترانه هایی است که از رادیو گوش می کنید همراه با نام خواننده و نام آهنگ.
دوربین
از نظر کاربردی K800 شبیه به K750 است تنها تفاوت دوربین بسیار عالی K800 است اما باید به این نکته اشاره کرد که دوربین K750 نیز یکی از بهترین ها به شمار می رود.
اکنون کمی در مورد دوربین مکالمه ویدیویی که در قسمت جلویی K800 قرار گرفته است، صبحت کنیم. این دوربین VGA است. در زمان مکالمه ویدیویی، تصویر طرف مقابل را بصورت بزرگ مشاهده خواهد کرد و تصویر شما در یک فریم کوچک در گوشه سمت چپ قرار می گیرد. امکان مشاهده تصویر خودتان به صورت mirror-like نیز وجود دارد به این معنی که تصویری که دریافت می کند همانند زمانی است که روبه روی آینه ایستاده اید و خودتان را می بینید. امکان بزرگ نمایی تا 2x نیز در این حالت وجود دارد.
سه نوع کیفیت ویدیویی متفاوت وجود دارد که شامل: بدون اشکال و صاف (Smooth)، شارپ (Sharp) و معمولی. تصاویر روشSmooth کاملاً صاف هستند در حالی که در Sharp تصاویر را با جزئیات نمایش می دهند.
و اما در مورد دوربین 3.2 مگاپیکسلی K800. این دوربین عکسهایی با درجه وضوح 2048×1536 می گیرد. حجم عکس ها بین 100 تا 200 کیلوبایت در کیفیت معمولی 1 مگاپیکسلی و 800 تا 900 کیلوبایت در 3 مگاپیکسلی است. فلاش Xenon، K800 همانند دوربین های دیجیتالی است و نقش هم و اساسی در مکان های نامناسب از نظر نور دارد.
این ضبط کننده فیلم دوربین از نوع قدیمی QCIF با درجه وضوح 176×144 پیکسل در fps 15 است که مناسب به نظر نمی رسد. در هر حال، دوربین K800 بسیار عالی است و کیفیت خوبی دارد و سونی اریکسون سزاوار تعریف و تمجید است.
امکانات اتصال
گذشته از پشتیبانی USB و پورت مادون قرمز، K800 قابلیت اتصال مانند 3G و GPRS برای انتقال سریع داده ها و مکالمه ویدیویی دارد.
Browser اینترنت HTML NetFront نیز در سطح خوبی قرار دارد و وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و تنظیماتی از جمله نمایش در تمام صفحه بدون هیچ منوای و همچنین امکان تماشای صفحه های وب به صورت عمودی یا افقی وجود دارد. اندازه فونت نسبتاً کوچک است و یکی از معایب سیستم منوی گوشی به شمار می رود اما امکان بزرگنمایی وجود دارد.
K800 از بلوتوث 2.0 به همراه پروفایل A2DP که امکان استفاده از اسپیکر بلوتوث استریو را فراهم می کند، پشتیبانی می کند. یک نکته جالب در مورد پشتیبان عالی بلوتوث، پروفایل HID (Human Interface Device) می باشد که به شما اجازه استفاده از گوشی به عنوان یک کنترل کننده از راه دور برای PC و دیگر دستگاه های بلوتوث دار را می دهد همچنین از گوشی می توانید به عنوان یک مودم بلوتوث برای اتصال PC به اینترنت استفاده کنید.
گذشته از این K800 از پروفایل های بلوتوث نیز حمایت می کند. این پروفایل های شامل: شبکه Dial-up، Generic Access، Generic Object Exchange، Object Push، Serial Port، Handsfree، Synchronization، Basic Imaging، File Transfer، HID، SyncML OBEX binding، JSR-82 Java API و A2DP می شود.
K800 پشتیبانی موضعی و همسان سازی از راه دور محتویات و رویدادهای تقویم را دارد. اولی با Outlook و یک PC است در حالی که همسان سازی از راه دور با سرورهای دور و متحرک است. اتصال از طریق USB دو نوع دارد، اولی برای انتقال اطلاعات و دومی برای استفاده از گوشی به عنوان مودم (USB Internet) می باشد. K800 قابلیت آپدیت over-the-air ورژن سخت افزار گوشی را دارد به این معنی که به شما امکان دانلود ورژن جدید را بوسیله خود گوشی فراهم می کند.
یک آیکون سازمان دهنده در منوی اصلی وجود دارد که شامل کاربردهای: تقویم، یادداشت ها، وظایف، همسان سازی، تایمر، مبدل، ماشین حساب و هشداردهنده می شود. تقویم را می توانید به صورت ماهانه، هفتگی یا روزانه نمایش دهید. همانطور که قبلاً هم به آن اشاره شد در دفترچه تلفن گوشی می توانید روز تولد را ثبت کنید و در این زمان است که گوشی از شما می پرسد که مایل به ثبت آن در تقویم هستید یا نه.
یک منوی سرگرمی در K800 که در آن یک پخش کننده ویدیویی که ظاهری شبیه به browser وب NetFront و همانند مدل K750 می باشد، وجود دارد. چند کاربرد سرگرمی جالب دیگر از جمله VideoDJ، PhotoDJ و MusicDJ، کنترل کننده راه دور و ضبط کننده صدا در K800 به چشم می خورند.
از VideoDJ در جهت ایجاد کلیپ های ویدویی و حتی اضافه کردن موسیقی روی آنها، استفاده می شود که بسیار سرگرم کننده است. PhotoDJ برای ایجاد تغییرات در تصاویر و MusicDJ که بسیار ساده است برای ایجاد ملودی های پلی فونیک می باشد. کاربرد کنترل از راه دور برای کنترل PC بوسیله بلوتوث است که سه روش: Presenter (برای PowerPoint)، مدیا پلیر (برای فرمان پخش موسیقی) و دسکتاپ (برای فرمان موس با Joystick) را ارائه می دهد. ضبط کننده صدا قابلیت ضبط و ذخیره نامحدود را دارد.
K800 دو بازی از پیش نصب شده دارد: FotoQuest Fishing و گلف که هر دوی آنها 3D و سرگرم کننده هستند.
سخن آخر
گوشی های 3G با خصیصه های بیشماری که دارند سبب جذب جمع کثیری از مشتریان شده اند و بدون شک داشتن و استفاده از K800 با امکانات ویژه، کاربردهای بسیار، صفحه نمایش عالی و دوربین بین نظیر، آرزوی خیلی از کاربران است.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
کامپیوتر و اینترنت
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، یكی از مهم ترین اخباری كه روز گذشته توجه محافل حقوقی و فناروی اطلاعات آمریكا و اروپا را به خود جلب كرد این بود كه علیرغم فشارهای دولت آمریكا مبنی بر ارائه اطلاعات كاربران توسط گوگل و یوتیوب این دو وب سایت اینترنتی تفاهم كردند تا اطلاعات محرمانه كاربران خود را از میان ببرند و تا از فاش شدن آن جلوگیری كنند.
در اوایل ماه گذشته میلادی دادگاه مركزی آمریكا به گوگل دستور داد تا اطلاعات كاربران خود را در اختیار دستگاه های ذیربط بگذارد اما گوگل و یوتیوب كه به شدت با این موضوع مشكل داشتند تصمیم گرفته اند قبل از تحویل اطلاعات خود به ویاكام " آی پی " آدرس های كاربران و نام كاربری آن ها را از بین ببرند تا اطلاعات كاربرانشان را محفوظ نگه دارند.
اعلام خبر تلاش گوگل برای حفاظت از اطلاعات سری كاربران خود باعث استقبال رسانه ها وافكار عمومی آمریكا واروپا شده است كه پیش از این به شدت نسبت به این مساله اعتراض داشتند.
در پی حكم دادگاه مركزی اروپا گوگل و یوتیوب ناگزیر از دادن دیتاهای اطلاعاتی خود به دولت هستند اما با اقدام جدید خود در واقع هیچ اطلاعاتی از كاربران خود را در اختیار دیگران نمی گذارند بخصوص كاربرانی كه خود، آن ها را كاربان ویژه می خوانند كه حجم زیادی از اطلاعات و مراجعات مربوط به آن ها می شود.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:36
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته