• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 837
تعداد نظرات : 191
زمان آخرین مطلب : 4677روز قبل
محبت و عاطفه

هیچ كس نباید شب به بستر برود قبل از اینكه از خود بپرسد امروز چه كرده ام که لیاقت داشته باشم فردا هم زنده بمانم

سه شنبه 13/9/1386 - 11:16
محبت و عاطفه

اگر از پایان گرفتن غم هایت نا امید شده ای
به خاطر بیاور که
زیباترین صبحی را که تا بحال تجربه کرده ای مدیون صبرت در برابر سیاه ترین شبی هستی که هیچ دلیلی برای تمام شدن نمی یافت.

سه شنبه 13/9/1386 - 11:14
اخبار

دستیابی به تصاویر ویدئویی

 در هر زمان و مكانی امكان پذیر شد

عکس خبری
مهندسان دستگاهی تحت عنوان V-mate برای افرادی ابداع كرده اند كه دوست دارند فیلم ها، سریال ها و برنامه های تلویزیونی مورد علاقه شان را ضبط و ذخیره كنند.
این دستگاه ضبط ویدئویی به كاربران امكان می دهد تصاویر ویدئویی را از منابعی مانند تلویزیون، ماهواره، دستگاه های پخش DVDVCR ها، دوربین های تصویربرداری و غیره دریافت و ذخیره كنند. كاربران همچنین می توانند این اطلاعات را روی كارت های حافظهV-mateذخیره كنند و سپس آن ها را درون تلفن همراه، رایانه های قابل حمل، كنسول های بازی، نوت بوك ها و دیگر وسایل دیجیتال قرار دهند و مشاهده كنند.

 

منبع:نسیم رضوان

سه شنبه 13/9/1386 - 11:7
شعر و قطعات ادبی

خلاصه خوبیها برای امام خمینی، از کتاب تنفس صبح



 لبخند تو خلاصه خوبیهاست    ----- لختی بخند خنده گل زیباست

پیشانیت تنفس یک صبح است   ----- صبحی که انتهای شب یلداست

در چشمت از حضور کبوترها --- هر لحظه مثل صحن حرم غوغاست

رنگین کمان عشق اهورایی-----    از پشت شیشه دل تو پیداست

فریاد تو تلاطم یک طوفان-----    آرامشت تلاوت یک دریاست

با ما بدون فاصله صحبت کن-----  ای آن که ارتفاع تو دور از ماست

قیصر امین پور

سه شنبه 13/9/1386 - 10:50
شعر و قطعات ادبی

راز زندگی:
غنچه با دل گرفته گفت:
زندگی
لب زخنده بستن است
گوشه ای درون خود نشستن است
گل به خنده گفت
زندگی شکفتن است
با زبان سبز راز گفتن است
گفتگوی غنچه وگل از درون با غچه باز هم به گوش می رسد
تو چه فکر میکنی
کدام یک درست گفته اند
من فکر می کنم گل به راز زندگی اشاره کرده است
هر چه باشد اوگل است
گل یکی دو پیرهن بیشتر ز غنچه پاره کرده است!


راز زندگی: از کتاب به قول پرستو- نشر زلال- چاپ اول 1375

قیصرامین پور(روحش شاد)

سه شنبه 13/9/1386 - 10:45
دانستنی های علمی

آفتاب به گیاهى حرارت مى دهد كه سر از خاك بیرون آورده باشد.

لئو  تولستوى

سه شنبه 13/9/1386 - 10:39
محبت و عاطفه

میخ در دیوار

یكی بود یكی نبود، یك بچه كوچیك بداخلاقی بود. پدرش به او یك كیسه پر از میخ و یك چكش داد و گفت هر وقت عصبانی شدی، یك میخ به دیوار روبرو بكوب.
روز اول پسرك مجبور شد 37 میخ به دیوار روبرو بكوبد. در روزها و هفته ها ی بعد كه پسرك توانست خلق و خوی خود را كنترل كند و كمتر عصبانی شود، تعداد میخهایی كه به دیوار كوفته بود رفته رفته كمتر شد. پسرك متوجه شد كه آسانتر آنست كه عصبانی شدن خودش را كنترل كند تا آنكه میخها را در دیوار سخت بكوبد.
به این ترتیب روزی رسید كه پسرك دیگر عادت عصبانی شدن را ترك كرده بود و موضوع را به پدرش یادآوری كرد. پدر به او پیشنهاد كرد كه حالا به ازاء هر روزی كه عصبانی نشود، یكی از میخهایی را كه در طول مدت گذشته به دیوار كوبیده بوده است را از دیوار بیرون بكشد.
روزها گذشت تا بالأخره یك روز پسر جوان به پدرش روكرد و گفت همه میخها را از دیوار درآورده است. پدر، دست پسرش را گرفت و به آن طرف دیواری كه میخها بر روی آن كوبیده شده و سپس درآورده بود، برد. پدر رو به پسر كرد و گفت:
دستت درد نكند، كار خوبی انجام دادی ولی به سوراخهایی كه در دیوار به وجود آورده ای نگاه كن !! این دیوار دیگر هیچوقت دیوار قبلی نخواهد بود. پسرم وقتی تو در حال عصبانیت چیزی را می گوئی مانند میخی است كه بر دیوار دل طرف مقابل می كوبی. تو می توانی چاقوئی را به شخصی بزنی و آن را درآوری، مهم نیست تو چند مرتبه به شخص روبرو خواهی گفت معذرت می خواهم كه آن كار را كرده ام، زخم چاقو كماكان بر بدن شخص روبرو خواهد ماند. یك زخم فیزكی به همان بدی یك زخم شفاهی است. دوست ها واقعاً جواهر های كمیابی هستند ، آنها می توانند تو را بخندانند و تو را تشویق به دستیابی به موفقیت نمایند. آنها گوش جان به تو می سپارند و انتظار احترام متقابل دارند و آنها همیشه مایل هستند قلبشان را به روی ما بگشایند.

سه شنبه 13/9/1386 - 10:34
طنز و سرگرمی


« كدام لاستیك پنچر شده بود؟»....!!!!

چهار دانشجو كه به خودشان اعتماد كامل داشتند یك هفته قبل از امتحان پایان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر دیگر حسابی به خوشگذرانی پرداختند. اما وقتی به شهر خود برگشتند متوجه شدند كه در مورد تاریخ امتحان اشتباه كرده اند و به جای سه شنبه، امتحان دوشنبه صبح بوده است. بنابراین تصمیم گرفتند استاد خود را پیدا كنند و علت جا ماندن از امتحان را برای او توضیح دهند. آنها به استاد گفتند: « ما به شهر دیگری رفته بودیم كه در راه برگشت لاستیك خودرومان پنچر شد و از آنجایی كه زاپاس نداشتیم تا مدت زمان طولانی نتوانستیم كسی را گیر بیاوریم و از او كمك بگیریم، به همین دلیل دوشنبه دیر وقت به خانه رسیدیم.».....استاد فكری كرد و پذیرفت كه آنها روز بعد بیایند و امتحان بدهند. چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر یك ورقه امتحانی را داد و از آنها خواست كه شروع كنند....آنها به اولین مسأله نگاه كردند كه 5 نمره داشت. سوال خیلی آسان بود و به راحتی به آن پاسخ دادند.....سپس ورقه را برگرداندند تا به سوال 95 امتیازی پشت ورقه پاسخ بدهند كه سوال این بود: « كدام لاستیك پنچر شده بود؟»....!!!!

سه شنبه 13/9/1386 - 10:27
دانستنی های علمی
نکته

در کافه دو شعبده باز بر نامه اجرا می کردند.که یکی موفق بود و دیگری طرفدار چندانی نداشت...

روزی شعبده باز نا موفق از آن دیگری پرسید چه رازی است که تماشاچیان تو را دوست دارند در حالی که تو اذعان داری کار من حرفه ای تر است...شعبده باز موفق گفت از تو سوالی دارم احساست نسبت به کسانی که شبها دورت جمع میشوند وبه کارهایت چشم می دوزند چیست؟ گفت..به آنها احساسی ندارم فکر می کنم عده ای بیکار و پولدار دورمن جمع می شوند و من مجبورم برای چندر غاز انها را بخندانم..شعبده باز موفق گفت اما می دانی احساس من نسبت به تماشاچیان چیست؟ دائما به خود می گویم اگر این ادمها ی نازنین پولشان را صرف شنیدن مزخرفات من نمی کردند چه اتفاقی می افتاد.. با این طرز فکر خود را مدیون انها احساس می کنم و در نتیجه همه شان را دوست دارم و چون این علاقه صمیمانه است بر دل انها نیز مینشیند ..واین راز موفقیت من است.

سه شنبه 13/9/1386 - 10:20
اخبار
تهیه تصاویر ٣ بعدی از بدن با اسكنر جدید
 
اسكنر جدیدی كه با استفاده از فناوری رایانه ای قادر به تهیه تصاویر ٣ بعدی از بدن انسان با وضوح بسیار است و میزان تشعشع را نیز ٨٠ درصد كاهش می دهد، به نمایش در آمد. دستگاه جدید شمار زیاد عكس های اشعه ایكس گرفته شده را با استفاده از فناوری رایانه ای تركیب می كند تا تصویری با حداكثر جزئیات تهیه كند.
این دستگاه همچنین در مقایسه با دیگر اسكنرها، عكس ها را در كمترین زمان ممكن تهیه می كند و اسكن كامل بدن با این دستگاه كمتر از یك دقیقه زمان خواهد برد. پزشكان به علت ٣ بعدی بودن عكس ها، قادرند آن ها را بچرخانند و از زوایای مختلفی مشاهده كنند تا بهتر بتوانند به نشانه های بیماری پی ببرند. به علاوه امكان دسترسی به تمامی عكس های گرفته شده با اسكنر در هر رایانه در بیمارستان وجود دارد و محققان می توانند به منظور تسهیل اشتراك اطلاعات از راه دور به آن ها دسترسی یابند.
منبع:نسیم رضوان
سه شنبه 13/9/1386 - 10:11
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته