• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1081
تعداد نظرات : 126
زمان آخرین مطلب : 3988روز قبل
اطلاعات دارویی و پزشکی
وقتی دچار جراحتی می‌شویم، عمل جراحی می‌کنیم یا دچار سوختگی می‌شویم، از اطرافیان توصیه‌های مختلفی می‌شنویم که در صورت رعایت کردن آن‌ها روند بهبود زخم سریع‌تر خواهد شد؛ اینکه بهتر است شیر بیشتری بنوشیم،  آناناس را حتماً در سبد میوه مصرفی روزانه‌مان قرار دهیم و برای پیشگیری از عفونت آب بیشتری بنوشیم، اما برخی توصیه‌ها هم درست نیستند و رعایت برخی دیگر حتی آثار منفی به دنبال خواهد داشت. این مطلب به توصیه‌هایی اختصاص دارد که رعایت آن‌ها برای بهبود سریع‌تر زخم‌ها مفید است.

 

غذاهای سرد میل کنید


ممکن است ذائقه‌تان هم در این دوران تغییر کند بنابراین باید دنبال غذاهای دیگری باشید مثلاً غذاهای سرد و آن‌ها که عطر و بوی کمتری دارند مانند انواع پنیر، حبوبات و غذاهایی که با پنیر تهیه می‌شوند.

 

پروتئین بیشتری بخورید


در صورت بروز جراحت اولین توصیه تغذیه‌ای افزایش میزان پروتئین دریافتی است زیرا یک رژیم غذایی پرپروتئین به ترمیم سریع‌تر بافت‌ها و اندام‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

کمبود پروتئین، بدن را مستعد ابتلا به انواع عفونت‌ها خواهد کرد زیرا ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در چنین شرایطی حتمی است، بنابراین سعی کنید منابع غذایی حاوی پروتئین را از قلم نیندازید. مصرف لبنیات، از شیر گرفته تا ماست و البته انواع گوشت‌ها و تخم‌مرغ بسیار مفید خواهند بود. به علاوه، شما می‌توانید با افزودن پودر شیر به غذا، افزودن کمی شیر به املت، اضافه کردن پنیر در ساندویچ، افزودن شیر یا ماست به پوره میوه‌ها و حتی ریختن حبوبات و پنیر در سالاد میزان پروتئین دریافتی را افزایش دهید. البته بهتر است 2 تا 3 واحد (معادل یک عدد تخم‌مرغ، یک لیوان شیر یا ماست و 30 گرم گوشت) از این گروه را در روز دریافت کنید تا مطمئن باشید مقدار قابل ‌ملاحظه‌ای پروتئین به بدنتان می‌رسد.

 

ویتامین C را از یاد نبرید


ویتامین C در روند بهبود سریع‌تر زخم‌ها نقش موثری دارد بنابراین سعی کنید در برنامه غذایی روزانه‌تان منابع این ویتامین را بگنجانید. مواد غذایی حاوی ویتامین C شامل انواع کلم‌ها به خصوص بروکلی، فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، انواع مرکبات از لیمو گرفته تا پرتقال و توت‌فرنگی هستند. البته بهتر است حداقل یک واحد دریافتی‌تان از این مواد غذایی باشد تا مقدار قابل‌ ملاحظه‌ای ویتامین C دریافت کرده باشید، مثلاً یک پرتقال متوسط یا یک لیوان از سبزی‌های حاوی ویتامین C خام و نصف لیوان پخته شده.

 

ویتامین A بیشتری به بدنتان برسانید


خوردن منابع غذایی حاوی ویتامین A به بهبود هر چه سریع‌تر زخم‌ها کمک می‌کند بنابراین بهتر است حداقل در روز یک واحد از منابع غذایی حاوی این ویتامین را میل کنید. مواد غذایی‌ای مانند سبزی‌های برگ سبز تیره و حتی زرد رنگ مانند فلفل دلمه‌ای رنگی و هویج از منابع عالی این ویتامین هستند و یک واحدشان معادل یک لیوان از این سبزی‌های خام یا نصف لیوان سبزی پخته است. جگر هم ویتامین A فراوانی دارد بنابراین توصیه می‌شود آن را کباب و میل کنید.

 

غذاهای چرب و شور و شیرین نخورید


خوراکی‌های شور و شیرین را فراموش و از خوردن آن‌ها جدا خودداری کنید زیرا بیشتر این غذاها حداقل مواد مغذی را دارند و فقط می‌توانند مقدار کمی انرژی به بدن شما برسانند. خوردن غذاهای چرب مانند انواع فست‌فود و غذاهای سرخ‌شده فقط باعث دریافت کالری بیشتر می‌شود بنابراین آن‌ها را نیز از برنامه غذایی روزانه‌تان حذف کنید.


بیشتر مایعات بنوشید


دریافت مایعات یکی دیگر از مواردی است که هنگام دچار شدن به زخم باید به آن توجه داشت زیرا هم بر اثر جراحت حس تشنگی کاهش پیدا می‌کند و هم هضم و جذب پروتئین‌ها که برای بهبود زخم در پیش می‌گیرید نیاز بدن به آب را بالا می‌برد. نوشیدن آب سبزی‌ها و میوه‌ها به همراه غذا یا در میان‌وعده‌ها می‌تواند به بهبود سریع‌تر زخم‌ها کمک کند. مصرف آب، آب‌میوه و شیر از بهترین گزینه‌ها برای دریافت مایعات مورد نیاز روزانه است و خوردن میوه و سبزی‌های تازه و البته سوپ هم می‌تواند تا حدودی به دریافت مایعات مورد نیاز روزانه کمک کند.

 

برنامه غذایی منظمی داشته باشید


برنامه غذایی منظم از مهم‌ترین نکته‌هایی است که باید هنگام بروز جراحت به آن توجه شود. در صورت داشتن زخم یا جراحت سوختگی، روزانه 3 وعده و 3 تا 4 میان‌وعده میل کنید و تمام گروه‌های غذایی را در این وعده‌ها بگنجانید تا مواد مغذی مختلف به بدنتان برسند.

ممکن است به دلیل مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و تحرک کمتر، کم اشتها شوید و فقط 3 وعده غذایی میل کنید در حالی که این کار اشتباه است و بهتر است در روز 5 تا 6 وعده کوچک بخورید تا مواد مغذی مختلفی دریافت کنید. حتماً میان‌وعده‌ای بین صبحانه و ناهار، میان‌وعده‌ای بین ناهار و شام و میان‌وعده دیگری بعد از شام مصرف کنید.

 

منابع روی را بیشتر بخورید

دریافت به اندازه روی در سرعت بخشیدن به روند بهبود زخم‌ها کمک می‌کند بنابراین حتماً از منابع حاوی این ماده معدنی استفاده کنید. مقدار روی در گوشت گوساله، جگر و غذاهای دریایی مناسب و در تخم آفتابگردان، بادام و کره بادام زمینی کمتر است البته این ماده در غلات کامل و لوبیای چشم بلبلی نیز وجود دارد

دوشنبه 1/8/1391 - 1:15
حقوق
اهمیت قضا و قضاوت در شرع و دین اسلام دارای جایگاه بالایی است. قضاوت از آنجایی به عنوان یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا شناخته می‌شود که با دین و دنیا قاضی و همین‌طور مردم سر و کار دارد.

بدین جهت است که در آیات و روایات مختلفی در مورد امر قضا تاکیدات فراوانی شده است. در ادامه به چند نمونه از این روایات اشاره می‌کنیم.

در تفسیر آیه ۴۴ سوره مائده آمده است:
از پیامبر اکرم(ص) روایت شده است: کسی که در مورد دو درهم حکم ظالمانه‌ای کند و شخص محکوم را مجبور به قبول حکم کند، مشمول این آیه است که می‌فرماید: و آن‌ها که بر طبق احکامی که خدا نازل کرده، حکم نمی‌کنند، کافرند.

راوی حدیث می‌گوید: به پیامبر(ص) عرض کردم: چگونه محکوم را مجبور می‌کند؟ فرمود: شلاق و زندان در اختیارش باشد؛ پس اگر به حکم او راضی شد که هیچ، وگرنه با شلاق او را بزند و در زندان حبسش کند. این سخن چنین معنا می‌دهد که اگر قاضی حکم ظالمانه‌ای کند وقدرت اجرا نیز داشته باشد، کافر شده است.

در روایتی از امام صادق(ع) داریم: قاضیان چهار گروه هستند؛ سه گروه آن‌ها در آتش و تنها یک گروه بهشتی‌اند. این چهار گروه عبارت‌انداز: ۱- کسی که ظالمانه قضاوت کند؛ در حالی که(حق را) می‌داند. پس او در آتش است. ۲- کسی که ظالمانه قضاوت کند؛ در حالی که(حق را هم) نمی‌داند. او نیز در آتش است. ۳- کسی که درست قضاوت کند و نمی‌داند(که حکم چیست). او هم در آتش است. ۴- کسی که به حق قضاوت کند و حق را بداند. او در بهشت است.
پنج شنبه 27/7/1391 - 2:3
تغذیه و تناسب اندام
محققان معتقدند: آنچه که می خورید می تواند وضعیت ذهنی و خلق و خوی شما را تحت تاثیر قرار دهد.
 ایسنا ، آنچه می خورید فقط روی وزن شما موثر نیست بلکه طبق گفته ی کارشناسان می تواند رفتار و خلق و خو شما را تحت تاثیر قرار دهد.
طبق گفته آکادمی پزشکان خانواده آمریکا، این مواد مغذی می تواند به بالا بردن روحیه شما کمک کند:
- اسیدهای چرب امگا ۳ که در ماهی آزاد (سالمون)، بذر کتان، روغن بذر کتان، و گردو یافت می شود.
- تریپتوفان که در بوقلمون، سویا، گوشت قرمز و فرآورده های لبنی وجود دارد.
- منیزیم که در آووکادو، آجیل و سبزیجات برگدار سبز یافت می شود.
- اسید فولیک که در میوه ها و سبزیجات برگدار سبز موجود است.
- ویتامین B-12 که در فرآورده های لبنی، گوشت و ماهی وجود دارد.
آکادمی پزشکان خانواده آمریکا تاکید کرد: با این حال، تغییرات در رژیم غذایی نمی تواند در مورد افسردگی و سایر اشکال بیماری های جدی روانی جایگزین درمان های حرفه ای پزشکی شود.
پنج شنبه 27/7/1391 - 1:58
ریزه کاری های خانه داری
هر ماده غذایی را بعد از خرید و قبل از گذاشتن در یخچال نباید شست .
زن فردا به نقل از سایت سلامت: خیلی از افراد عادت دارند به محض خرید انواع محصولات غذایی از نوشابه و سس گرفته تا میوه و سبزی، ابتدا آنها را بشویند و سپس داخل یخچال قرار دهند .
عده ای هم معتقدند اگر برخی مواد غذایی مانند میوه ها و سبزی ها را بشویند و داخل یخچال بگذارند، ماندگاری اش پایین می آید و به همین دلیل خوراکی ها را بدون شستن داخل یخچال می گذارند. برای اینکه بدانید بهترین راه برای نگهداری مواد غذایی در یخچال چگونه است، این مطلب کوتاه اما کاربردی را بخوانید.
میوه های سفت را بشویید
میوه ها و سبزی ها (به خصوص سبزی ها) از آلوده ترین خوراکی ها محسوب می شوند. به همین دلیل باید میوه هایی با بافت سفت تر و سبزی ها را پیش از قرار دادن داخل یخچال حتما شست و آنها را از هرگونه آلودگی فیزیکی مانند گل و لای و آلودگی های شیمیایی باقیمانده از سموم دفع آفات به خوبی پاک کرد. میوه ها را حتما پس از شستن باید خیلی خوب با یک دستمال یا حوله نخی خشک کرد، سپس آنها را در یک کیسه یا دستمال نخی قرار داد و بعد داخل یخچال گذاشت. سبزی ها هم باید پس از شسته شدن به خوبی خشک شوند و اگر امکان خشک کردن کامل آنها هم نبود، سبزی های شسته را داخل دستمالی نخی ریخت، دستمال را داخل ظرفی فلزی قرار دهید و ظرف را درون یخچال بگذارید تا عمر ماندگاری سبزی را بالا ببرید. گذاشتن میوه و سبزی در یخچال در حالی که خیس هستند و بدون قرار دادن آنها در دستمال های نخی برای کشیده شدن آب آنها باعث کم شدن مدت ماندگاری شان خواهد شد. بد نیست این را هم بدانید که اگر میوه یا سبزی را نشسته داخل یخچال بگذارید، می توانید مدت زمان بیشتری آنها را تازه داخل یخچال نگه دارید زیرا آبی به آنها نخورده و شرایط مناسب و مرطوب برای رشد میکروارگانیسم ها به وجود نیامده است. البته اگر قرار باشد میوه ها و سبزی های نشسته را داخل یخچال بگذارید باید حتما آنها را داخل ظرف کاملا دربسته قرار دهید تا آلودگی آنها به سایر مواد غذایی منتقل نشود.
میوه های نرم را نشویید
برخی افراد در شستن مواد غذایی مختلف پیش از گذاشتن آنها در یخچال افراط می کنند و حتی سبزی ها و میوه های نرمی مانند قارچ یا توت فرنگی را هم می شویند و سپس در یخچال می گذارند. بافت قارچ به صورتی است که آب به سادگی در کلاهک آن جمع می شود و امکان خشک کردن آن هم به راحتی وجود ندارد بنابراین قرار دادن قارچ خیس داخل یخچال باعث کاهش مدت ماندگاری آن می شود. این اتفاق برای میوه هایی مانند توت فرنگی که بافت نرمی دارند و در اثر تماس با آب به سادگی متلاشی می شوند هم می افتد بنابراین بهتر است این خوراکی ها را در ظرف دربسته و نشسته درون یخچال بگذارید و کمی پیش از مصرف، آنها را بشویید. نگهداری میوه ها و سبزی های نشسته داخل دستمال های نخی یا انواع دستمال های یکبار مصرف مخصوص میوه و سبزی هم می تواند عمر نگهداری آنها را افزایش دهد.
خوراکی های بسته بندی را بشویید
برخی مواد غذایی مانند انواع نوشیدنی ها، سس ها، رب ها، کنسروها، ماست و سایر لبنیات و… نیازی به شستشو ندارند اما بهتر است برای پاک کردن بسته بندی آنها از انواع آلودگی های محیطی مانند گرد و خاک، بسته بندی هایشان را پیش از قرار دادن داخل یخچال بشویید و با دستمالی نخی خشکشان کنید.
جوانه ها را نشویید
جوانه ها هم جزو سبزی هایی با بافت نرم هستند که شستن آنها باعث نرم تر شدن بافتشان می شود. از طرف دیگر، شستن و خشک کردن کامل جوانه ها هم کار ساده ای نیست. به همین دلیل توصیه می کنیم جوانه ها را نشسته داخل یخچال بگذارید و درست پیش از مصرف، آنها را بشویید. بهترین روش برای نگهداری جوانه های تازه و نشسته در یخچال این است که آنها را از بسته بندی پلاستیکی شان خارج کنید تا بخار نکنند و خراب نشوند. سپس آنها را درون دستمال نخی بریزید و داخل یخچال بگذارید.
خرما را نشویید
خرما از خوراکی هایی است که باید پیش از مصرف شسته شود. از آنجا که خرما حالت چسبندگی دارد و هنگام چیدن و بسته بندی در معرض انواع آلودگی های محیطی مانند گرد و خاک قرار می گیرد، شستن آن پیش از مصرف باعث تمیز شدن سطح آن و انتقال نیافتن آلودگی های محیطی به بدن می شود. البته بهتر است این میوه را درست قبل از خوردن آن بشویید چون اگر هنگام قرار دادن داخل یخچال و چند روز پیش از مصرف شسته شود، آب زیر پوسته رویی و ضخیمش جمع می شود و بافت خرما را شل می کند و مدت زمان ماندگاری اش را پایین می آورد. قرار دادن خرمای شسته و مرطوب داخل یخچال آن هم به مدت چند روز، باعث ترش و بدمزه شدن آن می شود بنابراین بهتر است خرما را تا پیش از مصرف داخل بسته بندی خودش نگه دارید و اگر قرار است آن را به ظرف دیگری منتقل کنید، حتما از ظرف های دردار برای این کار استفاده کنید.
درست در یخچال بچینید!
پس از خرید و شستشوی مناسب خوراکی هایی که به شستن نیاز دارند، آنها را به بهترین شکل در یخچال بگذارید تا مشکلی از نظر انتقال آلودگی و بو از طریق خوراکی های مختلف پیش نیاید. مثلا بهتر است میوه ها و سبزی ها را در جامیوه ای بگذارید؛ اگر گوشت تازه و گرم خریده اید و یکی دو روز نمی توانید آن را پاک و فریز کنید، داخل بسته بندی اش در یخچال بگذارید و یک سینی زیرش قرار دهید تا خونابه در یخچال نریزد و آلودگی های احتمالی گوشت خام به سایر خوراکی های یخچال منتقل نشود. بهتر است مواد غذایی شسته و نشسته را هم در طبقه های جداگانه ای از یخچال قرار دهید. در ضمن خوراکی هایی که به سرمای بیشتری نیاز دارند، باید در مکان های سردتر یخچال جای داده شوند.
پنج شنبه 27/7/1391 - 1:57
ریزه کاری های خانه داری
همشهری آنلاین: ظروف استیل آشپزخانه – ظروف استیل به دلیل محکم و مقاوم بودن، مورد توجه بسیاری از افراد است. رعایت نکات زیر در نگه‌داری صحیح از آن‌ها موثر است.
۱- ظرف را روی شعله بزرگ‌تر از خودش قرار ندهید و نگذارید بیش از اندازه داغ شود.
۲- برای شست‌وشو از مواد سفیدکننده و سیم ظرفشویی استفاده نکنید.
۳- بلافاصله پس از استفاده ظروف داغ را با آب سرد پر نکنید.
۴- نمک را هنگامی که آب غذا در حال جوشیدن است، به آن اضافه کنید و بلافاصله غذا را هم بزنید. در غیر این صورت ظرف تغییر رنگ می‌دهد.
۵- در صورت لک شدن ظرف، می‌توانید آن را با کمی سرکه یا آبلیمو برطرف کنید.
پنج شنبه 27/7/1391 - 1:56
مد و لباس

لباس پوشیدن و دنیای مد هم برای خودش قوانینی دارد. برای مثال شما باید لباسی بپوشید که ایرادهای اندام تان را بگیرد و به زیبایی تان بیفزاید.

ایران ویج: در این مقاله ما ۷ موردی که باید در مورد نحوه لباس پوشیدن انجام دهید و همچنین آنهایی را که نباید در موردشان فکر هم بکنید برای تان توضیح می دهیم:

بایدها:
۱- قانون طلایی من پیدا کردن لباس هایی است که خوبی اندام شما را در بربگیرد.می توانید از یک خیاط کمک بگیرید. مخصوصا مردان توجه داشته باشند که به هیچ وجه لباس گشاد به تن نکنند و زنان نیز از لباس های خیلی تنگ و سایز کوچک استفاده نکنند.
۲- قبل از اینکه خرید فصل را آغاز کنید قرار را بر این بگذارید که همه چیز را دقیقا سایز اندام تان بخرید.
۳- رنگ هایی را انتخاب کنید که به رنگ موی شما بیاید ، یا به رنگ پوست تان یا حتی به رنگ چشمان تان؛ از آنها به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس بقیه لباس ها را با آن ست کنید.
۴- انتخاب های خود را به حداکثر سه رنگ محدود کنید. مخصوصا ترکیب سفید و مشکی بسیار شیک و زیباست.
۵- روش های قدیمی ست کردن لباس را کنار بگذارید. قوانین مد سال به سال تغییر می کنند.
۶- مجلات مد را به دقت تماشا کنید و از یکی از آنها الهام بگیرید. با استفاده از مجلات ، سایت های مد و شبکه های مد براحتی می توانید سلیقه خود را مطابق روز کنید.
۷- یک آینه قدی در فروشگاه پیدا کنید و ببینید کدام لباس به شما می آید. لباس را از جلو و پشت وارسی کنید. اغلب مردم فراموش میکنند که وقتی در مقابل آینه ایستاده اند پشت و جلوی لباس شان را وارسی کنند.

نباید ها:
۱- حتما مطابق مد نباید لباس بپوشید. به یاد داشته باشید آن لباسی را انتخاب کنید که به شما می آید حتی اگر مد نباشد.آن لباسی که به تن مدل لباس زیباست لازم نیست برای همه زیبا باشد هرکس باید مطابق سلیقه و ظاهر خود لباس انتخاب کند.
۲- ترسی از انتخاب رنگ های قدیمی نداشته باشید . می توانید این قانون مد را نادیده بگیرید. هر رنگی به شما می آید را می توانید انتخاب کنید.
۳- سرتا پا مشکی نپوشید. این مدی است که دیگر بسیار بی روح و افسرده کننده است. رنگ مشکی را از صورت تان دور کنید . مشکی صورت شما را گرفته و ناراحت نشان خواهد داد.
۴- در موقع انتخاب لباس همواره به این فکر نکنید که جنس مخالف در مورد شما چه فکری خواهد کرد. مهم این است که لباس به شما بیاید و خودتان آن را دوست داشته باشید.
۵- لباس های خیلی تنگ نپوشید. مخصوصا شلوارهای خیلی تنگ.شما باید کاملا خودتان را بپوشانید نه اینکه لباس هایی بپوشید که تمام اندام تان را به نمایش بگذارد.
۶- به هیچ وجه لباس های تابستانی را در زمستان استفاده نکنید. هر کدام از آنها را به موقع و در زمان خود استفاده کنید.
۷- به لغت ” راحتی و امنیت” نچسبید. شجاع باشید، فکر خریدهای قبلی را از سرتان بیرون کنید.

پنج شنبه 27/7/1391 - 1:55
آرایشی و زیبایی
در دنیای امروز عطرهای مختلف همانند لباس‌هایی که برای پوشیدن انتخاب می‌کنیم صرف‌نظر از تفاوت‌های زیادی که دارند تابع قوانین فصلی هستند و به عبارت دیگر گرما یا سرمای هوا و همچنین وجود رایحه گل‌های بهاری یا هر عامل دیگری که ناشی از تغییرات فصلی است می‌تواند بر شدت یا نوع رایحه‌ای که در محیط استشمام می‌کنید تاثیرگذار باشد.
ایران ویج: از این رو توصیه می‌شود که در انتخاب عطر، شرایط آب و هوایی و به عبارتی تغییرات فصلی را نیز مورد توجه قرار دهید.
از آنجا که در فصل زمستان مولکول‌های ترکیبات الکلی فرار نبوده و تا حدودی ساکن و بی‌حرکت هستند، بنابراین معمولا در فصول سرد سال عطرها از ثبات بیشتری برخوردار خواهند بود. با توجه به آنچه گفته شد بهتر است برای این فصول از رایحه‌های ملایم و خنک که حاوی ترکیباتی چون ادویه‌های شرقی، عسل، وانیل، شکلات و قهوه و همچنین عصاره گل‌ها و گیاهان مختلف هستند، استفاده کنید.
اغلب عطرهایی که حاوی این ترکیبات هستند نوعی احساس آرامش و اطمینان و دلگرمی را در افراد ایجاد خواهند کرد. فصل زمستان اغلب موجب ایجاد نوعی احساس افسردگی در افراد خواهد شد و براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده کمبود ویتامین در افراد مختلف در فصول سرد سال بشدت افزایش می‌یابد، بنابراین با رایحه‌ای که در محیط اطرافتان رایحه گرم و دلپذیر ایجاد کند، می‌توانید به آن تا حدودی بر این احساس ناخوشایندی که در وجود شما بوجود آمده است، غلبه کنید.
اما اگر شما از جمله افرادی هستید که احساس می‌کنید رایحه عطری که می‌زنید را تنها برای مدت زمان کوتاهی می‌توانید استشمام کنید به شما توصیه می‌کنیم پیش از این که به قسمت مشخصی از پوست خود عطر را اسپری کنید، آن قسمت از پوست را کمی کرم بزنید.
استفاه از عطرهای زمستانی در فصول گرم سال اغلب با نتیجه مشابهی همراه نخواهد بود. شدت این نوع رایحه‌ها وقتی با سطح پوست بدن در تماس باشند افزایش خواهد یافت و از این رو می‌توان گفت که این نوع عطرها نمی‌توانند گزینه مناسبی برای فصول گرم سال باشند، البته براساس نظرسنجی‌های انجام شده عطرهای زمستانی یکی از پرطرفدارترین و خوش بوترین عطرها هستند.
اگر بخواهید این نوع عطرها را در فصول گرم سال مورد استفاده قرار دهید بهتر است از آنها در ترکیب با نوعی رایحه دیگر استفاده کنید تا ثبات بیشتری داشته باشند.
پس اگر به دنبال انتخاب یک عطر خوب زمستانی هستید بهتر است از رایحه‌های گرم ملایم انتخاب کنید که نه‌تنها می‌توانید از احساس گرمی آنها برای ایجاد نوعی احساس آرامش و اطمینان خاطر بهره گیرید، بلکه می‌توانید برای مدت زمانی طولانی از بوی مطبوع و ملایم این رایحه لذت ببرید .
پنج شنبه 27/7/1391 - 1:53
اخبار
طرح مفهومی چوب لباسی ذغالی نیاز به شست و شوی مداوم لباس‌ها در ماشین لباسشویی برای رفع بوی نامطبوع را بر طرف می‌کند.
به گزارش زن فردا به نقل از ایسنا ، لباس هایی که در تماس مستقیم با پوست بدن هستند، باید بصورت مستمر شسته شوند، اما برخی لباس ها مانند کت، ژاکت یا بارانی تنها به خشکشویی و رفع بوی بد نیاز دارند.
طرح مفهومی چوب لباسی Bye Bye Lanundry از شست و شوی بی مورد لباس ها و اتلاف انرژی جلوگیری می کند.
هر چوب لباسی به یک پایه چوبی متصل است و بر روی این پایه، یک محفظه شیشه‌ای حاوی ذغال چوب فعال (activated charcoal) تعبیه شده است؛ وجود یک فیلتر در پایه امکان رد و بدل شدن هوا بین لباس و محفظه ذغال را فراهم می‌کند.
ذغال چوب فعال در تماس با اکسیژن، یک ماده متخلخل ایجاد می‌کند که ظرف چند روز قادر به جذب بوی نامطبوع از لباس‌هاست.
قلاب چوب لباسی به گونه‌ای طراحی شده است که براحتی می‌تواند به اشیاء مختلف مانند دستگیره درب، صندلی و پنجره آویزان شود و حلقه چوب لباسی نیز به اشکال مختلف تغییر شکل یافته و امکان نصب هرگونه لباس مانند شلوار یا پیراهن را فراهم می‌کند.
این محصول در حال حاضر یک طرح مفهومی بوده و هنوز به مرحله تولید تجاری نرسیده است.
پنج شنبه 27/7/1391 - 1:51
كودك
 وب دا، کارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: کنترل مناسب و ابراز محبت کافی به کودک، بهترین شیوه فرزندپروری بوده و مطالعات نشان می دهد کودکانی که به شدت پرخاشگرند، والدینی خشن دارند.
فریدون پیرایش ضمن تاکید بر تخریب رابطه میان کودک و والدین در اثر تنبیه بدنی و به ویژه تکرار این رفتار، افزود: ترویج الگوی پرخاشگرانه در خانواده در اثر رفتارهای متقابل اعضا، به عنوان عاملی در ایجاد یک خانواده پرخاشگر شناخته شده است.
وی پرخاشگری را نتیجه عدم توانایی کودک در کنترل خود دانست و تصریح کرد: چنانچه والدین نسبت به پرخاشگری کودکان خود بی تفاوت باشند، این معضل در روح فرزندان پنهان شده و عوارض خود را در بزرگسالی نشان می دهد.
پیرایش اضافه کرد: تفاوت بین بچه‌ها بیش از آن چیزی است که ما معمولاً تصور می‌کنیم و فرهنگ، جامعه، جنسیت و بسیاری عوامل دیگر در تربیت کودکان دخالت دارند.
این کارشناس سلامت روان شبکه بهداشت و درمان گچساران، اظهار کرد: هر پدر و مادری در آرزوی فراهم ساختن بهترین امکانات در خانه هستند، امّا ممکن است به شیوه صحیحی آن‌ها را در اختیار فرزندانشان قرار ندهند و هیچ دو بچه‌ای شبیه هم نیستند.
والدین مجال تجربه احساسات را به کودکان بدهند
پیرایش تاکید کرد: والدین باید بین کودک به عنوان انسان از یک سو و رفتارهای کودکانه او از سوی دیگر، تفاوت قائل شده و به کودکان اجازه دهند تا احساساتشان را بیان و تجربه کنند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بچه‌های کوچک تر نیاز به راهنمایی و کمک بیشتر دارند، لازم است والدین با بزرگ‌تر شدن بچه‌ها به آن ها آزادی و مسئولیت بیشتری بدهند
پنج شنبه 27/7/1391 - 1:49
ازدواج و همسرداری
یکی از مهم ترین انتخاب های آدمی، انتخاب شریک زندگی است. انتخابی که می تواند سراسر زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد و او را سعادتمند و خوشبخت سازد یا آن که زندگی اش را دستخوش ناملایمات کند. ناآگاهی از حقوق متقابل و آگاهی نداشتن از مهارت های زندگی، گاه زندگی مشترک را تا جدایی می کشاند و این فرآیند تا فاجعه ای به نام طلاق امتداد می یابد. فاجعه ای که هر قدر هم زن و مرد سعی کنند از آثار آن بکاهند، باز هم تاثیر زیان بار آن تا مدت ها و گاه تا پایان عمر آن ها را رها نمی کند. درباره دلایل تشکیل خانواده، از گذشته تا اکنون، دیدگاه های متفاوتی عنوان شده است. برخی آن را به دلیل ارضای نیاز جنسی می دانند، عده ای دیگر مبنای آن را اجتماعی بودن آدمی می پندارند، گروهی دلایل اقتصادی را برای ازدواج برمی شمرند و برآنند که ازدواج نوعی تجارت و معامله بین دو خانواده است. برخی معتقدند که عشق و تمایل به امتداد نسل و داشتن فرزند، موجب تشکیل خانواده می شود؛ اما در اسلام برای ازدواج و ضرورت تشکیل خانواده، دلایلی از قبیل؛«ایجاد آرامش روحی، فکری و اخلاقی، جلوگیری از روابط ناسالم، حفظ و پرورش نسل» عنوان شده است. به گزارش زن فردا به نقل از خراسان ؛ امروزه که طلاق های شتابزده در پی کوچک ترین اختلاف و مشکلات زندگی اتفاق می افتد یادآوری نکاتی برای تداوم زندگی مشترک ضروری است:
۱ -افرادی که در ازدواجشان یک نظام ارزشی مطلوب را به کار می بندند، این امر در محقق شدن یک ازدواج و ارتباط موفق و صحیح به آن ها کمک بسزایی خواهد کرد؛ نظام ارزشی که در برگیرنده صفات و خصوصیات، صداقت، همبستگی، اعتماد، احترام، عشق، گذشت،تفاهم و وفاداری به یکدیگر است.
۲ -مشاجره ها و اختلافات را به شیوه سازنده و ثمربخش حل و فصل کنید. این راه حل ها شامل توجه به دغدغه های هر دو فرد و یافتن گزینه ها و راه هایی است که هر دو طرف منتفع شوند.
۳ -با کمی همت و تلاش ازدواج شما موفقیت آمیز خواهد بود. پس از ازدواج نیز افراد می توانند زندگی سابق خود را ادامه دهند. برای مثال لازم نیست حتماً شغل، کلاس آموزشی و… را رها کنید و تمام وقت خود را به همسرتان اختصاص دهید. به جای این کار بهتر است با برنامه ریزی، زمان با هم بودن را تنظیم کنید.
۴ -در هر شرایطی به خانواده و پدر و مادر همسرتان احترام بگذارید و همواره با رویی گشاده از آن ها استقبال کنید.
۵ -زوج ها باید به خاطر تلاش ها و اقدامات همسرشان از او تشکر کنند و با یادآوری خاطرات روزهای اولیه آشنایی اجازه ندهند فضای یکنواختی بر زندگی آن ها حاکم شود.
هر ازدواج موفق و پایدار در گرو متعهد شدن بی قید و شرط نسبت به یک فرد ناکامل است. این انتظار که همسرتان کامل و بدون هرگونه عیبی باشد، واهی و نامعقول است
پنج شنبه 27/7/1391 - 1:48
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته