از کنکاش در روایات و سخنان معصومین(ع) و بزرگان بدست می آید که برماست :
1) امام شناسی بیشتر و بهتر ( برآگاهی خویش نسبت به آن امام همام -ع - بیفزائیم )
2) انتظارفرج وتحقّق دولت کریمه بصورت مداوم(با توجّه به مفهوم واقعی انتظارسازنده نه مخرّب)
3) دعا برای سلامت آن بزرگوار و نیز تعجیل فرج آن عزیز.
4) پایداری درحفظ ایمان(باانجام بایدها وترک نبایدها) وعدم تزلزل درفرازوفرودهای عصرغیبت .
5) نشرفرهنگ مهدویّت
6) تلاش عملی و فراگیر در جهت اصلاح وضع موجود و بهینه سازی بسترظهور حضرت .
7) اظهار حزن و اندوه در فراق امام (ع)
8) انجام اعمال صالح به نیابت امام - ع - ( مانند بجا آوردن حج ، تلاوت قرآن ، دادن صدقه و . . . )
9) تزکیه وخودسازی(بگونه ای که روش ومنش زندگیمان موردفخروزینت حضرتش باشدنه مایه ننگ)
10) تلاش درجهت احیاء امربمعروف ونهی ازمنکر(بعنوان مهمترین عنصراصلاح جامعه)
@ خدایا ما دلسوختگان آن یار سفرکرده را درانجام این اموریاری ده « آمین یاربّ العالمین »
@
آنچه در زیر با استفاده از روایات ، مرور می کنیم نشانگرغربت اسلام
درآخرالزّمان است . در آرشیو وبلاگ نیز موارد دیگری موجود است که قبلا
آورده ایم . اکنون که به برکت انقلاب اسلامی و به حرمت خون شهیدان، بستر
برای زمینه سازان ظهورفراهم است ؛ ای منتظران غیور و فهیم بپا خیزید و با
احیاء امر بمعروف ونهی از منکر گامی هرچند کوچک درراه غربت زدائی ازاسلام و
ارزشهای اسلامی بردارید . « وماعلی الرّسول إلاّ البلاغ »
@ یوضَعُ الدّین = جایگاه دین پائین تلّقی می گردد .
@ تُرفَعُ الدُّنیا = جایگاه دنیا بالا تلقّی می گردد .
@ لایَبقی من القرآن إلاّرسمُه ولامن الإسلام إلاّإسمُه = ازقرآن جز نوشتن آن و ازاسلام جز نام آن نمی مانَد.
@ یُتَغَنّی بالقرآن = به وسیله قرآن آوازخوانی می شود .
@ مَساجدُهم عامرةٌ وهی خرابٌ من الهُدی=مسجدهاظاهری آراسته دارند وازهدایت گری خبری نیست .
@ فقهاءُ ذلک الزّمان شَرُّ فقهاء تَحت السَّماء منهم خرجت الفتنة و إلیهم تَعودُ = اندیشمندان آن زمان بدترین اندیشمندان زیرآسمانند که سرچشمه فتنه اند و فرجام آن .
@ یَحِجُّ أغنیاءُ أمَّتی للنُّزهة و یَحجُّ أواسطُها للتِّجارة و یَحجُّ فقراءُها للریّاء = ثروتمندان امّتم برای سیاحت و میانداران برای تجارت و فقیرا ریاکارانه حج می گذارند .
@ یُکفَرُ بالله جَهرةً = کفر به خدا آشکار می گردد .
@ تُؤخَّرُ الصَّلوات = به نمازها در اوّل وقت توجّه نمی گردد .
@ یُؤمَرُ علی الَمنابر بالتَّقوی و لایَعمَلُ القائلُ بِما یَأمُرُ = در تریبون ها به پارسائی دعوت می شود و گوینده به آنچه می گوید ، عمل نمی کند .
@ رأیت الحدودَ قَد عُطِّلَت = تعطیل شدن حدود الهی
@ رأیت الحرامَ یُحلَّل و رأیت الحلالَ یُحَرَّم = حرام ، حلال می گردد و حلال ، حرام .
@ أصحاب الأدیانِ یُحتَقَرونَ = دینمداران کوچک شمرده می شوند .
@ رأیت النّاس قَد إستووا فی ترک الأمر بالمعروف والنّهی عن المنکر = بی توجّهی مردم نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر .
@ یُقَدِّمونَ الرَّجل لَیسَ بأفقَههم و لا بأفضَلهم = ترک شایسته سالاری .
@ دینُ أحَدهم لَعقةٌ علی لسانه = دینمداری زبانی
« نقل از کتاب یوم الخلاص به نقل از :الزام الناصب ؛ ینابیع المودّة ؛ منتخب الأثر ؛ بحارالأنوار »