• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1009
تعداد نظرات : 155
زمان آخرین مطلب : 5396روز قبل
بیماری ها

روزنامه "استار" چاپ مالزي نوشت: كشيدن سيگار موجب تسريع در روند كاهش بينايي افراد در سنين بالا مي‌شود.

اين روزنامه در شماره چهارشنبه خود به‌ نقل از رويترز افزود: افراد سيگاري در حدود چهار برابر ديگران در معرض مواجهه باكاهش شديد ديد ناشي از افزايش سن هستند.

براساس اين گزارش، گروه محققين دانشگاه سيدني استراليا به سرپرستي دكتر "جنيفر تن" با تحقيقات اخير خود صحت اين ادعا را اثبات كرده‌اند.

در اين تحقيقات كه مدت ده سال به طول انجاميده است تعداد دو هزار و ‪۴۵۴‬ نفر از شهروندان استراليا با حداقل سن ‪ ۴۹‬سال مورد آزمايش و بررسي قرار گرفتند.

در بررسي‌هاي انجام شده توسط محققين استراليايي اثبات شده است كه افراد سيگاري نه‌تنها چهار برابر افرادي كه تاكنون سيگار نكشيده‌اند درمعرض مواجهه با افت شديد بينايي هستند، بلكه آنان پنج سال زودتر ازديگر افراد با مسئله كاهش بينايي بر اثر افزايش سن مواجه خواهند شد.

دراين تحقيقات همچنين اثبات شده كه افراد سيگاري به‌مراتب بيشتر از افراد ديگر با خطر ابتلاي به بيماري "تحليل شبكيه" در سنين بالاتر مواجه‌اند.

"تحليل شبكيه" (‪ (Macular degeneration‬بيماري است كه موجب از بين رفتن سلولهاي شبكيه در قسمت مركزي آن شده و در نتيجه، تيزبيني و ديد مركزي فرد را تحت تأثير قرار مي‌دهد.     

 

ایرنا 

چهارشنبه 24/5/1386 - 21:19
دعا و زیارت

از همين جا می‏توان به تفاوت پيامبران و نوابغ پی برد نوابغ افرادی‏ هستند كه نيروی فكر و تعقل و حسابگری قوی دارند، يعنی از راه حواس خود با اشيا تماس می‏گيرند و با نيروی حسابگر عقل خود بر روی فرآورده های‏ ذهنی خود كار می‏كنند و به نتيجه می‏رسند و احيانا خطا می‏كنند پيامبران‏ الهی علاوه بر برخورداری از نيروی خرد و انديشه و حسابگريهای ذهنی، به‏ نيروی ديگری به نام وحی مجهزند و نوابغ از اين نيرو بی‏بهره اند و به همين‏ جهت به هيچ وجه نتوان پيامبران را با نوابغ مقايسه كرد، زيرا مقايسه هنگامی صحيح است كه كار هر دو گروه از يك نوع و از يك سنخ باشد، اما از آنجا كه از دو نوع و دو سنخ است مقايسه غلط است مثلا صحيح است كه قوه بينايی و يا قوه شنوايی و يا قوه فكر دو نفر را با هم مقايسه كنيم، اما صحيح نيست كه قوه بينايی يك نفر را با قوه شنوايی يك نفر ديگر مقايسه كنيم و بگوييم كداميك قوی تر است نبوغ نوابغ مربوط است به‏ نيروی تفكر و انديشه بشری، و فوق العادگی پيامبران مربوط است به نيروی ديگری به نام وحی و اتصال به مبدأ هستی، و لهذا قياس گرفتن آنها با يكديگر غلط است.  

   

وحی و نبوت (شهید مطهری) - صفحه : 14

چهارشنبه 24/5/1386 - 20:32
آموزش و تحقيقات

 

فیل ها برای "شنیدن" پیام گله های دیگر فیل ها، از پاهای خود استفاده می کنند و به خصوصاگر این پیام از فیلی آشنا باشد، واکنش شدیدتری نشان خواهند داد.

این قابلیت فیل ها که می توانند اصواتی در فرکانس پایین ایجاد کرده و با گله های دیگر در فاصله چند کیلومتری خود ارتباط برقرار کنند، قبلا شناخته شده بود.

علاوه بر این، یک گروه محقق به سرپرستی کیتلین اوکانل رادول متوجه شده اند که این اصوات، امواجی ارتعاشی پدید می آورند که از درون زمین عبور می کند و به فیل ها امکان می دهد علائم و پیام ها را با پاهای بسیار حساس خود دریافت کنند.

تیم خانم اوکانل در نامیبیا و کنیا پیام های هشداردهنده ای را که فیل ها در زمان حمله شیر به گله ایجاد کرده بودند را ضبط کردند و سپس تنها بخش ارتعاشی آن را از طریق زمین برای گله ای که در کنار آبکیری در نامیبیا اتراق کرده بود، پخش کردند.

فیل ها واکنشی بسیار چشمگیر داشتند، ابتدا در جای خود میخکوب شده و بعد در گروه های فشرده قرار گرفته و بچه فیل ها را در میان خود گرفتند.

اما جالب اینجاست که هرچه فیل ها از گله ای که پیام هشدار را فرستاده، دورتر زندگی کنند، واکنش کمتری نشان می دهند.

نکته بسیار جالب این بود که فیل های کنیایی، کمترین واکنش را به علائم هشدار فیل های نامیبیا نشان دادند که ظاهرا دلیل آن ناآشنایی این گله، با گله نامیبیایی است.    

  

       پارس پلانت

چهارشنبه 24/5/1386 - 17:53
ورزش و تحرک
 

مربیان تیم‌های فوتبال پایه استقلال تهران انتخاب و معرفی شدند.
بر این اساس امید طیری سرمربی تیم امید، آرش لب‌جویی سرمربی تیم جوانان، غلامرضا سجادی، سرمربی نوجوانان و حسین بالایی سرمربی تیم نونهالان استقلال در فصل آینده خواهد بود.
حسن روشن یكی از پیشكسوتان باشگاه به عنوان مدیر تیم‌های پایه این باشگاه بر كلیه تیم‌ها نظارت خواهد داشت.
تمرینات تیم‌های پایه از روز یكشنبه در ورزشگاه مرغوبكار آغاز شده است و مربیان در حال تست گرفتن از بازیكنان هستند.  
 
خبرگزاری فارس
چهارشنبه 24/5/1386 - 17:21
ورزش و تحرک

مهاجم جديد تيم فوتبال استقلال تهران مبلغ 50 ميليون ريال جريمه و يك جلسه از همراهي تيمش محروم شد. 
  
عبدالرحمان شاه‌حسيني با اعلام اين خبر اظهار داشت: حميد شفيعي به دليل مذاكره با چند باشگاه به طور همزمان و عقد قرارداد داخلي با باشگاه سايپا مرتكب تخلفات انضباطي شده است.
وي ادامه داد: اين مهاجم در گذشته نيز پرونده انضباطي داشته‌ است و بر اين اساس مبلغ 50 ميليون ريال جريمه نقدي و يك جلسه از همراهي تيم استقلال تهران محروم شد.
بنابراين شفيعي در هفته اول ليگ برتر در مسابقه استقلال اهواز غايب است.
اين بازيكن در روزهاي آخر فصل نقل و انتقالات و در حالي كه مسئولان سپاهان رضايت نامه او را براي باشگاه سايپا صادر كرده بودند، به استقلال تهران پيوست.   


     فارس

چهارشنبه 24/5/1386 - 17:12
ازدواج و همسرداری

طلاق از نظر اسلام " حلال مبغوض " است. پيغمبر اسلام در روايتی كه شيعه و سنی بالاتفاق روايت كرده‏اند، فرمود : " مبغوضترين حلالها در نزد خداوند طلاق است " و هم آن حضرت فرمود : " ازدواج كنيد و طلاق ندهيد كه عرش الهی از طلاق می‏لرزد ".
طلاق، حلال مبغوض است يعنی چه ؟ يعنی در عين اينكه در حد يك حرام‏ منفور و مبغوض است اسلام مانع اجباری در جلو آن قرار نمی‏دهد و اين خود از يك فلسفه كلی در نظام خانوادگی ريشه می‏گيرد كه مورد توجه اسلام است.
از نظر اسلام علقه زوجين يك علقه طبيعی است و مكانيسم خاص دارد. علاقه زوجين به يكديگر با اينكه طرفينی است به اين شكل است كه از جانب مرد آغاز می‏شود و علاقه زن به مرد از نوع پاسخگویی است. به همين جهت مقام زن در محيط خانوادگی مقام يك محبوب و مراد است.
اسلام تدابيری از مجرای عواطف بكار می‏برد كه نظام خانوادگی بر همين‏ پايه محفوظ بماند يعنی شعله عشق و علاقه مرد هميشه روشن بوده و زن نيز پاسخ گوی آن باشد. آنچه از نظر اسلام مبغوض و منفور است اينست كه اين شعله خاموش گردد و كانون خانوادگی بسردی گرايد، اما اگر احيانا به اين صورت در آمد و زن در قلب مرد سقوط كرد ديگر نبايد زن را به زور بمرد چسبانيد.  اسلام هر كوشش اجباری را برای بقای زن در چنان محيطی لغو و بيهوده و بر خلاف اساس روابط خانوادگی ميداند، اساس روابط خانوادگی بر حاكميت متقابل زن و مرد است، يعنی حاكميت زن بر مرد از لحاظ عاطفی و احساسی، و حاكميت مرد بر زن از لحاظ فكری و رهبری و مديريت در محيط خانواده. اينست كه طلاق‏ از نظر اسلام در عين اين كه سخت مبغوض و منفور است حلال است، يعنی آنجا كه تدابير مختلف برای ابقای علقه زوجين مفيد نيفتاده چاره‏ای نيست جز طلاق.   

  

امدادهای غيبی در زندگی بشر (شهید مطهری) ص 163 تا ص 165

چهارشنبه 24/5/1386 - 17:6
ورزش و تحرک

وقتى‌ اسپانسر برنامه‌ جام‌ چهاردهم‌ قرار شد به‌ کارشناسان‌ برنامه‌ يک‌ دستگاه‌ «LCD» هديه‌ بدهد، شبکه‌ سوم‌ کار تقسيم‌ را انجام‌ داد و داوران‌ فعال‌ را برخلاف‌ رويه‌ معمول‌ دعوت‌ کرد تا به‌ آنها «LCD» بدهد.
هدايت‌ ممبينى‌ چراغ‌ اول‌ را روشن‌ کرد و با اولين‌ حضور خود در شبکه‌ سوم‌ يک‌ دستگاه‌ «LCD» گرفت، همين‌ طور محسن‌ ترکى‌ و محسن‌ قهرمانى‌ که‌ با اولين‌ کارشناسى‌ عمر خود هديه‌ گرفتند. مسعود مرادى‌ هم‌ که‌ تحت‌ فشار بود که‌ به‌ تلويزيون‌ برود و حتى‌ از ويتنام‌ اخراج‌ شده‌ بود گفت‌ مى‌روم‌ از خودم‌ دفاع‌ کنم‌ اما رفت‌ و دفاع‌ نکرد و «LCD» هم‌ گرفت!
در اين‌ بين‌ سعيد مظفرى‌زاده، نوذر رودنيل‌ و هوشنگ‌ نصيرزاده‌ بودند که‌ «LCD» نگرفتند. حتى‌ نصيرزاده‌ که‌ يک‌ ماه‌ در جام‌جهانى‌ در تلويزيون‌ چادر زده‌ بود «دوزار» هم‌ گيرش‌ نيامد... به‌ هر صورت‌ اين‌ نمايشگرها (همان‌ تلويزيون‌ سابق) چهار داور را به‌ درستى‌ و يک‌ داور را بى‌گناه‌ محروم‌ کرده‌ است.   

      خبر ورزشی

چهارشنبه 24/5/1386 - 16:46
اخبار

اسب فراری در کنار زاینده رود به یک موتور سوار نگون بخت خورد و او را کشت.    

 

 

نجار 40 ساله ای به نام " مهدی نکویی" وقتی سوار بر موتور از حاشیه زاینده رود می گذشت به خط پایان زندگی اش نزدیک شد. در آن میان یک اسب رم کرده که از دست صاحبش گریخته بود به موتور سوار نگون بخت خورد و او را نقش زمین کرد.
" مهدی" خیلی زود با تلاش شاهدان به نزدیک ترین بیمارستان برده شد اما تلاش پزشکان بی نتیجه ماند وبر اثر خونریزی مغزی، جان باخت.
به دنبال این رخداد دلخراش، صاحب اسب آدم کش شناسایی و در دادسرای جنایی اصفهان به اتهام کوتاهی درنگهداری حیوانش بازجویی شد. پرونده در شعبه پنجم بازپرسی این دادسرا تحت رسیدگی است.    

   

خبرگزاری ایسکانیوز
 

چهارشنبه 24/5/1386 - 16:37
ورزش و تحرک

مديرعامل پرسپوليس گفت: سيدافشين قطبي كه كنار من نشسته، نسبتي با رئيس سازمان صدا و سيماي طاغوت ندارد.

 نشست خبري مسئولان و كادر فني پرسپوليس در سالن شهرداري منطقه 9 تهران برگزار شد. ابتدا حبيب كاشاني، مديرعامل باشگاه پاسخگوي خبرنگاران شد. 
مديرعامل پرسپوليس در پاسخ به اينكه تا چه ميزان قصد حمايت از قطبي را دارد، اظهار داشت: تلاش زيادي براي حضور او در ايران انجام داديم. باوجود پيشنهادهاي مختلفي كه داشت، با قبول سرمربيگري پرسپوليس اقدام به ريسك كرد. شايد جاي او بودم، چنين كاري را نمي‌كردم. قطعا به ايشان فرصت لازم را خواهيم داد؛ همانطور كه پيشتر از اين به دنيزلي كه 4 جام را از دست داد، اين فرصت داده شد.
كاشاني در خصوص اينكه يكي از خبرنگاران به حاشيه‌هاي زمان مربيگري آري ‌هان و دنيزلي در اطراف تيم اشاره كرد، بيان داشت: فكر نمي‌كنم بازيكنان به خاطر پول دست به حاشيه زده باشند. اين را قبول ندارم كه چنين كاري كرده باشند و قرار هم نيست كه اين اتفاق براي ما رخ دهد. تا اين لحظه مشكلي در اين رابطه نداشتيم و نخواهيم داشت.
مديرعامل پرسپوليس درباره اينكه چرا بر تعداد روزهاي حضورش در پرسپوليس تأكيد دارد، اذعان داشت: براي خود روزشمار گذاشتم چرا كه برنامه‌هايي دارم و مي‌خواهم بدانم در تمامي اين روزها چه عملكردي داشته‌ام؛ مانند سربازي كه براي پايان يافتن دوران سربازي روزشماري مي‌كند.
كاشاني در خصوص ميزان بدهي باشگاه گفت: در مصاحبه‌هاي مختلف درباره ميزان بدهي باشگاه شفاف صحبت كردم. پرسپوليس طبق حسابرسي انجام شده در سال 84 - 85 تا اين لحظه، 9 ميليارد بدهي دارد. از سال 85 به اين طرف، مجمع باشگاه تشكيل نشده كه اگر مي‌شد، شايد امكان جلوگيري از اين همه بدهي مي‌رفت. از سازمان درخواست كرده‌ايم كه اين مجمع هر چه زودتر برگزار شود و آنهايي كه باعث به وجود آمدن اين بدهي شده‌اند، توضيحات خود را ارائه دهند.
مديرعامل پرسپوليس درباره اينكه آيا مانند مديران گذشته اين باشگاه قول ساخت ورزشگاه را مي‌دهد، بيان كرد: ساخت ورزشگاه در برنامه‌هاي ما جاي دارد؛ اما سعي نداريم اطلاع غلط به مردم بدهيم. يكي از مديرعاملان باشگاه هنوز نيامده اعلام كرد كه با يك شركت آلماني مذاكره كرده و در 8 ماه ورزشگاه مي‌سازد. پيدا كردن يك مكان مناسب براي ساخت يك ورزشگاه خود 8 ماه طول مي‌كشد.
وي از كلنگ‌زني 20 واحد مسكوني هتل آپارتمان براي بازيكنان و كادر فني خبر داد.
حبيب كاشاني درباره بحث درآمدزايي در باشگاه از طريق فروش كالا، اظهار داشت: اين روش جالبي نيست. اگر مديريت قبلي به چنين روشي روي آورده بود، اشتباه كرده است. بايد از طريق ديگري به فكر اين مسئله باشيم؛ مثلا سال گذشته اسپانسري با 800 ميليون حاضر به حمايت مالي شده بود؛ اما اين فصل اين رقم را قبول نكرديم چون معتقديم ارزش پرسپوليس بالاتر از اين رقم‌ها است.
وي با اشاره به سوء استفاده برخي مسئولان سابق پرسپولس از نام اين تيم، اضافه كرد: معاون اقتصادي سال گذشته منافع باشگاه را به نام شخصي ثبت مي‌كرد و اين مشكلاتي است كه در حال بررسي آن هستيم چرا كه تخلفاتي صورت گرفته است. ايشان با استفاده از نام پرسپوليس، قصد ساخت ايرلاين را داشت كه موفق به انجام آن نشد.
از مديرعامل خواسته شده تا بار ديگر به صورت شفاف موضع خود را مقابل قطبي اعلام كنم. كاشاني عنوان داشت: 4 ماه تلاش كردم كه قطبي را به ايران بياورم. در اين مدت خيلي‌ها سنگ اندازي كردند؛ حتي اقدام به چاپ شب نامه كردند. اعلام كردند ارتباط خانوادگي با رئيس سازمان صدا و سيماي طاغوت داشته و از اقوام نزديك آنها بوده است.
گفتند او مشكل سياسي دارد و مسلمان نيست؛ اما كسي كه كنار من نشسته، سيد است. پدر و مادر او اهل جهرم بوده و هر دو از بازنشستگان فرهنگي هستند.
وي افزود: باوجود اينكه مي‌گفتند مشكل سياسي دارد، كمتر از 40 دقيقه براي او پاسپورت گرفتيم.
كاشاني در پاسخ به اينكه 54 روز است فعاليت خود را به عنوان مديرعامل آغاز كرده، پس چطور از 4 ماه قبل دنبال حضور قطبي در ايران بوده است، گفت: من از 4 ماه پيش عضو هيئت مديره باشگاه بودم. از همان موقع بايد به فكر چنين روزي مي‌افتادم. نمي‌توانستم صبر كنم. فقط عضو هيئت مديره نبودم كه در جلسات چاي بخورم.
كاشاني درباره اينكه تا به امروز از سازمان تربيت بدني كمك مالي دريافت كرده يا خير، گفت: تا امروز يك ريال هم از سازمان تربيت بدني دريافت مالي نداشته‌ايم؛ اما قول هاي مساعدي با ما دادند.  

      YJC

چهارشنبه 24/5/1386 - 14:53
ورزش و تحرک

در اینکه علی فتح اله زاده بهترین و متخصص ترین مرد ایران در امر نقل وانتقالات محسوب می شود هیچ شکی وجود ندارد. وی با وجود مشکلات حاشیه ای فراوان بهترین بازیکنان را برای استقلال جذب کرد و توانست مجموعه ای مطلوب را برای لیگ هفتم آماده کند. از سوی دیگر او از همین حالا برای ترانسفر بازیکنان مطرح استقلال به اروپا دور خیز کرده و با توجه به شناختی که از وی داریم انجام این مهم را کاملا منطقی و بدیهی می دانیم اما نکته بسیار مهمی وجود دارد که نباید از ذهن مردم وآبی پوشان دور بماند. استقلال در این فصل بیش از هر وقت دیگری به قهرمانی در لیگ برتر نیاز دارد و این مهم فقط با تلاش تمام مجموعه محقق می شود. بنابراین بهتر است بازیکنان تمام ذهن خود را معطوف به این هدف بزرگ کرده وفقط به عشق حضور در لیگ های اروپایی پیراهن آبی را بر تن ننمایند.

 باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال

چهارشنبه 24/5/1386 - 14:44
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته