• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 244
تعداد نظرات : 27
زمان آخرین مطلب : 3991روز قبل
بیماری ها
عموماً مشکلات ترش کردن معده به علت سردی عارض شده به معده می باشد که جهت رفع اورژانسی عارضه و درد حاصل از ترش کردن معده توصیه می گردد از جوش شیرین استفاده نمایید چرا که احساس ترش کردن معده با جوش شیرین از بین می رود، همان جوش شیرینی که متاسفانه امروزه بدنام کرده اند.
برای اینکار به محضی که احساس کردید معده شما می خواهد ترش کند باید یک نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف استکان آب خنک حل کنید و بخورید.

چون جوش شیرین یک باز محسوب می شود و ترشی از اسید است، وقتی آنها با هم ترکیب شوند تبدیل به آب و نمک می شود و احساس ترش کردن، رفع خواهد شد و معده سالم می ماند.
البته لازم به ذکر است جوش شیرین درمان علت مشکل اصلی شما نیست و درمان علامتی محسوب می شود یعنی علامت مشکل شما که ترش کردن معده است را موقتاً رفع می کند. اگر شما دچار ترش کردن معده هستید، معده شما سرد است و باید نزد پزشک متخصص طب سنتی مراجعه نمایید تا درمان ارائه شود.
ضمناً توصیه می شود برای رفع سردی معده هرگز چای نخورید، شربت زنجبیل و عسل هفته ای دو یا سه بار حتماً خورده شود و  هیچ وقت غذای خام به همراه پخته میل نکنید، مدتی (حدود یک ماه) نیز از خوردن مواد خام، لیمو عمانی، ترشیجات و میوه ها (خصوصاً مرکبات) خودداری کنید و عسل بیشتر بخورید، مصطکی را هم به عنوان ادویه در غذاهایتان استفاده کنید.
و با خوب جویدن غذا و پرهیز از مصرف نوشیدنی و آب وسط غذا و بعد از آن و پرهیز از مصرف کیک، کلوچه و بیسکویت به رفع مشکل معده خود اقدام کنید.

يکشنبه 21/12/1390 - 18:55
دنیای گیاهان و حیوانات

مقوی دل (قلب)، دماغ (مغز و مراکز عصبی)، حواس (حواس پنجگانه)، معده، مفرح و مفتح (کلمه مفتح در چند مورد به کار می رفته که بعداً به موقع خود تفسیر خواهیم کرد.

در اینجا منظور رفع اسپاسم های احشا می باشد)، ملطف طعام غلیظ و هاضم (هضم کننده غذاهای ثقیل)، مورث ذکا (هوش را برمی انگیزاند)، حفظ (حافظه)، به جهت عسرالنفس (تنگی نفس)، خفقان (منظور خفقانت قلبی است که آنژین دو پواترین باشد)، غشی (سنکوب)، فواق (سکسکه)، مغض (زورپیچ در دیسانتری)، امراض ورکین (مفصل ران)، گرده (کلیه)، رفع سموم مطلقاً (حکم ضد سم یا تریاق را دارد)، وحشت سوداوی (دلهره و وحشت مالیخولیایی)، سده دماغ (مولد صرع) نافع، برگ مسحوق (کوبیده) او از 5 درهم تا  درهم با شراب جهت گزیدن سگ دیوانه (هاری)، رتیلا (زهر رتیل) شَرباً اَو ضِماداً نافع و خاییدن (جویدن) او جهت رفع بدبویی دهان بسیار مؤثر و جلوس در او (حمام موضعی) جهت احتباس حیض (مخصوصاً عسرالطمث) و ضمادش جهت درد مفاصل و طلای (مالیدن) آب او جهت نار فارسی و رفع لرز و قشعریره (ارتعاش و لرزه) و لعوق او (داروهایی که با عسل یا شکر ترتیب داده و در بشقابی ریخته می لیسند؛ این کلمه از لوک گرفته شده است) با عسل جهت عسرنفس انتصابی نافع (عسرنفس انتصاب آسم خیلی شدید است که در کتب اروپایی به نام ارتوپنه ثبت شده است).

يکشنبه 21/12/1390 - 16:19
دنیای گیاهان و حیوانات
مصرف روزانه آویشن

ده تا پانزده گرم آویشن را در یک لیتر آب جوشانده دم کرده و پنج تا شش فنجان آن را در روز تناول کنید؛ دم کرده رقیق آویشن را می توان جانشین چای صبح و عصر کرد و آن را با عسل شیرین کرده و خورد.

آویشن بر دو نوع است؛ یکی آویشن شیرازی و دیگری آویشن کوهی که نوع اخیر، عطر، تندی، تیزی و قوت بیشتری دارد. یک نوع شبیه به آن وجود دارد که به اسم کاکوتی معروف است. آویشن را در تبریز و شهرهای آذربایجان ککلیک اوتی و در همدان آذربه می گویند و به عربی صعتر می گویند.

جایگاه آویشن در پزشکی کهن

اگر کتاب های پزشکی و داروسازی را ورق بزنیم و به عقب برگردیم، به موقعی می رسیم که کتاب قانون ابن سینا، در دانشکده های پزشکی اروپا، تدریس می شد. خواص آویشن را، که در اینجا ذکر کردیم، در کتاب قانون نیز عیناً خواهیم یافت، با این تفاوت که همه این خواص در قانون ابن سینا دیده نمی شود و با مطالعاتی که پس از آن پزشک بزرگوار و نابغه دوران، توسط پزشکان و محققان ایرانی صورت گرفته است، خواص دیگری نیز برای آن کشف کرده اند.

چنان که گفتیم جامع ترین کتاب طب گیاهی کتاب تحفه حکیم مؤمن است، که در عصر شاه سلیمان صفوی توسط پزشک عالی قدر ایرانی، میر محمد مؤمن تألیف شده است. از آن دوران به این طرف، که مدت سه قرن می گذرد، مطالب این کتاب، که به منزله جواهر گران بهایی است، همواره مورد استفاده پزشکان اروپا بوده و درباره هر کلمه و هر مطلب آن، مطالعات و تحقیقات دقیق به عمل آورده موافقت ها و مخالفت ها کرده اند و با بحث و انتقاد زیاد، بالأخره امروزه ما همه آن مطالب را در صدها جلد کتاب مفردات پزشکی، طب گیاهی و فارماکوپه ها و کدکس ها که در دانشکده های پزشکی و داروسازی دنیا تدریس می شود،   می بینیم.

چون ما معتقدیم که دانستن این مطلب و نظیر چنین حقایقی برای ما ایرانیان از هر چیز لازم تر است، در اینجا به بعضی نکات و نمونه های برجسته و حساس اشاره می کنیم تا بر خوانندگان با کمال وضوح و صراحت ثابت شود چگونه پزشکان قدیم ایران، پیش کسوت، استاد و معلم پزشکان کنونی دنیا هستند.

در کتاب سلامت و تغذیه به وسیله گیاهان تألیف درومر چنین می خوانیم:

سابقاً قائل بودند که آویشن خاصیت تقویت دماغی دارد و ذهن را روشن و حافظه را زیادی می کند. پس از آن مدتی منکر این خاصیت شدند، ولی تحقیقات جدید نشان داد که آویشن واقعاً هوش را بر می انگیزاند و نیز در تحریک گردش خون و اعمال جنسی مؤثر است.

حال ملاحظه فرمایید که در این باره تحفه حکیم مؤمن چه می نویسد. تحفه چنین می نویسد:

و چون شب وقت خواب مقدار یک مثقال آن را بخورند و بخوابند و مداومت بر آن نمایند ذهن را تقویت بخشد و رنگ روز را نیکو گرداند.

و در جای دیگر می نویسد: ((آویشن مبهی است)).

لئوس کارلیه در کتاب سبزی ها و میوه های شفابخش، درباره آویشن شیرازی از قول پروفسور تروسو نقل می کند و می گوید: ((آویشن دشمن سم است)). می دانیم که تروسو یکی از بزرگترین و معروف ترین پزشکان کشور فرانسه بوده که درست یکصد سال پیش درگذشته است. از آن زمان تا امروز، علاوه بر ضدّ سم بودن آویشن، ضد عفونی بودن و ضد باکتری بودن آن نیز توسط پزشکان اروپا کشف و اظهار شده است، ولی اگر به کتاب تحفه حکیم مؤمن مراجعه کنیم، خواهیم دید که در خواص آویشن کلمه ((با قوت تریاقیت)) ذکر شده است. تریاق در اصطلاح قدما به معنی ضدّ سم است و آن را به مفهوم وسیع ترین هم به کار می برند که عبارت است از ضد زهر حشرات، حیوانات موذی و ضد عفونت در بیماری ها. چنان که حکیم مؤمن می نویسد:

مربای آن با شکر و یا عسل {و به دستور گلقند} دو مثقال آن در دفع سموم و امراض نام برده قوی الأثر است. هم چنین است آشامیدن دو مثقال آن با عسل جهت گزیدن عقرب و سایر حشرات و ...

حتی همان طور که امروزه معتقدند، می نویسد:

مُخرج اقسام کرم معده و حب القرع است.

خواص آویشن در کتب قدیم

خواص متعددی که امروزه برای آویشن قائل اند و ما آن ها را شرح دادیم، در تحفه حکیم مؤمن نیز دیده می شود که عیناً با توضیحاتی در پرانتز نقل می کنیم:

محلل الریاح {(نفخ معده و روده ها را از بین می برد)}؛ مشهی غذا {(اشتها آور)}؛ مهبی {(قوه باه را زیاد می کند)}؛ منقّی ریه و معده و جگر و امعاء از رطوبات بلغم {(ترشحات مخاط: یعنی، موکوس را از سطح مخاطی ریه، معده، جگر و امعاء پاک می کند و به همین جهت، همان طور که گفتیم در گریپ، سرفه برونشیت، سیاه سرفه و ... مفید واقع می شود)}.

مسکّن وجع دندان؛ مسکّن ورک {(استخوان و مفصل تهی گاه)}؛ مسکن وجع مثانه و رحم مدر بول {(ادرار آور است)}؛ مدر حیض {(در بانوانی که قاعده شان قطع شده است، مؤثر واقع می شود)}؛ خوردن آن با آب انجیر جهت ربو {(آسم)} و سرفه نافع است و با انجیر خشک عرق آورد {(معرق است)} و رنگ رو را نیکو گرداند.

رافع قولنج بلغمی و ریحی است {(قولنج ها به علت تشنج بروز می کنند و آویشن، قولنج، یعنی، تشنج را برطرف می کند پس به نوعی آنتی اسپاسمودیک است)}؛ با آب کرفس جهت تفتیت حصات {(خرد شدن سنگ)} و عسرالبول؛ مضغ {(جویدن)} آن تسکین درد دندان؛ با اطعمه غلیظ باعث خوشبویی و سرعت انحدار {(گذشتن غذا)} و زیادتی لذت و لطافت است، مانند هریسه گندم {(حلیم)} و باقلا و عدس و کله پاچه و گوشت گوساله و مانند آن ها {(توضیح آنکه غذاهای ثقیل، مانند حلیم، باقلا، عدس، کله پاچه و گوشت گوساله را برای اینکه زود هضم و از معده داخل روده ها شود و نیز گازها و نفخ حاصل از آن دفع گردد، به آن ها آویشن کوبیده را مانند ادویه اضافه می کردند. امروز هم در اروپا به عنوان ادویه معمول است)}؛ محلل ریاح و نفخ حاصله از غذاها؛ ضماد آن با عسل جهت عرق النسا و وجع ورک.

آنچه ذکر شد، قسمتی از خواص آویشن بود که در تحفه حکیم مؤمن آورده شده است و در کتاب های اروپایی هم هست، علاوه بر این ها، چند خاصیت دیگر نیز در تحفه دیده می شود که در کتاب های کنونی نیست، از جمله اینکه هرگاه آن را با پنیر تازه تناول کنند و به این کار هر روز ادامه دهند؛ جهت تسمین بدن (چاق شدن) مفید است؛ جویدن آن برای تقویت چشم نافع است؛ اگر آب آویشن تازه را که از کوبیدن و فشردن آن به وجود می آید، صاف کرده به چشم بچکانیم، جهت رفع بیاض (سفیدی قرنیه یا لک قرنیه) مفید است و قطور آن (چکاندن در گوش) جهت رفع ثقل سامعه و با شیر جهت تسکین وجع (درد) آن نافع است؛ هم چنین آشامیدن جوشانده آن با مقدار مساوی با عناب جهت تصفیه خون مفید است.

دومین گیاه طبی که قرن ها مورد توجه ایرانیان بوده است، با ذکر شواهد و مثال و تطبیق با طب جدید در معرض قضاوت خوانندگان قرار گرفت. منظور اینکه خوانندگان توجه داشته باشند: آنچه می نویسیم ادعا نیست، حقیقت است، حقیقتی محض. ایرانی باید افتخار کند که پدرانش پیش کسوت پزشکی دنیا بوده اند.

منبع: مجموعه آثار دکتر سیدجلال مصطفوی کاشانی جلد دوم

 
يکشنبه 21/12/1390 - 16:13
خواص خوراکی ها


چند نکته:

ترجیحا این چای ها را با عسل،خرما یا توت میل کنید.اگر مبتلا به دیابت هستید با عسل میل کنید.چای را می توان با چند قطره آبلیموی تازه میل کرد.

گل گاوزبان                                                                    سنبل الطیب

سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگانسایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

1-چای گل گاو زبان و سنبل الطیب: طبیعت:گرم و تر

خواص:خوابآور،آرامبخش اعصاب،پایین آورنده فشار خون،رفع خشونت نای،سینه،تنگی نفس،گلو درد،مقوی دماغ،معده و کبد سرد،افزایش ترشح ادرار،ضد سردرد های عصبی،درد کلیه،قولنج،اسپاسم،تشنج،صرع،سودا،صفرا،وسواس و سنگ کلیه


طرز تهیه: دو قاشق غذاخوری(یک مشت)گل گاو زبان + یک قاشق غذا خوری(یک مشت کوچک)سنبل الطیب + دو لیوان آب جوش + نبات،نیم ساعت دم بکشد تا به رنگ قرمز آلبالویی در آید.

 

سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

2- چای زیر فون: طبیعت:گرم

خواص:آرام بخش،ضد ناراحتی های عصبی،تشنج،میگرن های مزمن،بی خوابی،سردرد،بیماری های ریوی،زکام،غلظت خون،استفراغ،رماتیسم،آرتروز،نقرس،سیاتیک


مصرف زیاد موجب پایین آمدن فشار خون خواهد شد.

هشدار:برای خانم های باردار ممنوع است.

طرز تهیه:یک مشت زیرفون + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم ده دقیقه بجوشد سپس با شعله غیر مستقیم به مدت طولانی دم بکشد تا خوب رنگ بیندازد.

سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

3-چای بادرنج بویه: طبیعت بسیار گرم

خواص:مقوی قلب واعصاب،خونساز،تقویت کننده سلولهای مغز،فوق العاده آرامبخش،محرک معده،خواب آور،نشاط آور،ضد صدای گوش،تشنج،اسپاسم،بیماری های کلیوی،بوی بد دهان و خواب های وحشتناک(چای مورد علاقه حضرت علی علیه السلام)


طرز تهیه:یک مشت کوچک بادرنج بویه + دو لیوان آب سرد روی شعله مستقیم قرار دهید تا به نقطه جوش برسد سپس با شعله غیر مستقیم خوب دم بکشد.



4-چای بادرنج بویه و زیرفون: طبیعت:گرم

خواص:تقویت قلب و اعصاب،خواب آور،نشاط آور،آرامبخش،خونساز،ضد بوی بد دهان،خواب های وحشتناک،بیماری های کلیه،صدای گوش


طرز تهیه:یک قاشق غذاخوری زیرفون + یک قاشق مرباخوری بادرنج بویه + دو لیوان آب جوش،باشعله مستقیم و ملایم حدود یک ساعت بجوشد سپس با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

 

سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

5-چای به لیمو و زیرفون: طبیعت:گرم

خواص:آرامبخش،کاهش دهنده فشار خون،تقویت حافظه،و معده،خاب آور در شب،تب بر،شستشو دهنده کلیه،ضد سرماخوردگی،تشنج،نقرس،رماتیسم،سردرد،و سرگیجه،ناراحتی های عصبی،میگرن،غلظت خون،آسم،اسهال،سینوزیت،صدای گوش و خستگی بدن


طرز تهیه:یک مشت بزرگ زیرفون + یک مشت کوچک به لیمو + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم و ملایم،حدود یک ساعت بجوشد،سپس با شعله غیر مستقیم دم بکشد.

سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

6-چای دارچین:  طبیعت:گرم

خواص:ادرارآور،مفرح،محرک اعصاب،تقویت معده،کبد،قوه باه،قلب وعروق؛کاهش درد کمر و مفاصل،تسریع جریان خون،نیرو بخش،باز کننده انسداد مجاری،پاک کردن سینه و حنجره،بالا بردن فشار خون،ضد:اخلاط رطوبتی،پا درد های رطوبتی،سرفه های رطوبتی،دلهره،بوی بد دهان،دردهای استخوانی،دیابت،سردی بدن

هشدار:برای زنان باردار مضر است.

طرز تهیه:چند عدد چوب دارچین + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم آرام جوش آورده سپس با شعله غیر مستقیم دو الی سه ساعت دم بکشد تا به رنگ آلبالویی درآید.

 

سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

7-چای زنجبیل:طبیعتگرم و خشک

خواص:تقویت:حافظه،قوه باه،جهاز هاضمه،معده،قوای رییسه بدن؛خونساز،تنظیم ادرار،خلط آور،ملین،درمان اسهال ساده و خونی،مانع بروز سرطان،کاهش چربی خون،بالا بردن فشار خون،مفید برای قطع حیض؛ضد:ضعف اعصاب،رطوبت مزاج،بلغم،درد مفاصل،بیماری های مفصلی،کمر درد،مسمومیت غذایی،سرفه،تهوع و آشفتگی در مسافرت و انعقاد خون

هشدار:زیاده روی در مصرف باعث فشار خون و ضعف نیروی جنسی است.

طرز تهیه:نصف قاشق چای خوری زنجبیل(بسته به ذائقه خود)در یک لیوان آب جوش ریخته و در ظرف را گذاشته تا حدود ده دقیقه بماند سپس با کمی عسل مخلوط کرده،میل نمایید.

 

سایت آپلود عکس رایگان , فضای رایگان برای آپلود عکس , آپلود عکس با لینک مستقیم , آپلود عکس رایگان

8-چای زعفران: طبیعت:گرم

خواص:منضج و مصلح عفونت بلغمی،محرک نیروی جنسی و قوای مفزی،مفرح،نشاط آور،خنده آور،ادرار آور،خلط آور،آرامبخش،مقوی کبد و جهاز تنفسی،آشامیدن یک مثقال آن جهت تسریع در زایمان،تسکین آسم و سیاه سرفه،ضد:سرفه،حساسیت و کرم خوردگی دندان



ادامه دارد

منبع:http://www.ravazadeh.com

جمعه 19/12/1390 - 13:45
خواص خوراکی ها

 

 

جو، سبوس جو و غذاهای حاوی فیبر
جودارای مقدار زیادی فیبر حل شدنی است این نوع فیبر مقدار لیپوپروتئین(ال دی ال) که همان کلسترول بد است را کاهش می دهد.این نوع فیبر را می توان در موادی همچون لوبیا قرمز، سیب، گلابی، جو و آلو بخارا یافت.

فیبرمحلول قدرت جذب کلسترول توسط خون را کاهش می دهد.پنج تا ده گرم از این ماده در روز در کاهش کلسترول ال دی ال بسیار مؤثر است.خوردن یک و یک دوم فنجان جو پخته حدود شش گرم از این نوع فیبر را تأمین می کند.اگر از میوه جاتی مانند موز استفاده کنید می توانید چهار گرم دیگر فیبر بدست آورید.پس در کل می توان گفت از جو پخته شده یا غذاهایی استفاده کنید که جو یا سبوس جو در آن به کار رفته است.

ماهی واسید چرب امگا 3
خوردن ماهی های پرچربی به دلیل دارا بودن اسید چرب امگا 3 حائز اهمیت است.این ماده احتمال ابتلا به فشار خون و خطر ایجاد لخته خون را به مراتب کاهش می دهد.پس همواره روغن ماهی و با اسید چرب امگا 3 به افراد دچار بیماری های قلبی پیشنهاد می شود.

پزشکان خوردن حداقل دو وعده ماهی را در هفته پیشنهاد می دهند. ماهی های زیر مقدار زیادی امگا 3 دارا هستند:
استومری
قزل آلا
شاه ماهی
ساردین
آلباکر
ماهی آزاد
هالیبوت

این ماهی ها را پخته و یا کبابی کنید تا مجبورنشوید از جربی های ناسالم استفاده کنید.روغن کتان و روغن کانولا نیز منبع غنی از امگا 3 هستند.با تهیه منابع مختلف امگا 3 و روغن ماهی می توانید از مواد مغذی آن استفاده کنید.اما ماهی علاوه بر موارد مذکور دارای مقداری سلنیوم نیز هست.درصورتی که تمایل به استفاده از مکملهای غذایی(مثل مولتی و یتامین و ...) را دارید به این نکته توجه کنید که از گوشت و سبزیجات نیز به اندازه استفاده کنید.

گردو، بادام و دیگر خشکبار
گردو،بادام و دیگر آجیل ها این توانایی را دارند تا کلسترول را کاهش دهند.این مواد دارای مقدار زیادی حلقه های چربی اشباع نشده هستند. علاوه بر این گردو رگ ها را در وضعیت سالمی نگه می دارد.
بر اساس گزارش وزارت دارو و کنترل مواد غذایی مصرف یک مشت(1.5 اونس یا 42.5 گرم )از انواع آجیل ها مثل بادام،فندق،بادام زمینی،پیکان (گردو آمریکایی)، میوه کاج،پسته و گردو به صورت روزانه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.اگاه باشید که این مواد باید به صورت خام و بدون نمک یا شکر استفاده شوند.

یک مشت از این خشکبار مقدار زیادی کالری(انرژی) دارد. پس می توان آنها را با غذاهای دارای چربی اشباع شده جایگزین کرد.برای مثال میتوان به جای گوشت یا پنیرموجود در سالاد از یک مشت گردو یا بادام استفاده کرد.

روغن زیتون
روغن زیتون به دلیل دارا بودن ترکیبی از آنتی اکسیدان ها قادر است کلسترول بد(ال دل ال) را پایین وکلسترول خوب (اچ دی ال) را ثابت نگه دارد. پس استفاده از دو قاشق غذا خوری روغن زیتون به صورت روزانه آن هم به جای چربی های دیگر توصیه شده است تا بتوان از فواید آن استفاده کرد.

خاصیت کاهش دهندگی کلسترول موجود در روغن زیتون را می توان افزایش داد به شرط آنکه از روغن خالص استفاده کنیم. روغن خالص روغنی است که فرایند تولید آن کوتاه بوده و مقدار بیشتری آنتی اکسید داراست.به خاطر داشته باشید که روغنی که از نظر رنگ روشن باشد فرایند بیشتری را در مقایسه با روغن خالص گذرانده است. (این روشنی تنها در رنگ است نه در میزان چربی یا انرژی

غذاهای حاوی استرل یا استانول
غذاهایی که از نظر داشتن استرل و یا استانول _ماده ای که در گیاهان یافت میشود_غنی هستند از جذب کلسترول جلوگیری می کنند.اگرمارگارین یا کره گیاهی ،آب پرتغال و دوغ به همراه استرل گیاهی مصرف شود میزان کلسترول بد تا 10 درصد کاهش می یابد.پس دو گرم استرل گیاهی لازم است تا بتوان نتیجه کاملی(کاهش کلسترول) بدست آورد.این مقدار با 8 اونس یا 237 میلی لیتر آب پرتغال غنی شده با استرل برابری می کند.

استرل یا استانول موجود در غذاهای غنی شده هیچ گونه تأثیری بر روی تری گلیسیرید و یا کلسترول خوب (اچ دی ال) نخواهد داشت.

 


تغییراتی دیگر در رژیم غذایی
برای آنکه بتوان از مواد غذایی مذکور حداکثر بهره را برد لازم است تغییراتی در رژیم غذایی ایجاد شود.
میزان کلسترول و یا هر نوع چربی دیگر به خصوص چربی اشباع شده و ترانس را کم کنید.گوشت،انواع لبنیات و روغن های جامد جز چربی های اشباع شده به حساب آمده و کلسترول را افزایش می دهند.چربی ترانس نیز که غالباّ در مارگارین،انواع کلوچه ها وکیک ها وجود دارد در میزان کلسترول تأثیر فراوانی دارد.این ماده لیپوپروتئین (ال دی ال) یا همان کلسترول بد را افزایش داده وسبب کاهش کلسترول خوب می گردد.

پنج شنبه 18/12/1390 - 20:50
آرایشی و زیبایی

 

 

بهترین روش تمیز کردن صورت، شستشو با آب و صابون است.

باید روزی دو بار صورت را با آب و صابون شست.

شستشو نباید بیش از دو دقیقه طول بکشد.

نوع صابون را بسته به نوع پوست خود و با مشورت پزشک انتخاب کنید.

هرگز یک صابون را تصادفی و ندانسته به صورت خود نزنید.

پس از شستشو، صورتتان را با حوله خشک کنید.

برای خشک کردن نباید حوله را به صورت خود بکشید، بلکه فقط کافیست حوله را با پوست صورت خود تماس دهید و به آرامی روی نقاط مختلف صورت فشار دهید.

یکی از دلایل پیری زودرس و پیدایش چین و چروک و خشونت پوست، خشک کرد آن با حوله به روش خشن است. پس از خشک کردن صورت یک کرم مرطوب کننده بر روی آن بمالید تا رطوبت پوست حفظ شود.
برای تمیز کردن مواد آرایشی از پوست میتوانید از پنبه آغشته به گلاب یا شیر پاک کن و یا آب و صابون استفاده کنید.

اگر از صابون استفاده میکنید، پس از مالیدن صابون به تمام صورت، سی ثانیه صبر کنید و سپس سه بار صورتتان را با آب گرم بشویید و آنگاه با حوله به آرامی خشک کنید و یک کرم مرطوب کننده بمالید

پنج شنبه 18/12/1390 - 20:48
آموزش و تحقيقات
 
 
غذا
غذا از دوران جنینی در تکامل سیستم ایمنی بدن نوزاد نقش دارد. در این دوره مادر باید دریافت کافی از پروتئین، ویتامین‌ها و املاح به خصوص آهن داشته باشد تا نوزادی با وزن طبیعی به دنیا آورد، زیرا بهترین شاخص سلامتی جنین داشتن وزن طبیعی است. از این رو، سوءتغذیه در دوران جنینی باعث رشد ناقص سیستم ایمنی جنین و در نتیجه ناتوانی این سیستم در مقابله با عوامل بیماری‌زا در سنین بالاتر می‌شود.
بعد از تولد، نوزاد باید با شیر مادر که حاوی مقادیر کافی از ویتامین‌ها و املاح است تغذیه شود تا به رشد طبیعی خود ادامه دهد. شیر مادر نقش مهمی در رشد سیستم ایمنی بدن دارد و کودکانی که از شیر مادر تغذیه نمی‌شوند استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های عفونی دارند.
در سنین بالاتر نیز برخی از ریزمغذی‌ها و مواد غذایی با تأثیر بر سیستم ایمنی و تقویت آن به پیشگیری از بیماری‌های عفونی کمک می‌کنند و مصرف مکرر مواد مغذی ذکر شده در این مقاله در برنامه غذایی روزانه توصیه می‌شود.
 ویتامین A
این ویتامین نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی دارد. کمبود این ویتامین باعث کاهش پرزهای مجاری تنفسی، گوارشی و ادراری و خشک شدن این مجاری، کاهش انسجام و یکپارچگی مجاری مذکور، تغییر در ترشح ایمنوگلوبین A و اختلال در عملکرد سلول‌های ایمنی (مونوسیت‌ها و ماکروفاژها) و در نتیجه افزایش ابتلا به بیماری‌های عفونی تنفسی، گوارشی و ادراری می‌شود.
ماست، محصولات لبنی تخمیر یافته، سیر، پیاز و جو نیز با تحریک رشد باکتری‌های مفید از ابتلا به عفونت‌های روده‌ای جلوگیری می‌کنند
مطالعات نشان داده‌اند که مصرف مکمل ویتامین A خطر ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرخک و سرخجه، اسهال و ایدز را در کودکان کاهش می‌دهد.
مهم‌ترین منابع غذایی ویتامین A عبارتند از: جگر، شیر، تخم مرغ، روغن کبد ماهی، سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج، هویج، آب پرتقال، سیب زمینی شیرین، طالبی، هلو و زردآلو.
 ویتامین C
این ویتامین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و عملکرد ایمنی مهمی است. کمبود این ویتامین باعث اختلال در مقاومت بدن نسبت به عوامل بیماری‌زای مختلف و افزایش مصرف آن باعث افزایش فعالیت آنتی‌بادی‌ها و مقاومت در برابر عفونت‌ها می‌گردد.
مهم‌ترین منابع ویتامین C عبارتند از: میوه‌ها به خصوص آب پرتقال تازه، آب گریپ‌فروت، توت فرنگی، طالبی و انبه، سبزیجات به خصوص بروکلی، آب گوجه‌فرنگی، فلفل شیرین و کلم بروکسل.
غذاهای حاوی روی
روی
این ماده معدنی نیز در سیستم ایمنی نقش مهمی دارد و کمبود آن باعث اختلال در عملکرد سلول‌های ایمنی می‌شود، در حالی که مکمل روی باعث کاهش شیوع و مدت اسهال و عفونت‌های تنفسی می‌شود.
روی به مقدار فراوان در گوشت قرمز، ماهی‌ها، ماکیان، شیر و لبنیات، جگر، غلات کامل، لوبیاها و مغزها و در مقادیر متوسط در سویا وجود دارد.
 ویتامین D
این ویتامین باعث افزایش مقاومت بدن به عفونت می‌شود. دریافت پایین ویتامین D با افزایش تکرر ابتلا به عفونت‌های تنفسی ارتباط دارد. همچنین یک کارآزمایی بالینی نشان داده است که مکمل ویتامین D باعث کاهش معنی‌دار علائم سرماخوردگی در زمستان می‌شود و ترکیب آن با ویتامین A نتایج بهتری به دنبال دارد.
روغن کبد ماهی، ماهی‌ها، زرده تخم مرغ، جگر، کره، خامه، شیر و محصولات غنی شده با ویتامین D از منابع خوب این ویتامین هستند.
 سایر مواد مفید
بررسی‌ها نشان داده‌اند که از بین مواد غذایی، غذاهای پرفیبر مانند غلات کامل، حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات در پیشگیری از بیماری‌های عفونی موثر هستند. این غذاها به دلیل تحریک رشد میکروارگانیسم‌های مفید برای بدن و مهار رشد باکتری‌های مضر، باعث محافظت بدن در برابر برخی از بیماری‌های عفونی می‌شوند.
ماست، محصولات لبنی تخمیر یافته، سیر، پیاز و جو نیز با تحریک رشد باکتری‌های مفید از ابتلا به عفونت‌های روده‌ای جلوگیری می‌کنند.
پخت کامل گوشت‌های قرمز، استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی پاستوریزه،
مصرف کمتر شیرینی‌های خامه‌ای و تر در فصول گرم و نگهداری کلیه مواد غذایی
در یخچال نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی به ویژه انگل‌های روده‌ای و تب مالت دارد
علاوه بر این ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، لیگنان‌ها و ترکیبات سولفاتی که در برخی میوه‌ها و سبزیجات وجود دارند نیز باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شوند و بهتر است به طور مرتب مصرف شوند.
مصرف ماهی و مکمل‌های امگا-3 نیز در بهبود عملکرد سیستم ایمنی موثرند. تحقیقات نشان داده‌اند که اسیدهای چرب امگا-3 که در ماهی و روغن ماهی وجود دارند با سرکوب فعالیت عوامل و سیستم‌های التهابی، توانایی سیستم ایمنی را بالا می‌برند و منجر به افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری‌زا می‌شوند.
 عوامل بهداشتی
توجه به این نکته نیز حائز اهمیت می‌باشد که اگرچه غذاهای مفید ذکر شده می‌توانند از ابتلا به برخی از بیماری‌های عفونی واگیر جلوگیری کنند، همچنین ممکن است به علت عدم رعایت بهداشت مواد غذایی، عامل ایجاد برخی از بیماری‌های عفونی به ویژه بیماری‌های گوارشی و مسمومیت غذایی شوند.
احتمال ابتلا به این بیماری‌ها به خصوص وبا در فصل تابستان بیشتر است. شستن صحیح میوه‌ها و سبزیجات تازه و نیز استفاده از آب سالم و مواد ضدعفونی کننده برای شستشوی این مواد غذایی نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی واگیر مانند انگل‌های روده‌ای، اسهال، حصبه، وبا و اپیدمی آن‌ها دارد.
پخت کامل گوشت‌های قرمز، استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی پاستوریزه، مصرف کمتر شیرینی‌های خامه‌ای و تر در فصول گرم و نگهداری کلیه مواد غذایی در یخچال نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی به ویژه انگل‌های روده‌ای و تب مالت دارد.
شستشوی دست‌ها هنگام طبخ و مصرف غذا نیز یکی دیگر از عوامل بهداشتی، در پیشگیری از بروز عفونت‌های گوارشی می‌باشد.
پنج شنبه 18/12/1390 - 20:47
آشپزی و شیرینی پزی

 

 

مواد لازم برای 6 نفر:


سفیده ی تخم مرغ   4 عدد

پودر شکر             یک دوم پیمانه

آرد سفید              یک دوم پیمانه

رنده پوست یک عدد پرتقال کوچک

اب پرتقال      3 قاشق غذاخوری

 

مواد میانی رولت:


زردالو              یک دوم پیمانه

آب پرتقال           دوسوم پیمانه

 

طرز تهیه:


* فر را با حرارت 200 درجه ی سانتیگراد یا 400 درجه فارنهایت روشن کنید. سینی فر به ابعاد 23 در 33 سانتیمتری را کاغذ روغنی انداخته و کاغذ را کمی چرب کنید.

* سفیده های تخم مرغ را در کاسه بزرگی ریخته، با همزن بزنید و پودر شکر را طی دو بار به آن اضافه کنید تا سفیده ها سفت شوند.

* آرد را الک کرده و همراه با رنده ی پوست پرتقال و آب پرتقال به سفیده ها اضافه کرده، به آرامی هم زده و سپس مخلوط آماده شده را در سینی ریخته و به مدت 15 تا 18 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید. بعد از پخت آن را رول کرده و اجازه دهید تا سرد شود.

* برای آماده کردن مایه ی وسط رولت، زردآلو ها را در شیرجوشی ریخته و آب پرتقال را اضافه کرده، با حرارت ملایم بگذارید تا آب پرتقال جذب شود، سپس مایه را در غذاساز ریخته تا پوره ی نرمی به دست آید.

* نان رولت را باز کرده و پوره آماده شده را روی آن پخش کرده، سپس نان را رول کرده و روی آن را با پودر شکر یا خلال هایی از پرتقال تزئین کنید و سپس سرو نمائید.

پنج شنبه 18/12/1390 - 20:4
نوشیدنی و دسرها

مواد لازم:

 تخم مرغ به تعداد دلخواه
 پودر ژله به رنگ های دلخواه
 پودر دسر
طرز تهیه:
 سر تخم مرغ ها را به اندازه یک سکه 10 ریالی بشکنید. سپس محتویات آن را خالی کنید و داخل آن را با آب به دقت بشویید.
 پودر ژله را فقط با یک پیمانه آب جوش حل کنید. پودر دسر را در شیر حل کنید.
 هر رنگ را جداگانه داخل پوسته تخم مرغ ها بریزید و به صورت ایستاده، داخل جا تخم مرغی یخچال بگذارید تا ببندد و باز رنگ دیگر را بریزید.
 بعد از بسته شدن می توانید پوست تخم مرغ ها را کامل بشکنید و تک تک داخل جا تخم مرغی یا همه را  داخل یک ظرف قرار دهید.
نكته : اگه توی یك بشقاب كمی آب جوش بریزید و تخم مرغها رو یك غل توش بدید و اون موقع پوست تخم مرغها زودتر بیرون میاد

منبع :http://www.pinkross.blogfa.com/

پنج شنبه 18/12/1390 - 20:2
خواص خوراکی ها


 


براق کننده کفش و نقره‌جات

شما ممکن است درست هنگامی که مصاحبه کاری مهمی در پیش دارید واکس کفش‌اتان تمام شود. جای نگرانی نیست. در این جا می‌توانید از پوست موز برای براق کردن کفش‌ خود استفاده کنید. برای این کار پوست نرم موز را مانند واکس روی کفش‌اتان بمالید سپس با یک دستمال نخی روی آن را تمیز کرده و برق بیاندازید. برای نقره‌جات نیز می‌توانید از همین روش استفاده کنید.

 

*برای نگه‌داری گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی که تحت مراقبت قرار نگیرند پس از مدتی غبارآلود شده و پوسیده می‌شوند. به جای اسپری کردن آب روی آن‌ها و ایجاد گرد و غبار بیشتر، برای براق و مرطوب کردن آن‌ها از پوست موز استفاده کنید. پوست موز را روی کل سطح برگ‌ها بمالید تا تمام گرد و غبارهای آن‌ها از بین برود. با این کار گیاهان آپارتمانی شما ظاهر براق و سالمی خواهند داشت.

*برای از بین بردن زگیل

برای از بین بردن زگیل‌های دردناک از کرم‌های مخصوص و سرکه سفید استفاده می‌شود ولی اگر این مواد در دسترس نباشند استفاده از موز، چاره کار خواهد بود. مقداری از موزهای رسیده را پوره کرده و آن‌ها را روی نواحی آسیب‌دیده بمالید.

قسمت داخلی پوست موز را نیز می‌توانید بر روی ناحیه آسیب‌دیده بمالید. بسیاری می‌گویند پتاسیم بالای موجود در موز عامل اصلی درمان این مشکل پوستی است.

* برای ماسک صورت

برای صاف و براق کردن پوست صورت و رفع خشکی آن، از ماسک صورت موز استفاده کنید. استفاده از این ماسک پوست شما را نرم و مرطوب می‌کند. در اینجا روش آماده‌سازی این ماسک را برای شما توضیح می‌دهیم.

مواد لازم:
ماسک موز

2 قاشق غذاخوری روغن بادام

یک عدد موز رسیده

یک عدد زرده تخم‌مرغ

طریقه مصرف:

1- موزها را با استفاده از چنگال درون کاسه‌ای،‌ پوره کنید.

2- زرده تخم‌مرغ و روغن بادام را با هم خوب مخلوط کنید و به پوره موز اضافه کنید.

3- صورتتان را شسته و با حوله خشک کنید.

4- مخلوط فوق را روی پوست صورتتان بمالید و بیست دقیقه صبر کنید.

5- سپس صورت خود را با آب سرد شسته و با حوله خشک کنید.

با استفاده از این روش دیگر نیازی به استفاده از داروهای گران‌ قیمت شیمیایی و حتی بوتاکس نخواهید داشت.

*برای سفید کردن دندان

موزها زرد هستند ولی جالب اینکه به سفید کردن دندان‌ها زرد شده کمک می‌کنند. برای این کار پوست موز را هر روز به صورت دورانی روی کل دندان‌های خود بمالید و پس از چند هفته شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود.

* برای نرم کردن گوشت

پس از استفاده از موز و پوست آن، نوبت به برگ موز می‌رسد. اگر از خوردن گوشت های سفت دیگر خسته شده‌اید استفاده از برگ‌های موز راه کار مناسبی خواهد بود. برای این کار گوشت‌ها را درون برگ‌های موز بپیچید. برای نرم کردن گوشت ماهی نیز از همین روش می‌توانید استفاده کنید

پنج شنبه 18/12/1390 - 19:56
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته