• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5846روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
1- از سیستم فایلی NTFS ‌در درایوهای خود استفاده کنید. بهتر است درایوها را به این صورت فرمت کنید.
2- به تناسب حجم کار خود با سیستم، درایوها و به خصوص درایو ویندوز را Defrag کنید.
3- برنامه های نصبی را در درایوی غیر از درایو ویندوز نصب کنید.
4- برنامه هایی که در شروع به کار ویندوز اجرا می شوند را محدود کنید. برای این کار از تنظیمات خود برنامه یا برنامه Startup Manager استفاده کنید.
5- همیشه از سیستم عامل جدید و بدون اشکال استفاده کنید. در حال حاضیر Windows XP SP3 Build 5512 بهترین انتخاب است.
6- حجم و تعداد برنامه های نصب شده بر روی ویندوز را کنترل کنید. برنامه های اضافی را Uninstall کنید.
7- برنامه های نصبی را با دقت و با استفاده از Add\Remove پاک کنید. بعد از Uninstall فایلهای باقی مانده در درایوها را پاک کنید.
8- از برنامه هایی مثل Registry Mechanic و Window Washer برای تمیز کردن ویندوز و رجیستری و بالا بردن کارایی سیستم استفاده کنید.
9- برنامه هایی را بر روی ویندوز نصب کنید که با آن سازگاری کامل داشته باشند.
10- درایورها و CD مادر برد را پس از نصب ویندوز به طور کامل نصب کنید.
11- متاسفانه بعد از مدتی با رعایت تمامی مسائل سرعت افت می کند و بهتر است ویندوز را دوباره نصب کنید.
نرم افزارهایی برای این کار وجود دارد اما نمی توان گفت که هیچ کدامشان به طور واقعی سرعت را افزایش می دهند.
12- رم سیستم را افزایش دهید.
13- از ویروسی شدن سیستم جلوگیری کنید.
14- برنامه های سنگین را در ویندوز نصب نکنید.
15- به جای Shut Down کردن از Hibernate استفاده کنید.
دوشنبه 31/4/1387 - 12:52
کامپیوتر و اینترنت
یاهو 360 درجه یکی از جدیدترین امکانات یاهو است که به شما این امکان را می دهد که برای خود یک وبلاگ شخصی ایجاد نمایید و دوستان خود را به آن دعوت نمایید. همچنین می توانید تصاویر خود را در آن به اشتراک بگذارید و دوستان و آشنایان قدیمی خود را نیز به همین روش پیدا کنید. چرا که در یاهو 360 درجه هر فرد که دوست خود را به لیست دوستانش اضافه نماید برای شما قابل مشاهده خواهد بود و دوستان شما نیز برای اعضای دیگر. پس می توانید دوستان قدیمی خود را با استفاده از این قابلیت پیدا کنید و بطور 360 درجه همگی عضو خانواده بزرگ یاهو خواهید شد که براحتی می توانید مانند یک دایره با همدیگر در ارتباط باشید. یاهو 360 درجه در حال حاضر بصورت آزمایشی ارائه شده است و مانند سرویسهای دیگری که بطور آزمایشی راه اندازی می شوند همراه با دعوت نامه است. به این شکل که برای عضویت در آن و استفاده از خدمات آن می بایست فردی که در آن عضو می باشد برای شما دعوتنامه ای را ارسال نماید. این دعوتنامه ها تعداد محدودی ندارند و به هر میزان که بخواهید می توانید برای دوستانتان ارسال نمایید. همچنین چنانچه از دوستانتان کسی عضو این سرویس نیست تا برای شما دعوتنامه ارسال نماید می توانید ایمیل خود را در لیست انتظار یاهو 360 درجه ثبت نمایید تا خود یاهو برای شما اقدام به ارسال دعوتنامه نماید. دعوتنامه های یاهو 360 درجه با موضوعی شبیه Connect to User on Yahoo!360 برای شما ارسال می شود. پس از باز کردن ایمیل گزینه ای در آن وجود دارد با عنوان Connect To Me. پس از کلیک بر روی این گزینه وارد صفحه ای می شوید که در آن نیز همین گزینه موجود است. پس از کلیک دوباره برروی همان گزینه شما وارد این سیستم خواهید شد و سرویس یاهو 360 درجه برا روی همان آیدی یاهوی شما فعال می شود. برای ورود به بخش مدیریتی خود می توانید پس از ورود به لینک http://360.yahoo.com با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود در یاهو وارد این سیستم شوید. در این سیستم امکانات مختلفی در اختیار دارید. یکی از بخش های موجود در این سرویس گزینه My Page می باشد که توسط آن می توانید یک صفحه شخصی برای خود بسازید و در آن عنوان ، مطالب وبلاگ ، تصاویر خود و دوستانتان ، لینک ها و موارد مورد علاقه خود و... را قرار دهید. یکی دیگر از امکانات عالی که این سرویس را سریعا در بین همه کابران مشهور کرد ایجاد وبلاگ شخصی با مدیریت بسیار آسان در آن است.
دوشنبه 31/4/1387 - 12:52
کامپیوتر و اینترنت
در این گوشی دکمه ای تعبیه شده که می تواند یکی از سه حالت Nokia 5500 را فعال کند.
شرکت نوکیا یک گوشی اسپورت جدید به نام Nokia 5500 Sport طراحی کرده که با استاندارد GSM 900/1800/1900 سازگار است و در سه ماهه سوم سال 2006 روانه بازار می شود. انتظار می رود این گوشی حدود 300 یورو ارزش داشته باشد.
Nokia 5500 Sport
تصاویر
ویژگیها
در این گوشی دکمه ای تعبیه شده که می تواند یکی از سه حالت Nokia 5500 را فعال کند. حالت phone برای انجام مکالمه، حالت موسیقی برای کاستن از مصرف انرژی و گوش کردن به موسیقی و حالت ورزشی برای مشاهده و استفاده از امکانات خاص گوشی.
این گوشی همچنین مجهز به فن آوری text-to-speech است که با کمک آن متون به طور خودکار خوانده می شوند.
حداکثر ظرفیت کارت حافظه این گوشی یک گیگابایت است و می توان 750 قطعه موسیقی را در آن جای داد. این گوشی در حالت ورزشی به شما کمک می کند تا به میزان مسافتی که پیموده اید یا کالری که مصرف کرده اید پی ببرید. بد نیست بدانید که این گوشی به صورت ضد زنگ طراحی شده است.
دوشنبه 31/4/1387 - 10:39
کامپیوتر و اینترنت
نوكیا E60، نوكیا E61 و نوكیا E70 در طرح‌های مختلف، قابلیت‌‌های 3G و WLAN را توام با خدمات صوتی پیشرفته و كاربردهای مرتبط با پست الكترونیكی موبایل، به مشتریان عرضه می‌كند.
شركت نوكیا عرضه دو محصول تجاری جدید خود را در بازار خاورمیانه اعلام كرد. مدل‌های E60 و E61 (كه اولین محصولات جدید سری E شركت نوكیا هستند) طرحی متفاوت داشته و به همه شركت ها اعم ازكوچك و بزرگ امكان می‌دهد تا نیروی كار خود را به تحرك درآورند. این در حالی است که مدل سوم نیز تحت عنوان E70 به زودی در خاورمیانه عرضه خواهد شد.
طیف محصولات سری E نوكیا، طرح‌‌های جذاب و كاربری آسان را كه محبوب كاربران تجاری است با فناوری های نوین در‌هم ‌آمیخته‌ است. این فناوری ها به ادارات فعال در عرصه تكنولوژی اطلاعات كمك می‌كند تا ساختارهای كارآمد امنیتی و داده‌ها و كاربردهای سازمانی را به خوبی اداره كنند. هر یك از این محصولات به نحوی طراحی شده تا كاربردهای حیاتی موبایل را كه لازمه امروز است، در خود بگنجانند. در میان این كاربردهای حیاتی می‌توان پست الكترونیكی موبایل و كاركردهای پیشرفته صوتی را نام برد.
مدل‌‌های E60، E61 و E70 پشتیبان محبوب ‌ترین و جدیدترین راهكارهای پست الكترونیكی موبایل سازمانی مانند BlackBerry Connect ، Goodlink، Inc، Nokia Business Center، Seven Mobile Mail، Seven Always – On Mail و Visto Mobile هستند.
هر سه مدل فوق بر اساس‌ آخرین مدل سری پلاتفورم 60 ، كه بهترین پلاتفورم نرم‌افزاری تلفنی است، ساخته شده‌اند. نسخه سوم سری 60 ، به همراه Symbion OS.901 محیط كاربردی مشابهی را برای مدل‌های فوق‌ به وجود می‌آورند. این محیط كاربردی شامل مجموعه‌ای از فركانس‌های GSM و یك شبكه حمایتی 3G است كه كارآیی ایده‌آلی را در كشورهای مختلف ارایه داده است. طیفی از گزینه‌های محلی اتصالات مانند WLAN، Bluetooth و Infrared وجود دارد كه همساز با USB 2.0 هستند.
مدل‌های E60، E61 و E70 قابلیت و كیفیت صوتی برتری در مقایسه با دستگاه‌های دیگری كه ویژگی های PDA را با تلقن‌های همراه در هم می‌ آمیزند، دارد. این مدل‌ها، خدمات صوتی پیشرفته همانند تماس‌های تلفنی اینترنتی و دیگر خدمات صوتی استوار بر سیستم‌های SIP را ارایه داده و راهكارهای مختلفی را برای موفقیت شركت‌‌های مختلف ارایه می‌دهند. این مدل‌ها به كارمندان اجازه می‌دهند تا در داخل اداره یا خارج از آن پاسخ سریع تری به همكاران خود بدهند. شركت‌‌هایی كه از سیستم‌‌های Avaya یا CiscoIP PBX بهره‌ مند هستند می‌توانند محصولات جدید نوكیا را به طور مستقیم به شبكه‌های تلفنی سازمانی خود متصل كرده و كاركردهایی مانند تماس 4 دیجیتالی و پاسخ به تلفن‌ها را (كه كارمندان از یك شبكه سازمانی انتظار دارند) به اجراء درآورند.
مدیر بخش تجاری راهكارهای سازمانی مناطق خاورمیانه و آفریقا، اریك آندربجورك (Eric Anderbjork) می‌گوید: ”وقتی ما به دقت خواسته‌های مشتریان خود را در بسط و توسعه این محصولات لحاظ كردیم، دو روند شفاف و جدید دیده شدند: در وهله اول ادارات فعال در عرصه تكنولوژی اطلاعات خواهان یك پلاتفورم مطمئن و قابل اجرا بودند و در وهله دوم این محصولات باید اولویت های متنوع كارمندان و سبك‌های مختلف كاری را پشتیبیانی می‌كردند. ما متوجه هستیم كه تحرك تا چه حد برای تجارت حایز اهمیت است. این محصولات حاصل دانسته‌های گسترده ما درباره طرح هایی هستند كه رضایت خاطر كاربران را هدف خود قرار داده‌اند. به علاوه این محصولات، امنیت كاربر و فناوریهای مدرن بی‌سیم را در نظر می‌گیرند. هدف ما این است كه مشتریان ما به راحتی محصولات نوكیا را برای تامین نیازهای تجاری خود انتخاب كنند.”
محصولات جدید بهینه شده برای مصارف تجاری، اولین محصولات از نوع خود در صنعت هستند كه مدیریت از راه دور را هم بر اساس OMA DM میسر ساخته و به مدیر تكنولوژی اطلاعات سازوكار قدرتمندی برای كنترل از راه دور و حفاظت از داده‌های سازمانی موجود در محصول (از طریق قفل كردن محصول، مدیریت وظایف، مدیریت كاربردها و هماهنگ سازی محصول با نیازهای مشتری) را فراهم می‌سازند. قابلیت بالای نوكیا در تامین امنیت شبكه، درخواستهای سازمانی را خطاب قرار داده و اطلاعات و داده‌های ذخیره شده در محصولات سیستم‌های اداری و داده‌های انتقال یافته در شبكه‌ها را پوشش می‌دهد.
مدل E60 : طرحی كلاسیك با ویژگی‌های صوتی منحصر بفرد
مدل نوكیا E60 ظاهری منحصر بفرد داشته و سهولت كاربری آن همانند سهولت كاربری تلفن‌های همراه شناخته شده است. این مدل، مجموعه‌ای از قابلیت‌های پیشرفته مانند تلفن اسپیكر و نشست‌های كنفرانسی، علاوه بر كاربردهای صوتی مانند ”تلفنی استوار بر سیستم IP” را عرضه می‌كند. مدل E60 بهترین تلفن همراه برای برقراری ارتباطات صوتی فعال در داخل و خارج از اداره است. این مدل، اتصال سریع و انعطاف ‌پذیر با WCDMA را میسر ساخته و اتصالات منطقه‌ای را تحقق می‌بخشد. به علاوه سیستم WLAN، یك گزینه مقرون به صرفه را برای دسترسی محلی ممكن ساخته است. این مدل، صفحه رنگی بزرگی دارد كه استفاده از پست الكترونیكی و تقویم را میسر می‌سازد. مدل E60 قابلیت كاربری در شبكه‌های GSM900/1800/1900 و WCDMA2100 را داراست.
مدل نوكیا E61 : مناسب پست الكترونیكی موبایل
مدل E61 به سبك مشابه محبوب ‌ترین دستگاه‌های موبایل مجهز به پست الكترونیكی ساخته شده است. اما این مدل بسیار ظریف و كوچك بوده و قابلیت های كاربردی قدرتمند و نوینی را داراست. این مدل را به راحتی می ‌توان با هر یك از دو دست خود استفاده كرد. این مدل، صفحه كلید كاملی داشته و یك صفحه تصویر 16 میلیون رنگی دارد كه استفاده از پست الكترونیكی موبایل را راحت ‌تر از همیشه كرده است. این مدل از چندین مشتری پست الكترونیكی موبایل مانند Blackberry Connect، Goodlink، Nokia Business Center، Seven Mobile Mail، On Mail – Seven Always و Visto Mobile حمایت كرده و یك اتصال موبایلی بی عیب و نقص را عرضه می‌دارد. ساز و كارهای مختص ضمیمه ‌سازی متون و كاركرد ویراستاری از جمله ویژگی های این مدل است. مدل نوكیا E61 شامل ویژگی های پیشرفته مختص تماس های تجاری و كاركردهای استوار بر سیستم IP مانند مدل های E60 و E70 می‌باشد. این مدل قاد راست پست‌های الكترونیكی دریافت كرده یا ارسال كند حتی اگر با دستگاه تماس تلفنی برقرار كنید. این مدل قابلیت كاربری در شبكه‌های GSM850/900/1800/1900 و WCDMA2100 را داراست.
مدل E70 : محصول مناسب برای ارسال پیام
در نگاه اول، مدل E70 همانند یك تلفن همراه مدرن جلوه می‌كند. شما یك صفحه كلید كامل برای پیام‌ رسانی، یك صفحه رنگی برای مشاهده محتوای پست الكترونیكی، قابلیت ضمیمه كردن متون، و قابلیت ویراستاری را در این مدل می‌ بینید. همانند مدل‌های E60 و E61 مدل نوكیا E70 پشتیبان مجموعه متداولی از كاربردها مانند ارایه سیستم صوتی پیشرفته و پست الكترونیكی می‌باشد. نوكیا، دو نسخه از مدل E70 را ارایه داده است. یكی از این مدل‌ها، بهینه ‌سازی شده تا متناسب با شبكه‌های موبایل در اروپا و آسیا عمل كند. مدل دیگر مناسب شبكه‌های موبایل در قاره آمریكاست (GSM850/1800/1900). هر دو مدل قابلیت كاربری در شبكه‌های GSM در سراسر مناطق را دارا هستند.
به علاوه، نوكیا، خدمات جامع تجاری مانند حمایت فنی، خدمات دهی حرفه‌ای و آموزش فنی را عرضه می‌دارد. خدمات نوكیا به منظور كمك به مشتریان و اجرای موفقیت‌ آمیز خدمات تلفنی ارایه می‌شوند.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:39
کامپیوتر و اینترنت
FCC همچنین گوشی D900 را به عنوان باریک ترین گوشی تاشوی جهان به رسمیت شناخت.
کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا موسوم به FCC گوشی X820 ساسمسونگ را به عنوان باریک ترین گوشی جهان به رسمیت شناخت. ضخامت این گوشی تنها 6.9 میلیمتراست.
FCC همچنین گوشی D900 را به عنوان باریک ترین گوشی تاشوی جهان به رسمیت شناخت. این گوشی تنها 13 میلیمتر ضخامت دارد.
Samsung D900
تصاویر
ویژگیها
D900 مجهز به نمایشگر TFT از نوع 240 در 320 پیکسل، دوربین 3.13 مگاپیکسلی، پشتیبانی از فایلهای صوتی با فرمت MP3, AAC, ACC+, AAC+ و سازگاری با فناروی بلوتوث است. این گوشی 80 مگابایت حافظه داخلی دارد و می توان تا 2 گیگابایت حافظه اضافی بر روی آن نصب کرد.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:39
کامپیوتر و اینترنت
اپراتور آمریکایی T-Mobile و سامسونگ از عرضه مشترک گوشی t509 در بازار ایالات متحده خبر دادند.
این گوشی که تنها 9.8 میلیمتر ضخامت دارد از طراحی بسیار مناسب و امکانات چند رسانه ای فراوان برخوردار می باشد.
این گوشی که انحصارا توسط T-Mobile می شود مجهز به صفحه نمایش 1.9 اینچی رنگی با شفافیت بالاست. t509 با دو فن اوری بلوتوث و EDGE هم سازگاری دارد و به مدد آن می توان از خدمات ارزش افزوده T-Mobile برای بارگذاری اقلام مختلف بهره مند شد.
مشخصات فنی کامل این گوشی بدین شرح است:
• Sleek, slim design: 9.8 mm thin
• EDGE high-speed connectivity
• Bluetooth wireless technology support
• VGA camera with 4X digital zoom
• Multi shot, self timer, effects and frames, brightness adjustment
• Video capture/recorder
• Video player (supports MP4 and 3GP)
• Up to 70MB internal user memory
• Messaging services: SMS, MMS, EMS
• AOL, ICQ, Yahoo!, MSN Instant Messaging
• Speakerphone
• HiFi Ringers (separate charges may apply)
• 65K-color TFT main display; 176 x 220 pixels
• Dimensions: 4.6" x 1.8" x 0.39"; 2.5 ounces with standard battery
• Tri-band: 850/1800/1900 MHz
• USB connectivity

دوشنبه 31/4/1387 - 10:39
کامپیوتر و اینترنت
تعداد زیادی بازی، نرم افزار ویژه سازمان دهی مطالب و صفحه نمایش رنگی با وضوح بالا از جمله ویژگی های هر دو گوشی است.
شرکت BenQ Mobile دو گوشی جدید را در کلاس economy خود عرضه نموده است. این دو گوشی BenQ-Siemens A38 و BenQ-Siemens A58 نام دارند و با فن آوری بلوتوث سازگاری دارند.
BenQ-Siemens A38
تصاویر
ویژگیها
تعداد زیادی بازی، نرم افزار ویژه سازمان دهی مطالب و صفحه نمایش رنگی با وضوح بالا از جمله ویژگی های هر دو گوشی است.
قرار است این گوشی ها از آگوست سال 2006 در آسیا روانه بازار شوند.
Siemens A58 از قابلیتهای مختلفی برای اتصال به شبکه های بی سیم برخوردار است که نیازهای کاربران تجاری را بر طرف خواهد نمود. در این گوشی تا 500 شماره تماس را می توان جا داد و همچنین تا 60 دقیقه صدا یا تصویر را می توان با استفاده از آنها ضبط کرد.
BenQ-Siemens A58
تصاویر
ویژگیها
قیمت این گوشی ها هنوز اعلام نشده است.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:39
کامپیوتر و اینترنت

شركت نوكیا، مدل 6680 و مدل 6681 را با هدف پایدار نمودن وضعیت سری 60 به بازار عرضه‌كرد. 6681 تفاوت اندكی با 6680 دارد. عدم پشتیبانی از 3G و حذف دوربین VGA وجه تفاوت این دو مدل با یكدیگر است.
بدون شك سری 60 عامل معروفیت سیستم‌عامل سیمبیان (Symbian) بوده است و این موضوع را باید ناشی‌از توجه به این پلتفرم و تمركز بر آن دانست.
در دنیای Smartphone، نوكیا براساس سری 60 پیشرو بوده است. اما این موقعیت با حضور و گسترش Windows Mobile كمی متزلزل شده است. با‌این‌حال نوكیا با معرفی سری N و چند مدل دیگر جبهه خود را در برابر Windows Mobile تا مدتی مستحكم نمود.
شركت نوكیا، مدل 6680 و مدل 6681 را با هدف پایدار نمودن وضعیت سری 60 به بازار عرضه‌كرد. 6681 تفاوت اندكی با 6680 دارد. عدم پشتیبانی از 3G و حذف دوربین VGA وجه تفاوت این دو مدل با یكدیگر است. 6681 نسخه تغییر یافته‌ای از 6630 است كه براساس همان پلتفرم سخت‌افزاری ساخته شده است.
یكی از تفاوت‌های این گوشی با 6630، طراحی بدنه آن می‌باشد كه در 6680، شكل چهارگوش با كناره‌های گرد در دست‌‌گرفتن گوشی را راحت كرده است. طراحی 6680 بسیارخوب است و باید گفت كه نوكیا با ادامه ساخت سری 60 مدل‌های بهتر و جذاب‌تری را به بازار ارائه داده است.
ابعاد این گوشی 5/20* 2/55* 108 میلی‌متر و وزن آن 133 گرم است و به این ترتیب از لحاظ ابعاد و وزن در حد متوسط قرار دارد. وقتی آن را درون جیب خود می‌گذارید، احساس ناراحتی نخواهید كرد. در دست یك مرد به راحتی جا می‌گیرد و برای خانم‌ها نیز چندان بزرگ نیست.
كار با صفحه كلید بسیار نرم این گوشی راحت‌‌‌است. احتمال فشردن كلید اشتباه نیز بسیار كم است. كلید پنج جهته در جای مناسبی قرار دارد و به خوبی كار می‌كند. نكته جالب این‌كه نور پس‌زمینه در روز روشن كار نمی‌كند و سنسوری كه در 6680 نصب شده است در نور زیاد، نور پس‌زمینه را خاموش می‌كند.
Nokia 6680
تصاویر
ویژگیها
اما در تاریكی، نور پشت صفحه كار با كلیدها را به‌‌خوبی امكان‌پذیر می‌سازد. كلید روشن كردن دستگاه و درگاه حافظه RS MMC در سمت راست بدنه قرار دارد. در قسمت تحتانی بدنه درگاه استاندارد ارتباطی نوكیا و محل اتصال شارژر قرار دارد. در قسمت فوقانی بدنه بلندگویی نصب شده است كه برای گوش‌كردن موسیقی می‌توان از آن استفاده نمود. صدای بلندگو واضح و بلند است و در حداكثر حجم صدا، هیچ‌گونه پارازیتی ندارد.
صفحه نمایش
6680 از صفحه نمایش 13/2 اینچی (208*176 پیكسل) بهره می‌برد. نوكیا عنوان كرده است كه صفحه نمایش آن دارای 262‌هزاررنگ است. اما در عمل هیچ تفاوتی با صفحه نمایش 65‌هزاررنگی 3230 احساس نمی‌شود. این سیستم امكان تنظیم دستی و خودكار نور پس‌زمینه تصویر براساس نور محیط را امكان‌پذیر كرده است.
باتری
یك باتری 900mAh و از نوع Li-ion برای این گوشی در نظر گرفته شده است. جالب این‌كه میان درِ پشت و باتری مقداری فضای خالی وجود دارد و به نظر می‌رسد كه نوكیا می‌توانست از باتری قوی‌تری در این گوشی استفاده نماید. نوكیا هشت روز زمان آماده به كار وتا چهار ساعت زمان مكالمه را برای این گوشی عنوان كرده است.
در عمل عمر باتری در صورت گوش‌كردن به آهنگ شش ساعت و در صورت استفاده روزانه پانزده دقیقه مكالمه و بیست دقیقه بازی با بلوتوث خاموش، سه روز خواهد بود. در صورت استفاده معمول، دو روز این گوشی كار خواهد كرد. زمان شارژ كامل باتری نیز یك ساعت و پانزده دقیقه است.
سیمبیان

گوشی 6680 از پلتفرم سری 60 نسخه دو بهره می‌برد. در این سری از سیستم‌عامل سیمبیان نسخه هشت استفاده شده است. در این نسخه رابط بخش تشخیص خودكار صدا، نرم‌افزارهای سه بعدی و كدگذاری بهتر فایل‌ها اضافه شده است.
نسخه تصحیح شده برنامه Real player و پشتیبانی از java هم به آن اضافه شده است. تنها مسئله‌ای كه باید به آن توجه كنید، هماهنگی با نرم‌افزارهای موجود در بازار است.
این نرم‌افزارها معمولا‌ً برای نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل سیمبیان نوشته شده‌اند. از دوازده برنامه‌ای كه به‌طور اتفاقی انتخاب شده بودند، تنها نیمی به خوبی كار كردند. از شش عدد دیگر سه عدد اصلا‌ً كار نكردند، سه نسخه دیگر هم به صورت ناقص كار كردند.
دوربین 2/1 مگاپیكسلی این گوشی تصاویر خوبی در نور روز ارائه می‌دهد. با بروزرسانی نرم‌افزار این دستگاه امكانMulti shooting و گرفتن شش عكس پشت سرهم وجود دارد. نوكیا 6680 كیفیت ارتباطی خوبی دارد و صدای بلند و واضحی ارائه می‌دهد. لا‌زم به ذكر است كه دوربین VGA در جلوی گوشی برای استفاده از ارتباط تصویری آنلا‌ین تعبیه شده است.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:39
کامپیوتر و اینترنت
اشاره :
شركت سونی اریكسون در بازار موبایل سیاست جالبی را در‌پیش گرفته كه باعث فروش خوبی برای این شركت شده است. این شركت هنگامی كه محصولات پرقدرتی مانند K700i را برای نیازهای سطح بالای بازار ارائه می‌دهد، به گروهی از مشتریان نیز كه می‌خواهند با هزینه‌ای كمتر دستگاهی نسبتاً كامل داشته باشند، توجه دارد و برای این گروه كه طیف وسیعی از كاربران را تشكیل می‌‌‌دهند، "برادران كوچك‌تر" دستگاه‌های گران‌قیمت خود را در نظر گرفته است. K500i برادر كوچك‌تر K700i است كه به نسبت قیمت خود، امكانات كاملی را دارد.
Sony Ericsson K500
تصاویر
ویژگیها
اندازه و ابعاد
این دستگاه حدود 88 گرم وزن و ابعادی نسبتاً كوچك دارد. صفحه نمایش TFT با 65 هزار رنگ و دقت 160*128 پیكسل توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌كند. این صفحه نمایش كیفیت برادر بزرگ‌تر خود را ندارد، ولی از شفافیت خوبی برخوردار است. در پایین صفحه نمایش یك پد پنج جهته تعبیه شده كه كار با آن كمی سخت است. در كناره راست گوشی، یك دكمه برای فعال‌سازی جستجوگر XHTML و در كناره چپ آن دكمه كنترل حجم صدا و دكمه شاتر دوربین قرار داده شده است.
لنز دوربین 3/0‌مگاپیكسلی این دستگاه با یك پوشش حفاظت می‌شود كه از نقاط قوت آن به شمار می‌رود. در سمت راست لنز دوربین نیز بلندگوی دستگاه تعبیه شده است. این گوشی به راحتی در یك دست جا می‌گیرد. صفحه كلید این گوشی سفت است و در هنگام استفاده صدای زیادی تولید می‌كند.
تفریح
حقیقتاً باید هدف اصلی از ساخت K500i را امكانات صوتی- تصویری و بازی‌های آن دانست. این گوشی به همراه دوربین VGA خود كه از زوم چهار برابر و قابلیت ضبط تصویر بهره‌مند است، از بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار كه حتی قیمتی بالاتر دارند، پیشی‌گرفته است. كیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین خوب است و از دقت كافی برخوردارند. هر چند تصاویر در تاریكی، محو و كدر می‌شوند. نرم‌افزارهای كمكی كه اجازه تغییرات بر روی تصویر، از جمله سیاه و سفید و قدیمی‌كردن عكس را می‌دهد، به همراه ایجاد تصاویر فانتزی از دیگر نكات جالب این گوشی است.
این گوشی دارای نرم‌افزار پخش MP3 ،WAV و MPEG4 است كه توانایی پخش كلیپ‌های تصویری را نیز دارد. پشتیبانی از فناوری java در بازی‌ها، به كاربران لذت یك بازی سه بعدی با صدای MP4 را می‌بخشد.
نرم‌افزار ساخت زنگ Music DJ به كاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی با امكانات موجود در گوشی و بهره‌مندی از سیستم 40‌آوایی گوشی، زنگ دلخواه خود را بسازند. هر چند می‌توان یك آهنگ MP3 را نیز به عنوان زنگ دستگاه تنظیم كرد.
حافظه 12 مگابایتی این گوشی كه از نوع پایدار است و برای ذخیره عكس و چند كلیپ كوتاه كفایت می‌كند. اما اگر قصد تبدیل گوشی خود به یك پخش‌كننده موسیقی را دارید، این مقدار حافظه ناكافی است و متأسفانه امكان افزایش آن نیز وجود ندارد.
این دستگاه در سه‌باند 900/ 1800/1900 مگاهرتز كار می‌كند و از GPRS و HSCSD پشتیبانی می‌كند. به وسیله سیستم Quick share سونی‌اریكسون و از طریق IR می‌توان عكس‌ها و اطلاعات را بین دو گوشی و یا كامپیوتر جابه‌جا نمود. جای بلوتوث در این دستگاه خالی است. ولی ارتباط و تنظیم گوشی با كامپیوتر از طریق USB به راحتی امكان‌پذیر می‌باشد.
صدای دستگاه در هنگام گفت‌وگو و پخش موسیقی بسیار واضح و بلند است. سونی اریكسون، هفت ساعت زمان صحبت و دوازده روز زمان آماده به كار را برای این گوشی اعلام كرده است. ولی در عمل، پنج ساعت گفت‌وگو و هشت روز زمان آماده به كار را تجربه كردیم.
از نقاط قوت این گوشی، عمرطولانی باتری و كیفیت خوب دوربین را می‌توان نام برد. از نقاط ضعف آن نیز صفحه‌كلید پر‌سروصدا و سیستم پخش MP3 با حافظه پایین قابل‌عنوان است.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:39
اخبار
شركت نوكیا اعلام كرد عرضه تلفن همراه مدل N72 را كه در واقع یك كامپیوتر چندرسانه‌ای زیبا و جذاب است، به بازارهای جهانی آغاز كرده است. این بسته بندی فشرده كه به رنگ‌های صورتی مرواریدی و مشكی براق عرضه، از قابلیت و عملكرد مركزی چند رسانه ای بالایی برخوردار بوده و در طرحی بسیار زیبا ارائه می‌شود.
از جمله امتیازات این مدل گوشی همراه می توان به عكسبرداری چندكاره، سرگرمی و استفاده شخصی برای كسانی نام برد كه برای مد روز و عملكرد بالا ارزش خاصی قائلند. گوشی همراه N27 نوكیا در واقع یك دستگاه چند رسانه ای قدرتمند و در عین حال شكیل است كه مجهز به یك دوربین 2 مگا پیكسل و امكان پخش موزیك دیجیتال یكپارچه می باشد. از جمله امكانات دیگر آن می توان به كلید مخصوص شكار صحنه ها، یك كلید مخصوص پخش موزیك، یك مرور یكپارچه، رادیوی اف. ام. و نیز پشتیبانی از رادیوی تصویری اشاره كرد.
به گفته "پكا پوجاكالیو"، نایب رییس بخش "كامپوترهای چندرسانه ای" نوكیا، مدل تلفن همراه N72 تعهد شركت ما را در عرضه عملكرد قدرتمند مدل های Nseries به مردم مناطقی كه زیر پوشش وسیع شبكه EDGE/GSM هستند به بهترین شكل نشان می دهد. وی می افزاید: " مدل تلفن همراه N72 به مصرف كننده این امكان را می دهد كه دستگاه چند رسانه ای خود را برای تطبیق با سلایق شخصی تغییر دهد از جمله موزیك، تصویر و یا محتوای سرگرمی كه همگی آنها در قالب یك طرح شكیل باعث احساس غرور مالك آن می شود."
راه رفتن، صحبت كردن و لذت بردن از موزیك
با گزینه ای از موزیك های دیجیتال، آهنگ های مورد علاقه خود را در داخل تلفن همراه نوكیای مدل N72 ذخیره كرده هنگام پیاده روی از پخش دیجیتال یكپارچه آن لذت ببرید. با فشار دكمه پخش موزیك می توانید دسترسی مستقیم به آهنگ های دلخواه خود داشته باشید. با انتخاب آهنگ های مورد دلخواه از سی دی یك فهرست تهیه كرده سپس آنرا با استفاده از دستگاه "كنترل موزیك" كه در بسته كامپیوتر شخصی نوكیا گنجانده شده است به گوشی همراه N27 انتقال دهید.
تهیه اسلاید و عكس و فیلم
گوشی تلفن مدل N72 خود را پس از باز كردن روكش لنزهای فعال به یك دوربین دیجیتال تبدیل كرده و با استفاده از صفحه نمایشگر رنگی 2.1 اینچی عكس مورد نظر خود را بگیرید. دوربین 2 مگا پیكسلی (1600 x 1200 پیكسل) شامل یك فلاش یكپارچه است كه در شرایط نور كم گرفتن عكس را راحت می كند. تنها با یك كلیك عكس ها و یا كلیپ های ویدئویی را گرفته و سپس یك كلكسیون شخصی از گالری ثصاویر از طریق ادیتور یكپارچه ویدئو و عكس تهیه كنید.
Nokia N72
تصاویر
ویژگیها
از طریق گزینه "دلخواه" عكس ها را چاپ و یا آنها را به یك كامپیوتر شخصی انتقال دهید. در این حالت می توانید به طور مشترك و آنلاین از طریق انترنت از عكس ها استفاده كنید.
یك هد بند و مچ بند همرنگ همراه با گوشی تلفن مدل N72 به خریداران عرضه می شود.
عرضه تلفن همراه نوكیا مدل N72 به بازارهای مهم و كلیدی دنیا از جمله در كشورهای خاور میانه و افریقا، روسیه، اروپای شرقی، سرزمین اصلی چین، هند، اندونزی، سنگاپور، تایلند و ویتنام آغاز شده است.

دوشنبه 31/4/1387 - 10:39
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته