• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1680
تعداد نظرات : 271
زمان آخرین مطلب : 4632روز قبل
موبایل

فناوری صفحه قابل لمس در تلفن‌های همراه بسیار محبوب و فراگیر شده است و اغلب کاربران دوست دارند تلفن‌های همراه تاچ اسکرین با صفحات حساس و کارایی راحت و البته کیفیت خوب LCD را داشته باشند. امروز وقت آن رسیده که ۱۰ گوشی برتر قابل لمس که در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شده‌اند را معرفی کنیم. مطمئنا شما هم نظراتی در این باره خواهید داشت؛ پس در انتشار نظراتتان درنگ نکنید!

Samsung Galaxy S2

Samsung Galaxy S2 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

سامسونگ گلکسی S2 یک گوشی زیبا با صفحه نمایش ۴٫۲۷ اینچی است. این تلفن همراه از نسخه ۲٫۳ اندروید گوگل استفاده می‌کند و پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی دوال کور با صفحه نمایش بزرگ آن را داشته باشیم می‌توانیم بهترین وب‌گردی با موبایل را تجربه کنیم! دوربین ۸ مگاپیکسلی آن هم جز نقاط قوت این تلفن شکیل است.

Apple iPhone 4

Apple iPhone 4 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

وقتی به موبایل‌های تاچ اسکرین فکر کنیم مطمئنا اپل آیفون هم در آنها خواهد بود! صفحه نمایش ۳٫۵ اینچی خازنی حساس و عالی آن امکان عملیات مختلفی مانند زوم، انتقال، کات و پیست و… را با حرکات انگشتتان خواهد داد. رزولوشن این صفحه نمایش ۹۶۰x640p است.

Sony Ericsson Xperia Arc

Sony Ericsson Xperia Arc 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

این تلفن همراه به دلیل طراحی منحنی شکل خودش نه تنها زیبایی خاصی دارد بلکه بسیار خوش‌دست است و استفاده از آن در دست راحت و لذت بخش است. صفحه نمایش ۴٫۲ اینچی و کیفیت خوب آن برای دیدن ویدئوها بسیار عالی است!

Samsung Galaxy S

Samsung Galaxy S 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

گوشی موبایل گلکسی اس اول آنقدر جذاب و زیبا و با امکانات است که نمی‌توان به خاطر معرفی برادرش در چند خط بالاتر اورا از یاد برد! صفحه نمایش با کیفیت و روشن آن با رزولوشین ۴۸۰×۸۰۰ WVGA رنگ‌هارا بسیار واقعی و زیبا به شما نشان خواهد داد همچنین کیفیت عکاسی در این مدل نیز بسیار خوب و با کیفیت است.

LG Optimus 3D

LG Optimus 3D 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

این مدل اولین گوشی موبایلی بود که رجزخوانی ۳بعدی سازی در تلفن‌های همراه را شروع کرد. صفحه ۴٫۳ اینچی با سیستم عامل محبوب اندروید ۲٫۲ دست شما را برای دیدن تصاویر و ویدئوهای با کیفیت و وب گردی لذت بخش باز می‌گذارد. با این مدل می‌توانید بدون نیاز به عینک‌ها ۳بعدی تصاویر، ویدئوها و بازی‌های سه بعدی را دیده و اجرا کنید. همچنین وجود ۲ دوربین ۵ مگاپیکسلی امکان گرفتن تصاویر ۳بعدی را نیز به شما می‌دهد.

Google Nexus S

Google Nexus S 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

مهمترین نقطه قوت این مدل را می‌توان صفحه نمایش با کیفیت آن نام برد. کانتراست خیره کننده آن مخصوصا در دیدن تصاویر ثابت بسیار قابل لمس است و روشنایی خوب آن به قدری است که صفحه نمایش آن در تابش آفتاب به راحتی دیده می‌شود.

BlackBerry Bold 9900

BlackBerry Bold 9900 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

گوشی موبایل BlackBerry Bold 9900 با سیستم عامل بلک بری ۷ ارائه شده است و صفحه نمایش ۲٫۸ اینچی VGA رزولوشن دارد. دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلش LED و امکان ذخیره ویدئو با ۷۲۰HD از مزایای این مدل می‌باشد که آن را جزء یکی از بهترین مدل‌های بلک‌بری تبدیل کرده است.

HTC Desire S

HTC Desire S 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

دیزایر اس تلفن همراه زیبایی است با صفحه نمایش ۳٫۷ اینچی که امکان نمایش ویدئوهای با کیفیت ۷۲۰HD را به کاربران می‌دهد. این مدل از پردازنده Qualcomm 1GHz Snapdrago و سیستم عامل اندروید ۲٫۳ برای کار کمک می‌گیرد.

Samsung Omnia 7

Samsung Omnia 7 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

مدل دیگری از شرکت سامسونگ با صفحه نمایش ۴ اینچی و رزولوشن ۸۰۰×۴۸۰ کیفیت بسیار خوبی برای مرور تصاویر و صفحات وب دارد. دکمه لمسی در پایین صفحه نیز کار را برای مرور و جابجایی بین صفحات راحت می‌کند.

LG Optimus Black

LG Optimus Black 10 گوشی برتر تاچ اسکرین 2011

باریک‌ترین تلفن همراه دنیا با ۹٫۲mm ضخامت. سیستم عامل مورد استفاده اندروید ۲٫۲ است و اندازه صفحه نمایش آن ۴ اینچ با رزولوشن ۸۰۰×۴۰۰ است. دوربین ۵ مگاپیکسلی آن با یک فشل LED مجهز شده است. این مدل زیبا از ال جی این قابلیت را دارد که به راحتی فایل‌های موجود را با کامپیوترها و تلویزیونهای بیسیم به اشتراک بگذارد. همچنین کیفیت صفحه نمایش آن بسیار عالی است و در تابش نور آفتاب نیز به راحتی قابل دیدن است.

منبع : مجله اینترنتی نود ایران 

جمعه 15/7/1390 - 11:11
کامپیوتر و اینترنت

صفحات خانه، صفحات وبی هستند که مرورگر وقتی باز می شود، به طور خودکار به آن ها می رود. به طور پیش فرض، هر مرورگری امکان تنظیم کردن یک آدرس اینترنتی به عنوان صفحه ی خانه را می دهد. ولی اگر از فایرفاکس استفاده می کنید، آن گاه با استفاده از این فن خواهید توانست چندین صفحه ی خانه برای مرورگرتان تنظیم کنید.

فرض کنید می خواهید فیس بوک، گوگل، و تویتر را به عنوان صفحه اصلی خانه تان تنظیم کنید.

باید این کار را انجام دهید:

۱- به قسمت General Tab از Options بروید

۲- وقتی فایرفاکس منوی پایین افتادنی را شروع کرد، گزینه ی Show my home page را انتخاب کنید

۳-    در قسمت Home page، صفحات خانه تان را با علامت لوله ای  ”|” از هم جدا کنید.

مثل: www.twitter.com|http://www.google.com|http://www.facebook.com

4-    روی Ok کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شوند.

مرورگر را ببندید و آن را دوباره شروع کنید. خواهید دید که تمامی وب سایت های تنظیم شده در تب های مجزا باز می شوند.

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی 

جمعه 15/7/1390 - 0:18
کامپیوتر و اینترنت

دسترسی به فیسبوک در کشور ما همیشه با دردسرهای فراوانی همراه است . چون در کشور ما فیسبوک جزو سایت هایی است که دسترسی به آن ممنوع شده است . اگر شما هم مانند من مشکلات زیادی در راه نوشتن وضعیت خود ( یا همان Status Update ) و آپلود کردن فیلم و عکس دارید ، پس تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید . مطمئنا مقداری از مشکلات شما حل خواهد شد . با گویا آی تی همراه باشید ……….

در بعضی مواقع که به هر دلیلی ( مثل قطع شدن وی*پی*ان ) استفاده از فیسبوک دچار اختلال میشود ، شما میتوانید به راحتی از طریق ایمیل ، استتوس خود را آپدیت کرده و یا فیلم و عکس آپلود کنید . البته امکان آپدیت کردن استتوس از طریق SMS هم وجود دارد ، ولی نه برای کشور ما . نتیجه اینکه بهترین راه در این مواقع ، ایمیل است .

روش انجام کار :

به طور خلاصه روش انجام کار به این شکل است که فیسبوک یک آدرس ایمیل منحصر به فرد به شما میدهد و از آن به بعد شما میتوانید طبق قاعده خاصی شروع به کار کنید .

ابتدا به آدرس Facebook.com/Mobile بروید ( اشتباه نکنید ، منظور از طریق همان مرورگر کامپیوتر خودتان است ، نه گوشی موبایلتان ) .

سپس از نیمه ی پایینی صفحه و در بخش Upload via email روی تصویری که با کادر قرمز نشانه گذاری شده است ، کلیک کنید . البته ممکن است این قسمت در بالای صفحه اصلی باشد و در اینصورت آدرس ایمیل همان موقع نمایش داده میشود .

پس از آن پنجره ای باز خواهد شد و در آن روش استفاده از این قابلیت توضیح داده میشود . اما چیزی که در این پنجره اهمیت دارد ، همان آدرس ایمیل منحصر به فرد فیسبوک برای شماست .

اکنون این آدرس را کپی کرده و به ایمیل خود بروید . در اینجا من از برنامه Thunderbird شرکت موزیلا به منظور ارسال ایمیل استفاده میکنم . شما میتوانید از هر برنامه ی مدیریت ایمیل یا سرویس تحت وب سرویس دهنده خود استفاده کنید .

به قسمت نوشتن یک ایمیل جدید بروید . در قسمت To آدرسی ایمیلی که از سوی فیسبوک به شما داده شده بود را وارد کنید . پس از این شما میتوانید ۳ کار را انجام دهید :

۱- نوشتن وضعیت ( Status Update ) : به منظور آپدیت کردن استتوس خود ، باید متن مورد نظرتان را در قسمت Subject وارد کنید .

۲- آپلود فیلم و عکس : در صورتی که قصد آپلود کردن فیلم و u;s را داشتید ، میتوانید فایل های مورد نظرتان را ضمیمه ایمیل کنید . در برنامه ها و سرویس های تحت وب ایمیل از قسمت Attachments میتوانید فایل های مورد نظرتان را ضمیمه کنید . در صورتی که در قسمت Subject هم متنی را وارد کنید ، به صورت عنوان تصاویر و فیلم ها به کار میرود .

اگر چند عکس را با هم ضمیمه کرده و ارسال کنید ، متن موجود در قسمت Subject برای همه آنها انتخاب خواهد شد . پس اگر میخواهید در مورد هر عکس جداگانه توضیح دهید ، باید آنها را به صورت جداگانه ارسال کنید .

نکته : در قسمت توضیحات این قابلیت در فیسبوک آمده است که میتوانید ویدئوها را نیز از این طریق آپلود کنید . اما بنده شخصا امتحان کردم . ایمیل حاوی فایل ویدئو ارسال میشد اما پس از باز کردن پروفایل شخصی خودم در فیسبوک ، ویدئویی در کار نبود . با این حال تصاویر به راحتی آپلود میشدند .

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی  

جمعه 15/7/1390 - 0:17
اخبار

افزونه‌های وردپرس (Plug-Ins)

سیستم مدیریت محتوای وردپرس این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا با استفاده از افزونه های متفاوت کارایی و امکانات سایت را افزایش دهند. افزونه‌ها ابزارهای پرکاربردی هستند که روی سایت شما نصب می‌شوند و امکانات بسیاری در اختیار شما قرار می‌دهند. هم اکنون کتابخانه وردپرس بیش از ۱۶ هزار افزونه دارد که قطعا بسیاری از آن‌ها را مفید خواهید یافت. تمامی این افزونه‌ها رایگان هستند و محدودیتی برای استفاده از آن‌ها ندارید. می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید و با جستجو، افزونه مورد علاقه خود را بیابید.

http://wordpress.org/extend/plugins

افزونه‌ها به صورت فایل‌های زیپ دریافت می‌شوند. کافی است آن‌ها را به شاخه wp-content/plugins در وب‌سایت خود آپلود کرده، از حالت فشرده استخراج (Extract) کنید و سپس در داخل وردپرس از قسمت افزونه‌ها آن‌ها را فعال نمایید. در این جا چند افزونه مهم و پر احتیاج کاربران را توضیح می‌دهیم.

افزونه All In One SEO Pack

وقتی وب‌سایتتان را برپا ساختید، احتمالا دوست دارید که وقتی برچسب‌های مرتبط جستجو شد، موتورهای جستجو سایت شما را در اوایل فهرست خود نمایش دهند. این افزونه با انجام کارهای زیر بر احتمال بالا رفتن نمایش سایت شما در نتایج موتور جستجو می‌افزاید.

«» بهینه سازی عناوین (Title) پست‌ها

«» تولید برچسب‌های متا (Meta Tag)  و بهینه بر اساس متن ارسالی شما

«» جلوگیری از درج برچسب های مشابه در مطالب

«» امکان دادن توضیح مختصر برنامه تا ۱۶۰ کاراکتر برای نمایش در صفحات جستجو

«» امکان افزودن هر واژه کلیدی (Meta Keyword) به انتخاب شما

افزونه فوق از برترین گزینه‌های وردپرس است که تا کنون بیش از ۱ میلیون بار دریافت شده است. دانلود افزونه از لینک زیر :

http://wordpress.org/extend/plugins/all-in-one-seo-pack

افزونه MBP Ping Optimizer

در ابتدا توضیح مختصری در رابطه با پینگ (Ping) می‌دهیم. پینگ کردن در اصل عملی است که به هنگام ارسال مطلب جدید انجام می‌شود. وقتی سایت شما پینگ شد، به موتورهای جستجو خبر داده می‌شود که محتویات سایت به‌روز شده و از آن‌ها درخواست می‌گردد که محتوای جدید را به اطلاعاتشان بیفزایند. همچنین بعضی از برنامه‌ها و سایت‌ها وجود دارند که از طریق پینگ کردن متوجه می‌شوند که سایت مطلب جدیدی منتشر کرده و این را در لیست وبلاگ‌های به روز شده به خوانندگان سایت اطلاع می‌دهند تا آن‌ها اگر خواستند به سایت سر بزنند و مطلب جدید را بخوانند. با عمل پینگ متن منتشر شده شما به وب سایت سریعاً توسط موتورهای جستجو ایندکس خواهد شد و این عمل در بازدیدهایی که از وب سایتتان می‌شود بسیار موثر است.

افزونه فوق به طور خودکار بعد از ارسال متن شروع به ارسال پینگ به وب سایت‌های مرتبط می‌کند. این سایت‌ها در قسمت تنظیمات افزونه هستند و می‌توان سایت‌های مورد نظر را هم به لیست افزود. از مشهورترین وب‌سایت‌های ارسال پینگ می‌توان به pingoat.com و ping-o-matic.com اشاره کرد.

خود وردپرس در حالت معمول به صورت خودکار عمل پینگ کردن را انجام می‌دهد ولی این کار را با اشتباهات فراوان صورت می‌دهد. معمولاً موتورهای جستجو از پینگ چند باره در مورد یک پست بیزارند که این افزونه از انجام پینگ‌های پراشتباه خودداری می‌کند و بیشترین بازده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این افزونه را می‌توانید از این جا دریافت کنید:

http://wordpress.org/extend/plugins/maxblogpress-ping-optimizer

افزونه Mippin

این افزونه ابزار بسیار جالبی برای تبدیل نسخه اصلی وب‌سایت شما به یک وب‌سایت با نسخه موبایل است. وقتی با گوشی همراه خود به وب سایتتان متصل شوید ، به احتمال فراوان به صورت واضح محتویات را دریافت نخواهید کرد و بارگذاری آن هم به طول خواهد انجامید. اگر این افزونه را نصب کرده باشید،‌ هر گاه که فردی با مرورگر موبایل خود به سایت مراجعه کند نسخه‌ای خوب و مرتب از آن را می‌تواند ببیند. در نسخه موبایل وب سایت مطالب به شیوه خاصی مرتب شده و با تصاویر کم حجم شده نشان داده می‌شود که این کار باعث سهولت در دسترسی به وب‌سایت با موبایل می‌گردد. از این رو همیشه وب سایتتان در دسترس است. برای استفاده از آن تنها کافی است که افزونه را از آدرس زیر دریافت کرده و نصب کنید؛ هیچ تنظیمات اضافی هم لازم نیست.

http://wordpress.org/extend/plugins/mobilize-by-mippin-wordpress-plugin

افزونه WordPress Stats

احتمالا دوست دارید که اطلاعاتی از تعداد و نحوه بازدید دیگران از وب سایتتان داشته باشید. برای اجرای آن احتیاج به API KEY دارید. این یک کلید است که در ای‌میل خوش‌آمدگویی وردپرس برایتان ارسال شده است و می‌توانید با رجوع به این نامه آن را دریافت کنید. با نصب این افزونه و وارد کردن API KEY، می‌توانید اطلاعات زیر را به راحتی در صفحه مدیریت وردپرس خود ببینید:

«» بازدید‌های روزانه ، ماهانه ، هفتگی

«» تعداد بازدید‌های شده از مطالب در روز و در کل

«» نمایش ورودی‌های کاربران از وبلاگ‌ها و وب سایت‌های دیگر

«» آنالیز درصد پیشرفت روزانه

«» نمایش نمودار از بازدیدهای روزانه شما

این افزونه را هم می‌توانید از این آدرس دریافت نمایید.

http://wordpress.org/extend/plugins/stats

افزونه WP Optimizer

افزونه بهینه‌ساز وردپرس به تازگی به بازار افزونه‌ها پیوسته اما در همین مدت کوتاه محبوبیت بالایی پیدا کرده است. از نام این افزونه چنین برمی‌آید که کار آن بهینه‌سازی وب‌سایت شما است. بعد از مدتی کار کردن با وردپرس و نصب افزونه‌ها و با گذشت زمان، پایگاه داده وب‌سایت، خود به خود جداولی بدون استفاده را تولید و ذخیره می‌کند. یکی از قابلیت‌های این افزونه بهینه‌سازی و حذف این جداول در پایگاه داده است. علاوه بر این کارهای زیر را هم انجام می‌دهد

«» حذف پست‌های ذخیره شده خودکار

«» قابلیت حذف کلی نظراتی که توسط مدیر تأیید نشده اند

«» حذف نظرات هرزنامه‌ای داده شده در بخش نظرات

«» تغییر نام کاربری افراد با دادن نام قبلی و نام جدید

نام کاربری پیش فرض برای مدیریت سیستم مدیریت محتوای وردپرس به طور خودکار admin انتخاب می‌شود که این خود می‌تواند دردسرساز باشد و نفوذ به سیستم را برای هکرها آسان‌تر کند. با استفاده از قابلیت تغییر نام کاربری در این افزونه، به راحتی نام کاربری مدیر را می‌توان از admin عوض کرد. این کار تا حد زیادی مانع حملات می‌شود.

افزونه در این آدرس قرار دارد:

http://wordpress.org/extend/plugins/wp-optimize

افزونه WP DB Backup

مهمترین نیاز هر وب سایت داشتن یک فایل پشتیبان از تمامی متون و مطالب و محتویات وب سایت است. افزونه‌های متفاوت ارائه شده در این بابت هم به حدی زیاد هستند که انتخاب از بین آن‌ها کار آسانی نیست اما افزونه فوق برتری زیادی نسبت به بقیه از خود نشان داده است. توسط این افزونه به طور برنامه‌ریزی شده در روز و هفته می‌توانید یک نسخه پشتیبان از جداول پایگاه داده خود تهیه کنید. امکانات آن به شرح زیر است :

«» امکان پشتیبان گیری از جداول مشخص شده و ارسال گزارش به ای‌میل

«» قابلیت پشتیبان گیری تا دو بار در روز

«» امکان ذخیره فایل پشتیبان در فولدر Back Up در سرور

«» امکان دانلود آنلاین جداول مورد نظر با انتخاب آن ها

حتی می‌توانید از نظرات اسپم نیز پشتیبان تهیه کنید. لینک افزونه در این آدرس است:

http://wordpress.org/extend/plugins/wp-db-backup

افزونه WP-Ban

بعد از گذشت مدتی شاید حملات نفوذگر‌ها و یا اسپم‌های زیاد از IP‌های متفاوت برایتان دردسرساز شود. با افزونه WP-Ban قادر خواهید بود تا IP افراد را به راحتی تحریم کنید، به طوری که هنگام ورود این افراد به هر قسمتی از سایت پیام دلخواهی که شما در قسمت ابزاری افزونه تعیین کرده اید نمایان خواهد گشت و یا حتی می‌توانید یک محدوده از آی پی‌ها را ببندید و از ورود کاربران خرابکار جلوگیری نمایید. همچنین لیستی از تلاش‌های آن‌ها برای بازدید از وب‌سایت تهیه می‌شود که می‌توانید در صورت نیاز آن را ببینید.

http://wordpress.org/extend/plugins/wp-ban

افزونه انجمن ساده

با داشتن یک انجمن (فروم) در وب سایت، کاربران می‌توانند با هم تعامل داشته باشند و این به کارایی وب‌سایت خواهد افزود. فایل فارسی از وب سایت سازنده قابل دریافت است. قدرت این افزونه در ایجاد گروه‌های مبحثی متفاوت به همراه شاخه‌ها و موضوعات ، کنترل و هدایت پست‌ها توسط مدیران و اختیاراتی متنوعی که در دست کاربر قرار می‌دهد آن را در رده‌های بالاتری نسبت به افزونه‌های دیگر مشابه قرار داشته است.

فروم : فروم ( Forum ) ، یک تخته خبری در وب سایت است که کاربران با اشتراک نظرات و مطالب خود ، در مباحث و گروه‌های متفاوت ، اطلاعات خود را مرتبط با موضوع انتخاب شده با هم تقسیم می‌کنند. فروم‌ها مکانی برای تبادل اطلاعات بین افراد اند. بسته به نوع فروم ، امکانات کنترل مطالب ، کاربران ، ساختار گرافیکی و … متغیر است. فروم ساده خبری ، عنوانی که به این افزونه داده ایم ، کاملاً متفاوت ، امکاناتی را در دست کاربر می‌دهد که قابل قیاس با دیگر فروم‌ها به صورت افزونه نیست.

مشخصات فروم ساده خبری به صورت خیلی مختصر به شکل زیر است :

- ساخت گروه‌ها و موضوعات مرتبط با امکان تعیین سطح دسترسی برای هر نوع بازدید کننده ، اعم از میهمان ، عضو و یا مدیر

- دارای ۳ ویرایشگر برای ارسال متون

- امکان تخصیص دادن امتیاز ارسال پیام خصوصی بین کاربران

- پشتیانی از سیستم شناسایی عضویت اسپم ( Spam ) در حین ثبت نام کاربر جدید

- قابلیت ارسال تصویرها برای کاربران جهت نمایش در پروفایل آن‌ها ( Avatar )

- دارای ۱۰ قالب متنوع و بسته‌های گوناگون آیکون ها

- قابلیت به روز رسانی خودکار

لینک صفحه دانلود افزونه و لینک دریافت فایل زبان فارسی به همراه توضیحات به ترتیب :

http://simplepressforum.com/download/

http://translate.simple-press.com/

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی 

جمعه 15/7/1390 - 0:16
اخبار

کمپانی اینتل نسخه ی جدید درایور چیپ گرافیکی پردازنده های Sandy Bridge (در بسیاری لپ تاپ های جدید از این نوع پردازنده استفاده شده است) را عرضه کرده است و ادعا میکند که سرعت اجرای تعدادی از بازی ها، با نصب این نسخه ی جدید، به شکل قابل توجهی افزایش می یابد.

افزایش سرعت این عناوین در نمودار زیر نمایش داده شده است:

علاوه بر این با نصب نسخه ی جدید، مشکلی که متناوبا با اتصال مانیتور از طریق پورت HDMI پیش می آمد، حل میشود. اشکالی که در رندر WebGL در مرورگرهای FireFox و Chrome وجود داشت نیز برطرف میشود.

برخی اشکالات پردازشی که موجب ظاهر شدن عناصر گرافیکی در برخی بازی ها میشد با نصب درایور جدید قابل حل است، بازی هایی مثل  Assassin’s Creed، Darkspore، TES:Oblivion، Empire: Total War،F1 2010 و Starcraft 2. اشکالاتی که موجب اجرا نشدن برخی بازی ها میشد نیز برطرف شده است، بازی هایی مثل Baattlefield: Bad Company، Crysis 2  و Dragon Age 2. در نهایت باید ذکر کرد که در پکیج جدید درایور به روز شده ای برای OpenGL وجود دارد.

یکی از نکاتی که با عرضه ی این نسخه مشخص میشود این است که درایور گرافیک های اینتل چه قدر در عرصه ی رقابت سازندگان چیپ گرافیکی، ضعیف عمل کرده و عقب است. اینتل درایور محصولی را که ۵ ماه قبل تولید و عرضه کرده را اکنون تصحیح می کند! کمپانی NVIDIA در همین مدت ۳ نسخه درایور تایید شده توسط مایکروسافت (مخفف WHQL یا Windows Hardware Quality Labs  است) عرضه کرده است. ATI دیگر سازنده ی بزرگ چیپ گرافیکی نیز طبق معمول ۵ نسخه برای ۵ ماه عرضه کرده است.

نمیخواهیم از کارهای اینتل شکایت کنیم، در واقع اینتل در چند سال اخیر در بخش طراحی و تولید چیپ گرافیکی، پیشرفت چشمگیری داشته و اکنون در بازی های مدرن هم قدرت گرافیکی پردازنده های اینتل قابل تقدیر است. اما برای رقابت با ۲ کمپانی بزرگ تولید کننده ی چیپ گرافیکی باید مساله درایورها را جدی تر بگیرد. برخی اشکالات برطرف شده در این نسخه، مدت مدیدی حتی بیشتر از ۱ سال وجود داشته اند!

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی

جمعه 15/7/1390 - 0:15
موبایل

 ماه از عرضه ی گوشی معروف و قدرتمند Samsung یعنی مدل Galaxy S II گذشته است و جالب است که تعداد گوشی های فروخته شده تاکنون به بیش از ۱۰ میلیون رسیده است!

رکورد قبلی فروش گوشی این کمپانی مربوط به مدل Samsung Star S5230 بود، این مدل در عرض ۶ ماه، ۱۰ میلیون دستگاه فروش داشت. مدل پرطرفدار Galaxy S نیز همین رکورد  را در ۷ ماه کسب کرد اما گوشی Galaxy S II حتی با اینکه گرانتر است نیز رکوردهای قبل را شکسته است.

البته شاید جای تعجب هم نباشد چرا که امکانات و قابلیت‌های این گوشی، مشتریان و فروشندگان را به راحتی جذب خود می‌کند، در حال حاضر بهترین گوشی بازار Galaxy S II است که فروش آن در کشور آمریکا هم آغاز شده است و ثبت رکورد جدیدی در بازار آمریکا نیز دور از انتظار نمی‌باشد.

منبع : مجله اینترنتی گویای آی تی 

جمعه 15/7/1390 - 0:14
موبایل

حدود یک سال پیش اوراکل از گوگل شکایت نمود و گوگل را متهم به استفاده از کدهای جاوا در سیستم عامل اندروید کرد پس از یک سال چند مرحله دادگاه در مورد حل و فصل مشکلات فی مابین این دو شرکت برگزار شد و کمی پیش نیز مدیر عامل های هر دو شرکت یعنی Larry Page و Larry Ellison با یکدیگر گفتگو کردند اما مذاکرات فی مابین این دو مدیرعامل به نتیجه نرسید و حال اوراکل رقم 1.16 میلیارد دلاری بابت خسارت وارده شده از گوگل درخواست کرده است.

در ماه جولای اوراکل غرامت 1.16 میلیارد دلاری را بابت عدم رعایت حق ناشر توسط گوگل و استفاده کلاس های Java در Android طلب کرده بود. Java توسط Sun تولید توسعه داده شده بود اوراکل نیز پس از خرید Sun صاحب رسمی Java شد. براساس ادعای اوراکل، گوگل بدون اجازه از این شرکت کدهای جاوا را در اندروید استفاده کرده است. البته اوراکل دقیقا مشخص نکرده که کدامیک از الگوهای ثبت شده این شرکت توسط گوگل نقض شده است.

براساس گزارش رویتر:

 

Steven Holtzman، وکیل اوراکل طی بیانیه ای اعلام کرده است که غرامت درخواستی این شرکت مبلغ 1.16 میلیون دلار است که شامل 202 میلیون دلار برای استفاده از الگوهای ثبت شده این شرکت و 960 میلیون دلار برای نقض حقوق ناشر درخواست شده است.

 

زمانیکه اولین بار شکایت اوراکل از گوگل مطرح شد بسیاری باور نمی کردند که گوگل کدهای جاوا را بدون اجازه ناشر استفاده کرده باشد ولی با گذشت زمان و برگزاری دادگاه های مختلف و مذاکرات فی مابین مدیران عامل دو شرکت به نظر می رسد گوگل مجبور است چنین غرامتی را پرداخت کند تا اوراکل دست از شکایت خود بردارد.

منبع : زومیت 

جمعه 15/7/1390 - 0:10
اخبار
Game Boost

بازی ها همواره از جدیدترین فناوری های سخت افزاری استفاده می کنند و معمولا نسبت به نرم افزارهای دیگر فشار بسیار بیشتری به کامپیوتر وارد می کنند. متاسفانه برای اکثر مردم این مشکل پیش می آید که برخی از بازی های جدید برروی کامپیوتر شخصی شان اجرا نشده و مجبور به آپگرید سخت افزاری می شوند. هرچند اگر سخت افزار کامپیوتر ضعیف تر از حداقل پیش نیاز یک بازی باشد کار زیادی برای اجرای درست آن نمی توان انجام داد اما اگر دستورات و تغییراتی که در ادامه آمده است را برروی ویندوز اعمال کنید بازده کامپیوتر در اجرای بازی و برخی از نرم افزارها به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

با اعمال تغییراتی که در ادامه آمده است می توانید تعداد FPS (فریم در ثانیه) نمایش داده شده در بازی ها را افزایش دهید و به این ترتیب بازی ها را روان تر اجرا کرده و لذت بیشتری ببرید.

قطعات جدید بخرید: مهمترین عامل در اجرای بازی های کامپیوتری کارت گرافیک است اگر کارت گرافیک کامپیوتر به اندازه کافی قوی نباشد نمی تواند بازی ها را به خوبی اجرا کند. اگر امکان تعویض کارت گرافیک خود را دارید به "راهنمای خرید کارت گرافیک براساس قیمت ایران" مراجعه کنید. پس از کارت گرافیک، پردازنده (CPU) و حافظه RAM نیز در اجرای بازی ها تاثیر گذار می باشند. همه تولید کنندگان بازی، حداقل سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای بازی را اعلام می کنند با مقایسه سخت افزار خود و لیست اعلام شده می توانید کاستی های سیستم خود را پیدا کرده و در صورت امکان سخت افزار خود را آپگرید کنید. البته اگر با لپ تاپ بازی می کنید امکان آپگرید کارت گرافیک تقریبا محال و آپگرید پردازنده نیز بحث برانگیز است.

فایل های اضافی را پاک کنید: شما می بایست این کار را مرتبا انجام دهید. زمانی که فضای دیسک سخت (HDD) پر باشد بازده سیستم به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. ما از CCleaner برای پاک کردن فایل های اضافی استفاده می کنیم CCleaner یک نرم افزار رایگان است که به راحتی و با گزینه های ساده به شما کمک می کند تا فایل های اضافی را پاک کنید. شما می توانید از طریق Setting در قسمت Option و انتخاب Run CCleaner when the computer starts نرم افزار را در شروع ویندوز بصورت خودکار اجرا کنید. توضیحات بیشتر در مورد CCLeaner ...

علاوه برپاک کردن فایل های اضافی سعی کنید حداقل هر ماه یک بار فضای دیسک را Defrag کنید این کار باعث افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات از روی دیسک سخت می شود. برای Defrag کردن می توانید از نرم افزار داخلی ویندوز  و یا از نرم افزار مجانی UltraDefrag استفاده کنید.

از Game Booster 3 استفاده کنید: Game Booster نرم افزار مجانی تحت ویندوز است که به شما کمک می کند تا منابع سخت افزاری بیشتری را به بازی ها اختصاص دهید. نصب و استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و تنها کافی است پس از اجرای آن برخی از سرویس ها پروسه های غیرضروری را حذف کنید. این عمل بصورت خودکار و با فشار دادن یک دکمه انجام می شود پس از اتمام بازی می توانید سرویس و پروسه های حذف شده را باز گردانید.

CPU و GPU را اورکلاک کنید: اورکلاک کردن سیستم کمی ریسکی و خطرناک است و برای کاربران مبتدی پیشنهاد نمی شود از طرفی تمام CPU و GPU ها را نمی توان Overclock کرد و اگر با موفقیت پردازنده خود را اورکلاک کنید گرمای پردازنده بیشتر از حد معمول شده و نیاز به خنک کننده بهتر خواهید داشت. خنک کننده های حرفه ای نیز گران قیمت می باشند. اما در مجموع اورکلاک کردن باعث افزایش سرعت پردازنده ها می شود و درنتیجه بازده سیستم را افزایش می دهند.

منبع : زومیت 

جمعه 15/7/1390 - 0:5
اخبار

بازی محبوب و دوست داشتنی پرندگان خشمگین ( Angry birds  ) که به تازگی رکورد ۳۵۰ میلیون دانلود را هم از سر گذرانده و یکی از سرگرمی‌های دارندگان اسمارت فون و تبلت و همچنین رایانه های شخصی  محسوب می‌شود به تنهایی قادر است سالیانه ۱٫۵ میلیارد دلار به اقتصاد امریکایی‌ها ضربه وارد کند!! بنا بر بررسی‌های بعمل‌آمده این بازی ۲۰۰ میلیون دقیقه در هر روز وقت امریکایی‌ها را به خود مشغول می‌کند که این رقم در سال به ۸۶۶ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۶۶۷ ساعت می‌رسد.اگر فرض بر این باشد تنها ۵ درصد از این زمان صرف شده برای بازی angry birds در محل کار صورت گیرد این رقم ۴۳ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۳۳۳ ساعت خواهد شد و با توجه به میانگین ۳۵ دلار دستمزد به ازای هر ساعت کار در امریکا به رقم ۱٫۵ میلیارد دلار در سال خواهیم رسید که این میزان دستمزد تنها صرف بازی کارمندان خواهد شد که این میزان به شدت سطح بهره‌وری کار را پایین می‌آورد.

این پرندگان خشمگین چه رکوردهایی که نمی‌زند واقعاً جای بسی تعجب دارد

منبع : آی تی بلاگ 

جمعه 15/7/1390 - 0:2
اخبار

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران روز دوشنبه به دعوت همتای چینی خود در راس هیاتی وارد پكن شد.

به گزارش ایرنا، "رضا تقی پور" در دیدار با " لی یی جونگ" همتای چینی خود راه های گسترش روابط دو كشور در زمینه فن آوری اطلاعات و ارتباطات را بررسی خواهد كرد.

هیات ایرانی تا روز جمعه در چین حضور دارد و قرار است علاوه بر پكن به چند استان دیگر نیز سفر كند.

 


منبع : ایستنا

 

شنبه 9/7/1390 - 20:4
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته