• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4725روز قبل
اخبار

بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات وزارت ارتباطات، تمامی مکالمات قطع شده تا سه ثانیه که در فایل شارژینگ مشترکین به عنوان قطع ارتباط غیر معمول است، به مدت 6 ماه آزمایشی باید از صورت‌حساب مشترکین حذف شود.
 
به گزارش فارس، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه مردادماه این کمیسیون، موضوع حذف هزینه مکالمات قطع شده (تا 3 ثانیه) در شبکه‌های تلفن‌همراه از صورت‌حساب مشترکین را بررسی کرده است.
این کمیسیون پس از بررسی، مقرراتی را در این خصوص برای دارندگان پروانه ارائه خدمات تلفن‌همراه تصویب کرده است.
بنا بر این گزارش، تمامی مکالمات قطع شده تا سه ثانیه که بر مبنای اطلاعات ثبت شده در فایل شارژینگ (CDR) مشترکین به عنوان قطع ارتباط غیر معمول است ( شامل تمامی موارد مندرج در پارامتر cause for termination فایل شارژینگ که در آنها ختم مکالمه به صورت نرمال ثبت نشده باشد) از صورت‌حساب مشترکین حذف شوند.
بر اساس این گزارش، تمامی اپراتورها موظف هستند زمینه‌های لازم برای نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر اجرای طرح مذکور فراهم کنند.
‫بر اساس این مصوبه، سازمان تنظیم مقررات موظف به نظارت دقیق بر حسن اجرای طرح و ارائه گزارش نتایج حاصله طی دوره‌های سه ماهه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وزارتخانه خواهد بود.
همچنین این طرح به صورت آزمایشی و به مدت 6 ماه اجرا خواهد شد و کمیسیون بر اساس گزارش سازمان نسبت به تصمیم‌گیری نهایی در خصوص تغییرات احتمالی در طرح اقدام خواهد کرد.

منبع : ایستنا

 

دوشنبه 4/7/1390 - 19:13
اخبار

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از تعهد ایرانسل مبنی بر عرضه حداقل 15 میلیون و 800 هزار سیم کارت تلفن همراه براساس طرح تجاری خبر داد و گفت: مطابق گفته وزیر ارتباطات، هیچ کدام از اپراتورهای تلفن همراه کشور سقف مشترک ندارند.
 
احمد مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس گفت: این موضوع با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و مدیر عامل ایرانسل در جلسه سه شنبه کمیسیون مجلس شورای اسلامی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و نبود هیچ گونه سقفی برای تعداد مشترکین این اپراتور مورد تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت.
نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اپراتور دوم جزو آن دسته از بنگاه های اقتصادی و خدماتی کشور است که با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی به وجود آمده و خود من یکی از نمایندگان حاضر در دور هفتم مجلس و عضو کمیسیون ویژه تدوین و تصویب قانون اپراتور دوم و سخنگوی این کمیسیون بوده ام. 
نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در قانون تشکیل اپراتور دوم تلفن همراه کشور، پروانه صادره و مصوبه شورای اقتصاد، هیچگاه و در هیچ کجای این قانون سقفی برای تعداد مشترکین این اپراتور نیامده است، چرا که در بنگاه های اقتصادی تعیین سقف معنا ندارد چراکه مفهوم رقابت را بی معنا می کند. 
وی ادامه داد: در این جلسه وزیر ارتباطات در جمع اعضای کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد عدد 15 میلیون و هشتصد هزار سیم کارتی که در برخی رسانه ها بعنوان سقف تعداد مشترکین ایرانسل اعلام شده، در واقع کف تعهدات این اپراتور برای عرضه سیم کارت و خدمات است.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: یکی از عوامل اصلی برنده شدن پروانه اپراتور دوم تلفن همراه کشور توسط ایرانسل، طرح تجاری عرضه شده توسط این مجموعه بوده که بر اساس آن عرضه حداقل 15میلیون و هشتصد هزار سیم کارت تعهد شده و در واقع حداقل درآمد دولت از محل این پروژه تضمین شده است؛ حال بدیهی است که اگر این شرکت توانسته بیشتر از تعهدات عمل کند، منافع و درآمد دولت افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: این حداقل تعهد برای آن در طرح تجاری اپراتور می آید و مورد توجه برگزار کننده مزایده قرار می گیرد که با درج آن، حداقل درآمد دولت تضمین می شود و حداقل میزان افزایش ضریب نفوذ و دسترسی به خدمات ارتباطی توسط مردم گارانتی می شود. 
وی ادامه داد: ضمن آنکه حداقل توانایی و قدرت برنده مزایده هم تضمین می شود، چرا که اگر اپراتور توانایی نداشته باشد و حداقل ها را متعهد نشود، کشور در ارتباطات با مشکل مواجه خواهد شد و ضریب نفوذ تلفن همراه افزایش پیدا نمی کرد.
به گفته عضو و سخنگوی کمیسیون ویژه قانون اپراتور دوم کشور در مجلس شورای اسلامی، اگر در آن زمان ایرانسل در طرح تجاری خود، به جای 15 میلیون و 800 هزار عدد کمتری را به عنوان حداقل تعهد خود در واگذاری تضمین می کرد، احتمالا نمی توانست برنده این مزایده شود.
مهدوی تاکید کرد: اپراتورها باید با هم بر سر کیفیت، تنوع خدمات و قیمت در یک فضای سالم رقابت کنند و حقوق و درآمد دولت را پرداخت کنند، در این شرایط سقف و محدودیت معنا نمی دهد.
وی تاکید کرد: امروز در کشورهای پیشرفته دنیا ضریب نفوذ تلفن همراه از 100 درصد هم فراتر رفته و ما به عنوان قانون گذاران قانون اپراتور دوم در مجلس، به دنبال افزایش ضریب نفوذ، ایجاد رقابت و عرضه خدمات جدید و پیشرفته بودیم و در هیچ کجای پروانه، قانون مجلس و مصوبه شورای اقتصاد صحبتی از سقف تعداد مشترکان نیامده، که این موضوع در جلسه هفته گذشته کمیسیون صنایع مجلس، مورد تاکید وزیر ارتباطات و رئیس کمیسیون تنظیم مقررات نیز قرار گرفت.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: تمامی اعداد و ارقام درج شده در پروانه، قانون مجلس و مصوبه شورای اقتصاد کف و حداقل تعهدات ایرانسل بوده و شامل تضمین استفاده از توان داخلی، ترکیب هیئت مدیره و سهامداران ایرانی این شرکت می شود و در هیچ جا کلمه ای در مورد سقف تعداد مشترکین نیامده است.
به گفته نماینده ابهر در مجلس شورای اسلامی، موضوع بررسی سقف داشتن یا نداشتن اپراتور دوم تلفن همراه کشور، در قالب تحقیق و تفحص از سوی یکی از نمایندگان به کمیسیون آورده شده بود و به طبع کمیسیون با دعوت از بالاترین مقام دستگاه مسئول یعنی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار ارائه توضیح شد و در این جلسه وزیر ارتباطات نیز بر نبود سقفی برای تعداد مشترکین اپراتورهای تلفن همراه کشور و از جمله ایرانسل تاکید کرد.
وی تصریح کرد: به نظر من توضیحات ارائه شده در این جلسه، به ویژه از سوی وزیر ارتباطات کافی و قانع کننده بود و نیازی به هیچ تحقیق و تفحصی در این زمینه نیست چرا که موضوع در پروانه صادر شده، قانون مجلس و مصوبه شورای اقتصاد بسیار شفاف و بدون ابهام بیان شده است.

 


منبع : ایستنا

 

دوشنبه 4/7/1390 - 19:12
اخبار

شركت نوكیا اعلام كرد كه هنری تری - رییس سابق مركز تحقیقات نوكیا - را به عنوان مدیر ارشد فن‌آوری جدید، منصوب كرده است.


به گزارش ایسنا، هنری تری جایگزین ریچارد گرین شده است كه در ماه ژوئن گذشته به دلایل شخصی مرخصی گرفته بود.


نكته جالب توجه این است كه تری در شهر سانیوال ایالت كالیفرنیا كه یكی از شهرهای بزرگ دره سیلیكون است، ‌مستقر خواهد شد.

منبع : ایستنا

 

دوشنبه 4/7/1390 - 19:11
اخبار

مدیرعامل شركت مخابرات ایران با اشاره به این‌كه دولت گروه دومی است كه از خصوصی‌سازی مخابرات سود می‌برد، گفت: طی سال جاری حدود 24 میلیارد ریال از محل درآمد‌های مخابرات و مالیات به حساب خزانه رفته است.


به گزارش ایسنا، صابر فیضی با بیان اینكه افزایش 10 برابری تعرفه‌های تلفن همراه و ثابت كه اخیرا منتشر شد، صحت ندارد، اظهار كرد: در این راستا وزارت ارتباطات این خبر را به طور رسمی تكذیب كرد.


وی درباره تعداد كاربران اینترنت در كشور بیان كرد: 60 درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند و 16 درصد از مردم نیز ارتباط مستمر به اینترنت با سرعت بالا را دارند.


این مسوول در ارتباط با تشكیل دولت الكترونیكی توضیح داد: برای اجرایی ‌شدن این امر، سرمایه‌گذاری در برنامه‌ی پنجم توسعه درهمه‌ی شهرها و استان‌ها در نظر گرفته شده است كه باید همه آن‌ها یكسان پیش بروند.


به گفته‌ی وی، برای پنج سال آینده، جهت اجرایی‌ شدن این امر 25 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهیم كرد.


مدیر عامل شركت مخابرات ایران با ذكر این‌كه با خصوصی‌ شدن این شركت سه گروه سود می‌برند، اشاره كرد: مشتریان شركت‌های خدماتی به منظور این‌كه این شركت‌ها مجبورند، طوری برنامه‌ریزی كنند كه مشتریان راضی باشند، قشر اولی هستند كه سود می‌برند.


فیضی با بیان این‌كه شركت مخابرات تنها شركتی در ایران است كه با همه‌ی جامعه در ارتباط است، تاكید كرد: در این راستا توانستیم ثابت كنیم كه می‌توانیم این شركت را خصوصی كنیم، بدون این‌كه نیروها را تعدیل كنیم.


وی با ذكر این‌كه رشد جوامع بستگی به ارتباطات دارد، تصریح كرد: بیش از 80 درصد از ارتباطات موثر در رشد و توسعه‌ی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بستگی دارد.


این مسوول با بیان این‌كه مدیران شركت مخابرات به هیچ عنوان مدیران سیاسی نیستند و نخواهند بود، تاكید كرد: شركت مخابرات یك شركت خدماتی است كه هدف آن، ارائه‌ی خدمات و رضایت‌مندی است.

منبع : ایستنا

 

دوشنبه 4/7/1390 - 19:11
اخبار

تلویزیونهای 3 بعدی

طبق تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه ای برای شرکت پاناسونیک ۷۱ درصد افراد گفته اند که تلویزیونهای ۳ بعدی از تلویزیونهای ۲ بعدی بهتر هستند و ۹۹ درصد آنها گفته اند که تا حدودی بهتر هستند . این تحقیق در آگوست امسال و بین ۵۰۰ نفر در شهر آناهیم کالیفرنیا و به صورت رو در رو یا Face to Face صورت گرفته . هرچند ۵۰۰ نفر ملاک خیلی دقیقی برای چنین نتیجه گیری نیست اما خب مشت نمونه خروار است .

جالب اینجاست که ۵۰ درصد این افراد آرزو داشتند یک تلویزیون ۳ بعدی در خانه خود داشته باشند . ۳۴ درصد آنها گفتند که این تلویزیونها روح تازه ای را به خانه آنها داده و انسان حس می کند همه چیز زنده و فعال می باشد . ۲۷ درصد آنها تجربه ی استفاده از تلویزیونهای ۳ بعدی را با تصور یک دنیای شگفت آور توصیف کردند .

از آنجا که اکثر محتویات دیجیتالی به صورت ۳ بعدی شده اند ( بازیها ، فیلم های سینمایی و … ) آینده روشنی برای ۳D TV’s می توان در نظر گرفت و به احتمال بسیار زیاد در هر خانه ای آنها را مشاهده خواهیم کرد .

چند نفر از شما تلویزیون ۳ بعدی دارید ؟ نظرتان راجع به این نسل چیست ؟

منبع : علم فردا 

دوشنبه 4/7/1390 - 19:10
کامپیوتر و اینترنت

حتما برای شما پیش آمده است که یک فایل با پسوند ناشناخته را روی کامپیوتر خود ببینید و ندانید این پسوند برای کدام نرم‌افزار است و چگونه می‌توان آن را اجرا کرد یا شاید شما بخواهید اطلاعاتی راجع به یک پسوند خاص مانند کمپانی سازنده، نرم‌افزار اجراکننده و ... را بدست آورید. وبسایت filext external link ساخته شده است تا به شما کمک کند.

filext-dot-com.jpg

وبسایت filext external link یک بانک اطلاعاتی قدرتمند در رابطه با انواع پسوند‌ها و اطلاعاتی در مورد آنها دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن پسوند فایل مورد نظر، اطلاعاتی کامل نسبت به آن فایل بدست آورید. این وبسایت تقریبا تمامی پسوندهای کاربردی موجود را در بانک اطلاعاتی خودش دارد و فقط با یک جستجوی ساده می‌توانید به اطلاعات این بانک اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال در برخی بازی‌های رایانه‌ای موجود در بازار، فایل‌هایی با پسوند bik وجود دارند که در واقع ویدیوهای داخل بازی هستند اما هیچ‌یک از نرم‌افزارهای پخش فیلم قادر به پخش کردن آنها نیستند. من با جستجوی کوچکی که در این وبسایت انجام دادم و با اطلاعاتی که از آن بدست آوردم به راحتی توانستم نرم‌افزار اجراکننده این فایل‌ها را پیدا کرده و از آن استفاده کنم.

برای استفاده از وبسایت فقط کافی‌است پسوند مورد نظر را در فیلد موجود در قسمت بالا-راست وبسایت وارد کرده و Enter را بزنید.

منبع : وبلاگینا 

دوشنبه 4/7/1390 - 19:7
موبایل

فصل تعطیلات در پیش رو است و مردم در فکر این هستند که تلفن همراه خود را عوض کرده و مدل جدیدتری خریداری کنند.

تحلیلگران UBS  نیز با توجه به این موضوع پزوهشی را یا عنوان این که چند درصد از مردم به برند تلفن همراه خود وفادار می‌مانند انجام داده‌اند.

جای تعجب ندارد اگر به شما بگوییم که ۸۹ درصد از دارندگان آیفون تلفن همراه بعدی خود را نیز از شرکت اپل خریداری می‌کنند و با اینکه این آمار بالا است ولی در حدود یک و سال نیم پیش  (مارچ ۲۰۱۱ ) این مقدار در حدود ۹۵ درصد بود.

در مقام دوم شرکت HTC با ۳۹ درصد قرار گرفته است و ریم بلک بری نیز با ۳۳ درصد در مقام سوم است(در حدود نصف مارچ ۲۱۰۱) و سامسونگ  و موتورولا نیز در مکانهای چهارم و پنجم با ۲۸ و ۲۵ درصد قرار گرفته ونوکیای نگون‌بخت نیز با ۲۲ درصد در مکان ششم قرار گرفته است.

در مورد پلتفرم اندروید ،در حدود ۶۰ درصد از آنان اعلام کرده‌اند که دستگاه اندرویدی دیگری تهیه خواهند کرد و ۳۱ درصد از آنان نیز به سوی IOS حرکت خواهند کرد.

گفتنی است که بسیاری از پرسش شوندگان دارای تلفن های همراه هوشمند گران قیمتی بودند و در حدود ۸۰ درصد از این افراد نیز بدون توجه به قیمت تلفن همراه ،همیشه آخرین مدل را برای خود خریداری می‌کنند.

منبع : فارنت 

دوشنبه 4/7/1390 - 19:5
کامپیوتر و اینترنت

پردازنده های نسل بعدی بزرگ ترین سازنده ی چیپ یعنی Intel حدود ۶ ماه دیگر وارد بازار می شوند. این پردازنده ها از یک نظر۲ برابر معماری کنونی یا Sandy Bridge قدرت دارند. اشتباه نکنید! در مورد سرعت پردازنده صحبت نمی کنیم بلکه بحث در مورد گرافیک مجتمع (منظور IGP مخفف Integrated Graphic Processor است که روز قالب پردازنده قرار دارد) است.

گرافیک مجتمع در Ivy Bridgeها حدود ۲ برابر سریع تر بوده و امکانات جدیدی هم دارد، به عنوان مثال رزولوشن ۴۰۹۶ پیکسل در ۴۰۹۶ پیکسل را پشتیبانی می کنند (قابل ذکر است که مانیتورهای Full HD رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پشتیبانی میکنند. تلویزیون های با کیفیت و بزگر هم همین رزولوشن را دارند).

قابلیت جالبی است، بهترین کارت گرافیک های فعلی مثل مدل های ۲ هسته ای AMD HD 6990 یا NVIDIA GTX 590 هم چنین رزولوشنی را در حالت یک مانیتوری پشتیبانی نکرده اند. رزولوشن بسیار بالایی است، محتوایی با این رزولوشن و همین طور مانیتوری برای نمایش آن کمیاب است. همچنین این IGP قوی، توانایی پخش چندین جریان ویدئویی با رزولوشن ۴K را دارد.

 

 

کمپانی NVIDIA بزرگترین سازنده ی چیپ گرافیکی، از امکان پذیر بودن بازی در این رزولوشن فوق العاده بالا صحبت می کند. واقعا جالب است که ببینیم این کمپانی چه کارت گرافیک غول آسایی برای پردازش محتوای ۱۶ مگاپیکسلی طراحی و تولید خواهد کرد . این در حالیست که برخی بازی های امروزی هم برای اجرای درست با رزولوشن Full HD یا ۲ مگاپیکسل، به کارت گرافیک قوی نیاز دارند. مساله ی دیگر، کاربردهای این رزولوشن بالا و قیمت آن است که منتظرش هستیم.

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی 

دوشنبه 4/7/1390 - 19:3
اخبار

چندی پیش نوکیا در یکی از بلاگ‌هایش در مورد شیوه‌های مورد علاقه تایپ متن از کاربران خود نظرسنجی کرد.

این نظرسنجی نشان می‌دهد بیشترین علاقه کاربران تایپ متن در صفحه‌کلید QWERTY سخت‌افزاری یا فیزیکی گوشی‌های نوکیا بود. این گزینه توانست ۴۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. در رتبه دوم، ترکیب صفحه‌کلید QWERTY مجازی یا نرم‌افزاری با استفاده از Swype قرار دارد که ۳۰ درصد از کاربران به آن علاقمندند. T9 (تایپ هوشمند) نیز ۲۰ درصد از آرا را از آن خود کرده است.

چند انتخاب جالب دیگر نیز در “سایر گزینه‌ها” به دست آمد. صفحه‌کلید لیزری یکی از آنهاست. شاید خیلی از کاربران این نوع صفحه‌کلید را امتحان نکرده باشند، اما دست‌کم تجربه جالبی است. صفحه‌کلید QWERTY بدون Swype نیز یکی دیگر از انتخاب‌ها بود؛ در حالی که برخی نیز مجذوبadaptxt  هستند. کلیدهای فیزیکی T9 نیز چندین شکل مختلف پیدا کرده‌اند.

از نتایج به دست آمده، کاملا واضح است که اکثر مردم QWERTY را به هر شکلی که باشد دوست دارند؛ چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری. نکته بسیار جالب این است که این آرایش کلیدها که برای اولین بار در سال ۱۸۴۷ با ماشین تحریر شولز و گلیدِن ایجاد شد، امروزه به عنوان انتخاب شیوه‌ای برای گوشی‌های هوشمند مبدل شده است. گاهی اوقات نمی‌توان فناوری‌های قدیمی و خوب خیلی را شکست داد.

 منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی

دوشنبه 4/7/1390 - 19:2
موبایل

منابع مختلفی از بازار خرده فروشان در مورد قیمت پردازنده های بعدی AMD با معماری بولدوزر، خبر دادند. وب سایت DonanimHaber به نقل از این منابع اعلام کرده است که قیمت پردازنده هایی که به زودی به بازار می آیند، خیلی کمتر از قیمت اعلام شده می باشد.

روز ۱۲ام اکتوبر (تقریبا ۲۰ روز دیگر) پردازنده های AMD FX 8150 و FX-8120 و همچنین پردازنده ی ۶ هسته ای AMD FX-6120 به ترتیب با قیمت های ۲۴۵ ، ۲۰۵ و ۱۷۵ دلار عرضه خواهند شد.

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی 

دوشنبه 4/7/1390 - 19:1
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته