• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 5607
تعداد نظرات : 449
زمان آخرین مطلب : 6015روز قبل
دعا و زیارت

 

امام حسین (ع) :

مصیبت و گرفتاری شما از همه مردم بیشتر است ، زیرا مقام و مسند دانشمندان - اگر بفهمید ( یا بنابر فرض این كه لیاقت آن را داشته باشید ) - از دست شما گرفته شده است و این مصیبتها بدان جهت است كه رتق و فتق امور و اجرای احكام باید به دست دانشمندان خداشناسی باشد كه بر حلال و حرام خدا امینند. اما این مقام و منزلت از شما گرفته شده ، بدان جهت كه شما از حق كناره گیری كردید و با وجود دلیلهای آشكار و واضح در سنت پیغمبر اختلاف كردید. اگر شما در برابر آزار و اذیت صبر و مقاومت می كردید و رنج و سختی را در راه خدا به جان می خریدید، امور الهی در دست شما قرار می گرفت و منشأ و مرجع آنها شما بودید. ولی شما ستمكاران را بر مقام خود مسلط كردید و امور الهی را به دست آنها سپردید، در حالی كه آنان به شبهات عمل می كنند و شهوترانی را پیشه خود قرار داده اند. و آنچه موجب قدرت ستمكاران در این امور شده ، فرار شما از مرگ و دلخوشی به این زندگی ناپایدار است ...

و أنتم أعظم الناس مصیبة لما غلبتم علیه من منازل العلماء لو كنتم تشعرون (تسعون ) ذلك بأن مجاری الأمور و الأحكام علی أیدی العلماء بالله الأمناء علی حلاله وحرامه فأنتم المسلوبون تلك المنزلة و ما سلبتم ذلك إلا بتفرقكم عن الحق و اختلافكم فی السنة بعد البینة الواضحة، و لو صبرتم علی الأذی و تحملتم المؤونة فی ذات الله ، كانت أمور الله علیكم ترد و عنكم تصدر و إلیكم ترجع ، ولكنكم مكنتم الظلمة من منزلتكم ، و اسلمتم أمور الله فی أیدیهم یعملون بالشبهات ، و یسیرون فی الشهوات ، سلطهم علی ذلك فراركم من الموت ، و إعجابكم بالحیاة التی هی مفارقتكم ...

تحف العقول ، ص 238

چهارشنبه 19/10/1386 - 8:58
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 كسی كه برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را به مردم وا می گذارد.

من طلب رضی الناس بسخط الله وكله الله إلی الناس .

بحار الانوار، ج 78، ص 126

چهارشنبه 19/10/1386 - 8:58
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 بترس از ستم كردن بر كسی كه به جز خدا یاوری ندارد.

إیاك و ظلم من لا یجد علیك ناصرا إلا الله جل وعز.

چهارشنبه 19/10/1386 - 8:57
دعا و زیارت
 

بدرقه محرم

 

اشك در چشمان آسمان حلقه زده است . سال‏هاست زمین بغض خود را فرو مى‏خورد و درونش پر از آتش است . فقط تلنگرى دیگر باعث فوران این بغض فروخورده خواهد شد . فراتش از شرم به سرعت مى‏دود تا نگاهش به نگاه علقمه گره نخورد و هرآنچه در ساحل دیده فراموش كند . هنوز بوى دود از خاطره بیابان به مشام مى‏رسد .

سه شنبه 18/10/1386 - 9:55
دعا و زیارت
 

. من محرم را با نام و یاد تو عاشقم یا حسین! من شربت گواراى محرم را به یاد لب‏هاى تشنه‏ى عباست مى‏نوشم و سینه‏زدن‏هایش را به یاد چهره‏ى سیلى خورده‏ى نوگل محبوبت رقیه دوست دارم . مرا مهمان لحظه‏هاى نینوا كن یا حسین . . .

سه شنبه 18/10/1386 - 9:55
دعا و زیارت
 

آه از آن غربت و بى‏كسى، آه از آن پیكر بى‏سر، از زینب بى‏برادر و از نرگسان تشنه لب نینوا .

سه شنبه 18/10/1386 - 9:54
دعا و زیارت
 

دل به بدرقه محرم مى‏آید!

ظهرها خورشید از بهت، خیره خیره به زمین مى‏نگرد . انگار بعد از این سال‏ها هنوز روز واقعه را باور نكرده است . عصر كه مى‏شود آن‏قدر تلخ نگاهش را از روى زمین بر مى‏دارد كه اندوهش در هواى غروب منتشر مى‏شود . این‏جا هر روزش روز واقعه است . این‏جا هنوز گوش بیابان از نداى «هل من ناصر ینصرونى‏» زنگ مى‏زند و پشت زمین «انكر ظهرى‏» تیر مى‏كشد . در شیار ذهن هر نخل بر ساحل علقمه صداى فریاد «یا اخا ادرك اخا» حك شده است . این خاك هنوز بوى یاس مى‏دهد . گوش هنوز در حسرت شنیدن آخرین «لاحول ولا قوة الا بالله‏» وامانده است . به هركجا بنگرى تكثیر «هیهات من الذله‏» را در ذرات وجود حس خواهى كرد .

سه شنبه 18/10/1386 - 9:54
دعا و زیارت
حسین جان! نمى‏دانم خنجر كدامین كینه، قلب عزیزى را شكافته است كه آسمان چنین مى‏گرید . نمى‏دانم دستان كدامین بغض، گلوى نازك گل را شكافت و غربت كدامین خیال، اندیشه‏ام را ربود و مرا به نینوا برد; آن‏جا كه دخترى سر بر شانه‏هاى نسیم گریه مى‏كرد
سه شنبه 18/10/1386 - 9:53
دعا و زیارت
 

مى‏خواهم از گذرگاه تیر حادثه‏ها بگذرم و نگاه خونبار شقایق را ببینم و به یاد غربت زینب و ناله‏هاى رقیه سكوت شب را بشكنم .

سه شنبه 18/10/1386 - 9:52
دعا و زیارت
 

حضرت امام حسین (ع)

«... . خروج من از مدینه نه به خاطر سركشى و هوسرانى و نه براى افساد در جامعه و ستمگرى است، بلكه هدف من از قیام، اصلاح امور امت جدم رسول الله صلى الله علیه و آله و امر به معروف و نهى از منكر و زنده كردن سیره جدم رسول خدا صلى الله علیه و آله و پدرم على بن ابیطالب علیه السلام مى‏باشد ...»

سه شنبه 18/10/1386 - 9:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته