• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5753روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
شرکت تگزاس اینسترومنتس بزرگترین تولید کننده تراشه های مورد استفاده در تلفنهای همراه پردازنده جدیدی به نام اوام ای پی 3 ویژه تجهیزات بی سیم تولید کرده است که استفاده از آن قابلیتهای گرافیکی گوشی های تلفن همراه را دگرگون می سازد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس با استفاده از پردازنده جدید تولید گوشی های تلفن همراهی که می توانند در فواصل تنها یک ثانیه ای عکسهایی با کیفیت 12 مگا پیکسل از محیط بردارند ِممکن خواهد شد. این پردازنده همچنین کیفیت فیلم برداری گوشی های تلفن همراه را بهبود بخشیده و امکان پخش فیلمهایی با کیفیت عالی را در صفحه نمایش آن فراهم می کند.شرکت تگزاس اینسترومنتس اعلام کرد فروش تراشه او ام ای پی 3-را تا چند ماه دیگر آغاز کرده و نخستین گوشی های تلفن همراه مجهز به آن احتمالا سال آینده میلادی به بازار خواهند آمد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:55
کامپیوتر و اینترنت
نوكیا تازه‌ترین گوشی تازه خود را كه در عرصه تلفن‌های همراه متوسط (از نظر قیمت) است، به بازار ارائه كرد.
نوكیا 6125 با داشتن دوربین 3/1 مگاپیكسلی، فناوری بی‌سیم (بلوتوث) و پخش كننده دیجیتالی موسیقی در قالب طرح تاشو به بازار عرضه شده است.
این گوشی قرار است طی سه ماهه سوم سال 2006 با قیمت خرده‌فروشی برآورده شده 230یورو به تدریج عرضه شود.
به گفته Age snorgaavd معاون بخش تلفن‌های همراه نوكیا، مدل جدید نوكیا 6125، دارد. این ویژگی‌ها، نكات كلیدی مدنظر مصرف‌كنندگان تلفن‌های همراه كلاسیك است.
این گوشی با صفحه كلید آرگونومیك، نوكیا 6125 ، طرح نقره‌ای و سیاه رنگ و دو رنگ روشن دیگر در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
همچنین این مدل طیفی از گزینه‌های مختلف برای اتصال سریع و آسان با دیگر دستگاه‌ها را نیز ارائه می‌كند همانند فناوری بی‌سیم (بلوتوث)، مادون قرمز و USB. این گوشی قابلیت‌های چندگانه ارسال پیام هم دارد از جمله MMS، پیام‌رسانی فوری، Push to Talk و پیام‌رسانی صوتی سریع نوكیا و این ویژگی‌ها مصرف‌كنندگان را به نحو مطلوبی از وضع و حال دیگران آگاه می‌كند. همچنین این مدل دارای دستگاه پخش موسیقی دیجیتالی Macromedia Flash Player نیز هست و این امكان را برای كاربران فراهم می‌سازد تا توسط گوشی‌های خود از موسیقی لذت‌بخش بهره‌مند شوند. سیستم پست الكترونیكی مدل نوكیا 6125 هم به سادگی در دسترس مصرف كننده بوده و قابلیت ضمیمه فایل هم دارد. مدل نوكیا 6125 در قالب شبكه‌های GSM 850/900/1800/1900 فعال بوده و حالت flight mode را هم داراست.
این خصوصیت به كاربر امكان می‌دهد تا تقویم را بررسی كرده یا در حین پرواز از موسیقی لذت ببرد.این مدل انواع مختلفی از فورمت‌های موسیقی از جمله Mp3, eAAC+,Mp4 و WMA را پشتیبانی می‌كند. به منظور ارتقا كیفیت صدا، مدل نوكیا 6125 دارای قابلیت صوتی استریو با استفاده از فناوری بی‌سیم (بلوتوث)، رادیوی استریوی FM و رادیویی تصویری نیز هست.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:55
کامپیوتر و اینترنت

اشاره :
WMA Plus! 1.0.0 یك پخش‌كننده موسیقی برای سیستم‌عامل‌های Symbian است كه می‌تواند از فرمت Windows Media Audio یا ‌WMA مایكروسافت پشتیبانی كند.
بالاخره یك پخش‌كننده برای فایل‌های ‌WMA مخصوص گوشی‌های تلفن‌همراه هم ارائه شد.
WMA Plus! 1.0.0 یك پخش‌كننده موسیقی برای سیستم‌عامل‌های Symbian است كه می‌تواند از فرمت Windows Media Audio یا ‌WMA مایكروسافت پشتیبانی كند. غیراز WMA، فرمت‌های محبوب دیگری هم توسط این نرم‌افزار پشتیبانی‌می‌شوند كه عبارتند از: ‌MP3، MP4 ،M4A ،ogg ،aac ،‌‌amr و‌ ‌mid.
احتمالاً به این خاطر این نرم‌افزار را ‌‌WMA Plus نامگذاری كرده‌اند كه می‌تواند غیر از فرمت WMA، فرمت‌های دیگر را نیز پخش‌كند.
این فرمت كه امروزه یكی از محبوب‌ترین فرمت‌های اینترنتی است، به علت حجم كم‌تر آن نسبت به ‌‌MP3 و كیفیت قابل قبول پخش موسیقی، طرفداران زیادی پیداكرده‌است. نرم‌افزار ‌Windows Media Player نسخه 9 و 10 كه روی ویندوز ‌XP نصب است، می‌تواند به سادگی آهنگ‌های تراك موجود روی سی‌دی‌های صوتی را به فایل‌های WMAتبدیل‌كند.
در نرخ بیت پایین 64‌كیلوبایت برثانیه فایل‌های ‌WMA بین 1 تا 2‌مگابایت حجم دارند كه نسبت به یك فایل MP3 حدود 30 درصد حجم حافظه را اشغال می‌كنند و كیفیت بهتری نیز ارائه می‌كنند. البته در نرخ بیت بالا تفاوت چندانی بین این دو فرمت وجود ندارد.
‌!‌WMA Plus در كنار قابلیت پخش ‌WMA یك پخش‌كننده عالی با رابط كاربری فوق‌العاده زیبای گرافیكی است و می‌تواند از لیست آلبوم‌های موسیقی پشتیبانی‌كند. هیچ نیازی هم به آدرس‌دهی آهنگ‌ها وجود ندارد و خود نرم‌افزار، به خوبی تمامی درایوهای حافظه تلفن همراه را برای یافتن فایل‌های موردنظر جستجو می‌كند.
یكی از امكانات جالب این نرم‌افزار، امكان پخش آهنگ‌های ‌‌WMA به عنوان ‌‌Ringtone است. كافی است فایل موردنظرتان را در پوشه ‌E:\sounds\digital و یا ‌C:nokia\sounds\digital كپی كنید و آن را از داخل ویرایشگر پروفایل‌های موبایل انتخاب نمایید. این گزینه مخصوصاً برای كاربران 6600‌، كه گوشی آن‌ها به صورت پیش‌‌فرض امكان استفاده از فایل‌های ‌‌‌MP3 را به عنوان زنگ تلفن ندارند، بسیار جالب توجه است.
اگر در هنگام استفاده از !‌‌‌WMA Plus متوجه‌شدید كه برخی فایل‌های موسیقی قابل پشتیبانی این نرم‌افزار اجرا نمی‌شوند، با استفاده از منوی انتخاب Codec selection، دكودر مناسب را انتخاب كنید. فراموش نكنید كه اجرای فرمت‌های دیگری غیر از ‌WMA و‌ ‌ogg توسط این نرم‌افزار، نیازمند استفاده و نصب كدك ‌‌‌‌(Codec) مناسب آن‌هاست. اغلب تلفن‌های همراه و نیز تمامی مدل‌های نوكیا كه در زیر ذكر شده است، از پخش فایل‌های‌‌ ‌MP3 پشتیبانی می‌كنند.
نسخه دموی این نرم‌افزار تنها 30 ثانیه ابتدای هر آهنگ را پخش‌می‌كند. گوشی‌های قابل پشتیبانی این نرم‌افزار هم عبارتند از نوكیا 3230، 6260، 6670، 7610، 6620، 6681، 6680، 6630، N70 ،N90 و N91 و پاناسونیك‌X700، X800. اما احتمالاً روی بسیاری از گوشی‌های دیگر نیز اجرا خواهد شد.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:54
کامپیوتر و اینترنت
در ماه ژوئن شرکت های Microsoft، Google، Vodafone، و برخی دیگر از غول های تکنولوژی IT اعلام کردند که dot-mobi، یک پسوند نام قلمرو برای استفاده کنندگان از گوشی های همراه است
حتما به یاد دارید که اینترنت در اوائل دهــهء 1990چقدر کوچک بود. شرکت هائی مثل CompuServe، America Online، و بعضی موسّسات انتفاعی خصوصی از کسانی که مطالبی روی شبکه قرار می دادند اجاره می گرفتند تا فضای مجازی در اختیارشان قرار دهند، و برای آنکه آنها بتوانند مطالبی را که روی شبکه فرستاده اند بازبینی کنند نیز لازم بود مجددآ حقّّ عضویّت بپردازند!
بعد ها جستجوگران اینترنتی کاری کردند که کلّ شبکه رایگان در اختیار همگان قرار گرفت. اگر شما از کسانی باشید که به گشت و گذار اینترنتی روی گوشی همراه خود می پردازند، تجربهء شما بیشتر شباهت به همان دوران تاریک دههء 1990 دارد. این بدان خاطر است که صفحات سایت های اینترنتی نوعآ بطور خوانا روی صفحهء کوچک نمایشگر گوشی شما جا نمی گیرد. کسانی که در انتظار دسترسی مفید به اینترنت از طریق گوشی هایشان هستـند باید یه اصطلاح از حصار باغ های اپراتور هائی مانند Vodafone Live و iMode عبور کنند.
امروز بعضی شرکت های ارائه کنندهء خدمات تکنولوژی پیشرفته در تلاشند یک نام استاندارد برای سایت های قابل دسترسی از طریق گوشی های همراه به ثبت برسانند – چیزی شبیه "دات کام" در سایت های شبکه اینترنت – تا به مشترکین خود امکان این را بدهند تا با اطمینان به کمک گوشی هایشان به دریافت و ارسال اطّلاعات روی شبکه بپردازند.
در ماه ژوئن شرکت های Microsoft، Google، Vodafone، و برخی دیگر از غول های تکنولوژی IT اعلام کردند که dot-mobi، یک پسوند نام قلمرو برای استفاده کنندگان از گوشی های همراه است، که قرار است راهی استاندارد و به آسانی قابل شناسائی در اختیار شرکت ها قرار دهد تا سایت هایی همخوان با گوشی ها طرّاحی کنند، که آئینه سایت های اصلیشان باشد.
این پروژه ممکن است یکی از موانع بزرگ را از سر راه گسترش اینترنت موبایلی بردارد – و شاید روزی حتــّی به انتخاب اوّل جستجوگران اینترنتی تبدیل شود.
یکی از دلائلی موفقیــّت جستجوی موبایلی اینترنت در کره و ژاپن این بوده که اپراتور ها در آن کشور ها نوعی صفحات اینترنتی طرّاحی کرده اند که روی گوشی ها شکیل به نظر می رسد. پروژهء Dot-mobi قرار است این امر را همگانی کند. پسوند های آدرس ها مشخّص خواهد کرد که کاربر مربوطه دارد از گوشی استفاده می کند یا از کامپیوتر. آنگاه سیستم به مناسب کردن ابعاد، رزولوشن، و تعداد مناسب عکس ها خواهد پرداخت.
آگهی های نوع "پاپ آپ" در این قلمرو راه ندارند، و سایت هائی که مقررّات را به درستی رعایت نکنند تعطیل خواهند شد. با این حال، شاید مفید ترین ویژگی dot-mobiاین باشد که مردم خواهند توانست حدس بزنند نام سایت مورد نظرشان مثلآ google.mobi یا batman.mobi است، یا در ماشین های جستجوگر دنبال لینک هایی بگردند که پسوند dot-mobi دارند، بدون اینکه گوشیشان مورد تهاجم "پاپ آپ ها"، یا متن هایی قرار گیرد که قابل خواندن نیست.
با اینکه هنوز برای قضاوت پیرامون میزان موفـّقیت طرح dot-mobi خیلی زود است، از هم اینک علاقهء شدیدی از طرف شرکت ها برای پیوستن به آن مشاهده می شود.
شرکت ها بزرگی مثل Visa، Rolex، Disney، و Virgin مدّتی است سرمایه گذاری لازم برای استفاده از این پسوند را کرده اند. تا پایان همین امسال خواهیم فهمید که آیا این همان انقلابی است که استفاده کنندگان از اینترنت موبایلی در انتظارش بوده اند یا خیر.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:54
کامپیوتر و اینترنت
امواج رادیویی ساطع شده از تلفن همراه تا بدان حد گرما دارد که برای پخته شدن کامل یک تخم مرغ کافی باشد
Vladimir Lagovski و Andrei Moiseynko روزنامه نگاران شاغل در روزنامه Pravda روسیه در شهر مسکو برای اثبات اثرات زیان بار استفاده طولانی مدت از تلفن همراه تصمیم گرفتند یک تخم مرغ را با استفاده از گرمای تشعشاعات تلفن همراه آب پز کنند و در این کار موفق شدند!
امواج رادیویی ساطع شده از تلفن همراه تا بدان حد گرما دارد که برای پخته شدن کامل یک تخم مرغ کافی باشد. آنان برای این کار یک تخم مرغ را به شیوه ای که می بینید در بین دو گوشی همراه قرار دادند و مرتبا از یک گوشی به گوشی دیگر زنگ زدند و اجازه دادند هر دو گوشی در همان حالت باقی بماند. آنها برای این کار یک دستگاه ضبط صوت را در نزدیکی هر دو گوشی قرار دادند تا صدای صحبت کردن از آن پخش شود.
به گفته این دو نفر پس از 25 دقیقه تخم مرغ بسیار گرم و پس از 40 دقیقه به شدت داغ شد و سرانجام با گذشت 65 دقیقه تخم مرغ کاملا پخته شد.
بنابراین می توان نتیجه گرفت پختن تخم مرغ با استفاده از تلفن همراه ممکن است، ولی این کار به نسبت پرهزینه است!

سه شنبه 1/5/1387 - 10:54
اخبار

جامعه‌‌‌ ‌اپن‌سورس این استعداد را دارد كه برای هر فناوری ابزارها و برنامه‌های كاربردی مورد نیاز را تهیه كند. شاید در نظر اول، وجود ابزارهای اپن‌سورس، برای كار با تجهیزات پرتابلی مانند موبایل،‌ ‌PDA و نوت‌بوك دور از ذهن باشد. باید
اذعان داشت كه ابزارهای نه چندان معروف، اما كاربردی و ساده‌ای وجود دارد كه می‌توانید آن‌ها را به صورت رایگان تهیه نمایید و از توانمندی‌های آن‌ها استفاده كنید. در بخش منبع‌باز این ویژه‌نامه ابتدا به معرفی مشهور‌ترین برنامه‌های كاربردی تلفن
همراه در لینوكس می‌پردازیم و در ادامه ابزار قدرتمند ‌ ‌KMobileTools را بررسی می‌نماییم.
معرفی برنامه‌های تلفن همراه
GPRS Easy Connect
با استفاده از این برنامه، امكان دسترسی به فناوری ‌GPRS را خواهید داشت.‌‌GPRS یك پروتكل ارتباطی در گوشی‌های موبایل برای تبادل اطلاعات با شبكه اینترنت است و از سوی بسیاری از سرویس‌دهند‌گان اینترنت پشتیبانی می‌شود. این
نرم‌افزار رایگان امكان اتصال به سیستم GPRS، استفاده از ایمیل و مرورگرهای وب را از طریق گوشی موبایل فراهم‌می‌كند.
Gammu&Wammu ‌
‌‌Gammu یك برنامه تحت خط فرمان برای مدیریت تقویم و دفترچه یادداشت گوشی موبایل است. ‌Wammu نسخه گرافیكی برنامه ‌‌Gammu است كه از یك رابط ساده استفاده می‌كند. سادگی كار با Wammu به اندازه‌ای است
كه در هنگامی كه عجله دارید، به‌راحتی می‌توانید چیزی را یادداشت كرده و در آینده آن را ویرایش نمایید. این برنامه یكی از بهترین برنامه‌های گوشی‌های موبایل تلقی می‌شود و یك رقیب جدی برای برنامه ‌‌KMobileTools به حساب
می‌آید.
‌ ‌SCPM‌
برنامه‌‌ System Configuration Profile Manager) SCPM) برای مدیریت پیكربندی تنظیمات شخصی در گوشی‌های موبایل به‌كار‌می‌رود، بر روی لینوكس نصب و اجرا می‌شود و با اتصال گوشی
به كامپیوتر، امكان مدیریت Profile افراد را فراهم می‌نماید.
BlueMote ‌
این برنامه یكی از جذاب‌ترین برنامه‌های مبتنی بر لینوكس است كه با استفاده از ارتباطات بلوتوث، امكان كنترل و تعامل با یك كامپیوتر شخصی را از راه دور فراهم می‌كند. با این برنامه می‌توانید دستوراتی را در لینوكس اجرا نمایید. همچنین برنامه
مالتی‌مدیای ‌XMMS را اجرا و مدیریت كنید.
Cell Messenger ‌
یك برنامه برای دریافت، ارسال، ذخیره و مدیریت پیام‌های SMS در گوشی‌های موبایل است كه قابلیت‌هایی نظیر ارسال گروهی SMS، خواندن دفترچه یادداشت گوشی موبایل و ----- نمودن پیام‌های مزاحم ‌(‌Spam) را دارد. شایان ذكر
است كه‌ Cell Messenger فقط از سیستم‌ ‌GSM پشتیبانی می‌نماید.
Gnocky ‌
در سایت تاكس موبایل، برنامه‌های متنوعی برای مدل‌های مختلف گوشی‌های تلفن همراه یافتم كه به نظرم جالب و كاربردی می‌آیند. برای مثال برنامه Gnocky كه برای مدیریت گوشی‌های نوكیا به‌كار‌می‌رود.SMS ،Logfile
و‌Address Book از جمله امكاناتی هستند كه توسط این برنامه پشتیبانی می‌شوند.
KMobileTools ‌
برای بسیاری از مردم، نوشتن پیام‌های ‌SMS با گوشی موبایل، ممكن است خسته كننده و عذاب‌آور باشد. اما با اتصال گوشی به كامپیوتر، تایپ و ویرایش این پیام‌ها به سادگی صورت خواهد پذیرفت. برنامه KMobileTools
ابزاری برای مدیریت پیام‌های كوتاه، باتری و برخی قابلیت‌های دیگر گوشی‌های موبایل در لینوكس است. رابط گرافیكی ساده و زیبای تحت محیط‌ ‌KDE یكی از برتری‌های این برنامه است.
راه‌اندازی گوشی موبایل
زمانی كه برای اولین بار برنامه ‌‌KMobileTools را اجرا می‌كنید، ممكن است گوشی موبایل شما شناخته نشود و نیاز به معرفی آن به برنامه داشته باشید. اگر برنامه، گوشی شما را شناسایی نكند، با یك پیغام خطا به شما هشدار می‌دهد
و پنجره پیكربندی گوشی موبایل ظاهر خواهد شد. از بخش Device < Mobile Phone باید نوع اتصال گوشی به سیستم را بر اساس اطلاعات زیر تعریف كنید:
(dev/rfcomm0 (Bluetooth/
(dev/ttyACM0 (USB/
(dev/ircomm0 (Infrared/
(dev/ttyS0 (COM1/
اكنون از بخش ‌Mobile Phone می‌توانید نوع و مدل گوشی تلفن همراه را مشخص كنید. اگر از مدل دقیق گوشی اطلاع ندارید، گزینه Generic GSM Device را انتخاب نمایید. اگر برنامه
‌‌KMobileTools گوشی شما را شناسایی كند، در پنجره اصلی برنامه، وضعیت گوشی (مانند مدت زمان شارژ باتری) نشان داده خواهد شد.
كار با برنامه ‌KMobileTools
كار با برنامه ‌KMobileTools بسیار آسان است. اگر گوشی شما از بلندگو و هدفون‌های جانبی پشتیبانی می‌كند، می‌توانید با استفاده از یك ‌Hands free از طریق این برنامه شماره‌گیری كنید و مكالمات خود را انجام
دهید. شماره خود را در كادر شماره تلفن پنجره اصلی برنامه بنویسید و كلید ‌Dial را فشار دهید. اگر می‌خواهید از شماره‌ای در دفترچه تلفن گوشی استفاده نمایید، با استفاده از كلید Phonebook می‌توانید به شماره مورد نظر
دسترسی پیدا‌ كنید و یا از طریق امكانات جستجو با واردكردن نام صاحب تلفن، به‌سرعت شماره مورد نظرتان را پیدا كنید.
مدیریت پیغام‌های ‌SMS
همان‌طوركه گفته شد برنامه ‌KMobileTools امكان خواندن و نوشتن پیغام‌های كوتاه را دارد و بسته به نوع گوشی شما و امكانات ارائه شده در آن، می‌توانید از طریق این برنامه پیغام‌های SMS خود را مدیریت كنید. برای تایپ و
ارسال یك پیغام، كافی است بر روی كلید New SMS كلیك كنید و پس از واردكردن شماره تلفن مقصد، پیغام خود را تایپ و ارسال نمایید. یك فهرست Recipients برای شماره تلفن‌هایی كه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند
وجود دارد و می‌توانید شماره‌های خود را به این فهرست اضافه نمایید. در هنگام تایپ یك پیغام SMS، برنامه به‌صورت خودكار یك استاندارد كدگذاری كاراكترها را انتخاب می‌نماید و از حداكثر اندازه هر پیغام یعنی 160‌كاراكتر پشتیبانی می‌كند.
ولی یك استاندارد كدگذاری برای كاراكتر فاصله وجود ندارد.‌
‌Browse SMS یكی دیگر از امكانات این برنامه است كه امكان جستجو در پیغام‌های ‌‌SMS و حتی ارسال مجدد یك پیغام را فراهم می‌كند. ممكن است حجم حافظه گوشی موبایل شما محدود باشد و نخواهید تمامی پیغام‌هایSMS خود
را در حافظه گوشی ذخیره كنید. در این صورت، می‌توانید پیغام خود را به‌صورت یك فایل متنی بر روی سیستم ذخیره‌نمایید. برای این منظور می‌توانید در هنگام ذخیره‌كردن پیغام، با دادن یك نام، حافظه كامپیوتر را برای ذخیره شدن پیغام انتخاب
نمایید.
مدیریت پیغام‌های هشدار
برنامه KMobileTools امكانات مناسبی را برای مدیریت پیغام‌های هشدار و اخطاردهنده بر روی گوشی تلفن همراه فراهم می‌كند. شما می‌توانید پیغام‌های جدیدی را برای گوشی تعریف كنید و یا آهنگ و متن یك پیغام را ویرایش نمایید.
از بخش ‌Configure Notification در منوی Setting، می‌توانید تنظیمات پیغام‌های هشدار را انجام دهید. شش نوع پیغام هشدار از جمله رسیدن یك پیغام SMS، مكالمه جدید و شارژ باتری در این برنامه
قابل تعریف است. البته به صورت پیش‌فرض، برای هر رویدادی یك آهنگ هشدار نواخته می‌شود.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:54
کامپیوتر و اینترنت
یك دكترای روان‌شناسی گفت: استفاده دراز مدت از " تلفن همراه " عوارض سوء به همراه دارد كه مشتركان این ابزار ارتباطی را تهدید می‌كند.
" مریم باقری " روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به عوارض مختلفی كه استفاده از تلفن همراه برای انسان در پی دارد باید از استفاده‌های بیش از حد از آن به مانند تلفن ثابت پرهیز كرد.
وی با اشاره به اینكه طی دو دهه اخیر استفاده از تلفن همراه رواج بسیاری یافته است، تصریح كرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته استفاده دراز مدت از تلفن همراه و در معرض امواج آنتن‌های تقویت‌كننده قرارگرفتن می‌تواند اثرات مخربی بر سلامتی داشته باشد.
باقری اظهار داشت: امواج تلفن همراه می‌تواند موجب میگرن ، اختلال حواس ، استفراغ ، خستگی ، بیخوابی، سرطان ، تومور و تورم مغز و ناباروری بخصوص بر روی جمعیت حساس ( بیماران ، كودكان و افراد مسن ) شود.
به گفته وی آزمایشات صورت گرفته نشان می‌دهد كه استفاده بیش ازحد از تلفن همراه، باعث تحلیل گلبولهای سفید، افزایش فشار خون، كاهش حافظه، سر درد و حس سوزش در دست می‌شود.
این متخصص روان شناسی تاكید كرد: مشتركان تلفن همراه‌بایدبا راهكاریهایی مانند استفاده بیشتر از تلفن ثابت،دور نگه داشتن گوشی تلفن همراه از بدن و رعایت فاصله حداقل دو سانتی متری از گوش حین صحبت خود را از این مضرات ایمن نگاه دارند.
وی افزود: " تلفن همراه " نباید جانشین تمام و كمال " تلفن ثابت " باشد بلكه باید به عنوان یك مكمل از آن استفاده كرد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:54
کامپیوتر و اینترنت
سرویس ضبط تلویزیونی از راه دور شركت sky، راه‌اندازی شد كه به كاربران تلفن همراه امكان می‌دهد با استفاده از گوشی‌های خود، از هر جای دنیا، برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌ی خود را ضبط كنند.
كاربران برای استفاده از این سرویس جدید، باید از تلفن‌های همراه GPRS با قدرت ذخیره‌سازی اطلاعات ‌٥/٢ گیگابایت و سه گیگابایت استفاده كنند تا بتوانند این سرویس را از اینترنت دانلود كنند.
مدیر این شركت گفت: سرویس ضبط از راه دور برای مواقعی كه بدانید یك برنامه‌ی تلویزیونی در حال پخش است اما شما به تلویزیون دسترسی ندارید، مناسب است.

سه شنبه 1/5/1387 - 10:54
کامپیوتر و اینترنت
اگر چه نرم افزارهای به کار گرفته شده توسط پلیس در بسیاری از موارد کارگر می افتند، اما بازیابی اطلاعات ذخیره شده در برخی از آنها به هیچ وجه ممکن نیست.
بررسی های یک محقق دانشگاه کمبریج نشان می دهد که برخی گوشی های تلفن همراه به گونه ای طراحی می شوند که حتی نیروهای پلیس هم با تمامی امکانات و تجهیزات پیشرفته ای که دارند، هرگز قادر به نفوذ به درون آنها و استخراج اطلاعاتشان نیستند!
اگر چه نرم افزارهای به کار گرفته شده توسط پلیس در بسیاری از موارد کارگر می افتند، اما بازیابی اطلاعات ذخیره شده در برخی از آنها به هیچ وجه ممکن نیست و تنها مالک گوشی است که می تواند به آن دست یابد.
تیلور مور دانشجوی دکترای رشته امنیت رایانه در دانشگاه کمبریج که دست به این تحقیق زده با تجزیه و تحلیل نحوه استخراج اطلاعات از گوشی ها توسط پلیس به این نتیجه رسیده است. وی معتقد است استانداردهای متفاوت به کار گرفته شده در سیستم عامل های تلفن همراه عامل اصلی سردرگمی نیروهای پلیس در برخی مواقع است.
همین باعث می شود که استانداردهای متنوعی برای ذخیره اطلاعات بر روی گوشی ها توسط کارخانه های مختلف سازنده به کار گرفته شود. این در حالی است که شیوه ذخیره اطلاعات بر روی رایانه ها در سراسر جهان یک شیوه استاندارد و جامع است و به همین علت دستیابی به آنها آسان است.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:54
کامپیوتر و اینترنت
تمامی مالکان گوشی های 2.5G, 3G یا GPRS قادر به استفاده از این خدمات خواهند بود
شبکه تلویزیونی Sky که تحت مالکیت شرکت News Corporation است از راه اندازی سرویس جدیدی برای ضبط برنامه های تلویزیونی خبر داده است که به کاربران امکان می دهد تا با استفاده از تلفن همراهشان از هر کجای جهان برنامه مورد نظر را ضبط کنند.
تمامی مالکان گوشی های 2.5G, 3G یا GPRS قادر به استفاده از این خدمات خواهند بود. آنان برای بهره گیری از این خدمات می توانند به یک صفحه اینترنتی مراجعه کرده یا سفارش صبط برنامه مورد نظرشان را با SMS صادر کنند.
این اولین بار در جهان است که یک شبکه تلویزیونی چنین خدماتی را به علاقمندان خود ارائه می دهد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:54
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته