• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 319
تعداد نظرات : 59
زمان آخرین مطلب : 5469روز قبل
دانستنی های علمی
مردم به هزارو یک دلیل خرید می کنند- چند تا از این دلایل را می دانید؟

هر چقدر علت و دلیل مشتریان برای خرید را بدانید، در انجام فعالیتهای بازاریابی خودتان موفق تر خواهید بود.آقای Geoff Ayling در کتاب فوق العاده خود "تبلیغات واکنش سریع" به کسانی که می خواهند بازاریاب کماندوئی باشند پنجاه دلیل خرید مشتریان را ارائه می دهد. شاید این پنجاه دلیل به خلاقیت شما کمک نماید تا علتهای دیگر خرید مشتریان تان را کشف کنید. فراموش نکنید دانستن این علت ها شروع راه است و برای تأمین این نیازها بایستی .....

 

... آستین ها را بالا بزنید:

1.       خرید برای راحتی بیشتر.

2.       خرید برای جلب تحسین دیگران.

3.       خرید برای افزایش شادی و لذت از زندگی.

4.       خرید برای به تملک در آوردن عوامل زیبائی و مسرت.

5.       خرید برای اجتناب از مورد انتقاد قرار گرفتن.

6.       خرید برای سهولت کارها.

7.       خرید برای سرعت بخشیدن به کارها.

8.       خرید برای ارضاء تمایلات شخصی و درونی.

9.       خرید برای احساس تمول و پولدار بودن.

10.   خرید برای اینکه جوانتر به نظر برسند.

11.   خرید به منظور کارآئی بالاتر و صرفه جوئی در زمان.

12.   خرید برای دوستی.

13.   خرید برای اجتناب از تلاش.

14.   خرید برای فرار از درد و رنج.

15.   خرید برای حمایت از دارائی ها.

16.   خرید برای حفظ استیل و سبک زندگی.

17.   خرید برای احتراز از دردسر.

18.   خرید برای دسترسی به فرصتها.

19.   خرید به منظور بیان عشق.

20.   خرید به منظور سرگرمی.

21.   خرید برای رتق و فتق کارها

22.   خرید برای احساس امنیت.

23.   خرید برای صرفه جوئی در انرژی

24.   خرید به منظور مورد قبول قرار گرفتن.

25.   خرید برای صرفه جوئی در زمان.

26.   خرید برای تناسب و سلامتی بیشتر.

27.   خرید برای به منظور جذب جنس مخالف.

28.   خرید برای حمایت از خانواده.

29.   خرید برای رقابت و هم چشمی با دیگران.

30.   خرید برای حفظ آبرو.

31.   خرید برای احساس برتری.

32.   خرید برای همرنگ جماعت بودن.

33.   خرید برای هیجان.

34.   خرید برای برقرار کردن بهتر ارتباط.

35.   خرید برای حفظ محیط زیست.

36.   خرید برای ارضاء یک انگیزه آنی.

37.   خرید برای  صرفه جوئی در پول خرج کردن.

38.   خرید برای پول در آوردن.

39.   خرید برای تمیزتر بودن.

40.   خرید برای شهرت.

41.   خرید برای ارضاء کنجکاوی.

42.   خرید برای ارضاء اشتها.

43.   خرید برای منحصر به فرد بودن.

44.   خرید برای فرار از استرس.

45.   خرید به منظور راحتی خیال و رفاه.

46.   خرید به منظور مطلع بودن.

47.   خرید به منطور هدیه دادن به دیگران.

48.   خرید برای اینکه احساس جوانتری داشته باشید.

49.   خرید به منظور تبعیت از یک عادت.

50.   خرید به منظور بقاء و باقی گذاردن برای دیگران.

بد نیست یک عامل دیگر برای خرید به این موارد اضافه کنیم و آن هم درد است. توماس جفرسون گفته است: "هنر زندگی احتراز از درد و رنج است". می توانید با محصولات یا خدمات تان موجب جلوگیری از ملال و رنجش در زندگی دیگران شوید؟
چهارشنبه 10/4/1388 - 19:32
اقتصاد
چند روش ساده برای آغاز ساده کسب و کار
     
اگر شما هم شبیه اکثر کارآفرین ها باشید احتمالاً ثروت عظیمی برای آغاز فعالیت ندارید بنابراین مجبور هستید با هر چه دارید یعنی سرمایه نسبتاً اندک کار را آغاز کنید. برای موفقیت در این راه جذب منابع مالی بیرونی و صرفه جویی معقول بهترین روش ها هستند. در مقاله حاضر به هشت روش برای شروع موفق و کم هزینه کسب و کار اشاره می شود.

1- ارزان زندگی کنید:
مطالعه خاطرات کارآفرین های موفق که تقریباً از صفر آغاز کردند نشان می دهد امکان صرفه جویی هم در هزینه های زندگی و هم شرکت کاملاً وجود دارد. خرید هوشمندانه، ثبت موارد هزینه های زندگی و کار، شناسایی اولویت ها برای هزینه کردن پول و برنامه ریزی هزینه از مهم ترین عوامل ارزان زندگی کردن هستند. اجازه ندهید تجهیزات یا اسباب لوکس و گران قیمت شما را وسوسه کند . مطمئن باشید پس از به سود رسیدن کسب و کار به تدریج توان خرید این اسباب و تجهیزات را پیدا خواهید کرد .

2- از روش های خلاق تامین مالی بهره ببرید:
امکان یافتن سرمایه گذار یا گرفتن وام ها با بهره بالا وجود دارد اما هر چه کمتر از این نوع منابع مالی استفاده کنید، بهتر است. از سرمایه ای که خود جمع کرده اید یا کمک مالی اعضای خانواده یا دوستان استفاده کنید. در این حالت مجبور نیستید بهره بپردازید یا در مهلت مشخص پول را بازگردانید و نیز از جاه طلبی های شما کاسته خواهد شد .

3- کوچک آغاز کنید:
هر چه اولین خط تولید شما بزرگ تر باشد پولی که برای راه اندازی آن باید هزینه کنید، بیشتر است. هرگز تصور نکنید در آغاز کار باید با گستردگی تولید خود بازار را متعجب کنید. در آغاز کار بر تعداد قابل مدیریت کالاها و خدمات تمرکز کنید. منظور تعداد کالاها و خدماتی است که شما با پولی که نقداًً در اختیار دارید، می توانید برای مدتی منطقی تولید کنید. آهسته بروید تا بتوانید همیشه به فعالیت خود ادامه دهید .

4- منابع مالی را صرف عناصر درآمدزا کنید:
استفاده صحیح از منابع مالی محدود کلید راه انداختن کسب و کار با بودجه محدود است برای مثال صرف هزینه برای کارکنان با ارزش و سودآور و خرید تجهیزات حیاتی جزء این موارد هستند .

5- از روش های ارزان اما موثر بازاریابی استفاده کنید.
ترتیبی دهید که دیگران برای شما تبلیغ کنند. کار را با دادن آگهی در نشریات و بولتن های محلی آغاز کنید. اولویت نخست تبلیغ در جایی است که مخاطبان اصلی شما حضور دارند. باید آن ابزارهای رسانه ای را که هواداران زیادی بین مخاطبان اصلی شما دارند، بیابید. بسیاری از کارشناسان معتقدند شرکت ها باید بخش بزرگی از سود خود را صرف تبلیغ کنند،این به معنای ولخرجی در تبلیغات یا تبلیغ در رسانه های کم طرفدار نیست .

6- هوشمندانه استخدام کنید:
با توجه به ساختار فعالیت شرکت، اگر امکان دارد از نیروی کار نیمه وقت استفاده کنید . در این حالت نیروهای متخصص و ارزشمند مجبور نمی شوند تمام وقت خود را صرف حضور در محیط کار شما کنند. در بسیاری از موارد این اجبار آنها را از همکاری با شما بازمی دارد. همچنین به یاد داشته باشید که در آغاز کار در حوزه هایی که توانایی دارید برای انجام آنها از نیروی کار خارج شرکت استفاده نکنید. در حال حاضر بسیاری از شرکت ها در ایالات متحده دارای کارکنانی هستند که در خانه مسوولیت های شغلی خود را انجام می دهند. این روند رو به افزایش است و باعث کاهش هزینه زیرساخت برای کسب و کارها می شود .

7- بهترین قراردادها را منعقد کنید:
آنچه بسیاری از کارآفرین ها نمی دانند این است که درباره هر چیز می توان مذاکره کرد. از هزینه تجهیزات تکنولوژیک گرفته تا صورتحساب هایی که طراح سایت شما فرستاده است. صرفاً به این دلیل که روی صورتحساب نوشته شده قیمت مقطوع به این معنا نیست که نمی توان چانه زد و مذاکره کرد. بدترین حالتی که در پایان مذاکره ممکن است رخ دهد پاسخ منفی فروشنده است اما در بسیاری موارد مذاکره جواب می دهد. هرگز تصور نکنید چانه زدن ارزش اش را ندارد. رقم تخفیف چند خرید را جمع کنید،آنگاه متوجه خواهید شد با مذاکره چه میزان در هزینه ها صرفه جویی کرده اید به ویژه هنگامی که قصد دارید به طور نقد پول کالا را بدهید،در چانه زدن در موقعیت بسیار بهتری قرار دارید .

8- تجهیزات ارزان بخرید :
از نرم افزار گرفته تا دستگاه فکس یا مرکز تلفن سانترال، بسیاری از تجهیزات فنی موردنیاز کسب و کارهای جدید در بازار وجود دارد فقط باید برای یافتن آنها تلاش کنید. برای آنکه این ابزارها نقص نداشته باشند، هنگام خرید آنها را آزمایش کنید و از فروشنده ضمانت بخواهید. قیمت دستگاه های الکترونیک دست دوم گاه تا 50 درصد پایین تر از دستگاه های نو است. تصور نکنید فقط شرکت های کوچک از این روش برای خرید استفاده می کنند. همه شرکت ها با اندازه های مختلف طبق نیازی که دارند به خرید چنین دستگاه هایی می پردازند .
چهارشنبه 10/4/1388 - 19:25
اقتصاد
10 نكته برای انتخاب یك كسب و كار خانگی !
 
شما تصمیم گرفتید و می‌خواهید یك تجارت شخصی به هر دلیل شخصی داشته باشید شاید شما بخواهید از نظر مالی مستقل شوید و یا رئیس خودتان باشید و یا هر زمانی كه خواستید كار كنید و شاید و فقط شاید بخواهید در سن 35 سالگی به عنوان مولتی‌میلیاردر بازنشسته شوید اما آیا شما می‌دانید برای شروع یك فعالیت تجاری از كجا باید شروع كرد، انتخاب نوع درست فعالیت تجاری برای هر كارآفرین تازه كاری یك فرآیند سخت است. بسیاری از رویاهای شكل گرفته در آغاز یك فعالیت تجاری متأسفانه عمدتاً به صورت یخ‌زده باقی می‌مانند برای اینكه كارآفرین نمی‌داند چه چیزهایی را باید یاد بگیرد .

1- ایده‌های خوب به نظر می‌رسد فراوان باشد، روزنامه‌هایی كه پر از داستان‌هایی است راجع به نوجوانانی كه به مراحل بالایی از نظر مالی رسیدند تنها و به سادگی با درك درست مفهوم تجارت. متأسفانه نمونه فعالیت اقتصادی مشابه آنها نیز به طور كامل گیر شما نمی‌افتد در پایین 10 نكته برای انتخاب یك فعالیت خانگی برای شما عرضه شده است .

در عوض انتخاب اولین فعالیتی كه به ذهنتان می‌رسد وقت بیشتری را صرف كشف اختیارات معامله كنید. ایده‌ها و نظرات سایر فعالیت‌های تجاری را نیز مورد بررسی قرار دهید. كتاب‌هایی را مطالعه كنید كه نظراتی برای شما در مورد فعالیت‌های تجاری خانگی و یا فعالیت‌های كوچك فراهم كند. همچنین مجله‌ها و مقاله‌های اقتصادی را در مورد چیزهای باب و مد روز و تقاضاهای داد و ستد در بازار بخوانید. برای رشد قابل ملاحظه در اینترنت باید اطلاعات شما تقریباً در تمام وجودتان رخنه كند .
 
2- كشف كردن این مطلب كه كدام نوع فعالیت اقتصادی گیرایی و جذابیت بیشتری برای شما دارد. اهداف، علایق، خواسته‌ها و ظرفیت‌های خود را تعیین كنید شما می‌توانید شیفتگی و علایق خود را به سمتی مناسب سوق دهید حتی مثلاً با ساختن نوعی كوچك از كفش‌های مینیاتوری و یا مهارت و خبرگی خود را در طراحی گرافیكی به عنوان یك كارآفرین تازه‌كار، به كار ببندید. اغلب كارآفرینان موفق دارای احساسات پرشوری در مورد فعالیتی كه انجام می‌دهند هستند شما نمی‌توانید درباره فعالیتی كه دوست ندارید دارای شور و احساس باشید .
 
3- فعالیت‌هایی را انتخاب كنید كه به خوبی از تفكر سوددهی و منفعت بتواند شما را شخصاً راضی كند شما زمانی كه در حالت هیجان از انجام یك كار سرگرمی مانند و یا هنری قرار گرفتید آن را بالقوه به عنوان یك فعالیت اقتصادی در نظر بگیرید آیا تا به حال فكر كردید تقاضایی برای آن وجود داشته باشد؟ آیا درآمدتان دوباره برمی‌گردد؟ چطور یك بازار داد و ستد اشباع می‌شود؟ آیا شما دارای سیاست‌های اقتصادی هستید؟ پس یك فعالیت اقتصادی را زمانی شروع كنید كه فكر می‌كنید از لحاظ سوددهی دارای یك نیروی بالقوه محكم هستید .
 
4- شما به یك منشی جهت برآورد میزان موفقیت فعالیت‌تان نیز احتیاج پیدا خواهید كرد . همچنین موشكافی داد و ستد انجام شده و هدایت زمان تساوی دخل و خرج با برآورد هزینه‌های مالی اولیه و همچنین سود سهامی كه عایدتان می‌شود از وظایف اولیه و نیاز شما محسوب می‌شود. یك منشی باتجربه و خبره را بیاورید چرا كه این كار سخت است و ممكن است سر و صدای تولید شده آنچنان غرش‌كنان باشد كه نتوانید چیز دیگری را بشنوید ولی مرحله مهمی پیش رویتان است تا بفهمید كه آیا فعالیت‌تان می‌تواند تولید پول و سرمایه كند یا نه؟
 
5- طرحی را پیاده كنید كه محدوده و فضای خانگی شما از نظر فضای اشغالی مناسب فعالیت شما باشد. به خاطر داشته باشید شما فعالیتی را در خانه آغاز كردید كه هزینه‌های خودتان را سرشكن كنید. از هر گوشه و كنار اتاق برای انجام فعالیت‌تان استفاده كنید، اگر شما می‌خواهید یك فعالیت آشپزی و تهیه كیك داشته باشید نیاز به آشپزخانه بزرگ دارید و یا اگر می‌خواهید باشگاه بدنسازی داشته باشید شما به یك آپارتمان بی‌صدا نیاز دارید .
 
6- مطمئن شوید فعالیت‌تان دارای ضریب ایمنی بالایی باشد به‌ویژه اگر فرزند كوچك در خانه دارید این مورد بسیار ضروری و ویژه است. برای فعالیت‌هایی كه شما با مواد شیمیایی و یا سایر موارد مضر سر و كار دارید، به عنوان مثال موادی را كه برای تمیز كردن فرش و پارچه‌های مبلی استفاده می‌كنید حتماً در انباری پشت حیاط خانه‌تان دور از دسترس فرزندتان نگهداری كنید .
 
7- نوع پوشش بیمه‌ای را كه برای فعالیت تجارتی مورد نیاز است را با عامل شركت بیمه بررسی كنید. این بسیار خوب است تا خطر سرمایه‌گذاری روی فعالیت‌تان و جلوگیری از آن را تعیین كنید. طبقه‌بندی بیمه‌های تحت پوشش شامل بیمه سرمایه، ضمانت، مسوولیت، سلامت، غرامت، كارگران و بیمه عمر است .
 
8- از طبقه‌بندی و نوع قوانین و فرامین موجود حقوقی در محدوده خود مطمئن شوید .
با شهرداری و یا سازمان برنامه‌ریزی ملاقاتی داشته باشید و آگاه شوید كه آیا آنها از انتخاب منطقه‌ای خاص جهت فعالیت‌تان جلوگیری نخواهند كرد. به دقت قوانین دولتی كار و نظرات و انواع فعالیت‌های تجاری كه اجازه فعالیت در مناطق مختلف را دارند را یادداشت كنید .

هیچ‌گاه شما نمی‌خواهید بعد از آنكه خیلی هزینه صرف دكور و تجهیزات فعالیت خود كردید كه از شهرداری بیایند و از شما درباره نوع فعالیتی كه غیرقانونی است سؤالاتی بكنند .
 
9- فعالیتی را انتخاب كنید كه از نظر سازماندهی و شخصیت‌سازی كاملاً مطابق شئونات خانوادگی شما باشد. شما فعالیتی را باید انتخاب كنید كه از نظر زمانبندی كاملاً مناسب خانواده‌تان باشد. اگر شما یك كودك تازه متولد شده در خانه دارید و همسرتان تمام وقتش را صرف نگهداری از آن می‌كند باید فعالیتی كه به مراقبت كودك مربوط باشد انتخاب كنید .
 
10- اعضای خانواده‌تان را نیز درگیر فعالیت‌تان كنید و یك محیط شاد را برای رسیدن موفقیت با یكدیگر ایجاد كنید. هر كار كه در خانه انجام شود رویاهای الحاق اداره و خانه را به حقیقت می‌پیوندد. هر مقام و منصبی در خانه در تلاش برای رسیدن به سعادت با هم هماهنگی خواهند داشت. این همواره ساده نیست ولی شما می‌توانید خانواده‌تان را درگیر فعالیت‌تان كنید. در تابستان می‌توانید از كوچكترها در بسته‌بندی محصولات كمك بگیرید و یا پسران نوجوان بخواهید در طراحی وب‌سایت به شما كمك كنند اما مهمترین چیز برای شما لذت بردن اعضای خانواده از انجام كار باید باشد .
چهارشنبه 10/4/1388 - 19:22
تزیینات و دکوراسیون
محاسبه مقدار رنگ برای هر ساختمان
اگر تصمیم گرفته‌اید دیوار منزل تان را خودتان رنگ‌آمیزی كنید،‌ این مقاله را بخوانید تا اندازه لازم برای خرید رنگ را بدانید. برای محاسبه مقدار رنگ لازم در رنگ‌آمیزی،‌ ابتدا باید مساحت سطحی كه قصد رنگ آمیزی آن را دارید بر حسب متر مربع و با استفاده از فرمولهای مناسب سطوح مورد رنگ آمیزی، محاسبه و تعیین كنید. البته باید در نظر داشت كه بسیاری از دیوارها و سطوح؛ مسطح و منظم نیستند و شما ملزم هستید آنها را به صورت مجزا اندازه‌گیری كنید. یادتان باشد:
• سطوح فرسایش یافته رنگ بیشتری نسبت به سطوح نو جذب می‌كنند. بنابراین باید رنگ بیشتری از میزان محاسبه شده تهیه كنید.
• سطوح گچی نیازمند دو نوع پوشش رنگ (ابتدا پوشش آستر و سپس پوشش رویه) هستند.

مرحله اول:

مساحت سطوح مختلف هندسی را بر اساس فرمول‌های زیر به دست آورید:

مرحله دوم:
مساحت مترمربع را بر پوشش تئوری هر گالن كه بر روی برچسب رنگ نوشته شده تقسیم می‌كنیم. عدد حاصله، تعداد تقریبی گالن رنگ موردنیاز است. پوشش تئوری هر گالن رنگ، 19 تا 38 متر مربع بر گالن است. با این حال، پوشش اولیه یا آستری روی سطوح فرسایش یافته یا گچی 19 تا 14متر مربع بر گالن بر‌آورد می‌شود.
مثال: برای رنگ‌آمیزی كلی یك اتاق كه دارای ابعاد 6در 4 و ارتفاع 3 متر است از جدول زیر استفاده می‌كنیم. پوشش تئوری رنگ انتخابی 30 مترمربع در هر گالن است كه بر روی درپوش ظرف رنگ نوشته شده است.4 مترمربع را تقسیم بر 30 (متراژ اتاق) می‌كنیم، عدد به دست آمده 8/2 گالن است یعنی باید 3 گالن رنگ برای رنگ‌آمیزی این اتاق خریداری شود.
اگر دیوار تازه ساز و گچی بود و هنوز روی آن رنگی نیامده بود، باید یك دور رنگ آستری نیز بر روی دیوار بزنیم، برای این كار می‌توانیم رنگی با پوشش تئوری 17 مترمربع بر گالن را انتخاب كنیم كه در چنین صورتی طبق جدول فوق، 84 مترمربع تقسیم بر 17 مساوی با 9/4 گالن رنگ آستری می‌شود یعنی شما باید 5 گالن رنگ نیز برای آستر خریداری كنید.

برای محاسبه مقدار رنگ لازم برای دیگر سطوح منزل نیز می‌توانید به روش زیر عمل كنید:
1 - مساحت كل دیوارها:
مجموع عرض همه دیوارها ضربدر درازای اتاق
2 - مساحت پنجره: درازای پنجره ضربدر عرض پنجره
3 - تكرار ردیف 2 برای هر پنجره و جمع مساحت آنها با یكدیگر
4 - مساحت در: ارتفاع در ضربدر عرض در
5 - تكرار ردیف 4 برای هر در و جمع مساحت آنها با یكدیگر
6 - سطوحی كه رنگ‌آمیزی نمی‌شوند: مساحت حاصل از ردیف 3 به علاوه مساحت حاصل از ردیف 4
7 - مساحت كلی سطح رنگ‌آمیزی شونده: مساحت حاصل از ردیف 6 منهای مساحت حاصل از ردیف 1
8 - مقدار رنگ لازم برای هر پوشش: پوشش رنگ(برحسب مترمربع برگالن) تقسیم‌بر عدد حاصل از ردیف 7

رنگ ها ی جدید ساختمانی
رنگ عاملی است نیرومند كه می‌تواند برانگیزد یا تحسین بخشد؛ به هیجان آورد یا آرامش دهد؛ حسی از گرمی یا سردی ایجاد كند و حتی خوشایند یا ناخوشایند باشد.
رنگ‌های ساختمانی یكی از عوامل زمینه دكوراسیون هستند كه آگاهی درباره آنها می‌تواند تاثیر بسزایی در انتخاب نوع و اثر به جامانده از آنها داشته باشد. از جمله رنگ‌های ساختمانی، می‌توان به رنگ‌های (Water Base) یا پایه آب اشاره كرد كه به دلیل زود خشك شدن طرفداران بیشتری دارد.
حلال‌ها و مواد نفتی از تشكیل‌دهنده‌های اصلی رنگ‌ها هستند كه اغلب به عنوان مواد خطرناك و آلوده‌كننده محیط زیست از آنها یاد می‌شود. در سال‌های اخیر، حذف حلال‌ها از سیستم رنگ و جایگزین كردن آن با آب، هدف اصلی تكنولوژیست‌ها قرار گرفته و استفاده از محصولات پایه آب در حال گسترش است.  از مجموعه وسیعی از رنگ‌ها و پوشش‌های پایه آب كه به بازار عرضه شده، بد نیست با چند نمونه بسیار كاربردی آشنا شویم.

- پوشش‌های اكرلیك پایه آب ساختمانی
این رنگ‌ها بر پایه پلیمر اكرلیك امولشن، با بالاترین كیفیت و مخصوص سطوح داخلی و خارجی ساختمان طراحی شده‌اند.

- پوشش‌های ضدزنگ پایه آب مخصوص سطوح فلزی داخل و خارج ساختمان

ضدزنگ اكرلیك، محصول جدید دیگری از دسته دیگری از دسته رنگ‌های دوست‌دار محیط زیست است كه بر پایه پلیمر اكرلیك امولشن صنعتی و پیگمنت‌های ضدخوردگی طراحی شده است و جهت محافظت سطوح فلزی از زنگ‌زدگی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این ضدزنگ قابل پوشش به وسیله رنگ‌های آلكیدی و نیز رنگ‌های اكرلیك ساختمانی است و از چسبندگی عالی نسبت به این پوشش‌ها برخوردار است.

-پوشش‌های آكرلیك پایه آب مخصوص چوب

بعد از تولید موفقیت‌آمیز رنگ‌های ساختمانی اكرلیك، هم‌اكنون سیلر و كیلر اكرلیك بر پایه آب مخصوص چوب نیز برای اولین بار در ایران همگام با تكنولوژی روز اروپا و امریكا توسط متخصصین تولید و عرضه شده است.  این پوشش در شرایط مختلف جوی (آفتاب، بارندگی و رطوبت) از چوب حفاظت می‌كند و برای سطوح چوبی خارجی ساختمان نیز قابل استفاده است.
چهارشنبه 10/4/1388 - 19:21
اقتصاد
جذب مشتری در 46 ثانیه!!

 

 

تجارت الکترونیک (e-commerce) سالانه بیش از 500 میلیارد دلار گردش مالی تجارت جهانی را در اختیار دارد. این نوع خاص از تجارت که از اوایل دهه 90 میلادی آغاز شد، به دلیل سهولت در بکارگیری آن و داشتن مولفه ‌هایی مانند سرعت، دقت و امنیت، از مشتری مداری بسیاری برخوردار شد که در اینترنت،نمونه‌های زیادی از آن را می‌توان مشاهده کرد.

سایت ‌هایی مانند ebay یا amazon یا بخش خرید و فروش گوگل froogle به عنوان برترین ‌های تجارت الکترونیک در وب شناخته می‌شوند.

در این نوشتار قصد داریم تا راهکارهای مهم در کسب موفقیت در تجارت الکترونیک را برای خوانندگان محترم، تشریح کنیم. این 12 نکته می‌تواند راهگشای خیلی از موفقیتهای بزرگ، در فرمت ‌های ساده باشد.

نکته اول: فرصت را غنیمت شمرید_ میانگین زمانی که یک کاربر اینترنت به مرور یک صفحه اختصاص می‌دهد، حداکثر 46 ثانیه است در طی همین 46 ثانیه است که یک تجارت برخط می‌بایستی مشتری را جذب و با یک پیشنهاد مختصر معامله را تمام کند. یعنی از زمانی که یک کاربر وارد سایت می‌شود تا یک کالا را می‌بیند و نهایت انتخاب می‌کند و سپس هزینه اعتباری آن را پرداخت می‌کند‌، نباید بیش از این زمان، زمان سپری شود. فرایند مشاهده – بررسی - انتخاب و خرید، مراحل 4 گانه بهینه در تجارت الکترونیک سریع و موفق را نشان می‌دهد.

موتورهای جست و جو، فهرستهای طبقه بندی موضوعی کالا، طبقه بندی دسته ای کالا و مانند آنها، همه و همه، راههای سریع تر رسیدن به هدف را در تجارت الكترونیك هدف قرار می‌دهند.

سایتی که برای تجارت الکترونیک راه اندازی می‌کنید باید به گونه ای چیدمان شده باشد، که یک کاربر بتواند در عرض 46 ثانیه جنس مورد نظر را مشاهده و قیمت آن را بررسی و در فرم درخواست خرید، آن را وارد کند.

رقابت در دنیای مجازی روز به روز درحال افزایش است. به گزارش Verisign، ثبت دامنه در سال 2003، 16 درصد رشد داشته است. از مجموع دامنه ‌های ثبت شده در یک نمونه 60 میلیونی تا کنون بیشترین سهم از آن دامنه ‌هایی با پسوند com. بوده است.

تاکنون بیش از 50 میلیون، دامنه (DOMAIN) در اینترنت ثبت شده‌اند که یک دهم درصد آن، متعلق به ایرانیان است. هر یک سایت مخصوص به خود را دارند و شیوه خاص در تجارت الکترونیک را به کار بسته اند. پس در این بازار آشفته برای رسیدن به یک موفقیت الکترونیک چه باید کرد؟

نکته دوم: به اهداف خاص فکر کنید. شناخت مشتری و تحلیل رفتار سازمانی آن در دنیای مجازی، یک اصل مهم برای مدیران سایت ‌های تجارت الکترونیک است‌. مشتریانتان را بشناسید و خواسته ‌های آنها را که رقبایتان توجهی به آنها نداشته اند را برآورده سازید. ebay یک نمونه بارز است. این سایت خیلی سریع به مردمی که خواستار کسب درآمد بیشتر از طریق خرید و فروش کالاهای دسته دوم بودند، معرفی شد.

ebay به ضرورت ایجاد چنین محیطی که خریداران و فروشندگان با یکدیگر ملاقات و معامله كنند پی برد. فناوری تجارت الکترونیک به ebay در جهت ایجاد فضایی برا ی پاسخگویی به تقاضای عمومی کمک کرد و سایر مواردی که راجع به آن شنیده اید، داستانی بیش نیست.

زمانی که تجارت برخط را شروع می‌کنید کوچک اما درست شروع کنید. حرکت درست بسیار مهم و کاربردی است. از همه مهمتر، توجه به نکاتی است که خیلی ‌ها به آن توجه نکرده‌اند.

مثلا شرکتgodiva، برای افزایش فروش شکلات در سایت مشهور خود، سر در مغازه‌‌های خود را به صورت اینترنتی طراحی کرده است و برای خریداران شکلات در وب، امتیازات خاصی قائل شده است که خیلی ‌ها در زمینه شکلات به آن فکر هم نکرده اند_ مثلا سایت آمازون‌، برای ارتقای فروش کتاب در سایت خود‌، به مدیران سایت‌های اینترنت که بتوانند مشتری به سایت آمازون آورند و باعث خرید محصولات آن شوند، كارمزد پرداخت می‌کند.

نکته سوم: برنامه ریزی تجاری قوی. آگاهی کاملی از منبع درآمدتان، یکسان کردن حسابهایتان، سایر نکات راهبردی در زمان شروع تجارت برخط و برنامه ریزی مراحلی که شما را به موفقیت نزدیک خواهد کرد، را باید داشته باشید.

شما باید زمان مناسبی را برای توسعه تجارت خود و برنامه‌ریزی در جهت دست‌یابی به منابع درآمد جدید انتخاب کنید. تجارت اینترنتی تاریخچه تکان دهنده‌ای دارد که تحولات فجیعی را با سرعتی شگفت انگیز ایجاد کرده است. برای رویارویی با چنین تحولاتی آماده باشید و برنامه ریزی دقیقی برای پشت سر گذاشتن چنین لحظات تکان‌دهنده ای را داشته باشید.

تعیین یک برنامه کاری مبتنی بر IT، یعنی توجه به نیازها ، اهداف و طریقه رسیدن به اهداف که نیازمند کسب مشاوره از نخبگان و ایجاد فضای الکترونیک درستی است.

نکته چهارم: نرم افزار تجارت الکترونیک تاجر پسند. همواره نرم‌افزاری را انتخاب کنید که مدیریتی آسان داشته باشد و امکان تمرکز شما را بر روی هسته فعالیتهای تجاری‌تان فراهم سازد.

این نرم افزار نیازهای تجاری‌تان را برآورده می‌سازد. راه حل تجارت الکترونیک‌، نرم‌افزاری را باتوجه به نیاز، امنیت و انعطاف‌پذیری آن انتخاب می‌کند.

روی راه حلی سرمایه گذاری کنید که نه تنها نیازهای فعلی شما را برآورده می‌سازد، بلکه برای نیازهای آینده تجاری خود نیز بتوانید از آن استفاده کنید. برنامه ‌های مدیریت سایت ‌های تجارت الکترونیک زیادی امروز در دسترس هستند. سعی نکنید در این راه ارزانترین نرم افزار را انتخاب کنید.

سعی کنید بهترین نرم افزاری که نیازهای مخاطبان شما را در خرید راحت یاری می‌کند، انتخاب کنید. یک نرم افزار خوب باید:

1 - امکان مدیریتی خوب و راحتی را به صورت برخط بر روی سایت تجارت الکترونیک بدهد.

2 - امکان خوبی برای تولید فروشگاه ‌های مختلف با زیرمجموعه ‌های دیگر داشته باشد.

3 - سبد ‌های خریدی که تعریف می‌شود‌، قابل مدیریت شدن باشد.

4 - با خدمات اعتباری جهانی بخوبی قابل ارتباط باشد.

5 - هر نوع تعریف کاربر پسندی را در صورت نیاز شما ، بتواند برآورده کند.

نکته پنجم: یک فروشگاه اینترنتی متفاوت ایجاد کنید. خاطرات بصری ماندگاری بیشتری نسبت به خاطرات نوشتاری دارد. اسمی که برای سایت‌تان انتخاب می‌کنید، برای موفقیت شما در تجارت برخط اهمیت بسزایی دارد. از طریق ایجاد یک فروشگاه الکترونیک که با خواسته‌ها و ناخواسته ‌های هر کدام از مشتریانتان مطابقت دارد، بازخوردهای بهتری بگیرید. البته نامی مثل ketabmetab نام خوبی نیست.

چرا که یک اصطلاح فارسی را در دامنه به کار بردید که معلوم نیست برای کاربر خارجی قابل فهم باشد یا نه.

مشتریان خود را بهتر بشناسید وطراحی آرمهای بی نظیری با استفاده از ترکیبات رنگی جالب، طرح بندی سایت، و طراحی لوگو را در برنامه کاری خود قراردهید .

برای کسب موفقیت در اینترنت، درایجاد یک ذهنیت مثبت برای مشتریانتان متفاوت باشید (البته مبهم نباشید).

نکته ششم: فروشندگان فعال خود را قوی سازید. ابتدا برای جذب مشتری اهداف خودرا تبلیغ کنید .فروشگاه اینترنتی خود را به صورتی طراحی کنید که یک بازدیدکننده، زمانی که فروشگاه شما را ترک می‌کند از خصوصیات کالاهای شما با خبر باشد حتی اگر تمایلی به خرید آنها نداشته باشد.

برای روشن شدن موضوع فرض کنیم که شما فروشنده برخط گل بخصوصی مانند رز قرمزتازه هستید. فروشگاه برخط‌تان را طوری طراحی کنید که وقتی بازدید کننده فروشگاه شما را ترک می‌کند از ویژگی کالای شما باخبر باشد. هر چند که ممکن است بخش گلهای رز قرمز را ندیده باشد.

بنابراین هر زمان که او بخواهد گل رزقرمز بخرد به احتمال زیاد سری هم به فروشگاه شما می‌زند.

از اولین خدمات در فروشگاه اینترنتی شما مشخص کردن بهترین کالا و خدماتتان است.

نکته هفتم: نگذارید که مشتریانتان شما را فراموش کنند. مدیریت روابط با مشتری دردرجه اول اهمیت قراردارد، به ویژه زمانی که شما در تلاش برای ایجاد حداقل سقف مشتری پایدار هستید. روشهای تازه ای را برای اطلاع رسانی به مشتریان قبلی در خصوص محصولات جدید و آخرین به روز رسانی سایت برگزینید. راه حل انتخابی شما برای تجارت الکترونیک باید قواعدی برای یکپارچه‌سازی فرایندهای CRM داشته باشد.

روشهای ارتباطی جدیدی را برای ارتباط با مشتریانتان اتخاذ کنید. رضایت مشتریان برای ایجاد فروشی ثابت موفقیت شما را در فروش برخط تضمین می‌کند.

با اجرای بازاریابی هوشمندانه حضور خود را در اینترنت احساس کنید. بهینه سازی برای موتور جستجو را در سایت خود اجرا کنید. بهینه سازی یعنی آنکه کاری کنید تا سایت شما در موتورهای جست و جوی مشهور وب مانند یاهو و گوگل، شناخته شود.

برای این کار باید جنسهای بیشتر، تنوع بیشتر و امکان حضور بیشتری را برای کاربران وب مهیا کنید. کلمات کلیدی مناسبی را به نسبت موضوع صفحات سایت خود ، در تگ ‌های سورس صفحه قرار دهید.

اکثریت خریدارانی که از سایت شما بازدید می‌کنند، آن را در میان سه یا چهار صفحه اول نتایج جستجو یافته‌اند. می‌توانید برای این کار از شرکتهای متخصص بازاریابی و موتورهای جستجو استفاده کنید یا اینکه خودتان بازاریابی اینترنتی را انجام دهید. با وب سایت‌هایی که تمامی خدمات و محصولات را دراینترنت ارائه می‌دهند همکاری کنید. این به افزایش حضور شما در محیط وب برای ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو و همچنین ازدیاد مشتریانتان کمک می‌كند.

جذب مشتری تنها از طریق یک بازاریابی زیرکانه حاصل می‌شود.

چهارشنبه 10/4/1388 - 19:20
خواستگاری و نامزدی


روش تشخیص عشق حقیقی

اغلب افراد مجرد میل دارنـد بـدانـنـد كـه چـگونـه و كجا بایدعشق حقیقی را بیابند. در ایـن مـقـاله به 8 نكته كاربردیو بسیار سودمند برای دستیابی به یـك عـشـق حــقیقی اشاره گردیده است:


1- باور داشته باشید كه شما هم می تـوانـید به یك رابطه دراز مدت، رمانتیك و شگفت انگیز دست یابید اغلب افـراد مـجرد در آرزوی داشـتـن یــك رابطه فوق العاده می بـاشد. امـا تـعـداد معدودی از آنان محقق شدن چنین رابـطـه ای را بـاور دارنـــد. برای مجردها حتی ملاقات با یك فـــرد جذاب، سـازگار و دلخـواه یـك امـر نـاممـكن قـلـمــداد میــگردد. این بسیار حائز اهمیت است كه شما به این امر ایـمان داشـتـه بـاشـیـد كـه: آشــنایی با یك فرد مناسب و تشـكیل یك رابطه دراز مدت و حتی مادام العمر برای شما نیز امكان پذیر است. به خاطر داشته باشید كه باور و ایمان نیمی از پیروزی در هر كاری میباشد.


۲-فرد مناسب حال خود را تعریف كنید
بهترین شیوه برای انجام این كار آن است كه بهترین دوستان خود را در نظر گرفته و ویژگیها و صفاتی كه از نظر شما بسیار قابل ستایش میباشند را در آنها شناسایی كنید. شریك زندگی آینده شما میباید از همان ویژگیها و صفات اخلاقی برخوردار باشد. اگر از نظر شما ویژگیهایی نظیر بالندگی معنوی، حس شوخ طبعی، مهربانی و یا تحصیلات عالیه تحسین برانگیز میباشند، شریك آینده شما نیز باید از آن خصوصیات برخوردار باشد. و چنانچه شما اعتقادی به وجود چنین فردی ندارید بهتر است به مرحله نخست بازگردید.


3- بیاموزید چگونه افراد ناشایست و نامناسب حال خود را شناسایی كنید
این نباید كار دشواری برای شما باشد. فردی كه صفات و ویژگیهای دلخواه و ارزشمند شما را بروز نمیدهد به عنوان یك شریك تازه نامناسب میباشد. همچنین فردی كه تنها در حضور شما رفتارهای خوشایند و خوب از خود به نمایش میگذارد و نه شخص دیگری، باز برای شما نامناسب میباشد. علاوه بر آن افرادی كه در پیشبرد رابطه شتابزده عمل میكنند نیز شایسته برقراری رابطه نیستند. اینگونه افراد معمولا سبب دلشكستگی شما میگردند.



4- با افراد نامناسب حال خود رابطه برقرار نكنید
چنانچه با فردی كه فاقد خصوصیات دلخواه شما میباشد وارد رابطه گردید، تنها ناكامی و اندوه را متوجه خود ساخته اید. زیرا چندی از رابطه شما نخواهد گذشت كه شروع به تغییر وی مطابق همان ویژگیهای دلخواه خود خواهید كرد. اما شریك شما بطور طبیعی در مقابل این تغییر از خود مقاومت نشان خواهد داد. عدم توانایی وی در برقراری ارتباط و یا گوش دادن به صحبتهای شما و یا برآورده سازی نیازهایتان موجب میگردد كه آنها را به اشتباه نشانه عدم علاقمندی به خودتان تلقی كنید. اما تنها واقعیت آن است كه شما فردی را برگزیده اید كه متناسب و برازنده تان نیست.



5- خود را در محیطهایی قرار دهید كه فرد مورد نظر شما در آنجا به فعالیت میپردازد
به فرض اگر در آرزوی برقراری رابطه با یك ورزشكار میباشید، قطعا وی را در سینما نمیتوانید بیابید و یا چنانچه در جستجوی یك موسیقی دان هستید باید وی را در محافل موسیقی بیابید. بنابراین برای یافتن عشق دلخواه خود میباید از خانه خارج گردید.



6- بر ترس خود از آنكه طرد گردید و یا مجددا تنها بمانید غلبه كنید.
تمام روابط در مقطعی از زمان پایان خواهند یافت. برخی با جداییها، برخی با طلاق و برخی نیز با مرگ. هیچ ضمانتی در زندگی وجود ندارد و عشق نیز از این مسئله مستثنا نمیباشد. هر زمان كه شما عاشق فردی میگردید ناخواسته خود را در معرض طرد شدگی و ناكامی قرار میدهید. آخرین باری كه در عشق شكست خورده اید را بخاطر می آورید؟ همانگونه كه مشاهده میكنید شما دست نخورده باقی مانده و جان سالم بدر برده اید. پس آنقدر ها هم طرد شدن وحشتناك نیست.



7- از وابستگی خودداری كرده و سعی كنید آزاد زندگی كنید.
به زندگی عادی خود مشغول باشید و تنها اندكی در پی مجذوب ساختن فرد دلخواه خود. افراد مجردی كه تمام توجه و انرژی خود را معطوف مجذوب ساختن شریك زندگی دلخواه خود میگردانند، خود را از داشتن یك شریك مناسب و خوب محروم میسازند ( با بی اعتنایی به موردهای مناسب بالقوه). و همچنین افراد مجردی كه از نداشتن یك رابطه و شریك خوب پیوسته محزون و دلسرد میباشند، در عوض آنكه وقت خود را هدر خیالپردازیهای آرزوهای خود كنند، بهتر است ابتكار عمل را بدست گرفته و برای خودشان زندگی و موقعیتهای شگفت انگیزی خلق كنند.



8- ریسك كنید اما زیركانه و آگاهانه
از منزل خارج گردید، با افراد جدید ملاقات كرده و باب صحبت را بگشایید و قرار ملاقات بگذارید. شانس و اقبال خود را با این اعمال افزایش دهید. ممكن است طرد شوید اما مطمئن باشید ارزش آن را خواهد داشت. یافتن یك عشق حقیقی امری دشوار و زمانبر است هیچگاه تا زمان دستیابی به آرزوهایتان از پای ننشینید.
چهارشنبه 10/4/1388 - 19:18
سينمای ایران و جهان
20 خبر از بیست چهره سینما و تلویزیون
«مقلد شیطان» داستان پلیس اخراجی را روایت می‌کند که اکنون به تبهکاری خبره تبدیل شده و کارش، اخاذی از آدم‌هایی خاص است...
 
اگر حوادث این روزها شما را از پی‌گیری کار و حرفه سینماگران محبوب‌تان باز داشته، این خبر را از دست ندهید:

حامد کمیلی
با فیلم «وقتی نبودم» میهمان قاب شیشه ای می‌شود. این فیلم که کارگردانی آن را داریوش یاری برعهده داشته است، داستان پسری به نام «پدرام» را به تصویر کشیده است که پس از مدتی، به زادگاهش در کاشان بازگشته تا تکلیف ارث به جا مانده از پدر و مادرش را روشن کند. زیبا بروفه، محسن قاضی مرادی، طوفان مهردادیان و میترا خواجه نیان، از دیگر بازیگران این فیلم هستند. حامد کمیلی که در سریال‌های «پرواز در حباب»، «اغما» و «پیامک از دیار باقی» ایفای نقش کرده است، فیلم «تردید» به کارگردانی «واروژ کریم مسیحی» را آماده نمایش دارد. در «تردید» ترانه علیدوستی، بهرام رادان و مهتاب کرامتی نیز ایفای نقش کرده اند.

کامبیز دیرباز
به زودی با فیلم سینمایی «مقلد شیطان»، به کارگردانی «افشین صادقی»، میهمان سالن‌های سینما می‌شود. این فیلم که تجربه ای در گونه «نوآر» می‌باشد، براساس فیلم نامه ای از «حمید نعمت ا...» ساخته شده است. «مقلد شیطان» داستان پلیس اخراجی را روایت می‌کند که اکنون به تبهکاری خبره تبدیل شده و کارش، اخاذی از آدم‌هایی خاص است. اصغر همت، ساره بیات، شقایق فراهانی، امید زندگانی، شیوا خنیاگر و سیروس ابراهیم زاده، در «مقلد شیطان»، به ایفای نقش پرداخته اند. کامبیز دیرباز فیلم «عیار ۱۴» به کارگردانی پرویز شهبازی را، در نوبت اکران دارد.

شهره لرستانی
بازی در فیلم سینمایی «گل بارون»، به کارگردانی «شاهین باباپور» را به پایان رساند. این فیلم که هم اکنون آخرین مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد، اواخر تیرماه آماده نمایش عمومی‌می‌شود. این فیلم داستان جوانی به نام حمید را به تصویر کشیده است که در یک شرکت بزرگ، برایش اتفاقاتی می‌افتد که موقعیت شغلی و زندگی خانوادگی وی را به خطر می‌اندازد. رضا شفیعی جم، مهران غفوریان، مجید صالحی، بهنوش بختیاری، مهران رجبی، کیانوش گرامی، جلیل فرجاد و کیومرث ملک مطیعی، از دیگر بازیگران «گل بارون» هستند.

حمید اعتباریان
از تلاش، برای ساخت فیلم سینمایی «سن پترزبورگ۲» خبر داد. نگارش فیلم نامه این اثر، توسط «پیمان قاسم خانی» به پایان رسیده است و در مرحله بازنویسی قرار دارد. «سن پترزبورگ ۲» سال آینده در خارج از کشور و با حضور بازیگران ایرانی و خارجی، کلید می‌خورد. هنوز کارگردان این فیلم مشخص نشده است. «سن پترزبورگ۱» که بهروز افخمی‌کارگردانی آن را برعهده دارد، سکانس‌های پایانی فیلم برداری را پشت سر می‌گذارد. در این کمدی حادثه ای که درباره «رفاقت»، «عشق» و «بلوف» است، پیمان قاسم خانی، شیلا خداداد، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، ماه چهره خلیلی، سروش صحت، امید روحانی، بابک برزویه و امین حیایی ایفای نقش کرده اند.

سیما تیرانداز
بازی خود را در فیلم تلویزیونی «سایه‌های بلند گناه»، به کارگردانی «شهرام شاه حسینی» به پایان رساند. این فیلم داستان سرقت ادبی از نویسنده ای تنگدست را روایت می‌کند که عده ای، درصدد توطئه‌هایی برای از بین بردن حقوق وی هستند. به جز سیما تیرانداز، حمیدرضا پگاه، امیریل ارجمند، مهرداد ضیایی، احمد ساعتچیان و نگار عابدی در این فیلم ایفای نقش کرده اند. سیما تیرانداز بازی در فیلم‌های «بانو»، «هامون»، «پاداش سکوت» و مجموعه‌های تلویزیونی «حلقه سبز» و «باران عشق» و «بی بی یون» را در کارنامه دارد. «شهرام شاه حسینی» کارگردان «سایه‌های بلند گناه» به زودی مجموعه تلویزیونی «تاوان» را نیز برای شبکه سوم سیما کارگردانی خواهد کرد. وی سال گذشته فیلم «زن‌ها فرشته اند» را، بر پرده سینماهای کشور داشت.

سارا خوئینی‌ها
بازی خود را در فیلم سینمایی «یک بازی ساده» به پایان رساند. این فیلم که هم اکنون در مرحله تدوین قرار دارد، توسط «مهدی برقعی» کارگردانی شده است. «یک بازی ساده» داستان زوجی را روایت می‌کند که پس از ۱۵ سال زندگی مشترک، حدود سه سال است که از یکدیگر جدا شده اند. نیما شاهرخ شاهی، سحر زکریا، سحر قریشی و امیر جعفری، از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

حامد بهداد
بازی خود را در جدیدترین فیلم «رسول صدرعاملی»، با عنوان «زندگی با چشمان بسته» به پایان رساند.این فیلم که هم اکنون مرحله تدوین را پشت سر می‌گذارد، به روایت داستان زندگی خواهر و برادری می‌پردازد که در یک محله قدیمی‌زندگی می‌کنند و اتفاقات زیادی، برای آنان رخ می‌دهد.به جز حامد بهداد، ترانه علیدوستی، پولاد کیمیایی، فرهاد قائمیان، فرهاد آئیش، پریوش نظریه، الهام پاوه نژاد، اندیشه فولادوند، آناهیتا افشار و عاطفه رضوی، در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. حامد بهداد که امسال با فیلم «کسی از گربه‌های ایرانی خبر نداره» بهمن قبادی، در جشنواره کن ۲۰۰۹ حضور داشت، فیلم «شبانه روز» را در نوبت اکران دارد.

علی ژکان
ششمین فیلم سینمایی خود را، به زودی جلوی دوربین می‌برد. این فیلم با عنوان «شوهران» در گونه سینمای اجتماعی است و با کارهای پیشین ژکان، تفاوت دارد. وی هم اکنون در انتظار دریافت پروانه ساخت این فیلم است. ژکان که ساخت فیلم‌هایی چون «عیسی می‌آید»، «سایه به سایه» و «مادیان» را در کارنامه اش به ثبت رسانده است، فیلم «چهره به چهره» را در نوبت اکران دارد.

آناهیتا نعمتی
بازی خود را در فیلم سینمایی «آل»، به کارگردانی بهرام بهرامیان به نیمه رساند. در این فیلم که سکانس‌هایی از آن در ارمنستان فیلم برداری می‌شود، مصطفی زمانی، همایون ارشادی، هنگامه حمیدزاده، کیتوش آرزویان و جمعی از بازیگران محلی ارمنستان حضور دارند. «آل» به تهیه کنندگی علی معلم و در گونه سینمای وحشت ساخته می‌شود.

رامبد جوان
مجموعه تلویزیونی خود را که هنوز برایش نامی‌انتخاب نکرده است، از دهم تیرماه روانه آنتن پخش شبکه سوم می‌کند. در این مجموعه ۵۰ قسمتی در کنار رامبد جوان، حمید لولایی، حسن معجونی، نصرا... رادش، شقایق دهقان و سحر دولتشاهی بازی می‌کنند. محراب قاسم خانی، سروش صحت، فرخ نعمتی و علیرضا ناظرفصیحی، نگارش فیلم نامه این مجموعه را برعهده دارند.

ستاره اسکندری
به زودی بازی در مجموعه تلویزیونی «شوق پرواز»، به کارگردانی یدا... صمدی را آغاز می‌کند. این مجموعه تلویزیونی که زندگی شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی را به تصویر می‌کشد، در ۱۳ قسمت تهیه می‌شود.
الهام حمیدی، افسانه بایگان، سعید نیکپور، بهمن زرین پور، مهران رجبی، مینا جعفرزاده و حسن جوهرچی از دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه، به ایفای نقش می‌پردازند. این مجموعه در شهرهای اصفهان، دزفول، بوشهر، مکه و یک کشور اروپایی تصویربرداری می‌شود. ستاره اسکندری که چندی پیش مجموعه «فاکتور هشت» را بر آنتن پخش داشت، بازی در سریال‌های «مرگ تدریجی یک رویا» و مجموعه پرطرفدار «نرگس» را در کارنامه اش دارد. اسکندری علاوه بر فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون، به عنوان یکی از بازیگران توانمند تئاتر نیز در این زمینه فعالیت می‌کند.

مسعود اطیابی
جدیدترین فیلم خود با نام «اخلاقتو خوب کن» را اواخر تیرماه کلید می‌زند. این فیلم مضمونی کمدی و معناگرایانه دارد. اطیابی در «اخلاقتو خوب کن» داستان جوانی را به تصویر می‌کشد که برای چند ثانیه فوت کرده است اما با کمک تیم پزشکی دوباره جان می‌گیرد. پس از آن نیز، مدام فرشته مرگ را می‌بیند. فیلم «خروس جنگی» به کارگردانی «مسعود اطیابی»، هم اکنون بر پرده سینماهای کشور است.

فریبا کوثری
به زودی با مجموعه تلویزیونی «بانو»، به کارگردانی «فرید سجادی حسینی»، میهمان شبکه سوم می‌شود. داستان این مجموعه، در سال ۱۳۱۶ روایت می‌شود و به ماجرای «کشف حجاب» می‌پردازد. داریوش ارجمند، سیاوش طهمورث، ساره بیات، شهاب کسرایی و مینا جعفرزاده از جمله بازیگران «بانو» هستند. فریبا کوثری عید امسال با فیلم «سوپراستار» تهمینه میلانی میهمان سینماهای کشور بود.

رضا عطاران
در فیلم سینمایی «از ما بهتران»، به کارگردانی «مهرداد فرید»، با علیرضا اشکان هم بازی می‌شود. این فیلم اواسط تابستان کلید می‌خورد.
«از ما بهتران» سومین فیلم مهرداد فرید، پس از «آرامش در میان مردگان» و «هم خانه» است. فیلم «خروس جنگی» با بازی رضا عطاران، هم اکنون بر پرده سینماهاست.

شقایق فراهانی
بازی خود را در فیلم «باغ قرمز»، به کارگردانی امیر سماواتی به نیمه رساند. این فیلم روابط انسانی میان زوجی به نام داوود و مهناز از جنوبی ترین نقطه شهر و دکتر سعیدی و همسرش از شمالی ترین نقطه شهر را که سبب ایجاد حوادثی می‌شود، روایت می‌کند. امین تارخ، لیلا اوتادی، مرتضی ضرابی، رامین راستاد، نیکی نصیریان و فریدالدین از دیگر بازیگران «باغ قرمز» هستند. شقایق فراهانی امسال با فیلم «وقتی همه خوابیم» بهرام بیضایی میهمان سالن‌های سینما بود.

و اما تلویزیونی‌ها:
عبدالحسین برزیده که در عرصه کارگردانی سینما فعالیت دارد، پس از ساخت مجموعه مناسبتی «مثل هیچ کس»، فیلم تلویزیونی «چیزی شبیه معجزه» را، پس از پایان مراحل فنی، برای پخش به سیمافیلم تحویل داده است. این فیلم تلویزیونی که نخستین تجربه «برزیده» در این عرصه می‌باشد، داستان سه خانواده است که در یک مجتمع مسکونی زندگی می‌کنند و هر یک با مفهوم «مرگ»، «زندگی» و «برزخ»، دست به گریبان هستند. احمد نجفی، مهسا کرامتی، سحر زکریا، شهرام پوراسد و ابراهیم برزیده از جمله بازیگران «چیزی شبیه معجزه» هستند. این فیلم برای پخش از شبکه سوم، تهیه و تولید شده است. برزیده کارگردانی فیلم‌های «دکل» و یک اپیزود از «قصه‌های شهر جنگی» را، در کارنامه سینمایی خود دارد.
 
مسعود آب پرور که کارگردانی فیلم‌های سینمایی «قتل آنلاین» و «ساعت ۲۵» را در کارنامه دارد، ساخت فیلم تلویزیونی «سکو» را به پایان رساند. این فیلم که هم اکنون آماده پخش از یکی از شبکه‌های سیماست، داستان مهندس جوانی را روایت می‌کند که در مناقصه و طراحی و ساخت سکوی نفت، با چند شرکت معتبر بین المللی رقابت می‌کند. زیبا بروفه، ناصر ممدوح، بهمن دان، میرطاهر مظلومی، صدیقه کیانفر و سیروس کهوری نژاد، در تله فیلم «سکو» به ایفای نقش پرداخته اند.
 
کیانوش عیاری کارگردان صاحب نام سینما که سال گذشته، مجموعه تلویزیونی «روزگار قریب» وی از سیما پخش شد، این بار به عنوان تهیه کننده فیلم تلویزیونی «از یاد رفته» به قاب شیشه ای بازگشته است.
«محمد قاسمی» به عنوان کارگردان «از یاد رفته»، در این فیلم داستان جوانی را به تصویر کشیده است که در روزهای پایانی خدمت سربازی، با پیرزنی مواجه می‌شود که خانواده اش را گم کرده است. وی تلاش می‌کند این پیرزن را به نوه اش برساند.
مهران رجبی، معصومه اسکندری، محمدرضا داوودنژاد، علی طالب لو، یوسف خداپرست و مصطفی اعلایی، از جمله بازیگران فیلم تلویزیونی «از یاد رفته» هستند که در نوبت پخش قرار دارد.
 
علیرضا امینی کارگردان فیلم‌های سینمایی «نامه‌های باد»، «زمان می‌ایستد» و «استشهادی برای خدا»، دومین فیلم تلویزیونی خود پس از «تلخون» را، با عنوان «بند آخر» برای بازبینی و قرار گرفتن در نوبت پخش به شبکه اول سیما تحویل داده است. «بند آخر» روایت گر داستان زندگی چهار مجرم است که بر اثر یک حادثه، از زندان فرار می‌کنند. نیما شاهرخ شاهی، بهزاد خداویسی، امیرحسین رستمی، بابک مرادی و سیامک جعفری در این فیلم حضور دارند.
 
شاهرخ دولکو نیز ماه گذشته مراحل فنی نخستین فیلم تلویزیونی خود را با عنوان «بازگشت»، برای پخش تحویل شبکه یک سیما داده است. داستان این فیلم درباره مردی است که به او هفت روز مهلت داده می‌شود، تا از زندان خارج شود و مدرک بی گناهی خود را بیاورد. حسین یاری، آتیلا پسیانی، شاهرخ فروتنیان، سعید ابراهیمی‌فر، رسول توکلی، قربان نجفی، مریم سلطانی و لیلا ارجمند، در تله فیلم «بازگشت» حضور دارند. تهیه کننده این فیلم «عباس رافعی» است که کارگردانی فیلم‌های سینمایی «راز مینا»، «پروانه»، «آفتاب بر همه یکسان می‌تابد» و «کیمیا و خاک» را در کارنامه اش دارد.
 
سعید ابراهیمی‌فر کارگردان فیلم‌های سینمایی «مواجهه»، «تک درخت‌ها» و «نار و نی»، ساخت فیلم تلویزیونی «ایران بیست سال بعد» را به پایان رسانده و این فیلم آماده پخش شده است.
داستان این فیلم که به سفارش شبکه اول در تهران جلوی دوربین رفت، درباره زنی به نام «شیرین» است که از آمریکا به ایران آمده، تا سهم خود را از شرکت آجرسازی پدرش دریافت کند. مهدی پاکدل، قاسم زارع، نازنین فراهانی و مهدی عبادتی، در تله فیلم «ایران بیست سال بعد» ایفای نقش کرده اند.
سعید ابراهیمی‌فر پیش از این، فیلم «ماه قرمز» را برای تلویزیون کارگردانی کرده است.
 
بهنام بهزادی کارگردان فیلم سینمایی و تحسین شده «تنها دوبار زندگی می‌کنیم»، ساخت فیلم تلویزیونی «بغض شیشه ای» را به نیمه رسانده است. این فیلم داستان دختری به نام «خاطره» را روایت می‌کند. وی به خواستگارش جواب منفی می‌دهد و سپس، عازم خارج از کشور می‌شود.
پریوش نظریه، کتانه افشاری نژاد، قاسم زارع، رامین راستاد، علیرضا آقاخانی و پروین امیرحسینی، از جمله بازیگران «بغض شیشه ای» هستند.
چهارشنبه 10/4/1388 - 19:14
موبایل
مرده‌ای که اینترنت را قفل کرد!

انتشار خبر مرگ مایکل جکسون ترافیک اینترنتی را به شدت بالا برد.
به گزارش روزنامه تلگراف، بعد از منتشر شدن خبر مرگ مایکل جکسون ستاره افسانه‌ای موسیقی پاپ بسیاری از افراد برای کسب آخرین اخبار در این مورد به سمت اینترنت هجوم آوردند. سایت‌هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر برای فرستادن و دریافت اطلاعات در این مورد دچار ترافیک شدید کاربران در یک دوره زمانی کوتاه شدند.
حتی سایت گوگل که توانایی پشتیبانی از تعداد زیادی از کاربران را دارد در یک دوره زمانی چند ساعته در بعضی از کشورهای جهان قابل دسترس نبود. سخنگوی گوگل با تأیید این موضوع گفت: بعضی از کاربران در سراسر جهان زمانی که برای دریافت اطلاعات راجع به مایکل جکسون جست‌وجو می‌کردند به جای دریافت لینک‌های نتیجه با صفحات خطای اینترنتی روبه‌رو شدند. اگر‌چه بعضی از سایت‌ها بعد از این موضوع با مشکل روبه‌رو شده بودند و سرعت اینترنت در بسیاری از نقاط جهان بسیار پایین آمده بود اما کارشناسان اعتقاد دارند تاکنون در هیچ زمانی اینترنت به طور کامل از رده خارج نشده است.
آخرین باری که اینترنت به دلیل هجوم کاربران اینگونه با مشکل روبه‌رو شده بود بعد از فاجعه 11 سپتامبر و فروریختن برج‌های مرکز تجارت جهانی بود. در آن زمان نیز بعضی از سایت‌های اینترنتی که یکی از شاخص‌ترین آنها بی‌بی‌سی بود به دلیل هجوم بیش از حد کاربران در یک زمان کوتاه از کار افتاد.
«ویرجین مدیا» یکی از بزرگترین فراهم‌کننده سرویس‌های اینترنتی در انگلستان اعلام کرد: در بعد از ظهر روز اعلام خبر ترافیک اینترنتی کاربران این سرویس اینترنتی نزدیک به 8/10‌درصد افزایش پیدا کرد اما در کل ما برای فراهم کردن سرویس اینترنت برای کاربران خود مشکل چندانی نداشتیم.
زمانی که تقاضا برای کسب یک نوع اطلاع خاص در اینترنت به شدت افزایش پیدا می‌کند مشکلات به وجود آمده چندان به اینترنت یا به فراهم آورندگان سرویس اینترنت مربوط نمی‌شود. معمولاً در این زمان‌ها مشکل اصلی مربوط به تعداد خاصی سایت است که نمی‌توانند ترافیک سایت را که به دلیل اطلاعات خاصی که کاربران درخواست می‌کنند بالا می‌رود پشتیبانی کنند.
معمولاً سایت‌هایی که پهنای باند کافی برای پشتیبانی از تعداد زیادی از کاربران را در یک زمان کوتاه ندارند همراه با تقاضای بیش از اندازه کاربران برای دریافت اطلاعات از کار می‌افتند‌ اما در کل اینترنت برای پشتیبانی از کاربران مشکل چندانی وجود ندارد. سال گذشته بسیاری از کارشناسان نگران بودند که به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک ممکن است اینترنت به دلیل استقبال زیاد کاربران با مشکل روبه‌رو شود اما به دلیل اینکه این رویداد در طی یک دوره زمانی رخ می‌داد و کاربران در یک زمان خاص به اینترنت هجوم نمی‌آوردند سایت‌ها با مشکلی روبه‌رو نشدند.
به گزارش فاکس‌نیوز روز جمعه از مجموع 10 آلبوم پرفروش سایت iTunes متعلق به شرکت اپل 7 آلبوم مربوط به مایکل جکسون بودند. مدیر فروش سایت آمازون اعلام کرد: فروش آهنگ‌های مربوط به مایکل جکسون در این سایت بعد از اعلام خبر درگذشت او بسیار شگفت‌انگیز بود. هم‌اکنون تمام سی‌دی‌های مربوط به مایکل جکسون در این سایت به فروش رفته‌اند و با این حال ما هنوز هم برای خرید سی‌دی‌های آهنگ‌های مایکل جکسون سفارش دریافت می‌کنیم.
مدیر شرکت AT&T اعلام کرد: خبر مرگ مایکل جکسون بالاترین ترافیک اس‌ام‌اسی تاریخ را برای این شرکت به همراه داشت. طبق آمار ارائه شده در هر ثانیه نزدیک به 65‌هزار پیام کوتاه در بین طرفداران این هنرمند رد و بدل می‌شد.
سایت توئیتر اعلام کرد: همزمان با اعلام خبر مرگ جکسون نام او درصدر جست‌وجوهای این سایت قرار گرفت و این سایت بیشترین تبادل پیام بعد از انتخاب اوباما به عنوان رئیس‌جمهور را داشت. میزان تبادل پیام‌ها در این سایت نزدیک به دوبرابر حالت عادی رسید. ترافیک این سایت به‌ حدی بود که کارشناسان این سایت مجبور بودند تمام‌وقت کار کنند تا این سرویس بتواند به فعالیت خود ادامه دهد. نزدیک به 40‌درصد کل جست‌وجوهای گوگل بعد از اعلام خبر مرگ مایکل جکسون مربوط به او بود. یک صفحه خاص در فیس‌بوک که با هدف احترام و یاد بود مایکل جکسون به وجود آمده بود در ساعات اولیه نزدیک به 900‌هزار نفر طرفدار جذب کرد.
سایت یاهونیوز هم با جذب 4/16میلیون نفر بازدید‌کننده در یک روز رکورد بازدیدهای خود را شکست. سخنگوی این سایت در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفت: رکورد قبلی ما نزدیک به 1/15‌میلیون بازدید‌کننده در طی یک روز بود که مربوط به روز انتخابات آمریکا بود. مطلب مربوط به مرگ مایکل جکسون در سایت یاهو بیشترین تعداد کلیک کردن را در طول تاریخ فعالیت یاهو را داشته است. سایت AOL هم اعلام کرد به دلیل استقبال بی‌نظیر کاربران اینترنتی از سرویس مسنجر این سایت، این سرویس به مدت 40 دقیقه کاملاً از کار افتاد.
سخنگوی این سایت در گفت‌وگو با لس‌آنجلس‌تایمز گفت: ما تاکنون چنین چیزی را در تاریخ فعالیت اینترنتی خود شاهد نبودیم.
چهارشنبه 10/4/1388 - 19:12
دانستنی های علمی
بازارفارکس (Forex) چیست؟
 
 بازارفارکس (Forex) چیست؟
 
بزرگترین و كاراترین و پویاترین بازار مالی در جهان با گردش مالی روزانه ۱.۶ تریلیون دلار است .(۳۰ برابرحجم معا ملات روزانه بازار سهام و اوراق قرضه و خزانه داری امریکا ).

بازارفارکس (Forex) چیست؟
فارکس خرید یک ارز و فروش ارز دیگر در یک بازارover the counter ( بازاری که مکان فیزیکی ندارد) می باشد که ارزها به صورت جفتی معامله می شوند مانند EUR/USD . حجم عظیمی ازاین معاملات ارزی به جای نقل وانتقال واقعی ارز,ازطریق بدهکار و بستانکار کردن حسابهای بانکی انجام می شود. با توجه به اینکه همه ملل بسوی جهانی سازی اقتصاد پیش می روند و همه فعالیتهای اقتصادی نهایتا باید به پول برگردانده شوند فعالیت این بازار ادامه خواهد یافت و هرگز متوقف نمی شود!

 تاریخچه:
پس از جنگ جهانی دوم دولتها جهت بازسازی اقتصادی کشورهای مطبوعشان تصمیم گرفتند تا با ثابت نگه داشتن قیمت ارزها نسبت به دلار آمریکا با آرامش و آسودگی خیال به تحکیم مبادلات تجاری بین خود بپردازند، اما این مورد تا سال ۱۹۷۱ بیشتر دوام نداشت و پس از آن بنابر شرایط خاص جهان قرار بر این شد که ارزها بتوانند به آزادی در قبال یکدیگر مبادله شوند و قیمت یک ارز با توجه به عرضه و تقاضای بازار تعیین شود نه بواسطه سیاست دولتها. پس از آن بانکها که به لحاظ ماهیت بانکی خود همیشه درگیر جریان ارزهای خارجی بودند به فکر مدیریت منابع ارزی خود افتادند و به همین جهت یک جریان بین بانکی را بوجود آوردند تا بواسطه آن بتوانند ارزهایی را که فکر می کردند در آینده ارزش بیشتری خواهند داشت را تهیه و آنهایی را که فکر می کردند ارزش خود را ازدست خواهند داد بواسطه این جریان بفروشند لذا به خاطر اینکه هر بانکی استراتژی خاص خود را دنبال می کرد جریانی بنام جریان تبادل ارزهای خارجی ایجاد گردید.
بازار فارکس مکان مرکزی سازمان یافته ای ندارد ، در این بازار معاملات ارزی از طریق کامپیوتر و تلفن از نقاط مختلف این کره خاکی انجام می شود .
بخش عظیمی از معاملات ارزی در بازار فارکس مربوط به خرید و فروش نقدی و لحظه ای ارز ( spot ) می باشد. این تبادلات ارزی بین دلار آمریکا و چهار ارز اصلی که عبارتند از پوند انگلیس ، یورو اروپا ، فرانک سوئیس و ین ژاپن صورت می گیرد. این چهار ارز در مقابل دلار خرید و فروش می شوند.

چرا نرخ ارزها مدام تغیییر می کند؟
منحنیهای عرضه و تقاضای ارزیک کشور در طول زمان جا به جا میشود و همین انتقال باعث بروزتغییرات دائمی نرخ ارز خواهد شد.
این جا به جایی ممکن است براثر تغیییر سلیقه مردم نسبت به تولیدات داخلی و خارجی – رشد متفاوت اقتصادی- تفاوت نرخهای تورم در کشورهای مختلف- تغیییر در نرخهای بهره- تغییر در انتظارات – مداخلات بانک مرکزی جهت انجام سیاستهای پولی و ... به وجود آید.

 مکان مرکزی بازار فارکس کجاست؟
برعکس بازارهای سهام که مکان فیزیکی مشخصی دارند معاملات در بازار جهانی ارز در مکان خاصی متمرکز نشده است. بازار فارکس یک بازار بین بانکی می باشد که در حقیقت معاملات بین طرفین از طریق تلفن یا شبکه الکترونیکی (SWIFT or Internet)هدایت و کنترل میشود. البته شبکه سوئیفت توسط بانکها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع زبان مشترک بانکداری بین المللی شبکه سوئیفت می باشد. 
 
چه کسانی در بازار فارکس شرکت میکنند؟

بازار فارکس یک بازار بین بانکی نامیده میشود به این دلیل که بازیگر کهنه این بازار ،بانکها اعم از(تجاری- مرکزی و سرمایه گذاری) بوده اند.اما در حال حاضربازیگران این بازار علاوه بر بانکها شرکتهای چند ملیتی- تاجران- شرکتهای بیمه- شرکتهای صادرات و واردات- صندوقهای بازنشستگی- سفته بازان- کارگزاران و اشخاص حقیقی هستند.

چه زمانی بازار فارکس گشایش می یابد؟
این بازار ۲۴ ساعته بوده که با با بازگشایی هر یک از مراکز مالی در جهان شروع به فعالیت می کند به طوری که معاملات ارزی در طول شبانه روزتنها با یک تلفن یا با استفاده ازشبکه اینترنت امکان پذیر است.
سیکل بازگشایی مراکز مالی جهان بدین ترتیب می باشد : نیوزلند- سیدنی- توکیو- هنگ کنگ- سنگاپور- بحرین- فرانکفورت- زوریخ- پاریس – لندن- نیویورک- شیکاگو و لس انجلس . اما بزرگترین و مهمترین مرکز مالی بازار جهانی ارز همانا لندن است . بعد از لندن بازارهای ارزی نیویورک وتوکیو قرار دارند در سایر مراکز مالی معاملات کوچکتری صورت می گیرد.
بنابراین بر خلاف سایر بازارهای مالی جهان معامله گران بازار می توانند ۲۴ ساعته از هر گونه حوادث سیاسی- اقتصادی واجتماعی که باعث نوسان در این بازار میشود استفاده کنند.
 
 
 
چهارشنبه 10/4/1388 - 19:6
طنز و سرگرمی
مهریه ، كی داده كی گرفته ؟!

1 - نظر شما به عنوان یك دختر دم بخت، در مورد مهریه چیست؟!

الف) مهریه رو كی داده، كی گرفته!
ب) من هنوز قصد ازدواج ندارم، می خوام ادامه تحصیل بدم!
ج) اوا، این حرفها چیه، خجالت می كشم!
د) حالا شما با پدر و مادرتون تشریف بیارید خواستگاری، مهریه فدای سرتون!


2 - نظر شما به عنوان یك پسر در شرف ازدواج، در مورد مهریه چیست؟
الف) مهریه كمتر، زندگی بهتر!
ب) مهریه و جهیزیه كانهو دو كفه ترازو هستند!
ج) مهریه كه اصلاً مهم نیست، اصل عشق و تفاهمه!
د) چی گفتی؟ چند تا سكه؟ !مامان بابا پاشید بریم یه جای دیگه!


3 - كدامیك از موارد زیر، جزو مهریه های مرسوم در كشور ما می باشد؟
الف) 2 كیلو بال مگس تسه تسه جنگلهای آمازون!
ب) 4 تا انگشت شست داماد با دو تا چشم اضافه!
ج) 2012 تا سكه تمام بهار آزادی به نیت المپیك 2012 لندن!
د) یك شاخه گل سرخ (خدا نصیب كنه!)


4 - فلسفه مهریه كدامیك از موارد زیر است ؟!
الف) پیوند هر چه بیشتر مرد به زندگی مشترك!
ب) جلوگیری از فرار مرد از زندگی مشترك!
ج) گزینه الف و ب!
د) همه موارد!


5 - با توجه به سؤال فوق، كارایی مهریه در مورد آقایان، همانند كاركرد كدامیك از وسایل زیر است؟
الف) چسب دوقلو!
ب) سیریش!
ج) غل و زنجیر!
د) میله های زندان!


6 - اصولاً مردم با شنیدن این مسأله كه مهریه دختری فقط 5 سكه بهار آزادی بوده است، چه جمله ای را بر زبان می آورند؟
الف) اوه، عجب داماد خوش شانسی!
ب) اوه، عجب داماد زرنگی!
ج) اوه، عجب داماد عاقبت به خیری!
د) عروس كل بوده یا كور؟!


7 - نظر شما به عنوان یك زن ایرانی در مورد قانون مالیات بر مهریه چیست؟!
الف) آخر نامردیه، مگه دستم به پیشنهاد دهندش نرسه!
ب) مدرك تحصیلی پیشنهاد دهندش باید مورد بررسی قرار بگیره!
ج) این طرح از طرح دوستی با مردم كشور... هم ضررناك تره!
د) آخه 2000 تا سكه هم ارزش مالیات دادن داره ؟!

8 - نظر شما به عنوان یك مرد ایرانی در مورد قانون مالیات بر مهریه چیست؟!
الف) طلاست! آقای پیشنهاد دهنده، اون لپتو بده بیاد تا یه ماچ گنده بكنمش!
ب) مسلماً روی این طرح،كار كارشناسی زیادی انجام شده و كاملاً لازم و ضروری است!
ج) شك ندارم كه این طرح از سهمیه بندی بنزین و هدفمند كردن یارانه ها هم مفیدتراست!
د) اول شفاف سازی كنید، ببینیم چند درصد از این مالیات قراره به ما آقایون برسه؟!


9 - برای خانومهایی كه در شرف ازدواج هستند، به ترتیب كدامیك از مسایل زیر از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد؟
الف) مهریه، عشق، تفاهم، صداقت!
ب) مهریه، صداقت، عشق، تفاهم!
ج) مهریه، تفاهم، صداقت، عشق!
د) عشق و تفاهم و صداقت بعد از مهریه!
چهارشنبه 10/4/1388 - 18:51
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته