• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 236
تعداد نظرات : 40
زمان آخرین مطلب : 4561روز قبل
عقاید و احکام

اول محرم هر سال اولین روز سال قمری است. از امام محمدباقر(علیه السلام) روایت شده است: «آن كس كه این روز را روزه بدارد، خداوند دعایش را اجابت می‌كند، همانگونه كه دعای زكریا(علیه السلام) را اجابت كرد.»(8)

دو ركعت نماز خوانده شود و پس از آن سه بار دعای زیر قرائت گردد:

«اللّهم انت الاله القدیم و هذه سنةٌ جدیدةٌ فاسئلك فیها العصمة من الشیطان و القوَّة علی هذه النّفس الامّارة بالسُّوء»(9)؛ بارالها! تو خدای قدیم و جاودانی و این سال، سال نو است، از تو می‌خواهم كه مرا در این سال از شیطان حفظ كنی و بر نفس اماره (راهنمایی كننده) به بدی پیروز سازی.

يکشنبه 6/9/1390 - 8:20
آلبوم تصاویر
چاد فل ( Chad Fell ) در دبیرستان دبل اسپرینگ در وینستون کانتی (Winston County) در آمریکا توانست یک حباب آدامس به قطر ۵۰٫۸ بدون کمک از دستانش باد کند. و نام خود را در کتاب گینس ثبت کند.
بزرگ‌ترین حباب آدامسی جهان + عکس
شنبه 5/9/1390 - 17:47
اخبار

شبکه تلویزیونی من و تو که در لندن مستقر است، اخیرا جشن تولد یک سالگی‌اش را برگزار کرد. از روز اول ظهور این مجموعه تا به امروز حدس و گمان‌های زیادی در مورد منابع مالی، برنامه‌ها و اهداف و مدیریت این مجموعه همیشه مطرح بوده است و تا به امروز نوشته‌های زیادی در مورد شبکه تلویزیونی من و تو چاپ شده‌اند که بسیاری از آنها اطلاعات درستی در مورد این مجموعه به مخاطبین ارائه کردند و در برخی موارد هم گفته‌ها مبنی بر حدس و گمان بوده است.

به گزارش ندای انقلاب، نكته مهم این شبكه ارتباط تنگاتنگ آن با فرقه ضاله بهائیت و پخش برنامه هایی با محوریت نرم تبلیغ بهائیت و اثر گذاری بر خانواده های ایرانی است.

کیوان و مرجان عباسی کیستند؟

این مجموعه تلویزیونی در ۲۸ اکتبر سال ۲۰۱۰ در لندن توسط کیوان و مرجان عباسی راه‌اندازی شد. کیوان عباسی فرزند دوم عباسی بزرگ است که مالکیت و مدیریت تلویزیون پارس در امریکا و Hostlertv در کانادا را بر عهده داشت و پیش از این ۶ سال در امریکا در تلوزیونی‌های مبتذل لس آنجلسی به عنوان حسابدار و مشاور تبلیغاتی فعالیت کرده است. کیوان عباسی به همراه خانواده در سالهای نوجوانی به انگلستان مهاجرت کردند و پس از تحصیل و کار در این کشور شهروندی این کشور را کسب کرده است.

كیوان و مرجان عباسی از عوامل سرویس اطلاعاتی انگلیس و پشت پرده شبكه بهایی من و تو

مرجان عباسی، همسر کیوان عباسی مدیر نیروی منابع انسانی این مجموعه است. بر خلاف برخی نوشته‌ها که این دو را خواهر و برادر میدانند، آنها در سال ۲۰۰۱ در لندن با هم آشنا شدند و ازدواج کردند.

کیوان و مرجان عباسی در یک سال گذشته هرگز حاضر نشدند در جلو دوربین‌های تلویزیون حاضر شوند و تنها اسم این دو نفر در آخر لیست دست در اندرکاران برنامه‌ها به عنوان تهیه کننده اجرایی نوشته شده است.

در داخل مجموعه، کیوان عباسی مسئولیت ارتباط با تهیه کنندگان و مجریان را بر عهده دارد و امور اجرایی را مدیریت میکند و مرجان عباسی در اتاق خود در تمام طول روز برنامه‌های تلویزیون و صفحه‌های فیس بوک را چک میکند و گزارش تهیه می‌کند. همچنین استخدام نیروی انسانی در این مجموعه با نظر و تایید مرجان عباسی صورت می‌گیرد، به گونه‌ای که بسیاری از افرادی که ارتباط فامیلی یا دوستانه‌ای با او دارند هم اکنون بی‌هیچ تجربه و تخصص قبلی در این مجموعه مشغول به کار هستند که در این مورد در آینده بیشتر خواهیم نوشت.

تلویزیون من و تو اولین تجربه کاری کیوان و مرجان عباسی نیست، تجربه مدیریتی آنها در بحث رسانه به شبکه ماهواره‌ای «ببین تی.وی» برمی‌گردد که در واقع اولین شبکه تلویزیون اینترنتی فارسی زبان بوده است و در مقایسه با تلویزیون من و تو از بعد منابع مالی یک دست گرمی ساده و کم هزینه تلقی می‌شود. ببین تی وی که با مجموعه‌ای ۶ تا ۱۰ نفره اداره می‌شده است محل آموزش دست‌اندر کارهای اصلی تلویزیون من و تو یعنی رها اعتمادی، تیام بصیر و سیاوش حبیی است.

منابع مالی تلویزیون من و تو

مهمترین سوالی که همیشه در مورد این مجموعه مطرح بوده است و هیچ گاه هم پاسخی روشن در موردش شنیده نشده است مسئله منابع مالی تامین کننده آن است. واقعیت این است که سند و مدرک مستدلی در مورد این سوال هیچ گاه ارائه نشده است، در وب سایت شرکت هیچ اطلاعاتی در این مورد ارائه نشده است و در مواردی که هم دست اندر کاران تلویزیون سعی بر ابهام زدایی در این مورد داشته‌اند، به گرفتن تبلیغات اشاره کردند که حجم و کیفیت تبلیغات پخش شده از این مجموعه تلویزیونی به خوبی نشان می‌دهد که هزینه‌های سنگین اجرای چنین پروژه‌ای با تبلیغ ویتامین یا مواد آرامش دهنده و... تامین نخواهد شد.

نکته جالب در این میان این است که کیوان عباسی در جلسات ماهیانه با مجریان و تهیه کنندگان هیچ اشاره‌ای به مطالب مورد نظر که میتواند در جذب تبلیغ موثر باشد اشاره‌ای نمی‌کند و تنها از همه کارکنان می‌خواهد به هر قیمتی که شده است کاری کنند که تعداد طرفداران حاضر در صفحات فیس بوک افزایش یابد.

او هر سه ماه برای ارائه گزارش عملکرد به امریکا می‌رود و معمولا زمانی که جهش مناسبی در تعداد طرفداران به وجود آمده باشد کیوان عباسی خوشحال و خوش اخلاق خواهد بود. به نظر می‌رسد هدف این مجموعه در سال اول جذب مخاطب و از میدان به در کردن رقیبان اصلی اش مانند فارسی وان، بی بی سی و صدای امریکا بوده است و در زمینه جذب تبلیغ اصلا موفق عمل نکرده است. این در حالی است که بپذیریم این مجموعه واقعا یک شرکت بازرگانی با هدف سود مالی و گرفتن تبلیغ است که در این اصل شک بسیار وجود دارد.

نگرش مذهبی، سیاسی و مدیریتی کیوان و مرجان عباسی

اگر فردی به عنوان یک مجری، تهیه کننده یا کارگردان به این مجموعه مراجعه کند و درخواست کار نمایید، اولین چیزی که از او سوال خواهد شد عقاید سیاسی و مذهبی اش است. چنانچه کوچک ترین شکی برای کیوان و مرجان عباسی باشد که تعلق خاطری به دین اسلام یا نظام جمهوری اسلامی دارد بدون هیچ تردیدی درخواست کار رد خواهد شد. اما کافی است که متقاضی کار در گفت و گوی خود مجله‌ها و فیلم‌های دهه ۴۰ و ۵۰ را نماد روشنفکری و فرهنگ ناب ایرانی بداند و به طور کلی مذهب را نماد خرافه پرستی و عقب ماندگی بداند، در این صورت شانس او برای گرفتن شغلی هر چند پایین در این مجموعه بالا می‌رود.

مدیریت تلویزیون من و تو به شدت به کارکنان خود و اطرافیان شان بی اعتماد هستند، کم ترین اطلاعات ممکن را در مورد برنامه‌ها و اهداف شان با مجریان و تهیه کنندگان در میان می‌گذارند وحتی با وجود این که تعداد بسیاری ایرانی در لندن زندگی میکنند برای مسابقه‌ای مانند اکادمی گوگوش خودشان در میان تماشاچیان می‌نشینند و در کادر دوربین قرار میگیرند این در حالی است که در حالت عادی از جلوی دوربین قرار گرفتن فراری هستند !!

قراردادها و نوع همکاری

اخیرا در صفحه اصلی وب سایت تلویزیون من و تو یک آگهی برای جذب مجری برای این شبکه تلویزیونی قرار داده شده است که نشان از تمایل این مجموعه برای تزریق افراد جدید را به سیستم خود دارد، این در حالی است که در خط آخر این آگهی اعلام شده است که افراد متقاضی باید اجازه اقامت و کار در انگلستان را داشته باشند که در ادامه نشان خواهیم داد این تنها یک شعار است و در مواردی که مدیریت بخواهد این مسئله به سادگی نقض می‌شود.

سحر و ساناز قاضی زاده (گوینده بی.بی.سی فارسی) كه اخیرا بهایی شده‌اند، به همراه سینا مطلبی همسر ساناز قاضی زاده


قرارداد‌ها، حقوق‌ها و میزان تعهد شبکه به کارکنانش

قرارداد‌ها در تلویزیون من و تو به دو نوع تقسیم می‌شود، گروه اول کسانی هستند که پیش از این سابقه کاری با تیم مدیریت را دارند و معمولا قرارداد‌های این گروه سه ساله است و گروه دوم کسانی هستند که برای سیستم جدید هستند یا این که برای مدتی موقت و یک برنامه خاص مد نظر قرار گرفته‌اند، این گروه به صورت «فیری لنس» کار می‌کنند که پرداخت مالیات شان به دولت با خودشان هست و هر جایی هم که یکی از طرفین بخواهد همکاری را قطع کند میتواند.

جالب است بدانید در کل مجموعه تنها قرارداد‌های حسن اعتمادی ( سردبیر اتاق خبر و پدر رها اعتمادی )، رها اعتمادی، تیام بصیر ( هم خونه‌ای و دوست دوران زندگی در سوئد رها اعتمادی، تهیه کننده بفرمایید شام ) و ساناز قاضی زاده ( که نقش ارتباط بین من و تو و بی بی سی فارسی را ایفا میکند ) به صورت سه ساله تنظیم شده است و هیچ کس دیگر از کارکنان این مجموعه قرارداد نوشته شده تمام وقت با این مجموعه ندارند. بنابر این به محض این که کوچک ترین احساس خطری از جانب هر یک از کارکنان برای مدیریت به وجود بیاید به سادگی او از سیستم خارج می‌شود.

رها اعتمادی سالیانه ۳۰ هزار پوند، تیام بصیر سالیانه ۲۸۰۰۰ پوند و ساناز قاضی زاده سالیانه ۲۷۰۰۰ پوند از این مجموعه حقوق می‌گیرند که در مقایسه با سطح حقوق و دستمزد در انگلستان جزو گروه با در آمد بالا محسوب می‌شوند.البته خانواد ه اعتمادی از بهائیان باسابقه!محسوب می شوند.

دو نمونه بارز عدم تعهد تلویزیون من و تو به کارکنان اش سحر زند و سمیررا قاسمی هستند که هر دو به علت اختلاف نظرهایی که با رها اعتمادی داشتند از این مجموعه به سادگی کنار گذاشته شدند.

سمیرا قاسمی که در اولین سری آکادمی موسیقی گوگوش مجری گری این برنامه را به همراه رها اعتمادی بر عهده داشت و در یکی دو برنامه من و تو پلاس هم به عنوان مجری در کنار سام سرمدی فعالیت می‌کرد، پس از مشکلات شخصی که با رها اعتمادی پیدا کرد از من و تو اخراج شد.

همین اتفاق برای سحر زند، مجری من و تو پلاس هم افتاد. در مهمانی شب آخر آکادمی موسیقی گوگوش سحر زند و امیر ( یکی از خوانندگان آکادمی ) بیشتر وقت شان را با هم گذراندند و میزان صمیمیت و رابطه این دو به مذاق رها اعتمادی خوش نیامد، هفته بعد سحر زند به بهانه مشکل ویرایش ! برنامه‌ای که مجری اش بود اخراج شد ! این در حالی است که مشکلات ویرایش یک برنامه به تهیه کننده آن مرتبط است و مجری در این میان نقشی ندارد.

کسانی که به صورت پاره وقت و بدون قرارداد با این مجموعه همکاری میکنند برای گزارش‌هایی که خارج از ساختمان تلویزیون تهیه کنند به ازای هر روز ۲۰۰ پوند دریافت میکنند و اگر یک روز کاری کامل را در داخل استدیو بگذرانند این مبلغ ۲۵۰ پوند خواهد بود. تهیه کنندگان بابت هر قسمت هر برنامه ۳۰۰ پوند دریافت میکنند، برای مثال یک برنامه نیم ساعته که برای مدت یک سال پخش شود ۱۵۶۰۰ پوند دستمزد تهیه کننده خواهد بود.

برنامه ریزان تلویزیون چه کسانی هستند؟

مدیریت کل برنامه‌ها را خود کیوان عباسی به عهده دارد اما ارتباط با تهیه کنندگان و برنامه ریزی زمانی تلویزیون برعهده مریم تهرانی است که دوستی دیرینه‌ای با مرجان عباسی دارد.

تقریبا اکثر کارکنان تلویزیون می‌دانند که رمز موفقیت و ماندگاری شان ارتباط با رها اعتمادی و مریم تهرانی است و اگر بتوانند رضایت خاطر این دو نفر را کسب کنند شغل خود را به راحتی نگه خواهند داشت.

آیا من و تو خود را به قانونمداری و اخلاق متعهد میکند؟

همان طور که می‌دانید قوانین کپی رایت در اکثر نقاط جهان من جمله انگلستان به طور جدی پیگیری و رعایت میشود و در صورتی که یک فرد یا کمپانی از آن تخطی کند معمولا با جریمه‌های سنگینی مواجه می‌شود.

برنامه‌های تلویزیون به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول آنهایی هستند که توسط کمپانی‌های دیگر تهیه شده‌اند و تنها توسط تلویزیون من و تو ترجمه و زیر نویس می‌شوند وبه روی آنتن می‌روند.

این برنامه‌ها بیشتر جنبه زمان پر کردن دارند، گرچه در بسیاری موارد مطالب ارائه شده در این برنامه‌ها هدفمند و با طرح ضربه زدن به باور و فرهنگ اسلامی بوده است.

دسته دوم برنامه‌هایی هست که خود تلویزیون و دست اندر کاران اش می‌سازند که در اکثر موارد این برنامه‌های هم تقلید بی چون و چرای از شبکه‌های تلویزیونی انگلیسی و امریکایی است.این برنامه‌ها را یا به صورت قانونی خریداری میکنند مانند بفرمایید شام یا بدون اجازه تقلید میکنند مانند آکادمی موسیقی گوگوش که بی هیچ شکی کپی برنامه آمریکن ایدل هست.

نکته جالب در مورد گزارش‌های این تلویزیون هم همین عدم رعایت قانون کپی رایت است، برای مثال در برنامه آفساید، بارها صحنه‌های بازی‌های اروپایی نشان دادند ولی برای آنها حق کپی رایت پرداخت نشد و تمامی این تصاویر غیر قانونی پخش شد.

مدیران شبکه من و تو در بحث استخدام کارکنان هم چندان پایبند مسائل اخلاقی و قانونی نیستند. جدا از رسوایی اخیر آکادمی گوگوش که نشان میدهد انتخاب خوانندگان تنها بر اساس رفاقت‌های گذشته دست اندرکاران و خوانندگان بوده است، مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از کارکنان این مجموعه بدون اجازه کار فعالیت کرده‌اند که خلاف قوانین وزارت کار انگلستان است.

برای مثال، امید خلیلی تجریشی، مجری من و تو پلاس و گوینده نقش طغرل در بفرمایید شام همکاری اش را از سپتامبر ۲۰۱۰ با این مجموعه شروع کرده است در حالی که او یک پناهنده غیر قانونی در انگلستان بوده است و اجازه اقامت قانونی و کار خود را در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۱ دریافت کرده است، این به این معنا است که او حداقل برای مدت ۴ ماه غیر قانونی در این مجموعه فعالیت کرده است.

مثال دوم برای عدم تعهد مدیریت من و تو به قانون کار در انگلستان، سالومه سید نیا مجری برنامه سالی تاک و پشت صحنه آکادمی است که او هم بعد از کار کردن در تلویزیون بی بی سی درخواست پناهندگی کرده است و هم اکنون در خانه دولتی زندگی میکند و هزینه زندگی او بر پای دولت انگلستان است در حالی که حقوق دریافتی او در تلویزیون ۲۳۰۰۰ پوند سالیانه است که یک حقوق زندگی متوسط در انگلستان به حساب می‌آید و هیچ گونه کمک هزینه دولتی شامل حال اش نباید بشود. مدیریت تلویزیون من و تو حقوق ماهیانه سالومه سید نیا را به حساب دوست پسر سابق او و شوهر فعلی اش، سروش تهرانی می‌ریزد تا به این وسیله او کماکان بتواند از حقوقی که دولت به افراد مستمند می‌پردازد استفاده کند.

جالب است بدانید بسیاری از دست اندر کاران تلویزیون من و تو در سری اول آکادمی ۴ هفته مانده به پایان مسابقه می‌دانستند که قرار بود سروش تهرانی اول شود، همان گونه که امسال دوستان بابک سعیدی و رها اعتمادی با کیفیت پایین در رتبه بالا قرار میگیرند و سیل اعتراضات مردمی روانه صفحات فیس بوک تلویزیون می‌شود.

به راستی چگونه کسانی که کوچک ترین تعهدی به قانون و اخلاق مداری ندارند به خود اجازه می‌دهند دیگران را به سادگی و بی مدرک به تقلب و بی اخلاقی متهم کنند؟

برخی عوامل شبكه بهایی من و تو


ارتباط من وتو، بی بی سی فارسی و صدای آمریکا

تاکنون شایعه‌های زیادی در مورد ارتباط بین نویسندگان و مجریان تلویزیون من و تو، بی بی سی فارسی و صدای امریکا مطرح بوده است. بسیاری از تحلیل گران بر این باورند که با توجه به ریزش مخاطب تلویزیون‌های سیاسی بعد از عملکرد مغرضانه آنها در دوران انتخابات ریاست جمهوری ایران، ظهور یک تلویزیون به ظاهر تفریحی با مقاصد سیاسی بهترین راهکار برای خروج از بحران مشروعیت رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور بود.

همین طور با توجه به نامشخص بودن منابع مالی تلویزیون من و تو و عدم شفاف سازی مدیریت آن در این مورد شایعاتی مبنی بر حمایت دولت‌های استعمارگر امریکا و انگلیس مطرح بوده است چرا که بسیاری معتقدند با توجه به هزینه‌های بسیار سنگینی که این مجموعه برای برنامه هایش پرداخت میکند، بدون شک به یک منبع مالی بسیاری قوی دولتی تکیه کرده است که بدون تبلیغات بزرگ میتواند به مسیر ش در طول یک سال ادامه دهد. مرور مسیر برنامه‌های این تلویزیون که با حجمه به باورهای فرهنگی و دینی آغاز شد و در طول زمان کم کم رنگ سیاسی گرفت تا با مستند‌هایی مانند «قمار اتمی ایران» یا «شب بود» به تحریف تاریخ و واقعیت‌ها بپردازند نشان میدهد که هدف این مجموعه نشانه گرفتن اعتقادات مذهبی و باور مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی ایران است و در این مسیر از کمک رسانه‌های دولتی انگلستان و امریکا یعنی بی بی سی و صدای امریکا کمک میگیرد.

تلویزیون من و تو با توجه به کمبود نیروی انسانی ایرانی متخصص در بحث رسانه که بخواهند پا بر منافع کشور خودشان بگذارند روی به استفاده از نیروهای سوخته بی بی سی فارسی و صدای امریکا آورده است که در زیر چند نمونه از این مسئله را اشاره میکنیم :

آرمین قبادی پاشا، گوینده اتاق خبر این تلویزیون که همیشه تمرکز بر سیاه نمایی شرایط اقتصادی و سیاسی ایران دارد، پیش از این سابقه همکاری با صدای امریکا را در کارنامه خود دارد :

امیر برادران، کارشناس برنامه ورزشی سیاسی آفساید پیش از این سابقه همکاری با تلویزیون صدای امریکا را در کارنامه خود دارد.

جاوید جعفری، نویسنده و مجری برنامه سیاسی ورزشی آفساید، سابقه همکاری با صدای امریکا را دارد، البته او در پروفایل شخصی ش در سایت فوتبال مدیا اذعان کرده است که روزنامه نگاری را در بی بی سی آموخته است.

در مورد دوره خبرنگاری بی بی سی فارسی جالب است بدانیم بی بی سی در سال ۲۰۰۶ با کمک مالی دولت انگلستان یک دوره روزنامه نگاری رایگان را برای روزنامه نگاران فارسی زبان تدارک دیدند. این دوره با یک سفر یک هفته‌ای به هزینه بی بی سی در ترکیه آغاز می‌شد، با چندین درس روزنامه نگاری به صورت آنلاین و فارسی ادامه پیدا میکرد و در نهایت روزنامه نگارانی که از فیلتر مدرسین این کلاس‌ها میگذشتند و کیفیت مورد نظر آنها را داشتند به دوره لندن دعوت می‌شدند. در میان کارمندان تلویزیون من و تو، ساناز قاضی زاده، سالومه سید نیا، شیدا هوشمندی و سام غفارزاده جزو کسانی هستند که مدرک روزنامه نگاری خود را از بی.بی.سی دریافت کردند.

به نظر می‌رسد فارغ التحصیلان این دوره به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول برای تلویزیون بی.بی. سی فارسی به کارگرفته شدند و گروه دوم را برای تلویزیون من و تو معرفی کردند. پانته آ مدیری وسالومه سید نیا،به گواه خود سایت تلویزیون من و تو پیش از فعالیت در این مجموعه کار کردن در تلویزیون فارسی بی بی سی را را در کارنامه خود دارند.

خارج از بحث کاری روزنامه نگاری که ارتباط بین عناصر بی بی سی، صدای امریکا و من و تو کاملا واضح و مشهود است، کارمندان این مجموعه‌ها در محیط غیرکاری هم دوستان صمیمی با هم هستند و در مهمانی‌های هم شرکت میکنند.

یا در دومین شب آکادمی گوگوش، دوربین در بین تماشاچیان چندین بار چهره فرن نقی زاده، مجری بی.بی.سی را به تصویر می‌کشد که با اشتیاق خاصی این برنامه را دنبال میکند!

اگر چه مدیران شبکه تلویزیونی من و تو مدعی بی طرفی رسانه شان در مقابل مذهب، سیاست و...هستند(با توجه به كثرت حضور اعضای فرقه ضاله بهائیت در این تلویزیون این ادعایی كذب است)، اما این شواهد و قرائن به خوبی نشان میدهد که چهارچوب فکری آنها دقیقا همان چهارچوب فکری رسانه‌های معلوم الحالی مانند بی.بی.سی و صدای آمریکاست که با بودجه‌های دولت‌های خود همواره بر ضد منافع ایران سخن پرانی کرده‌اند. آنها هرگز دلسوز ایران وایرانی نبوده و نیستند.

شنبه 5/9/1390 - 17:35
لطیفه و پیامک


بازدلم غم گرفت دوباره ماتم گرفت
ماه محرم آمد تمام عالم گرفت
*******
دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود
دلها همه آماده ی پرواز شود
با بوی محرم الحرام تو حسین
ایام عزا و غصه آغاز شود
*******
سلام من به محرم, محرم گل زهرا
به لطمه های ملائک, به ماتم گل زهرا
*******
بر سینه ی من نوشته بین الحرمین
نصف قلبم با ابالفضل،نصف دیگر با حسین
*******
دل را اگر از حسین بگیرم چه کنم
بی عشق حسین اگر بمیرم چه کنم
فردا که کسی را به کسی کاری نیست
دامان حسین اگر نگیرم چه کنم
*******
کاش بودیم آن زمان کاری کنیم
از تو و طفلان تو یاری کنیم
کاش ما هم کربلایی می شدیم
در رکاب تو فدایی می شدیم

*******

باز محرم رسید، ماه عزای حسین
سینه‌ی ما می‌شود، کرب و بلای حسین
کاش که ترکم شود غفلت و جرم و گناه
تا که بگیرم صفا، من ز صفای حسین
*******
محرم آمد و ماه عزا شد
مه جانبازی خون خدا شد
جوانمردان عالم را بگویید
دوباره شور عاشوار به پا شد
*******
آبروی حسین به کهکشان می ارزد
یک موی حسین بر دو جهان می ارزد
گفتم که بگو بهشت را قیمت چیست
گفتا که حسین بیش از آن می ارزد
*******
ماه خون ماه اشک ماه ماتم شد
بر دل فاطمه داغ عالم شد
*******
پرسیدم:ازحلال ماه، چراقامتت خم است؟
آهی کشیدوگفت:که ماه محرم است
گفتم: که چیست محرم؟
باناله گفت:ماه عزای اشرف اولادآدم است


*******

قیامت بی حسین غوغا ندارد"شفاعت بی حسین معنا ندارد"حسینی باش كه در محشر نگویند"چرا پرونده ات امضاء ندارد

*******
آبروی حسین به كهكشان می ارزد ، یك موی حسین بر دو جهان می ارزد ، گفتم كه بگو بهشت را قیمت چیست ، گفتا كه حسین بیش از آن می ارزد
*******

ماه خون ماه اشك ماه ماتم شد ، بر دل فاطمه داغ عالم شد . فرا رسیدن ماه محرم را به عزادارن راستینش تسلیت عرض میكنم
*******

ای وجودت عشق را معنای حسین عالمی یك قطره تو دریا حسین فرا رسیدن ماه محرم را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت می گم

*******
پرسیدم:ازحلال ماه، چرا قامتت خم است؟ آهی كشیدوگفت:كه ماه محرم است.گفتم: كه چیست محرم؟باناله گفت:ماه عزای اشرف اولادآدم است

*******
السلام علیكم یااباصالح المهدى (عج)السلام علیك یاامین الله فى ارض وحجته على عباده(یاصاحب الزمان آجرک الله)ماه محرم بر شما وعاشقان حسین تسلیت عرض مینمایم)
*******

اردوی محرم به دلم خیمه به پا كرد

دل را حرم و بارگه خون خدا كرد

*******
محرم آمد و ماه عزا شد

مه جانبازی خون خدا شد

جوانمردان عالم را بگویید

دوباره شور عاشوار به پا شد
*******

حسین میا به کوفه ، کوفه وفا ندارد ...
*******

ای به دل بسته ، قدری آهسته

کن مدارا با ، زینب خسته ...

یا حسین مظلوم ...
*******


یه جائیه تو دنیا همه براش می میرن

تموم حاجتا رو همه از می گیرن

بین دو نهر آبه ، یه سرزمین خشکه

شمیم باغ و لاله اش خوشبو ز عط مُشکه

شبای جمعه زهرا زائر این زمینه

سینه زن حسینه ، یل ام البنینه ...

*******

دوست دارم هر چی دارم بدم به راه تو حسین

تا که سینه خیز بیام میون بین الحرمین

*******

السلام ای وادی کرببلا

السلام ای سرزمین پر بلا

السلام ای جلوه گاه ذوالمنن

السلام ای کشته های بی کفن
*******


کاش بودیم آن زمان کاری کنیم

از تو و طفلان تو یاری کنیم

کاش ما هم کربلایی می شدیم

در رکاب تو فدایی می شدیم

السلام علیک یا ابا عبدالله ...
*******

كربلا لبریز عطر یاس شد. . . .نوبت جانبازی عباس شد

*******

دیباچه ی عشق و عاشقی باز شود

دلها همه آماده ی پرواز شود

با بوی محرم الحرام تو حسین

ایام عزا و غصه آغاز شود

*******

نازم آن آموزگاری را که در یک نصف روز

دانش‌آموزان عالم را همه دانا کند

ابتدا قانون آزادی نویسد بر زمین

بعد از آن با خون هفتاد و دو تن امضا کند
*******


دل را اگر از حسین بگیرم چه كنم

بی عشق حسین اگر بمیرم چه كنم

فردا كه كسی را به كسی كاری نیست

دامان حسین اگر نگیرم چه كنم

*******

گویند كه در روز قیامت علمدار شفاعت زهراست . . . علم فاطمه دست قلم عباس است.

*******

پرسیدم از هلال چرا قامتت خم است ؟

آهی کشید و گفت ماه محرم است...

*******

باز محرم رسید، ماه عزای حسین

سینه‌ی ما می‌شود، كرب و بلای حسین

كاش كه تركم شود غفلت و جرم و گناه

تا كه بگیرم صفا، من ز صفای حسین
*******

فرشته‌ها از امشب صبوی غم می‌نوشن

دوباره اهل جنت پیرهن سیاه می‌پوشن

*******

با آب طلا نام حسین قاب کنید

با نام حسین یادی از آب کنید

خواهید مه سربلند و جاوید شوید

تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید

فرا رسیدن ماه محرم تسلیت باد

*******

باز محرم شدو دلها شکست از غم زینب دل زهرا شکست

باز محرم شد و لب تشنه شد از عطش خاک کمرها شکست

آب در این تشنگی از خود گذشت دجله به خون شد دل صحرا شکست

قاسم ولیلا همه در خون شدند این چه غمی بود که دنیا شکست

*******
محرم ماه غم نیست ماه عشق است محرم مَحرم درد حسین است

*******

هر دم به گوش می رسد آوای زنگ قافله ، این قافله تا كربلا دیگر ندارد فاصله . حلول ماه محرم ، ماه پژمرده شدن گلستان فاطمه تسلیت باد . التماس دعا

*******
نام من سرباز کوی عترت است ، دوره آموزشی ام هیئت است . پــادگــانم چــادری شــد وصــله دار ، سر درش عکس علی با ذوالفقار . ارتش حیــدر محــل خدمتم ، بهر جانبازی پی هر فرصتم . نقش سردوشی من یا فاطمه است ، قمقمه ام پر ز آب علقمه است . رنــگ پیراهــن نه رنــگ خاکــی است ، زینب آن را دوخته پس مشکی است . اسـم رمز حمله ام یاس علــی ، افسر مافوقم عباس علی (ع)

*******


عالم همه محو گل رخسار حسین است ، ذرات جهان درعجب از كار حسین است . دانی كه چرا خانه ی حق گشته سیه پوش ، یعنی كه خدای تو عزادار حسین است
*******



عالم همه قطره و دریاست حسین ، خوبان همه بنده و مولاست حسین ، ترسم كه شفاعت كند از قاتل خویش ، از بس كه كَرَم دارد و آقاست حسین
*******
 

با آب طلا نام حسین قاب کنید
با نام حسین یادی از آب کنید
خواهید که سربلند و جاوید شوید
تا آخر عمر تکیه بر ارباب کنید
فرا رسیدن ماه محرم تسلیت باد
*******
عالم همه قطره اند و دریاست حسین
خوبان همه بنده اند و مولاست حسین
عزاداریتان مقبول
در کلاس عاشقی عباس غوغا می کند
در دل هر عاشقی عباس مأوا می کند
هر کسی خواهد رود در مکتب عشق حسین
ثبت نامش را فقط عباس امضا می کند
*******
قیامت بی حسین غوغا ندارد
شفاعت بی حسین معنا ندارد
حسینی باش که در محشر نگویند
چرا پرونده ات امضاء ندارد
*******
کاش بودیم آن زمان کاری کنیم
از تو و طفلان تو یاری کنیم
کاش ما هم کربلایی می شدیم
در رکاب تو فدایی می شدیم
*******
اردوی محرم به دلم خیمه به پا کرد
دل را حرم و بارگه خون خدا کرد
*******
برای باغبان یاس آفریدند
علی را أشجع الناس آفریدند
وفا داری و مردی و شجاعت
یکی کردند و عباس آفریدند
*******
به یکتایی ، قسم یکتاست عباس
به مردی شهره دنیاست عباس
اگر چه زاده‌ ام‌البنین است
ولیکن مادرش زهراست عباس
*******
عالم همه محو گل رخسار حسین است
ذرات جهان درعجب از کار حسین است
دانی که چرا خانه ی حق گشته سیه پوش
یعنی که خدای تو عزادار حسین است
*******
اشکم ز هجر روی تو خوناب شد حسین
مویم ز غصه رشته ی مهتاب شد حسین
هر جا کنار آب نشستم ز داغ تو
از بس که سوختم جگرم آب شد حسین
السلام ای وادی کرببلا
السلام ای سرزمین پر بلا
السلام ای جلوه گاه ذوالمنن
السلام ای کشته های بی کفن
*******
همواره تجّسم قیام است حسین (ع)
در سینة عاشقان ، پیام است حسین (ع)
در دفتر شعر ما ، ردیف است هنوز
دل چسب‌ترین شعر کلام است حسین (ع)
*******
الحق که به ما درس وفا داد حسین (ع)
هر چیز که داشت بی‌ریا داد حسین (ع)
یعنی که تأملی کنید ای یاران !
آن هستی خود زکف چرا داد حسین (ع)؟
*******
بر نیزه ، سری به نینوا مانده هنوز
خورشید ، فرا ز نیزه‌ها مانده هنوز
در باغ سپیده ، بوته بوته گل خون
از رونق دشت کربلا مانده هنوز
*******
عطری که از حوالی پرچم وزیده است
ما را به سمت مجلس آقا کشیده است
از صحن هر حسینیه تا صحن کربلا
صد کوچه بازکنید محرم رسیده است
*******
کربلا دارالنعیم زینب است
کعبه خود تحت حریم زینب است
عمر زینب فخر مولا بود و بس
او به زهرا المثنی بود و بس

شنبه 5/9/1390 - 17:30
کامپیوتر و اینترنت

نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس، شرکت سامسونگ با ارائه یک نت بوکی از سری ۵ و با نام Chromebook که مجهز به سیستم عامل اختصاصی شرکت گوگل است، به طور رسمی همکاری خود را آغاز کردند.

 

نت بوک جدید سامسونگ مخصوص شب های کریسمس!

از مشخصات این نت بوک می توان به صفحه نمایشی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰، شروع به کار در کمتر از ۱۰ ثانیه، تاچ پد بزرگ، پردازنده دو هسته ای اینتل و باتری با طول عمر ۶ ساعت نام برد.

شرکت سامسونگ نت بوک Chromebook را با قیمت استثنایی ۳۴۹ دلار به فروش می رساند که گزینه مناسبی برای هدیه سال نو خواهد بود.

در صورتی که در خرید نت بوک جدید سامسونگ تردید دارید، می توانید از مراکز Experience این شرکت، نت بوک Chromebook را به مدت یک هفته به خانه برده و در صورت رضایت آن را خریداری کنید! البته امکان استفاده از این ویژگی هم اکنون تنها در نیویورک امکان پذیر است.

شنبه 5/9/1390 - 17:27
آلبوم تصاویر

یکی از برنامه‌های تشویقی مایکروسافت برای کارمندانش تور گردشی در خانه بنیان‌گزار این شرکت است. این تور که توسط خود بیل گیتس راه‌اندازی شده برای کارمندان به حراج گذاشته می‌شود ولی برای افرادی که در بیرون از مایکروسافت هستند 35 هزار دلار هزینه خواهد داشت. نرخ این‌ تور 8600 دلار بود.

به گزارش قاصد؛در این خانه کیلومترها کابل ارتباطی و فیبر نوری استفاده شده و کامپیوترهای تمام بخش‌ها به سرور اصلی متصل هستند. نور، دما و سیستم صوتی توسط پدهای لمسی کنترل می‌شوند. کامپیوترها از طریق چیپ کوچکی که به لباس بازدیدکنندگان متصل می‌شود تشخیص می‌دهند که آنها کجا هستد و تنظیماتی مثل نور و دما و سایر موارد بطور خودکار انجام می‌شود.

سفری به خانه  سفری به خانه     بیل گیتس در سال 2009 در رتبه‌بندی مجله فوربس مقام ثروتمندترین مرد جهان را به کارلوس اسلیم مکزیکی واگذار کرد با این حال درآمد او در سال 2009 معادل 13 میلیارد دلار برآورد می‌شود که 50 درصد آن سود حاصل از فعالیت‌های مایکروسافت است. شرکت Cascade یکی دیگر از منابع درآمد بیل گیتس است که در زمینه سیستم‌های شبیه ساز و مدلسازی فعالیت می‌کند.

سفری به خانه  

در این خانه مساحتی معادل 20 هزار متر مربع درختکاری شده و در آن از گیاهانی مثل توسکا، افرا و همیشه بهار که بومی منطقه هستند استفاده شده است ضمن اینکه برخی گیاهان نادر از سراسر جهان نیز در فضای سبز این مجموعه دیده می‌شوند. پیاده‌روها سنگ‌فرش هستند و برای دیوارها نیز از سنگ‌های ماسه‌ای و گرانیت استفاده شده اما محل اصلی اقامت خانواده گیتس هزار متر مربع مساحت دارد و شامل چهار اتاق خواب به همراه یک اتاق پرستار است که با نمایی ساده از چوب طراحی شده است.

در نیمه شمالی خانه محل ورود افراد قراردارد که بعد از عبور از پلکان‌ها به محل اصلی پذیرایی می‌رسند. در این قسمت یک سینمای کوچک، کتابخانه، اتاق رسمی نهارخوری ، پذیرایی و سالن کنفرانس قرار دارد و در آن دو اتاق خواب در نظر گرفته شده است.

سفری به خانه

اطلاعات کلی این خانه موارد زیر هستند:

6 هزار مترمربع مساحت بنا

هفت اتاق‌ خواب‌

24 حمام که 10 عدد از آنها تجهیزات کامل دارند

6 آشپزخانه

6 شومینه سنگی بزرگ

طراحی خانه بر اساس طرح منازل جنوب کانادا و شمال آمریکا

آرشیتکت‌ها جیمز کوتلر و پیتر بولین

بدنه از الوار ساخته شده و چوب‌های آن متعلق به درختان اطراف رودخانه‌های کلمبیا است، در این بنا از نیم میلیون الوار استفاده شده و سطح چوب‌های داخل خانه با شن پرداخت شده‌اند. این چوب‌ها جلای اطلسی دارند و برای اتصالات آنها استیل‌های آبکاری شده بکار رفته است. به دلیل قرار گرفتن این خانه در محدوده زلزله تاکید خاصی روی فونداسیون انجام شده و چندین برابر مقدار معمول بتن ریزی شده است. برای هدایت آبهای سطحی که در دامنه کوه جریان پیدا می‌کنند لوله‌هایی در زیر خانه این کار گذاشته شده است.

سفری به خانه

استخر:   استخر خانه 5 متر عرض و 18 متر طول دارد و دارای سیستم پخش موسیقی در زیر آب است. دیوارها نگاره‌هایی از طرح‌های فسیلی دارند و شناگر می‌تواند با فرو رفتن در استخر و عبور از کانال شیشه‌ای در تراس از آب بیرون بیاید. رختکن استخر دارای چهار دوش و دو وان حمام است.   کتابخانه:   کتابخانه در فضایی به مساحت 200 متر مربع احداث شده و سقف آن گنبدی است. برای این قسمت قرائت‌خانه نیز در نظر گرفته شده و قفسه‌ها روی محور دایره‌ای شکل دوار قرار دارند. مساحت سینمای این خانه 450 مترمربع است که در آن از صندلی‌های مجلل مخمل، تخت و دستگاه تولید پاپ‌کورن استفاده شده‌است. این سینما بر اساس سیستم پخش HD طراحی شده است.   جلوی منزل:   در حاشیه جلوئی می‌توان اتاق مخصوص قایق‌سواری را مشاهده کرد که در کنار آن قسمتی برای پارک جت اسکی در نظر گرفته شده، جلوی این اتاق یک جکوزی به شکل برکه سنگی ساخته شده است و یکی از اسکله‌ها در موازات این قسمت قرار دارد. مسیر رودخانه مصنوعی نیز از پشت این اتاق می‌گذرد که در آن ماهی قزل‌آلا پرورش داده می‌شود و لوله‌های جمع‌اوری آبهای سطحی در آن تخلیه می‌شوند.   سالن ورزش:   سالن ورزش که به ساختمان اصلی منتهی می‌شود دارای سونا و اتاق بخار است و قسمتی از آن به ترامپولین اختصاص داده شده که نوعی تور با قابلیت کشش بالا برای حرکات آکروباتیک است.   دفترهای کار بیل گیتس:   دفترهای کار بیل‌گیتس در بالای سالن پذیرایی قرار گرفته و 570 متر مربع مساحت دارند. این دفاتر مجهز به سالن کنفرانس هستند و اتاق کامپیوترها نیز در در همین قسمت واقع شده است. سالن پذیرایی ظرفیت گنجایش 150 نفر با میزو صندلی و 200 نفر را به صورت ایستاده برای مهمانی‌ها دارد. شومینه 2 متری این سالن با نمای سنگ‌آهک تزئین شده و در کنار دیوار است. روی یکی دیگر  از دیوارهای این سالن نمایشگر 6 متری نصب شده که حاصل کنار هم قرار گرفتن 24 تلویزیون 40 اینچی پروژکشن است. مهمانخانه نمایی مخفی دارد و دارای یک اتاق خواب، حمام و شومینه است. در این قسمت فناوری‌های نوین زیادی مورد استفاده قرار گرفته و معمولا محل خلوت شبانگاهی بیل ‌گیتس است. گفته می‌شود او کتاب‌هایش را در این بخش از خانه می‌نویسد.  پارکینگ:   پارکینگ در زیر زمین واقع شده و کاملا پوشیده است. پارکینگ می‌تواند 10 ماشین را در خود جای دهد و از سقف محدب برای آن استفاده شده و تمام این سازه بتنی است. اتاق چند منظوره که از دو طرف با بخش خانوادگی و بخش مهمانان ارتباط دارد در ابتدا با هدف گالری ساخته شد اما بعد کاربری آن تغییر کرد. قسمت عمده این اتاق در زیر زمین قرار گرفته و تنها بخشی از بالای آن در روی زمین قابل مشاهده است.     سفری به خانه   مالیات:   با توجه به مالیاتی که برای این خانه در نظر گرفته شده پیش‌بینی می‌شود ارزش آن 147 میلیون دلار باشد که تنها 9 میلیون دلار آن بهای زمین این عمارت است.
  سفری به خانه  سفری به خانه


شنبه 5/9/1390 - 17:20
اخبار


تو چین دانشجوی بی نظم را اینطوری تنبیه میکنند ! + عکس

تو چین دانشجوی بی نظم را اینطوری تنبیه میکنند ! + عکس

تو چین دانشجوی بی نظم را اینطوری تنبیه میکنند ! + عکس

تو چین دانشجوی بی نظم را اینطوری تنبیه میکنند ! + عکس


شنبه 5/9/1390 - 17:15
آلبوم تصاویر
دروازه بانی کریم باقری +عکس
شنبه 5/9/1390 - 16:43
آلبوم تصاویر

















شنبه 5/9/1390 - 10:21
دانستنی های علمی

خسیس، بخیل، ناخن‌خشک و... این وابستگی افراطی به پول از کجا ناشی می‌شود؟
آیا خساست همان خودخواهی است؟

آیا نگرانی از فردا است؟
آیا نیاز به تضمین مادی است؟
چرا برخی از افراد بیش از حد دست و‌دلباز هستند در حالی‌که برخی دیگر حتی از فکر اینکه کیف پولشان را باز کنند ترس تمام وجودشان را فرا می‌گیرد؟


 در نمایشنامه «خسیس»‌، "هارپاگون" تصویر کاملی از یک فرد خسیس است؛
فردی که با دقت تمام، همه پول‌هایش را جمع می‌کند،
در همه خرج و مخارجش به‌شدت سختگیر است،
از کوچک‌ترین افراطی وحشت دارد
و به‌خصوص آنکه علاقه شدیدی به صندوقچه پول‌هایش دارد و دیگر نمی‌توان او را صرفه‌جو نامید.
 

فردی که در لحظه پرداخت صورتحساب رستوران کیف پولش را پیدا نمی‌کند!
حتی نمی‌دانید در برابر رفتار آزاردهنده و عصبانی‌کننده افراد خسیس چه باید بکنید؟
حتی اگر حسابی ولخرج باشید و یا تنها فردی سخاوتمند باشید، این عمل فرد خسیس موجب عصبانیت شما می‌شود.


چگونه این رفتار را توضیح می‌دهید؟
ضرورت کنار گذاشتن پول را چگونه توجیه می‌کنید؟
آیا این عمل به‌دلیل نگرانی از کمبود پول درصورت بروز مشکل است؟
ممکن است اینطور باشد.....
 
اما خسیس فردی است که عمیقا عاشق پول است و رابطه شدیدی با پول دارد. پول را نشانه قدرت، تسلط و شکست ناپذیری می‌داند. از این‌رو گمان می‌کند که پول از او محافظت می‌کند.



  با این‌حال، خساست همچنین می‌تواند فردی را که از این خصلت رنج می‌برد از بین ببرد زیرا جامعه دید چندان خوبی از فرد خسیس ندارد. دیگران به دید یک فرد سودجو به او نگاه می‌کنند. بنابراین مشکل است که بتوان رابطه دوستی‌ای بر پایه حس مشارکت با چنین فردی بنا نهاد.
 

توجه داشته باشید با این وجود، بخل آدم خودخواهی نیست! برای ثابت کردن وابستگی‌اش به پول، دلایل متعدد دیگری غیر از پول وجود دارد. به‌خودتان بگویید شاید که او مدت طولانی از چیزی غیر از مادیات مثلا از محبت و عاطفه محروم بوده است.

  
چنانچه یکی از اطرافیانتان بیش از حد بخیل است‌، همواره می‌توانید زمانی‌که صورتحساب رستوران می‌رسد سعی کنید از درآوردن کیف پولتان امتناع کنید و یا روش دیگری پیدا کنید و پول غذا را شریکی حساب کنید....برای آنکه در نهایت همیشه بازنده نباشید، این با شماست که با مهارت زیر‌بار نروید.در هر حال، سعی کنید به‌گونه‌ای عمل کنید که پول زیاد وارد روابط‌تان نشود. در دوستی بیشتر روی جنبه عاطفی تکیه کنید، زیرا جنبه عاطفی خیلی خوشایند‌تر از پول است.

پنج شنبه 3/9/1390 - 10:6
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته