• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1009
تعداد نظرات : 155
زمان آخرین مطلب : 5303روز قبل
ادبی هنری

 «انتقام گیری» مجموعه طنزهای وودی آلن طنزپرداز و کارگردان مطرح آمریکایی پس از 29 سال تجدیدچاپ شد.
وودی آلنبه گزارش سایت آمازون، این کتاب شامل طنزهایی است که وودی آلن به صورت داستان و قطعات کوتاه در دهه 1960 در مجلات مختلف نوشته و در سال 1978 به صورت کتاب منتشر شد.
این مجموعه شامل 17 قطعه طنز بوده که در بیشتر آنها به انتقاد و استهزای هیتلر و نازیسم پرداخته است.
از عناوین داستان ها و قطعات طنزآمیز این کتاب می توان به "نگاهی به یک جنایت سازمان یافته"، "فلسفه من"، "مرگ در می زند"، "کمی بلند لطفا"، "آقای بزرگ" و غیره اشاره کرد.
وودی آلن حدود دو ماه پیش نیز داستان های جدید خود را با نام "هرج و مرج محض" وارد بازار کتاب کرد. او پیش از این نیز آثاری چون "دفاع بی گناه"، "دوباره بنواز سام" و "خاطرات استردوس" را منتشر کرده بود.    

   

    جام جم 
 

دوشنبه 29/5/1386 - 17:0
کامپیوتر و اینترنت

متخصصان تایوانی از ساخت کوچکترین دوربین جهان خبر دادند.
این دوربین منحصربفرد که همچون یک ریز سیلندر است، 4/4 میلیمتر قطر و 15 میلیمتر درازا دارد.

دوربین Misumi MO-R803

این دوربین می تواند تصاویر QVGA را با وضوح 320 در 240 پیکسل ثبت کند.

این دوربین که Misumi MO-R803 نام دارد به یک دنباله مار شکلی متصل شده تا استفاده از آن راحت تر شود.

دوربین Misumi MO-R803 متصل به یک دنباله مار شکلی

بر اساس گزارش گیزمگ، این دوربین دارای 2 لنز متفاوت است که یکی 55 درجه دید و دیگری لنز زاویه باز 105 درجه است.

به گفته متخصصان از این دوربین می توان در نقاط سخت، موارد پزشکی و اهداف جاسوسی استفاده کرد.
 
     

دوشنبه 29/5/1386 - 16:48
کامپیوتر و اینترنت

انجمن جایزه صدا و تصویر اروپا جایزه سال 2007 – 2008 خود برای بهترین فناوری جدید محبوب مصرف کنندگان را به تلفن همراه نوکیا N95 اعطا کرد.

نوکیا N95

انجمن جایزه صدا و تصویر اروپا (EISA) از سالها قبل جایزه ای را برای محبوب ترین محصول فناوری مصرفی مصرف کنندگان اختصاص داده است.

هیئت داوران این انجمن آخرین نسل از محصولات حاضر در بازار 18 کشور اروپایی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

امسال این انجمن، نوکیا N95 را به عنوان بهترین تلفن همراه چند رسانه ای قاره کهن معرفی کرد. قرار است نسخه آینده این تلفن همراه با 8 گیگابایت حافظه عرضه شود.

N95 دارای یک دوربین دیجیتال 5 مگاپیکسلی با لنزهای "کارل زیس" است و توانایی بازتولید ویدئو در فرمت MPEG-4 با یک شبکه 30 فریم در ثانیه را دارد.

همچنین سرعت ورودی اطلاعات تا 5/3 مگابیت برثانیه امکان استفاده از یک مرورگر پیشرفته در اینترنت را به کمک اتصال بی سیم "وای- فای" برای کاربر فراهم می کند. 
 
     

        وب نیوز

دوشنبه 29/5/1386 - 16:36
کامپیوتر و اینترنت

شرکت مایکروسافت با تصویب دو قانون جدید با تمام شرکت‌هایی که به صورت غیرقانونی در تبلیغات آنلاین خود از نام مایکروسافت سوءاستفاده می‌کنند مبارزه خواهد کرد.

بر اساس نتایج حاصل از بررسی‌های بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزار دنیا، در سال‌های اخیر بسیاری از صاحبان سایت‌های اینترنتی نام مایکروسافت را به صورت کاملا غیرقانونی روی تبلیغات آنلاین خود قرار می‌دهند تا از این طریق بتوانند سود اقتصادی خود را افزایش دهند.

این قبیل تبلیغات که به تعداد کلیک‌های کاربران که روی آنها انجام می‌شود برای صاحبان خود درآمد ایجاد می‌کند، می‌تواند حجم ترافیک‌های اینترنتی را بیشتر کرده و سود اقتصادی چشمگیری‌ را به‌دنبال داشته باشند.

شرکت مایکروسافت با تصویب این قوانین جدید اظهار داشته، از این پس هر مرکز حقیقی و حقوقی که به صورت غیرقانونی نام مایکروسافت را در تبلیغات آنلاین خود به‌کار برد، متحمل پرداخت جریمه‌های سنگین خواهد شد و در برخی مواقع ممکن است جلوی فعالیت اینترنتی آن‌ها گرفته شود.

آرون کورنبلام(Aaron Kornblum) یکی از وکلای ارشد مایکروسافت به منظور افزایش امنیتی اینترنتی برای شرکت خود گفت: "تعداد سایت‌هایی که این روزها از نام مایکروسافت سوءاستفاده می‌کنند بسیار زیاد است، اما ما می‌کوشیم که در کمترین زمان ممکن جلوی همه این تخلفات را بگیریم و با تمامی افراد متخلف به صورت جدی مقابله کنیم."  

  

             تراشه

دوشنبه 29/5/1386 - 16:26
بیماری ها

تحقیق جدید حاکی از آنست که آب انگور ارغوانی ممکن است نقش حفاظتی علیه سرطان سینه ایفا نماید.

انگور ارغوانیهر سه دقیقه 1 زن، در ایالات متحده آمریکا با علائم سرطان سینه شناسایی می گردد و در این میان عواملی همچون سن و توراث نقش برجسته ای را در احتمال ابتلا خانم ها به این بیماری بازی می كند. شیوه زندگی و تغذیه نیز ممکن است در ایجاد این بیماری بی تأثیر نباشند. یکی از موارد تغذیه ای که ممکن است نقش حفاظتی علیه سرطان سینه داشته باشد، آب انگور 100درصد خالص است که از انگورهای ارغوانی رنگ بدست آمده است.

مطابق با تحقیق منتشر شده در ژورنال Medicinal Food، ترکیبات طبیعی در آب انگور، سلولهای سینه شخص سالم را از آسیب DNA مصون می دارند. در این تحقیق سلولهای سینه فرد سالم در یک لوله آزمایش در مجاورت محیط کار سینوژن benzo(a)pyrene قرار گرفت. این ماده سرطانزا قادر به ایجاد یکسری از وقایعی است که منجر به سرطانی شدن سلولها می گردد. پس از سرطانی شدن سلولها، آنها در مجاورت آب انگور قرار گرفتند نتیجه مشاهدات حاکی از آن بود که ترکیبات موجود در آب انگور مانع از اتصال ماده کارسینوژن به سلولهای سینه می گردند و DNA سلولها بدین طریق مورد حفاظت و حمایت قرار می گیرند.

دکتر Keith Singletary پروفسور تغذیه و محقق اصلی این تحقيق از دانشگاه ايلينويز گفت " ترکیبات انگور ارغوانی دارای ظرفیت بالاي جلوگیری از نزدیک شدن زنجیره های DNA به یکدیگر هستند (نوعی از آسیب DNA) این فرآيند همانند افزایش فعالیت آنزیم در متابولیسم و سم زدایی مواد کارسینوژن و سرکوب بالقوه استرس اکسیدایتو عوامل سرطانزاست." یافته های جدید نمایانگر آنند که به منظور نقش حفاظتی آنتوسیانین های موجود در آب انگور در جلوگیری از سرطان سینه همانند سایر میوه ها و آبمیوه ها، بررسي هاي بیشتری باید صورت پذیرد."

این تحقیق آخرین تحقیق ارائه شده در مورد آب انگور است که امکان حفاظت از سلولهای سرطانی را بوسیله سرکوب استرس اکسیداتیو و مهار آسیب DNA نمایان می سازد و مانع از آن می گردد که سلولهای آسیب دیده به سمت مرحله سرطانی شدن پیش روند. آب انگور همچنین باعث کاهش پیشرفت سلولهای سرطانی از طریق کاهش انتشار آنها می گردد. رابطه ای بین مواد تغذیه ای غنی از آنتی اکسیدانتها و کاهش انواع سرطان وجود دارد و در این بین آب انگور که سرشار از آنتوسیانین هاست نقش عمده ای را در این خصوص ایفا می كند. آنتوسیانین ها در واقع طبیعی ترین و قویترین آنتی اکسیدانتهای موجود در آب انگور هستند و منشأ ضد سرطانی آنها در رنگ ارغوانی انگور نهفته است. در یک زمان نوشیدن آب انگور نیز می تواند برای سلامت قلب مفید بوده و نقش همان شراب قرمز را ایفا كند. علیرغم چند تحقیق اخیر که ارتباط بین مصرف الکل و سرطان سینه را در عده ای از خانمها نمایان می سازد نوشیدن آب خالص انگور حداقل می تواند برای قلب شما مفید باشد و شاید برای جلوگیری از سرطان سینه نیز کمک کننده و مؤثر باشد.  

       

             MedicalNewsToday : ترجمه دکتر متین محمدی پور

دوشنبه 29/5/1386 - 16:19
ورزش و تحرک

پس از گذشت تنها یک هتفه از آغاز بازیهای لیگ برتر اولین شوک با محرومیت فیروز کریمی وارد شد. 
 
فیروز کریمیسرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز به موجب دستور موقت صادره از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات رسمی محروم شد.
فیروز کریمی به موجب دستور موقت صادره از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به لحاظ اظهارات خلاف واقع در رسانه های گروهی که منجر به تشویش اذهان عمومی شده تا اطلاع ثانوی از شرکت در مسابقات رسمی محروم می شود. بدیهی است رأی نهایی در خصوص سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز متعاقبا اعلام خواهد شد.
دلیل محرومیت کریمی اظهارات وی پس از پایان بازی تیم های استقلال تهران و استقلال اهواز است که بلافاصله با واکنش شاه حسینی مواجه شد و وی در اظهار نظری اعلام کرد: کریمی باید بیشتر مراقب الفاظی که بکار مبرد باشد و گفت دلیل اصلی محرویت وی تشویش اذهان عمومی است!
به هرترتیب کریمی، مربی است که ظاهرا به محرومیت میانه بسیار خوبی دارد چراکه تقریبا در طول برگزاری هر فصل چندین بار با محرومیت مواجه می شود.
همچنین به موجب حکم کمیته انضباطی مصطفی اکرامی و علیرضا میرشفیعیان بازیکنان فصل گذشته تیم شیرین فراز کرمانشاه به عنوان بازیکنان آزاد اعلام و قرارداد تنفیری بازیکنان مذکور با استقلال اهواز تنظیم شد.
بر این اساس این دو بازیکن با رعایت سایر مقررات لیگ حرفه ای قادر به شرکت در مسابقات رسمی در تیم استقلال اهواز هستند. رأی صادره به منزله تسویه حساب مالی نیست.  

  

       خبرگزاری ایسکانیوز

دوشنبه 29/5/1386 - 13:24
دعا و زیارت

اسقف کاتوليک هلندى به اعضاى جامعه دينى خود پيشنهاد کرد به منظور ترويج روابط بهتر با مسلمانان، مسيحيان نيز خداوند را "الله " خطاب کنند.

اسقف مارتينوس موسکنز از شهر بردا در هلند در گفتگو با شبکه تلويزيونى "نت ورک" با اشاره به اينکه واژه " الله " مورد کاربرد مسيحيان عرب زبان نيز قرار دارد گفت: انسانها نبايد بر سر انتخاب چنين اصطلاحاتى متفرق شوند.

خبر ديگر اينکه رهبران مسلمان استراليا پيشنهاد کمک براى برگزارى مراسم روز جهانى جوانان کاتوليک را در سال 2008 سيدنى مطرح کردند.

فدراسيون شوراهاى اسلامى استراليا پيشنهاد کرد از سالنهاى مدارس به منظور پذيرايى از هزاران جوانى که براى مراسم روز جهانى جوانان کاتوليک در ماه ژوئيه 2008 به سيدنى سفر مى کنند، استفاده شود.

اين گروه اسلامى همچنين براى برگزارى رويدادهاى ورزشى اين مراسم با حضور مسلمانان و مسيحيان پيشنهاد همکارى داد و اعلام کرد : از زائران مسيحى براى بازديد مساجد محلى استقبال مى کند.
 
 

 
     خبرگزاری آریا

دوشنبه 29/5/1386 - 13:19
سياست

رسانه هاى پاكستان از آزادسازى 21 گروگان ايرانى خبر دادند.

به نقل از راديو پاكستان، گروگان هاى ايرانى بامداد امروز در عمليات نيروهاى نظامى پاکستان در منطقه "بليده " در نزديكى شهر "تربيت " ايالت بلوچستان پاكستان آزاد شدند.

بر اساس اين گزارش، دراين عمليات که ديشب آغاز شد يك شرور كشته شد و دو نفر نيز زخمى شدند.

تلويزيون خصوصى "جيو" پاكستان نيز اعلام کرد در اين عمليات 16 گروگانگير دستگير شدند.

از افراد دستگير شده اسلحه، نارنجك، راكت، سلاحهاى سبك و سنگين، مين هاى ضد تانك و بمب هاى دستى كشف شده است.

"واحد بخش درخشان " از سرکردگان اشرار در منطقه ديروز پس از ورود به عمق 250 كيلومترى خاك ايران اقدام به گروگانگيرى 21 ايرانى و انتقال آنها به خاك پاكستان كرد.

گفته مى شود وى يکى از عوامل عبدالمالک ريگى است.  

   

           خبرگزاری آریا
http://www.aryanews.com/Detail.aspx?cid=21591&catid=36

دوشنبه 29/5/1386 - 13:15
سياست

ديه گو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتين با محکوم کردن سياستهاى امپرياليستى امريکا، جرج بوش رييس جمهورى اين کشور را قاتل ناميد.

دیه گو مارادونا

به نقل از خبرگزارى آلمان، ديه گو مارادونا ديشب (يکشنبه شب) به همراه هوگو چاوس رييس جمهورى ونزوئلا با شرکت در يك برنامه تلويزيونى، با اعلام حمايت از سياستهاى چاوس و فيدل کاسترو رهبر کوبا، از اينكه كشورش همچنان از سخنان و سياستهاى مقامات امريكايى پيروى مى كند ابراز تأسف كرد.     

                خبرگزاری آریا

دوشنبه 29/5/1386 - 13:8
ادبی هنری

بازار فروش نسخه تقلبی آخرین کتاب «هری پاتر» در بازارهای چین، داغ داغ است.  

کتاب هری پاتر

نسخه های تقلبی قسمت پایانی «هری پاتر» به قیمت بسیار پایین به بازار عرضه و با استقبال گسترده کتاب خوانان چینی روبه رو شده است.
نسخه تقلبی ترجمه چینی ماجراهای «هری پاتر» کم تر از 5 دلار فروخته می شود. نسخه اصلی ترجمه چینی این کتاب اما بیش از 23 دلار قیمت گذاری شده است. «هری پاتر و قدیسان مرگ» 24 ساعت پس از عرضه به بازار، رکوردجهانی فروش در این مدت را شکست.
 

      خبرگزاری ایسکانیوز

دوشنبه 29/5/1386 - 13:3
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته