• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5756روز قبل
بیماری ها
بررسی بسیاری از وسایل مورد تماس با دست انسان نشان داده است برخلاف تصور عمومی كه دستگیره در یا دكمه‌های آسانسور را مملو از میكرب‌های بیماریزا می‌دانند، گوشی تلفن و صفحه كلید رایانه بیشترین آلودگی میكربی را دارند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، چارلز گربا زیست شناسی میكربی و كارشناس بهداشت آب دانشگاه آریزونا می‌گوید هرچند همیشه قبل از تهیه غذا باید دستها را شست، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند بعد از آشپزی هم باید همین كار را انجام داد.
بسیاری از بیماریهای شایع مانند سرماخوردگی، آنفلوانزا و اسهال از طریق هوا یا وسایل مورد استفاده انسان انتقال پیدا می‌كنند. مردم اهمیت سطوحی را كه با دست انسان تماس پیدا می‌كنند نمی‌دانند.
مردم در مواقع احتیاط برای رعایت بهداشت اشتباه می‌كنند. میكربها به جاهایی كه مردم تصور می‌كنند نمی‌چسبند.
دستگیره در معمولا آلوده تلقی می‌شود. این محقق دهها بررسی در مورد میكربها و ویروسها در خانه‌های و محل‌های كار انجام داده و دریافته است از آنجا كه دستگیره در مرطوب نیست میكرب كمتری دارد.
یك بررسی جدید به او كمك كرد تا نشان دهد میكربها چگونه از برداشت غلط مردم برای تكثیر خود بهره‌برداری می‌كنند.
بطور مثال تعداد باكتریها بر روی دو صفحه كلید رایانه بسیار بیشتر از دكمه آسانسور، دستگیره در یا آبخوری ادارات است.
تلفن و صفحه كلید رایانه به ویژه هنگامی كه بطور مشترك استفاده شود جزو پرمیكرب‌ترین مكانها در خانه و ادارات محسوب می‌شوند.
بررسی‌های زیادی نشان داده است صفحه كلید رایانه محل تجمع میكربها است.
این محقق در بررسی دیگری در مورد آلوده‌ترین مشاغل دریافت تعداد باكتریها در یك میز تحریر معمولی ‪ ۴۰۰‬برابر توالت فرنگی است.
جالبتر اینكه آموزگاران بیشترین تماس را با ویروسها و باكتریها دارند. حسابداران، بانكداران، و پزشكان نیز دفاتر مملو از میكرب دارند.
درحالی كه محل كار وكلا از این نظر پاكیزه است.
این محقق در آزمایشگاه خود نمونه‌های جمع آوری شده از روی سطوح مختلف را در یك ظرف مخصوص كشت می‌دهد و بررسی می‌كند. تعداد میكربهای كشت داده شده به برآورد تعداد كلی میكربها كمك می‌كند.
میكربهایی مانند باكتری ئی كولای كه در روده یافت می‌شود و نشانه آلودگی روده است، پنومونیا كلبسیلا ، استرپتوكوك، سالمونلا، استافیلوكوك اوروس جزو میكربهای شایعی هستند كه برخی از آنها باعث بیماری در انسان می‌شوند.
این محقق می‌گوید جایی كه باكتری هست ویروس هم می‌تواند وجود داشته باشد. ویروسها می‌توانند چندین روز در سطوح خشك و تمیز زنده بمانند. این میزان در سطوح مرطوب به چندین هفته می‌رسد.
درحالی كه كارشناسان از امكان شیوع جهانی آنفلوانزای مرغی هشدار می‌دهند این یافته‌ها می‌تواند مفید باشد. این ویروس در حال حاضر فقط پرندگان را آلوده می‌كند، اما قابلیت ایجاد یك بیماری همه گیر انسانی را دارد.
در صورت شیوع این بیماری بهداشت اولیه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری ضروری است. اما ویروسها با چشم دیده نمی‌شوند و مردم آلوده‌ترین مكانها را نمی‌شناسند.
در این میان مردم دستشویی و دستگیره را پر از میكرب تصور می‌كنند.
سینك دستشویی معمولا حاوی تعداد زیادی باكتری است. محیط آن به خاطر مرطوب بودن برای رشد میكربها بسیار مطلوب است. در خانه‌ها شمار باكتریهای ئی كولای كشف شده در سینك دستشویی بیشتر از توالت بوده است.
معمولا آلوده‌ترین دستگیره‌ها در دستشویی‌های عمومی دستگیره سیفون است.
این میكربها خطر ابتلا به اسهال را درپی دارند. میكرب‌های شایع در دستشویی‌ها شامل نوروویروسها، شیگل، هپاتیت آ و سالمونلا است.
آشپزی نیز یك راه دیگر انتقال میكربها به ویژه پس از دست زدن به گوشت خام است.
بیشتر مردم نمی‌دانند كه باید پس از آشپزی و شتستن لباسهای كثیف دستهای خود را بشویند.
شستشوی لباسها با آب سرد و در مدت كوتاه در ماشین لباسشویی هرچند به صرفه جویی در مصرف انرژی كمك می‌كند، اما باكتریها و ویروسها را از بین نمی‌برد.
آب در دمای ‪ ۱۴۰‬درجه فارنهایت( ‪ ۶۰‬درجه سانتیگراد) میكربها را از لباسها برطرف می‌كند. اما فقط ‪ ۵‬درصد مردم از آب داغ برای شستشوی لباسها استفاده می‌كنند.
ویروسهایی مانند هپاتیت آ، روتاویروس، و باكتریهایی مانند سالمونلا كه باعث ناراحتی معده و اسهال می‌شوند می‌توانند بطور متوسط در مدت ‪۲۸‬ دقیقه دور خشك كردن ماشین لباسشویی زنده می‌مانند.
یك دهم میكربهای موجود در مدفوع انسان در لباسهای زیر انسان نیز یافت می‌شود كه از این نظر باید هنگام شستشوی لباسهای زیر توجه شود كه با لباسهای دیگر شسته نشود.
گربا افزود ژل‌های الكلی دست و مواد ضد میكربی كار ضدعفونی را انجام می دهند. مشخص شده است كه مواد ضدعفونی‌كننده دست موثر است.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:47
کامپیوتر و اینترنت
- مناطق تحت پوشش:
شبکه تلفن همراه اعتباری اصفهان که با نام تجاری اسپادان عرضه میشود درحال حاضر در شهرهای اصفهان، مبارکه، فولادشهر، مجتمع فولاد مبارکه، کارخانه ذوب آهن اصفهان، زرین شهر، فلاورجان، نجف آباد، خمینی شهر، شاهین شهر، مورچه خورت، خوراسگان، درچه، سپاهان شهر، بهارستان و شهر کاشان به 19هزار و پانصد مشترک خود سرویس دهی میکند.
شبکه تلفن همراه اعتباری اسپادان بر مبنای تکنولوژی GSM نسل دوم و تجهیزات اریکسون طراحی شده و فاقد قرارداد رومینگ با سایر اپراتورهای کشور (از جمله با شبکه تلفن همراه دولتی کشور) میباشد و تنها در شهرهای تحت پوشش نامبرده شده قابلیت دسترسی و استفاده دارد.
- تعرفه ها:
بهای سیم کارت های اعتباری اپراتور اصفهان 42هزار تومان میباشد که در ابتدا 22هزار تومان شارژ اولیه 45 روزه را داراست. این سیم کارت ها با چهار نوع کارت شارژ 15،22،28 و 42هزار تومانی با اعتبار زمانی 30،45،60 و نود روزه شارژ میشوند.
نرخ تعرفه مکالمه شبکه تلفن همراه اعتباری اصفهان مشابه شبکه تالیا و به صورت زیر است:
همراه به همراه : از ساعت 8 صبح تا 21 تعداد ، نرخ یک دقیقه مکالمه : ۶۷۰ریال ، پالس در یک دقیقه: 10
همراه به ثابت و بالعکس: از ساعت 8 صبح تا 21 نرخ یک دقیقه مکالمه :670 ریال ، تعداد پالس در یک دقیقه :10
همراه به همراه: از ساعت 21 تا 8 صبح نرخ یک دقیقه مکالمه : 7/53 ریال ، تعداد پالس در یک دقیقه: 8
همراه به ثابت و بالعکس: از ساعت 21 تا 8 صبح ، نرخ یک دقیقه مکالمه : 7/53 ریال ، تعداد پالس در یک دقیقه: 8
ضمنا هزینه ارسال هر پیام کوتاه (تا سقف 160کاراکتر) در این اپراتور 16تومان میباشد.
- سرویس های ویژه و ارزش افزوده:
اپراتور اسپادان سرویس های ویژه ای نظیر ارسال کوته پیام (SMS)، انتظار مکالمه، انتقال مکالمه، محدودیت تماس و نمایش شماره تماس گیرنده را به مشترکان خود عرضه میکند و به زودی امکان استفاده از سرویس صندوق پیام های صوتی (VMS) را هم برای مشترکین خود فراهم خواهد کرد.
شبکه تلفن همراه اعتباری اسپادان اصفهان تنها اپراتور تلفن همراه کشور است که چند سرویس ارزش افزوده مبتنی بر SMS را به مشترکان خویش عرضه میکند. این سرویس ها عبارتند از: دیکشنری، قرآن همراه، Mobile2Email و فال حافظ
مشترکان اسپادان قادر به ارسال SMS به مشترکان شبکه تلفن همراه دولتی کشور میباشند اما طبق شنیده های خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) مشترکان این شبکه به موبایل های با پیش شماره 09122 ، 09123 و 09126 نمیتوانند پیامی ارسال کنند!
- دورنما:
شبکه تلفن همراه اسپادان اصفهان قصد دارد با افزایش مناطق تحت پوشش سرویس خود، ظرفیت مشترکینش را به 35هزار نفر برساند و امکان رومینگ بین الملل را برای مشترکانش فراهم سازد.
این شبکه همچنین برای اولین بار به دنبال امکان برقراری تماس بین الملل مبتنی بر پرتکل IP (VoIP) است که امکان برقراری تماس بین الملل با تعرفه ارزانتر را برای مشترکینش فراهم می آورد.
شبکه اسپادان درواقع نخستین شبکه تلفن همراه پیش پرداخته کشور است. سیم کارت های این شبکه به مبلغ 42هزار تومان به فروش میرسد که شامل 20هزار تومان هزینه سیم کارت و 22هزار تومان اعتبار اولیه مکالمه که 45روز اعتبار دارد میباشد.
پیش شماره شبکه تلفن همراه اعتباری اصفهان 0931 میباشد.
· شبکه تلفن همراه کیش:
شبکه مستقل تلفن همراه کیش متعلق به شرکت TKC (Telecommunication Kish Company) میباشد. این شرکت در دسامبر سال 2000 در کیش ثبت شده و پیرو قرارداد BOT عقد شده میان این شرکت و سازمان منطقه آزاد کیش مسئولیت راه اندازی شبکه تلفن همراه جزیره کیش را با مشارکت اپراتور لبنانی Libancell برعهده گرفت.
شبکه مستقل تلفن همراه جزیره کیش از بهمن 81 فعالیت تجاری خود را آغاز کرده و در حال حاضر بوسیله 44 کارشناس، با مراکز مستقل MSC، HLR،BSC و دستکم 12 ایستگاه آنتن BTS تنها 9 هزار و 425 سیم کارت توزیع کرده و 8هزار و 680 مشترک فعال دارد. این شبکه بر تکنولوژی GSM 900 مگاهرتزی زیمنس بنا نهاده شده است و درحال حاضر سرویس های ویژه ای نظیر انتظار مکالمه، انتقال مکالمه، نمایشگر شماره تماس گیرنده، کنفرانس سه نفره، امکان تبادل فکس و دیتا، محدودیت مکالمه و SMS داخلی و بین الملل را داراست و بر اساس اعلام مهندس علی نادی پور –معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- براساس شاخصه های شبکه از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
شبکه تلفن همراه KTC از ماه اول راه اندازی سرویس رومینگ بین الملل را به مشترکان خود ارائه داد و درحال با 32 کشور جهان سرویس رومینگ برقرار کرده است. از طرفی دیگر مشترکان این شبکه قادرند به مشترکان 150اپراتور جهان پیام کوتاه (SMS) ارسال نمایند.
پروانه شبکه تلفن همراه کیش در تاریخ 1/1/84 و در زمان ریاست مهندس مسعود داوری نژاد بر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به مدت 10 سال تمدید شد و ظاهرا نوعی انحصار به این شرکت برای عرضه سیم کارت تلفن همراه داده است. به طوری که در آخرین دوره ثبت نام سیم کارت شبکه تلفن همراه دولتی کشور در بهمن ماه سال گذشته وقتی شرکت ارتباطات سیار در اطلاعیه ای از متقاضیان سیم کارتهایش در کیش خواست تا فرم تقاضا و مدارک خود را به یک نشانی صندوق پستی در تهران ارسال کنند روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش طی اطلاعیه ای که در رسانه ها منتشر شد این حرکت شرکت ارتباطات سیار را غیرقانونی خواند و اعلام کرد "ثبت نام سیم كارت برای متقاضیان تلفن همراه در منطقه آزاد كیش مغایر مقررات جاری و مصوبات هیئت دولت است".
منوچهر امامی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد كیش با اعلام این مطلب گفته بود: اخیرا برخی رسانه‌های گروهی به نقل از شركت ارتباطات سیار در خصوص ثبت نام سیم كارت تلفن همراه در جزیره كیش مطالبی را عنوان كرده‌اند كه این مسئله مغایر مقررات و مصوبات هیئت دولت است و فروش و عرضه هر نوع سیم كارت بدون اخذ مجوز از سازمان منطقه آزاد كیش در جزیره كیش مجاز نمی‌باشد.
وی همچنین گفت:‌براساس بند 17 و 18 مصوبه شماره 18880/ت 28574 مورخه 10/4/1384 هیئت وزیران، سازمان مناطق آزاد تنها مرجع صدور مجوز فعالیت اقتصادی مجاز در محدوده منطقه آزاد بوده و هر گونه دخالت یااقدام موازی توسط دستگاه‌های دیگر ممنوع می‌باشد.وی در خاتمه تصریح کرده بود: منطقه آزاد كیش دارای سیستم و تجهیزات كامل تلفن همراه بوده و از حدود ده سال قبل خود به عنوان اپراتور عمل می‌كند.
پس از روی کار آمدن دولت نهم هم چندین بار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه نسبت به پروانه و انحصاری که به مجری شبکه داده شده بود انتقاد کردند و برخی با تصریح بر این نکته که این پروانه سود و درآمد خاصی برای دولت ندارد انحصار بوجود آمده را با قرارداد "ترکمن چای" مقایسه کرده بودند!
پیش شماره سیم کارت های شبکه مستقل تلفن همراه کیش 0934 میباشد.
- شبکه تلفن همراه ایرانسل:
داستان پروژه اپراتور دوم تلفن همراه داستان بلندی است به طوری که این پروژه را به یکی از پرسر و صداترین حوادث اقتصادی ایران و منطقه تبدیل کرد: در تاریخ 29/11/82 كنسرسیوم ایرانسل متشکل از شرکت ترکسل ترکیه ، شرکت ‏صنایع الکترونیک ایران (صاایران) متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بنیاد ‏مستضعفان به عنوان برنده‌ مزایده‌ انتخاب اپراتور دوم تلفن همراه کشور و عرضه ‏سیم کارت های 120 هزار تومانی (که بعدها با تصمیم مجلس به 150 هزار تومان افزایش ‏پیدا کرد) اعلام شد. در این راستا كنسرسیوم آسیای جنوب شرقی به عنوان شریك ‏خارجی این شركت معرفی گردید كه باید اقداماتی را از جمله ثبت شركت و واریز ‏ضمانت‌نامه 300 میلیون یورویی حق امتیاز طرح به انجام می‌رساند.‏
در متن قرارداد اولیه و مقررات این مزایده بندی وجود داشت كه از سوی وزارت ارتباطات و ‏فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران و طرفین حاضر در مزایده به امضا رسیده بود و بر ‏اساس آن وزارت ارتباطات حق داشت قبل از به پایان رسیدن فرآیند مزایده آن را تغییر داده ‏و یا بلکل ملغی كند. زمان پایان اعتبار این شرط واریز مبلغ 300 میلیون یورو بعنوان ‏ضمانتنامه بانکی برنده مزایده اعلام شده بود اما در نهایت با وجود عدم واریز مبلغ مذكور ‏هیچگاه مزایده از سوی وزارت ارتباطات باطل نشد. تا اینكه مباحث مربوط به ایرادات و ‏نگرانی های امنیتی و حقوقی مجلسیون به مزایده فوق مطرح شد که در نهایت منجر به ‏مصوبه‌ جنجالی مجلس و تغییر میزان سهام طرف‌های داخلی و خارجی این كنسرسیوم ‏شد که وزارت ارتباطات با ابلاغ مصوبه‌ مجلس به شركت ایرانسل برای انتخاب شریك ‏خارجی خود فرصت داد .‏
از نظر وزارت ارتباطات شریك خارجی همان كنسرسیوم آسیای جنوب شرقی به شمار ‏می‌آمد و چندین مرتبه از طرف وزارت ‏ICT‏ و شركت ایرانسل برای واریز مبلغ از سوی ‏ایرانسل فرصت تعیین شد اما هرگز ترکها نسبت به واریز این پول اقدام نكردند.‏
نهایتا وزارت ارتباطات ، برای ایرانسل چندین بازه زمانی تعیین كرد: فرصت اول در تاریخ ‏‏26/5/84 و برای به ثبت رساندن شركت ایران سل تعیین شد كه این كار صورت گرفت اما ‏فرصت دوم تا تاریخ 13/6/84 بود تا تركسل به عنوان سهام دار خارجی و مالک حداكثر 49 ‏درصد از سهام شركت ایرانسل نسبت به امضای تفاهم‌نامه‌ سهامداران اقدام و اصل آن را ‏به تایید مدیرعامل برگزیده شرکت ایرانسل و مجری طرح رسانده و به سازمان تنظیم ‏مقررات کشور ارایه كند. همچنین ضمانت نامه‌ بانكی باید به طرفیت وزارت ارتباطات و به ‏منظور تضمین پرداخت مبلغ 300 میلیون یورو حق امتیاز و صدور پروانه‌ و سایر وجوه قانونی ‏برای شركت ایرانسل تامین و به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات کشور ارایه کند.‏
بر طبق همین تصمیم چنانچه در پایان این مهلت یعنی 13/6 /84 تركسل به تعهدات خود ‏عمل نكرد سهامدار خارجی ، برنده‌ دوم مزایده اعلام خواهد شد كه می‌بایست اقداماتی ‏كه از سوی ایرانسل به انجام می‌رسید ، انجام دهد و این كار نیز بر اساس مجوز شورای ‏عالی اقتصاد صورت ‌گرفت.‏
نهایتا مبلغ حق امتیاز باید تا تاریخ 30/8/84 به خزانه واریز و برندگان ‏مزایده رسما كار خود را آغاز میکردند در غیر این صورت مزایده ابطال میشد.‏
باوجودی كه برای وزارت ارتباطات تفاوتی نمی‌كرد كه پول از سوی ‏MTN‏ (اپراتور تلفن ‏همراه آفریقای جنوبی که پس از ترکسل بیشترین امتیاز را در این مناقصه کسب کرده ‏بود) ویا تركسل واریز شود بارها و در مراحل مختلف برای طرف ترك فرصت گذاشته شد، ‏در این راستا تركسل اعلام كرد كه پول را واریز كرده است اما مسؤولان وزارت ‏ICT‏ اعلام ‏کردند كه تركسل به حساب این وزارتخانه پولی واریز نكرده و فقط در یكی از بانك‌های ‏ایرانی موجودی خود را اعلام داشته!‏
بحث امتیاز فنی مزایده‌ اپراتور دوم به گونه‌ای بود كه هر چهار شركت حاضر در مزایده از ‏امتیاز فنی مناسب برخوردار بودند كه اتفاقا ‏MTN‏ آفریقای جنوبی با 90 امتیاز دارای رتبه‌ ‏اول بود. همچنین لازم به یادآوری است كه ارزیابی فنی توسط اتحادیه‌ی جهانی مخابرات، ‏كنسرسیوم مشاور وزارت ارتباطات و مشاور داخلی انجام گرفته بود،بنابراین چنانچه طرف ‏ترك نیز در مزایده حضور نمی‌یافت از نظر فنی ایرادی به طرفین وارد نبود با این اوصاف و با ‏توجه به این‌كه وزارت ارتباطات حداقل در چند مرحله برای شركت ترك فرصت گذاشته بود ‏دقیقا مشخص نیست كه چرا هر بار كار به نوعی به تعویق انداخته می‌شد .‏
نهایتا در اول تیر 84 دکتر معصوم فردیس مدیر پروژه اپراتور دوم تلفن همراه در وزارت ‏ICT‏ ‏طی مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز رسما اعلام کرد "مذاکره با ‏MTN‏ بعنوان جانشین ‏ترکسل آغاز شده" و دیگر ترکسل براى حضور در ایرانسل شانسى ندارد.‏
یازده روز بعد مسعود مقدس رئیس وقت هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران در جمع ‏خبرنگاران از تعیین تکلیف اپراتور دوم خبر داد و گفت "اعضای داخلی و خارجی ‏كنسرسیوم ایران‌‏سل سرانجام امروز به توافق رسیده و تركیب هیات مدیره كنسرسیوم را ‏مشخص کردند."‏
پانزدهم مهر 84 مدیر ارشد ‏MTN‏ در ایران طی مصاحبه ای از واریز مبلغ حق امتیاز پروژه ‏توسط ‏MTN ‎‏ خبرداد و گفت "مذاكرات ما با طرف ایرانی روند ونتایج بسیار خوبی داشته ‏است و طی این جلسات توانستیم كلیات پروژه‌ اپراتور دوم تلفن همراه را نهایی كنیم." ‏كریس كیلووان هماهنگ كننده ومدیر ارشد ‏MTN‏ در ایران در خصوص قرارداد شركت ‏MTN‏ ‏و طرفین ایرانی گفت:"كلیات قرارداد نهایی شده وتنها چند مورد جزیی باقی مانده است ‏كه در تلاش هستیم تا هفته‌ آینده این موارد جزیی را نیز نهایی كنیم‌، تا همه چیز تا ‏تاریخی كه دكتر سلیمانی مشخص كرده است، آماده شود."در همان گفتگو هماهنگ ‏كننده ومدیر ارشد ‏MTN‏ در ایران اعلام کرده بود که "طی هفته‌ گذشته مبلغ گارانتی 300 ‏میلیون یورویی را به بانك ملی ایران واریز كرده‌ایم تا كار روال قانونی خود را طی كرده ‏باشد."‏
فردای آن روز دکتر ابراهیم محمودزاده مدیرعامل صاایران و عضو هیأت موسس ایرانسل ‏اعلام کرد "دیگر راجع به ترك سل صحبتی نمی كنیم .چرا كه بحث ترك سل مرده و تمام ‏شده است." وی تاکید کرده بود "ایرانسل دیگر راجع به ترك سل اظهارنظر نخواهد كرد و ‏هر چه بوده قبلا اعلام كرده است و دیگر نیازی به بازكردن بحث ترك سل در ایران نمی ‏بیند." و نهم آذر 84 آغاز مرحله‌‏ عملیاتی پروژه اپراتور دوم تلفن همراه از سوی وزارت ‏ارتباطات و فناوری اطلاعات به شركت ایران‌‏سل ابلاغ شد و طبق زمان بندی مورد تعهد ‏ایرانسل 9 ماه از این زمان میبایست بعد سیم كارت 150 هزار تومانی در اختیار مردم قرار ‏گیرد.و این بار باز مدیرعامل صاایران بود که از برگزاری اولین جلسه‌‏ رسمی قانونی و دقیق ‏شركای این شركت برای پیشبرد راهكارهای اجرایی و تعیین اعضای شركت خبر داد که ‏طی آن مهندس دزفولی مدیر عامل شرکت صنایع مخابرات صاایران به سمت مدیر عامل و ‏محمد مخبر معاون بنیاد مستضعفان نیز به عنوان نایب رییس هیات مدیره ایران‌‏سل انتخاب ‏شده بود.‏
علیرغم اعتراضات ترکسل به روند مناقصه و طرح شکایت این شرکت در دادگاههای ‏داخلی و خارجی شفافیت مزایده نیز از دیگر نكات مورد توجه بود چراکه پس از اعلام ‏تركسل به عنوان برنده‌ ‏مزایده‌ اپراتور دوم تلفن همراه، وزیر مخابرات آفریقای جنوبی رسما ‏طی نامه‌ای از وزارت ‏ICT‏ ایران تشكر كرده و اعلام كرده بود: "این مزایده از شفاف‌ترین ‏مزایده‌هایی است كه در آن حضور ‏داشته" وی در این نامه هم‌چنین علاقه‌مندی خود را ‏برای حضور در سایر پروژه‌های ‏مخابراتی ایران اعلام كرد.‏
از طرفی دیگر مدیرعامل كنسرسیوم ، اوراسكام بالی روسیه هم طی ‏نامه‌ای به وزارت ‏ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران اعلام كرد كه مزایده‌ اپراتور دوم تلفن همراه ‏از بهترین و ‏شفاف‌ترین مزایده‌ها در تاریخ این كشور می‌باشد كه با مقرراتی روشن و ‏مكاتباتی منظم ‏و مطابق زمان صورت پذیرفت .‏وی همچنین نتیجه‌ مزایده را موفقیت بزرگی برای وزارت ‏ارتباطات، دولت خاتمی‌، و مردم ‏كشور دانسته بود.
بالاخره بعد از دهها ماه جنجال و بحث موضوع انتخاب پارتنر خارجی اپراتور دوم تلفن همراه کشور حل شد و حالا شرکت MTN آفریقای جنوبی در کنار صاایران و بنیاد و پیمانکاران عمومی ای نظیر نوکیا، اریکسون، آلکاتل و هوواوی در حال نصب و راه اندازی شبکه هستند و ایرانسل باید بر اساس تعهدات ذکر شده در پروانه، در فاز اول 248 شهر کشور را با مجموع ظرفیت دو میلیون و 300 هزار شماره تا پایان تاریخ ششم آذر 85 پوشش دهند و تا ششم شهریورماه سال جاری هم فروش سیم کارت هایش را آغاز نماید.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:27
کامپیوتر و اینترنت

ما در راه جلوگیری از ویروس ها، بد افزار ها و لینک های مضر خیلی جدی هستیم. ما همیشه در تلاش برای بهتر کردن ویندوز لایو مسنجر هستیم، بنابراین ما می توانیم مشتریانمان را بدون داشتن فشار منفی بر روی مسنجرشان امن نگه داریم. ما توسط کاربران با خبر شدیم که ویندوز لایو مسنجر در حال حاضر لینک های TinyURL.com را مسدود می کند. این آدرس به صورت غیر عمدی مسدود شده است و ما در تلاش برای حل این مشکل هستیم. ما صمیمانه از مشتریانمان به خاطر هر ناراحتی احتمالی پوزش می خواهیم.

اینها صحبت های سخنگوی شرکت مایکروسافت بود که چند روز پیش، پس از اینکه سایت TinyURL به عنوان یک سایت خطرناک در مسنجر مایکروسافت شناخته شده بود و کاربران زیادی به این موضوع اعتراض کرده بودند، زده شد. در گذشته هم سیستم ضد اسپم مایکروسافت چنین مشکلاتی را داشت به عنوان مثال استفاده از سایت اشتراک گذاری ویدئو یوتیوب را مسدود کرده بود. در این حالت کاربر دیگر نمی تواند لینکی از این سایت برای دوستان خود در مسنجر مایکروسافت ارسال کند.

گفتنی است در حال حاضر پس از اقدامات مسئولان مایکروسافت، سایت TinyURLاز لیست سیستم ضد اسپم مایکروسافت خارج شده است. البته نباید فراموش کرد که این سایت  پتانسیل فوق العاده ای برای افرادی که قصد خرابکاری دارند را دارد.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:27
کامپیوتر و اینترنت

گاهی پیدا کردن جواب برخی از سوالات بعضا ابتدایی از یافتن پاسخ برای پرسش هایی به مراتب بزرگتر سخت تره . شاید دلیلش این باشه که عده بیشتری به دنبال حل مسائل و مشکلات سخت می روند و در نتیجه نتایج و نوشته های بیشتری در این رابطه میتوان پیدا کرد. اما خوب باید به مسائل کوچک هم پرداخت . این مطلب یک آموزش ساده است برای کسانی که می خواهند اعداد را در فایل های Microsoft Word فارسی یا انگلیسی کنند. قبول دارم که خیلی ها راهش را می دانند اما اگر این آموزش حتی به درد یک نفر هم بخوره ، وظیفه خودش رو انجام داده.
این روش در Ms Word 2003 جواب میده و در نسخه ۲۰۰۷ به علت تغییرات عمده ای که در شکل منوها و ظاهر برنامه انجام شده ، کاربرد نداره. برای هماهنگ کردن اعداد با متن نوشته ( به صورتی که در متون فارسی ، اعداد بصورت فارسی و در نوشته های انگلیسی بصورت لاتین نمایش داده بشوند) کافیه که از منوی Tools به قسمت Options بروید . در پنجره باز شده بر روی زبانه Complex Scripts کلیک نمایید . حالا همانگونه که در عکس زیر مشاهده می کنید ، در قسمت General و از کادر کشویی روبروی عبارت Numeral ، گزینه Context را انتخاب کنید . این کار باعث می شود تا اعداد در نوشته های شما با همان زبانی که تایپ کرده اید نشان داده شوند . هیچ تغییر دیگری لازم نیست . در تمام پنجره ها بر روی OK کلیک کنید تا به صفحه اصلی برگردید و از MS Office خود لذت ببرید.
من که Office 2003 را به نسخه ۲۰۰۷ اون به خاطر سادگی و سبکتر بودنش ترجیح می دم اما اگر خدا بخواهد برای آن دسته از خوانندگانی که از نسخه ۲۰۰۷ این برنامه استفاده می کنند ، هم به زودی مطلبی در این مورد خواهم نوشت .
بروزرسانی :
خستگی آدم از کار روزانه بیرون می رود وقتی که بعضی از کامنت ها را میخواند. این بار لطف آقا کیوان شامل حال ما شد و ایشان راهنمای انجام این کار را در MS Word2007 آماده کرده اند .
برای انجام این کار در Word2007 این دو تصویر را ملاحظه کنی

 

سه شنبه 1/5/1387 - 8:43
موبایل
اگر دانشجوی یکی از رشته های فنی-مهندسی بوده باشید حتما گذرتان به نوشتن فرمول ها و معادلات ریاضی در گزارش های کار ، تحقیق ها و یا پروژه هایتان افتاده است.نوشتن فرمول های ریاضی چندان سخت نیست اما هر چقدر هم که سخت باشد گاهی مجبور می شوید از این قابلیت استفاده کنید.البته مگر اینکه بخواهید فرمول ها را با دست خط مبارک خودتان بنویسید !!!
این مطلب راهنمای کوتاهی است برای نوشتن یک فرمول مانند آنچه که در شکل بالا مشاهده می کنید.
در Office 2003 برای قرار دادن یک فرمول در متن تان کافیست از منوی Insert بر روی Object کلیک کنید.در زبانه Create New و در قسمت Object type به دنبال Microsoft Equation 3.0 گشته و آن را انتخاب کنید و دکمه OK را بزنید. در صورتی که در لیست شما وجود ندارد، باید خودتان زحمت نصبش را بکشید.روش نصب Microsoft Equation 3.0 در پایین همین پست شرح داده شده است .
اما در Office 2007 به نوار Insert بروید و در سمت راست آن دکمه “Equation” را بیابید.با کلیک بر روی آن خواهید توانست فرمول های خود را بنویسید.
بری نصب Microsoft Equation 3.0 در کلیه نسخه های Microsoft Office مراحل زیر را طی کنید:
۱) CD نصب کننده برنامه Office را در داخل درایو CD-Rom قرار دهید.توجه داشته باشید که برای اضافه کردن این قابلیت شما باید دسترسی Admin به سیستم عامل داشته باشید و این تنها مربوط به این برنامه نیست و در حسابهای کاربری محدود (Limited) که کاربران اجازه نصب یا پاک کردن نرم افزارها را ندارند باید از کسی که دسترسی Admin به سیستم دارد بخواهند این کار را برایشان انجام دهد.
۲) از منوی Start به Control Panel رفته و سپس بر روی آیکون Add/Remove Programs دابل کلیک کنید.
۳) در پنجره باز شده (که لیست برنامه های نصب شده بر روی کامپیوتر شما را نشان می دهد) بر روی Microsoft Office XP Professional (یا مشابه آن) کلیک کنید و بر روی Change کلیک نمایید.
۴) پس از آنکه پنجره Office installation باز شد، Add or Remove Features را انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.
در Office2003 ممکن است که در این لحظه پنجره “Custom Setup” برای شما نمایش داده شود.مربع کوچک کنار Choose advanced customization of applications را تیک بزنید و به مرحله بعدی بروید(عکس را ببینید)
۵) با زدن + کنار Office Tools بر روی Equation Editor کلیک کنید و سپس Run from Computer را انتخاب کنید.
سه شنبه 1/5/1387 - 8:42
موبایل

مدتی است که در سایت های مختلف در مورد نکته ی عجیبی در سرویس پست الکترونیک گوگل (جیمیل) بحث هایی مطرح است. در مورد نقطه ای عجیب در سمت چپ و قسمت بالای صفحه ی جیمیل.

 

گمانه زنی هایی در مورد این نقطه مطرح است، به عنوان مثال عده ای عقیده دارند که این یک iframe خالی با اندازه بردار (border) است که به شکل یک نقطه نمایش داده میشود. پس میتوان این نتیجه را گرفت که این موضوع یک اشتباه در طراحی توسط طراحان جیمیل بوده که در مدت ۲ هفته از چشم مسئولان گوگل به دور مانده است! این واقعا احمقانه است که این اعتقاد را داشته باشیم که گوگل توانایی حذف این نقطه را ندارد و بعد از ۲ هفته نتوانسته آن را حذف کند. حتما گوگل از گذاشتن این نقطه هدفی داشته است. عده ای عقیده دارند که این iframe ردپاهایی را در History کاربران ذخیره میکند. نکته ی جالب این قضیه این است که تعدادی از کاربران آمریکایی ادعا میکنند با کلیک بر روی این نقطه ی سیاه رنگ، مبلغ ۵ تا ۲۰ دلار پول به حساب Paypal شان واریز میشود. با این حال هنوز معلوم نیست که این نقطه تا کی میخواهد به حساب کاربران جهان پول واریز کند. شاید این یک اشتباه از مسئولان گوگل بوده و بسرعت رفع شود، شاید هم هدیه ای برای کاربران فایرفاکس، هیچ چیز معلوم نیست. هیچ اظهار نظر رسمی در این باره در سایت های رسمی نشده است. نکته ی دیگر این است که این نقطه در مرورگر Safari شرکت اپل نیز دیده میشود.

سه شنبه 1/5/1387 - 8:41
طنز و سرگرمی

 

 

 

 

 این طرح به نظرم خیلی جالب اومد چون اسم طراحش هادی تهرانیه

سه شنبه 1/5/1387 - 8:40
کامپیوتر و اینترنت
نابع اینترنتی مثل هر منابع دیگری رو به پایان است اما مثل هر صنعت دیگری منابع جایگزین دیگری وجود دارد که می تواند جایگزین گردد. هم اکنون در جهان چهار میلیارد آدرس آی پی مبتنی بر پروتکل IPv4 وجود دارد که این برای شش میلیارد جمعیت فعلی کره زمین بسیار ناکافی به نظر می رسد حتی اگر همه افراد زمین علاقه ای به داشتن آی پی نداشته باشند. راه حل جایگزین استفاده از IPv6 است که ظرفیت بسیار بالایی در اختیار مردم جهان قرار میدهد به طوری که با استفاده از این پروتکل جدید هر نفر می تواند به تنهایی 3 میلیارد آدرس آی پی ثبت کند. تفاوت خیلی زیاد است نه ؟
به رغم این که تغییر شبکه فعلی از نسخه 4 به نسخه 6 بسیار هزینه بر است اما بسیاری از شبکه ها و بزرگان اینترنت در اندیشه این "انتقال" هستند. بسیاری از کشورها تحقیقات گسترده ای را در زمینه انجام داده اند و دانشگاه های متعددی پروژه های آی پی نسخه 6 را در دستور کار دارند. در تازه ترین حرکت گوگل هم به سمت آی پی نسخه 6 روی آورده و آدرس ipv6.google.com را راه اندازی کرده است.( البته برای دیدن این صفحه شما نیاز به اتصال آی پی نسخه 6 دارید) . گوگل در وبلاگ خود توضیحات بیشتری برای این حرکت جدید داده است.
اما با توجه به دشواری های موجود برخی نیز پیشنهاد داده اند تا با توجه به کمبود آی پی آدرس های فعلی بازاری برای IPv4 ایجاد شود تا بدین وسیله بسیاری از آی پی آدرسهای بی استفاده به فضای اینترنت بازگردند. در همین زمینه پروژه راهبری اینترنت (IGP) که توسط میلتون مولر و همکارانش طراحی و اجرا می شود آنالیزی را روی خط مشی و سیاست های شرکت های ارایه دهنده آی پی مانند ARINو RIPE ، APNIC انجام داده و بر اساس آن پیشنهادهایی را درباره رقابتی کردن فضای آدرس های آی پی و در واقع ایجاد بازار برای آن ارایه داده است. اصل پیشنهاد تا یک هفته دیگر روی بخش انتشارات IGP قرار می گیرد.
بعد نوشت: مهلت دولت فدرال به نهادها و سازمان های دولتی برای انطباق شبکه های خود با آی پی نسخه 6 به پایان رسید. در روش سیاستی دولت آمریکا که در سال 2005 به امضا رسید همه نهادهای دولتی موظف بودند تا اول ماه ژوئن ( دو هفته قبل) خود را با این پروتکل منطبق کنن
سه شنبه 1/5/1387 - 8:36
کامپیوتر و اینترنت
دیروز 21 جولای بود و iphone 3g عرضه شد و به نوبه ی خودش  یکی از پدیده های (شاید بزرگ نمایی باشه) بزرگ در حوزه تلفن همراه بود و هست.
همونطور که در پست قبلیم گفتم مثل نسخه های قبلی در چند کشور به خصوص عرضه می شه و شد و ایران و خیلی از کشورهای دیگر هم جزو کشورهایی بودند که اپل از پشتیبانی در اونها خودداری کرد.
البته چیز زیاد دور از انتظاری نیست به دو دلیل اولا به علت تحریم بودن ما و دوما به خاطر اینکه باید یک قراردادی بین مخابرات کشور ها و اپل بسته بشه که اینم شاید به نتیجه نمی رسید یا اصلا نخواسته صحبت کنه یا … .
از این چیزا بگذریم دیروز تا این نسخه عرضه شد مثل مدل قبلی (البته سریع تر از قبلی) در روز اول هک شد و پشتیبانیش در کل کشور ها ok شد یعنی حتی ایران خودمون.
گروه هکری iPhone Dev Team که این مسولیت سنگین بر گردنش بود! با چنین هکی به کابران این اطمینانم داد که شما حتی می تونید اون رو بروز کنید و به راحتی از امکاناتش استفاده کنید. باید صبر کرد آیفون تو ایران بیاد از اون ور سامسونگ مدل i900 Omnia رو تو ایران عرضه کنه و قیمت اونم بیاد و سپس بین این دو مدل و HTC مدل دیاموندش یک قیاسی بزنید و ببینید کدوم بهتره و ارزش خریدن داره.
سه شنبه 1/5/1387 - 8:35
کامپیوتر و اینترنت
دقیقن یک سال از روزی که به جمع دوستان پرسرعت پیوستم گذشت. البته پر سرعت که چه عرض کنم. یه اینترنت 64 به ما دادن که سرعت دانلودش اگه خیلی خیلی خوب میشد، شاید به 10 میرسید. تازه بماند که همین سرعت 10 رو هم همون 2 ماه اول داشتم و بعد از اون اینترنتم به کل مشکل پیدا کرد و هر 5 دقیقه قطع و وصل میشد. ظاهرن هم، فقط من چنین مشکلی داشتم و تلاش های 10 ماهه برای حل مساله به جایی نرسید تا اینکه چند روز پیش عطای نت پر سرعت رو به لقاش بخشیدم و به کل بیخیالش شدم! این بود که به دنبال راه حلی برای جایگزینی اینترنت گشتم تا بالاخره پیدا کردم.
همان طور که ممکن بعضی از دوستان بدونن، تعدادی از سیم کارت های ایرانسل در هنگام گشت و گذار در نت پولی را از حساب شما کسر نمی کنند. اگر از نرم افزار اپرا استفاده کنید که می توانید مطمئن باشید پولی از حساب شما کم نمی شود. نمی دانم این یک مشکل در سیم کارت های ایرانسل است یا اینکه یک قابلیت و شاید یک هدیه! البته در هنگام دانلود کردن در هر صورت برای شما پول خواهد افتاد.
سیم کارت منم از آن دسته سیم کارت هاییست که هنگام کار پولی را کسر نمی کند. چند روز پیش تصمیم گرفتم موبایل رو به کامپیوتر وصل کنم تا شاید بشود از اینترنت ایرانسل رایگان استفاده کرد. طریقه ی اتصال کامپیوتر به اینترنت از طریق موبایل، در K850 که به هیچ عنوان سخت نبود. کافیست برنامه ی PC Suite را اجرا کنید و سپس موبایل را به کامپیوتر وصل کنید. سپس از سمت چپ منوی Internet Connection را انتخاب کنید و سپس Connect . به همین راحتی می توانید به اینرتنت وصل شوید. اگر در گوشی شما به این صورت نتوانستید به نت متصل شوید، می توانید از این راهنما استفاده کنید.
اتصال به اینترنت از طریق ایرانسل
نکته ی جالبی که مشاهده کردم این بود که تمام گشت و گذار ها در اینترنت رایگان صورت گرفت و هیچ گونه پولی از حسابم کسر نشد. در ضمن شما به راحتی می توانید دانلود هم کنید. همان طور که در شکل میبینید من چیزی در حدود 40 مگابایت در یک بار کانکت شدنم، Sent & Received داشتم که هیچ مبلغی را هم نپرداختم. این اینترنت به راحتی نیاز های شما را برای چت و یا فید خوانی و وبگردی در حال متعادل، بر طرف می کند. اما اگر قصد دانلود فایلی را داشته باشید اول اینکه در طول روز نمی توانید از سرعت زیادی برخوردار شوید و در ضمن باید در منطقه ای باشید که آنتن شما کامل باشد. در شب اگر در منظقه ی خوبی از نظر آنتن دهی قرار داشته باشید، می توانید تا سرعت 10 نیز دانلود کنید. چیزی که خود من هم انجامش دادم. یعنی سرعتی بهتر از اینترنت ADSL با سرعت 64 !
با این کار نه هزینه ی سیم کارت می پردازید، نه هزینه ی تلفن و نه خط تلفنتان اشغال می شود. در ضمن همیشه هم آنلاین می مانید. اگر هم سیم کارت اصلی شما مربوط به سیم کارت همراه اول است، می توانید مانند من به راحتی خط اصلیتان را به خط ایرانسل دایورت کنید و بدین طریق در تمام طول شبانه روز موبایلتان را با سیم کارت ایرانسل به کامپیوتر وصل کنید.
باز هم می گویم نمی دانم این یک مشکل در سیم کارت های ایرانسل است یا یک قابلیت. فقط امیدوارم اگر این یک مشکل باشد، عزیزان ایرانسلی به دنبال برطرف کردن آن نروند! می توانند از آن طرف به جای هواپیمای دو نفره جایزه ی کمتری را تعیین کنند تا اگر هم از این قسمتی ضرری می کنند(که نمی کنند!) جبران شود. پیشنهاد منصفانه ای به نظر میرسد!
سه شنبه 1/5/1387 - 8:34
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته