• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5756روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
تحقیقات بدست آمده از سوی رواشناسان و مشاورین مدارس نشان می دهد ، نوجوانانی كه علاقه بسیاری به تلفن همراه دارند دارای مشكلات روانی هستند.
استفاده از تلفن همراه در بین نوجوانان و علاقه بسیار زیاد آنها به سرویس پیغام كوتاه اس ام اس و دانلود انواع آهنگ ها ویژه تلفن همراه خود یكی از علائم افسردگی و ناراحتی در بین این افراد می باشد.
تحقیقات صورت گرفته بین 575 دانش آموز مدارس دوره متوسطه نشان می دهد ،یك سوم كاربران تلفن همراه علاقه بسیاری به تلفن همراه خود دارند و روزانه بیش از 90 بار به سوی تلفن خود می روند. این افراد از نظر روانی مشكل دارند و دچار افسردگی هستند..این افراد در مقایسه با كاربرانی كه 70 بار در روز به سمت گوشی های خود می روند و به نوعی از آن استفاده می كنند از افسردگی و ناراحتی های بیشتری بر خوردار هستند.
این كاربران به اصطلاح معتاد به تلفن همراه هستند و طی نظرخواهی ها اعلام كردند: با برقراری ارتباط با سایرین می توانند خود را به آرامش نسبی برسانند و احساس بهتری دارند.
گفتنی است ،بیشترین گرایش نوجوانان عصر كنونی به سرویس اس ام اس بوده است و این افراد به برقراری مكالمات صوتی علاقه كمتری دارند.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:51
کامپیوتر و اینترنت
رییس شركت NTT DOCOMO ژاپن اعلام داشت : این شركت قصد دارد فروش تلفن های همراه مجهز به باطری
سوختی متانول خود را در سال 2007 آغاز كند.
شركت دوكومو قصد دارد در فصل بهار سال 2007 میزان فروش تلفن های همراه نوین خود كه با باطری سوختی متانول كار می كند و طول عمر نسبتا بالایی دارد را آغاز كند.مسئولین این شركت اعلام داشتند: این باطری های نوین مدت فعالیت گوشی های همراه را به طرز قابل توجهی افزایش می دهند به طوری كه طول عمر این باطری ها 4 برابر بیشتر از باطریهای استاندارد كنونی است.
با پیشرفت علم و تكنولوژی و فراگیر شدن سرویس های پخش برنامه های تلویزیونی در تلفن های همراه میزان انرژی مورد نیاز برای تولیدات نسل سومی بیشتر می شود و باطری های كنونی موجود در بازار جوابگوی این نیاز نخواهند بود از این رو انتظار می رود میزان استقبال كاربران از این تولیدات به طرز قابل توجهی افزایش پیدا كند.گفتنی است ، باطری های موجود در بازار تنها امكان تماشای 3 تا 4 ساعت برنامه تلویزیونی را به كاربران تلفن همراه می دهند.
نوع اولیه باطری های متانولی در سال گذشته تولید شده است.طول این باطری ها 15 سانتیمتر و پهنای آن ها نیز 6/5 سانتیمتر و قطر آن ها هم 9/1 سانتیمتر است همچنین وزن این باطریهای 190 گرم می باشد.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:50
اخبار
یكی از پرطرفدارترین محصولات نمایشگاه تجهیزات رایانه‌یی ویژه‌ی نابینایان كه در فرانكفورت آلمان برگزار شد، دستگاه‌های كوچك نوشتاری خط نابینایان بود كه اتصال آن‌ها به تلفن همراه این امكان را برای نابینایان فراهم می‌كند؛ تا با خط مخصوص خود، پیغام‌های كوتاه یا همان SMS را ارسال كنند؛ البته فرد گیرنده با همان حروف معمولی كه روی تلفن همراه‌ نصب شده، پیغام را دریافت می‌كند.
این نمایشگاه بیشتر با هدف ارایه‌ی وسایلی كه زندگی در دنیای پیشرفته را برای نابینایان آسان‌تر كند، برگزار شد؛ از شاخص‌ترین این امكانات می‌توان به تلفن‌ همراهی اشاره كرد كه به كمك برنامه‌ی رایانه‌یی مخصوصی كه روی آن نصب شده، صفحه‌ی نمایش تلفن را با صدای روبات‌ مانند روخوانی می‌كند. همچنین جستجوگرهای اینترنتی در این نمایشگاه ارایه شد كه مخصوص نابینایان است و حتی بهتر از چشم افراد سالم به نتیجه می‌رسند.
از دیگر بخش‌های قابل توجه در این نمایشگاه، بخش مربوط به سیستم جهت‌یاب‌ها بود و رقابت تنگاتنگ شركت‌های رایانه‌یی برای عرضه‌ی دستگاه‌های هرچه كوچكتر و سبك‌تر از نكات جالب توجه به شمار می رود.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:50
کامپیوتر و اینترنت
مشتركان تلفن همراه در سراسر جهان اكنون از پدیده‌ی جدیدی رنج می‌برند كه محققان آن را "Ringxiety " نامیده‌اند.
نتایج جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد: زمانی كه مردم صدای زنگ تلفن همراهی را كه برای آن‌ها آشناست را می‌شنوند، مضطرب؛ اما وقتی متوجه می‌شوند كه آن زنگ تلفن همراه آن‌ها نبوده است، ‌ناراحت و مایوس می‌شوند.
عنوانی كه برای این پدیده انتخاب شده است، به معنای تصور غلطی است كه هنگام شنیدن زنگ تلفن همراه به دست می‌آید.
بر اساس این مطالعه، زمانی كه فردی صدای زنگ تلفن همراه مشابه زنگ گوشی خود را می‌شنود، احساس می‌كند فردی قصد ارتباط با وی را دارد، اما بعد از آن كه متوجه می‌شود این زنگ متعلق به تلفن همراهش نیست، دلسرد می‌شود.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:50
کامپیوتر و اینترنت
این روزها بسیاری از گوشی های تلفن همراه از قدرت پردازش بیشتری نسبت به سرورهای اولیه اینترنت برخوردارند و بسیاری از کارشناسان معتقدند از آنها می توان به عنوان وب سرور استفاده کرد.
شرکت نوکیا به تازگی وب سرور Apache را در سیستم عامل Symbian گنجانده تا بدین شکل گوشی های کوچک موبایل را به وب سرور مبدل کند.
این روزها بسیاری از گوشی های تلفن همراه از قدرت پردازش بیشتری نسبت به سرورهای اولیه اینترنت برخوردارند و بسیاری از کارشناسان معتقدند از آنها می توان به عنوان وب سرور استفاده کرد. در حال حاضر تلاش هایی برای تبدیل گوشی های مجهز به سیستم عامل لینوکس به وب سرور هم در جریان است.
نوکیا به همین منظور پروژه ای موسوم به Raccoon را در دست اجرا دارد که در قالب آن از نسخه یونیکسی Apache برای رسیدن به هدف خود بهره می گیرد.
این شرکت هم اکنون آزمایشاتی را بر روی گوشی 6630 خود انجام داده و مدعی است وب سایتهایی که از روی تلفن های همراه میزبانی می شوند به مالکان گوشی ها امکان می دهند تا دخالت بیشتری در خلق محتوا داشته باشند.
از سوی دیگر حجم اطلاعات ذخیره شده بر روی تلفن های همراه خلق نیمه خودکار صفحات وب شخصی را تسهیل می کند.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:50
موبایل
شركت الكترونیكی سامسونگ طرح گرافیكی استفاده شده در گوشی های جدید خود را از شركت اپل (Apple) دزدیده است.
شركت سامسونگ اخیرا اعلام داشت مدل جلد رویی گوشی های تلفن همراه جدید خود را تغییر داده است اما تحقیقات نشان داده است این طرح های نوین شركت سامسونگ از شركت اپل و مایكروسافت به سرقت رفته است.
این شركت الكترونیكی هم پس از مشخص شدن این كپی برداری به این عمل غیر قانونی خود اعتراف كرد. بسیاری از شركت های طراح و سایر كاربران اینترنتی انجمن های وب متنوع از قبیل AppleForum در طی دو هفته اخیر از این عمل شركت سامسونگ ابراز نارضایتی كردند.
فروش این گوشی ها ی جدید كه از ماه آوریل آغاز شده است دارای آیكون گرافیكی شبیه به IMAC شركت اپل بوده است. این تولیدات دارای صفحه یادداشتی به همراه مداد ویژه آن می باشد.
سامسونگ علاوه بر این، آیكون دیگری را نیز از شركت مایكروسافت كپی كرده است و مرد دایره مانند سبز و آبی آن نیز كه علامت مسنجر MSN است در این طرح جدید به كار برده شده است.
مسئولین همچنین اعلام داشتند هنوز مشخص نشده است كه آیكون های كپی شده توسط چه كسی و چگونه صورت گرفته است.
این تلفن های همراه دارای قطر 9/13 میلیمتری بوده همچنین دارای دوربین های 3/1 مگاپیكسلی و سیستم پخش MP3 می باشد. گفتنی است، این تلفن همراه مجهر به بلوتوث و هد ست بی سیم نیز می باشد.
Mani_Borna is offline      
سه شنبه 1/5/1387 - 10:50
کامپیوتر و اینترنت
به‌كمك جدیدترین سرویس ارایه‌شده ازسوی یك اپراتور تلفن همراه در فیلیپین، مشتركان امكان مشاهده‌ی چهره‌ی فردی را كه با وی در حال صحبت هستند، خواهند داشت.
اپراتور Globe Telecom در فیلیپین سرویس جدیدی را راه‌اندازی كرده است كه به مشتركان این امكان را می‌دهد تا حین گفت‌وگو با تلفن همراه، چهره‌ی فرد مخاطب را نیز ببینند. این سرویس هم برای مشتركانی كه از پیش هزینه را پرداخته و هم برای آن‌هایی كه ماهانه هزینه پرداخت می‌كنند، قابل دسترسی است.
مقامات این اپراتور فیلیپینی اعلام كردند كه به منظور رقابت با دیگر اپراتورهای جهانی، هزینه‌ی این سرویس پیشرفته برابر با سرویس‌های voice call و دانلود اطلاعات خواهد بود.
به گفته‌ی آن‌ها، طی روز‌های آ‌ینده این سرویس به خارج از كشور نیز گسترش خواهد یافت و مشتركان خواهند توانست تا چهره‌ی افراد را از آن سوی آن‌ها مشاهد كنند.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:50
کامپیوتر و اینترنت
در تاریخ 15 ژوئن سال 2004 شرکت امنیتی فنلاندی F-Secure از انتشار اولین بدافزار تلفن همراه خبر داد که از فن آوری بی سیم بلوتوث برای انتقال خود به دیگر گوشی ها استفاده می کرد.
این روزها تقریبا 4سال از پیدایش اولین ویروس تلفن همراه می گذرد.
در تاریخ 15 ژوئن سال 2004 شرکت امنیتی فنلاندی F-Secure از انتشار اولین بدافزار تلفن همراه خبر داد که از فن آوری بی سیم بلوتوث برای انتقال خود به دیگر گوشی ها استفاده می کرد. این ویروس تنها گوشی های مجهز به سیستم عامل Symbian سری 60 را آلوده می کرد.
از آن زمان تا کنون بیش از 200 نوع ویروس مختلف تلفن همراه شناسایی شده اند که اکثر آنها نسخه های تکامل یافته ویروس Cabir هستند.
کارشناسان می گویند در صورت ادامه این روند و عدم افزایش امکانات امنیتی تلفن های همراه وضعیت حتی از وضعیت امنیتی رایانه های شخصی هم بدتر خواهد شد.
آنان می گویند ویروس های آینده تلفن همراه با هدف اخاذی، کلاه برداری و خالی کردن حسابهای بانکی مردم نوشته خواهند شد، به خصوص که استفاده از تلفن همراه برای انجام پرداخت های الکترونیک و رسیدگی به امور مالی و بانکی هم رو به افزایش است.
آنان از اپراتورها و شرکت های امنیتی خواسته اند هر چه سریعتر برای مقابله با این مشکل تمهیداتی اتخاذ کنند. متخصصان مسائل امنیتی به مردم عادی هم توصیه می کنند قابلیت بلوتوث گوشی خود را جز در صورت نیاز فعال نکنند و هر پیام MMS یا SMS را باز نکنند و بر روی لینکهای اینترنتی موجود در آنها کلیک نکنند.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:50
کامپیوتر و اینترنت
شرکت نرم افزاری اپرا مرورگر جدیدی موسوم به Opera Mobile 8.60 را برای استفاده در گوشی های مجهز به سیستم عامل Symbian سری 60 عرضه کرده است.
رابط کاربری مرورگر جدید منطبق بر نیازهای کاربران تلفن همراه و سازگار با صفحات نمایشگر کوچک آنهاست.
این مرورگر از قابلیتهایی مانند تکمیل خودکار آدرس های اینترنتی، page toggling و smooth scrolling برخوردار است.
مرورگر یاد شده قابل نصب بر روی گوشی های 3250, N91, N80, N71, E60, E61 و E71 نوکیاست واطلاعات بیشتر در مورد آن در آدرس http://www.opera.com/products/mobile/products/s60 موجود است.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:49
کامپیوتر و اینترنت
یک شرکت اپراتور تلفن همراه با ارایه سرویسی با عنوان " تلفن غذای من" به کاربرانش این امکان را می دهد که با ارسال عکس غذهای خود از طریق تلفن همراه به یک متخصص تغذیه، توصیه های لاغری دریافت کنند.
این تازه ترین شیوه لاغری در جهانی محسوب می شود که پراز توصیه ها و روش های مختلف در زمینه کاهش اضافه وزن افراد است.
بر این اساس کاربران می توانند عکس غذاهایی را که میخواهند میل کنند توسط این سرویس ارسال کرده و پس از تجزیه و تحلیل و در صورت کسب اجازه و همراه با توصیه متخصص تغذیه آن را مصرف کنند.
هزینه این سرویس برای یک ماه 9.99 دلار اعلام شده که به همراه توصیه های متخصص تغذیه از طریق ویدیو ارایه تکمیل می شود.
به گفته مسئولان شرکت اسپرینت این سرویس سبک جدیدی از زندگی برای کسانی است که می خواهند غذای سالم میل کنند و وضعیت سلامتی داشته باشند.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:49
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته