• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1616
تعداد نظرات : 49
زمان آخرین مطلب : 4277روز قبل
اطلاعات دارویی و پزشکی
قرص های خواب آور ذات الریه می اورد
پزشکان انگلیسی در یک آزمایش جدید دریافته‌اند که مصرف قرص‌های خواب‌آور معمول ممکن است خطر ابتلا به ذات‌الریه و مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری را تشدید کند. این پزشکان می‌گویند مصرف داروهای خواب‌آوری چون دیازپام و تمازپام با افزایش خطر ابتلا به عفونت ریه مرتبط است و انجام مطالعات بیش‌تر برای بررسی ایمنی این داروها مورد نیاز است
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



دانشمندان یک نوع ابزار پوشیدنی جدیدی طراحی کرده‌اند که برای پزشکان امکان نظارت از راه دور بر وضعیت بیماران را از طریق گوشی هوشمند فراهم می‌کند. مونیتور ضدآب طراحی شده ViSi Mobile Monitor نام گرفته، و می‌توان با هدف نظارت بر علائم حیاتی در زمان مناسب آن را بر روی بازوی بیمار تعبیه کرد. ابزار ارائه شده بر فشار خون ، سرعت پالس و ضربان قلب، میزان دم و همچنین دمای پوست نظارت می‌کند.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



تولید قرص شیری ضد سرطان
یکی از محققان دانشگاه تبریز با استفاده از روش های بیوتکنولوژی موفق به تولید یک داروی ضد سرطان از شیر شد که بصورت قرص عرضه می شود و با مکانیسم آنتی اکسیدانی خود در جلوگیری از سنتز نوکلئوتیدها و کاهش تکثیر سلولی ناهنجاری های بدخیم و سرطان موثر است.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



خطر کم خوابی
یک تیم از محققان آمریکایی بر اساس تحقیقات علمی خود به اطلاعات جدید و خطرناکی درباره کمبود خواب رسیدند.
این تحقیقات هشدار داد: خوابیدن به میزان کمتر از ? ساعت در روز احتمال ابتلای افراد سالم میانسال و همچنین سالمندان را به سکته مغزی افزایش می‌دهد و زندگی آنها را به خطر می اندازد و احتمال وقوع مرگ و میر را در آنها بالا می‌برد. این تحقیقات در حدود 5666 نفر به مدت سه سال انجام شد.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



خطر نوشیدنی های انرژی زا
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت به نقل سازمان غذا و داروی آمریکا این سازمان در مورد مصرف 4 نوع نوشابه انرژی‌زا مانند (Red Bull) به افراد مصرف‌کننده هشدار داد.
نتایج حاصل از این گزارش که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است، حاکی است مصرف این نوشابه‌ها می‌تواند باعث تندی ضربان قلب، حالت تهوع و استفراغ، ایست قلبی – تنفسی، خستگی و حتی از دست دادن هوشیاری شود.
بر اساس این گزارش محققان همچنین با انجام بررسی‌های بیشتر گفتند در میان گروهی از موارد مصرف ‌کننده وقوع مرگ و میر ناشی از مصرف این نوشیدنی‌ها نیز مشاهده شده است.
به گفته محققان نوشیدن این نوشابه‌های انرژی‌زا در سال 2009 در آمریکا توانسته است به مراجعه 13000 فرد به اورژانس‌های پزشکی منجر شود.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



خطر سموم دفع افات در میوه و سبزیجات
از آنجایی که سموم دفع آفات معمولاً حالت چرب دارند و نفوذ‌پذیرند ، می‌توانند روی پوست میوه بنشینند و برای برخی صیفی‌جات مانند خیار و گوجه‌فرنگی که پوست نازکی دارند توصیه شده صرف نظر از فیبر مناسب در پوست این صیفی‌جات ، آنها را بدون پوست استفاده کنند.
تحقیقات در دنیا نشان داده که سالانه به ازای هر صدهزار نفر 100 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند . ( اگر میزان مصرف میوه در روز فقط 100 گرم افزایش یابد 10 درصد از بروز سرطان‌ها کم شود یعنی در کشور ما چیزی حدود 7500 نفر و این مسئله در مورد سبزی‌ها هم صادق است تا جایی که با افزایش مصرف 100 گرم سبزی در روز 20 درصد از میزان سرطان‌ها کاهش می‌یابد.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



کارشناسان بهداشت عمومی در مرکز تخصصی مایوکلینیک تاکید دارند که دو عامل استرس و کم خوابی موجب کمبود رنگدانه ملانین در پوست می‌شوند که در نتیجه این تغییر، چهره افراد رنگ پریده، و رنجور به نظر خواهد رسید.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



متخصصان چینی در یک مطالعه جدید ادعا کردند که باکتری‌ها از عوامل موثر در افزایش وزن هستند.
این متخصصان با استناد به نتایج آزمایشات اخیر خود تاکید کردند چاقی و تجمیع چربی در بدن فقط ناشی از تنبلی و پرخوری نیست، بلکه باکتری‌ها نیز در افزایش وزن نقش موثری دارند.
گفته شده که باکتری‌ها درواقع می‌توانند موجب شوند که ژن‌ها، بافت چربی تولید کنند.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
پنج شنبه 21/10/1391 - 12:53
دانستنی های علمی
کلمات، تاثیر شگرفی روی ناخودآگاه دارند. ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداندهر چه بگوییم خوب یا بد برایمان خلق می کند. لذا لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلمات مثبت و دارای انرژی مثبت جداَ استفاده کنیم.


با این که مفهوم کلی عبارت "من بیمار نیستم" مثبت است اما کلمه "بیمار" واژه منفی است. ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.


و یا مثلاَ برای آرام شدن یک نفر جمله "آرام باش" بیشتر از جمله "داد نزن" تاثیر دارد و همچنین به کار بردن جملاتی از قبیل "خسته نباشی"، "دستت درد نکند" و... در ناخودآگاه تاثیر منفی می گذارد و باعث افزایش خستگی، درد و... می شود.


وقتی درباره چیزی واژه بد را به کار می بریم باید بدانیم در جهان چیز منفی و بدی وجود ندارد. وقتی چیزی بد تلقی می شود، در واقع به ما خبر نبودن خوبی می دهد. پس چه بهتر است که به جای بد بگوییم ناخوب. هر گاه ذهنتان را از امواج منفی (افکار، کلام، عادات و... ) تخلیه کنید آنگاه شاهد هجوم شادی و آرامش خواهید بود.




به جای پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای دستت درد نکنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم : از این که وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب با شما خواهم بود

به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای فقیر هستم؛‌بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم

به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم

به جای غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم


به جای جملاتی از جمله چقدر چاق شدی؟، چقدر لاغر شدی؟، چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟، چرا ریشت را بلند کردی؟، چراتوهمی؟، چرا رنگت پریده؟، چرا تلفن نکردی؟، چرا حال مرا نپرسیدی؟

بگوییم: سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی ....
پنج شنبه 21/10/1391 - 12:45
کامپیوتر و اینترنت
 Apple Entertainment Powerhouse Apple TV
اپل تی وی یک مبدل کوچک است که محتویات مالتی مدیای مورد علاقه شما بر روی آیتونز، یوتوب، iNetflix ، Hulu Plus و شبکه های ورزشی مورد علاقه تان را بر روی تلویزیونتان با کیفیت عالی و تا 1080p HD، پخش می کند. تنها کافی است آن را به سیستم خود متصل کرده تا دنیای جدیدی ازفیلم ها، سریال ها، عکس ها، موسیقی و هر آنچه به آن علاقه دارید را کشف کنید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی:نوع قطعه تجهیزات شبکه
:: نقد و بررسی Apple Entertainment Powerhouse Apple TV
• محتویات مالتی مدیا بر روی تلویزیون شما
Apple TV به شما قابلیت دسترسی به مجموعه پایان ناپذیری از مالتی مدیا را می دهد. هزاران فیلم (که بسیاری از آنان کیفیت بالای HD دارند) موسیقی، عکس و هر آنچه به آن علاقه دارید از آیتونز و سپس از طریق Apple TV بر روی تلویزیون قابل دیدن هستند.

• Apple TV سرگرمی بزرگ در جعبه ای کوچک
کوچک و با مصرف کم، اپل تی وی به راحتی در کف دست شما جا می گیرد و با طراحی خاص خود، بر روی میز یا هر سطح دیگری به آسانی قابل جایگذاری است به علاوه که کنترل از راه دور آن مدیریت و استفاده از آن را بسیار آسان می سازد.

• تنظیمات آسان
تنظیمات Apple TV بسیار آسان است. پس از قرار دادن در جای مناسب و پس از اتصال کابل برق، آن را به ورودی HDMI تلویزیون خود متصل کرده (البته باید توجه کنید که کابل HDMI باید به صورت جداگانه خریداری شود) و روشنش کنید. از آنجا که همه چیز از طریق اتصال وایرلس صورت می گیرد، شما به چیز دیگری نیاز ندارید.

• محتویات آیفون، آیپاد تاچ و آیپد خود را بر روی تلویزیونتان ببینید
AirPlay این امکان را به شما می دهد که آنچه که بر روی دستگاه iOS تان است را بر روی تلویزیون HD و یا اسپیکرتان از طریق Apple TV پخش کنید. عکس های آخرین مسافرتتان، پرفروش ترین فیلم ها و آخرین بازی ها، همه و همه از طریق AirPlay و Apple TV ممکن است.
پنج شنبه 21/10/1391 - 12:35
موبایل
‌ Sony Ericsson Xperia Arc S
سونی اریکسون این بار در نمایشگاه IFA سال 2011 گوشی Xperia Arc S را معرفی کرد. گوشی سونی اریکسون Xperia Arc S مدل پس از Xperia Arc می‌باشد که به خصوص از نظر ظاهری تفاوت خیلی زیادی با آن ندارد ولی این بار با پردازنده‌ی بسیار قدرتمند 1.4 گیگاهرتزی همراه شده که طبق ادعای سونی اریکسون عملکردی تا حدود 25 درصد سریع‌تر را ارایه می‌دهد. Arc S نیز همانند Arc مجهز به نمایشگر 4.2 اینچی لمسی خازنی می‌باشد و از دوربین 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد و درضمن ابعاد و وزن دقیقا یکسانی هم دارند. هر دو نیز از سیستم عامل کاملا حرفه‌ای Android 2.3 معروف به Gingerbread بهره می‌برند. به هر صورت همانطور که گفتیم تفاوت عمده‌ی Arc و Arc S در پردازنده‌ی قدرتمند 1.4 گیگاهرتزی Arc S در برابر پردازنده‌ی 1 گیگاهرتزی Arc می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد Xperia Arc S، با ما در نقد و بررسی آن همراه شوید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی:فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 117 گرم
پردازنده:Scorpion processor, Adreno 205 GPU, Qualcomm MSM8255T Snapdragon 1.4GHz
حافظه:حافظه داخلی 320 مگابایت - حافظه رم 512 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع LED-Backlit LCD - اندازه 4.2 اینچ - 480 × 854
دوربین:8.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android نسخه v2.3 (Gingerbread), Planned Upgrade to v4.0 - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1500 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 460 ساعت - زمان مکالمه 7:25 ساعت
:: نقد و بررسی Sony Ericsson Xperia Arc S
همانند مدل قبلی یعنی Xperia Arc که ویژگی اصلی آن در طراحی منحصر بفرد قوس‌دار و مد پسند آن بود، Xperia Arc S نیز از همان طراحی زیبا بهره می‌برد و بدون شک یکی از خوش ساخت‌ترین گوشی‌های هوشمند آندروید موجود در بازار می‌باشد. بنابراین بسیاری از نظراتی که درباره‌ی Arc داده بودیم در مورد این گوشی هم صادق است. مثلا اینکه ویژگی اصلی و خاص این گوشی؛ بدنه‌ی بسیار باریک 8.7 میلی‌متری قوسی شکل آن می‌باشد که کاملا Xperia Arc و Arc S را دیگر از رقبای خود متمایز می‌سازد. البته این کمینه‌ی قطر در قسمت میانی آن است ولی در ضخیم‌ترین مکان هم قطر آن از 1 سانتی‌متر تجاوز نمی‌کند. سونی اریکسون S Xperia Arc را می‌توان یکی از شیک‌ترین و خوش ساخت‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار ارزیابی کرد. با وجود نمایشگر 4.2 اینچی، طراحی منحصر بفردی دارد و در قسمت پشتی به صورت مقعر طراحی شده. بعلاوهS Xperia Arc بر خلاف بسیاری گوشی‌های ساخت HTC که معمولا خیلی عریض ساخته شده‌اند از نوعی است که آن را بسته شکلاتی می‌نامیم چرا که عرض کم و طول نسبتا زیادی دارد تا بتوانید خیلی راحت‌تر آن را در کف دست نگه دارید. بدنه‌ی پلاستیکی از نوع ضد خش می‌باشد تا در طول ماه‌ها استفاده دوام بیشتری داشته باشد. در کل کیفیت ساخت خیلی عالی است. وزن کلی آن تنها 117 گرم است که باعث می‌شود S Xperia Arc در کل تبدیل به یک گوشی سبک وزن بشود.

یکی از تفاوت‌هایی که ArC S با Arc دارد تنوع رنگ‌هایی است که Arc S در آن طراحی شده است. بنابراین شما می‌توانید برای این گوشی از بین رنگ‌های سفید، آبی تیره، نقره‌ای، سیاه و سفید براق و صورتی انتخاب کنید تا همانند طراحی بسیار شیک و مدرنی که دارد و مناسب سلیقه‌های مختلف قرار می‌گیرد، از نظر رنگ نیز باب طبع افراد مختلف باشد.

در قسمت زیر نمایشگر سه کلید آندرویدی Back, Home, Setting قرار گرفته‌اند. این دکمه‌ها کاملا بزرگ ساخته شده‌اند و عملکردی بسیار عالی و پاسخگو را ارایه می‌دهند. با این حال تنها نقطه‌ی ضعف آن‌ها را می‌توانیم در عدم وجود نور پس زمینه برای برچسب‌های معرف بدانیم که بدین صورت در صورت عدم آشنایی، در تاریکی تشخیص عملکرد آن‌ها ممکن نخواهد بود.

راکر کنترل صدا، دکمه‌ی شاتر دوربین و پورت Micro USB در لبه‌ی سمت راست دستگاه قرار گرفته‌اند و این در حالی است که جک 3.5 میلی‌متری هدفون دقیقا در جهت مخالف و لبه‌ی سمت چپ قرار دارد. همچنین پورت‌های HDMI و Power/Lock برای روشن، خاموش و یا قفل کردن گوشی در لبه‌ی بالایی هستند.
:: نقاط قوت و ضعف
پردازنده‌ی کاملا قدرتمند 1.4 گیگاهرتزی
موجود بودن در رنگ‌های مختلف
بهره‌گیری از طراحی بسیار عالی و منحصر بفرد Xperia Arc
دوربین 8 مگاپیکسلی کاملا با کیفیت و پیشرفته با سنسور Exmor R CMOS
قابلیت عکاسی پانورامای سه بعدی (3D Sweep Panorama)
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی حداکثر تا 32 گیگابایت
بهره‌گیری از سیستم عامل Android 2.3.4
درگاه HDMI
بلندگوی قدرتمند
پشتیبانی از Wi-Fi و DLNA

عدم افزایش حافظه‌ی RAM از 512 مگابایت به 1 گیگابایت
فقدان دوربین دوم جهت مکالمات تصویری
عملکرد متوسط صفحه نمایش در زوایای مختلف
پنج شنبه 21/10/1391 - 12:22
کامپیوتر و اینترنت
میكس و مونتاژ در منزل
تا چند سال پیش كمتر كاربری به فكر ویرایش و میكس فیلم‌های ویدئویی بود و این كار بیشتر توسط كسانی صورت می‌گرفت كه در این حرفه مشغول به‌كار بوده و تجهیزات لازم اعم از رایانه با سرعت پردازش بالا و دوربین فیلمبرداری را در اختیار داشتند؛ اما امروزه با رشد سریع فناوری و دسترسی بسیار آسان به دوربین‌های دیجیتال با كیفیت فیلمبرداری بالا و رایانه‌های خانگی و قابل حمل با توان پردازش بسیار سریع و ظرفیت بسیار زیاد هارد‌دیسك، بسیاری از كاربران مایل به انجام كارهایی همچون میكس و ویرایش فیلم‌های خود هستند.

 

همان‌طور كه می‌دانید بسیاری از دوربین‌های دیجیتال عكاسی و حتی گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها دارای قابلیت فیلمبرداری به‌صورت HD هستند و همین امر موجب شده است كاربران تمایل زیادی به ویرایش فیلم‌هایی پیدا كنند كه با استفاده از این دستگاه‌ها ضبط كرده‌اند. از آنجا كه دانش استفاده از رایانه نیز در كشورمان بسرعت در حال افزایش است و روزبه‌روز مهارت كاربران در استفاده از این قبیل تجهیزات افزایش می‌یابد، هركاربری می‌تواند با در اختیار داشتن یك نرم‌افزار مناسب، فیلم‌های موردعلاقه خود را به‌دلخواه ویرایش كرده و آنها را برای دوستان و آشنایان خود به‌نمایش بگذارد.

این هفته نیز قصد داریم یكی از همین نرم‌افزارهای مناسب را به شما معرفی كنیم كه به كمك آن حتی كاربران مبتدی هم قادر خواهند بود فیلم‌های خود را به زیباترین شكل ممكن ویرایش و میكس كنند.

آسان و حرفه‌ای

نرم‌افزار قدرتمند Wondershare Video Editor با روش كار بسیار آسان و رابط كاربری جذاب شما را قادر می‌كند در كمتر از چند دقیقه میكس و مونتاژی كاملا حرفه‌ای را روی ویدئوهای دلخواهتان اعمال كرده و همه را از انجام كار خود حیرت‌زده كنید.

این نرم‌افزار با بسیاری از دوربین‌های دیجیتال عكاسی، دوربین‌های فیلمبرداری، تلفن‌های همراه و... سازگاری دارد و به شما این امكان را می‌دهد تا ویدئوهای خود را در فرمت‌های مختلف توسط این نرم‌افزار ویرایش كنید. همچنین اگر بخواهید به‌طور مستقیم از دوربین متصل به رایانه نیز برای فیلمبرداری از محیط اطراف خود كمك بگیرید و فیلم‌های ضبط شده توسط آن را نیز ویرایش كنید هیچ محدودیتی مانع شما نخواهد بود.

این نرم‌افزار همچون دیگر نرم‌افزارهای مشابه برای میكس و مونتاژ فیلم ابزارهای مختلفی را برای برش، چرخش، افزودن موزیك و متن و... در خود جای داده است. همچنین یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار پشتیبانی از حداقل 300 افكت هالیوودی است كه شما می‌توانید با آن زیباترین جلوه‌ها را به فیلم‌های خود اضافه كنید.

ویرایش سریع

نرم‌افزار Wondershare Video Editor علاوه بر پشتیبانی از امكانات استانداردی همچون برش، تكه‌كردن فیلم و چرخاندن آن، ابزارها و امكانات دیگری را نیز در خود جای داده كه برخی از آنها به اختصار عبارت است از:

تشخیص هوشمندانه صحنه:

به‌جرأت می‌توان گفت این قابلیت از جمله قابلیت‌هایی است كه برای اولین بار در این نرم‌افزار طراحی شده است و شما می‌توانید براحتی و به‌صورت كاملا هوشمند بخش‌های مختلف فیلم خود را كه شامل صحنه‌های متفاوتی از مكان‌های مختلف است، جدا كرده و به اعمال تغییرات روی هربخش بپردازید. به‌عنوان مثال اگر فیلم‌های خود را به‌صورت پشت سرهم در مكان‌های متفاوتی همچون منزل، طبیعت، ساحل، جنگل و... ضبط كرده‌اید و حالا قصد دارید آنها را از هم جدا كنید تا افكت‌هایی را میان آنها قرار دهید، كار دشواری در پیش رو نخواهید داشت؛ چرا كه این نرم‌افزار با تشخیص هوشمندانه تغییرات در صحنه‌های فیلم، آنها را به‌طور كاملا دقیق و بدون یك فریم خطا از هم جدا كرده و براحتی شما را در انجام امور دلخواهتان یاری می‌كند.

نمای نزدیك:

اگر فراموش كرده‌اید هنگام فیلمبرداری از یك صحنه روی سوژه موردنظرتان تمركز كرده و حالا می‌خواهید این كار را انجام دهید، می‌توانید از قابلیت Close-up‌ كمك بگیرید. به كمك این ویژگی براحتی می‌توانید سوژه‌های موردنظرتان را بزرگنمایی یا كوچك‌نمایی كنید.

سانسور موزائیكی:

قصد دارید بخش‌هایی از فیلم همچون علائم كپی‌رایت یا تصاویر خصوصی را پنهان كنید؟ به هر دلیل دیگری قصد دارید بخشی از تصویر را برای بینندگان سانسور كنید تا قادر به مشاهده آن نباشند؟ براحتی می‌توانید با سانسور موزائیكی محدوده تصویر موردنظر خود را مشخص و در ادامه میزان پنهان‌سازی را معین و بخش مورد نظر را سانسور كنید.

تصویر در تصویر: قابلیت تصویر در تصویر در بسیاری از تلویزیون‌های امروزی وجود دارد! اگر شما هم بخواهید پیشینه یك فیلم را در فیلم‌های مختلفی به‌صورت همزمان به بیننده نشان دهید، بهترین روش استفاده از این قابلیت است. پشتیبانی از نمایش چند فیلم به‌صورت تصویر در تصویر نیز از دیگر امكاناتی است كه براحتی می‌توانید توسط این نرم‌افزار مورد استفاده قرار دهید.

تغییر چهره:

اگر بخواهید برای یك ثانیه چهره خود را روی فیلم به تصویر دیگری تغییر دهید ‌باید حداقل 30 فریم عكس را ویرایش كنید؛ زیرا بسیاری از فیلم‌های ضبط شده توسط دستگاه‌های امروزی در حالت 30 فریم در ثانیه به ضبط تصاویر می‌پردازند! مطمئنا اگر بخواهید به این روش در مدت زمانی بسیار كوتاه مثلا یك دقیقه چهره خود را به تصویر دیگری تغییر دهید، مراحل سخت و پیچیده‌ای را پیش رو خواهید داشت؛ اما نرم‌افزار Wondershare Video Editor برای انجام این كار نیز روش بسیار ساده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. به كمك قابلیت Face off در این نرم‌افزار می‌توانید چهره موردنظر خود را به تصویر دلخواهتان تغییر داده و فقط با یك‌بار تنظیم چهره مربوط و تصویر موردنظر، تا هر زمان كه بخواهید نرم‌افزار به‌طور هوشمند هرجا چهره انتخاب شده از جانب شما را ببیند، تصویر موردنظرتان را به‌جای آن نمایش می‌دهد. به‌ این ترتیب می‌توانید در كمتر از چند ثانیه در كل فیلم، چهره خودتان را با چهره برادرتان یا یك چهره فانتزی یا یك شخصیت كارتونی جابه‌جا كنید.

جداسازی صوت:

فقط با یك كلیك می‌توانید صدای موجود روی فیلم‌ها را از روی آنها استخراج كرده و در محیطی مشابه به ویرایش آنها بپردازید.

افكت‌های هالیوودی

بسیاری از كاربران بر این باورند كه یك ویدئو زمانی جذاب می‌شود كه افكت‌های زیبایی به آن اضافه شود. اضافه‌كردن افكت و ایجاد آن نیز برای بسیاری از كاربران دشوار است و شاید بتوان یكی از تفاوت‌های میكس حرفه‌ای با میكس ابتدایی را در همین مورد مشاهده كرد! این نرم‌افزار با داشتن بیش از 300 افكت هالیوودی، شما را قادر می‌سازد در كوتاه‌ترین زمان ممكن، زیباترین افكت‌ها را روی فیلم‌هایتان اعمال و جذابیت آنها را چند برابر كنید.

افكت‌های تغییر رنگ و حركت، موضوعات متحرك و جذاب همچون تصاویر عاشقانه و گل، حركت میان صحنه‌ها با افكت‌های منحصر به‌فرد، متن‌های اضافه شده روی تصویر با 19 افكت استثنایی، طراحی تیتراژ شروع و پایان فیلم‌ها با طرح‌های پیش‌ساخته و زیبا و افزودن موزیك‌های مختلف از صحنه‌های متفاوت همچون صدای دریا، شعله‌های آتش، موزیك‌های آرامش‌بخش و... از جمله مواردی است كه توسط افكت‌های این برنامه در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

انتشار برای همه

یكی از محدودیت‌هایی كه در نرم‌افزارهای میكس فیلم مشاهده می‌شود مربوط به زمانی است كه می‌خواهید فیلم میكس شده را در فرمت خاصی ذخیره كنید! این نرم‌افزار با عبور از این محدودیت‌ها به شما این امكان را می‌دهد تا فیلم موردنظرتان را در هر فرمتی و برای هر دستگاهی كه مایل باشید، ذخیره كرده و به مشاهده آن بپردازید. ذخیره روی دیسك‌های دی‌وی‌دی، ذخیره در فرمت‌های استاندارد تصویری، ذخیره برای دستگاه‌های مختلفی همچون انواع تلفن‌های همراه و تبلت‌های آیفون، آیپد، سامسونگ، اچ‌تی‌سی، آمازون، پی‌اس‌پی و انتشار در سایت‌های اینترنتی اعم از یوتیوب و فیس‌بوك از جمله ویژگی‌های شایان ذكر در این نرم‌افزار است.

نرم‌افزار قدرتمند Wondershare Video Editor امكانات بی‌شماری را در خود جای داده است كه بهترین راه آشنایی با آنها نیز استفاده از خود نرم‌افزار است. چنانچه دوست دارید علاوه بر آشنایی با امكانات این نرم‌افزار، فیلم‌های خود را نیز میكس كرده و از مشاهده آنها بیش از پیش لذت ببرید، پیشنهاد می‌كنیم نسخه رایگان این نرم‌افزار را با پشتیبانی از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز اعم از اكس‌پی، ویستا، 7، 8 و نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل مك اعم از Mac OS X 10.5, 10.6, 10.7, 10.8 از لینك‌های زیر دانلود كنید:

Windows:

http:‌/‌‌/‌download.wondershare.com‌/‌video‌ـ‌editor_full846.exe

Mac OS X:

http:‌/‌‌/‌download.wondershare.com‌/‌mac‌ـ‌video‌ـ‌editor_full718.dmg

پنج شنبه 21/10/1391 - 12:2
کامپیوتر و اینترنت
بسیاری از كاربران پیش از خرید گوشی ترجیح می‌دهند مقاله‌هایی را بخوانند كه در زمینه نقاط مثبت و منفی گوشی‌ها نوشته می‌شود. به همین دلیل در اینجا به بررسی گوشی‌های مختلف می‌پردازیم، تا بتوانیم برای شما به عنوان خریدار زمینه‌ای را فراهم كنیم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید كدام گوشی بیشتر به كارتان می‌آید.

ابتدا به بررسی گوشی LG Intuition خواهیم پرداخت؛ یكی از بزرگ‌ترین گوشی‌هایی كه تا به حال توسط كمپانی ال.جی ساخته شده تا مثل دیگر رقبای خود همچون سامسونگ در زمینه تولید گوشی با سایز بزرگ فعالیت داشته باشد. البته برخی كاربران این گوشی را با نام LG Optimus UV می‌شناسند. این گوشی در كشور كره ساخته شده و به دیگر نقاط جهان ارسال می‌شود. ولی متاسفانه با توجه به تمام تلاش‌های كمپانی سازنده این گوشی نتوانسته نظر كاربران زیادی را به خود جلب كند، هر چند یكی از بزرگ‌ترین دلایل این ناكامی اندازه بسیار بزرگ این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌هاست. گوشی‌های بسیار مختلفی در بازار وجود دارد كه از لحاظ سایز و اندازه با این گوشی برابرند همانند گوشی Note II، ولی نكته مثبت گوشی‌های اینچنینی در مقایسه با Intuition باریك تر بودن قطر آنهاست، به همین دلیل شما می‌توانید گوشی‌های دیگر را به آسانی در یك دست‌تان نگه دارید، در حالی كه Intuition بسختی در یك دست جا می‌شود.

با تمام این تفاسیر، می‌توان نكات مثبت بسیاری برای این گوشی در نظر گرفت، از جمله جستجوی آسان در این گوشی كه آن نیز به دلیل بزرگ بودن صفحه نمایش آن است.

گوشیGoogle Nexus

4 همانند Intuition توسط ال.جی ساخته شده، تنها تفاوت این گوشی با Intuition سیستم عامل اندروید آن است كه طبق آمار جزو یكی از برترین سیستم‌های عامل تولید شده مخصوص گوشی‌هاست. نكته متمایزكنندهNexus4 از دیگر گوشی‌های تولید شده توسط كمپانی سازنده، صفحه نمایش بسیار واضح و شفاف، پردازشگر با سرعت پردازش بسیار بالا و سیستم عامل خارق‌العاده آن می‌توان اشاره كرد. علاوه بر اینها به قیمت بسیار مناسب این گوشی نیز باید اشاره كرد. با این‌كه هیچ گوشی‌ای در بازار وجود ندارد كه بتوان از آن به عنوان كامل‌ترین گوشی نام برد؛ اما از Nexus4 می‌توان با عنوان مناسب ترین گوشی از لحاظ قیمت و خدماتی كه ارائه می‌كند یاد كرد.

نوبت به بررسی یكی دیگر از بدترین گوشی‌هایی می‌رسد كه سال 2012 تولید شد؛ Samsung Brightside. گوشی‌های Brightside دارای نكته‌های بسیار نا امید كننده‌ای بودند كه در راس تمام این نكات منفی، قیمت بسیار زیاد آنها با توجه به امكانات كم‌شان بود. این را هم باید اضافه كنیم اگر این گوشی دارای سیستم عامل بسیار پیشرفته‌ای از نوع اندروید بود، دست‌كم می‌توانستیم بگوییم در مقایسه با هزینه‌ای كه می‌پردازید گوشی مدرن و توانمندی را خریداری می‌كنید. این در حالی است كه با انجام كمترین مقایسه به این نتیجه می‌رسید خرید این گوشی كه فاقد امكانات گوشی‌های مدرن سال 2012 است، آنچنان كه باید مقرون به صرفه نیست. تنها نكته بسیار متفاوت آن در مقایسه با دیگر گوشی‌ها صفحه كلید كشویی، از نوع QWERTY آن است، جز این نكته دیگر نمی‌توان قابلیت مثبتی برای آن برشمرد.

و اما یكی دیگر از برترین گوشی‌هایی كه می‌توان در بازار یافت آیفون 5 است. البته معرفی این گوشی چندان عاقلانه به نظر نمی‌رسد، چرا كه مسلما همه شما با این گوشی و مشخصات آن آشنا هستید. از مشخصات بارز این گوشی می‌توان به قطر كم، سبك بودن و سرعت بالای پردازشگر آن اشاره كرد. علاوه بر این صفحه نمایش این گوشی‌ها با كیفیت بسیار و در اندازه چهار اینچ ساخته شده‌ است. دوربین طراحی شده برای این گوشی‌ها با كیفیت هشت مگا پیكسل طراحی شده كه این كیفیت در نوع خود جزو یكی از برترین كیفیت‌هایی است كه یك دوربین فیلمبرداری می‌تواند داشته باشد.

تمام این نكات مثبت یك طرف و امكان دسترسی این گوشی به منبع بسیار بزرگی از برنامه‌ها، بازی‌ها و هر آنچه در Appstore موجود است، یك طرف.

دو محصـــول دیگـــری كه در اینجا ما به عنوان بدترین گوشی‌ها از آنها یاد می‌كنیم، گوشــی‌های Samsung Galaxy Nexus Verizon) و Samsung Galaxy Note (T-Mobile است. شاید از قرار دادن نام این دو گوشی در فهرست بدترین‌ها تعجب كرده باشید، پس بد نیست ادامه این مقاله را مطالعه كنید. Galaxy Nexus به عنوان یكی از گوشی‌هایی مطرح شد كه كاملا در قالب گوگل قرار می‌گیرد و تمام كارهای لازم برای كاربران را همانند این سایت انجام می‌دهد، در حالی كه در واقعیت چنین اتفاقی نیفتاد. سیستم عامل طراحی شده برای گوشی‌های Nexus اندروید ژله‌ای 1/4 بود، كه این سیستم عامل با آنچه گوگل پیش از آن در دسترس همگان قرار داده بود، بسیار تفاوت داشت. با وجود این كمپانی GSM تضمین كرد گوشی‌هایی كه در ماه جولای به بازار وارد می‌كند همگی دارای سیستم عامل گوگل باشند نه اندروید. متاسفانه این تضمین GSM هم به مرحله اجرا نرسید و تمام گوشی‌های Nexus موجود در دنیا، همواره به سیستم عامل اندروید 1/4 مجهز است.

یكی دیگر از بهترین گوشی‌هایی كه توسط كمپانی HTC تولید و وارد بازار شد، گوشی Droid DNA است كه شاید برخی از كاربران آن را با نام HTC J Butterfly بشناسند.

این اولین گوشی است كه دارای صفحه نمایشی با كیفیت 1080 پیكسل ساخته شده، كه به احتمال زیاد بیشتر گوشی‌هایی كه سال 2013 تولید خواهند شد به صفحه نمایش‌هایی با این كیفیت مجهز می‌شوند. در حقیقت یك چنین كیفیتی فقط برای تلویزیون‌های HD تا به حال طراحی شده، به همین مناسبت گوشی با این كیفیت به خاطر نمایش تصاویر بسیار خوش رنگ و با شفافیت بالا بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، كمپانی سامسونگ برای رقابتی پایا پای با دیگر كمپانی‌های هم سطح خود، موبایل‌های Galaxy S III را سال 2012 وارد بازار كرد. این گوشی كه به سیستم‌های عامل اندروید مجهز است در رده بهترین گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل قرار دارد و به جرات می‌توان گفت كه در رده پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی است. به همین دلیل طبق آمار به دست آمده حدود 30 میلیون از كاربران در نقاط مختلف دنیا هم‌اكنون این گوشی را انتخاب كرده‌اند.

پنج شنبه 21/10/1391 - 11:59
کامپیوتر و اینترنت
همان‌طور كه می‌دانید ارسال فایل‌های مخرب و ویروسی به وسیله پست الكترونیك یكی از محبوب‌ترین روش‌های انتشار این فایل‌ها توسط افراد خرابكار است.

سرویس‌های ارائه‌كننده خدمات پست الكترونیك همچون جیمیل نیز برای جلوگیری از انتشار این فایل‌ها، ارسال آنها به‌صورت فایل‌های پیوست را غیرمجاز دانسته و همین موضوع باعث می‌شود تا نتوانید فایل‌های سالم و مجاز خود را با پسوند exe همراه با پیوست ایمیل برای كاربران ارسال كنید. كاربران حرفه‌ای از روش‌های مختلفی برای ارسال این فایل‌ها استفاده می‌كنند. به‌عنوان مثال پسوند فایل مورد نظر را از exe به rar,

7z و... تغییر نام داده و به گیرنده ایمیل نیز اعلام می‌كنند پس از دریافت، فایل را به فرمت اصلی آن یعنی exe تغییرنام دهد. همچنین در مواردی نیز فایل را در سرویس‌های اشتراك‌گذاری فایل آپلود و لینك دانلود آن را با ایمیل ارسال می‌كنند. ما هم قصد داریم در این ترفند روش سومی را به شما آموزش دهیم كه با استفاده از آن براحتی می‌توانید توسط جیمیل و سرویس گوگل درایو این فایل‌ها را به‌طور مستقیم برای گیرندگان موردنظرتان ارسال كنید:

1‌ـ‌ پیش از هر چیز برای استفاده از سرویس گوگل درایو در جیمیل ‌باید قابلیت new compose را در جیمیل فعال كرده باشید. (با فعال‌شدن این قابلیت پنجره ارسال ایمیل جدید به سمت راست صفحه كاربری شما منتقل می‌شود)

2‌ـ‌ پس از انتخاب گزینه ارسال ایمیل جدید ‌باید روی آیكون مربوط به سرویس گوگل درایو كلیك كنید. (این آیكون در سمت راست آیكون پیوست فایل قابل مشاهده است)

3‌ـ‌ پس از كلیك روی آیكون گوگل درایو ‌باید در بخش Upload روی گزینه Select files from your computer كلیك و فایل موردنظرتان را با هر پسوندی انتخاب كنید.

4‌ـ‌ در نهایت روی دكمه Upload كلیك كرده و منتظر بمانید فایل مورد نظر پس از آپلود به فهرست فایل‌های پیوست در ایمیل شما اضافه شود.

5‌ـ‌ تا این مرحله شما توانسته‌اید فایل اجرایی خود را به ایمیل پیوست كنید. اما چنانچه گیرنده ایمیل سعی در باز‌كردن فایل شما داشته باشد، قادر به انجام آن نخواهد بود چرا كه فایل‌های آپلود‌شده در گوگل درایو به‌طور پیش‌فرض برای تمام كاربران قابل دسترسی نیست و در این مرحله شما ‌باید دسترسی كاربر موردنظر به فایلتان را در حالت مجاز قرار دهید. برای انجام این كار ‌باید روی فایل پیوست در صفحه ارسال ایمیل كلیك كنید. سپس از بالا‌ـ‌ سمت راست صفحه روی دكمه Share كلیك كرده و در پنجره به‌نمایش درآمده در بخش Add People آدرس ایمیل فرد موردنظر خود را وارد كنید. در ادامه روی گزینه Save & Share ، كلیك كرده و در پایان با كلیك روی Done تغییرات را ذخیره كنید.

6‌ـ‌ حالا می‌توانید با خیال راحت ایمیلتان را ارسال كنید و مطمئن باشید گیرنده ایمیل بسادگی و با یك كلیك روی فایل پیوست شما، می‌تواند آن را مشاهده یا روی رایانه خود ذخیره كند.

توجه:

با استفاده از این روش نه‌تنها می‌توانید فایل‌ها را در فرمت‌های مختلف همراه با پیوست ایمیل ارسال كنید، بلكه قابلیت پیوست فایل تا حجم پنج گیگابایت نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پنج شنبه 21/10/1391 - 11:56
کامپیوتر و اینترنت
اولترا بوک؛ وسیله‌ سفر به آینده
اینتل اعتقاد دارد اولترابوك‌ها (Ultrabook) آینده لپ‌تاپ‌ها را رقم می‌زند، اما كدام‌یك از آنها توانایی دارد تا به بهترین شكل ما را یاری كرده و از هر نظر پاسخگوی نیازهایمان باشد؟ این پرسشی است كه در این نوشتار قصد پاسخ به آن را داریم.

‌Acer Aspire S5

تقریبا یك سال پیش بود كه شركت ایسر قول داد مدل تجاری خود را از تولید نوت‌بوك‌های ارزان و كم كیفیت تغییر دهد. امروز محصولات جدیدی نظیر ایسر Aspire S

5 بارزترین نمونه‌هایی است كه ثابت می‌كند این شركت با جدیت به قول خود عمل كرده است. S5 یكی از باریك‌ترین نوت‌بوك‌های اینتل است كه تاكنون دیده‌ایم. این اولترابوك سبك سراسر سیاه با 15 میلی‌متر ضخامت و 2‌/‌1 كیلوگرم وزن، گوشه‌های گرد و نرمی دارد كه آن را بسیار خوشدست كرده است. قسمت رو و محل قرارگیری دست از آلومینیوم صیقلی ساخته شده و بقیه بخش‌های آن از جنس آلیاژ منیزیم است. به هر حال كیفیت S5 سرتا پا فلزی واقعا عالی است. كار با ماوس و trackpad آن كه جادار و سریع‌العمل است، لذت‌بخش بوده و با این‌كه تقریبا همه درگاه‌های (port) یك لپ‌تاپ معمولی را دارد و تنها اولترابوكی است كه مجهز به درگاه فوق پرسرعت انتقال داده تاندربولت (Thunderbolt) لپ‌تاپ‌های اپل Macbook است ـ كه البته برگ برنده‌اش نیز هست ـ واقعا باریك به حساب می‌آید. بلندگوهای آن به صورتی حرفه‌ای در دو كناره قاب صفحه نمایشش جا داده شده است. تنها ایراد‌های عمده آن را هم می‌توان صفحه نمایش معمولی و دكمه پاورش كه در زیر قسمت جلویی قرار دارد و دسترسی به آن سخت است، دانست. سرعت فوق‌العاده‌اش (كه به لطف فضای ذخیره داده SSD با ظرفیت 256 گیگابایتی آن حاصل آمده) از هر نظر اعجاب‌آور است، اما اگر بخواهید مبلغ گزافی را كه ایسر برای آن طلب می‌كند بپردازید، گزینه‌های دیگری با صفحه نمایش بهتر نیز در بازار موجود است.

‌Asus Zenbook Prime UX31A

اصطلاح Prime در سریال اولترابوك‌های Zenbook ایسوس به آنهایی اطلاق می‌شود كه صفحه نمایش با رزولوشن فول HD دارند. هم‌اكنون ایسوس UX

31A تنها اولترابوك بازار برخوردار از تفكیك‌پذیری صفحه نمایش 1920 در 1080 است و با این‌كه در صفحه نمایش‌های ماتی نظیر آنچه زنبوك پرایم دارد، عموما رنگ‌های آن خیلی چنگی به دل نمی‌زند، اما صفحه نمایش 350 نیتی IPS ضدانعكاس نور پرایم از هر نظر بی‌همتاست. زنبوك‌های قبلی عموما بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم داشتند كه این یكی بدنه باریك‌تری دارد و به رغم باریكی‌اش یكی از سخت جان‌ترین اولترابوك‌های بازار است. الگوی طراحی رنگ قسمت روی آن نسبت به بقیه بدنه از سایه‌های تاریك‌تری از رنگ خاكستری تشكیل شده و ایسوس در طراحی آن بیشتر به این گرایش داشته كه احساسی صیقلی و مدرن درست مشابه مك‌بوك‌ایر (Macbook Air) را به كاربر منتقل كند. پیش‌تر یكسری از شركت‌ها از صفحه‌كلید كم‌ژرفا و كم‌جذبه و دكمه‌های (clickpad) با پاسخگویی كم سری‌های قبلی Zenbook ایراد گرفته بودند كه در زنبوك پرایم بهینه‌سازی عمده‌ای روی این دو ناحیه صورت پذیرفته است. سرعت بالای تایپ، استفاده از صفحه كلید با نوردهی پس زمینه آن فوق‌العاده لذت‌بخش و دكمه‌های طرح chiclet آن جای بازی زیادی دارد كه از انتظار شما از نوت‌بوكی در این اندازه بسیار فراتر است. همچنین صفحه ترك پد قابل كلیك آن كه از جنسی شیشه‌ای ساخته شده نیز از پاسخگویی بسیار خوبی برخوردار است. البته وقتی شما از سیستمی جمع و جور استفاده می‌كنید چیزهایی را هم باید فدا كنید كه در این مورد درگاه‌های فول سایز است، شما به جایشان درگاه‌های میكرو HDMI و VGA را دارید كه با یك جفت ادپتر كه آنها را با اندازه‌های كاملشان تطبیق می‌دهند، كاملشان می‌كنید. با قیمتی كه شما برای UX31A می‌پردازید بالاترین رزولوشنی را كه در اولترابوك‌های گروه 3‌/‌13اینچی مورد مقایسه ما در اینجا یافت می‌شود، دریافت كرده‌اید. البته ایراد عمده آن گذشته از درگاه‌های اتصال كوچك، فضای ذخیره وضعیت جامد 256گیگابایتی كم‌سرعتش نسبت به نوت‌بوك‌های دیگر گروه مورد مقایسه در اینجاست. مزیتش نیز بلندگوهای با كیفیت Bang and Olufsen پرایم است كه صدایی جالب دارد.

‌HP Envy Spectre XT

پیشتر HP تعدادی اولترا بوك‌های اسلیك بوك (Sleekbook) نیرو گرفته از واحد‌های شتاب یافته AMD نظیر Folio

13 و Envy Spectre اصلی كه رویه و استراحتگاه كف دستی از جنس شیشه‌نشكن و ضدخش Gorilla داشت، به بازار معرفی كرده بود. اولترابوك Spectre XT مانند نسل پیشینش از ظاهری پر زرق و برق بهره برده و اتصال‌پذیری (connectivity) تحسین برانگیزش را از فولیو 13 به ارث برده است. در اولین نگاه بدنه XT مانند اولترابوك‌های كلاس بالای دیگر به نظر می‌رسد، اما تنها روی آن در جاهایی كه به چشم می‌آید با لفافه‌ای از جنس آلومینیوم پوشیده شده و كاربر گول‌زن است. بقیه جاهای آن از پلاستیك با جلای فلزی ساخته شده است. البته این به معنای استحكام نداشتن بدنه XT نیست و بخش‌های پلاستیكی آن محكم و كلا از ساختار مقاومی برخوردار است، اما همین تمام فلزی نبودن به HP این امكان را داده كه بتواند از قیمتش بكاهد. امتیازهای XT این است كه تصویر خروجی HDMI آن از دیگر سیستم‌های این گروه بهتر و بلندگوهای نیرو گرفته از فناوری Beats آن از بلندترین صدا در بین اعضای این گروه بهره می‌برد و حتی یك ساب ووفر نیز دارد و درگاه‌ها اتصال كامل فول سایز آن برای هر مكان و هر كاربری مناسب است.

‌Lenovo Ideapad U310

سخت‌افزار خوب U310

و عناصر مكانیكی اش باعث شده از سرعت بوت بالایی بهره ببرد، اما به جای بدنه تمام آلومینیوم داشتن، تنها قسمت زیرین و رویی آن آلومینیومی است. صفحه‌كلید آن بخوبی ایسوس زنبوك‌پرایم بوده و پاسخگویی ترك پدش موجب می‌شود احساس كاركردن با یك سیستم بسیار گران‌قیمت را با آن داشته باشید. U310 با دو درگاه USB 3.0، HDMI و45 -RJ‌ پورت‌های اتصال نسبتا كاملی دارد، از طراحی خوبی برخوردار بوده، سخت‌افزارش قدرتمند و قیمتش مناسب است.

‌Sony Vaio T

این اولترابوك از دو درایو در حالت راید (RAID0)

 سود برده و روی آن از جنس آلومینیوم و استراحتگاه دستش از جنس منیزیم و در قسمت زیرین پلاستیكی است. پیرو سیاست كاهش هزینه‌های تولید، سونی برای آن از فضای ذخیره داده تركیبی (Hybrid) به صورت یك درایو 500 گیگابایتی و دیگری 32 گیگابایتی سود جسته است كه مزایای فضای ذخیره زیاد را همراه با سرعت بوت بالا و زمان resume كم برایش به ارمغان آورده است. با این كه وایو T بلندگو‌های خوبی نیز دارد، اما در بین این اولترابوك‌ها بهترین نیست، هرچند در مقایسه با VAIO Z فوق‌العاده است. این سیستم با فناوری نرم‌افزاری نوپایی كه سونی برایش طراحی كرده گزینه‌ای عالی برای استفاده از محتوای رسانه‌ای در سفر و در حال حركت است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پنج شنبه 21/10/1391 - 11:55
سخنان ماندگار

قالَ الاْ مامُ اءبُوعَبْدِاللّهِ الْحُسَیْن ، صَلَواتُاللّهِ وَسَلامُهُ عَلَیْهِ:
1 - إ نَّ قَوْما عَبَدُواللّهَ رَغْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُالتُّجارِ، وَإ نَّ قَوْما عَبَدُوااللّهَ رَهْبَةً فَتِلْكَ عِبادَةُالْعَبْیدِ، وَإ نَّ قَوْما عَبَدُوااللّهَ شُكْرا فَتِلْكَ عِبادَةٌ الْاءحْرارِ، وَهِیَ اءفْضَلُ الْعِبادَةِ.(1)
ترجمه :
فرمود: همانا، عدّه اى خداوند متعال را به جهت طمع و آرزوى بهشت عبادت مى كنند كه آن یك معامله و تجارت خواهد بود.
و عدّه اى دیگر از روى ترس خداوند را عبادت و ستایش مى كنند كه همانند عبادت و اطاعت نوكر از ارباب باشد.
و طائفه اى هم به عنوان شكر و سپاس از روى معرفت ، خداوند متعال را عبادت و ستایش مى نمایند؛ و این نوع ، عبادت آزادگان است كه بهترین عبادات مى باشد.
2 - قالَ علیه السّلام : إِنَّ اءجْوَدَالنّاسِ مَنْ اءعْطى مَنْ لا یَرْجُوهُ، وَ إ نَّ اءعْفَى النّاسِ مَنْ عَفى عَنْ قُدْرَةٍ، وَ إ نَّ اءَوْصَلَ النّاسِ مَنْ وَصَلَ مَنْ قَطَعَهُ.(2)
ترجمه :
فرمود: همانا سخاوتمندترین مردم آن كسى است كه كمك نماید به كسى كه امیدى به وى نداشته است .
و بخشنده ترین افراد آن شخصى است كه - نسبت به ظلم دیگرى با آن كه توان انتقام دارد - گذشت نماید.
صله رحم كننده ترین مردم و دید و بازدید كننده نسبت به خویشان ، آن كسى ست كه صله رحم نماید با كسى كه با او قطع رابطه كرده است .
3 - قیلَ: مَا الْفَضْلُ؟ قالَ عَلَیْهِ السَّلامَ: مُلْكُ اللِّسانِ، وَ بَذْلُ الاْ حْسانِ، قیلَ: فَمَا النَّقْصُ؟ قالَ: التَّكَلُّفُ لِما لا یُعنیكَ.(3)
ترجمه :
از حضرت سؤ ال شد كرامت و فضیلت در چیست ؟ در پاسخ فرمود: كنترل و در اختیار داشتن زبان و سخاوت داشتن ، سؤ ال شد نقص انسان در چیست ؟ فرمود: خود را وا داشتن بر آنچه كه مفید و سودمند نباشد.
4 - قالَ علیه السّلام : النّاسُ عَبیدُالدُّنْیا، وَالدّینُ لَعِبٌ عَلى اءلْسِنَتِهِمْ، یَحُوطُونَهُ ما دارَتْ بِهِ مَعائِشَهُمْ، فَإ ذا مُحِصُّوا بِالْبَلاء قَلَّ الدَّیّانُونَ.(4)
ترجمه :
فرمود: افراد جامعه بنده و تابع دنیا هستند و مذهب ، بازیچه زبانشان گردیده است و براى إ مرار معاش خود، دین را محور قرار داده اند - و سنگ اسلام را به سینه مى زنند - .
پس اگر بلائى همانند خطر - مقام و ریاست ، جان ، مال ، فرزند و موقعیّت ، ... - انسان را تهدید كند، خواهى دید كه دین داران واقعى كمیاب خواهند شد.
5 - قالَ علیه السّلام : إ نَّ الْمُؤْمِنَ لایُسى ءُ وَلایَعْتَذِرُ، وَالْمُنافِقُ كُلَّ یَوْمٍ یُسى ءُ وَیَعْتَذِرُ.(5)
ترجمه :
ضمن فرمایشى فرمود: همانا شخص مؤ من خلاف و كار زشت انجام نمى دهد و عذرخواهى هم نمى كند.
ولى فرد منافق هر روز مرتكب خلاف و كارهاى زشت مى گردد و همیشه عذرخواهى مى نماید.
6 - قالَ علیه السّلام : إ عْمَلْ عَمَلَ رَجُلٍ یَعْلَمُ اءنّه ماءخُوذٌ بِالْاءجْرامِ، مُجْزىٍ بِالْإ حْسانِ.(6)
ترجمه :
فرمود: كارها و اءمور خود را همانند كسى تنظیم كن و انجام ده كه مى داند و مطمئن است كه در صورت خلاف تحت تعقیب قرار مى گیرد و مجازات خواهد شد.
و در صورتى كه كارهایش صحیح باشد پاداش خواهد گرفت .
7 - قالَ علیه السّلام : عِباداللّهِ لاتَشْتَغِلُوا بِالدُّنْیا، فَإ نَّ الْقَبْرَ بَیْتُ الْعَمَلِ، فَاعْمَلُوا وَلاتَغْعُلُوا.(7)
ترجمه :
فرمود: اى بندگان خدا، خود را مشغول و سرگرم دنیا - و تجمّلات آن - قرار ندهید كه همانا قبر، خانه اى است كه تنها عمل - صالح - در آن مفید و نجات بخش مى باشد، پس مواظب باشید كه غفلت نكنید.
8 - قالَ علیه السّلام : لاتَقُولَنَّ فى اءخیكَ الْمُؤ مِنِ إ ذا تَوارى عَنْكَ إ لاّ مِثْلَ ماتُحِبُّ اءنْ یَقُولَ فیكَ إ ذا تَوارَیْتَ عَنْهُ.(8)
ترجمه :
فرمود: سخنى - كه ناراحت كننده باشد - پشت سر دوست و برادر خود مگو، مگر آن كه دوست داشته باشى كه همان سخن پشت سر خودت گفته شود.
9 - قالَ علیه السّلام :یا بُنَىَّ إ یّاكَ وَظُلْمَ مَنْ لایَجِدُ عَلَیْكَ ناصِرا إ لاّ اللّهَ.(9)
ترجمه :
فرمود: بپرهیز از ظلم و آزار رساندن نسبت به كسى كه یاورى غیر از خداوند متعال نمى یابد.
10 - قالَ علیه السّلام : إ نّى لااءرى الْمَوْتَ إ لاّ سَعادَة ، وَلاَالْحَیاةَ مَعَ الظّالِمینَ إ لاّ بَرَما.(10)
ترجمه :
فرمود: به درستى كه من از مرگ نمى هراسم و آن را جز سعادت نمى بینم .
و همچنین زندگى با ستمگران و ظالمان را عار و ننگ مى شناسم .
11 - قالَ علیه السّلام : مَنْ لَبِسَ ثَوْبا یُشْهِرُهُ كَساهُ اللّهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ ثَوْبا مِنَ النّارِ.(11)
ترجمه :
در احادیث امام حسن علیه السّلام هم آمده است .
فرمود: هركس لباس شهرت و انگشت نما بپوشد، خداوند او را در روز قیامت لباسى از آتش خواهد پوشانید.
12 - قالَ علیه السّلام : اءنَا قَتیلُ الْعَبَرَةِ(12)، لایَذْكُرُنى مُؤْمِنٌ إ لاّ اِسْتَعْبَرَ.(13)
ترجمه :
فرمود: من كشته گریه ها و اشك ها هستم ، هیچ مؤ منى مرا یاد نمى كند مگر آن كه عبرت گرفته و اشك هایش جارى خواهد شد.
13 - قالَ علیه السّلام : لَوْ شَتَمَنى رَجُلٌ فى هذِهِ الاُْذُنِ، وَ اءَوْمى إ لى الْیُمْنى ، وَاعْتَذَرَ لى فى الْاءُخْرى لَقَبِلْتُ ذلِكَ مِنْهُ، وَ ذلِكَ اءَنَّ اءَمیرَ الْمُؤْمِنینَ عَلَیْهِالسّلام حَدَّثَنى اءَنَّهُ سَمِعَ جَدّى رَسُولَ اللّهِ صلّى اللّه عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ یَقُولُ: لایَرِدُ الْحَوْضَ مَنْ لَمْ یَقْبَلِ الْعُذرَ مِنْ مُحِقٍّ اءَوْ مُبْطِلٍ.(14)
ترجمه :
فرمود: چنانچه با گوش خود بشنوم كه شخصى مرا دشنام مى دهد و سپس معذرت خواهى او را بفهمم ، از او مى پذیرم و گذشت مى نمایم ، چون كه پدرم امیرالمؤ منین علىّ علیه السّلام از جدّم رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله روایت نمود:
كسى كه پوزش و عذرخواهى دیگران را نپذیرد، بر حوض كوثر وارد نخواهد شد.
14 - قیلَ لِلْحُسَیْنِ بن علىّ علیه السّلام : مَنْ اءعْظَمُ النّاسِ قَدْرا؟
قالَ: مَنْ لَمْ یُبالِ الدُّنْیا فى یَدَیْ مَنْ كانَتْ.(15)
ترجمه :
از حضرت سؤ ال شد: با شخصیّت ترین افراد چه كسى است ؟
در جواب فرمود: آن كسى است كه اهمیّت ندهد كه دنیا در دست چه كسى مى باشد.
15 - قالَ علیه السّلام : مَنْ عَبَدَاللّهَ حَقَّ عِبادَتِهِ، آتاهُ اللّهُ فَوْقَ اءمانیهِ وَكِفایَتِهِ.(16)
ترجمه :
فرمود: هركس خداوند متعال را با صداقت و خلوص ، عبادت و پرستش نماید؛ خداى متعال او را به بهترین آرزوهایش مى رساند و امور زندگیش را تاءمین مى نماید.
َعلیه السّلام : احْذَرُوا كَثْرَةَ الْحَلْفِ، فِإ نَّهُ یَحْلِفُ الرَّجُلُ لِعَلَلٍ اءرَبَعَ: إ مّا لِمَهانَةٍ یَجِدُها فى نَفْسِهِ، تَحُثُّهُ عَلى الضَّراعَةِ إ لى تَصْدیقِ النّاسِ إ یّاهُ. وَ إ مّا لِعَىٍّ فى الْمَنْطِقِ، فَیَتَّخِذُ الاْ یْمانَ حَشْوا وَصِلَةً لِكَلامِهِ. وَ إ مّا لِتُهْمَةٍ عَرَفَها مِنَ النّاسِ لَهُ، فَیَرى اءَنَّهُمْ لایَقْبَلُونَ قَوْلَهُ إ لاّ بِالْیَمینِ. وَ إ مّا لاِ رْسالِهِ لِسانَهُ مِنْ غَیْرِ تَثْبیتٍ.(17)
ترجمه :
فرمود: خود را از قسم و سوگند برهانید كه همانا انسان به جهت یكى از چهار علّت سوگند یاد مى كند:
در خود احساس سستى و كمبود دارد، به طورى كه مردم به او بى اعتماد شده اند، پس براى جلب توجّه مردم كه او را تصدیق و تاءیید كنند، سوگند مى خورد.
و یا آن كه گفتارش معیوب و به دور از حقیقت است ، و مى خواهد با سوگند، سخن خود را تقویت و جبران كند.
و یا در بین مردم متّهم است - به دروغ و بى اعتمادى - پس مى خواهد با سوگند و قسم خوردن جبران ضعف نماید.
و یا آن كه سخنان و گفتارش متزلزل است - هر زمان به نوعى سخن مى گوید - و زبانش به سوگند عادت كرده است .
17 - قالَ علیه السّلام : اءیُّما إ ثْنَیْنِ جَرى بَیْنَهُما كَلامٌ، فَطَلِبَ اءَحَدُهُما رِضَى الاَّْخَرِ،كانَ سابِقَهُ إ لىَ الْجَنّةِ.(18)
ترجمه :
فرمود: چنانچه دو نفر با یكدیگر نزاع و اختلاف نمایند و یكى از آن دو نفر، در صلح و آشتى پیشقدم شود، همان شخص سبقت گیرنده ، جلوتر از دیگرى به بهشت وارد مى شود.
18 - قالَ علیه السّلام : وَاعْلَمُوا إ نَّ حَوائِجَ النّاسِ إ لَیْكُمْ مِنْ نِعَمِ اللّه عَلَیْكُمْ، فَلا تَمیلُوا النِّعَمَ فَتَحَوَّلَ نَقِما.(19)
ترجمه :
فرمود: توجّه داشته باشید كه احتیاج و مراجعه مردم به شما از نعمت هاى الهى است ، پس نسبت به نعمت ها روى ، بر نگردانید؛ وگرنه به نقمت و بلا گرفتار خواهد شد.
19 - قالَ علیه السّلام : یَابْنَ آدَم ، اُذْكُرْ مَصْرَعَكَ وَ مَضْجَعَكَ بَیْنَ یَدَى اللّهِ، تَشْهَدُ جَوارِحُكَ عَلَیْكَ یَوْمَ تَزِلُّ فیهِ الْاءقْدام .(20)
ترجمه :
فرمود: اى فرزند آدم ، بیاد آور لحظات مرگ و خواب گاه خود را در قبر، همچنین بیاد آور كه درپیشگاه خداوند قرار خواهى گرفت و اعضاء و جوارحت بر علیه تو شهادت خواهند داد، در آن روزى كه قدم ها لرزان و لغزان مى باشد.
20 - قالَ علیه السّلام : مُجالَسَةُ اءهْلِ الدِّناءَةِ شَرُّ، وَ مُجالَسَةُ اءهْلِ الْفِسْقِ ریبَةٌ.(21)
ترجمه :
فرمود: همنشینى با اشخاص پست و رذل سبب شرّ خواهد گشت ، و همنشینى و مجالست با معصیت كاران موجب شكّ و بدبینى خواهد شد.
21 - قالَ علیه السّلام : إ نَّ اللّهَ خَلَقَ الدُّنْیا لِلْبَلاءِ، وَ خَلَقَ اءهْلَها لِلْفَناءِ.(22)
ترجمه :
فرمود: به درستى كه خداوند متعال دنیا - و اموال آن - را براى آزمایش افراد آفریده است .
و همچنین موجودات دنیا را جهت فناء - و انتقال از این دنیا به جهانى دیگر - آفریده است .
22 - قالَ علیه السّلام : لایَاءمَنُ یوم الْقِیامَةِ إ لاّ مَنْ قَدْ خافَ اللّهَ فى الدُّنْیا.(23)
ترجمه :
فرمود: كسى در روز قیامت از شدائد و اءحوال آن در اءمان نمى باشد، مگر آن كه در دنیا از خداوند متعال ترس داشته باشد - و اهل گناه و معصیت نگردد - .
23 - قالَ علیه السّلام : لِكُلِّ داءٍ دَواءٌ، وَ دَواءُ الذُّنُوبِ الا سْتِغْفارِ.(24)
ترجمه :
فرمود: براى هر غم و دردى درمان و دوائى است و جبران و درمان گناه ، طلب مغفرت و آمرزش از درگاه خداوند مى باشد.
24 - قالَ علیه السّلام : مَنْ قَرَءَ آیَةً مِنْ كِتابِ اللّه عَزَّ وَ جَلَّ فى صَلاتِهِ قائِما، یُكْتَبُ لَهُ بِكُلِّ حَرْفٍ مِاءةُ حَسَنَة .(25)
ترجمه :
فرمود: هركس آیه اى از قرآن را در نمازش تلاوت نماید، خداوند متعال در مقابل هر حرفى از آن یكصد حسنه در نامه اعمالش ثبت مى نماید.
25 - قالَ علیه السّلام : سَبْعَةُ اءشْیاءٍ لَمْ تُخْلَقْ فى رَحِمٍ:
فَاءوّلُها آدَمُ( علیه السّلام )، ثُمَّ حَوّاء، وَالْغُرابُ، وَ كَبْشُ إ بْراهیم ( علیه السّلام )، وَناقَةُاللّهِ، وَعَصا مُوسى ( علیه السّلام )، وَالطَّیْرُالَّذى خَلَقَهُ عیسىَ بْنُ مَرْیَم (علیهماالسّلام ).(26)
ترجمه :
ضمن جواب سؤ ال هاى پادشاه روم ، فرمود: آن هفت موجودى كه بدون خلقت در رحم مادر، آفریده شده اند، عبارتند از:
حضرت آدم علیه السّلام و همسرش حوّاء.
و كلاغى كه براى راهنمائى دفن هابیل آمد.
و گوسفندى كه براى قربانى ، به جاى حضرت اسماعیل علیه السّلام آمد.
و شترى كه خداوند براى پیامبرش ، حضرت صالح فرستاد.
و عصاى حضرت موسى علیه السّلام .
و هفتمین موجود آن پرنده اى بود كه توسّط حضرت عیسى علیه السّلام آفریده شد.
26 - قالَ علیه السّلام : إ نَّ اَعْمالَ هذِهِ الاُْمَّةِ ما مِنْ صَباحٍ إ لاّ و تُعْرَضُ عَلَى اللّهِ تَعالى .(27)
ترجمه :
فرمود: همانا - نامه كردار و - اءعمال این امّت ، در هر صبحگاه بر خداوند متعال عرضه مى گردد.
27 - قالَ علیه السّلام : إ جْتَنِبُواالْغِشْیانَ فى اللَّیْلَةِالَّتى تُریدُون فیها السَّفَرَ، فإ نَّ مَنْ فَعَلَ ذلِكَ، ثُمَّ رُزِقَ وَلَدٌ كانَ جَوّالَةً.(28)
ترجمه :
فرمود: در آن شبى كه قصد مسافرت دارید، با همسر خود زناشوئى نكنید، كه چنانچه عمل زناشوئى انجام گردد و در آن زمان فرزندى منعقد شود، بسیار متحرّك و افكارش مغشوش ‍ مى باشد.
28 - قالَ علیه السّلام : الرّكْنُ الْیَمانى بابٌ مِنْ اءبْوابِ الْجَنَّةِ، لَمْ یَمْنَعْهُ مُنْذُ فَتَحَهُ، وَإ نَّ ما بَیْنَ الرُّكْنَیْنِ - الا سْوَد وَالْیَمانى - مَلَكٌ یُدْعى هُجَیْرٌ، یُؤَمِّنُ عَلى دُع اءِالْمُؤْمِنینَ.(29)
ترجمه :
فرمود: رُكن یَمانىِ كعبه الهى ، دربى از درب هاى بهشت است و مابین ركن یمانى و حجرالا سود ملك و فرشته اى است كه براى استجابت دعاى مؤ منین آمّین مى گوید.
29 - قالَ علیه السّلام : إ نَّ الْغِنى وَاْلِعزَّ خَرَجا یَجُولانِ، فَلَقیا التَّوَكُلَّ فَاسْتَوْطَنا.(30)
ترجمه :
فرمود: عزّت و بى نیازى - هر دو - شتاب زده به دنبال پناهگاهى مى دویدند، چون به توكّل برخورد كردند، آرامش پیدا نموده و آن را پناهگاه خود قرار دادند.
30 - قالَ علیه السّلام : مَنْ نَفَّسَ كُرْبَةَ مُؤْمِنٍ، فَرَّجَ اللّهُ عَنْهُ كَرْبَ الدُّنْیا والْآخِرَةِ.(31)
ترجمه :
فرمود: هركس گره اى از مشكلات مؤ منى باز كند و مشكلش را برطرف نماید، خداوند متعال مشكلات دنیا و آخرت او را اصلاح مى نماید.
31 - قالَ علیه السّلام : مَنْ والانا فَلِجَدّى صلّى اللّه علیه و آله والى ، وَمَنْ عادانا فَلِجَدّى صلّى اللّه علیه و آله عادى .(32)
ترجمه :
فرمود: هر كه ما را دوست بدارد و پیرو ما باشد، پس دوستى و محبّتش به جهت جدّم رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله مى باشد.
و هركس با ما دشمن و كینه توز باشد، پس دشمنى و مخالفت او به جهت جدّم رسول خدا خواهد بود.
32 - قالَ علیه السّلام : یَابْنَ آدَمَ، اءُذْكُرْ مَصارِعَ آبائِكَ وَ اءبْنائِكَ، كَیْفَ كانُوا، وَ حَیْثُ حَلّوُا، وَ كَاءَنَّكَ عَنْ قَلیلٍ قَدْ حَلَلْتَ مَحَلَّهُمْ.(33)
ترجمه :
فرمود: اى فرزند آدم ، بیاد آور آن لحظاتى را كه پدران و فرزندان - و دوستان - تو چگونه در چنگال مرگ قرار گرفتند، آن ها در چه وضعیّت و موقعیّتى بودند و سرانجام به كجا منتهى شدند و كجا رفتند.
و بیندیش كه تو نیز همانند آن ها به ایشان خواهى پیوست - پس مواظب اعمال و رفتار خود باش - .
33 - قالَ علیه السّلام : یَاابْنَ آدَمَ، إ نَّما اءنْتَ اءیّامٌ، كُلَّما مَضى یَوْمٌ ذَهَبَ بَعْضُكَ.(34)
ترجمه :
فرمود: اى فرزند آدم ، بدرستى كه تو مجموعه اى از زمان ها و روزگار هستى ، هر آنچه از آن بگذرد، زمانى از تو فانى و سپرى گشته است - بنابراین لحظات عمرت را غنیمت شمار كه جبران ناپذیر است - .
34 - قالَ علیه السّلام : مَنْ حاوَلَ أ مْراً بِمَعْصِیَةِ اللّهِ كانَ أ فْوَتُ لِما یَرْجُو وَ أ سْرَعُ لِمَجیى ءِ ما یَحْذَرُ.(35)
ترجمه :
فرمود: هركس از روى نافرمانى و معصیتِ خداوند، كارى را انجام دهد، آنچه را آرزو دارد سریع تر از دست مى دهد و به آنچه هراسناك و بیمناك مى باشد مبتلا مى گردد.
35 - قالَ علیه السّلام : الْبُكاءُ مِنْ خَشْیَةِاللّه نَجاتٌ مِنَ الّنارِ وَ قالَ: بُكاءُالْعُیُونِ، وَ خَشْیَةُالْقُلُوبِ مِنْ رَحْمَةِاللّهِ.(36)
ترجمه :
فرمود: گریان بودن به جهت ترس از - عذاب - خداوند، سبب نجات از آتش دوزخ خواهد بود؛ و فرمود: گریان بودن چشم و خشیت داشتن دل ها یكى از نشانه هاى رحمت الهى - براى بنده - است .
36 - قالَ علیه السّلام : لایَكْمِلُ الْعَقْلُ إ لاّ بِاتّباعِ الْحَقِّ.(37)
ترجمه :
فرمود: بینش و عقل و درك انسان تكمیل نمى گردد مگر آن كه - اءهل حقّ و صداقت باشد و - از حقایق ، تبعیّت و پیروى كند.
37 - قالَ علیه السّلام : اءَهْلَكَ النّاسَ إ ثْنانِ: خَوْفُ الْفَقْرِ، وَ طَلَبُ الْفَخْرِ.(38)
ترجمه :
فرمود: دو چیز مردم را هلاك و بیچاره گردانده است :
یكى ترس از این كه مبادا در آینده فقیر و نیازمند دیگران گردند.
و دیگرى فخر كردن - در مسائل مختلف - و مباهات بر دیگران است .
38 - قالَ علیه السّلام : مَنْ عَرَفَ حَقَّ اءَبَوَیْهِ الاْ فْضَلَیْنِ مُحَمَّدٍ وَ عَلىٍّ، وَ اءطاعَهُما، قیلَ لَهُ: تَبَحْبَحْ فى اءیِّ الْجِنانِ شِئْتَ.(39)
ترجمه :
فرمود: هر شخصى كه حقّ والدینش محمّد صلّى اللّه علیه و آله ، و علىّ علیه السّلام را كه با شرافت و با فضیلت ترین انسان ها هستند، بشناسد و - در تمام امور زندگى - از ایشان تبعیّت و اطاعت كند؛ در قیامت به او خطاب مى شود:
هر قسمتى از بهشت را كه خواستار باشى ، مى توانى انتخاب كنى و در آن وارد شوى .
39 - قالَ علیه السّلام : مَنْ طَلَبَ رِضَى اللّهِ بِسَخَطِ النّاسِ كَفاهُ اللّه اُمُورَ النّاسِ، وَ مَنْ طَلَبَ رِضَى النّاسِ بِسَخَطِاللّهِ وَ كَّلَهُ اللّهُ إ لَى النّاسِ.(40)
ترجمه :
فرمود: هركس رضایت و خوشنودى خداوند را - در اءمور زندگى - طلب نماید گرچه همه افراد از او رنجیده شوند، خداوند مهمّات و مشكلات او را كفایت خواهد نمود.
و كسى كه رضایت و خوشنودى مردم را طالب گردد گرچه مورد خشم و غضب پروردگار باشد، خداوند اءمور این شخص را به مردم واگذار مى كند.
40 - قالَ علیه السّلام : إ نَّ شیعَتَنا مَنْ سَلِمَتْ قُلُوبُهُمْ مِنْ كُلِّ غِشٍّ وَ غِلٍّ وَ دَغَل .(41)
ترجمه :
فرمود: شیعیان و پیروان ما - اهل بیت رسالت - آن كسانى هستند كه اءفكار و درون آن ها از هر گونه حیله و نیرنگ و عوام فریبى سلامت و تهى باشد.
-----------------------------------------------
1-تحف عقول : ص 177، بحارالا نوار: ج 75، ص 117، ح 5.
2-نهج الشّهادة : ص 39، بحارالا نوار: ج 75، ص 121، ح 4.
3-مستدرك الوسائل : ج 9، ص 24، ح 10099 به نقل از مجموعه شهید.
4-محجّة البیضاء: ج 4، ص 228، بحارالا نوار: ج 75، ص 116، ح 2.
5-تحف العقول : ص 179، بحارالا نوار: ج 75، ص 119، ح 2.
6-بحارالا نوار: ج 2، ص 130، ح 15 و ج 75، ص 127، ح 10.
7-نهج الشّهادة : ص 47.
8-بحالا نوار: ج 75، ص 127، ح 10.
9-وسائل الشّیعة : ج 11، ص 339، بحارالا نوار: ج 46، ص 153، ح 16.
10-بحار الا نوار: ج 44، ص 192، ضمن ح 4، و ص 381، ضمن ح 2.
11-وسائل الشّیعة : ج 5، ص 25، كافى : ج 6، ص 445، ح 4.
12-عِبْرَة به معناى اعتبار و عبرت گرفتن است .
عَبْرَة به معناى گریان و جریان اشگ مى باشد. مجمع البحرین : ج 1، ص 111، (عبر).
13-اءمالى شیخ صدوق : ص 118، بحارالا نوار: ج 44، ص 284، ح 19.
14-إ حقاق الحقّ: ج 11، ص 431.
15-تنبیه الخواطر، معروف به مجموعة ورّام : ص 348، س 11.
16-تنبیه الخواطر: ص 427، س 14، بحارالا نوار: ج 68، ص 183، ح 44.
17-تنبیه الخواطر، معروف به مجموعة ورّام : ص 429، س 6.
18-محجّة البیضاء: ج 4، ص 228.
19-نهج الشّهادة : ص 38.
20-نهج لشّهادة : ص 59.
21-نهج الشّهادة : ص 47، بحارالا نوار: ج 78، ص 122، ح 5.
22-نهج الشّهادة : ص 196.
23-بلاغة الحسین علیه السّلام : ص 285، بحار الا نوار: ج 44، ص 192، ح 5.
24-وسائل الشّیعة : ج 16، ص 65، ح 20993، كافى : ج 2، ص 439، ح 8.
25-اصول كافى : ج 2، ص 611، بحارالا نوار: ج 89، ص 200، ح 17.
26-تحف العقول : ص 174، و بحارالا نوار: ج 10، ص 137، ح 4.
27-بحارالا نوار: ج 70، ص 353، ح 54، به نقل از عیون الا خبارالرّضا علیه السّلام .
28-وسائل الشّیعة : ح 20، ج 3، ص 243، بحارالا نوار: ج 100، ص 292، ح 39.
29-مستدرك الوسائل : ج 9، ص 391، ج 1، بحارالا نوار: ج 69، ص 354، ح 11.
30-مستدرك الوسائل : ج 11، ص 218، ح 15، بحارالا نوار: ج 75، ص 257، ح 108.
31-مستدرك الوسائل : ج 12، ص 416، ح 13، بحارالا نوار: ج 75، ص 121، ح 4.
32-ینابیع المودّة : ج 2، ص 37، ح 58.
33-نهج الشّهادة : ص 60.
34-نهج الشّهادة : ص 346.
35-اصول كافى : ج 2، ص 373، ح 3، بحارالا نوار: ج 75، ص 120، س 6، وسائل الشّیعة : ج 16،ص 153، ح 3.
36-نهج الشّهادة : ص 370، مستدرك الوسائل : ج 11، ص 245، ح 12881.
37-نهج الشّهادة : ص 356، بحارالا نوار: ج 75، ص 127، ح 11.
38-بحارالا نوار: ج 75، ص 54، ح 96.
39-نهج الشّهادة : ص 293، تفسیرالامام العسكرى علیه السّلام : ص 330، بحار: ج 23، ص 260، ح 8.
40-اءمالى شیخ صدوق : ص 167، مستدرك الوسائل : ج 12، ص 209، ح 13902.
41-تفسیرالا مام العسكرى علیه السّلام : ص 309، ح 154، بحارالا نوار: ج 65، ص 156، ح 11.

چهارشنبه 20/10/1391 - 20:44
شعر و قطعات ادبی

آن كه جانان طلبد، بهر چه خواهد جان را
ترك جان گوى ، اگر مى طلبى جانان را
قرب جانان ، هوس هر دل و جان نیست ، ولى
دل كسى داد به جانان ، كه نخواهد جان را
دعوى عشق و محبّت نه به حرف است ، حكیم
باید از خون گلو زد رقم این عنوان را
بندگان را همه بر لقمه نظر باشد و بس
چشم هر بنده ندارد نظر لقمان را
تا نمیرى ز خودى ، زنده نگردى به خداى
نفى كفر است ، كه اثبات كند ایمان را
عالِم آن است ، كه آزادى عالَم طلبد
كامل آن است ، كه از خلق برد نُقصان را
كیست آن بنده زیبنده به جز نفس حسین
كه به لطفى اثر از قهر برد یزدان را
بحر موّاج كرم اوست كه با تشنه لبى
نخورد آب و دهد آب لب عطشان را
خالق عزّ و جلّ كرد ز ایجاد حسین
ختم بر امّت خاتم كرد و احسان را
دید پیش از گِل ما بار گُنه بر دل ما
كه آفرید از پى این درد، خدا درمان را
غرق طوفان گناهیم و به یك قطره اشك
فضل آن بحر كرم بین ، كه خَرد طوفان را
مظهر اسم عَفوُّ است ، چو این منبع جود
مغفرت جوى و بدین اسم بجو غفران را
حتم شد نار جهنّم چو ز سلطان قِدَم
بر بنى آدم اگر زد قَدَم عصیان را
آفتاب از افق جود بر آمد كه منم
آن كه از پرتو خود، نور كند نیران را
شاه اقلیم فتوّت ، عَلَم افراشت كه من
دست گیرى كنم این امّت سرگردان را
نوع خود را بدهم جان و ز جانان بخرم
تا ببینند ملایك شرف انسان را
گوى سبقت به كَرَم در برم از عالَمیان
تا نگیرند پس از من به كرم چوگان را
مقصد ممكن و واجب همه تشریف من است
نقطه قطب منم ، دایره امكان را
این چنین شد ز ازل شرط عبودیّت من
كه به خون غلطم و تقدیس كنم سبحان را
تا به دامان زندم دست گنه كار محّب
زده ام بهر شفاعت به كمر دامان را
بینش اهل حقیقت ، چون حقیقت بین است
در تو بینند حقیقت ، كه حقیقت این است
من اگر جاهل گمراهم ، اگر شیخ طریق
قبله ام روى حسین است و همینم دین است
سجده بر نور خدا، در گلِ آدم نكند
چشم شیطان لعین ، چون نظرش بر طین است
ماسوا عاشق رنگند سواى تو حسین
كه جبین و كَفَت از خون سرت رنگین است
خَردَلى بار غمت را دل عالم نكشد
آه از این بار امانت ، كه عجب سنگین است
پیكرت مظهر آیات شد از ناوك تیر
بدنت مصحف و سیمات مگر یاسین است
باغ عشق است ، مگر معركه كربُبَلا
كه ز خونین كفنان غرق گُل و نسرین است
بوسه زد خسرو دین بر دهن اصغر و گفت
دهنت باز ببوسم ، كه لبت شیرین است
شیر دل آب كند، بیند اگر كودك شیر
جاى شیرش به گلو آب دم زوبین است
از قفا دشمن و اطفال تو هر سو به فرار
چون كبوتر كه به قهر از پى او شاهین است
در خَم طُرّه اكبر، دل لیلا مى گفت
سفرم جانب شام و وطنم در چین است
دخترى را به كه گویم كه سر نعش پدر
تسلیت سیلى شمر و سر نِىْ تسكین است (1)
-----------------------------------------------
1-اشعار از شاعر محترم آقاى فؤ اد كرمانى .

چهارشنبه 20/10/1391 - 20:42
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته