• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1994
تعداد نظرات : 294
زمان آخرین مطلب : 4608روز قبل
سينمای ایران و جهان

گفتگو با صدرالدین حجازی، بازیگر سریال «خانه بی‌پرنده»
جلال یكی از نقش‌هایی است كه برخی گره‌های داستان به ‌دست او باز می‌شود و به همین دلیل نمی‌توان درباره‌ا‌ش توضیح زیادی داد و باید تماشاگر سریال را دنبال كند. قصه مجموعه...

گفتگو با صدرالدین حجازی، بازیگر سریال «خانه بی پرنده»

نقش های منفی ای كه من بازی می كنم منفور نیستند

صدرالدین حجازی فارغ التحصیل رشته بازیگری از دانشكده هنرهای دراماتیك است ‏كه از سال 1364 با بازی در فیلم ‏«زنجیرهای ابریشمی» ساخته حسن كاربخش كار هنری خود را آغاز كرد و اكنون یكی از پركارترین بازیگران نقش ‏های مكمل یا نقش های منفی است. حجازی كه بازی در سریال های بزرگی چون روزی روزگاری، ‏تفنگ سرپر، پس از سال ها، مرد دو هزار چهره، زیرزمین، اغما و هوش سیاه... را در كارنامه خود دارد این روزها مجموعه «خانه بی پرنده» با بازی او از شبكه تهران در حال پخش است كه به این بهانه با او به گفتگو پرداخته ایم.

 

از قرار معلوم علاوه بر بازی در سریال، مسوول انتخاب بازیگران خانه بی پرنده نیز بوده اید؟

بله. البته تهیه كننده اسم مرا در تیتراژ به عنوان انتخاب بازیگر قرار نداده است، اما از ابتدا آقای كاظم معصومی علاوه بر نقش جلال، مسوولیت انتخاب بازیگران را نیز به عهده من گذاشت.

 

در انتخاب نقش ها چه ویژگی هایی مد نظرتان بود؟

انتخاب نقش ها براساس فیلمنامه و آدم هایی كه به نقش نزدیك باشند از نظر فیزیكی و حسی و بازی های درونی و بیرونی صورت گرفت.

 

چه نقشی را در سریال به عهده دارید؟

جلال یكی از نقش هایی است كه برخی گره های داستان به دست او باز می شود و به همین دلیل نمی توان درباره ا ش توضیح زیادی داد و باید تماشاگر سریال را دنبال كند. قصه مجموعه یك درام اجتماعی است و حول و حوش گمشده ای در یك خانواده می گردد.

 

مخاطب شما را بیشتر در نقش های منفی می شناسد. از این موضوع نمی ترسید؟

نه تنها نمی ترسم كه خیلی دوست دارم و لذت هم می برم كه در این نقش ها بازی كنم و همیشه مخاطبان بعد از دیدن هر یك از نقش ها بسیار به من اظهار لطف كرده اند، چرا كه در ایفای نقش های منفی ام سعی كرده ام كاراكتر را به شكلی منطقی و قابل باور به نمایش بگذارم. درواقع نقش های منفی ای كه من بازی می كنم منفور نیستند و در خود شیرینی هایی دارند كه مخاطب می پسندد.

 

چرا نقش منفی را دوست دارید؟

نقش های منفی را به خاطر چند وجهی بودن و پیچیدگی هایش دوست ‏دارم.

 

این جریان ممكن است باعث كلیشه شدن شما در نقش های منفی بشود؟

بله، اما مساله مهم این است كه نقش ها مثل هم نباشند. من سعی می ‏كنم برای نقش های مختلف به عنوان یك بازیگر طراحی های متفاوت داشته باشم تا به قول شما در یك نقش كلیشه ‏نشوم. به هرحال وقتی یك بازیگر دو نقش را بازی می كند، حركاتش درآن دو، مشابه هم می شود. اما مهم نگاهی است ‏كه من به این دو نقش داشته ام. از سوی دیگر مگر می شود تمام نقش هایی كه پیشنهاد می شود را قبول نكرد؟ بخواهیم ‏قبول نكنیم كه نمی شود...! ‏

 

برای شما كار با بازیگران جوان چگونه است؟

به هرحال در این قشر بازیگر خوب و بد وجود دارد ولی هنوز از لحاظ تجربه فاصله زیادی بین این بازیگران وجود دارد.

 

این روزها بازیگران قدیمی و با تجربه از همكاریشان با بازیگران جوان بیشتر گله مند هستند؟

متاسفانه در حال حاضر گروهی تصور می كنند كه نسل ما دیگر از بین رفته، در حالی كه نمی دانند اگر چیزی به اسم بازیگری مانده، به بركت حضور قدیمی ها و پیشكسوتان است.

 

تاكنون نقش دلخواهتان را در تلویزیون بازی كرده اید؟

بله! من نقش های دلخواهم را بازی كرده ام... اگر نقش دلخواهم نبود كه بازی نمی كردم.

 

چه كار هایی را آماده دارید؟

علاوه بر سریال «مختار نامه» كه نمایش آن شروع شده، سریال «نابرده رنج» را برای شبكه 3 آماده پخش دارم كه فكر می كنم نام سریال تغییر كند. همچنین تله فیلم «دژِ سوق» به كارگردانی سیدمجید پرهیز را كه در آن همراه فرهاد جم، روناك یونسی و جمشید جهان زاده به ایفای نقش پرداخته ام، آماده پخش دارم.

منبع : jamejamonline.ir
يکشنبه 9/8/1389 - 13:44
سينمای ایران و جهان

گریم چهره رضا كیانیان، عرب‌نیا و فخیم‌زاده در «مختارنامه» چندبار عوض شد؟
با انتخاب فریبرز عرب نیا بیش از هشت بار او را تست زدیم. معیار ما برای او شخصیت مصمم، جدی و با ظاهری قدرتمند بود. بدیهی است كه نوع خطوط چهره و سایه های صورت او باید...

گریم چهره رضا كیانیان، عرب نیا و فخیم زاده در «مختارنامه» چندبار عوض شد؟

گریم فخیم زاده در نقش عمرسعد، هشت بار عوض شد چون برای او الگوی مشخصی نداشتیم و مجبور بودیم به او چهره ای متفاوت با نقش های قبلی اش در سریال های تاریخی ببخشیم. درباره رضا کیانیان بازیگر نقش حاکم مکه هم با صبر و تحمل ایشان 10بار گریم عوض کردیم تا به چهره نهایی که در مجموعه خواهید دید، رسیدیم.

مسعود ولدبیگی، طراح چهره پردازی سریال «مختارنامه» به همراه 11گریمور اجرای گریم های این مجموعه عظیم تاریخی را بر عهده داشته است. او در گفت وگویی با سایت رسمی «مختارنامه» ضمن بیان برخی سختی ها و ویژگی های گریم در این کار، به نکاتی جالب در خصوص چهره پردازی برخی بازیگران سرشناس این مجموعه اشاره کرد که بخش هایی از این گفت وگو را در ادامه می خوانید:

- زمانی که داوود میرباقری پیشنهاد طراحی چهره پردازی پروژه تاریخی اش را به من داد، موضوع برای خودم هم تازگی داشت. چون کاری با این عظمت و گستردگی برای هر طراحی یک فرصت استثنایی است. همزمان با خواندن بخش های اصلی و مهم فیلمنامه مطالعاتم را شروع کردم. خودم را با شخصیت های مجموعه همراه می کردم و فاصله بین خوب ها و بدها را که در این مجموعه با عناوین اولیا و اشقیا منفک می شدند را بررسی می کردم. تا اینکه مرحله انتخاب بازیگران رسید و با همفکری میرباقری تست گریم ها را آغاز کردم.

- با انتخاب فریبرز عرب نیا بیش از هشت بار او را تست زدیم. معیار ما برای او شخصیت مصمم، جدی و با ظاهری قدرتمند بود. بدیهی است که نوع خطوط چهره و سایه های صورت او باید کاملاً این حس را به مخاطب می داد که او با چشمانش حرف بزند و با سکوتش اقتدارش را به نمایش بگذارد. وقتی وضعیت مختار روشن شد، سراغ دیگر بازیگران رفتیم و برای تک تک شخصیت ها پرونده ای تشکیل دادیم تا راکورد گریم ها را حفظ کنیم.

- برای حفظ راکورد گریم هر بازیگر کارتکس هایی را طراحی کردیم که تاریخ شروع گریم، پایان گریم، جزئیاتی که در صورتش هست، دیالوگ مربوطه، به انضمام عکسی از آن لحظه گریم در آن جای می گرفت. چرا که در پروژه هایی مانند مختارنامه، گاه ممکن بود بازیگر برود و 6 ماه بعد بازگردد و پلان بعدی نقش یک سکانس را بازی کند. در حالی که این دو پلان باید کنار هم قرار می گرفتند ولی زمان و حتی مکان آن هم متفاوت بود. به همین دلیل مانند هر پروژه تاریخی سعی می کردیم این اطلاعات را برای هر فرد به شکل جداگانه ای تهیه کنیم. این اتفاق برای همه بازیگران درجه یک، دو و سه افتاد تا در گریم های آتی به مشکل برنخوریم.

- گریم فخیم زاده در نقش عمرسعد، هشت بار عوض شد چون برای او الگوی مشخصی نداشتیم و مجبور بودیم به او چهره ای متفاوت با نقش های قبلی اش در سریال های تاریخی ببخشیم. درباره رضا کیانیان بازیگر نقش حاکم مکه هم با صبر و تحمل ایشان 10بار گریم عوض کردیم تا به چهره نهایی که در مجموعه خواهید دید، رسیدیم.

- به جرئت می توانم بگویم داوود میرباقری یکی از معدود کارگردانانی است که به تمام جزئیات یک سریال تاریخی تسلط دارد. او در چهره پردازی چنان صاحب نظر است که بارها برای ما کارگشا بوده است. بدون تعارف باید بگویم که در هر تست گریم پنجاه درصد کار با نظر و موافقت ایشان جلو می رفت، چون گریم را کاملاً می شناسد و به موقع می تواند با راهنمایی هایش چهره پرداز را به آنچه می خواهد نزدیک تر کند.

منبع : khabaronline.ir
يکشنبه 9/8/1389 - 13:43
جهانگردی

كشف شهر گمشده «مدینه الزهرا» اسپانیای قدیم
با انقراض حكومت 90 ساله بنی‎امیه و فروپاشی آن‎ها در سال 132 هـ ق، عبدالرحمان بن معاویه، معروف به عبدالرحمان الداخل، از نوادگان...

كشف شهر گمشده «مدینه الزهرا» اسپانیای قدیم

شهر مدینة الزهرا، منسوب به مقر یکی خلیفای اموی به نام عبدالرحمن سوم در نزدیکی شهر کوردوبای اسپانیا کشف شد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، بقایای این شهر اکنون در دست مرمت و بازسازی است و اشیائی که از حفاری این محل کشف خواهند شد به موزه ای در نزدیکی این شهر منتقل و برای بازدید در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

این موزه شامل مجموعه قابل توجهی از فلز، سنگ، عاج، سنگ مرمر، سفال و اشیا شیشه ای است که در این شهر پیدا شده اند.

با انقراض حکومت 90 ساله بنی‎امیه و فروپاشی آن‎ها در سال 132 هـ ق، عبدالرحمان بن معاویه، معروف به عبدالرحمان الداخل، از نوادگان هشام بن عبدالملک از چنگ عباسیان فرار کرد و به مغرب شمال آفریقا رفت و بعد از مدت ها سرگردانی از اغتشاش اسپانیا و اختلاف بربرها و قبایل عرب استفاده کرده با یاری هواداران بنی امیه و قبایل یمنی سپاهی فراهم آورد و در سال 138 هجری قمری (755 ) میلادی وارد آندلس، اسپانیای فعلی شد و با تصرف شهر "قرطبه" حکومت و دولت نیرومندی را در برابر حکومت عباسیان به نام حکومت امویان اندلس تاسیس کرد.

عبدالرحمان سوم پس از آن که خود را خلیفه خواند، در راستای بخشی از ایدئولوژی و برنامه سیاسی خود دستور بنای شهر مدینةالزهرا را صادر کرد.

وی با این کار پیام سیاسی مهمی به مردم و رقبای خود همچون خلفای دیگر مانند فاطمیون یا عباسیون فرستاد و به آن ها نشان داد به اندازه‎ای قدرت مند است که می تواند شهری بزرگ بسازد.

تاکنون فقط یازده درصد از این شهر حفاری شده است و مجموعه بزرگی از اشیا در زیرزمین موزه نگهداری می شوند.

منبع : entekhab.ir
يکشنبه 9/8/1389 - 13:43
سينمای ایران و جهان

اهدای تندیس «مسعود رسام» به 10 هنرمند
من حدودا 27 ساله و مسعود رسام 22 ساله بود كه در راهروهای شبكه‌ی یك با هم آشنا شدیم. همه سوال می‌كنند چگونه حدود 30 سال كنار هم كار كردید و چطور...

اهدای تندیس «مسعود رسام» به 10 هنرمند

گفته هایی از داریوش فرهنگ، بیژن بیرنگ، رضا رشیدپور و الهام پاوه نژاد در مراسم نكوداشت خالق «خانه سبز»

نخستین آیین نكوداشت «مسعود رسام» در اولین سالروز درگذشت وی با حضور جمعی از هنرمندان و اهدای تندیس رسام به 10 تن از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بیژن بیرنگ در این مراسم با اشاره به همكاری مشتركش با مسعود رسام در سریال های تلویزیونی متعدد، گفت: من حدودا 27 ساله و مسعود رسام 22 ساله بود كه در راهروهای شبكه ی یك با هم آشنا شدیم. همه سوال می كنند چگونه حدود 30 سال كنار هم كار كردید و چطور توانستید از پس بحران ها برآیید؛ به نظر من این رویای مشترك من و مسعود رسام بود كه ما را كنار هم نگه می داشت.

بیژن بیرنگ ادامه داد: من و رسام ثروتمند نبودیم و بسیار فقیرانه وارد تلویزیون جمهوری اسلامی ایران شدیم. از خانواده ی ثروتمندی هم نبودیم و هیچ نوع پشتوانه ای كه رسم است امروز داشته باشند، نداشتیم؛ مگر این كه در كنار هم كار كردیم.

این كارگردان و تهیه كننده سینما و تلویزیون هم چنین گفت: رسام به عنوان شریك و همكار من انسان بزرگی بود. بارها برنامه ساختیم بدون این كه هیچ سود مالی برای ما داشته باشد. هفت قسمت از «دنیای شیرین» را ساختیم و كل پرسنل را عوض كرده و از ابتدا شروع كردیم. «خانه سبز» كه قرار بود 26 قسمت باشد، فقط 21 قسمتش را ساختیم چون فكر كردیم حرفی برای گفتن نداریم. از این اتفاقات در دوران برنامه سازی ما زیاد بود. برای من، رسام یك دوست و حامی است كه امروز بیش از هركسی نبودش را حس می كنم.

وی تاكید كرد: این روزها مادیات تعیین كننده است و اخلاق و حرفه ای بودن، شرافت كاری را زیر سوال می برد.

بیژن بیرنگ یاد آور شد: هنرمندان زیادی افتخار این را داشته اند كه كارشان را با رسام شروع كنند. نویسندگان و تصویر برداران زیادی با او وارد دنیای هنر شدند و امروز آدم های سرشناس این حیطه هستند. افتخار بزرگی برای رسام است كه چندین نسل با كارهای او بزرگ شوند. امروز رسام نیست، اما اگر راه و هدفش گفته نشود، نسبت به جوانانی كه امروز راه را به راحتی و سرعت می روند، قدر نشناسی كرده ایم.

***

در بخش دیگری از این مراسم نكوداشت، داریوش فرهنگ در تجلیل از مسعود رسام گفت: مسعود رسام كارگردان خوبی بود؛ كافی است «خانه سبز» را با سریال هایی كه الان ساخته می شوند، مقایسه كنیم.

وی در ادامه به ذكر خاطراتی از همكاری با مسعود رسام پرداخت.

***

به گزارش ایسنا؛ الهام پاوه نژاد، بازیگر مجموعه ی «همسران» نیز در مراسم نكوداشت مسعود رسام گفت: 16 سال قبل اولین پلان بازیگری خود را جلوی دوربین مسعود رسام انجام دادم. او تاثیر بزرگی در زندگی حرفه ای من داشت. 16 سال قبل در این گروه 16 نفره كار حرفه ای ام را شروع كردم و درس های بزرگی یاد گرفتم. شاید یكی از دلایل ماندگاری و رشد این سریال، همین خرد جمعی بود.

***

به گزارش ایسنا، در ادامه ی این مراسم رضا توكلی كه در آخرین كار تلویزیونی مسعود رسام به عنوان بازیگر حضور داشت، به ذكر خاطراتی پرداخت.

هم چنین رضا رشیدپور، رییس مركز چند رسانه ای تهران كه برگزاری این مراسم را برعهده داشت، در بخش از این مراسم گفت: رسام رسم جذب مخاطب را به ما آموخت و من با كارهای او جذب تلویزیون شدم.

در بخش دیگری از نخستین مراسم نكوداشت مسعود رسام، دكتر عیسی جلالی كه به عنوان پژوهشگر و مشاور در بسیاری از كارهای تلویزیونی همكاری داشت، گفت: پژوهش و مشاوره گاه بسیار تشریفاتی است و كارگردانان و تهیه كنندگان برای خالی نبودن عریضه این كار را انجام می دهند، اما نكته ای كه برای من جالب بود، توجه و اهمیتی بود كه رسام و بیرنگ برای كارشناسی و مشاوره قائل بودند.

***

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم به 10 تن از هنرمندان، تندیس مسعود رسام اهدا شد. این هنرمندان عبارتند از: بیژن بیرنگ، وحید نیكخواه آزاد، مهدی گلستانه، علی صراف، مهدی فرجی، مسعود شامحمدی، حمیدرضا حلبی ساز، مهدی حقانی، یوسف تیموری و رضا رشید پور.

به گزارش ایسنا، تندیس مسعود رسام قرار است از امسال به كسانی كه در دنیای هنر ایران اثر گذار بوده اند، اهدا شود. این افراد را هیاتی از داوران انتخاب خواهند كرد. 10 تندیس نخستین آیین بزرگداشت مسعود رسام به انتخاب خانواده رسام به 10 نفر از هنرمندان اهدا شد.

منبع : isna.ir
يکشنبه 9/8/1389 - 13:41
دانستنی های علمی


یكی از رایج ترین فوبیاها در میان بسیاری از مردم ترس از مار است كه به احتمال زیاد ریشه ای تكاملی دارد. در گذشته های دور تشخیص دادن مارها و عنكبوتها برای بقای انسان نقشی حیاتی داشته است...

10 چیزی كه همه انسان ها از آن می ترسند!!

فوبیا هراس یا ترس شدید پدیده ای است که به صورت آگاهانه یا ناخود آگاهانه زندگی بسیاری از انسانهای جهان را مختل می کند. این پدیده بیشتر ناشی از ترس از قرار گرفتن در موقعیتی خطرناک است و معمولا کنترل آن برای فرد مبتلا سخت و گاهی غیر ممکن است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حدود 19.2 میلیون نفر انسان در سن 18 سالگی در آمریکا به گونه های مختلفی از این اختلال روحی مبتلا هستند که در ادامه نشریه لایو ساینس به مشهورترین آنها اشاره کرده است.

ترس از مار (Ophidiophobia): یکی از رایج ترین فوبیاها در میان بسیاری از مردم ترس از مار است که به احتمال زیاد ریشه ای تکاملی دارد. در گذشته های دور تشخیص دادن مارها و عنکبوتها برای بقای انسان نقشی حیاتی داشته است. توانایی تشخیص مارها در یک چشم به همم زدن یکی از رفتارهای تکاملی است که به اجداد انسان در جهان وحشی ما قبل تاریخ امکان بقا داده است.

ترس از خزندگان عجیب (Entomophobia): شاید برخی از افراد با دیدن برخی از حشرات تنها احساس چندش آوری پیدا کنند، اما این جانداران کوچک در واقع این توانایی را دارند که برخی از انسانها را به شدت بترسانند که این شدت در زنان نسبت به مردان چهار برابر است. مطالعه دانشمندان دانشگاه کارنگی ملون نشان می دهد دختر بچه های 11 ماهه به سرعت قادرند در برابر تصاویری از مارها با عنکبوتها نشانه های ترس را در صورت خود انعکاس دهند در حالی که این خصوصیت در پسربچه هایی با همین سن وجود ندارد. دیدگاه تکاملی این فوبیا بر این اساس است که زنان در دوران باستانی حیات بشر در هنگام جمع آوری غذا با چنین جاندارانی مواجه می شده اند و انقباض ماهیچه های بدن و صورت در برابر چنین منظره ای به عنوان ابزار محافظت مادر و فرزند در برابر جاندار شناخته شده است.

ترس از مکان (Agoraphobia): در حدود 1.8 میلیون جوان 18 ساله در آمریکا از قرار گیری در اماکنی که فرار کردن از آن مشکل باشد هراس دارند. مکانها و فعالیتهایی که شامل این فوبیا می شوند آسانسور، حضور در رقابتهای ورزشی، پلها، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، رانندگی، فروشگاه های بزرگ و فرودگاه ها بر شمرده شده اند. این هراس می تواند باعث شود افراد هرگز خانه های خود را ترک نکنند، به سفر نروند و در مناطق شلوغ قرار نگیرند.

ترس از دیگران (Xenophobia): در صورتی که صحبت کردن در برابر دیگران رنگ چهره شما را دگرگون ساخته، صدای شمار را گرفته کرده و عرق از سر و روی شما جاری می کند، بدانید که نشانه های این فوبیا در شما وجود دارد. بیگانه ترسی پدیده ای است که 15 میلیون جوان آمریکایی از آن در عذابند و تنها صحبت کردن آنها را در جمع تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه خوردن و آشامیدن این افراد نیز در برابر جمع دچار اختلال خواهد شد. این فوبیا از سن 13 سالگی در نوجوانان آغاز می شود.

ترس از بلندی(Acrophobia): یکی از رایج ترین ترسها در میان افراد است که در حدود 3 تا 5 درصد از آمریکایی ها را تحت تاثیر خود قرار داده است. برخلاف تصور پیشین دانشمندان که این فوبیا را ناشی از ترسی غیر واقعی می دانستند مطالعات جدید نشان می دهد مبتلایان به این ترس، ارتفاع ساختمانها را بسیار بیشتر از ارتفاع واقعی می بینند و همین امر بر ترس آنها می افزاید.

ترس از تاریکی (Lygophobia): برای بسیاری از کودکان، خاموش شدن چراغ اتاق همراه با بروز ترسی شدید ناشی از بیرون آمدن هیولایی از زیر تختخواب و یا از داخل کمد دیواری است. در واقع ترسیدن از تاریکی یکی از رایجترین ترسها در میان کودکان است که در پس آن تفکرات و توهمات جالب توجهی نهفته است. کودکان در تاریکی به هر پدیده ممکنی فکر می کنند و معتقدند در تاریکی دزدی خواهد آمد و آنها را خواهد ربود و یا اسباب بازی های آنها را به سرقت خواهد برد. ریشه این ترس کودکان از ناشناخته های آنان سرچشمه می گیرد و در صورت درمان نشدن تا زمان بزرگسالی نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

ترس از صائقه (Astraphobia): صدای مهیب رعد و برق می تواند علائمی مانند تپش شدید قلب را برای افرادی که از فوبیای رعد و برق رنج می برند در برداشته باشد و به همین دلیل بسیاری از افراد مبتلا زندگی خود را به مناطقی منتقل می کنند که از شرایط جوی آرامی برخوردار است. نکته جالب درباره این فوبیا این است که مبتلایان از ترس خود احساس خجالت داشته و آن را مخفی نگاه می دارند.

ترس از پرواز (Aviophobia): ترسی است که در حدود 25 میلیون انسان تنها در آمریکا به آن مبتلا هستند. این افراد در دو گروه ترس، ترس از سقوط هواپیما و ترس از کابین کوچک هواپیما تقسیم می شوند. جالب است بدانید نسبت مرگ انسانها در سقوط هواپیما یک در 20 هزار است در حالی که این نسبت در مرگهای ناشی از سوانح رانندگی یک در 100 و در مرگ ناشی از حملات قلبی یک در پنج است.

ترس از سگ (Cynophobia): حتی کوچک ترین و بامزه ترین سگهای نژاد ژرمن شپرد می توانند ترسی مهیب را در مبتلایان به این نوع از فوبیا ایجاد کنند. این ترس معمولا از احتمال گاز گرفته شدن خود فرد و یا افرادی دیگر توسط سگها ناشی می شود البته برخی تنها نسبت به سگهای شکاری و یا تازی هراسناک هستند.

ترس از دندانپزشک (Odontophobia): در حدود 9 تا 20 درصد از آمریکاییها به دلیل ترس و واهمه از رفتن به دندانپزشکی خودداری می کنند. در صورت ابتلا به این فوبیا فرد به هیچ قیمتی حاضر به مراجعه به یک دندانپزشک نبوده و تنها در صورتی که درد امان آنها را ببرد به مطب دندانپزشکی خواهند رفت. از دلایل ریشه ای ارائه شده برای ابتلا این ترس، تجربیات بد گذشته از دندانپزشک، ترس از تزریق لثه و ترس از صندلی و مته دندانپزشکی عنوان شده اند که معمولا می توان آن را با همکاری دندانپزشک از میان برداشت.

منبع : iscanews.ir
يکشنبه 9/8/1389 - 13:40
خودرو

مزدای جدید در هر 100کیلومتر 3.3لیتر بنزین مصرف می‌کند
مزدا تلاش کرده با تمرکز روی بهبود بهره‌وری موتورهای بنزینی و کاهش وزن بدنه در مزدا2 به رکورد تازه‌ای برای بهره‌وری مصرف سوخت دست پیدا کند. این موتور حتی از انرژی پیوندهای بنزین هم استفاده خواهند کرد


استقبال بریتانیا از امیر قطر و همسر ایرانی الاصلش + تصویر| HiPersian.Com

 

سال آینده، مزدا خودروی جدید Demio را به بازار ژاپن وارد خواهد کرد. این اتومبیل که بنزین سوز است، مصرفی برابر 3.3 لیتر در هر صد کیلومتر )براساس استاندارد ژاپن) خواهد داشت و می تواند به سادگی با رقبای ترکیبی موفقی مانند تویوتا پریوس برابری کند.

 

کاهش وزن این اتومبیل در کنار تغییرات متعددی در موتور آن باعث شده بهره وری سوخت به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

 

البته مصرف این مزدا درکشورهای دیگر مانند ایالات متحده به دلیل شرایط متفاوت، بالاتر خواهد بود و به تغییراتی اختصاصی نیاز خواهد داشت.

 

در موتور دمیو که در دیگر کشورهای جهان مزدا2 نامیده خواهد شد، این افزایش بهره وری 30درصدی سوخت از تراکم بیشتر ترکیب هوا و بنزین در موتور به همراه تغییراتی در اگزوز، برای خروج سریع تر گازها و کاهش وزن بدنه و شاسی ناشی شده است.

 

علاوه بر این در طراحی مجدد گیربکس و بخشی از قسمت های داخلی اتومبیل از فولاد مقاوم در برابر تنش و کشش استفاده شده است.

 

در واقع مزدا تلاش کرده به جای استفاده از موتورهای ترکیبی و تحمیل هزینه سنگین موتورهای الکتریکی به مشتریان روی بهبود بهره وری موتورهای بنزینی که بیش از 50 سال است بدون تغییر مانده اند، تمرکز کند

 

به گزارش تکنولوژی ریویو، بزرگ ترین تغییر تازه در موتور دمیو به افزایش تراکم ترکیب بنزین و هوا در موتور این اتومبیل برمی گردد.

 

 

استقبال بریتانیا از امیر قطر و همسر ایرانی الاصلش + تصویر| HiPersian.Com

 

 

این نسبت در اغلب موتورهای بنزینی 1 به 10 است که در این اتومبیل به 1 به 14 رسیده است. این نسبت تاکنون تنها در موتورهای دیزلی ممکن بوده و به دلیل احتراق زودرس و خطرات ناشی از آن در موتورهای بنزینی استفاده نشده است. اما مطابق اعلام مزدا، ابداعات و سیستم منحصر به فرد این شرکت این مشکل را حل کرده است.

 

در این سیستم از پاشش مستقیم سوخت به درون محفظه احتراق استفاده خواهد شد که مانع از رسیدن سوخت به دیواره ها و در نتیجه سرد ماندن این محفظه می شود و خطر احتراق زودرس را کاهش خواهد داد.

 

علاوه بر این در طول و شکل لوله های اگزوز تغییراتی ایجاد شده تا سرعت خروج گازهای خروجی افزایش پیدا کند. خروج این گازهای داغ نیز به سرد ماندن فضای داخلی کمک خواهد کرد. البته برای پایین نگه داشتن انتشار گازهای گلخانه ای توسط این موتور تغییراتی نیز در زمان احتراق و شکل پیستون ها باید ایجاد شود.

 

نکته جالب توجه دیگر استفاده از انرژی پیوند در مولکول های بنزین است. مطابق تحقیقات این شرکت این پیوندها در تراکم خاصی می شکنند و انرژی تولید می کنند. زمان احتراق بلافاصله پس از شکستن این پیوندها پیش بینی شده است.

 

با توجه به استانداردهای متفاوت خودرو در ایالات متحده و لزوم تغییراتی در بدنه و موتور، پیش بینی می شود مزدا2 در نهایت بتواند به مصرف 4 تا 4.7 در هر 100 کیلومتر در جاده های این کشور برسد و با توجه به مصرف سوخت 4.7 در 100 کیلومتر تویوتا پریوس به علاوه هزینه های ناشی از شارژ موتور الکتریکی و قیمت اولیه بالاتر، جای این اتومبیل را در بازار این کشور بگیرد.

يکشنبه 9/8/1389 - 13:40
آلبوم تصاویر


بدون شرح!

تصویری باورنكردنی از سطح پوست نرم انسان و موهایش!

این تصاویر که با همکاری بیش از 20 متخصص میکروسکوپی و با استفاده از تعدادی از میکروسکوپهای قدرتمند به ثبت رسیده اند در واقع سفری در میان جهانی مینیاتوری هستند که غیر ممکن ترین بخشهای زندگی انسان را در خردترین جزئیات نمایان کرده اند.

تصویری باورنكردنی از سطح پوست نرم انسان و موهایش! | HiPersian.com

مورچه چوب با میکروچیپی در دهان

تصویری باورنكردنی از سطح پوست نرم انسان و موهایش! | HiPersian.com

سطح پوست به ظاهر لطیف انسان به همراه تارهای مو

تصویری باورنكردنی از سطح پوست نرم انسان و موهایش! | HiPersian.com

گرد و غبار خانگی که در آن تراشه های چوبی، موی گربه،

حشره ها و ترکیبات پیچیده دیده می شوند

تصویری باورنكردنی از سطح پوست نرم انسان و موهایش! | HiPersian.com

پوست توت فرنگی

منبع : mehrnews.com
يکشنبه 9/8/1389 - 13:38
اخبار

یک اتفاق جالب و عجیب در ژوهانسبورگ !!
خانمی در ژوهانسبورگ یک دستگاه سیتروئن C4 کرایه کرد و از این شهر تا شهر بلومفونتین را که تقریبا 220 کیلومتر است را با دنده 1 حرکت کرد!!!!! ایشان فکر می کرد ماشین دنده اتوماتیک است!

یک اتفاق جالب و عجیب در ژوهانسبورگ !!

یک اتفاق جالب و عجیب در ژوهانسبورگ !!| HiPersian.Com

 

 

یک اتفاق جالب و عجیب در ژوهانسبورگ !!| HiPersian.Com

 

 

یک اتفاق جالب و عجیب در ژوهانسبورگ !!| HiPersian.Com

 

 

یک اتفاق جالب و عجیب در ژوهانسبورگ !!| HiPersian.Com
يکشنبه 9/8/1389 - 13:37
ورزش و تحرک

تركیب تیم ملی كشتی آزاد ایران مشخص شد
كادر فنی تیم ملی كشتی آزاد كشورمان پس از برگزاری رقابتهای انتخابی اوزان ‪ ۸۴‬و ‪ ۹۶‬كیلوگرم، تركیب تیم اعزامی به بازیهای آسیایی ‪۲۰۱۰‬ گوانگجو را معرفی كرد....

تركیب تیم ملی كشتی آزاد ایران مشخص شد

كادر فنی تیم ملی كشتی آزاد كشورمان پیش از این اعلام كرده بود كه تركیب نهایی تیم اعزامی به بازیهای آسیایی را پس از برگزاری رقابتهای انتخابی دو وزن باقیمانده مشخص خواهد كرد كه این پیكارها روز گذشته در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار و تركیب اصلی تیم ملی نیز مشخص شد.

بنا بر این گزارش تركیب تیم ملی كشتی آزاد ایران به منظور حضور در بازیهای آسیایی ‪۲۰۱۰‬گوانگجو به شرح زیر است:

‪ ۵۵‬كیلوگرم: حسن رحیمی یا عباس دباغی

‪ ۶۰‬كیلوگرم: سعید احمدی

‪ ۶۶‬كیلوگرم: مهدی تقوی

‪ ۷۴‬كیلوگرم: صادق گودرزی

‪ ۸۴‬كیلوگرم: جمال میرزایی یا احسان لشگری

‪ ۹۶‬كیلوگرم: رضا یزدانی

‪ ۱۲۰‬كیلوگرم: فردین معصومی

مرحله سوم اردوی تیم ملی كشتی آزاد از امروز تا ‪ ۲۷‬آبان ماه یعنی زمان اعزام به بازیهای آسیایی در محل خانه كشتی برگزار خواهد شد كه كادر فنی اسامی ملی پوشان اوزان ‪ ۵۵‬و ‪ ۸۴‬كیلوگرم را نیز بزودی پس از بررسی بیشتر اعلام خواهد كرد.

منبع : irna.ir
يکشنبه 9/8/1389 - 13:36
طنز و سرگرمی

فال امروز (9 آبان -1 نوامبر)
از صبح امروز تا پایان شب بر شما چه خواهد گذشت؟!...

فروردین: شما طوری در مورد خود حرف می زنید كه انگار همه چیز خیلی عالی است، اما مثل اینكه مشكلاتی هم وجود دارد. شما خیلی با مسائل حاشیه ای و جزئی درگیرید كه از حل كردن آنها هم اجتناب می كنید، بنابراین سعی كنید كه چیزهایی كه برایتان ارزشمندند را از دست ندهید. حتی اگر وسوسه می شوید كه استراحت كرده و بقیه روزتان را با فكر كردن سپری كنید، ولی الان باید بر روی فهرستی كه از وظایفتان تهیه كرده اید تمركز كنید.

اردیبهشت: وقتی كه سیاره ونوس در نشانه ماه سنبله تحلیل گر و همچنین در پنجمین خانه شما، یعنی خانه عشق قرار می گیرد، شما به سوی خیال پردازی و رویا پردازی كشیده می شوید. اما امروز ارتباطش با نپتون تیره و تاریك می تواند باعث آشفته شدن افكار شما شده و شما را تشویق كند كه خواسته هایتان را فراموش كنید. شما زیاد به خودتان مطمئن نیستید، بنابراین امكان دارد تصمیم نادرستی بگیرید. هم اكنون به جای اینكه به غرایز خود اطمینان كنید، بر پایه واقعیت تصمیم گیری كنید.

خرداد: امروز روز رضایت بخشی نخواهد بود، چرا كه شما فكر می كنید زندگی دیگران از شما بهتر است. شما از تصویری كه در ذهن خود مجسم كرده بودید دور افتاده اید و نمی توانید به تكامل برسید. اگر شما نتوانید به خاطر داشته های خود شكرگزار باشید، مطمئناً ناامید خواهید شد. یادتان باشد كه آشفته شدن ذهنتان برای اینكه بفهمید باید دیدتان را مثبت كنید كفایت می كند.

تیر: اگر یكی از دوستان نزیك شما بخواهد بر خلاف حدودی كه شما برای خود تعیین كرده اید خودش را بالا بكشاند و پیشرفت كند، شاید شما از نظر احساسی خودتان را كنار بكشید و یا شاید فقط به طور كامل از این شرایط فاصله بگیرید. شما با این نوع رابطه احساس راحتی می كنید و البته به تغییراتی كه صمیمیت بیشتر در زندگی تان پدید می آورد اطمینان ندارید. اگرچه شما راحت تر هستید كه مشاهدات خود را نادیده بگیرید، اما بهتر است در مورد نگرانی های خود با دیگران صحبت كنید.

مرداد: شما امروز خیلی احساس ناامنی خواهید كرد، بخصوص اگر یكی از دوستان نزدیكتان و یا شریكتان با بهتر جلوه دادن چیزهایی كه خیلی هم خوب نیستند شما را خوب راهنمایی نكند. اگرچه شما هم اكنون می توانید به وضوح ببینید كه یكی از اطرافیان تان تلاش می كند شما را بفریبد، اما امكان دارد دلیل این عصبانیت اخیر شما بیشتر ترس های خودتان باشد نه رفتار آنها. پس قبل از اینكه عجولانه تصمیم بگیرید، تمام حقایق را بررسی كنید.

شهریور: شما امروز مطمئن نیستید كه چه چیزهایی برایتان بیشترین اهمیت را دارا هستند، چون كه شما موقتاً توانایی تجزیه و تحلیل كردن اتفاقات و تشخیص دادن دروغ از واقعیت را از دست داده اید. درحال حاضر شما واقعاً می خواهید به دور و بری های خود اطمینان كنید كه این موضوع می تواند سبب ناامیدی و سرخوردگی تان بشود. اگر چه قصد و نیت شما همیشه خیر بوده است، اما تصمیم گیری كردن بر اساس اولویت های شخصی می تواند منجر به بیراهه رفتن شما بشود.

مهر: ونوس سیاره بخت شما در دوازدهمین خانه تان، یعنی خانه خیال و رویا قرار گرفته است و امروز به شما توانایی عشق ورزیدن و در رویا و خوشی زندگی كردن را می دهد. اما نپتون بین شما و پنجمین خانه تان یعنی خانه احساسات عاشقانه فاصله انداخته است و شما را تشویق می كند كه واقعیت را به تخیلات خود ترجیح بدهید. این دو سیاره ذهن شما را آشفته كرده و به مسیرهای متفاوتی می كشانند، بنابراین امروز شما خودتان دقیقاً نمی دانید كه چه چیزی می خواهید. بهتر است امروز را با بی خیالی بگذرانید، تا اینكه اواسط هفته اوضاع به روال معمول خود برگردد.

آبان: امروز وقتی كه شما به خاطرات دوران كودكی خود فكر می كنید ذهنتان آشفته می شود، چراكه متوجه شده اید شما تا بحال فقط یك روی سكه را دیده اید. اما هرقدر بیشتر سعی می كنید این قسمت های گمشده را پر كنید، می فهمید كه تا بحال هیچ چیز نمی دانستید. این موضوع باعث ناامیدی تان شده است، برای اینكه آرزوی شما برای دست یافتن به اطلاعاتی خوب تبدیل به دل مشغولی همیشگی تان شده است. شما فقط باید خود را از این چرخه ناراحت كننده خارج كرده و به زمان حال برگردید.

آذر: نقش هدایت كننده شما در منزل و یا در اجتماع امروز برای خودتان خیلی اهمیت دارد، اما می تواند شرایط سختی را نیز برایتان به وجود آورد. شما می دانید كه چه چیزی برای اطرافیانتان بهتر است، اما ممكن است آنها با نظرت شما مخالفت كنند. در حالیكه سعی می كنید هركسی را متقاعد كنید كه شما درست می گویید، استفاده كردن از منطق اصلاً كارساز نخواهد بود. لازم است به دوستان و همكارانتان اجازه بدهید راه خود را بروند تا خودشان حقیقت را كشف كنند.

دی: حتی اگر شما در زمینه مسائل مالی همیشه تصمیمات درستی گرفته باشید، اما امروز كه نپتون در دومین خانه شما، یعنی خانه مادیات قرار گرفته و حواس شما را از روش های منطقی منحرف می كند، شما این لیاقت و كاردانی خود را از دست می دهید. اگر شما چیزی را بینید كه ازش خوشتان بیاید، فكر می كنید كه شایستگی داشتنش را دارید، اما شما نباید پول هایی را كه با سختی به دست آورده اید به خاطر خریدن چیزهای خیلی گران كه نیازی نیز بهشان ندارید تمام كنید. اگر هنوز شما فكر می كنید كه تصمیم درستی گرفته اید، پس چند روز صبر كرده و بعد اگر نظرتان عوض نشد بروید و چیزی را كه می خواستید بخرید.

بهمن: شما فكر می كنید قصد و نیات عاطفی خود را خیلی واضح و روشن بیان می كنید، اما امكان دارد یك نفر گفته های شما را كاملاً اشتباه متوجه شود. رابطه برقرار كردن زمانی با مشكل مواجه می شود كه احساسات آنقدر قوی باشند كه زبان از صحبت كردن در موردش عاجز بماند. بنابراین وقتی درحال صحبت كردن هستید از دیگران بپرسید از گفته های شما چه فهمیده اند تا بفهمید كه آیا پیام خودتان را درست را رسانده اید یا نه.

اسفند: شما امروز به حدی دلسوز شده اید كه سعی می كنید تمام خواسته های اطرافیانتان را برآورده كنید. اما این كاری كه می كنید اصلاً كار درستی نیست. چرا كه پایان خوشی برای شما نخواهد داشت. اگر نمی توانید میزان توقعات افراد دیگر را بسنجید نگرانی به دلتان راه ندهید. برای اینكه دوست و یا نامزدتان از شما توقعات غیر معمول دارد. فقط تا حد امكان بهش نشان دهید كه هم راستگو هستید و هم گوش شنوا برای شنیدن حرف هایش دارید.

منبع : سایت سیمرغ
يکشنبه 9/8/1389 - 13:35
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته