• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5753روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
چندین شركت بزرگ سازنده تجهیزات قابل حمل و گوشی‌های تلفن همراه اعلام كرده‌اند كه به یك توافق نهایی برای گسترش و توسعه نگارش جدیدی از سیستم عامل لینوكس ویژه گوشی‌های تلفن همراه، كامپیوترهای كوچك قابل حمل و سایر تجهیزات قابل حمل دست‌ یافته‌اند.
شركت‌های سامسونگ، موتورلا، NTT DoCoMo، NEC، پاناسونیك و Vodafone با تشكیل یك گروه مستقل غیر انتفاعی سرمایه‌گذاری لازم برای گسترش این سیستم عامل در تجهیزات قابل حمل را خواهند كرد.
این گروه پیش‌بینی كرده‌اند كه در سال 2007 این سیستم عامل را در تجهیزات دیجیتالی قابل حمل مورد استفاده قرار دهند.
سیستم‌ عامل‌های رایج برای تجهیزات قابل حمل Windows Mobile شركت مایكروسافت، Symbian، Palm و BlackBerry هستند و سیستم عامل معروف لینوكس سهم بسیار ناچیزی در تجهیزات قابل حمل دارد.
به دلیل open-source و رایگان بودن سیستم عامل لینوكس ارایه نگارش استاندارد این سیستم عامل ویژه تجهیزات قابل حمل می‌تواند صرفه‌جویی بسیاری را برای شركت‌های سازنده این تجهیزات به همراه داشته باشد و همچنین وابستگی این شركت‌های سازنده را به ارایه دهندگان سیستم‌عامل مانند مایكروسافت كم‌تر كند.
این گروه همچنین اعلام كرده‌اند كه در سایر موارد همانند نرم‌افزارهای ویژه تجهیزات قابل حمل و ... با یكدیگر همكاری خواهند كرد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
موبایل

شاید گوشی‌های تلفن همراه استفاده از ساعت‌های مچی را در بین مردم كاهش داده‌اند ولی یك شركت ژاپنی ساعت مچی جدیدی ارایه داده است كه پیام‌های SMS ارسالی به گوشی‌های تلفن همراه را بر روی صفحه خود نمایش می‌دهد.
شركت سیتی‌زن اعلام كرده است كه از ماه جولای دو مدل ساعت مچی جدید به بازار ارایه خواهد داد كه هنگام ارسال پیام‌های SMS به گوشی‌های تلفن همراه كاربر فعال می‌شود.
این ساعت‌ها با صفحه نمایش مستطیل شكل مجهز به دیودهای شب‌نمای آبی‌رنگ هستند كه با استفاده از سیستم بلوتوس سیگنال‌های ارسالی به گوشی‌ تلفن همراه كاربر را دریافت می‌كنند.
این ساعت زمانی كه ارتباطش با گوشی تلفن همراه قطع می‌شود زنگ اخطار می‌زند. همچنین در حالتی كه گوشی تلفن همراه خاموش باشد این ساعت فعال است.
سیتی‌زن اعلام كرده است كه از هفتم ماه جولای حدود 5000 عدد از این ساعت‌ها را به بازار ارایه خواهد داد.
شركت‌های سیكو و كاسیو اصلی‌ترین رقیب سیتی‌زن نیز قصد دارند در سال آینده محصول مشابهی را به بازار عرضه ساعت مچی با قابلیت تلفن همراه از ماه آینده به بازارهای جهانی عرضه می‌شود
یك شركت ژاپنی از ساخت تلفن همراه به شكل ساعت مچی خبر داد كه از ماه آینده وارد بازار خواهد شد.
به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شركت سیتی‌زن، اعلام كرد: دو نوع ساعت مچی، از ماه ژولای وارد بازار خواهد كرد كه پیام‌های متنی و تماس‌های برقرار شده را اعلام می‌كند و حتی اگر تلفن در داخل كیف كاربر نیز باشد، سیگنال ارسالی آن، كاربر را متوجه می‌كند.
این دو مدل ساعت دارای صفحه‌ی نمایش مستطیل شكل بزرگ هستند كه رنگ پشت صفحه‌ی آن‌ها آبی است و با برخورداری از فناوری بلوتوث، قادر به انتقال اطلاعات تا محدوده‌ی چند متری هستند.
اگر شخص استفاده كننده، بخواهد از آن به عنوان ساعت استفاده كند، كافی است تلفن را به حالت "‌بی‌صدا" درآورد.
در همین حال شركت سیكو نیز قصد دارد از سال آینده با همكاری كاسیو تولید محصول مشابه‌ را آغاز كند

سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
کامپیوتر و اینترنت
آنان برای مدت زمان طولانی ولی به صورت مخفیانه گوشی های تلفن همراه زرقاوی و دستیارانش را تحت نظر داشته اند.
مصاحبه یک افسر ارتش عراق با شبکه سی ان ان نشان می دهد که نیروهای اطلاعاتی این کشور با ردگیری مکان های مختلف یک تلفن همراه به نیروهای آمریکایی در زمینه دستگیری ابو مصعب زرقاوی تروریست سابقه دار القاعده در عراق کمک کرده اند.
کلنل تمیمی که برای انجام این عملیات با نیروهای آمریکایی همکاری داشته می گوید: آنان برای مدت زمان طولانی ولی به صورت مخفیانه گوشی های تلفن همراه زرقاوی و دستیارانش را تحت نظر داشته اند و همین امر به آنان کمک کرده تا با انجام یک حمله هوایی موفق زرقاوی را به هلاکت برسانند.
چندی قبل اعلام شده بود که اسامه بن لادن رهبر القاعده هم پس از آنکه متوجه شد استفاده از تلفن های ماهواره ای ممکن است منجر به شناسایی او شود دست از استفاده از آنها برداشت. همین مساله تعجب برخی کارشناسان را به دنبال داشته است. زیرا بعید است زرقاوی از احتمال ردگیری خود در صورت استفاده از تلفن های همراه عادی بی خبر بوده باشد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
کامپیوتر و اینترنت
پژوهش های نوکیا نشان می دهد که برای 72 درصد مردم جهان تلفن همراه جای ساعت زنگدار و برای 73 درصد گوشی جای ساعت را گرفته است.
هم اکنون از هر دو نفر در جهان یکی از گوشی همراهش به عنوان دوربین دیجیتال اصلی خویش استفاده می کند، بیش از دو سوم آنها در آینده گوشی خود را جایگزین mp3 player فعلیشان خواهند کرد و نیمی از مردم هم دوست دارند بتوانند در آینده گوشیشان را به دیگر وسایل الکترونیک موجود در خانه متصل کنند.
پژوهش های نوکیا نشان می دهد که برای 72 درصد مردم جهان تلفن همراه جای ساعت زنگدار و برای 73 درصد گوشی جای ساعت را گرفته است.
94 درصد افراد مورد پرسش هم گفته اند که حتما در آینده تلفن همراه خواهند داشت. 21 درصد مردم هم گفته اند از گم کردن تلفن همراهشان بیش از گم شدن کیف پول، کارت اعتباری و حتی حلقه ازدواج ناراحت خواهند شد.
67 درصد شرکت کنندگان در این پژوهش از بارگذاری موسیقی بر روی گوشی هایشان خبر داده اند و 87 درصد گفته اند از زمان خرید گوشی های هوشمند بیشتر موسیقی گوش می کنند.
بد نیست بدانید 42 درصد پاسخ دهندگان اظهار امیدواری کرده اند که در آینده چاپگر، رایانه، دستگاه استریو و حتی تلویزیونشان را به تلفن همراه متصل نمایند. 58 درصد هم آرزو داشته اند تا دو سال آینده تمامی وسایل خانه را با تلفن همراه کنترل کنند!
سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
اخبار
سرعت نجومی توسعه و پیشرفت صنعت مخابرات بر کسی پوشیده نیست. بالطبع شبکه های صوت و دیتای مخابرات به هم نزدیک شده و با همگراشدن آن ها انواع مختلفی از سرویس های مخابراتی عرضه می شوند.
در طول سال های اخیر سرویس های ویژه مختلفی توسط مراکز تلفنی دیجیتال به مردم واگذار شده است ولی بخاطر مشکلاتی همچون وابسته بودن این سرویس ها به سوئیچ ها و سیستم های مخابراتی به خارج از کشور، مشکلات مربوط به تغییر و اصلاح سرویس ها، کندی و محدودیت در ارائه آنها، قابلیت های محدود و توزیع نامناسب و... باعث شده که طراحان سیستم های مخابراتی به فکر راه حل های ساده تر، ارزان تر و همچنین سریعتر برای ارائه سرویس به مشترکان باشد.
یکی از جدیدترین و در عین حال پر کاربردترین امکاناتی که شبکه دیجیتال مخابرات در اختیار کاربران قرار می دهد امکانات شبکه هوشمند است.
شبکه IN چیست؟
(Intelligent Network)شبکه هوشمند(Intelligent Network)یا IN یک سیستم یکپارچه برای ارائه سرویس ویژه بر روی بستر شبکه مخابراتی موجود است که ارائه سرویس های پیشتاز مختلفی را در حداق زمان به مشتری امکان پذیر می سازد.
شبکه هوشمند از چند عنصر فیزیکی مرکز مدیریت SCP مرکز سوئیچینگ سرویس یا، SSP ، کنترل سرویس یا SCEP ونقطه ایجاد سرویس یا SMP تشکیل شده است. مزایای شبکه هوشمند می توان به جدا سازی اعمال مربوط به سرویس از سوئیچ های تلفنی به منظور یکنواخت کردن نحوه استفاده از آنها در کل شبکه ، ارائه و راه اندازی سریع سرویس ها ، افزایش میزان تماس های موفق ، مدیریت انعطاف پذیر و فراگیر بر کل شبکه و امکان کنترل پارامترهای ارائه سرویس از طریق مشترک اشاره کرد.
سرویس های IN در حال حاظر در محدوده مخابراتی استان تهران از مجموع 10 سرویس وعده داده شده مبتنی بر بستر intelligeng Network هشت سرویس ارائه می شود که فعلا تنها از طریق مراجعه متقاضیان به مراکز مخابراتی قابل دسترسی است.
البته به استثنای اینترنت هوشمندی که جدیدا در استان تهران شروع به کار کرده است. در زیر به معرفی بعضی از سرویس های INمی پردازیم:
سرویس مکالمه اعتباری (Prepaid service fined telephony)
متقاضی بعد از خرید Scratch کارت های این سرویس از مراکز فروش و تماس با شماره تلفن رایگان سه رقمی این سرویس بوسیله هر تلفن و وارد کردن شناسه کاربری و رمز عبور خود قادر به برقراری تماس شهری ، بین شهری یا بین الملل خواهد بود و هزینه مکالمات از اعتبار کارتش کسر خواهد شد. این سرویس حتی برای تلفن هائی که به علت پرداخت نکردن قبض تلفن توسط مخابرات قطع شده اند کاربرد دارد.
سرویس مکالمه رایگان(Free phone)
در این سرویس شرکت ها و سازمان ها می توانند هزینه تماس هایی که به آن ها زده می شود را تقبل بنمایند. در این حالت تماس گیرنده مکالمه هیچ گونه مبلغی را نمی پردازد و برای او ارتباط رایگان است. این سرویس به سبب انعطاف پذیری فوق العاده در مسیریابی و شارژ معکوس مکالمات و قابلیت سفارشی شدن شروط برقراری تماس و بار روانی و تبلیغی آن یکی از مهمترین سرویس های شده روی بستر INاست.
سرویس مکالمه رایگان مناسب سازمان ها و شرکت هایی دولتی و خصوصی است که نیاز به گردآوری و تهیه نظرات ،پیشنهادات ،انتقادات و دیدگاههای مشتریان و مراجعین شان را دارند می باشد. از قابلیت های این سرویس می توان به انتقال تماس های ورودی در هنگام اشغال یا عدم پاسخگویی ،محدود کردن ناحیه تماس گیرنده ، صندوق پیام صوتی ،مسیریابی مبتنی بر زمان ، تعریف رمز عبور ، مسیریابی بر اساس منطقه جغرافیایی تماس گیرنده ، توزیع مکالمات بر اساس کد مقصد و امکان محدود سازی تعداد مکالمات همزمان اشاره کرد.
سرویس شبکه خصوصی مجازی (Virtual private network)
سازمان ها ، ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی با استفاده از سرویس --- بر روی بستر تلفن ثابت (PSTN) قادر به تشکیل یک شبکه مجازی خصوصی برای خود خواهند بود. در این سرویس هر ایستگاه دارای یک شماره داخلی اختصاصی خواهد بود و برای برقراری تماس با مقصدی خارج از شبکه --- کاربر باید شماره شناسایی و رمز عبوری را وارد کند. این سرویس شبکه IN در حقیقت یک شبکه تلفن داخلی (سانترال) را برای متقاضی فراهم می کند منتها در ابعاد یک استان و میان دفاتر و شعب مختلف سازمان.
از قابلیت های ویژه این سرویس می توان به امکان انتقال مکالمات از یک مشترک به مشترک دیگر --- ، شماره گیری اختصاری ، تعریف شماره شناسایی ویژه ، صندوق پیام های صوتی و محدود سازی تماس های همزمان اشاره کرد.
سرویس شماره فراگیر(Universal Access Number)
این سرویس برای شرکت ها،سازمانها و کسب و کارهای خدماتی مانند آتشنشانی ، اورژانس ها و حتی اغذیه فروشی ها قابل استفاده است. صاحب سرویس تنها یک شماره را به عنوان شماره تلفن خود به مشتریانش اعلام می کند ولی به محض شماره گیری شبکه هوشمند تماس ورودی را به نزدیک ترین شعبه به محل تماس گیرنده هدایت می کند
سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
اخبار
سامسونگ این هفته در مورد LCD های طراحی شده توسط این شرکت که فقط توسط یک تراشه هدایت می شود توضیح خواهد داد.
شرکت کره ای سامسونگ اعلام کرده است فناوری جدیدی را جهت نمایش تصاویر سه بعدی بر روی تلفن های همراه و دیگر دستگاه ها یافته است.
سامسونگ این هفته در مورد LCD های طراحی شده توسط این شرکت که فقط توسط یک تراشه هدایت می شود توضیح خواهد داد.
صفحه نمایش این LCD از کیفیت WVGA برخوردار است که قابلیت نمایش 800x480 پیکسل را فراهم میکند. همچنین سامسونگ همین هفته اولین LCD 7 اینچی ساخته شده توسط خود را معرفی می کند. این LCD از سیلیکون متبلور نشده ساخته شده است.
استفاده از این فناوری باعث می شود که صفحه نمایشگر راحت تر با مدارهای مجتمع (IC) ارتباط برقرار کند و بتواند مستقیما تصاویر را بر روی صفحه مسطح سیلیکونی نمایش دهد.
سامسونگ گفته است که اولین شرکتی است که از این فناوری استفاده می کند و این فناوری را AMOLED نام گذاری کرده است که مخفف عبارت active matrix organic light-emitting diode میباشد.
این تکنولوژی جدید در نشان دادن تصاویر سه بعدی بسیار سریع تر از تکنولوژی صفحه های نمایش کریستالی (LCD) حال حاظر استفاده شده در تلفن های همراه و دیگر دستگاه های موجود می باشد.
سامسونگ همینطور گفته است که در تکنولوژی نمایشگر های خانگی ، لپ تاپ و تلویزیون‌ به نتایج قابل توجهی رسیده است. آقای "Chung Ho-Kyoon" مدیر اجرایی شرکت Samsung SDI در این زمینه می گوید: "طی 10 سال آینده بیشتر نمایشگر های مسطح (Flat-Panel) تکنولوژی سه بعدی را قبول و از آن استفاده خواهند کرد."
گفتنی است که شرکت سامسونگ در حال حاظر توجه خاصی به نمایشگر های LCD و پلاسما دارد و سعی در بهینه کردن قدرت و شیوه نمایش تصاویر سه بعدی مخصوصا برای تلفن های همراه را دارد.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
اخبار
شرکت هیتاچی از عرضه هارد درایوهای 2.5 اینچی خود که برای استفاده در تلفن های همراه طراحی شده خبر داد. این هاردها که 120 گیگابایت ظرفیت دارند در نوت بوک ها هم قابل استفاده هستند.
، Travelstar 5K160 توسط هیتاچی یک اختراع خارق العاده توصیف شده نحوه استفاده از تلفن های همراه را دگرگون می کند.
هیتاچی وعده داده که در نیمه دوم سال 2006 دست به عرضه هاردهای 1.8 اینچی می زند. قرار است هارد 2.5 اینچی هیتاچی از تابستان امسال به قیمت 269 دلار در آمریکا به فروش برسد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
موبایل
نوكیا بزرگترین شركت تولید كننده گوشی تلفن همراه درجهان به زودی مدل جدیدی از دستگاه قابل حمل اتصال به اینترنت خود موسوم به Nokia 770 Internet Tablet را عرضه می کند که مجهز به مسنجر شرکت گوگل موسوم به Google Talk است.
مدیر نوكیا و مدیر گوگل به تازگی توافق نامه ای امضاء‌ كرده اند كه به موجب آن از این پس كاربران می توانند با استفاده از این ساخته نوكیا كه با فن آوری بی سیم wi-fi سازگار است،‌با كاربران دیگری كه از نرم افزارهای ارسال پیام فوری استفاده می كنند چت كنند.
دستگاه Internet Tablet 770 كه سال گذشته به بازار عرضه شد ،‌ خدمات دسترسی بی سیم به موسیقی و پخش برنامه های ویدئویی بر روی نمایشگر رنگی خود را با كیفیت بسیار بالا به كاربران ارائه می دهد. همچنین كاربرانی كه از این دستگاه استفاده می كنند می توانند ایمیل شان را چك كرده ،‌ گشتی درشبكه اینترنت زده و پرونده های كامپیوتری را مطالعه كرده و یا از خدمات بازیهای ویدئویی استفاده كنند.
گفتنی است در نشست مطبوعاتی كه به زودی درشهر استكهلم برگزار خواهد شد ،‌ شركتهای تلفن همراه Epsoo ،‌ شركت فنلاندی تولید كننده گوشی نوكیا ،‌ نسخه جدیدی از Internet Tablet را به بازار عرضه خواهد كرد كه این نسخه جدید مجهز به سازه های نرم افزاری و سخت افزاری ارتقاء‌ یافته است.
نوكیا 770 در سراسر دنیا دردسترس همه علاقمندان می باشد و آنان می توانند با مراجعه با سایت اینترنتی نوكیا آن را خریداری كنند. این محصول به شكل مستطیل بوده و ابعاد آن 5/5 اینچ در 1/3 اینچ است. نوکیا 770 یك صفحه نمایش رنگی بزرگ هم دارد كه تا اندازه ای بزرگتر از یك گوشی تلفن همراه می باشد. این محصول درایالات متحده آمریكا با قیمتی حدود 400 دلار به فروش می رسد .
گفتنی است که مسنجر Google Talk به كاربران امكان می دهد تا بتوانند به صورت متنی با دیگر كاربرانی كه از خدمات ارسال پیام فوری استفاده می كنند ،‌ صحبت كنند. شایان ذكر است این فن آوری ‌به یكی از فن آوریهای اصلی بر روی Nokia Internet Tablet تبدیل خواهد شد.
معامله تجاری اخیر كه بین نوكیا و گوگل منعقد شده ما را به یاد قرارداد Mountain View می اندازد. گوگل با امضای این قرار داد با یك شركت تلفن همراه در كالیفرنیا ،‌ از فعالیت درعرصه كامپیوتر فراتر رفته و فعالیت خود را درعرصه ارتباطات سیار آغاز كرد. گفتنی است پیش از این هم درسال جاری مدیر شركت گوگل اعلام كرد كه درصدد است توافقنامه ای با شركت موتورولا كه رقیب اصلی نوكیا درعرصه تولید گوشی تلفن همراه است ،‌امضاء كرده و گوشی های موتورولا را مجهز به نرم افزار جستجو كرده و امكان دسترسی كاربران به موتور جستجوی Google را بر روی گوشی های موتورولا فراهم آورد.
شایان ذكر است رقبای اصلی شركت گوگل یعنی شركتهای Yahoo و Microsoft هم درتلاشند این امكان را برای كاربران تلفن همراه فراهم كنند تا از این پس كاربران بتوانند امكان استفاده از خدمات این شركتها را برروی گوشی هایشان داشته باشند. گفتنی است درحال حاضر بسیاری از كاربران گوشی های نوكیا می توانند خدمات Yahoo را بر روی گوشی هایشان دریافت كنند.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
موبایل
شرکت D-Link از عرضه نوعی روتر سیار بی سیم خبر داده که مشترکان خدمات نسل سوم یا 3G با استفاده از آن می توانند ارتباط بی سیم خود را به اشتراک بگذارند.
این رورتر به مردم عادی و نیز صاحبان مشاغل کوچک امکان می دهد تا شبکه های بی سیم WAN مورد نیاز خود را به سرعت برپا کنند و از این طریق به شبکه های Ethernet محلی و شبکه های Wi-Fi با استاندارد 802.11g متصل شوند.
روتر مذکور مجهز به یک Cardbus برای نصب آداپتور نوت بوک بی سیم 3G است که امکان بهره مندی از شبکه های EVDO, UMTS و HSDPA را به کاربران می دهد.
این محصول همچنین مجهز به دو پرت USB2.0 است که یکی برای دسترسی به شبکه های پرسرعت بی سیم و برقراری ارتباط با تلفن های همراه و دیگری برای کارکردهای مربوط به سرور به کار می رود. قیمت این روتر که یک ماه دیگر روانه بازار می شود حدود 100 دلار است.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
موبایل
یك شركت سازنده گوشی‌های تلفن همراه قصد دارد نسخه جدیدی از دستگاه صفحه گرافیكی خود كه قابلیات اجرای نرم افزاری ارتباطی دارد را به بازار عرضه كند.
به گزارش سایت ایتالیایی ‪ ،KATAWEB‬این فناوری جدید به كاربران این اجازه را می‌دهد تا از طریق دستگاه ‪ WI-FI‬نوكیا و با استفاده از نرم افزار ارسال پیام فوری گوگل تالك با سایر كاربران چت كرد.
عرضه این نسخه جدید صفحه گرافیكی با همكاری شركت اینترنتی گوگل و نوكیا صورت گرفته است.
با عرضه این نسخه جدید كاربران می‌توانند به چك كردن ایمیل ها، گشت و گذار در نت و خواندن فایل‌های موجود در رایانه‌های شخصی خود بپردازند.
شركت نوكیا و گوگل این صفحه گرافیكی را توسعه داده و اجزای سخت افزاری و نرم افزاری جدیدی را به آن اضافه كرده است.
از طریق این دستگاه صفحه گرافیكی كاربران می‌توانند به موسیقی و فایل‌های تصویری دیجیتالی و اجرای آن در صفحه نمایش رنگی با كیفیت دسترسی پیدا كنند.
مسوول شركت نوكیا قیمت این نرم افزار جدید را ‪ ۴۰۰‬دلار اعلام كرده اند.
بر این اساس شركت یاهو و مایكروسافت نیز درصدد هستند تا خدمات بیشتری را از طریق گوشی‌های تلفن همراه به كاربران ارایه دهند.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:52
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته