• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5764روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
شركت سامسونگ مدل‌های مختلفی از گوشی‌های موبایل را به بازار ارائه كرده است. اگر با دقت توجه‌كنید، می‌بینید كه تعدادی از این مدل‌ها جز در طراحی ظاهری و اندكی تغییر در امكانات و یا نرم‌افزار، با هم تفاوتی ندارد. البته بعضی دیگر نیز از همه جهات با هم متفاوتند. E770 نیز زاییده یك روند رو به رشد است تا یك انقلا‌ب. مهندسان سامسونگ اكثر امكانات مدل‌های قبلی این سری را به همراه چند توانمندی جدید در E770 به بازار ارائه‌كرده‌اند. این گوشی تاشو با اندازه‌های 20*46*90 میلی‌متر مناسب به‌نظر می‌رسد. به‌طوری كه شما می‌توانید گوشی‌را هر جا قرار دهید؛ از جیب پیراهن گرفته تا در كیف دستی خانم‌ها. نگرانی وزن هم نباشید. زیرا E770 تنها 85 گرم وزن دارد.
Samsung E770
تصاویر
ویژگیها
طراحی:
این گوشی نیز از طراحی استاندارد سامسونگ برای گوشی‌های تاشو بهره‌برده‌است. جالب این‌كه كلیدهای پخش‌كننده روی درِ گوشی تعبیه شده است كه باعث می‌شود بدون نیاز به باز كردن در گوشی، به موسیقی گوش دهید.
صفحه نمایش خارجی از نوع OLED است و دو قسمت دارد: بخش بالا‌یی، زمان، شارژ باتری و مقدار سیگنال را نمایش می‌دهد و بخش پایینی كه دارای دقت 96*96 پیكسل است، با نمایش 65 هزار رنگ، تصاویر نسبتاً خوبی در آفتاب ارائه می‌كند.
لنز دوربین 3/‌1‌مگاپیكسل در بالا‌ی صفحه نمایش خارجی جاسازی شده است. كلید فعال‌سازی دوربین و درگاه اتصال كارت Micro SD در سمت راست گوشی قرار دارد. بازكردن دوربین با یك دست راحت است. صفحه نمایش داخلی از نوع TFT با دقت 176*220 پیكسل و عمق رنگ 262‌هزار می‌باشد. در نور آفتاب صفحه نمایش محو نمی‌شود و تصویر واضحی دارد. صفحه كلید E770 نرم و كار با آن راحت است. كلید پنج جهته نیز در محل مناسبی قرار دارد و به خوبی كار می‌كند.
.................................................. .................................................. ...
باتری:
ظرفیت باتری Li-ion این دستگاه mAh 800 می‌باشد و بنابر گفته سامسونگ امكان 180‌ساعت كاركرد در حالت آماده‌ به كار و تا سه ساعت مكالمه را فراهم می‌سازد. البته در عمل چیزی نزدیك به چهار‌روز زمان آماده به كار و دو ساعت و بیست دقیقه زمان مكالمه با این گوشی به دست آمد.
.................................................. .................................................. .....
یك كره‌ای موزیكال:
نرم‌افزار پخش MP3 این گوشی توانایی‌های جالبی دارد. مواردی از جمله پخش اتفاقی آهنگ‌ها، امكان ساخت فهرست اختصاصی و پخش مداوم از آن جمله هستند. محدودیتی در اسم فایل‌ها و همچنین bit rateآن وجود ندارد و هر آنچه كه از طریق بلوتوث یا برنامه همزمان‌سازی بر روی حافظه 82‌مگابایتی این گوشی یا كارت حافظه بریزید، برایتان پخش خواهد كرد. امكان پخش موسیقی از طریق بلوتوث روی هدفون، از محاسن دیگر این بخش از E770 به‌شمار می‌رود. پخش‌كننده موسیقی می‌تواند در حالت پس‌زمینه نیز فعال باشد و شما می‌توانید با گوشی كارهای دیگری انجام دهید. كلیدهای اختصاصی نصب شده روی بدنه خارجی نشان می‌دهد سامسونگ این گوشی را با هدف به سمت گوشی‌های موزیكال سوق‌داده‌است.
بلوتوث: پروفایل‌های متعددی در این گوشی تعبیه شده است. پروفایل‌هایی مانند Headset ،Dialup و Basic printing از آن جمله هستند. كار سیستم E770 متوسط است و ازگوشی‌های نوكیا ضعیف‌تر می‌باشد و اگر به‌طور مداوم با بلوتوث كار نمی‌كنید، با این بخش مشكلی نخواهید داشت.
.................................................. .....................................
دوربین:
دوربین 3/1‌مگاپیكسلی E770 نیز مانند اكثر دوربین‌های سامسونگ می‌باشد كه بر روی مدل‌های مشابه استفاده شده است. امكان عكس گرفتن در شش وضوح كه از 128*96 پیكسل تا 1024*1280 متفاوت می‌باشد و همچنین تنظیم فشرده‌سازی كیفیت در سه مدل، از جمله امكانات این دوربین است.
می‌توانید حساسیت ماتریكس (ISO) را از 100 تا 400 تغییر دهید. در حالت Multi shooting با دقت 320*240 پیكسل، دوربین شش، نُه و یا پانزده عكس پشت‌سرهم می‌گیرد. امكان فیلمبرداری با فرمت 3GP نیز وجود دارد. تمام تنظیمات همانند بخش عكسبرداری است. با این تفاوت كه وضوح متفاوت است و حداكثر وضوح، 355*288‌پیكسل می‌باشد. طول مدت فیلمبرداری محدودیتی ندارد و به مقدار حافظه در دسترس بستگی دارد.
.................................................. .....................................
كارت حافظه:
با نرم‌افزار مدیریت حافظه می‌توانید هر چه كه می‌خواهید بر روی حافظه ذخیره نمایید و از آن استفاده‌كنید. البته این ذخیره‌سازی باید در پوشه‌های از پیش تعیین شده صورت گیرد و اگر فایل‌ها در خارج از این محل‌ها ذخیره شود، دیده‌نمی‌شوند. مشكل دیگر این‌كه امكان انتخاب تمام فایل‌ها وجود ندارد و باید هر كدام را به صورت دستی انتخاب نمایید. البته در صورتی كه تعداد زیاد باشد، این یك فاجعه است!
.................................................. ..............................................
نتیجه:
E770 را می‌توان دوقلوی D600 در مدل‌های تاشو دانست؛ البته با وضوح پایین‌تر و دوربین 3/1‌مگاپیكسلی به جای دو مگاپیكسل.بعضی امكانات مانند پخش سخت‌افزاری موسیقی، این گوشی را استثنایی كرده است. استفاده از Picsel Viewer ، كه در بحث از D600 به تفصیل درباره آن گفتیم، این گوشی را به دومین دستگاهی تبدیل كرده است كه از این فناوری جالب بهره می‌برد. E770 یكه‌تاز میدانی است كه دیگر رقیبان، در آن جایی ندارند.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:39
کامپیوتر و اینترنت
از لحاظ ظاهر شباهت فراوانی با گوشی تاشوی Motorola RAZR Z دارد
منابع خبری به تازگی اخبار و اطلاعاتی را در مورد گوشی جدید موتورولا موسوم به Capri منتشر کرده اند.
عکس های انتشار یافته از این گوشی نشان می دهد که Capri از لحاظ ظاهر شباهت فراوانی با گوشی تاشوی Motorola RAZR Z دارد.
گفته می شود که این گوشی مجهز به دوربین 2.2 مگاپیکسلی و حافظه قابل توجهی است.
همچنین شنیده می شود موتورولا طراحی گوشی تازه ای موسوم به Canary را در دستور دارد که مجهز به دوربین 2 مگاپیکسلی، 17 مگابیات حافظه داخلی و قابلیت نصب کارت Micro SD است.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:38
کامپیوتر و اینترنت
این بار با معرفی یک گوشی Fashion و فوق العاده خوشگل بازار رو کمی تکون داده.این گوشی فوق العاده زیبا با داشتن طراحی خاص خود دارای کلیدهای حساس به لمس است.این گوشی دارای ۱۲۸ مگابایت حافظه داخلی است.دوربین این گوشی ۱.۳ مگاپیگسلی است و ...
نقاط قوت:
طراحی Fashionable
۱.۳ مگاپیکسل دوربین با LED
۱۲۸ مگابایت حافظه داخلی
اتصال به عنوان Mass storage
کلیدهای جهت لمسی
منوهای عالی و بسیار روان و سریع
نقاط ضعف :
نبود کارت حافظه
نبود رادیو Fm
نبود لیست mp3
تمام ویژگی های این گوشی تو طراحی این گوشی خلاصه میشه.فقط کافی است یک بار این گوشی را از نزدیک ببینید تا دلبسته ظاهر زیبا و نازک این گوشی بشید.این گوشی کشویی دکمه های اون شباهت زیادی به تخته های شکلات داره و دکمه های جهت اون با طراحی زیبا و خوش رنگ چهره بسیار زیبایی به این گوشی داده است.صفحه نمایش این گوشی با کیفیت ۲۵۶ هزار رنگ وضوح قابل قبولی داره. منوهای این گوشی بسیار روان و جذاب طراحی شده. این گوشی قابلیت این رو داره که شما نام اپراتور رو از روی صفحه نمایش حذف کنید. قابلیت بسیار جالبی که تو هیچ گوشی تا بحال دیده نشده است.
منوهای این گوشی در دورنگ مشکی و نقره ای قابل تنظیم است که هر دو رنگ به زیبایی با گوشی هماهنگ هستند.این گوشی دارای رنگ بندی های بسیار جذابی است.برای انتقال اطلاعات هم از Bluetooth و هم از USB پشتیبانی می کند.یکی از امکانات جالب این گوشی اینه که شما می تونید اون رو بدون نیاز به نصب به کامپیوتر نصب کنید.وقتی اون رو تو حالت Mass Storage می گذارید تمامی تلفن های شما Reject می شود ولی وقتی اون رو از این حالت در بیارید اطلاعات تماس های خودتون رو می بینید. اینم یه قابلیت دیگه که تو گوشی های دیگه دیده نمیشه.
این گوشی همچنین دارای یک دست هدفون عالی همراه با کنترل برای گوشی دادن به موسیقی است. همچنین همراه این گوشی یک کابل usb نیز هست. یک لقبی که به این گوشی داده شده است RAZR killer است که گویا قصد رقابتی جدی با سری RAkeR موتورولا دارد.
سایر ویژگیها :
• Display: 256,000 colour, TFT type, 176x220 size
• Dimensions: 95 x 48 x 15.2mm
• Weight: 83g
• Standbytime: Up to 200hrs
• Band (in MHZ): 900 / 1800 / 1900 (Tri-band)
• Sound: 64 Polyphonic
• WAP browser: 2.0
• Messaging: SMS, EMS, MMS, Email
• Connectivity: Bluetooth, USB data kit

دوشنبه 31/4/1387 - 10:38
کامپیوتر و اینترنت
این گوشی نسل سوم از امکانات متنوعی برای کار و تفریح برخوردار است.
شرکت نوکیا از هفته پیش عرضه گوشی Nokia 6233 را آغاز کرده است. این گوشی نسل سوم از امکانات متنوعی برای کار و تفریح برخوردار است.
Nokia 6233
تصاویر
ویژگیها
این گوشی براق 110 گرمی مجهز به دوربین 2 مگاپیکسلی ، نمایشگر رنگی بزرگ QVGA ، نرم افزار پخش موسیقی، بلندگوی استریو و دیگر امکانات متنوع مجهز است.
گوشی یاد شده با شبکه های نسل سوم WCDMA هم سازگاری کامل دارد. این گوشی که عمر باتری آن در صورت مکالمه مداوم 3 ساعت است در اروپا 325 یورو قیمت دارد.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:38
اخبار
این گوشی دارای نمایشگر رنگی 1.7 اینچی و امکانات صوتی مناسب است
موتورولا دومین سازنده بزرگ گوشی تلفن همراه در جهان و اپراتور آمریکایی T-Mobile از عرضه مشترک گوشی باریک و تاشوی تازه این شرکت موسوم به V195 خبر داده اند.
Motorola V195
تصاویر
ویژگیها
این گوشی دارای نمایشگر رنگی 1.7 اینچی و امکانات صوتی مناسب است. با استفاده از این گوشی می توان به مسنجرهای یاهو و AOL دسترسی داشت.
مقامات موتورولا می گویند این گوشی را برای جلب توجه کاربرانی با سطح درآمد متوسط ساخته اند.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:38
کامپیوتر و اینترنت
حافظه 4 گیگابایتی، دوربین 2 مگاپیکسلی، سیمبیان 9.1 OS، پخش کننده موسیقی عالی، تشخیص صدا، بلوتوث، EDGE، Wi-Fi، همسازی 3G از خصوصیات ویژه N91 هستند.
ویژگیها
ساختمان استیل
کنترل کننده موسیقی خارجی در پوشش کشویی صفحه کلید
دوربین 2 مگاپیکسلی
هارد دیسک 4 مگابایتی
جک استاندارد 5/3 میلی متری
Wi-Fi
پشتیبان شبکه 3G
سیمبیان 9.1 OS
رادیو FM
پورت USB
جاوای پرسرعت
قفل کننده صفحه کلید دستی
اشکالات اصلی
ناسازگاری OS
نسبتاً بزرگ و سنگین
صفحه نمایش ناچیز نسبت به رقبا
فقدان پورت Infrared
کندتر از موبایل های معمولی است
ساختمان
قیمت نوکیا N91 برای یک گوشی زیاد به نظر می سد. ابعاد آن 113*55*22 میلی متر است. لحظه اولی که گوشی را در دست می گیرید خیلی بزرگ به نظر می رسد. وزن آن 164 گرم است.
قسمت بزرگی از ساختمان گوشی از فولاد ساخته شده است. برخلاف نوکیا 8800، N91 براق و خوش نما است که گوشی را به نظر گران قیمت تر نشان می دهد حتی اگر غیر معقول باشد.
بزرگترین قسمت گوشی که فلزی است پوشش پشتی آن می باشد. دکمه قفل کننده در سمت راست قرار گرفته است که با فشار آن پوشش حرکت می کند. این قسمت به راحتی باز می شود. گذشته از این، پوشش فلزی یک شکاف ناچیز دارد که هنگامی که آن را در دست می گیرید، دیده نمی شود.
در قسمت پایین گوشی، تنها یک پورت باریک برای شارژر و میکروفون وجود دارد. عقب تر از آن یک پوشش کشویی تعبیه شده است.
در سمت چپ گوشی یک اتصال دهنده کابل USB قرار گرفته است. منفذه بلندگو در پایین دکمه تنظیم صدا می باشد. افسوس که طراحان نوکیا بلندگوی دیگری را در سمت مقابل ساختمان گوشی نصب نکرده اند.
بلندگوی N91 یکی از بهترین نوع است اما صدای آن هنوز برای گوش کردن به موسیقی در خیابان شلوغ کافی نیست. مدل نوکیا 3250 همچنان گوشی ای با بلندگوی قدرتمند در بین خانواده نوکیا باقی مانده است.
دکمه اصلی خاموش و روشن کردن گوشی و دو عنصر دیگر در قسمت بالایی گوشی قرار گرفته اند. یکی از این دو عنصر قفل کننده دستی صفحه کلید است. قفل خودکار صفحه کلید پس از چند ثانیه از غیر فعال شدن آن نیز قابل دسترس است اما قفل دستی مناسب تر و راه دست تر است. قابل تأسف است که دکمه قفل کننده صفحه کلید بعد از چند روز استفاده، نرم و سست می شود.
این بار اولی است که نوکیا یک جک استاندارد 5/3 میلی متری در ساختمان گوشی جاسازی کرده است. به بیان دیگر، هیچ نیازی به خرید یک آدابتور اضافی ندارید. اتصال دهنده خود شامل دو قسمت می شود که اولی جک صدای 5/3 میلیمتری عادی و دیگری برای کنترل از راه دور است. آخرین عنصری که در این قسمت قرار گرفته دکمه دسترسی به منوی اصلی است. در گوشی های هوشمند دیگر نوکیا، این دکمه معمولاً از قسمتی کاربردی از صفحه کلید است در حالی که در نوکیا N91 ، نسبتاً دور از پوشش جلویی گوشی است. آموختن چگونگی استفاده از آن احتیاج به زمان دارد.
صفحه نمایش
جای تأسف دارد که نوکیا از صفحه نمایش با درجه وضوح بالا (416*352) که برای مدل N90 ارائه شده بود، استفاده نکرده است. درجه وضوح 176*208 پیکسل، آیکون ها را زیبا نمایش می دهد. هنگامی که منظره های کوچکتر را در صفحه نمایش تماشا می کند، درجه وضوح کمتر در نوکیا N91 قابل تشخیص است.
صفحه نمایش نوکیا N91 در ابعاد 35*41 میلی متر می باشد. سطح کنتراست آن کم است و خواندن SMS ها در روشنایی روز کار مشکلی است. درجه وضوج مدل 3250 نیز همانند مدل N91 است، گرچه تصاویر در صفحه نمایش آن بهتر به نظر می رسد. صفحه نمایش هر دو به یک اندازه هستند.
محدوده اطراف صفحه نمایش آن براق است اما نیاز به مدام تمیز کردن مانند مدل 8800 ندارد. دکمه های کنترل منو در زیر صفحه نمایش واقع شده اند. نوکیا N91 یک joystick به همراه یک دکمه نرم تایید کنند و دکمه های دریافت کننده سبز و قرمز دارد. اگرچه کار با این دکمه ها کمی آزار دهنده است اما واکنش آنها در هنگام لمس کردن بسیار عالی است.
در صفحه نمایش فعال گوشی، جزئیات استاندارد مانند ساعت، روز، روز هفته، لوگوی اپراتور و دو شاخص (موقعیت باتری و سیگنال) دیده می شوند. نام های کاربردها مختص به دو دکمه زیرین صفحه نمایش است که در پایین آن ظاهر می شوند و بسیار معتاد کننده اند. نوع و سایز، هر دو جدید هستند اما در قسمت قبلی اشاره کردیم که درجه وضوح 176*208 پیکسل برای تصاویر و اجزاء کوچک مناسب نیست.
حالت آماده یا همان Standby فعال صفحه نمایش ابتدا در مدل نوکیا 6681 استفاده شد، در وسط صفحه نمایش واقع شده است. در N91 6 آیکون به جای 5 آیکون نمایش داده می شود و هر کدام از آنها مختص یک کاربرد است.
در پایین Standby صفحه نمایش، اتفاقات روزمره از تقویم یا نزدیکترین اتفاق در چند روز اخیر را خواهید دید. همچنین تعداد کارهای نجام نشده و نام فایل Mp3 نیز قابل رویت هستند. با یک فشار روی آیکون های مربوطه مانند تقویم، مدیریت کارها و یا پخش کننده موسیقی قابل دسترس هستند.
صفحه نمایش را می توانید با تغییر تم های گرافیکی به آن صورت که مایلید قرار دهید البته با تغییر تم ها طراحی، رنگ و نمادهای آیکون ها و ... به همراه پیش زمینه تغییر خواهند کرد. در N91 چند نوع تم قرار داده شده یا اینکه می توانید دلخواه خود را بوسلیه PC ایجاد کرده و سپس در گوشی قرار دهید.
اگر دکمه قرمز رنگ را برای برگشتن به صفحه نمایش اصلی گوشی فشار دهید، تمام کاربردها به سرعت بسته می شوند که در مدل های N70 و 3250 نیز به این صورت است. در گوشی های هوشمند قدیمی تر این حالت وجود ندارد و باید تمام کاربردهای مهم را بست.
Nokia N91
تصاویر
ویژگیها
صفحه کلید
طراحی پوشش صفحه کلید خیلی موفقیت آمیز نبوده است. برای حرکت دادن پوشش، قرار دادن انگشت روی شیار زیرین joystick، ضروری به نظر می رسد. نوکیا N91 فاقد پشتیبان مکانیکی برای کمک به باز کردن پوشش صفحه کلید می باشد.
صدای یکپارچه جالب مکانیزم باز شدن پوشش تنها نکته دلپذیر است. گذشته از این، پوشش کاملاً ثابت است. هنگامی که پوشش باز است، لبه های آن باعث بریدگی کف دست می شود.
صفحه کلید عددی شامل دکمه های بسیار کوچک البته با توجه به سایز گوشی می باشد که مدتی طول می کشد که به کار کردن با آنها عادت کنید. واکنش لمسی کلیدها کاربردی بسیار عالی و طراحان نوکیا واقعاً سزاوار تعریف و تمجید هستند.
نور پیش زمینه صفحه کلید به رنگ آبی تیره است و پیش زمینه joystick نیز روشن می شود. البته کلیدهای عددی روشن تر به نظر می رسند. نور پیش زمینه بسیار قوی است که متوجه تمایز بین صفحه کلید و فریم موبایل خواهید شد.
نوکیا N91 همانند مدل 3250 مجهز به سیمبیان (Symbian 9.1) می باشد.
دکمه چهارجهته joystick قابلیت اختصاص دادن به یک کاربردی اصلی مانند آنهایی که برای فعال کردن Standby بکار می روند، ندارد. اگر شما حالت Standby را غیر فعال کنید، N91 مانند دیگر مدل های هوشمند نوکیا عمل می کند: حالت آیکون ها و زمان و جزئیات روز تنها یک بار در صفحه نمایش نمایان می شوند.
منو
منوی اصلی در ماتریسی از آیکون ها نمایش داده می شود. عموماً منوی اصلی گوشی های هوشمند نوکیا از نوع ماتریس 3*3 هستند. اما در مدل نوکیا 3250 آیکون ها در ماتریس 3*4 توزیع شده اند. طراحان نرم افزار N91، تصمیم بر استفاده از مدل "three times three" یا همان 3*3 داشته اند.
شما همچنین می توانید که منوی اصلی را به صورت یک لیست استانداردی از آیتم ها مشاهده کنید که هر آیتم به صورت کاربرد جداگانه نمایش داده می شود. آیتم ها را می توانید دوباره مرتب کنید برای مثال شما میل دارید که کاربردهایی که بیشتر از آنها استفاده می کنید را در اول لیست قرار دهید.
مانند همه گوشی های هوشمند نوکیا، N91 سرعت پایین تری نسبت به دیگران دارد. بالا آمدن گوشی حدود 30 ثانیه به طول می انجامد. بعضی از وقت ها کار کردن با منوی اصلی N91 خیلی کند انجام می پذیرد اما در عوض سرعت N91 در پیشبرد جاوا یکی از امتیازاتش به حساب می آید.
دوربین
دوربین N91، 2 مگاپیکسلی است و از طریق منوی "Photo-Video" می توانید وارد کاربردهایش شوید. N91 حتی اگر یک گوشی عکاسی خوانده شود اما به صورت عمودی در دست قرار می گیرد. سرعت عکس گرفتن آن تاحدی بالا برای یک گوشی هوشمند باOS به نظر می رسد اما سرعت نمایش دادن عکس ها تقریباً کند است.
سرعت پایین آن به دلیل کار با هارددیسک داخلی اش است. نوکیا N91 را واقعاً باید بخاطر حافظه 4 مگابایتی اش باید ستایش کرد که گنجایش ذخیره 999 عکس را دارد. با توجه به بیشترین درجه وضوح (1600*1200 پیکسل) دوربین نوکیا N91 درجه وضوح پایین VGA را نیز ارائه می دهد. کیفیت عکس ها شبیه به دوربین 2 مگاپیکسلی مدل های سونی اریکسون K750/W800/D750 می باشد.
امکانات دوربین نوکیا N91 شامل: تعادل روشنایی یا سفیدی، اتوماتیک، آفتابی، ابری، فلوسنت و دارای نور سیسمابی یا همان تابان می شود. در کل N91 تنظیمات رنگ سپیا، سیاه سفید و خنثی را نیز ارائه می دهد. باعث تأسف است که این گوشی فلاش ندارد. این گوشی قابلیت آن را دارد که عکس های متوالی بگیرد.
نوكیا N91 دارای 20X زوم دیجیتال است كه بوسیله joystick قابل كنترل است. متوسط زوم N91 نسبت به بیشترین درجه آن مناسب و قابل استفاده تر است.
دوربین ویدیویی N91 كیفیت بالایی دارد. N91 قابلیت ذخیره تا 60 دقیقه ضبط با فرمت Mp4 و با درجه وضوح 325×288 پیكسل را دارد كه كار با آن خیلی راحت است. میكروفن گوشی نیز قابلیت ضبط صدا را با كیفیت عالی دارد. در هنگام ضبط می توانید از قابلیت های زوم، تنظیمات رنگ و دیگر تنظیمات دوربین عكاسی آن استفاده كنید. ضبط كننده صدا را نیز می توانید در مواقعی كه نیاز ندارید، غیرفعال كنید.
رادیوی تصویری
N91 دارای یك رادیو بصری است این رادیو قابلیت دریافت برنامه های رادیویی و دادن اطلاعات در مورد آنها را دارد. این رادیو بدون هیچ مشكلی با تمام باندهای FM قابل دسترس كار می كند. كیفیت پخش آن بسیار عالی است و قابلیت ذخیره20 كانال را هم دارد. این رادیو حتی با درجه كم هم صدای بسیار عالی و رساتری نسبت به پخش كننده موسیقی آن دارد. توانایی تغییر خودكار حالت استریو و مونو در نوكیا وجود دارد.
تعجب آور است كه در هنگام كوچك كردن رادیو ((minimize، نه نام و نه حتی بسامد كانال رادیویی در حالت آماده صفحه نمایش ظاهر نمی شوند. رادیو از طریق دكمه های روی صفحه كلید و یا بوسیله كنترل كننده از راه دور كابل هدست قابل كنترل است. هدست یا كابل آن مانند یك آنتن عمل می كند. نوكیا N91 می تواند اكثر كانالهای موجود را به خوبی دریافت كند.
پخش كننده موسیقی
نوكیا، مدل N91 را یك گوشی موبایل موسیقی می نامند. تركیبی از 4 گیگابایت حافظه و استفاده راحت از كابل USB عالی به نظر می رسد. از كابل miniSD، موتورولا هم می توان استفاده كرد. با اتصال به PC به راحتی می توانید فایل های موسیقی موردعلاقه خود را به گوشی انتقال دهید.
N91 همیشه از كاربر سوال می كند كه ترجیح می دهید با كدام روش كار كند. سه نوع اختیار وجود دارد كه می توانید یكی از آنها انتخاب كنید كه شامل:
"Media Player" (پخش كننده موسیقی كه از سرویس نرم افزاری ویژه استفاده می كند و در بسته اصلی نوكیا N91 وجود دارد).
دومین آیتم كه مربوط به همسان سازی با PC، تبدیل گوشی به مودم و ... است.
"High-capacity memory"ظرفیت بالای حافظه: این برنامه نیازی به نصب هیچ نرم افزاری ندارد و زمانی كه اطلاعات در حال دانلود از PC هستند، گوشی در حالت آفلاین باقی می ماند.
دیسك Hitachi Microdrive بسیار كوچك است و در بین لنز دوربین و جایگاه باتری قرار گرفته است. ابعاد دقیق آن 32×24 میلی متر است. انتقال فایل موسیقی در حدود 6 مگابایت، بیشتر از 12 ثانیه به طول نمی انجامد.
پخش كننده موسیقی N91 بسیار عالی است و تگ های ID3 نیز پشتیبانی می شوند. امكان ایجاد لیستی از تعداد زیادی آهنگ هم وجود دارد. هر موسیقی بصورت خودكار همراه با خواننده و نام آلبوم دیده می شود.
فایل های موسیقی را می توانید در فلدر MyMusic از یك "explorer" استاندارد، دانلود كنید. مدت زمانی كه برای بایگانی كردن اطلاعات لازم است بستگی به میزان اطلاعات دارد برای مثال دو آلبوم كه هر كدام شامل 10 آهنگ باشند، 15 ثانیه طول می كشد.
كاركردن با منوی پخش كننده كاملاً شبیه به كار با دستگاه iPod است. ابتدا باید فلدر آلبوم یا خواننده را وارد كرده و بعد از آن می توانید آلبوم خاصی را باز كرد (N91 زمان كامل را به صورت خودكار حساب می كند) و در آخر نیز به آهنگ های جداگانه بروید. با توجه به وب سایت نوكیا، جستجوی یك آهنگ خاص حدود 12 ms طول می كشد، هر آهنگ اضافی 1ms و یك آهنگ كامل در ظرف 22ms خوانده می شود.
زمانی كه پخش كننده موسیقی كوچك است، نام آهنگ و میزان پیشرفت آن در حالت آماده صفحه نمایش ظاهر می شوند و هنگامی كه می خواهید آهنگ بعدی را گوش كنید، ابتدا در حدود یك ثانیه در گوشه بالای سمت راست از صفحه نمایش ظاهر می شود. اگر شما دكمه NEXT را مجدد فشار ندهید، شروع به پخش می كند و به راحتی می توانید در بین فایل های موسیقی جستجو كنید.
كاربردهای پخش كننده موسیقی از طریق دكمه های بزرگی كه در صفحه كلید قرار گرفته اند، نیز قابل كنترل هستند. این پخش كننده همچنین با كنترل از راه دور نیز كار می كند.
در جعبه نوكیا N91 یك هدست HS-28 (كه شامل كنترل از راه دور می شود) وجود دارد اما اگر شما مایل باشید كه از گوشی به عنوان یك از پخش كننده موسیقی بهره بگیرد بهتر از هدست اصلی نوكیا استفاده كنید. این هدست ها خیلی هم بد نیستند اما در مقایسه با رقبای هدست N91، ضعیف تر هستند.
N91 دارای یك كاربرد به نام "extended stereo" می باشد كه همانند تنظیمات SRS WOW در پخش كننده مدیاپلیر ویندوز كار می كند.
هنگامی كه از هدست Sennheiser HD 215 استفاده می كنید، صدا كیفیت بهتری دارد. تكنولوژی شنیداری نوكیا بسیار عالی و مسئولیت مهمی را نیز ایفا می كند.
باتری
باتری N91 از نوعLithium-Ion 900 mAh است كه تأمین كننده حدود 240 دقیقه زمان مكالمه و حدود 190 ساعت حالت آماده یا همان Stanby است. اینها مقادیری هستند كه نوكیا ارائه داده است اما اگر به موسیقی گوش دهید و كمی هم SMS بنویسید، میزان آن كمتر هم می شود.
در جعبه نوكیا N91 یك نگهدارنده فعال روی میز شیك وجود دارد. منظور از "فعال" این است كه می توانید همزمان با قرار دادن گوشی در این نگهدارنده، آن را شارژ كنید. جنس این نگهدارنده همانند خود گوشی فلزی است و در سطوح صاف كاملاً محكم و قابل اطمینان است.
سیمبیان (Symbian OS)
تمام عملكرد ها همسان با دیگر گوشی های نوكیا كه دارای Symbian OS هستند، می باشد. كیفیت صدای عالی و واضح دارد. بلندگوی آن تا حدی قدرتمند است. تماس ها را می توان ضبط كرد اما این زمان محدود به یك دقیقه می شود كه به نظر كمی ناامید كننده نسبت به حافظه زیادی كه دارد، است.
بوسیله فشار روی كلید دریافت كننده سبز رنگ، تماس های دریافتی، تماس های گرفته شده و تماس های ناموفق ظاهر می شوند. ساعت و روز آنها نیز قابل دسترس هستند اما اگر شماره های گرفته شده تكراری یا تماس هایی ارسالی تكراری به یك شماره، تنها یك بار ظاهر می شوند. شماره های گرفته شده را می توانید در دفترچه تلفن ذخیره كنید. SMS را مستقیماً می توانید از لیست های تماس، ارسال كنید.
جزئیات تماس از جمله مدت زمان مكالمه، روز و دیگر اطلاعات آنها نیز قابل دسترس هستند. لیست تماس ها شامل تماس هایی تا 30 روز گذشته است.
دفترچه تلفن
هیچ محدودیتی برای شماره های دفترچه تلفن نوكیا N91 وجود ندارد. به جز اسم و فامیل هر نفر كه بصورت جدا قرار می گیرند، برای هر تماس می توانید ،نام شركت، شغل، شهرت، شماره موبایل، شماره های تماس ویدیویی، شماره فكس، شماره پی جر، آدرس های ایمیل، آدرس های وب سایت، یادداشت، آدرس های منزل و محل كار و روز تولید اختصاص دهید كه شامل 38 مورد می شود. به نظر می رسد كه می توان حتی تا صد شماره تلفن را برای یك نفر وارد كرد.
آیكون دفترچه تلفن معمولاً در اولین حالت Standby ظاهر شود و یا اینكه می توانید یكی از كلیدها متنی را به آن اختصاص دهید. برای پیدا كردن یك شماره تنها نیاز به نوشتن نام یا فامیلی فرد مورد نظر دارید. از طریق صدا نیز می توانید با تمام نام های ذخیره شده در دفترچه تلفن تماس بگیرید. تماس از طریق صدای این گوشی فوق العاده است. اگر یك كلید عددی میانبر را برای هر یك از شماره های كه بصورت متوالی می گیرید، اختصاص دهید جستجو در بین اسامی سریع تر صورت می گیرد.
به هر شماره می توانید یك عكس اختصاص دهید. همچنین امكان گروه بندی شماره ها و اختصاص یك ملودی زنگ به آنها نیز وجود دارد. البته امكان اختصاص دادن ملودی زنگ و یك عكس به یك گروه غیر ممكن است. گروه را می توانید ----- هم كنید. N91 دارای 6 پروفایل زنگ به اضافه یك پروفایل اضافی كه در زمان آفلاین بودن آن استفاده می شود، است. شما می توانید پروفایلی برای خود ایجاد كنید.
در پروفایل ها می توانید یك آهنگ زنگ خاص برای تماس ها، پیغام ها، ایمیل ها و چت تنظیم كنید. N91 حتی توانایی تلفظ نام اشخاصی را كه با شما تماس گرفته اند در صورتی كه در دفترچه تلفن باشد را دارد كه در این صورت هیچ نیازی به دیدن صفحه نمایش برای پی بردن به آن ندارید. در واقع این كاربرد توضیح می دهد كه چرا N91 توانایی اختصاص دادن یك آهنگ زنگ را به تماس ها ندارد.
پیغام ها
كاربردهای پیغام N91 هیچ تغییری عمده ای نكرده است. SMS، MMS، email و پیغام های فوری را می توانید از طریق روش دیكشنری T9 تایپ كنید. برای هر MMS می توانید یك عكس اضافه كنید كه اندازه این عكس بطور خودكار به اندازه مناسب برای MMS كوچك می شود.
پشتیبانی ایمیل N91 با بیشتر پروتوكل های معروف از جمله SMTP, POP3 و IMAP4 كار می كند. ابتدا تیتر پیغام دانلود می شود و دانلود كامل هر ایمیل تنها زمانی امكان پذیر است كه شما ایمیل را بطور آگاهانه انتخاب كنید.
كاربردهای اینترنت و سازمان دهی آنها در N91 كاملاً شبیه به مدل 3250 است. ابزار سازمان دهنده زمان تغییرات زیادی نكرده است. تقویم و مدیریت یادداشت ها همه یكسان با مدل 3250 هستند. كاربردهای دیگری كه در نوكیا N91 وجود دارند شامل: یك ماشین حساب، یك مبدل و یك ساعت می شوند. زنگ هشدار قابلیت تكرار ندارد و هیچ جای امنی مانند كیف پول برای قرار دادن رمز عبور و كد وجود ندارد.
وب
Browser وب داخلی N91 تمام كاربردهای اصلی را ارائه داده است: پشتیبان جاوا اسكریپ، صفحه تصویری واقعی، حسابگر اطلاعات انتقال یافته و ... اگر شما یك انداز كوچك برای قلم خود انتخاب كنید، صفحه نمایش تعداد باور نكردنی 16 خط را نمایش می دهد. البته باید به این نكته اشاره كرد كه به علت درجه وضوح كم ممكن است كه نوشته ها خیلی هم خوانا نباشد. برای اتصال به اینترنت بهترین روش ممكن، استفاده از نرم افزار Wi-Fi نصب شده در گوشی است كه جستجو با آن سریعتر انجام می شود و همچنین میزان پوشش سیگنال را نیز نمایش می دهد.
نوكیا N91، بوسیله بلوتوث یا كابل USB، انتقال اطلاعات را امكان پذیر كرده است. البته باید ذكر كرد كه N91 فاقد پورت مادون قرمز یا Infrared است. N91برای انتقال اطلاعات با استفاده GPRS كلاس 10، یك راه سریع تر یعنی EDGE كلاس 10 و یا شاید بهترین آنها UMTS بهره می برد. نوكیا N91 یك CD نصب شده با تمام كاربردهای PC دارد كه می توانید آخرین ورژن آن را از سایت نوكیا (www.nokia.com) دانلود كنید.
N91 پر است از كاربردهایی با تكنولوژی سطح بالا مانند: UMTS, Wi-Fi، 4 گیگابایت حافظه، پورت USB و یك جك استاندارد 5/3 میلی متری.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:38
اخبار
ویرایش Ultra مدل D830 نازک ترین تلفن همراه حال حاضر جهان است
شرکت کره ای سامسونگ روز گذشته مدل جدیدی از گوشی های تلفن همراه خود را معرفی کرد. ویرایش Ultra مدل D830 نازک ترین تلفن همراه حال حاضر جهان است
به گزارش این مدل دارای دوربین 2 مگاپیکسلی است و از صفحه نمایش 2.3 اینچی بهره می برد ، دارای شکاف حافظه جانبی است و نازکی آن فقط 9.9 میلیمتر است.
همین طور ویرایش Ultra مدل D900 سامسونگ نیز ارائه شده است، از یک دوربین قدرتمند 3.13 مگا پیکسلی بهره می برد و وزنش فقط 66 گرم است.
سامسونگ یکی از قدرتمندترین شرکت های سازنده تلفن های همراه بعد از نوکیا و موتورلا است و امیدوار است 115 میلون از گوشی های خود را تا پایان سال جاری در سراسر جهان به فروش برساند.این رقم 15 درصد افزایش نسبت به سال پیش را نشان می دهد.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:38
کامپیوتر و اینترنت
شركت نوكیا آخرین مدل از سری N نوكیا را تحت عنوان Nokia N73 معرفی كرد. این مدل چند رسانه‌ای، ظاهر فشرده و شیكی و قابلیت‌های عكس برداری منحصر بفردی دارد و از بلندگوهای استریویی با قابلیت 3Dصوتی و یك صفحه تصویر 4/2 اینچی، بهره‌ گرفته است.
معاونت ارشد بخش ”كامپیوترهای چندرسانه‌ای“ شركت نوكیا، ”جوها پوتكیرانتا“ (Juha Putkiranta) می‌ گوید: ”مدل N73، همراه ایده ‌آل علاقه ‌مندان به دوربین ‌های دیجیتالی بوده، و به علت فشرده بودن به سادگی قابل حمل است. به علاوه‏ كاربری آن بسیار ساده می‌ باشد. با یك كلیك شما می ‌توانید عكس‌های با كیفیتی گرفته و لذت خود را با دیگران شریك شوید. به علاوه، این مدل قابلیت چند رسانه‌ای بی‌مانندی را در میان سری N نوكیا عرضه می كند.“
Nokia N73
تصاویر
ویژگیها
با مدل N73 Nokia شما می‌توانید به راحتی عكس برداری كنید. این مدل، دوربین با كیفیت و دیجیتالی 2/3 مگا پیكسلی با قابلیت نوری منحصر بفرد شركت ”كارل زایس“ را داراست و عكس‌ های 25×20 سانتی می‌گیرد. به خاطر وجود شاتر مكانیكی و قابلیت فوكوس اتوماتیك این مدل عكس‌ها شفاف‌ تر بوده و حتی در نور كم، جزییات كامل را نشان می ‌دهند. بعد از آنكه عكس گرفته یا نوارهای ویدئویی خود را ضبط می ‌كنید، از دیدن آنها بر روی صفحه تصویر 4/2 اینچی مدل N73 لذت خواهید برد.
کاربر با بهره ‌مندی از پست الكترونیكی، فناوری بلوتووث (Bluetooth) یا MMS می‌ تواند عكس‌های خود را با یك كلیك ارسال، ‌از آنها پرینت بگیرد یا آنها را به روی شبكه جهانی اینترنت بفرستد.
سیستم‌های عكس برداری، زوم كردن و مرور عكس‌ها، موجب كنترل سریع و ذاتی كاركردهای كلیدی دوربین شده‌اند. با نرم‌افزار Xpresstransfer، سازماندهی و انتقال تصاویر و كلیپ‌ های ویدئویی به یك كامپیوتر شخصی همساز، كار ساده‌ای است. کاربر همچنین می تواند عكس‌ های مورد علاقه‌ خود را برای پرینت آنی بوسیله نرم‌ افزار Xpressprint انتخاب كند.
مدل N73 مجموعه‌ای از نیازهای روزانه كاربر را در اندازه ای فشرده برآورده می كند. این وسیله دارای فناوری 3G بوده یا مجهز به شبكه‌های EDGE/GSM می‌ باشد. كاربری‌ Nokia N73 همانند قابلیت ‌های یك كامپیوتر چند رسانه‌ای قدرتمند است كه مجهز به یك نرم ‌افزار نسخه سوم S60 می ‌باشد.
طرفداران موسیقی می ‌توانند از دستگاه پخش موسیقی دیجیتال Nokia N73 بهره ‌مند شده یا روی موج FM رادیو گوش دهند یا به سادگی قابلیت ‌های این مدل همانند پست الكترونیكی، كاربرد های نرم‌ افزاری office، هماهنگ‌ سازی با كامپیوتر شخصی همساز و جستجو در اینترنت را (با یك نقشه كوچك) تجربه كنند.
کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از دوربین VGA كه تماس‌های تصویری – ویدئویی را میسر می ‌سازد، ببینید به چه كسی زنگ می‌ زنید و یا چه كسی با شما تماس می ‌گیرد.
. این رنگ‌ها عبارتند از خاكستری نقره‌ای/آلویی، سفید یخچالی/قرمز و سفید یخچالی/قهوه‌ای.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:38
اخبار
نوكیا دو گوشی جدید CDMA خود را در نمایشگاه سالانه فناوری سنگاپور به نمایش گذاشت. این دو مدل جدید مجهز به دوربین های مگا پیكسل ”پلاس” بوده و از فناوری بی‌سیم بلوتوث بهره برده‌اند.
تلفن نوكیا 6275/6275i دارای یك دوربین دومگا پیكسلی با شفافیت بالا بوده، در حالیكه تلفن نوكیا 2875/2875i مجهز به یك دوربین با كیفیت 3/1 مگا پیكسلی می‌باشد. انتظار می‌رود هر دو مدل طی سه ماهه چهارم سال 2006 در دسترس عموم قرار گیرند.
”تیمو ایهاموتیلا” معاونت ارشد واحد تجاری CDMA نوكیا می‌گوید: ”مشتریان هر چه با مزایای جدید ترین فناوری های موبایل آشنا می‌شوند، تصویر برداری و فناوری بی‌ سیم ”بلوتوث” مورد محبوبیت‌ بیشتر قرار می گیرد.تلفن‌های جدید به نحوی طراحی شده‌اند تا خواسته های آنان را تحقق بخشند و مصرف‌ كنندگان را با ویژگی های فنی نوین كه موجب بهبود كیفیت موبایل می‌شوند آشنا سازند. این دو مدل جدید نوكیا، طراحی، فناوری، و ارزش منحصر بفردی به بازار CDMA می بخشند."
تلفن نوكیای 6275/6275i
مدل فوق با ضریب شفافیت بالا و صفحه رنگی QVGA 320×240 پیكسلی و قالب ساخته شده از فولاد ضدزنگ است. این گوشی شكیل بلافاصله توجه همگان را به خود چذب می‌كند. اما آنچه به معنای واقعی كلمه این مدل را میان مجموعه مدل‌های نوكیا منحصر بفرد می‌كند محتوا وامکانات آن می‌باشد.
Nokia 6275
زیرا این گوشی علاوه بر مجهز بودن به فناوری بی‌سیم ”بلوتوث” و دوربین 2 مگا پیكسلی و قابلیت ضبط ویدئویی، دارای دستگاه پخش موسیقی دیجیتال بوده و كارت حافظه تا سقف 2 گیگا بایت microSD را پشتیبانی می‌كند. این تلفن، مجموعه گسترده‌ای از فورمت‌های موسیقی ازجمله MP3، AAC و eAAc+ را حمایت كرده و می‌تواند هزارها فایل موسیقی را بر روی یك كارت حافظه اختیاری 2 گیگا بایتی ذخیره كند.
تلفن نوكیا 2875/2875i
این مدل طرحی مناسب ومجموعه‌ای از ویژگی های جذاب داشته ودستگاه منحصر بفردی است که با قیمتی منطقی عرضه خواهد شد. علاوه بر تصاویر شفافی كه دوربین 3/1 مگا پیكسلی این تلفن همراه ارایه می‌دهد، مدل فوق از فناوری بی‌سیم ”بلوتوث 2“ بهره‌ برده و با طیف گسترده‌ای از دستگاه ها و لوازم فرعی فناوری ”بلوتوث“ همساز است. به علاوه، این مدل یك صفحه رنگی پیكسل 160×128 با ضریب شفافیت 144/262 دارد.
Nokia 2875
به منظور بالا بردن قابلیت‌های تلفن همراه، این مدل نوكیا دارای تعدادی از ویژگی هایی است كه سرگرم ‌كننده می‌باشند. در این مدل، زنگ‌های مختلف ویدئویی، و پشتیبانی از فورمت‌های موسیقی ازجمله eAAc+، AAC، mp3 تحقق یافته‌اند. این مدل پشتیبان قابلیت ویدئویی بوده و آخرین دستاوردها از جستجوگرهای اینترنتی بی‌سیم را داراست. یك رادیوی موج FM به دارنده امكان می‌دهد تا بلافاصله به تفریحات و داده‌های صوتی، ویدئویی و اینترنتی دسترسی پیدا كند. طول، پهنا و ضخامت این مدل به ترتیب 2/4 اینچ، 7/1 اینچ و 75/0 اینچ بوده و وزن آن بالغ بر 94 گرم می‌باشد.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:38
کامپیوتر و اینترنت
کارشناسان می گویند این گوشی هوشمند با هدف رقابت با BlackBerry طراحی شده است
E61 یکی از جدیدترین گوشی های سری E نوکیاست که دارای صفحه کلید کامل است.
کارشناسان می گویند این گوشی هوشمند با هدف رقابت با BlackBerry طراحی شده است.
Nokia E61
ویژگیها
تصاویر
دوشنبه 31/4/1387 - 10:37
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته