• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1009
تعداد نظرات : 155
زمان آخرین مطلب : 5303روز قبل
بیماری ها

اهدای خون بهترین جایگزین علمی برای حجامت است

دکتر مسعود امینیعضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خونگیری به روش علمی و امروزی را جایگزین مناسبی برای حجامت تلقی کرد.
دکتر مسعود امینی با اشاره به اینکه حجامت در طب امروز جایگاه خاصی ندارد و خونگیری به شکل علمی، می تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد، گفت: بر همین اساس، بهتر است دامن جامعه از شائبه پرهیز از علم پاک بماند.

وی در عین حال تصریح کرد: حجامت اگر به معنای امروزی، آن طور که در علم روز و به شکل علمی اتفاق می افتد، با محاسبه وضعیت جسمی فرد خون دهنده و به صورت کاملا ضد عفونی و مصون ماندن از انتقال هر گونه بیماری باشد، قابل قبول است و اگر غیر از این باشد و بخواهیم آن را تقدیس بکنیم، کار دقیقی نکرده ایم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تغییر شکل بسیاری از روشهای درمانی و طبابت در جهان امروز، اظهار داشت: روش غیر علمی خونگیری که بر اساس باورهای مردم باشد و بخواهد از این طریق کسب درآمد ایجاد کند و به آن صبغه مذهبی نیز بدهیم، کار شایسته ای نیست.

امینی افزود: هر زمان تحقیقات علمی در زمینه حجامت اثبات شد که می تواند روش خاصی از درمان به این صورت انجام شود، تعصب خاصی نداریم و می پذیریم.
 

خبرگزاری مهر

يکشنبه 28/5/1386 - 13:49
سياست

پس از شهریور 1320 که محمدرضا پهلوی در سایه حمایت های کشورهای اشغال کننده ایران بخصوص انگلستان به قدرت رسید، تلاش زیادی را برای جلب حمایت های گسترده امریکا شروع کرد.

امریکا هم با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در همسایگی شوروی و منطقه خاورمیانه، شریک و هم پیمان پیر استعمار شد تا دولت ملی دکتر مصدق را سرنگون کنند. امریکا با ملی شدن صنعت نفت در ایران به دلیل آن که الگویی برای دیگر کشورهای جهان سوم خواهد شد نیز مخالفت کرد.

کودتای 28 مرداد را باید سرآغاز نهادینه شدن دخالت آشکار و دراز مدت امریکا در امور ایران برشمرد. کودتای امریکایی 28 مرداد 1332 با برنامه ریزی و هدایت مستقیم امریکا به راه افتاد و شاه فراری را دوباره به قدرت بازگرداند.

مثلث شوم امریکا، انگلیس و لمپن های داخلی چون شعبان جعفری مشهور به شعبان بی مخ ، کودتا را رهبری و عملیاتی کردند که در سالیان اخیر برخی مقامات رسمی استکباری ناچار به این دخالت آشکار و سرنگونی دولت مصدق اعتراف کردند.

از سوی دیگر، ساختار سیاسی دولت پهلوی بر چند پایه استوار بود: شاه، دربار، ساواک، ارتش، احزاب وابسته، وابستگی به نفت از نظر اقتصادی، باستان گرایی ناسیونالیستی شاهنشاهی و از همه مهمتر وابستگی به امریکا از نظر سیاسی. این وابستگی به امریکا پس از کودتای 28مرداد شرایط بس ویژه ای را برای دو طرف (امریکا- شاه) فراهم کرد، شاه با تأسیس بنیاد پهلوی به صورت بزرگ ترین و سرنوشت سازترین سازمان مالی - اقتصادی تمامی ثروت ملی را در اختیار گرفت.

اما این همه دستاوردهای کودتا برای شاه دوباره به قدرت برگشته نبود. بازسازی و تقویت ارتش، ایجاد ساواک و سرکوبی مخالفان را باید از مهمترین پیامدهای کودتای امریکایی 28مرداد برشمرد. اعدام ها، تبعیدها و حبس های دسته جمعی آغاز شد.

شهید نواب صفوی، رهبر فداییان اسلام و 3 تن از یارانش به اعدام محکوم شدند. آیت الله کاشانی، رهبر نهضت ملی شدن نفت از چند قدمی اعدام به دلیل تلاش مراجع تقلید به زندان محکوم شد. اقتصاد کشور به رغم کمکهای خارجی و درآمد نفت رو به وخامت گذاشت.

فساد حاکم بر نظام سیاسی و روند شتابان وابستگی شاه و دربار به امریکا و بیگانگان اصلی ترین عامل ناکارآمدی دولت و انباشت مشکلات اقتصادی کشور شد.

در دهه 30 پس از کودتا و بعد از آن تا پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم دیکتاتور، مستبد و وابسته محمدرضا پهلوی «خفقان و استبداد»ی را حاکم کرد که امریکا برای برون رفت رژیم وابسته شاه «حقوق بشر و دفاع از حقوق زندانیان سیاسی» را به عنوان پوستی ظاهر فریب برای خود قرار داد.

امریکا نیز در سایه قدرت بازگردانده شده از کودتای 28مرداد، ایران را به «حیاط خلوت» خود تبدیل کرد. واگذاری نقش ژاندارمی در منطقه خلیج فارس و دفاع از منافع امریکا تنها یکی از مطالبات رژیم مداخله گر ایالات متحده از شاه بود.
 
شاه در قبال بازگشت مجدد به قدرت باید تاوان فراوانی را به امریکا می داد؛ ایجاد نوعی سپر دفاعی در برابر شوروی با الحاق ایران به پیمان سنتو، اجرای اصلاحات ارضی امریکایی که به نابودی کشاورزی ایران منجر شد، لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی با حذف اسلام از شرایط انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان و نیز حذف سوگند به قرآن مجید، طرح کاپیتولاسیون (مصونیت مستشاران امریکایی در ایران)، سرکوب قیام اسلامی و مردمی 15خرداد و تبعید حضرت امام خمینی (ره) به مدت 15سال به عراق، سرکوب شدید مخالفان داخلی توسط رژیم شاه و پر کردن زندان ها از زندانیان سیاسی، گسترش و نهادینه شدن فساد در دربار و خاندان سلطنتی به دلیل تشدید وابستگی به امریکا بخشی از خوش خدمتی و اثبات نوکری شاه به امریکا محسوب می شود.

با کمال مسرت و خوشوقتی از آن سالهای سرشکستگی و مستعمره بودن بیش از 3 دهه گذشته است و امروز ایران اسلامی به عنوان نماد واقعی استقلال و آزادی در جهان محسوب می شود و این مهم در سایه انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام خمینی (ره) در 22بهمن 1357تحقق یافت. انقلابی که به نام «خدا» با تکیه بر اسلام ، رهبری حضرت امام خمینی (ره ) و مشارکت گسترده مردم به پیروزی رسید و استقلال خواهی و بیگانه ستیزی را عملا به نمایش گذاشت.

انقلابی که ابهت پوشالی و هیمنه کاغذی امریکا را نشانه رفت و درس آزادی و آزادگی را به محرومان و مستضعفان جهان داد.

بی شک از کودتای 28 مرداد 32 درسها و عبرتهای فراوانی را می توان گرفت و در این میان 3 پیام برای نسل جوان و جستجوگر حقایق، بسیار مهم است.

نخست آگاهی از نقش روحانیت متعهد و مبارز در ایجاد و هدایت جنبش های اسلامی و مردمی است. نقش بارز آیت الله کاشانی در نهضت ملی شدن نفت و هشدارهای به موقع او در خصوص شکل گیری کودتا و بی توجهی ملیون و عواقب خسران باری که برای ملت ایران در تاریخ بر جای گذاشت، یک آموزه بزرگ است.

دوم فرجام کودتاگران و حامیان آنهاست که سقوط و زوال را در پی دارد. نابودی دیکتاتورهای تاریخ چون شاه و صدام، گواهی روشن براین مدعاست.

و بالاخره آن که استکبار بداند با تجاوز، دخالت و لشکرکشی نه تنها به اهداف نامشروع خود دست نمی یازد، بلکه موجبات بیداری، خیزش و همبستگی ملل محروم و مبارز جهان را فراهم می سازد؛ عراق و افغانستان گویای این وضعیت است.


الف - علی دارابی

يکشنبه 28/5/1386 - 13:41
آموزش و تحقيقات

تهيه يک کيلو گوشت گاو، هوا را به اندازه حرکت يک خودرو به مسافت 250 کيلومتر آلوده مي کند. اين نتايج که در تحقيقات دانشمندان ژاپني حاصل شد، نشان مي دهد اين حيوانات هنگام هضم غذا، گاز متان توليد مي کنند. اين گاز از آلاينده هاي محيطزيست به شمار مي آيد.
براساس اين تحقيقات، غذاهاي گياهي به حفظ سلامت آب و هوا کمک مي کند و مصرف کنندگان اين نوع غذاها، دي اکسيدکربن (CO2) کمتري را نسبت به گوشتخواران توليد مي کنند.
مطالعات نشان مي دهد غذاهاي گوشتي منجر به توليد 1.28 تن دي اکسيدکربن در سال مي شوند، در حالي که غذاهاي گياهي کمتر از يک تن دي اکسيدکربن توليد مي کنند. دانشمندان ژاپني به منظور بررسي دقيق تر اين مسئله، گاوها را از زمان تولد تا ذبح تحت نظر گرفتند.
براساس اين بررسي ها مشخص شد که گاوها در طول زندگيشان به ازاي هر کيلوگرم گوشت، گاز گلخانه اي توليد مي کنند که ميزان آن مطابق 36 کيلوگرم گاز دي اکسيدکربن است. قسمت اعظم اين گاز از متان تشکيل شده است که از حيوان هنگام هضم غذا آزاد مي شود و اين مقدار معادل حرکت خودرو به مسافت 250 کيلومتر است ؛ همچنين پهن توليد شده توسط اين حيوان به دليل رهايي در زمين و آب از آلاينده هاي محيطزيست به شمار مي آيد. البته واضح و مبرهن است که ميزان آلودگي بالاتر از نتايج مطالعات است، زيرا آلودگي ناشي از حمل ونقل اين گوشتها در اين تحقيق به وسيله دانشمندان ناديده گرفته شده است.
همچنين در اين تحقيقات مشخص شد چنانچه گاوهاي ماده به فواصل زماني کوتاه بچه دار شوند، توليد اين گاز به وسيله آنها 6 درصد کاهش مي يابد. تحقيقاتي ديگر که به وسيله دانشمندان سوئدي انجام شده، نشان مي دهد چنانچه اين حيوان از مراتع به جاي علوفه هاي پروتئين دار تغذيه کند، 40 درصد گاز کمتري توليد مي کنند. بررسي هاي دانشمندان بيانگر آن است که بيش از نيمي از گازهاي گلخانه اي کشورهايي همچون نيوزلند به وسيله دامها توليد مي شود.

 

مترجم: فرناز محمدي پور
منبع: اشپيگل

يکشنبه 28/5/1386 - 13:28
دانستنی های علمی

اينجا يك سؤال مطرح است كه اصلا معنی « كامل » چيست ؟ (بعضی چيزها خيلی واضح است ولی وقتی انسان دقت می‏كند، می‏بيند اين‏ واضح، بيشتر از خيلی مشكلها احتياج به توضيح دارد.) انسان‏ كامل يعنی چه ؟
در زبان عربی دو كلمه نزديك به يكديگر نه عين يكديگر داريم و ضد اين‏ دو كلمه يك كلمه است، يعنی آن كلمه گاهی در ضد اين به كار می‏رود و گاهی در ضد آن. در فارسی حتی خود آن دو كلمه را هم نداريم ، يعنی به جای‏ آن دو كلمه، فقط يك كلمه داريم، آن دو كلمه عربی يكی « كمال » است و ديگری « تمام ». گاهی در عربی " كامل " گفته می‏شود و گاهی « تام » و در مقابل هر دو « ناقص » گفته می‏شود، [ چنانكه در فارسی اينچنين‏ می‏گوئيم : ] اين كامل است و آن ناقص، اين تام است، تمام است و آن‏ ديگری ناقص.
در يك آيه از قرآن هر دو كلمه آمده است : " « اليوم اكملت لكم دينكم و اتممت عليكم نعمتی »" (سوره مائده ، آيه  3) [ امروز ] دين شما را برايتان‏ كامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام كردم. نفرمود : اتممت [ عليكم ]
دينكم "، و همچنين نفرمود : ( اكملت لكم نعمتی )، می‏گويند اگر چنين‏ گفته بود از نظر دستور زبان عربی درست نبود. حال فرق اين دو كلمه چيست‏ ؟
" تمام " برای يك شی‏ء در جایی گفته می‏شود كه همه آنچه برای اصل وجود آن لازم است، به وجود آمده باشد، يعنی اگر بعضی از آن چيزها به وجود نيامده باشد، اين شی‏ء در ماهيت خودش ناقص است، [ به طوری كه ] می‏توان گفت كه وجودش كسر برمی‏دارد نصفش موجود است، ثلثش موجود است، دو ثلثش موجود است، و از اين‏
قبيل. مثلا ساختمان يك مسجد كه بر اساس يك نقشه ساخته می‏شود احتياج به‏
يك تالار دارد، تالار هم احتياج به ديوار و سقف و درب و شيشه و [ ملزومات ديگر ] دارد. وقتی همه آن چيزهايی كه اين ساختمان احتياج دارد كه اگر آنها نباشد، نمی‏توان از ساختمان استفاده كرد. فراهم شد، می‏گويند : ساختمان تمام شد. برای نقطه مقابل اين كلمه، كلمه ناقص را بكار می‏بريم. اما كمال در جایی است كه يك شی‏ء بعد از آنكه " تمام " هست‏، باز درجه بالاتری هم می‏تواند داشته باشد و از آن درجه بالاتر، درجه‏ بالاتر ديگری هم می‏تواند داشته باشد. اگر اين كمال برای شی‏ء نباشد باز خود شی‏ء هست، ولی [ با داشتن اين كمال ]، يك پله بالاتر رفته است.
كمال را در جهت عمودی بيان می‏كنند و تمام را در جهت افقی. وقتی شی‏ء در جهت افقی به نهايت وحد آخر خود برسد، می‏گويند تمام شد، و زمانی كه‏ شی‏ء در جهت عمودی [ بالا رود ]، می‏گويند كمال [ يافت ]. اگر می‏گويند : " عقل فلان كس كامل شده است " يعنی قبلا هم عقل داشته، اما عقلش يك‏ درجه بالاتر آمده است، " علم فلان كس كامل شده است " يعنی قبلا هم علم‏ داشت و از آن استفاده می‏كرد ولی [ اكنون ] علمش يك درجه كمالی را پيموده است. پس يك انسان تمام داريم كه در مقابل انسانی است كه از نظر افقی ناتمام است، يعنی اصلا نيمه انسان است، كسر انسان است، مثلا ثلث يا دو ثلث انسان است و به هر حال، انسان تمام نيست، و انسان‏ ديگری هم داريم كه انسان تمام هست ولی انسان تمام، می‏تواند كامل باشد، كاملتر باشد و از آن هم كاملتر باشد، تا به آن حد نهایی نهایی كه انسانی از آن بالاتر وجود ندارد [ برسد ] كه‏ او را " انسان كامل كامل " كه حد اعلای انسان است می‏ناميم.    

            

       انسان كامل
متفكر شهيد استاد مرتضی مطهری  

يکشنبه 28/5/1386 - 13:16
اخبار

مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران گفت: شهرداري تهران ازاين پس در روكش معابر پايتخت از آسفالت‌هاي رنگي استفاده مي‌كند.

"سيدمسعود نصرآزاداني"روز یکشنبه با اشاره به تلاش متخصصان دانشگاه علم و صنعت و همكاري شهرداري تهران در دستيابي به دانش فني ساخت آسفالت رنگي، تصريح كرد:اين براي نخستين بار است كه در كشور آسفالت رنگي توليد مي‌شود.

وي ادامه داد : اين دانش كه هم‌اكنون در حد آزمايشگاهي است، بزودي در بعد ترافيكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

وي با بيان اينكه با استفاده از فناوري روز آسفالت‌هايي به رنگ قرمز سبز و ساير رنگ‌هاي كارآمد در بعد ترافيكي توليد خواهد شد، افزود:آسفالت گرم رنگي تنها به‌ روش متخصصان ايراني توليدشده كه اين شيوه منحصر به فرد است.

نصرآزاداني اظهار داشت : به دنبال آن هستيم كه اين محصول را به توليد انبوه برسانيم و در اين بخش نيازمند همكاري بخش‌هاي علمي كشور هستيم.

مديرعامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران درادامه بابيان اينكه آسفالت مصرفي در معابر شهري پايتخت با نظارت متخصصان قير و آسفالت توليد و مصرف مي‌شود، گفت:باتوجه به همكاري شهرداري تهران و دانشگاه علم و صنعت، متخصصان آسفالت كشور باحضور در كارخانه‌هاي توليد آسفالت در اطراف تهران به نظارت كيفي در توليد اين محصول مي‌پردازند.

وي افزود: عمر آسفالت در شهر تهران به دليل استفاده ازمصالح نامرغوب، روش نامطلوب گرم كردن آسفالت، عوامل اجرايي نامناسب و نبود آزمايشگاه در كارخانه‌هاي توليد آسفالت، بسيار كوتاه بود، اما با توجه به حساسيت‌هاي شهرداري بر اين موضوع، تا پنج سال افزايش پيدا كرده است.


 ایرنا

يکشنبه 28/5/1386 - 13:6
ورزش و تحرک

شجاعي در راه مونيخ تصادف كرده بود

مسعود شجاعی سلیمانیلژيونر ايراني باشگاه شارجه كه ساعاتي پيش از حركت تيمش به سوي فرودگاه نورنبرگ ناپديد شده بود روز گذشته وارد امارات شد. يكي از نزديكان شجاعي در اين خصوص مدعي شد كه وي در اتوبان نورنبرگ – مونيخ تصادف كرده بود ، وسائل خودش را گم كرد و پس از چند ساعت سرگرداني توانست به نورنبرگ بازگردد در حالي كه كاروان باشگاه شارجه از آلمان خارج شده بود!
روز گذشته (شنبه) مقامات شارجه مدعي شده بودند هافبك ايراني با بي انضباطي بدون هماهنگي اردوي اين تيم را ترك كرده و جست و جوي پليس آلمان براي يافتن او هم بي نتيجه بوده است و بالاخره شجاعي وارد امارات شد در حالي كه مدعي است به دليل يك حادثه رانندگي نتوانست تيمش را در بازگشت به شارجه همراهي كند.
بر اين اساس مسعود شجاعي جهت تهيه برخي لوازم ورزشي نورنبرگ را به مقصد مونيخ ترك كرده بود كه با يك حادثه رانندگي در اين اتوبان وسائلش را گم كرد و پس از ساعت ها توانست با دوستانش در امارات تماس حاصل كند.شجاعي حتي موفق به برقراري تماس با مدير برنامه هايش در آلمان نشد و مسئولان باشگاه شارجه را نيز نمي توانست پيدا كند.
پيش از اين گفته مي شد اين بازيكن جهت حضور در تمرينات يك تيم آلمان و خصوصا وولفسبورگ از اردوي شارجه خارج شده و اين باشگاه هم از وي به فيفا شكايت كرده بود اما شجاعي كه يك سال ديگر با تيم اماراتي قرارداد دارد از امروز در تمرينات شارجه حضور پيدا مي كند.

 

خبرگزاری فوتبال ایران

يکشنبه 28/5/1386 - 12:23
دعا و زیارت

 

در ميدان هفت تير اولين مسجد مدرن ايران هنوز خودنمايی می كند. ساختمان مسجد الجواد(ع) توسط مهندس ابراهيمی طراحی و ساخته شده و اولين مسجد مدرن ايرانی است.

ساختمان مسجد از دو بخش شبستان و سالن سخنرانی تشكيل شده است. سالن سخنرانی اين مسجد دو طبقه است، شبستان به صورت مخروطی از اضلاع متقاطع تشكيل شده كه از رأس به طرف قائده پهن تر می شود.

در زير زمين مسجد كتابخانه و بالای آن مؤسسه تعاونی امام خمينی(ره) قرار دارد. زمين اين مسجد حدود 1500 متر مربع مساحت دارد. نخستين امام جماعت اين مسجد آيت الله آقا سيد رضا زنجانی بود كه به دليل كهولت سن آيت الله شهيد مطهری بعد از ايشان از سال 49 تا 51 در مسجد نماز خواندند. در مبارزات دهه 40 به از بستن مسجد جاويد پايگاه مبارزان انقلابی به مسجد الجواد(ع) انتقال پيدا كرد و بيشتر جلسات در آنجا برگزار می شد تا اينكه به دستور مستقيم شاه مسجد الجواد(ع) هم تعطيل شد. بعد از تعطيلی، مسجد الجواد(ع) تا سال 68 رونق خود را از دست داد و با آمدن حجت الاسلام والمسلمين علی اكبر آشتيانی و راه اندازی كانون فرهنگی و كتابخانه دوباره اين مسجد رونق سابق خود را به دست آورد.


ایکنا

يکشنبه 28/5/1386 - 12:9
ورزش و تحرک

خداداد عزيزي با پيراهن شماره 11 تيم منتخب خراسان رضوي و با بازوبند كاپيتاني اين تيم در رقابت‌هاي المپياد ايرانيان پا به توپ شد.

خداداد عزیزی

خداداد عزيزي پس از دو سال دوري از ميادين فوتبال بالاخره روز گذشته (شنبه) با پيراهن شماره 11 منتخب خراسان رضوي مقابل گلستان پا به توپ شد تا تماشاگران مشهدي بار ديگر شاهد هنرنمايي اسطوره فوتبال شهر خود باشند. خداداد در طول اين ديدار 90 دقيقه كامل به بازي پرداخت و با انجام تكنيك‌هاي منحصر به فرد خود بارها تماشاگران مشهدي حاضر در استاديوم تختي را به تشويق واداشت.

خداداد عزيزي در همين رابطه گفت: بسيار خوشحالم كه پس از دو سال دوري مجددا فوتبال بازي مي‌كنم و فكر مي‌كنم يكي از دلايل سنگين بودن بدنم نيز به همين خاطر بود كه رفته رفته بهتر خواهد شد.

وي افزود: از بازي در رقابت‌هاي المپياد ايرانيان لذت بردم و پوشيدن پيراهن خراسان رضوي زادگاه خود را افتخار مي‌دانم و به آن مي‌بالم.

گفتني است گل‌هاي خراسان رضوي را در اين ديدار رضايي و سهيمي به ثمر رساندند.

 ایپنا

يکشنبه 28/5/1386 - 12:2
ورزش و تحرک

منچستر یونایتد : شیاطین سرخلیورپول

شايد تا حالا فكر مى كرديد كه فقط بازيكنان داراى اسامى مستعار هستند اما كاملاً در اشتباه بوده ايد چون باشگاه ها نيز مى توانند داراى نام هايى غير از نام واقعى خود باشند! اين نام ها برخى اوقات حتى از نام هاى واقعى نيز محبوب تر و پر كاربردتر هستند؛ به گونه اى كه جايگزين اسامى واقعى مى شوند. اسامى مستعار مى توانند خنده دار و مضحك و يا توهين آميز و غير مؤدبانه باشند. اكثر اوقات، اين تماشاگران يك تيم و يا هواداران تيم مقابل هستند كه اين نام ها را مى سازند. آنها براى اين كار از اسامى حيوانات، رنگ پيراهن تيم ها، اسامى مناطق و نواحى مختلف و مواردى از اين قبيل استفاده مى كنند. براى آشنايى شما با اسامى و القاب مورد استفاده در فوتبال باشگاهى و ملى اروپا، پاره اى از اين اسامى را ارائه مى كنيم.
آلمان
اف.سى هاليوود: بايرن مونيخ
كره اسب ها: بروسيا دورتموند
شياطين سرخ: كايزرسلاترن
بزها: كلن
شيرها: مونيخ ۱۸۶۰
معدنچى ها: شالكه ۰۴
فرانسه
خروس ها: تيم ملى فوتبال فرانسه
قنارى ها: نانت
شيرها: ليون
پسرها: مارسى
شاهزاده ها: موناكو
عقاب ها: نيس
لك لك ها: استراسبورگ
اسپانيا
بارسا: بارسلونا
كهكشانى ها، اشباح: رئال مادريد
شيرها: آتلتيكو بيلبائو
پرنده هاى عاشق: اسپانيول
خفاش ها: كاستلون
پسران ماتريس: آتلتيكو مادريد
آشوبگران: تيم ملى فوتبال اسپانيا
هلند
پسران خوب: آژاكس آمستردام
موش هاى صحرايى: بردا
كشاورزان با كلاس: گراف شاپ
نارنجى پوشان: تيم ملى فوتبال هلند
پرتغال
عقاب ها: بنفيكا ليسبون
اژدها ها: پورتو
شيرها: اسپورتينگ ليسبون
رومانى
گرگ هاى قرمز: دينامو بخارست
آسمان پر ستاره: استوا بخارست
۳ رنگى ها: تيم ملى فوتبال رومانى
تركيه
عقاب هاى سياه: بشيكتاش
قنارى ها: فنرباغچه
شيرها: گالاتاسراى
انگلستان
گربه هاى سياه: ساندرلند
بد ذات ها: آستون ويلا
كنار رودى ها: بلكبرن روورز
آواره ها: بولتون واندررز
دلاوران: چارلتون آتلتيك
بازنشسته ها: چلسى
آب نبات سازها: اورتون
كلبه نشين ها: فولهام
قرمزها: ليورپول، ناتينگهام فارست
آبى هاى آسمانى: منچسترسيتى
بورو: ميدلزبرو
سياه و سفيدها، كلاغ ها: نيوكاسل يونايتد
سفيدهاى زنبقى: تاتنهام هاتسپرز
توپچى هاى لندن: آرسنال
زنبورهاى سرخ: واتفورد
چكش ها: وستهام يونايتد
بيسكويت سازها: ردينگ
بچه هاى تخس: بارنزلى
آبى ها: بيرمنگام سيتى
پرنده هاى آبى: كارديف سيتى
عقاب ها: كريستال پالاس
ببرها: هال سيتى
تراكتورسازان: ايپسويچ
سفيدها: ليدز يونايتد
روباه ها: لسترسيتى
كلاه دوزها: لوتون تاون
قنارى ها: نورويچ سيتى
جغدها: شفيلد ونزدى
پرهيزكاران: ساوتهمپتون
كوزه گران: استوك سيتى
گرگ ها: ولورهمپتون
نارنجى پوشان: بلكپول
خروس جنگى ها: برادفورد سيتى
زنبور ها: برنت فورد
سينه سرخ ها: بريستول سيتى
ارواح: چستر فيلد
وايكينگ ها: دونكاستر
شيرها: ميلوال
سگ هاى شكارى: هادرز فيلد تاون
پينه دوزها: نورثهمپتون
آسيابان ها: روترهام يونايتد
قوها: سوانسى سيتى
تبعيد شدگان: چسترسيتى
دزدان دريايى: بريستول روورز
دريانوردان: گريمس تاون
گاوهاى نر: هرفورد يونايتد
بچه هاى شرور: لينكلن سيتى
اژدهاى قرمز: ركسهام
شياطين سرخ: منچستر يونايتد
سوئد
فرشته ها: گوتنبرگ
دانمارك
ديناميت: تيم ملى فوتبال دانمارك
اسكاتلند
خرس هاى پشمالو: گلاسكو رنجرز
ارتش عصبانى: تيم ملى فوتبال اسكاتلند
بلژيك
شياطين سرخ: تيم ملى فوتبال بلژيك
گورخر ها: شارلروا
اتريش
بنفشه ها: آسترياوين
كرواسى
شيرهاى آبى: دينامو زاگرب
صربستان
پسران خشمگين: تيم ملى فوتبال صربستان
ايتاليا
لاجوردى پوشان: تيم ملى فوتبال ايتاليا
بانوى پير: يوونتوس
پرستوها: بره شا
جزيره نشينان: كاليارى
بنفشه ها: فيورنتينا
افعى ها: اينتر
عقاب ها: لاتزيو
شياطين سرخ و مشكى: ميلان
زرافه ها: پروجا
گاوهاى نر: تورينو
گرگ ها: رم
الاغ هاى پرنده: كيه وو

ابرار ورزشی

يکشنبه 28/5/1386 - 11:21
ورزش و تحرک

اینها هوادار برزیلند یا صنعت نفت ؟

سایت گل در گزارشی جالب و خواندنی آمار شگفت انگیزی از هفته اول لیگ برتر فوتبال ایران ارائه داده است. متن کامل این گزارش به شرح زیر است:
اعداد اعجاب آور:
تقریبا ۳ : میانگین گل های زده شده در هر بازی در هفته اول لیگ برتر ۹/۲ یا تقریبا ۳ بوده است. این رقم نشان می دهند که مدافعان و دروازه بانان تیم ها در مقابل حملات مهاجمان حریفان با خونسردی کامل عمل می کردند! بد نست بدانید که ۳ بازی از ۹ بازی این هفته بیش از ۵ گل دربرداشت.
۳ برای ۲: ۳ بازیکن در هفته اول موفق شدند ۲ گل به ثمر برسانند. هادی اصغری از تیم راه آهن، میثم رضاپور از پیکان و محمد زعفرانی از شیرین فراز ۲ گله های هفته اول بودند.
۶: تعداد تیم های تهرانی (با احتساب کرجی ها) حاضر در لیگ هفتم، شش تیم است. این بدان معنی است که دو تیم پرسپولیس و استقلال از مجموع ۳۴ بازی که در لیگ هفتم انجام خواهند داد ۲۲ بار در خانه به میدان می روند.
۶: در شش دوره گذشته لیگ برتر، شش تیم مختلف به مقام قهرمانی دست یافته اند. به عبارت دیگر هیچ تیمی دوبار عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست نیاورده است.
۱۰: مجموعا ۱۰ بازیکن از کشورهای آمریکای لاتین (برزیل و اروگوئه) درتیم های لیگ هفتم حضور دارند
۱۴: مدت زمانی که فدراسیون فوتبال ایران رئیس نداشته به ۱۴ ماه می رسد!
۳۵: تعداد بازیکنان خارجی حاضر در تیم های لیگ برتر در این دوره به عدد ۳۵ رسیده است. یعنی ۵/۸ درصد از بازیکنان لیگ برتر را فرنگی ها تشکیل می دهند.
۴۵: دمای هوای شهر آبادان در لحظه آغاز بازی پرسپولیس و صنعت نفت ۴۵ درجه سانتی گراد بود، یعنی حدود ۱۱۳ درجه فارنهایت!
از ۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰ با ۱۰,۰۰۰: تیم فوتبال پاس همدان در هفته اول میزبان مس بود. حدود ۹ هزار نفر به ورزشگاه ۵ هزار نفری همدانی ها آمده بودند و حدود ۱۰ هزار نفر هم بیرون درب های ورزشگاه حضور داشتند. این استقبال گسترده را می توان یک خوشامدگویی اساسی برای پاسی هایی دانست که از تهران به همدان مهاجرت کرده اند!
۳۵,۰۰۰ یا ۵۰,۰۰۰: حدود ۵۵ هزار تماشاگر برای دیدن بازی استقلال تهران و استقلال اهواز به استادیوم آزادی رفته بودند این درحالی است که روزنامه های پرتیراژ ورزشی ایران تعداد تماشاگران این بازی را ۳۵ هزار نفر عنوان کرده اند. در این میان معلوم نیست چه بر سر ۱۵ هزار تماشاگر آمده است؟!

خبرگزاری ایپنا

يکشنبه 28/5/1386 - 10:54
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته