• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 650
تعداد نظرات : 85
زمان آخرین مطلب : 3314روز قبل
بهداشت روانی
مطالعه ای جدید نشان می دهد که حالت بدن شما می تواند شما را افسرده و عصبی کند و بر میل جنسی تان تاثیر بگذارد.



 نشریه دیلی میل (Daily Meil) در گزارشی نوشته است، کسانی که راست نمی نشینند خودبین و کم حرف هستند و به استفاده از کلمات منفی بیشتر علاقه دارند. در مقابل آن هایی که موقع نشستن قوز نمی کنند عزت نفس بالاتر، برانگیختگی جنسی بیشتر و کلا حس و حال زندگیشان از دسته اول بهتر است.

اضطراب دارید؟ صاف بنشینید!

ژست مناسب همان قرار دادن بدن در تراز صحیح و حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات به هنگام نشستن، ایستادن یا درازکشیدن است. پیش از این در تحقیقات قبلی ثابت شده بود که وقتی راست می نشینیم، مثبت فکر کردن، راحت تر است. این قضیه در مورد دانش آموزان نیز صادق است. دانش آموزانی که خمیده نمی نشینند در مقایسه با کسانی که پشت نیمکت ولو می شوند نمره های بهتری می گیرند.

این مطالعه نشان داده است که بدنشستن، عمل هضم را با مشکل مواجه کرده و احساس سنگینی و تنبلی به همراه می آورد. حالت بدِ بدن، تنفش را سطحی و کم می کند و همین موضوع احساس اضطراب را که موجب کاهش میزان خواب و انرژی می شود، وخیم تر می کند.

در نتیجه قرار دادن بدن به حالت مستقیم و صاف، در زمان استرس می تواند عزت نفس را حفظ کند و حس و حال مثبت را افزایش دهد. همچنین با راست نشستن میزان صحبت کردن هم بیشتر می شود و تمرکز فرد بر خودش پایین می آید. به گفته محققان راست نشستن می تواند یک راه ساده رفتاری برای کمک به ایجاد انعطاف پذیری در برابر استرس باشد.
مجله سپیده دانایی
چهارشنبه 23/2/1394 - 18:46
بیماری ها
یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی گفت: خُرخُر شبانه صدایی است که از ارتعاش بافت‌های نرم دیواره پشتی حفره دهان و حلق ایجاد می‌شود و این صدا به طور معمول در مرحله دم بلندتر از مرحله باز دم است.


خُرخُر شبانه؛ علل و روش‌های درمان

مهدیس اصفهانی، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مرکز آموزشی - درمانی قدس منطقه قزوین، اظهار کرد: خُرخُر شبانه موضوعی است که شاید بسیاری از آن رنج می‌برند و البته بیشتر از کسانی که به این عارضه گرفتار هستند، افرادی که باید این صداها را تحمل کنند، در عذاب و ناراحتی هستند و شاید به این فکر کنند که راه درمان موقت یا حتی دایم آن چیست؟ آیا باید حتما فرد مبتلا جراحی کند؟

وی با بیان اینکه 40 درصد مردان و 20 درصد زنان، مبتلا به نوعی از این اختلال هستند، افزود: علت این عارضه، چند عامل است که منجر به شل شدن عضلات دیواره حلق در مدت خواب می‌شود.

اصفهانی، چاقی، حجیم شدن بافت نرم حلق و ویژگی‌های ساختمانی صورت، فک و جمجمه مانند عقب بودن چانه را از عواملی دانست که می‌تواند باعث شل شدن عضلات و در نتیجه تنگ شدن مجاری هوایی و دیواره حلق و در نهایت خُرخُر شبانه شود.

وی با اشاه به اینکه علاوه بر این موارد در بیماران مبتلا به ضایعات سیستم عصبی مرکزی نیز شل شدن عضلات و متعاقب آن، خُرخُر رخ می‌دهد، تصریح کرد: انسداد بینی، مقاومت هوایی را تشدید کرده و زمینه را برای خُرخُر شبانه فراهم می‌کند.

این جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، ادامه داد: انسداد بینی، منجر به باز بودن دهان در حین خواب می‌شود و این موضوع می‌تواند عاملی برای کاهش کارایی عضلات حلق باشد.

اصفهانی خاطرنشان کرد: در افراد چاق به علت افزایش بافت چربی در دیواره حلق، تنگی راه هوایی اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر چاقی باعث اختلال متابولیسم، اختلال تهویه و کاهش حجم ریه می‌شود که همه این موارد منجر به اختلال تنفسی و خُرخُر می‌شود.

وی، بزرگی لوزه‌ها را یکی از علل مهم خُرخُر در بچه‌ها برشمرد و اضافه کرد: جراحی لوزه‌ها می‌تواند اقدام درمانی مناسبی برای رفع این عارضه باشد.

اصفهانی همچنین کاهش وزن، استفاده از وسایل فشار مثبت دائمی راه هوایی، پروتزهای دهانی برای اصلاح اختلالات ساختمانی، درمان آلرژی زمینه‌ای با اسپری‌های بینی، عمل جراحی کجی تیغه بینی و جراحی کوتاه کردن کام را از اقدامات دیگر برای رفع این عارضه برشمرد.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مرکز آموزشی- درمانی قدس در پایان خاطرنشان کرد: جراحی کوچک کردن زبان با دستگاه‌های رادیوفرکوئنسی و جراحی اصلاحی اتصال زبان به استخوان لامی در جلوی گردن نیز می‌تواند موثر واقع شود.
خبر گزاری ایسنا
چهارشنبه 23/2/1394 - 18:44
آرایشی و زیبایی
بکش و سوراخ سوراخم کن!
شمایی كه اهل مد هستید و دوست دارید به روز باشید، ممكن است پیرسینگ را برای تغییرات ظاهر خود انتخاب كرده باشید. این مد عجیب و غریب كه یكی از اقدامات شایع در غرب، به‌ویژه نزد جوانان است، سلامت را به‌طور جدی تهدید می‌‌كند.
این مد عجیب و غریب كه یكی از اقدامات شایع در غرب، به‌ویژه نزد جوانان است، سلامت را به‌طور جدی تهدید می‌‌كند؛ طوری كه پای پزشكان هم به این بحث باز شده است. پیرسینگ با سوراخ كردن گوش آغاز و كم‌كم دامنه‌اش وسیع و وسیع‌تر شد تا اینكه كار به سوراخ كردن زبان، بینی، ناف و ... كشید. امروزه شما پیرسینگ را در هر بخشی از بدن كه فكرش را نمی‌كنید، می‌‌توانید ببینید اما آیا این كار درست است؟

بکش و سوراخ سوراخم کن!

التهاب و عفونت در پیرسینگ لب

لب یكی از محل‌‌های پرطرفدار برای پیرسینگ است. لب را سوراخ می‌‌كنند تا زیورآلات لب را در مركز لب تحتانی قرار دهند یا ممكن است در گوشه لب فوقانی كار گذاشته شود. سوراخ كردن لب هم خطرات خود را دارد. با سوراخ كردن لب كه یكی از بافت‌‌های پرخون بدن است، احتمال خونریزی، التهاب و عفونت شدید وجود دارد. اما جدیدترین خطر سوراخ كردن لب، گذشته از خونریزی، بلع تصادفی حلقه یا نگین بر اثر حادثه است كه می‌‌تواند حتی منجر به انسداد تنفس و خفگی شود.

حس بویایی را كاهش می‌‌دهد

هر كسی كه می‌خواهد در صورت خود تغییری ایجاد كند اولین جایی كه به فكرش می‌رسد بینی است. بینی، از اعضایی است كه همه نوع بلایی بر سرش می‌آورند. پیرسینگ بینی كه معمولا در لبه‌‌های گوشتی سوراخ‌های خارجی بینی یا غضروف میانی انجام می‌شود، ممكن است تغییر مكان دهد یا حتی خارج شود. به همین دلیل مدام باید حواس‌تان باشد كه از بینی خارج نشود.

سوراخ كردن این غضروف ممكن است باعث خونریزی شود و اگر به آن توجه نشود، موجب بدشكل شدن بینی می‌‌شود. تحقیقات نشان داده پیرسینگ بینی و زبان، دقت حس بویایی و چشایی را در افراد كاهش می‌‌دهد.

نرمه گوش؛ بهترین جای سوراخ كردن

سوراخ كردن گوش یكی از رایج‌ترین شیوه پیرسینگ است كه اكثرا همه انجام می‌‌دهند. اما در این میان بعضی‌ها دوست دارند سوراخ‌‌های گوش‌شان را زیادتر كنند و فكر می‌‌كنند چون گوش است هیچ خطری تهدیدشان نمی‌كند اما باید بگوییم تنها منطقه امنی كه برای سوراخ كردن گوش وجود دارد، همان نرمه گوش است؛ همان محل قدیمی و سنتی. سوراخ كردن محل‌‌های غضروفی گوش می‌‌تواند برای شما مشكل‌ساز باشد. عفونت، تورم، آبسه و حساسیت مهم‌ترین مشكلاتی است كه در اثر سوراخ كردن لاله گوش به وجود می‌‌آید پس اگر به فكر سوراخ كردن گوش خود هستید سعی كنید در محل‌‌های غضروفی این كار را انجام ندهید.

بکش و سوراخ سوراخم کن!

بدشكل شدن ناف

یكی دیگر از پیرسینگ‌هایی كه متاسفانه رواج پیدا كرده پیرسینگ ناف است كه در افرادی كه دارای ناف‌های فرورفته هستند، نتایج بهتری نسبت به ناف‌های برجسته در بر خواهد داشت.

یكی از خطراتی كه ممكن است در اثر پیرسینگ ناف ایجاد شود عفونت، التهاب و زخم در اثر سایش لباس یا كمربند است. در سوراخ كردن ناحیه دور ناف و آویزان كردن زیورآلات به آن، احتمال باقی ماندن جای زخم‌ها وجود دارد. همچنین در افرادی كه چاق یا لاغر می‌‌شوند و همچنین هنگام بارداری، ناف تغییر مكان می‌‌دهد و بدشكل می‌‌شود.

تورم فك با پیرسینگ زبان

كسانی كه فكر سوراخ كردن زبان را در سر دارند باید تمام خطراتش را به جان بخرند. اگر تصمیم به این كار دارید، حتما با پزشك یا دندانپزشك خود مشورت كنید تا برای جلوگیری از عفونت‌های دهان به شما آنتی‌بیوتیك بدهد. اگر به زبان خود نگاه كنید می‌بینید كه بیشتر عروق خونی از وسط زبان شما عبور كرده و تا امتداد فرنولوم ادامه دارد پس سوراخ كردن زبان معمولا در خط وسط انجام نمی‌شود بلكه برای آنكه در تكلم مزاحمت ایجاد نكند، معمولا آن را در قسمت عقب‌تر كار می‌‌گذارند. سوراخ كردن زبان هم مانند بقیه پیرسینگ‌ها، باعث ایجاد عفونت می‌‌شود. تحقیقات نشان داده سوراخ كردن زبان می‌تواند خطر ابتلا به عفونت كشند‌ه‌ای به نام آنژین لودویگ را افزایش ‌‌دهد. در این نوع عفونت فك متورم می‌‌شود تا حدی كه گاهی نای را مسدود می‌‌كند. همچنین اختلال در بلع غذا، اختلال در تكلم و كاهش حس چشایی از دیگر عوارض پیرسینگ زبان است. گاهی هم در اثر سوراخ كردن زبان، تورم‌های شدید ایجاد می‌‌شود كه باعث بسته شدن راه‌‌های هوایی و بروز اختلال در تنفس می‌‌شود.

بکش و سوراخ سوراخم کن!

 حتی سرطان!

عوارض غیر قابل باور و حتی گاهی جبران‌ناپذیر پیرسینگ به سه بخش عمده تقسیم می‌شود:

حساسیت

 همان‌طور كه همیشه گفتیم و همه پزشكان گوشزد می‌‌كنند، مهم‌ترین عوارض پیرسینگ حساسیت است. برای كاهش حساسیت باید از طلای زرد یا سفید ۱۴ تا 18 عیار، تیتانیوم، پلاتین یا از استیل مقاوم در مقابل زنگ زدگی استفاده كرد. با وجود این، باز هم احتمال واكنش بدن به فلز وجود دارد.

عفونت

عفونت گاهی به صورت عفونت موضعی پوست است و گاهی هم به صورت عفونت گسترده بدن، حتی عفونت قلب و شوك عفونی هم در مواردی دیده شده است. عفونت پوست با قرمزی، تورم، گرمی موضعی، درد و بزرگی غدد لنفاوی مشخص می‌‌شود. اگر مبتلا به عفونت قلبی هستید، سوراخ كردن بدن اصلا توصیه نمی‌شود. در صورت اصرار فرد به انجام این كار حتما باید پیشگیری با آنتی‌بیوتیك صورت گیرد.

یكی دیگر از عوارض خطرناك پیرسینگ انتقال عفونت از فرد مبتلا به هپاتیت به فرد سالم است كه توسط لوازم غیراستریل رخ می‌‌دهد. این مشكل در صورت رعایت نكردن شرایط استریل، بسیار محتمل است. ایدز هم می‌تواند از طریق پیرسینگ به فرد منتقل شود. یكی از مكان‌هایی كه احتمال عفونت در آنجا وجود دارد، آرایشگاه‌هایی هستند كه كم‌كم تبدیل به كلینیك زیبایی می‌شوند! آنها به آلودگی و عفونت بی‌توجه هستند و معمولا پاسخگوی كار خود نیستند.

سرطان، تعجب نكنید!

اگر جایی شنیدید كسی در اثر پیرسینگ سرطان گرفته، تعجب نكنید. سرطان پوست یكی از شایع‌ترین سرطان‌هایی است كه ممكن است در اثر پیرسینگ ایجاد شود. تحریك مزمن و طولانی‌مدت پوست توسط آویزه‌‌های مورد استفاده می‌‌تواند به سرطان پوست منجر شود.
مجله ایده ال
چهارشنبه 23/2/1394 - 18:42
آرایشی و زیبایی
زعفران همیشه به عنوان یك ماده غذایی مفید و خوش عطر و رنگ در سفره غذایی ما ایرانی‌ها جای داشته است؛ چاشنی پرخاصیتی که به یکی از گران‌قیمت‌ترین ادویه‌های بازار مبدل شده‌است.


علاوه بر این، چای زعفران برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند آسم، سرفه، خشكی پوست، حمله عصبی، گاز معده، سوزش سردل و بی‌خوابی مفید است. اما جدای از این‌ها زعفران یك ماده مفید برای تصفیه و پاكسازی پوست است. این ماده دارای مواد ضد باكتریایی است كه برای درمان آكنه بسیار مفید است. زعفران همچنین روشن‌كننده پوست است و برای از بین بردن آلودگی‌ها و ناخالصی‌های روی پوست نقش موثری ایفا می‌كند. تنها ایرادی كه از زعفران می‌توان گرفت، قیمت بالای آن است، اما خوشبختانه مقدار بسیار كمی از آن برای استفاده از منافع بی شمار آن كافی است. در ادامه برخی از خواص این ماده را ذكر می‌كنیم.

اكسیرسرخ جوانی

روشن كننده پوست

چند رشته زعفران را در مقداری شیر بریزید تا زمانی كه رنگ شیر تغییر رنگ دهد و خواص زعفران وارد شیر شود. پس از اینكه رنگ شیر تغییر كرد، مقداری پودر سندل سفید به آن اضافه كنید. این ماسك را به صورت و گردن خود بزنید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر كنید وبعد بشویید. استفاده مكرر از این ماسك به روشن‌تر شدن پوست كمك می‌كند.

درخشان‌كننده پوست

در فصل زمستان، گاهی پوست افراد خشك و تیره رنگ می‌شود. شما می‌توانید برای بازگرداندن لطافت و زیبایی پوست خود، از تركیب زعفران و عسل استفاده كنید. چند رشته زعفران را به یك قاشق عسل اضافه كنید. آنها را باهم تركیب كنید و به پوست صورت بزنید. بعد از 15 تا 20 دقیقه پوست خود را بشویید. این ماسک را به مدت 2هفته روزی یک‌بار تکرار کنید. ویژگی آبرسانی عسل و درمان‌كنندگی زعفران، گردش خون را در پوست بهبود می‌بخشد و درخشندگی را به پوست باز می‌گرداند.

از بین بردن تیرگی ناشی از آفتاب سوختگی

اگر به تازگی مدت زیادی را جلوی آفتاب بوده‌اید یا برنزه كرده‌اید، مقداری زعفران را به مدت یك شب در شیر پرچرب بخیسانید. بعد از این مدت با انگشت آن را به پوست برنزه شده بزنید. این تركیب به طرز موثری اثر آفتاب سوختگی را از بین می‌برد و همچنین درخشندگی را به پوست باز می‌گرداند.

جوانسازی پوست

اگر شما هم پاك‌كننده‌های طبیعی را به نوع شیمیایی آن ترجیح می‌دهید، زعفران را با گلاب تركیب كنید تا زمانی كه رنگ زعفران با گلاب تركیب شود و به وسیله یك تكه پنبه تمام صورت را آغشته كنید. بعد از 10تا 15دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. این كار پیری پوست را به تعویق می‌اندازد و حس جوانی را در پوست حفظ می‌كند.

از بین برنده آكنه

تركیب زعفران و ریحان برای رهایی از شر آكنه بسیار مفید است. اگر پوست شما مستعد جوش و آكنه است، حتما از این تركیب استفاده كنید. خاصیت ضد باكتریایی این تركیب عفونت‌های ناشی از آكنه را از بین می‌برد. ماسك آماده شده را به صورت آكنه‌ای بزنید و اجازه دهید خشك شود و بعد با آب بشویید. اما شما با استفاده مداوم از این تركیب می‌توانید اثر آن را روی ازبین رفتن  آكنه‌ها ببینید.

 چند نكته:

- زعفران چاشنی گران قیمتی است، برای پوست درست و به جا از آن استفاده كنید. 

- میزان مصرف مجاز زعفران در روز 3 گرم است. اگر در غذایتان از زعفران استفاده كرده‌اید، آن روز از زعفران برای درمان‌های پوستی استفاده نكنید. برای مصرف بیشتر این گیاه حتما با پزشك طب سنتی مشورت كنید.

-  افرادی كه با مشكل تعریق كف دست روبه رو هستند باید از مصرف زعفران پرهیز كنند یا مقدار آن را به حداقل برسانند چون مصرف زعفران تعریق كف دست این افراد را بیشتر می‌كند.

اكسیرسرخ جوانی

جایگزین‌های‌مناسب كدامند؟

همان طور كه گفتیم زعفران ماده گران‌قیمتی است و استفاده از آن برای زیبایی پوست از نظر اقتصادی خیلی مقرون به صرفه نیست، به همین علت به دنبال مواردی گشتیم كه هم خاصیت مشابه داشته باشند و هم به راحتی بتوان از آنها استفاده كرد. یكی از موادی كه می‌توان از آن استفاده كرد، تخم مرغ و تركیب آن با سایر موادی است كه برای پوست تاثیر مناسبی دارد. با هم چند نمونه از این ماسك‌ها را بررسی می‌كنیم.

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ اثر روشن‌كنندگی برای پوست دارد و به علت حالت چسبندگی شدید، علاوه بر شفاف كردن، در ترمیم جوش‌های صورت نیز موثر است. سفیده به تنهایی بسیار برای پوست مفید است، پس یك سفیده‌ تخم مرغ را خوب به هم می‌زنید تا كاملا سفید شده و كف مانند شود، سپس این كف سفید را بر روی پوست بمالید و یك ربع ساعت در آرامش دراز بكشید. وقتی كاملا جذب وخشك شد پوست را ابتدا با آب ولرم و سپس حتما با آب سرد وخنك بشویید. این ماسك را هفته‌ای دوبار در آرامش كامل بزنید.

تخم مرغ و عسل

برای رهایی از جوش‌های صورت از مخلوط تخم مرغ و عسل استفاده كنید. تخم مرغ خام درمان خانگی موثری برای رهایی از جوش‌های سرسیاه است. یك تا دو تخم مرغ را بشكنید و سفیده آن را جدا كنید و با یك قاشق غذاخوری عسل مخلوط كنید.

این تركیب را بر روی جوش‌های سرسیاه بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.  برای از بین بردن جوش می‌توانید از مخلوطی از جوش شیرین و آب استفاده كنید. مقداری جوش شیرین را در آب بریزید تا حالت خمیری پیدا كند، این خمیر را به آرامی روی ناحیه مورد نظر بمالید و بگذارید خشك شود. سپس آن را با آب گرم بشویید تا چربی‌ها و آلودگی‌های ایجادكننده جوش را از پوست شما دور كند.

تخم مرغ و روغن زیتون

یك قاشق چای خوری روغن زیتون و یك عدد تخم مرغ تاثیر جوان كنندگی روی پوست دارد. ابتدا تخم مرغ را خوب به هم بزنید تا كاملا یكدست شود، سپس روغن زیتون را به آن اضافه كنید. این ماسك را روی پوست صورت و گردن خود بمالید. كمی بعد پوست را با آب ولرم شسته و سپس از كرم مرطوب كننده استفاده كنید. این ماسك در جوان سازی پوست تاثیر مناسبی دارد.

متخصصان چه می‌گویند؟
 
دكتر عباسیان متخصص طب سنتی می‌گوید بهترین نوع زعفران در ایران كشت می‌شود. زعفران از نظر طبع گرم و خشك است كه مهم‌ترین خاصیت آن در طب سنتی نشاط‌آور بودن آن است. به‌طور كلی چون گیاه زعفران همیشه گران بوده و به تنهایی باعث رنگی شدن پوست می‌شود، در طب سنتی كمتر این گیاه برای پوست تجویز شده است، اما در طب سنتی كل نگر موارد مصرف بی‌شماری دارد. مثلا جوش فقط علت پوستی ندارد و ممكن است به عملكرد كبد مربوط باشد و به این ترتیب با اصلاح سیستم بدن، مشكل پوست هم برطرف شود.

زعفران هم خواصی دارد كه كبد را تقویت می‌كند و به این ترتیب به‌طور غیر مستقیم روی پوست اثر می‌گذارد. علاوه بر این ضماد زعفران به تنهایی یا همراه با گلاب برای درمان خارش‌های پوستی مفید و مناسب است.
مجله سیب سبز
چهارشنبه 23/2/1394 - 18:36
ورزش و تحرک
همه ما آرزو داریم كه شكمی صاف داشته باشیم و راحت هر لباسی كه دل‌مان می‌خواهد بپوشیم. یكی از شرایط رسیدن به این آرزو، ورزش‌های شكمی است؛ حركاتی كه قرار است این باربه‌شما آموزش دهیم.


نكات مهم این ورزش

یكی از روش‌هایی كه به داشتن شكم صاف كمك می‌كند اجرای دقیق و هماهنگ تکنیک‌هاست. این حركات می‌تواند به قوی شدن عضلات شكم كمك كند. این حركات سه روز در هفته باید انجام شوند تا نتیجه دلخواه را به دست آوریم. برای انجام این حركات به توپ نیاز دارید اما اگر توپ نداشتید، می‌توانید دست‌های‌تان را به هم گره بزنید و حركت را انجام دهید. نكته مهم دیگری كه باید به خاطر داشته باشید این است كه در این حركات هیچ فشاری نباید به كمرتان بیاید و تمام تمركزتان باید روی عضلات شكم باشد و وزن‌تان را روی باسن قرار دهید.

حركت پاس‌كاری

الف) پاها را به عرض شانه‌ها باز كرده و بایستید. زانوها را خم كرده و توپ را بیرون از زانوی راست‌تان نگه دارید.

هدف از این حركات ورزشی داشتن شكمی سفت و محكم است

ب) بازوهای‌تان را صاف نگه دارید. شكم‌تان را سفت كنید و طوری بایستید كه توپ را به سمت شانه چپ‌تان به صورت مورب بالا ببرید. كمی مكث كنید و دوباره به حركت اولیه برگردید. به این ترتیب شما یك بار این حركت را انجام داده‌اید. پنج بار دیگر این كار را بكنید و بعد پاهای‌تان را عوض كنید.

هدف از این حركات ورزشی داشتن شكمی سفت و محكم است

نكته: توپی را انتخاب كنید كه وزنش در طول چند بار تكرار عضلات شكم‌تان را حسابی درگیر كند.


حركت چرخش معكوس

الف) توپ را طوری نگه دارید كه بازوها در طول قفسه سینه‌تان مستقیم قرار گرفته باشد. پاها را هم تقریبا به صورت جفت كنار هم قرار دهید.

هدف از این حركات ورزشی داشتن شكمی سفت و محكم است

ب) در یك حركت، پای چپ را به عقب برده، هر دو زانو را به پایین خم كرده، با یك چرخش نیم‌تنه خود را به سمت راست آورده و توپ را به سمت شانه راست‌تان بچرخانید. به آرامی حركت را به حالت اولیه برگردانید و پنج‌بار دیگر آن را انجام دهید و بعد با پای راست تمرین را ادامه دهید.

هدف از این حركات ورزشی داشتن شكمی سفت و محكم است


حركت صندلی

الف) به پشت بخوابید. پاها را بلند كنید و زانوها را به حالت 90 درجه خم نگه دارید و دست‌های‌تان را كنارتان با كمی فاصله از زمین قرار دهید. كف ‌دست‌های‌تان رو به بالا باشد.

هدف از این حركات ورزشی داشتن شكمی سفت و محكم است

ب) شكم‌تان را سفت كنید و همین‌‌طور كه شانه‌های‌تان را از زمین بلند می‌كنید، نوك انگشتان‌تان را به سمت پاشنه ببرید، سرتان را كمی نگه دارید و بعد به حالت اول بازگردید. این حركت را 10 بار انجام دهید.

هدف از این حركات ورزشی داشتن شكمی سفت و محكم است


حركت خط‌كشی

الف) به پشت بخوابید، زانوها را خم كنید و پاهای‌تان روی زمین قرار داشته باشند. پای چپ را بلند كنید و آن را به صورت موازی به سمت ران راست نگه دارید.

هدف از این حركات ورزشی داشتن شكمی سفت و محكم است

ب) شكم‌تان را سفت كنید تا سه بشمارید و پشت‌تان را از روی زمین بلند كنید، سرتان را بالا نگه داشته و سعی كنید دست‌های‌تان را به پای چپ‌تان برسانید. چند لحظه صبر كنید و به آرامی به عقب بازگردید. این حركت را پنج بار انجام داده سپس با پای دیگر تكرارش كنید.

هدف از این حركات ورزشی داشتن شكمی سفت و محكم است
مجله سیب سبز
چهارشنبه 23/2/1394 - 18:35
آشپزی و شیرینی پزی
اگر چه این دسر میوه‌ای نام كیك گرفته است ولی برخلاف انتظار، خمیری اسفنجی و پوك ندارد. خمیر این كیك بیشتر به تارت شباهت دارد كه همراه با كیوی طعم‌دار شده است.

كیك كیوی

مواد لازم

  • 300 گرم آرد گندم
  • 200 گرم  كره (خرد شود)
  • 70 گرم  پودر قند
  • نوك ق چ  نمك
  • 4 /1 ق  چ پوست رنده شده لیموترش
  • 4 عدد  سفیده تخم‌مرغ
  • 100 گرم  پودر قند
  • 800 گرم كیوی  
  • 200 گرم  فندق خرد شده
  •  پودر قند مقداری برای تزیین
  •  برگ نعنای تازه چند عدد

طرز تهیه:

1. كاسه بزرگی آماده كنید و آرد، كره، پودر قند، نمك و پوست رنده شده لیموترش  را در آن بریزید و با هم خوب مخلوط كنید تا خمیری یكدست حاصل شود. سپس خمیر را به صورت گلوله بزرگی درآورید و كیسه فریزر یا پلاستیك سلفونی روی آن بكشید و در گوشه‌ای از آشپزخانه به مدت یك ساعت قرار دهید تا استراحت كند. در این فاصله، فر اجاق گاز را روی 200 درجه سانتی‌گراد (390 درجه فارنهایت یا شماره 6) روشن كنید.

2. پوست كیوی‌ها را بكنید و آنها را به صورت حلقه‌حلقه برش بزنید. سطح سینی فر را با كاغذ روغنی شیرینی‌پزی بپوشانید و خمیر را بعد از پهن كردن روی سطح پیشخوان یا یك سینی بزرگی كه به آرد آغشته شده است، به سینی فر انتقال دهید. پس از آن، برش‌های كیوی را روی خمیر بچینید و سینی فر را 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا بپرد.

3. در این فاصله،‌ سفیده‌های تخم‌مرغ را در كاسه كوچكی بریزید و با دستگاه همزن آن قدر بزنید تا پف كند،  سپس پودر قند را كم‌كم به آن اضافه كنید و آرام هم بزنید. حالا كیك را از فر بیرون آورید و با برس مخصوص شیرینی‌پزی، سفیده را روی سطح كیوی‌ها بریزید و پخش كنید.

4. پس از آن، فندق‌ها را روی لایه سفیده تخم‌مرغ بریزید و دوباره به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید؛ فقط این بار درجه فر باید روی 180 درجه سانتی‌گراد (355 درجه فارنهایت یا شماره4) تنظیم شود.
 در پایان، پودر قند را روی سطح كیك بپاشید و پس از تزیین با نعنا و برش آن به 24 تكه مربع شكل، پذیرایی كنید.
مجله آشپزی مثبت
چهارشنبه 23/2/1394 - 18:33
آشپزی و شیرینی پزی
اگر به دنبال یک صبحانه برای رژیم لاغری یا برای دیابتی ها هستید ، این املت خوشمزه بسیار مناسب است. با تهیه این املت برای صبحانه ، از آغاز یک روز زیبا لذت ببرید.
مواد لازم

  • تخم مرغ 2 عدد بزرگ
  • کره یک قاشق غذا خوری
  • اسفناج یک فنجان خرد شده
  • گوجه فرنگی خرد شده یک سوم فنجان
  • نمک یک هشتم قاشق چای خوری
  • پنیر سوئیسی یک سوم فنجان خرد شده
  • فلفل یک هشتم چای خوری

املت رژیمی

طرز تهیه:


1. آب را با دو عدد تخم مرغ در یک غذا ساز ترکیب کنید.

2. کره را در یک ماهی تابه روی حرارت ملایم ذوب کرده و اسفناج خرد شده و گوجه فرنگی ها را به آن بیفزایید.

3. نمک ، فلفل و ترکیب آب و تخم مرغ را به ماهی تابه بیفزایید.

4. هنگامی که تخم مرغ در ماهی تابه در حال شکل گرفتن و بسته شدن است ، با یک قاشق بزرگ صاف ، لبه های آنرا  از ماهی تابه جدا کنید .

5. پنیر سوئیسی رنده شده را روی املت بپاشید و اجازه بدهید تا پنیر ذوب شود.این املت را با نان تست کره ایی و میوه تازه میل کنید.
سایت نیکو
چهارشنبه 23/2/1394 - 18:31
آشپزی و شیرینی پزی

این بار سالاد را در قیف مخصوص بریزید و سالاد قیفی درست کنید... یک سالاد متفاوت و با طعمی دلچسب. این سالاد به سفره غذایتان زیبایی خاصی می بخشد.


اگر سالاد الویه دوست دارید، از اینها هم خوشتان می آید

موادلازم برای تهیه خمیر

  • 3 پیمانه آرد   
  • 1 پیمانه آب ولرم
  •  3 /1 پیمانه روغن
  • 1 ق س خمیرمایه فوری  
  •  2 /1 ق م نمک     
  • 1 ق م شکر
  • 1 عدد زرده تخم مرغ
  • کمی شیر برای رقیق کردن زرده
  • مواد لازم برای داخل قیف
  • 250 گرم کلم برگ سفید خرد شده
  • 150گرم کالباس خرد شده
  • 3 عدد خیارشورخرد شده
  • 3 عدد پیازچه خرد شده (فقط قسمت سفید آن)
  •  2 /1 پیمانه کشمش
  • 1 پیمانه سس مایونز
  • 1 ق م سویا سس
  • 3 /1 ق چ نمک
  • 1 ق چ شکر
  • 1 ق س سرکه

روش تهیه نان‌های قیفی

1. در ظرفی مناسب آرد، نمک، شکر، خمیرمایه و روغن را با هم مخلوط کنید سپس آب ولرم را بیفزایید. خمیر را با دست ورز بدهید تا یکدست ولطیف شود. ظرفی  پیرکس را چرب کنید و خمیر را در آن بگذارید. روی آن را بپوشانید و به مدت نیم ساعت در جای گرم قرار بدهید تا حجم آن دو برابر شود.

2. بعد از این زمان خمیر را دو قسمت کرده و مجددا 10 دقیقه دیگر به آن استراحت بدهید. حالا خمیر برای استفاده آماده است.

3.  هرکدام از خمیرها را جداگانه با وردنه به شکل مستطیل بلند پهن کنید وبه صورت نوارهای 2 سانتی‌متری برش بزنید و از بالا به پایین دور قیف (قالب) بپیچید.

4. زرده تخم‌مرغ را با کمی شیرمخلوط کنید و با چنگال هم بزنید. روی خمیرهای پیچیده دور قیف را  با قلم‌موی مخصوص آشپزی کمی مخلوط تخم‌مرغ و شیر بمالید.

5. قیف‌ها را روی سینی فر بگذارید. فر را با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود.پس سینی را در فر به مدت 20 الی 25 دقیقه قرار دهید. یک ظرف را تا نیمه از آب پر کنید و در کف فر بگذارید تا در حین پخت، خمیرها خیلی خشک نشوند.

6. بعد از در آوردن قیف‌ها  از فر پنج دقیقه زمان بدهید تا آنها خنک شوند. نان‌های پخته را در جهت عقربه ساعت بچرخانید تا به راحتی و بدون خرد شدن از قالب جدا شوند.

7. روش تهیه مواد داخل قیف تمامی مواد لازم را آماده و با هم مخلوط کنید. نان‌های قیفی آماده شده را با این مواد پر کنید. روی آنها را با سلوفون بپوشانید تا نرم بمانند و به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال قراربدهید.
 
مجله آشپزی مثبت
 
 
 
 
 
 
چهارشنبه 23/2/1394 - 18:30
نوشیدنی و دسرها
تمام مواد تارت را داخل كاسه‌ای گود ریخته و همه را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر شوند. این كار را می‌توانیم با چرخ خمیرزن همزن برقی نیز انجام دهیم. خمیر حاصل را 15 دقیقه در نایلون كنار می‌گذاریم تا استراحت كند.



تارت انبه

مواد لازم برای خمیر تارت:

  •    آرد: 250 گرم
  •    كره: 160 گرم
  •    پودر شكر: 80 گرم
  •    آب: 2 قاشق غذاخوری
  •    وانیل: یک‌سوم قاشق چای‌خوری
  •    پودر بادام: 60 گرم
  •    زرده تخم‌مرغ: یك عدد

 مواد لازم برای داخل تارت:

  •    كرم پاتی سیر: 300 گرم
  •    كمپوت انبه: دو قوطی


روش تهیه: 

1. تمام مواد تارت را داخل كاسه‌ای گود ریخته و همه را با هم چنگ می‌زنیم تا خمیر شوند. این كار را می‌توانیم با چرخ خمیرزن همزن برقی نیز انجام دهیم. خمیر حاصل را 15 دقیقه در نایلون كنار می‌گذاریم تا استراحت كند.

2. حالا خمیر را به قطر 4 میلی‌متر در ظرف یا قالب مخصوص تارت پهن می‌كنیم و روی آن را با كاغذ روغنی می‌پوشانیم و روی كاغذ را لوبیا قرمز می ریزیم سپس قالب را به مدت 40 دقیقه روی پنجره وسط فر كه از قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم، قرار داده و می‌پزیم. كمپوت‌ها را داخل صافی می‌ریزیم تا شهد آنها برود. پس از خنك شدن تارت، مقداری از كرم را برای تزئین كنار می‌گذاریم.

 3. نصف انبه‌ها را با كرم مخلوط كرده و روی آن می‌ریزیم و بقیه را ورقه ورقه بریده و به شكل گل روی تارت می‌چینیم و اطراف آنها را با كرم پاتی سیر كه در قیف ریخته‌ایم، فرم می‌دهیم. من برای این كار از ماسوره شماره 123 استفاده كرده‌ام.

مجله زندگی ایده ال

چهارشنبه 23/2/1394 - 18:28
ازدواج و همسرداری
با تمام عشقی که من نثارش کرده بودم، با وجود آن همه زمان و انرژی که برایش صرف کرده بودم، همیشه ته دلم آرزوی این را داشتم که «روزی نظرش را عوض می کند و کوتاه می آید و عشق مرا می پذیرد. همیشه خودم را این طوری دلداری می دادم که او نمی تواند از این همه عشقی که به پایش ریخته ام بگذرد. اما در کمال ناباوری من، این کار را کرد.

از آن روز سیاهی که خبر نامزدی اش را شنیدم، یک سال می گذرد. مدت ها خواب به چشمم نمی آمد. شب و روز به سقف اتاق خیره می شدم و با خودم فکر می کردم که چه کار باید می کردم تا او را به دست بیاورم. از این که می دیدم نامزدش هیچ مزیتی بر من ندارد، حرص می خوردم. سطل آشغال اتاقم پر از ته سیگار بود و عکس هایش را همه جای اتاقم چسبانده بودم. نمی دانم چه طور شد که از آن حال در آمدم و بهتر شدم.

شاید اگر مراقبت های مادر و دوست صمیمی ام نبود تاحالا چند بار خودکشی کرده بودم. اما حالا توانسته ام روی پای خودم بایستم و دوباره به زندگی برگردم. هنوز هم نامش را که می شنوم دلم می لرزد. هنوز هم تلخی احساس ناکامی آن روزها را مزه مزه می کنم. اما دیگر این تیغ کُند شده است. دیگر زخمش کاری نیست. گویا دارم بهتر می شوم.

با شکست عاطفی چه کار نکنیم؟

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که ما انسان ها را از موجودات زنده ی دیگر متفاوت می کند، این است که ما می توانیم هیجان های بسیار پیچیده ای داشته باشیم. عشق یکی از این هیجان های پیچیده است. عشق از بحث برانگیزترین پدیده هایی است که آدمیزاد از زمان پا گذاشتن در دنیا با آن دست و پنجه نرم کرده و در هر زمان و فرهنگ و بافت تاریخی خاص، معنای خاصی برایش درنظر گرفته است.

نکته ی دیگری که عشق را پیچیده تر می کند این است که در یک رابطه ی عاطفی معمولا دو نفر درگیر هستند و احساسات و هیجانات هر دو نفر در این رابطه بایستی در نظر گرفته شود. این جاست که بسیاری مسائل شروع می شود. مشکلات کنار آمدن با فردی که از صمیم قلب دوست داریم، ولی به دلایل مختلفی ممکن است دل ما را بشکند، ما را تنها بگذارد و یا حتی آن قدر که دوستش داریم، ما را دوست نداشته باشد.

ممکن است شکست عاطفی ناشی از ازدواجی ناکام باشد و یا حتی عشقی یک طرفه که ناگفته باقی مانده است. نکته ای اصلی این جاست که در این شرایط با کسی طرف هستیم که احساس شکست خوردگی و فقدان می کند. کارهایی که نباید بعد از این شکست کنیم، حتی شاید از کارهایی که باید انجام بدهیم، مهم تر باشد. در این مطلب به این نکردنی ها اشاره شده است.

1- به دنبال جایگزین نباش


گاهی اوقات کسانی که بعد از یک شکست عاطفی با ما مشورت می کنند، از این شکایت دارند که چرا نمی توانند فرد دیگری را جایگزین فرد مورد علاقه شان کنند. پاسخ این است: خواهش می کنم این کار را نکنید! اگرچه تحمل درد جداشدن یا دل کندن از فردی که دوست دارید، با حضور یک فرد دیگر راحت تر است، اما این کار باعث می شود نتوانید به صورت کامل موضوع را برای خودتان حل و فصل کنید. شروع یک رابطه ی جدید، آن هم با هدف فراموش کردن محبوب قبلی مانند این است که دردتان را داخل کیسه کرده و جایی پنهان کنید.

البته این درد بیکار نمی ماند و رابطه ی جدیدتان را هم خراب می کند. شاید در کتاب های مختلف به فرمول هایی برای مدت زمان لازم بین قطع رابطه و شروع یک رابطه ی جدید برخورد کنید، اما نکته این جاست که هرکس با سرعت مخصوص خودش بهبود می یابد و بنابراین توصیه ی کلی این است که حداقل چند ماهی برای شروع رابطه ی جدید صبر کنید. شاید یک مشاور بهترین راهنما برای این باشد که متوجه شوید چه زمانی آماده ی برقراری یک رابطه ی جدید هستید.

2- انتقام نگیر!


حتما داستان عاشق های حسودی را شنیده اید که به دلیل نه شنیدن از محبوبشان دست به کارهای وحشتناکی زده اند. این آدم ها اگرچه محدود و انگشت شمار هستند اما به ما نشان می دهند که تحمل درد شکست عاطفی چقدر می تواند دشوار باشد. البته بیشتر آدم ها در واکنش به شکست عاطفی چنین کاری نمی کنند اما ممکن است دست به کارهایی بزنند که به نوعی بوی انتقام می دهد.

برای مثال ممکن است خودشان را به دام رابطه های کوتاه مدت بیندازند و یا به مصرف سیگار و الکل و مواد رو بیاورند (به خصوص اگر بدانند که این رفتارها موردپسند طرف مقابلشان نیست). البته این رفتارها را می توان بخشی از مرحله ی خشم و تا حدودی قابل درک دانست، اما درواقع اگر دست به چنین رفتارهایی بزنید، مهم ترین صدمه به خود شما وارد می شود.

با شکست عاطفی چه کار نکنیم؟

3- خودت را سرزنش نکن


وقتی رابطه ای تمام می شود و یا از کسی جواب نه می شنویم، یک ذره بین بزرگ بر می داریم و شروع به وارسی عیب و ایرادات خودمان می کنیم. من چه اشکالی داشتم که او مرا نخواست؟ چرا رابطه را به هم زد؟ قبل از هرچیز یادتان باشد که پذیرفته شدن یا نشدن از طرف دیگری خیلی اوقات به سلیقه و خواسته های طرف مقابل بستگی دارد و به فرض اینکه شما قصد داشته باشید کاملا شبیه آن چه او می خواهد بشوید، باید فال گیر یا ذهن خوان بسیار موفقی باشید.

پس اگر رابطه ی عاطفیتان به جایی نرسید یا محبوبتان شما را نپسندید، خودتان را از این بابت سرزنش نکنید. یادتان باشد که پذیرفته نشدن از طرف یک نفر به معنی تمام شدن دنیا نیست. همه ی ما دوست داریم محبوب کسی باشیم که به او عشق می ورزیم، ولی خب! خیلی اوقات شرایط بر وفق مراد پیش نمی رود.

4- طرف مقابل را سرزنش نکن


در سیر بهبودی از شکست عاطفی زمانی می رسد که ما از دست همه چیز و همه کس عصبانی می شویم. درست است. حتی از محبوبمان هم عصبانی می شویم. این نکته ممکن است به دلیل نپذیرفتن ما باشد یا اینکه تلاش کافی نکرده است که رابطه را پایدار نگه دارد. هرچند این عصبانیت می تواند در کوتاه مدت برای اعتماد به نفس آسیب دیده ی ما تسکین دهنده باشد، مراقب باشید که اغراق نکنید. طرف مقابل هم مانند شما انسانی است با سلیقه ها و علائق خودش و این که شما را نخواسته است، نه به معنی بد بودن شما و نه به معنی بد بودن اوست.
مجله سپیده دانایی
چهارشنبه 23/2/1394 - 18:27
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته