• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 837
تعداد نظرات : 191
زمان آخرین مطلب : 4680روز قبل
خواستگاری و نامزدی

 

روز جهانی معلولین را به تمام معلولین جهان خصوصا معلولان كشور عزیزمان ایران تبریك می گویم .پاینده و موفق باشید.

دوشنبه 12/9/1386 - 10:30
اخبار

روز جهانی معلولین :


معلولان بخش قابل توجهی از جامعه جهانی را دربر می گیرند. این جمعیت گسترده لزوم توجه بیشتر به این قشر را مشخص می سازد. در سالهای اخیر با توجه به گستردگی حوزه های دانش، تلاش های بسیاری در سطح بین الملل در جهت کمک به معلولان انجام گرفته است. در جمهوری اسلامی ایران سازمان بهزیستی کشور متصدی امر پوشش دهی خدمات به معلولان جامعه است. در حال حاضر 700 مرکز غیردولتی برای معلولان در کشور وجود دارد که به 334 هزار نفر از معلمان خدمات ارائه می کنند. همچنین در صورت تصویب قانون حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی، مسایل رفاهی معلولان شامل اشتغال، ازدواج، تردد و ایاب و ذهاب که همواره به عنوان مشکلات اصلی جامعه معلولین مطرح است، حل خواهد شد. همچنین درحال حاضر، 115 مرکز غیردولتی در بخش سالمندان و 90 مرکز در بخش بیماران روانی مزمن در بخش غیردولتی و با یارانه ای که از سوی بهزیستی دریافت می کنند، اداره می شود.

 

دوشنبه 12/9/1386 - 10:26
بیماری ها

 

روز جهانی پیوند قلب :


روز جهانی پیوند قلب در سال 1967 بنا نهاده شد. بیماری های قلبی یکی از عمده ترین و شایع ترین عوامل مرگ و میر در دنیاست . گزارش ها حاکی است در کشور ایران نیز روزانه 800 مرگ در کشور اتفاق می افتد که 300 مورد آن به دلیل بیماریهای قلبی و عروقی است. به نظر می رسد پیوند قلب مهمترین عامل در جهت کاستن از چنین مرگ و میرهایی در جهان کنونی به شمار می رود. رسانه های ارتباط جمعی نقش مهمی در آگاهی مردم نسبت به اهدای قلب (در بیماران مرگ مغزی ) دارند .

دوشنبه 12/9/1386 - 10:11
دانستنی های علمی
 

امضای پیمان نظامی مشترک

:

در چنین روزی در سال 1912 میلادی ترکیه، صربستان، مونته نگرو، یونان و بلغارستان پیمان نظامی مشترک امضا کردند .

پیمان صلح

:

در چنین روزی در سال 1920 میلادی ترکیه و ارمنستان پیمان صلح امضا کردند.

خروج نیروهای استعماری از مصر پس از واقعه ملی شدن کانال سوئز

:

 

در چنین روزی در سال 1956 انگلستان و فرانسه نیروهای خود را به خارج از مصر فراخواندند. پیشتر در قضیه کانال سوئز، فرانسه و انگلستان پس از اعلام ملی شدن کانال سوئز از سوی جمال عبدالناصر، نیروهای خود را به این کشور فراخواندند و در واقع تهاجم نظامی گسترده ای را علیه این کشور آغاز کردند .

دوشنبه 12/9/1386 - 10:8
دانستنی های علمی

امام محمد باقر(ع):

برترین عبادت ، پاکی شکم و پاکدامنی است .

بحارالانوار ، دار احیاء التراث العربی ، ج 75 ، ص 176

دوشنبه 12/9/1386 - 10:4
دانستنی های علمی

امام محمد باقر(ع):

خداوند ، دشنام گوی بی آبرو را دشمن دارد .

بحارالانوار ، دار احیاء التراث العربی ، ج 75 ، ص 176

دوشنبه 12/9/1386 - 10:3
اخبار

امروز در تاریخ

خبر گزاری مهر:


اختراع تلسکوپ :

در چنین روزی در سال 1621 میلادی گالیلیو گالیله تلسکوپ را اختراع کرد.

دوشنبه 12/9/1386 - 10:2
موسيقي
امروز در تاریخ

خبر گزاری مهر:

درگذشت استاد تاج اصفهانی
:

 


استاد تاج اصفهانی از استادان مسلم آواز ایرانی، در سال 1282 ه ش در اصفهان دیده به جهان گشود. پدرش شیخ اسماعیل تاج الواعظین منیری از موسیقیدانان برجسته عصر خود بود. او که از دوران نوجوانی به سوی شعر و موسیقی کشیده شده بود بعدها بطور تخصصی وارد حرفه موسیقی شد و تحت نظر استادان موسیقیدانی از جمله پدرش، سید عبدالرحیم، نایب اسدالله، میرزا حسن ساعت ساز، حاج عندلیب و حاج شاطر حاجی به فراگرفتن موسیقی پرداخت. او همچنین در دوره کاری خود به تربیت شاگردانی چند همت گمارد که علیرضا افتخاری، علی اصغر شاه زیدی و مرتضی شریف از جمله آنهاست. وی صفحه و کاستهای بسیاری با حسن کسائی، جلیل شهناز و مرتضی محجوبی ضبط کرده و کنسرتهایی نیز با علی اکبر شهنازی و ارسلان درگاهی اجرا کرده است. استاد تاج اصفهانی بیشتر اشعار شاعران بزرگ را حفظ بود. تاج اصفهانی ازآغازتأسیس رادیو با این مرکز همکاری کرد. صدای استاد تاج اصفهانی بسیاررسا، پرقدرت و دلنشین بود.

دوشنبه 12/9/1386 - 9:59
دانستنی های علمی
امروز در تاریخ

خبر گزاری مهر:

تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

:

 


در چنین روزی در سال 1358 ه ش قانون اساسی جمهوری اسلامی به همه پرسی گذاشته شد. پس ازهمه پرسی (رفراندوم) درباره جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 ه ش که با اکثریت مطلق آراء مردم به تصویب رسید ، در چنین روزی پس از تصویب قانون اساسی از سوی مجلس خبرگان رهبری، قانون یادشده به همه پرسی عمومی گذاشته شد و طی آن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به تصویب عموم مردم ایران رسید. براساس اصل نخست قانون اساسی: حکومت ایران جمهوری اسلامی است که ملت ایران، بر اساس اعتقاد دیرینه اش به حکومت حق و عدل قرآن، در پی انقلاب اسلامی پیروزمند خود به رهبری مرجع عالیقدر تقلید آیت الله العظمی امام خمینی، در همه پرسی دهم و یازدهم فروردین ماه 1358 هجری شمسی با اکثریت 2/98 در صد کلیه کسانی که حق رأی داشتند، به آن رأی مثبت داد.

دوشنبه 12/9/1386 - 9:53
دانستنی های علمی

امام محمد باقر(ع):

بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند ، درباره مردم بگویید .

 بحارالانوار ،

 دار احیاء التراث العربی ، ج 65 ، ص 152

دوشنبه 12/9/1386 - 9:49
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته