• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1081
تعداد نظرات : 126
زمان آخرین مطلب : 3990روز قبل
ریزه کاری های خانه داری
توجه داشته باشید که اکثر تلویزیون‌های جدید لایه‌ای بر روی سطح نمایش خود دارند که در برابر انواع شوینده‌های قوی بسیار حساس بوده و آسیب‌های جبران ناپذیری را متحمل می‌شوند
ال‌جی:
تلویزیون‌های این مارک را تنها با یک دستمال خشک تمیز کنید. راستی یادتان نرود که پیش از این کار ابتدا دستگاه را خاموش کرده و آن را از پریز برق جدا نمایید. حال دستمال را به آرامی بر روی سطح نمایش کشیده و مراقب باشید تا بر روی آن خط و خشی نکشید. شخصاً توصیه می‌کنم پیش از این کار حلقه یا انگشتر خود را از دست خارج کرده و سرفرصت و حوصله تمیزکاری را ادامه دهید. به دلیل احتمال بروز شک الکتریکی، از اسپری کردن مستقیم آب یا سایر مواد شوینده اجتناب کنید. هرگز و هرگز از تمیزکننده‌هایی چون الکل، تینر یا بنزین استفاده نکنید!

پاناسونیک:
پنل جلویی صفحه نمایش دارای ویژگی‌های خاصی است. لازم است تا با استفاده از پارچه مخصوص نظافت یا دستمالی که فاقد طرح‌های چاپی باشد این قسمت را نظافت کنید. اگر میزان کثیفی زیاد است، پس از گردگیری دستمال فوق را در مایعی مخصوص که از ترکیب یک واحد صابون مایع ظرفشویی و صد واحد آب تشکیل شده خیس نموده و آن را به آرامی بر روی لکه‌ی مورد نظر بمالید تا رفع گردد. سعی شود سطح پنل تلویزیون‌های این مارک را نیز با همان دستمال‌های خشک تمیز کنید تا آسیبی به آن وارد نیاید. لکه‌ها را هرگز با پشت ناخن یا اجسام تیز پاک نکنید چون در این صورت بر روی سطح خط و خش‌هایی می‌افتد که از بین رفتنی نیستند. علاوه بر این، مراقب باشید تمیزکننده‌های قوی همچون انواع حلال‌ها، تینر یا اسپری‌های مخصوص برحذر باشید که موجب از بین رفتن کیفیت صفحه نمایش تلویزیون دوست داشتنی‌تان می‌شود.

سامسونگ:
خیلی مراقب باشید چرا که سطح خارجی و نمایش این تلویزیون‌ها در حین تمیزکاری به راحتی خط و خش برمی‌دارند. برای این کار از دستمال تمیز پارچه‌ای استفاده کنید و هرگز آب یا مواد شوینده مایع را به طور مستقیم بر سطح دستگاه اسپری ننمایید. توجه داشته باشید که تماس هرگونه مایعی با سطوح داخلی دستگاه می‌تواند منجر به اتصالی یا شک‌های الکتریکی گردد. هیچ وقت مایعات آتش‌زا نظیر بنزین یا تینر را برای تمیزکاری دست نگیرید که برایتان گران تمام می‌شود، به خصوص با این نرخ‌های نجومی ارز!

سونی:
از یک دستمال پارچه‌ای تمیز برای زدودن گرد و غبار استفاده فرمایید. اگر روی سطح نمایش لکه‌هایی هست که می‌خواهید پاکشان کنید می‌توانید دستمال تمیزی را در محلولی از آب گرم و صابون خیس کرده و به آرامی بر روی آنها بکشید. اگر از دستمال‌های نانو یا موارد مشابه استفاده می‌کنید حتماً دستورالعمل کارخانه را مد نظر داشته باشید. فکر اسپری کردن مستقیم آب یا مواد شوینده را از سر بیرون کنید! چرا که قطرات آب ممکن است از درزهای کناری یا پایین پنل وارد محیط داخلی شده و صدمات جبران ناپذیری را به دستگاه وارد نماید.

توشیبا:
فقط و فقط از دستمال خشک استفاده کرده و به آرامی آن را بر روی سطح صفحه بکشید تا کلیه گرد و غبارها زدوده شود. برای پاک کردن پنل و دیگر بخش‌های خارجی نیز همین رویه را در پیش گیرید. توجه داشته باشید که استفاده از پارچه‌های زمخت می‌تواند بر روی سطح دستگاه خط و خش بیاندازد که پاک شدنی نیستند! الکل، تینر، بنزین، مواد اسیدی یا حلال‌های آلکالاین و انواع پارچه‌های شیمیایی و پاک کننده مناسب این نوع امور نیستند.

توجه داشته باشید که اغلب تولید کنندگان اصلی تلویزیون، تکه‌ای از دستمال مناسب برای پاک کردن سطح صفحه نمایش تلویزیون یا مانیتور را در درون جعبه به صورت هدیه (اشانتیون) قرار می‌دهند. اگر این دستمال را گم کرده‌اید یا گربه همسایه آن را خورده است (!) لزومی ندارد دوباره تلویزیون مشابهی بخرید، کافی است به فروشگاه‌های عینک یا دوربین فروشی‌های سطح شهر مراجعه کرده و دستمال مخصوص تمیزکاری وسائل اپتیکی را از آنها تهیه نمایید.


چطور دوربین دیجیتال را تمیز کنیم؟
توجه داشته باشید که تمام موارد مورد اشاره در این مقاله، اطلاعات عمومی است که هر کاربر دستگاه‌های تلویزیون و مانیتور باید از آنها اطلاع داشته باشد. بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره به دفترچه راهنمایی که همراه دستگاه قرار دارد یا پایگاه اطلاع رسانی کمپانی مربوطه مراجعه فرمایید. از این گذشته رعایت موارد ذیل نیز ضروری به نظر می‌رسد:

انواع پاک‌کننده‌های صفحه:
چرا از انواع پاک‌کننده‌های شیشه یا سایر تمیزکننده‌های صنعتی در این مورد استفاده نکنیم؟ توجه داشته باشید که شیشه‌شوی‌ها و انواع اسپری‌های همه‌چیزشوی حاوی مقادیری از آمونیاک و الکل هستند که با صفحه نمایش تلویزیون HDTV شما هیچ دوستی و قرابتی ندارند! برای همین بهتر است از مواد شوینده‌ای استفاده شود که فاقد این نوع ترکیبات هستند.

از سوی دیگر اغلب تولید کنندگان مواد شوینده مخصوص نظافت مانیتور و تلویزیون نیز تنها از یک واحد شوینده ملایم به همراه ۹۹ واحد آب استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد هر کسی می‌تواند آن را در خانه و با قیمت بسیار کمتری بسازد. البته برخی از تولید کنندگان در کنار مایع شستشو یک دستمال مخصوص نیز هدیه می‌دهند که تنها اگر دستمالتان گم شده ارزش خرید دارد!

جمع‌بندی:
صفحات نمایش تلویزیون و مانیتور ابزارهای گران‌قیمت، حساس و شکننده‌ای هستند. به همین خاطر بجای آنکه با استفاده نادرست از مواد شوینده سلامت وسیله را به خطر بیاندازیم، بهتر است قدری دلسوزانه‌تر با آنها رفتار کنیم. بهترین و ارزنده‌ترین پیشنهاد زومیت به شما خریداری یک دستمال میکرو-فایبر و استفاده از آب لوله‌کشی شهری است. دقت داشته باشید که نباید زور بازویتان را بر سر تلویزیون بی‌زبان خالی کنید، پس به آرامی دستمال را بر روی سطوح مربوطه بکشید.

اگر در مهمانی آخر هفته، بچه‌های کوچک اقوام و دوستان لطف کرده‌اند و لکه‌های کودکانه‌ی نازی را بر روی سطح تلویزیون به یادگار گذاشته‌اند، کافی است تا مقدار خیلی کمی صابون مایع را در آب حل کرده و دستمال را به آن آغشته نموده و تمیزکاری کنید. نسبت تهیه محلول جادویی فوق یک واحد ماده شونده و ۹۹ واحد آب خواهد بود. حتی می‌توانید نسبت آب را نیز از این بیشتر کنید. اگر هم حال و حوصله این شیمیدان‌بازی‌ها را ندارید می‌توانید از مواد مخصوص تمیز کردن تلویزیون که در فروشگاه‌های صوتی و تصویری نیز یافت می‌شود استفاده نمایید؛ اما به یاد داشته باشید که توصیه‌های اغوا کننده‌ی فروشنده‌ها به خوب بودن این قسم مواد شوینده از آنجایی است که سود فروش بیشتری به نسبت تلویزیون‌ نصیبشان می‌شود!
دوشنبه 24/7/1391 - 1:16
ریزه کاری های خانه داری
قالی‌ها را جمع کنید تا آخر جشن با خامه له شده و اشک شمع روی قالی مواجه نشوید.

تعارف میوه را کنار بگذارید و آن را روی میز بلند بچینید تا هر کس از خودش پذیرایی کند.

می‌توانید محلی را که قرار است کیک تولد قرار بگیرد، مشخص کنید و یکی از عکس‌های زیبای صاحب تولد را پشت‌سر او مانند پوستر "به‌صورت پلات یا فتوکپی رنگی" بزنید.

اگر تولد یک کودک تا سن ده سال است و می‌خواهید کاغذ رنگی و بادکنک استفاده کنید همه را در یک طیف رنگی برای مثال انواع سبز یا قرمز استفاده کنید. این طور تزیینات شما بیشتر به چشم می‌آید حتی می‌توانید لباس کودک‌تان را هم‌رنگ این تزیینات انتخاب کنید.

اگر بودجه‌‌تان کم است، ناراحت نشوید. تولد احترام به کسی است که دوستش داریم. یک کیک کوچک خانگی یا آماده و یک ظرف میوه از یخچال را روی قالیچه بگذارید و کوسن‌ها یا بالش‌های دست‌دوزی شده را اطراف آن بگذارید. به همین سادگی جشن بگیرید، حتی می‌توانید هندوانه را از وسط نصف کنید و روی آن شمع بگذارید و یا وسط میوه‌ها شمع بلند قرار دهید.

گل‌های طبیعی زیباترین عناصر برای تزیین هستند. می‌توانید کنار کیک گل هم‌رنگ و روی میز دسته بزرگی از گل مورد علاقه صاحب تولد بگذارید. می‌توانید برای تزیین میوه از برگ‌های بلند پیچیک در اطراف ظرف استفاده کنید و اطراف کیک برگ‌مو یا میوه کاج رنگ شده بگذارید.

هنگام عقب زدن صندلی‌ها برای باز شدن جا، آنها را به دیوار نچسبانید. زیرا بر اثر حرکت مهمانان، رنگ و نقاشی دیوار صدمه می‌بیند. میزهای میوه و پذیرایی را سر راه نگذارید و رومیزی‌های این میزها را جمع یا تا کنید تا کودکان موفق به کشیدنشان نشوند.
دوشنبه 24/7/1391 - 1:14
ریزه کاری های خانه داری
شاید تصور اینكه ماشین لباس‌شویی باعث بروز بیماری‌های آلرژیك یا پوستی بشود، برای‌تان دشوار باشد. اما حقیقت این است كه برخی میكروب‌ها و قارچ‌هایی كه در اثر استفاده نادرست از ماشین لباس‌شویی، درون آن تولید و تكثیر می‌شوند، قادرند سلامت ما را به خطر بیندازند. این مطلب، نگاهی می‌اندازد به خطاهای هشت‌گانه استفاده از ماشین لباس‌شویی كه ممكن است هركدام از ما مرتكب شویم و سلامت‌مان را به دست‌ خودمان تهدید كنیم.

خطای اول:

شستن لباس زیر با ماشین لباس‌شویی به گفته دكتر چارلز جبرا، استاد میكروبیولوژی دانشگاه آریزونا، لباس‌های زیر یكی از اصلی‌ترین منابع انتشار میكروب در فضاهای بسته و مرطوب‌ هستند. به همین دلیل بهتر است كه هنگام شستشو با سایر لباس‌ها، درون یك محفظه قرار نگیرند. از طرف دیگر، ممكن است آلودگی بیش از حد البسه دیگر به لباس زیر افراد سرایت كند و موجب تحریك پوستی یا حتی عفونت دستگاه تناسلی در آنها شود. به عقیده دكتر جبرا، لباس‌های زیر باید با آب كاملا داغ و مواد شوینده شسته و برای خشك شدن زیر نور مستقیم آفتاب قرار گیرند. او همچنین برای پیشگیری از ماندگاری میكروب‌ها در ماشین‌لباس‌شویی توصیه كرد كه پس از هر سه یا چهار بار استفاده، یك دور آن را به صورت خالی از لباس و ریختن مواد ضدعفونی‌كننده، روشن كنید.

خطای دوم:

شستن ملحفه‌ها با آب ولرم، خیلی‌ها برای حفظ رنگ و رو یا دیرتر كهنه شدن روتختی، روبالشی و ملحفه‌ها، آنها را با دور كند ماشین‌ لباس‌شویی و آب ولرم می‌شویند؛ در حالی كه رابرت ویتز، میكروبیولوژیست، این كار را تنها یك آب‌تنی لذت‌بخش برای این‌گونه كالاها می‌داند و می‌گوید: "یكی از بهترین مناطق برای حفظ گرد و غبار و ایجاد آلرژی، روتختی‌ها و روبالشی‌ها هستند، بنابراین همه افراد باید حداقل هر دو هفته یك بار كلیه لوازم خواب‌شان را با آب كاملا داغ و با دور تند ماشین لباس‌شویی بشویند و برای جلوگیری از آلرژی‌زا شدن، آنها را درون خانه و به دور از گرد و غبار محیط بیرون از منزل خشك كنند."

خطای سوم:

حبس هوا در ماشین لباس‌شویی، كپك‌ها به ندرت در محیط‌های خشك تولید می‌شوند اما مناطق مرطوب، جولانگاه‌ تولید و تكثیر انواع كپك‌ها هستند. تماس كپك با لباس‌ها باعث بروز احتقان، خارش چشم‌ها و خس‌خس سینه در افراد می‌شود. این علایم وقتی به صورت شدید‌تر و گسترده‌تر در فرد ظهور می‌كند كه او به آسم یا‌ آلرژی هم مبتلا باشد. بنابراین برای جلوگیری از تولید و تكثیر كپك در ماشین‌ لباس‌شویی‌تان، پس از هر بار شستشوی لباس‌ها، درب آن را كاملا باز بگذارید تا هوا و بخار درون‌اش كاملا خارج شود و محیط خشكی درون ماشین به وجود بیاید. رابرت ویتز، خشك كردن لاستیك دور در و حتی محفظه درونی ماشین به وسیله یك دستمال خشك را هم برای جلوگیری از حمله كپك‌ها موثر می‌داند. او حتی پا را از این حد فراتر گذاشته و می‌گوید: "برای اطمینان از نسل‌كشی كپك‌ها باید پس از هر بار استفاده، ماشین لباس‌شویی‌تان را با باد سرد سشوار خشك كنید!"

خطای چهارم:

گذاشتن ماشین لباس‌شویی در یك فضای كوچك، كم نیستند افرادی كه ماشین لباس‌شویی را درون رخت‌كن حمام، انباری یا حیاط خلوت سقف‌دار قرار می‌دهند و نمی‌دانند كه با این كار چه خیانتی به خود و اعضای خانواده‌شان می‌كنند! ماشین لباس‌شویی باید در یك محیط باز مثل آشپزخانه قرار گیرد تا بتوان بعد از اتمام كار، قدری پنجره‌ را باز گذاشت تا هوا و بخار متصاعد شده از آن، محیط مناسبی برای رشد قارچ‌ها و كپك‌ها به وجود نیاورد. قرار دادن ماشین لباس‌شویی در مكانی مثل حمام، باعث تكثیر قارچ‌ها و كپك‌ها و سرایت آنها به لباس‌های داخل حمام، پرده حمام و لوازمی مثل لیف می‌شود و عاقبت این سرایت چیزی نیست جز ابتلا به آلرژی و بیماری‌های پوستی! بنابراین سعی كنید كه ماشین لباس‌شویی‌تان را در محیط‌های باز نگهداری كنید و اگر هم قادر به این كار نیستید، حداقل تا ساعاتی پس از اتمام كار شستشو، در حمام، انباری یا خیاط خلوت‌تان را باز بگذارید.

خطای پنجم:

استفاده از شوینده‌های نامناسب. بعضی‌ها به خاطر اینكه پوست دست‌شان نسبت به بعضی شوینده‌ها حساس است، ترجیح می‌دهند لباس‌های‌شان را درون ماشین لباس‌شویی بریزند و این‌طوری از هر نوع شوینده‌ای كه دوست داشتند استفاده كنند اما پژوهشگران دانشگاه واشنگتن می‌گویند اگر پوست دست شما نسبت به ماده شوینده خاصی حساسیت دارد، به هیچ‌وجه نباید از آن ماده درون ماشین لباس‌شویی‌تان استفاده كنید زیرا با این كار حساسیت پوستی را به كل بدن‌تان منتقل خواهید كرد. آنها همچنین استفاده از شوینده‌ها و نرم‌كننده‌های معطر را برای شستن لباس كودكان، نوزادان و افراد مبتلا به آسم و آلرژی مناسب نمی‌دانند. به علاوه، پژوهشگران معتقدند كه بهتر است لباس نوزادان هم مانند لباس‌های زیر، با دست و با مواد شوینده ملایم شسته شوند.

خطای ششم:

رها كردن لباس‌های شسته شده برای مدتی طولانیی، كی دیگر از خطاهای نسبتا رایج و بیماری‌زا در مورد ماشین لباس‌شویی، رها كردن لباس‌های شسته‌شده به مدت طولانی درون آن است. در حالی كه به عقیده دكتر جبرا، باقی ماندن لباس‌های خیس درون ماشین لباس‌شویی، بیشتر از ۳۰ دقیقه یعنی تولید كپك و باكتری‌های آلرژی‌زا. بنابراین به توصیه وی، تنها زمانی ماشین لباس‌شویی‌تان را روشن كنید كه مطمئن باشید در خانه هستید و می‌توانید پس از پایان شستشو، بلافاصله لباس‌ها را از درون آن خارج كرده و پهن كنید.

خطای هفتم:

پركردن ماشین با لباس‌های كثیف از چند روز قبل، این خطا از آن دست اشتباه‌هایی است كه اكثر خانم‌ها آن را مرتكب می‌شوند. خانم‌ها معمولا برای جلوی چشم نبودن لباس‌های كثیف، آنها را درون ماشین لباس‌شویی می‌ریزند تا زمانی كه ماشین كاملا پر از لباس شد، آن را روشن كنند. غافل از اینكه عرق، رطوبت و آلودگی لباس‌ها می‌توانند زمینه‌ساز تولید انواع میكروب‌ها و رخنه كردن آنها درون لباس‌ها شوند. میكروب‌هایی كه در محفظه‌های ریز لباس‌ها رخنه می‌كنند تا در فرصت مناسب شروع به فعالیت‌هایی كنند كه موجب ناراحتی‌های پوستی در ما می‌شود.

خطای هشتم:

شستن كفش و لباس‌های گلی. با ماشین لباس‌شویی اگر خسته و كوفته از مسافرت یا كوهنوردی برگشته‌اید و حال و حوصله شستن كفش و لباس گلی‌تان را ندارید، بهتر است به جای پرتاب كردن آنها درون ماشین لباس‌شویی، گوشه حیاط یا حمام قرارشان دهید تا خوب خستگی‌تان در برود. میكروب و آلودگی‌های پنهان شده در گل و لای ممكن است تا مدت‌ها درون ماشین‌لباس‌شویی باقی بماند و به سایر لباس‌های‌تان هم نفوذ كند، بنابراین بهتر است لباس‌هایی كه گل و كثیفی از سر و كول‌شان بالا می‌رود را با دست بشویید.
دوشنبه 24/7/1391 - 1:14
آموزش و تحقيقات
 بعضی از فاکتورهایی که جدیدا به امکانات بخارشوی ها اضافه شده اند تا حدودی جنبه تزئینی دارند پس بهتر است پولی که قرار است بابتشان بپردازید را برای امکانات کاربردی و مناسب خودتان خرج کنید. چند سالی بیشتر از ورود بخارشوی ها به بازار ایران نمی گذرد اما این وسیله خیلی زود در لوازم خانگی ضروری برای خودش جا باز کرد.

هر چند بعضی افراد برای تکمیل کردن کلکسیون لوازم خانگی شان سراغ خرید بخارشوی می روند اما راحت تر و سریع تر کردن کارها از یک طرف و صرفه جویی در میزان مصرف آب و برق مهمترین دلایل پرفروش بودن بخارشوی ها هستند.

تمام آنچه باید بدانید تا بخارشویی که انتخاب می کنید به دردتان بخورد و از خریدنش پشیمان نشوید تنها شامل چند نکته کوتاه است که حجم زیادی از حافظه تان را اشغال نمی کند.

چه گنجایشی مناسب است؟


هیچ معیار خاصی برای میزان گنجایش مناسب بخارشوی ها وجود ندارد چون ظرفیت این وسیله به حجم بدنه و مدت زمانی بستگی دارد که شما به آن نیاز دارید. مدل های مختلف بخارشوی از حداقل ۳۰۰ میلی لیتر تا حداکثر سه لیتر گنجایش مخزن در بازار وجود دارد اما نکته اینجاست که اگر مدل های با ظرفیت کم را انتخاب می کنید بهتر است قابلیت اضافه کردن آب در زمان کار دستگاه وجود داشته باشد.

حتی اگر این قابلیت هم وجود نداشت به میزان زمانی که طول می کشد تا بخار آماده شود دقت کنید. در بهترین حالت دو دقیقه طول می کشد تا شما بتوانید از بخارشوی استفاده کنید.

توان؛ شرط لازم یا کافی؟

توان دستگاه نشاندهنده میزان قدرت و کیفیت تولید بخار آن است. مدل های بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ وات برای استفاده معمولی در منزل مدل های مناسبی به حساب می آیند اما به غیر از توان، زمان خرید بخارشوی به میزان قدرت تولید بخار (بین ۳/۵ تا ۸ بار) آن هم اشاره می شود. شاید فروشندگان بتوانند شما را متقاعد کنند که مدل هایی با قدرت پنج یا شش بار بخار قوی تر است اما بهتر است بدانید این مدل ها زمان استفاده تفاوت محسوسی با مدل های با توان چهار بار بخار ندارند بلکه تنها قیمت بیشتری دارند. البته زمان خرید بخارشوی های حرفه ای حتما دقت کنید که مدلی با بالاترین قدرت تولید بخار را انتخاب کنید.

چه فاکتورهایی در بدنه مهم است؟

برای کسانی که جای کافی برای نگهداری از بخارشوی های مخزن دار بزرگ را ندارند خرید مدل های پارویی بخارشوی توصیه می شود. هر چند اگر می خواهید از این مدل ها استفاده کنید بهتر است خودتان را برای بلند کردن و جابه جایی یک وزنه سنگین آماده کنید.

یکی از نکاتی که کمتر کسی ممکن است به آن توجه کند قابلیت جدا شدن لوله از بدنه و محفظه سیم است. شاید بتوانید سیم را دور بدنه بپیچید یا آن را در کنار بدنه قرار دهید اما جدا نشدن لوله از بدنه باعث می شود شما به فضای زیادی برای نگهداری بخارشوی احتیاج داشته باشید.

قبل از آنکه مدلی را انتخاب کنید حتما آن را در دست بگیرید و وزن آن را نسبت به توانتان بسنجید. وزن بدنه زمان شست و شوی سطوح به چشم نمی آید اما اگر بدنه سنگین باشد برای شست و شوی دیوارها دچار مشکل خواهید شد.

چه امکاناتی لازم است؟

تعداد و نوع سری ها را حتما بررسی کنید. تنوع سری ها و کیفیت ساختشان کمک می کند تا بتوانید درباره بازده دستگاه پیش بینی بهتری داشته باشید یا حداقل بررسی کنید مدل انتخابی تان برای فرش، دیوارها، شیشه و آینه و درزها سری های لازم را داشته باشد. خروج آب به همراه بخار یکی از مشکلاتی است که اکثر بخارشوی ها برایتان ایجاد می کنند.

اگر قبل از خرید فروشنده به شما اطمینان داد که دستگاه دارای سیستم ضد چکه است هم از او بخواهید بخارشوی را برایتان امتحان کند. بسیاری از مدل های جدید دارای یک درجه برای تنظیم میزان خروجی بخار هستند که یکی از فاکتورهای کاربردی به حساب می آید. از طرفی در مدل هایی که دارای دکمه اتوماتیک هستند نیازی به نگه داشتن شاسی برای خروج بخار نیست و استفاده از آنها راحتتر است.

امان از برندهای متفرقه

برعکس آنچه بسیاری از افراد فکر می کنند خریدن بخارشوی های برندهای متفرقه کار عاقلانه ای نیست. وقتی می توانید به فروشگاه های رسمی بروید، مدل دلخواهتان را انتخاب کنید و برای چند سالی خیالتان بابت گارانتی و خدمات پس از فروش راحت باشد، با خرج کردن حدود ۵۰ هزار تومان برای خرید یک بخارشوی از برندهای معتبر و ضمانت شده از پرداخت پول برای تعمیرات و قطعات یدکی پیشگیری می کنید.
دوشنبه 24/7/1391 - 1:13
آرایشی و زیبایی
در اینجا به اصلاح با شمع که توجه خیلی از افراد را به خودش جلب کرده می پردازیم.روش کار این هست که ابتدا تکه ای از پارافین را که به صورت قالبهای بزرگ تهیه میشود، توی دستگاه گرم کننده قرار میدهند تا کاملا آب شود سپس بوسیله یک کاردک یا چوب بستنی یک لایه نازک از آن را روی پوست کشیده و بعد از کمی خشک شدن خلاف جهت رویش مو سریع آن را میکشیم. پارافین به صورت ورقه ای جدا میشود. تقریبا شبیه موم عمل میکند اما ویژگیهای منحصر به فردی دارد.

نکته ی مهم این است که مواظب باشیم حرارت شمع ملایم باشد تا پوست آسیب نبیند و همچنین این کار باید باید با دقت و ظرافت انجام شود. پارافین مخصوص صورت و پارافین مخصوص بدن متفاوت هستند و با توجه به اسانس آن در رنگهای مختلف موجود میباشد.از ویژگیهای این روش میتوان به کم درد بودن آن به نسبت بند اشاره کرد. (البته بی درد هم نیست)

کسانی که با بند همیشه گرفتار معضل زخم شدن پوستشان هستند از شمع خیلی استقبال کرده اند،خاصیت نرم کنندگی و شفاف کنندگی روی پوستهای لک دار دارد،کار پاکسازی و لایه برداری قشر مرده پوست را انجام میدهد.اشکال این روش نیز این است که به خاطر کششی که روی پوست ایجاد میشود ممکن است باعث شل شدن پوست مخصوصا برای خانمهای سنین بالا شود که توصیه میکنند که کمتر از این روش استفاده کنند.

همچنین خانمهایی که پوست صورتشان به حدی نازک هست که مویرگهای ظریف زیر پوست به راحتی دیده میشوند بهتر است از همان بند استفاده کنند تا مویرگها و پوست ظریفشان آسیبی نبیند.در مورد جوش بعد از شمع معمولا نظرات خیلی متفاوت بوده و بسته به نوع پوست هر شخص دارد.

ژل مخصوصی حاوی عصاره جلبک دریایی بعد از شمع استفاده میشود که خاصیت خنک کنندگی ، ضد التهاب و ضدعفونی کننده دارد و باعث پیشگیری از بروز جوش میشود از ژل acnomiss هم میتوان استفاده نمود یا ژلهای مخصوص بعد از اصلاح. البته جوشی که هنگام رشد مجدد موها ایجاد میشود حکایت جداگانه ای دارد.
دوشنبه 24/7/1391 - 1:12
عقاید و احکام
سرویس مذهبی افکارنیوز- پیامبر اکرم(ص) فرمود: مؤمن کسی است که مسلمانان او را بر مال و جان خویش امین بدانند. مسلمان کسی است که مسلمانان از دست و زبانش در امان باشند و مهاجر کسی است که از بدیها هجرت کند و گناهان را واگذارد.

اسلام علاوه بر عقیده درونی اثر بیرونی و رفتاری هم دارد.
ایمان هم در کنار باور قلبی، عمل خارجی را هم در کنار خود دارد. به همین جهت ده ها بار در قرآن «آمنوا و عملوا الصالحات» آمده است تا نشان دهد که ایمان همراه با عمل است.

مسلمانی تنها به نماز و روزه و زیارت و دعا نیست بلکه به آن است که مسلمانان از دست و زبان او در امان باشند.
در این حدیث علاوه بر معنای رایج برای ایمان، اسلام و هجرت معنای متعالی تری مطرح است که اغلب از آن غفلت می شود.

از حالی به حالی و از وضع نامطلوب به مطلوب و از گناه به طاعت و از غفلت به بیداری و از جهل به دانایی ارزشمندتر است.

مؤمن واقعی را در میان کسی بجویید که دیگران او را امین در مال و جان و ناموس خویش بدانند. مسلمان را هم کسی بدانید که گزندی به مسلمان نرساند. مهاجر هم کسی است که از بدیها هجرت و کوچ کند.

منبع: راه زندگی(حکمتهای نبوی)،ص۲۲.
يکشنبه 23/7/1391 - 21:56
عقاید و احکام
به نقل از فارس، روز بیست و پنجم ذی‌القعده، علاوه بر دحوالارض سالروز ولادت حضرت ابراهیم(ع) است به همین مناسبت گذری بر زندگی ایشان خواهیم داشت.

آیات ۵۱ تا ۵۴ سوره مبارکه انبیاء به داستان حضرت ابراهیم(ع) اشاره دارد:

«وَلَقَدْ آتَیْنَا إِبْرَاهِیمَ رُشْدَهُ مِن قَبْلُ وَکُنَّا بِه عَالِمِینَ* إِذْ قَالَ لِأَبِیهِ وَقَوْمِهِ مَا هَذِهِ التَّمَاثِیلُ الَّتِی أَنتُمْ لَهَا عَاکِفُونَ* قَالُوا وَجَدْنَا آبَاءنَا لَهَا عَابِدِینَ* الَ لَقَدْ کُنتُمْ أَنتُمْ وَآبَاؤُکُمْ فِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ»

ما وسیله رشد ابراهیم را از قبل به او دادیم و از شایستگی او آگاه بودیم. آن هنگام که به پدرش (آزر) و قوم او گفت: این مجسمه‌های بی‌روح چیست که شما همواره آنها را پرستش می‌کنید؟! گفتند: ما پدران خود را دیدیم که آنها را عبادت می‌کنند. گفت: مسلماً هم شما و هم پدرانتان، در گمراهی آشکاری بوده‌اید!»

* تولد ابراهیم (ع)

منجمین و ستاره‌شناسان به «نمرود بن کنعان» که یکی از پادشاهان بزرگ بوده و در شهر بابل حکومت می‌کرد، گفتند: در این سال کودکی به دنیا می‌آید که هلاک و تباهی تو و پادشاهیت به دست او خواهد بود، پس فرمان داد تا هر بچه‌ای را که در آن سال به دنیا آمد کشتند، و دستور داد که مردان از زنان دوری گزینند و کسانی را گماشت تا جست‌وجو کنند و هر زنی را که آبستن یافتند او را تا هنگام زائیدن حبس نموده و زندانی می‌کردند، پس اگر پسر می‌زائید او را می‌کشتند، و مادرش را آزاد می‌کردند و اگر دختر می‌زائید مادر و دختر آزاد می‌شدند. چون مادر حضرت ابراهیم (ع)‌ باردار شد و آبستنی او معلوم نبود او برای تولد فرزندش از شهر بیرون رفته و از ترس نمرودیان به سوی غار و شکاف کوه گریخت و در آنجا فرزندش را به دنیا آورده و کودک را در جامعه‌ای پیچیده و در غار نهاد و سنگ بزرگی را بر در آن گذارد و بازگشت، خدای متعال نیز روزی‌اش را در انگشت بزرگ او قرار داد،‌ ابراهیم آن را مکیده و شیر از انگشتش روان گشته می‌آشامید، تا آن که پرورش یافته و به سن نوجوانی رسید.

* ابراهیم و طبیعت‌پرستان

«فَلَمَّا جَنَّ عَلَیْهِ اللَّیْلُ رَأَى کَوْکَبًا قَالَ هَذَا رَبِّی فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لا أُحِبُّ الآفِلِینَ* فَلَمَّا رَأَى الْقَمَرَ بَازِغًا قَالَ هَذَا رَبِّی فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَئِن لَّمْ یَهْدِنِی رَبِّی لأکُونَنَّ مِنَ الْقَوْمِ الضَّالِّینَ* فَلَمَّا رَأَى الشَّمْسَ بَازِغَةً قَالَ هَذَا رَبِّی هَذَآ أَکْبَرُ فَلَمَّا أَفَلَتْ قَالَ یَا قَوْمِ إِنِّی بَرِیءٌ مِّمَّا تُشْرِکُونَ* إِنِّی وَجَّهْتُ وَجْهِیَ لِلَّذِی فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ حَنِیفًا وَمَا أَنَاْ مِنَ الْمُشْرِکِینَ»

هنگامی که تاریکی شب او را پوشانید، ستاره‌ای مشاهده کرد، گفت: «این خدای من است؟» اما هنگامی که غروب کرد، گفت: «غروب‌کنندگان را دوست ندارم!» و هنگامی که ماه را دید که سینه‌ افق را می‌شکافد، گفت: «این خدای من است؟» اما هنگامی که آن هم غروب کرد، گفت: «اگر پروردگارم مرا راهنمایی نکند، مسلماً از گروه گمراهان خواهم بود.»

و هنگامی که خورشید را دید که سینه افق را می‌شکافت، گفت: «این خدای من است؟ این که از همه بزرگتر است!» اما هنگامی که غروب کرد، گفت: «ای قوم من از شریک‌هایی که شما برای خدا می‌سازید، بیزارم!» من روی خود را به سوی کسی کردم که آسمان‌ها و زمین را آفریده است من در ایمان خود خالصم و از مشرکان نیستم!»

وقتی ابراهیم (ع) بزرگ شد و از غار بیرون آمد پسربچه‌ای نوجوان بود که به گروهی از ستاره‌پرستان برخورد کرد. پس هنگامی که تاریکی شب همه جا را فرا گرفته بود نخستین ستاره‌ای را که دید گفت: این ستاره - چنان که شما می‌گویید ستارگان خدایانند- پروردگار من است؟! و چون ستاره نزدیکی‌های صبح ناپدید شد، گفت: من پنهان شوندگان را دوست ندارم که آنها را ارباب و پروردگاران خویش بگردانم.

* ریشه بت‌پرستی

گفته‌اند:‌ اساس و پایه بت‌پرستی ستاره پرستی است، زیرا تغییر و دگرگون شدن در عالم و جهان را بر اثر نزدیک و دور شدن خورشید و ستارگان می‌دیدند و گمان می‌کردند آنها خالق و آفریننده موجودات هستند و در تعظیم و بزرگ‌ داشتن آنها می‌کوشیدند تا اینکه آنها را عبادت و پرستش کردند و چون دیدند گاهی پنهان می‌شوند برای هر ستاره‌ای بتی از آنچه به آن منسوب است «مثلاً برای خورشید بتی از طلا و برای ماه بتی از نقره» ساختند و آن را به جای آن ستاره پرستیدند، پس از این رو حضرت ابراهیم (ع) برای بطلان و نادرستی بت‌پرستی، بطلان ستاره‌پرستی را دلیل آورده است.

چون ماه را در حال طلوع و درخشندگی دید، گفت: این ماه پروردگار من است؟! پس از آنکه آن هم ناپدید شد گفت: اگر پروردگارم مرا به معرفت و شناسایی خود هدایت و راهنمایی نکند هر آینه از گروه گمراهان از راه حق خواهم بود.

چون خورشید را در حال طلوع و آشکار شدن دید، گفت: پروردگار من این است، این از همه ستارگان و ماه بزرگتر است؟! و آن گاه که آفتاب هم ناپدید شد گفت: ای گروه مردم، من از آنچه شما آن را شریک خدا قرار می‌دهید، بیزارم.

التبه من به کسی رو می‌آورم که آسمان‌ها و زمین را آفریده در حالی که از هر معبود و پرستیده‌ شده‌ای جز او روگردانم، و من از آنان که برای خدا شریک قرار می‌دهند نیستم.

* ابراهیم (ع)‌ پرچمدار توحید

بعد از آنکه حضرت ابراهیم (ع) در آن غوغای نسل‌کشی نمرودیان، متولد شده و در سایه لطف بی‌منتهای پروردگار عالم و تلاش‌های بی‌دریغ مادرش به دوران نوجوانی رسید. یکه و تنها پرچم توحید و یگانه پرستی برافراشت و مردم جاهل و نادان را به سوی حق و حق‌پرستی دعوت کرد. او با آنان گفت‌وگو کرده و با استدلال‌های منطقی آنان را به راه درست و سعادتمندانه فرا می‌خواند.

قرآن گفت‌وگوی ابراهیم (ع)‌ را با بت‌پرستان جاهل، این‌گونه نقل می‌کند:

آنان چون دیدند ابراهیم بر خلاف عقیده و باور مردم شهر سخن می‌گوید از روی تعجب گفتند: ای ابراهیم آیا به حق و راستی به سوی ما آمده‌ای؟ این سخن را از روی راستی می‌گویی یا این یک نوع بازی است و با ما شوخی می‌کنی؟!

ابراهیم (ع) گفت: من از بازی‌کنان نبوده و شوخی نمی‌کنم بلکه از روی حق و راستی می‌گویم: پروردگار شما پروردگار آسمان و زمین است. پروردگاری است که آن آسمان‌ها و زمین با آن شکل‌ها و پیکرها را آفریده است، و من بر آنچه به شما گفتم، گواهی می‌دهم، در حقیقت سخنم از روی علم و دانش و با دلیل و برهان است و مانند گفتار شما از روی تقلید و پیروی از دیگران نیست.

پس از آن ابراهیم (ع) با خود زمزمه کرد که: به خدا سوگند؛ هر آینه درباره شکستن بت‌هایتان نقشه‌ای خواهم کشید. پس از آن پیش خود گفت: در روزی که عید و جشن می‌گیرید و برای تماشا از شهر بیرون می‌روید بت‌هایتان را نابود خواهم کرد. کسی از بستگان ابراهیم (ع) این زمزمه او را شنیده و به دیگران خبر داد که ابراهیم چنین می‌گفت.

*داستان دختر نمرود

نمرود با دخترش «رعضه» در جایگاه ویژه سلطنتی نشسته و منظره آتش انداختن حضرت ابراهیم را نگاه می‌کردند رعضه برای آنکه صحنه را بهتر ببینند در بالای بلندی ایستاد اما با کمال ناباوری، ابراهیم (ع) را در میان آتش در یک گلستان دید. رعضه با صدای بلند گفت: ای ابراهیم این چه حال است که آتش تو را نمی‌سوزاند.

حضرت جواب داد: هر کس در زبانش پیوسته «بسم الله» بگوید و قلبش مملو از معرفت الهی باشد آتش برای او اثر ندارد. رعضه گفت: من هم مایلم با تو همراه باشم. ابراهیم فرمود بگو: «لا اله اله الله ابراهیم خلیل الله و بعد از آن در آتش بیا». او این کلام را گفت و قدم در آتش نهاد و خود را نزد ابراهیم رساند و در حضورش ایمان آورد. آنگاه به سلامت به حضور پدر برگشت.

نمرود با دیدن این صحنه مبهوت و متعجب شد ولی عشق و علاقه به ریاست او را از ایمان به خداوند تبارک و تعالی بازداشت. سپس خواست دختر را با پند و اندرز از راه توحید بازگرداند ولی اثر نکرد. او را تهدید کرد. سودی نبخشید تا اینکه دستور داد او را در میان آفتاب سوزان به چهار میخ کشیدند. در این موقع پروردگار مهربان به جبرئیل امین فرمان داد: بنده مرا دریاب. جبرئیل رعضه را از آن مهلکه رهانیده و به محضر خلیل آورد.

*مناظره حضرت ابراهیم با نمرود

آیا ندیدی و آگاهی نداری از کسی نمرود، که با ابراهیم درباره پروردگارش مناظره و گفت‌گو کرد؟ زیرا خداوند به او حکومت داده بود و بر اثر کمی ظرفیت از باده غروب سرمست شده بود.

هنگامی که ابراهیم گفت: خدای من آن کسی است که زنده می‌کند و می‌میراند. او گفت: من نیز زنده می‌کنم و می‌میرانم. ابراهیم گفت: خداوند خورشید را از افق مشرق می‌آورد. اگر راست می‌گویی که حاکم بر جهان هستی تویی، خورشید را از مغرب بیاور. در اینجا آن مرد کافر، مبهوت و وامانده شد و خداوند قوم ستمگر را هدایت نمی‌کند.

بعد از آنکه خداوند متعال با قدرت لایزال خویش حضرت ابراهیم را از آتش هولناک و سوزان نمرودیان نجات داد آنان در بهت و حیرت فرو رفتند و به قدرت خدای ابراهیم متوجه شدند.

به همین دلیل، نمرود حضرت ابراهیم (ع) را احضار کرد و از او پرسید: خدای تو کیست؟ که مردم را به پرستش او دعوت می‌کنی؟ مگر جز من خدایی وجود دارد؟ چرا میان مردم تفرقه و اختلاف ایجاد می‌کنی؟ و چرا بت‌های آنها را شکسته‌ای؟ اصلا به من بگو خدای تو چه کسی است؟ ابراهیم گفت: خدای من آن کسی است که زنده می‌کند و می‌میراند او گفت من نیز زنده می‌کنم و می‌میرانم. و برای اثبات این کار و مشتبه ساختن بر مردم از روی مغالطه دستور داد دو زندانی را حاضر کردند و فرمان آزادی یکی و قتل دیگری را داد!

ابراهیم گفت: اگر راست می‌گویی آن را که کشته‌ای زنده کن! بعد فرمود: از این گذشته خدای من آن کسی است که همه روزه آفتاب عالمتاب را از افق مشرق می‌آورد و اگر راست می‌گویی -که حاکم بر جهان هستی- تویی، خورشید را از مغرب بیاور. در اینجا آن مرد کافر مبهوت و وامانده شد و آثار عجز و زبونی در او آشکار شد ولی باز هم دست از عناد برنداشت و فقط از ترس رسوایی ابراهیم (ع) آزاد کرد. و سپس دستور داد او را از شهر بیرون کنند تا کسی از آن پس از وی پیروی نکند.
يکشنبه 23/7/1391 - 21:55
عقاید و احکام
سرویس مذهبی افکارنیوز- اگر به جام فلزی که رها است، ضربه ای وارد شود، مدتها ارتعاش خواهد داشت، ولی اگر جام را با دست بگیریم و ضربه ای بزنیم، دیگر ارتعاش نخواهد داشت.

انسانی که تکیه گاهی ندارد و خدا او را نگرفته است، با یک ضربه آرامش خود را از دست داده و تا مدتها مضطرب و سر در گم و حیران خواهد ماند.

اما کسی که متکی به خداست و دلش آرام شده و خدا او را گرفته است، در مقابل ضربات مضطرب نخواهد شد و آرامش خود را حفظ خواهد کرد.

منبع: نکته های نابی از نماز،ص۱۲۱
يکشنبه 23/7/1391 - 21:52
عقاید و احکام
سرویس مذهبی افکارنیوز- حضرت محمد(ص) فرمود: هر کس صبح کند در حالی که به امور مسلمانان اهمیتی نمی دهد او از آنان نیست، و هر کس بشنود که کسی مسلمانان را به کمک فرا می خواند ولی پاسخش ندهد، مسلمان نیست.

تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی


تعهد اجتماعی و تقویت حس نوع دوستی از بارزترین شاخصه های بعد اجتماعی اسلام است.
پیامبر اسلام(ص) امت اسلامی را همچون پیکری واحد می داند که:

چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار

تنها به فکر خود بودن و غم مردم نداشتن از روحیه مسلمانی به دور است، به خصوص اگر صدای استغاثه کسی را بشنویم که از مسلمانی کمک می خواهد، غیرت اسلامی ایجاب می کند که فریاد دادخواهی او را لبیک بگوییم و به کمکش بشتابیم.

بی تفاوتی نسبت به گرفتاری یک انسان، نشانه بی حسی و مردگی انسانیت است. دغدغه مردم داشتن و خود را در غم و شادی آنان شریک دانستن و همدردی و همیاری با آنان خصلتی جوانمردانه و اخلاقی اسلامی و انسانی است.
این حس را در خودمان تقویت کنیم.

منبع: راه زندگی(حکمتهای نبوی)،ص۲۳.
يکشنبه 23/7/1391 - 21:49
عقاید و احکام
سرویس مذهبی افکار نیوز- فرق میان خضوع و خشوع آن است که خشوع در بدن و چشم و صورت است ولکن خضوع در بدن است.

چنانچه روایت شده که پیغمبر اکرم(ص) مردی را دید در نماز با ریش خود بازی می کرد و فرمود:
اگر قلب او خاشع بود هر آینه جوارحش هم خاشع می شد.
این حدیث دلالت دارد بر اینکه خشوع در نماز در قلب و جوارح است.

اما در قلب ما اعراض و دوری از ماسوای حضرت احدیت و توجه تام به درگاه معبود است و اما به جوارح پوشیدن چشم و ترک التفات و توجه به غیر و فعل عبث و بیهوده است.

بنابراین هرگاه احساس کردیم نماز برای ما سخت و سنگین است باید بفهمیم که روح خشوع و توجه داشتن به خدا نداریم.
و زمینه نداشتن خشوع بی تفاوتی و کبر و بزرگ بینی است.

منبع: نکته های نابی از نماز، ص ۸۴.
کد مطلب: 155955
يکشنبه 23/7/1391 - 21:47
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته