• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 477
تعداد نظرات : 128
زمان آخرین مطلب : 5368روز قبل
بیماری ها

.:: شیر مادر بهترین غذا برای كودك است ::.

شیر مادر شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز برای شیرخوار در 4 الی 6 ماهگی اول زندگی است. جالب اینجاست كه ترکیبات شیر مادر بر اساس نیاز نوزاد تنظیم ‌شده است.

مثلا یک نوزاد نارس همان شیری را از مادر دریافت خواهد کرد که می‌تواند هضم کند. ویتامین و آهن شیر مادر تا 4 الی 6 ماهگی نوزاد كافی است. نمك، كلسیم و فسفات هم در حد كفایت وجود دارند. در این شیر آنزیمی بنام لیپاز وجود دارد كه هضم چربی را آسانتر می‌کند. شیر مادر بدلیل داشتن آنتی بادی و گلبول سفید می‌تواند شیرخوار را در مقابل برخی عفونتها محافظت كند.

تركیب شیر مادر :
تركیب شیر مادر در ابتدا و انتهای هر وعده شیردهی تغییر می‌كند. این شیر در ابتدا آبكی و آبی رنگ است كه غنی از پروتئین، قند، ویتامین، املاح و آب است و در انتها سفیدتر و سرشار از چربی است. این چربی منبع اصلی تامین انرژی شیرخوار است. بنابراین دوره شیردهی باید کامل باشد و هرگز سعی نشود که در هر وعده از هر دو سینه شیر داده شود. نوزادانی كه شیر مادر می خورند حتی در آب و هوای گرم به آب اضافی نیاز ندارند.

مضرات تغذیه با شیر خشک :
1- افزایش احتمال آلودگی و بروز عفونت نوزادان از جمله اسهال مزمن
2- كمبود ویتامین، فقر آهن، نمك زیاد، كلسیم و فسفات زیاد، چربی نامناسب، پروتئین نامناسب ، بدی هضم و جذب
3- احتمال بروز حساسیت مثل آسم و اگزما
4- مشكل مكیدن

زمان شروع اولین تغذیه :
تغذیه با شیر مادر باید هر چه زودتر پس از تولد نوزاد شروع شود. بنابراین اولین تغذیه باید از روی تخت زایمان شروع شود.

دفعات شیر دهی :
متناسب با تقاضای نوزاد تعیین می‌شود و ساعت معینی ندارد.

مدت زمان تغذیه :
به شیر خوار اجازه دهید هر موقع و هر چقدر كه می خواهد از پستان مادر شیر بخورد. لازمست مادر در طول روز از هر دو پستان خود بطور منظم به شیرخوارش شیر بدهد ولی دقت کنید که در هر وعده فقط از یک پستان باید شیر بخورد.

تب شیر چیست ؟
گاهی اوقات قبل از آنكه شیر مادر جاری شود پستان او سفت شده و برای مدت 24 ساعت تب می‌كند كه این حالت را تب شیر می نامند. این تب معمولا بدون درمان بهبود می یابد ولی اگر بیشتر از 48 ساعت طول كشید، باید بدنبال علل عفونی گشت. برای درمان تب شیر باید پستان را به دفعات از شیر تخلیه کرد.

ماستیت چیست ؟
اگر سفت شدن سینه برطرف نشود، ممكن است بافت آن عفونت كند و قسمت عفونی قرمز، داغ، متورم و دردناك شده، مادر مجددا تب می‌كند كه به این حالت ماستیت می‌گویند. برای درمان ماستیت ابتدا باید سینه تخیله شود. تجویز آنتی بیوتیك، تب بر و استفاده از كمپرس گرم نیز در مراحل بعدی باید انجام شوند. لازم به ذکر است که در حالت ماستیت نیازی به قطع شیردهی نیست.

آبسه  چیست ؟
اگر ماستیت درمان نشود، آبسه ایجاد می‌شود. در این حالت سینه دردناك و داغ است. برای درمان آبسه  بیمار را باید در بیمارستان بستری نموده و با شكاف آبسه محتویات آنرا تخلیه نمود.

پنج شنبه 10/11/1387 - 9:29
دانستنی های علمی
داستانی متفاوت از یک عشق


طی سالها زندگی بر روی كره خاكی و مابین مخلوقات مختلف، شاید به این نتیجه رسیده باشیم كه عشق خالص و یا علاقه شدید قلبی خاص آدمهاست و تازه اونهم كسانیكه با ابراز عواطف و احساساتشون توانسته باشند این گوهر رو در خودشون بارور كنند. اما عجایب دنیا درست جاهائی برای ما عجیب میشن كه تصورشون رو هم نمیكنیم، وگرنه وجود دارن و ما از وجودشون بی خبریم !

درست مانند حكایت فوق العاده زیبا و حیرت آور عشقی كه بین یك انسان و یكی از خشن ترین و مخوف ترین جانداران كره زمین رقم خورده و دركمال تعجب باید بهتون بگم كه بله، این عشق وجود داره و مسلما این موضوع كه در یك قایق 3 متری بنشینی و پارو بزنی در حالیكه یك كوسه سفید 4 متری دنبالت باشه واقعا تجربه هیجان آور و البته دلهره آوری است !

ولی این یك داستان نیست بلكه واقعیتی است بطوریكه ماهیگیری كه كوسه ماده سفید چهار متری را از تور ماهیگیری نجات داد هنوز از عشق این كوسه رهایی نیافته و این كوسه همواره او را دنبال می كند!

"آرنولد پوینتر" ماهیگیر حرفه ای از جنوب استرالیا، یک کوسه سفید بزرگ رو که در تور ماهیگیریش گیر کرده بود از مرگ حتمی نجات داد و این ماهیگیر به لحاظ شغلی در حال حاضر دچار مشكل شده است. میگه که : " 2 ساله که اون من رو تنها نمیذاره. هرجا میرم دنبالم میاد و حضورش تمام ماهیها رو می ترسونه. نمی دونم چیکار باید بکنم." زیرا ماهی ها از وجود كوسه احساس خطر كرده و او نمی تواند ماهیگیری كند.

خیلی سخته که از دست یک کوسه 17 فوتی خلاص بشی وقتی که کوسه های سفید تحت حمایت کنسرواسیون حیوانات وحشی قرار دارن، اما یک علاقه دوطرفه بین "آرنولد" و "سیندی" ایجاد شده. آرنولد میگه : "هروقت قایق رو نگه میدارم اون میاد به طرفم، اون به پشتش می چرخه و میذاره شکم و گردنش رو نوازش کنم، خرخر میکنه، چشماشو می گردونه و باله هاش رو بالا و پایین میکنه و با خوشحالی به آب ضربه میزنه..."
 













نقل از : مجله فرانسوی le magazine de voyages de peche

پنج شنبه 10/11/1387 - 9:28
دانستنی های علمی
10 خواسته جهانى زنان از همسرانشان !
این دستورات مختص به زوج خاصی نیست، اینها تنها ده چیزی است كه تعداد بسیار زیادی از همسران از شوهرانشان می‌خواهند. توجه كنید اینها خواسته‌های آنهاست نه نیاز روحی شان. از لحاظ فردی هركسی مسئول نیاز‌های عاطفی خویش است و باید آنها را پر كند. ما معتقدیم 4 نیاز روحی اساسی وجود دارد :
نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، نیاز به تعلق داشتن، نیاز به داشتن تصور ذهنی خوب از خود، و نیاز به آزادى. و اما خواسته‌های همسرتان از شما :

1- هر روز به او بگویید كه دوستش دارید :
هر كسی دوست دارد تایید شود و بداند كه اطرافیانش او را دوست دارند. بهترین راه برای تایید همسرتان (كه برایش بسیار مهم است) این است كه خیلی ساده هر روز به او بگویید دوستش دارید. گاهی دستانش را بفشارید و این جمله را زمانی كه شما را بدرقه میكند بگویید.

2- درك كردن و بخشش داشتن :

روزهایی هست كه همسرتان اشتباهاتی انجام دهد و یا كمتر به شما رسیدگی كند. همیشه به خاطر داشته باشید كه هیچ كس كامل نیست. در این مواقع خواسته همسرتان این است كه او را درك كنید و او خود را سزاوار بخشش شما می‌داند. بدانید كه هیچ رابطه ای بدون بخشش دوام ندارد.

3- گفتگو كنید :

نگذارید كار به جایی برسد كه هیچ حرفی با همسرتان نداشته باشید درباره بچه‌ها كارتان و حتی آب و هوا با هم صحبت كنید. چرا كه گفتگو نكردن اولین جرقه‌های یك رابطه سرد است.

4- زمانی برای همسر و فرزندانتان اختصاص دهید :

این زمان به دست شما محقق می‌شود و باید كیفیت با هم بودن را بالا ببرید یعنی تمام طرح‌ها و برنامه‌های آن روز را به میل آنها هماهنگ كنید. فقط خالی كردن برنامه روزانه برای با هم بودن كافی نیست بلكه باید برای این زمان برنامه ریزی كنید و به خود ثابت كنید كه برای عزیزترین‌های زندگی تان عشق و احترام قائلید.

5- بیشتر بگویید بله به جای نه :

عادت به منفی نگری و مخالفت شما را از عزیزانتان دور میكند. سعی كنید در برابر بعضی خواسته‌ها نه نگویید. با گفتن همین كلمه ساده بله همسرتان را متعجب و خوشحال كنید.

6- خوب گوش دهید :

همسرتان را با این مهارت میتوانید عاشق تر كنید. همسر شما فقط گوش‌های شما را برای شنیدن نمیخواهد بلكه باید با قلبتان به او گوش دهید و او را بفهمید.

7- دلبستگی و مهربانی :

چقدر در طول روز به همسرتان میگویید لطفا یا متشكرم؟ متاسفانه بعضی از زوجین فراموش میكنند با هم مهربان باشند و این كلید موفقیت را در زندگی از دست میدهند.

8- بعضی از وظایف خانه و كودك را با هم تقسیم كنید :

یكی از مهمترین دعواهای زناشویی بر سر همین مساله جزئی است. خرده كاری‌های خانه و بچه‌ها تنها مسائل همسرتان نیستند چه خوب است كمی غرور و سابقه خانودگی خود را كنار بگذارید و با این كار زندگی شیرین تری داشته باشید. شاید اوایل سخت باشد اما خودتان كم كم معجزه اندك كمك به همسر را خواهید دید.

9- اوغات فراغت و برنامه ریزی :

اگر همسر شما شاغل است ساعات بیكاری او و اگر همسرتان شاغل نیست خود به او مرخصی دهید. این روزها بگذارید او آزاد باشد و نگران بچه‌ها، شما، خانه و ... نباشد. بگذارید در این اوغات فراغت به خود و خواسته‌های شخصی اش برسد.

10- به او سفارش كنید و خود نیز مراقب سلامت روحی و جسمی خودتان باشید :

بسیاری از مردان مراقب سلامتی خود نیستند و این برای همسرانشان مشكل بوجود می‌آورد و این افراد به سلامتی طرف مقابل هم اهمیت نمی دهند ولی به خاطر داشته باشد همسرتان نمیتواند مدام دنبال شما باشد. چرا كه او عشق شما و همسر شماست نه مادرتان و خود نیاز به توجه دارد، پس به سلامتی خود و او بیشتر اهمیت دهید.
پنج شنبه 10/11/1387 - 9:25
دانستنی های علمی
مصرف لوازم آرایشی و تاثیر آن بر پوست!!!

استفاده بیش از حد لوازم آرایشی موجب چین و چروك و پیری زودرس پوست می‌شود.

استفاده بیش از حد لوازم آرایشی موجب چین و چروك و پیری زودرس پوست می‌شود.
مصرف بیش از حد معمول لوازم آرایش ضمن ایجاد حساسیت، لك، جوش و آكنه در پوست باعث چروك شدن آن و پیری زودرس در افراد به خصوص خانم‌ها می‌شود.
دكتر فریبا قلمكارپور متخصص پوست و مو و فلوشیپ درماتوپاتولوژی لیزرتراپی در خصوص مصرف لوازم آرایشی و تاثیر آن بر پوست صورت ضمن تاكید برلزوم تناسب آرایش با شرایط كاری و فرهنگی همچون متناسب بودن با پوست هر فرد، گفت: لوازم آرایشی متناسب با نوع پوست هر فرد(خشك، معمولی و چرب) باید انتخاب شود؛ همچنین توجه به كیفیت این لوازم جهت پیشگیری از بروز حساسیت‌های پوستی، آكنه و جوش و لك‌های صورت ضروریست.
استادیار دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، مصرف مواد حاوی رنگدانه‌ همچون رژ لب و رژگونه را باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی عنوان كرد و افزود: كرم‌های گریم نیز به دلیل مانع شدن از تنفس پوست و میزان بالای مواد شیمیایی داخل آن، كرم‌های پرضرری هستند كه مصرف آنها عوارض بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
دكتر قلمكارپور استفاده از فرمول الگوریتم جوانی را برای حفظ و نگهداری پوست صورت برای همه افراد توصیه كرد و گفت: بر اساس این فرمول كرم‌های ضد آفتاب و كرم‌های حاوی اسید‌های میوه كه اثر روشن‌كنندگی و پلینگ (لایه برداری) و ضد چروكی برای پوست دارند از سن ۱۸ سالگی برای كلیه افراد توصیه می‌شود.
همچنین، استفاده از كرم‌های مرطوب‌كننده فاقد چربی برای افراد سنین ۳۰ و ۳۵ سال به بالا توصیه می‌شود.
وی در پایان استفاده از شیرپاكن را برای پاك كردن آرایش پوست‌های خشك و استفاده از لوسیون‌های حاوی محلول پاك كننده و یا یك الكل ضعیف یا محلول خنثی را برای پاك كردن آرایش در پوست‌های چرب توصیه كرد.

پنج شنبه 10/11/1387 - 9:25
دانستنی های علمی
پرنده ماه تولدتان و شخصیت شما!!!

اول فروردین تا 25 فروردین " شاهین "
مقتدر و توانا هستید . معمولا با مهارتی که در کارها و عملتان دارید می توانید از موانع بسیار سخت عبور کنید و در نهایت زرنگی این کار را به گونه ای انجام می دهید که چندان انرژی خود را به هدر ندهید.

26 فروردین تا 22 اردیبهشت "مرغابی "
برای رسیدن به هدف هر رنجی را به جان می خرید ، اما با این حال برای شما هدف وسیله را توجیه نمی کند.
گاهی بی دقت می شوید ، بنابراین ضررهایی می بینید.

23 اردیبهشت تا 19 خرداد " قمری "
طبیعتا آرامش طلب هستید و از یک زندگی عاشقانه لذت می برید و بندرت از آن خسته می شوید . بردبار ، سازگار و در عین حال جذاب هستید.

20 خرداد تا 16 تیر " عقاب "
شخصیتی بسیار محترم دارید.هیچ گاه به دنبال کارهای بیهوده نیستید و می توانید تنها با نگاه گیرا و نافذ خود مخالفان خویش را سر جایشان بنشانید.بخش بسیار قوی و ممتاز شخصیت شما آن است که قادرید از جنبه های ناچیز و مادی فراتر رفته و ماورای آن را ببینید.

17تیر تا 13 مرداد " بلبل "
معمولا قبل از اینکه دیده شوید صدایتان به گوش می رسد و همیشه حرفی برای گفتن دارید.هر چند بعضی ها اعتقاد دارند که حرفهای شما به عمل نمی رسد.

14 مرداد تا 10 شهریور " مرغ ماهیخوار "
شخصیتی رنگی و پرزرق و برق دارید که همیشه مشتاق "رویارویی" است و از این کار لذت می برید.مهمترین مسایل پیرامون خود را به مرور و با خونسردی حل و فصل می کنید.بسیار حساس و تیرهوشید.

11 شهریور تا 7 مهر " قو "
همانند قو مغرور و سربلندید و شخصیتی پیچیده دارید.با اینکه در ظاهر شخصی بسیار آرام و راحت هستید اما در باطن برای سازگاری کردن خود با محیط اطراف و سرعت دنیای مدرن بسیار تلاش می کنید.بندرت عصبانی می شوید و سعی می کنید با همه در تفاهم و تعامل باشید.

8 مهر تا 5 آبان " دارکوب "
سختگیر و سختکوش هستید با طاقتی بسیار بالا . برای حمایت از ایده ها و عقایدتان به راحتی خواستار حمایت دیگران می شوید.برخی اوقات به نظر حواس پرت می آیید ، اما این فقط ظاهر شماست !

6 آبان تا 3 آذر " باز کوچک "
ذهن هوشیارتان به شما این امکان را می دهد که از یک موضوع به موضوع دیگری بپرید بدون اینکه تمرکز خود را از دست بدهید ! با اراده بسیار زیاد روی اهداف خود متمرکز می شوید و ار آنچه در اطرافتان می گذرد ، آشفته و مضطرب نمی گردید.

4 آذر تا 2 دی " کلاغ "
به غایت گیرا ، پرانرژی و مقاوم هستید و همچنین باهوش ، در نتیجه در حل مشکلات بسیار ماهر و زیردست می باشید.عاشق رقابت بوده و از طبیعت ، جنگل و اصولا محیط های بکر طبیعی بسیار لذت می برید.

3 دی تا 30 دی " حواصیل "
جذاب و متفکرید و معمولا تنها و منزوی به نظر می آیید.در عبور از مسیر زندگی ممکن است در باتلاق هم گرفتار شوید ، اما آنقدر محکم و استوارید که از این مشکلات موفق بیرون می آیید.

1 بهمن تا 28 بهمن " سینه سرخ "
شما یک برونگرای خونسرد هستید که طبع گرم خود را معمولا پنهان می کنید و گاهی خودرای می باشید.بسیار خانواده دوست هستید ، اگر چه گاهی کمی ستیزه جو می شوید.

29 بهمن تا آخر اسفند " سهره "
زرنگ ، حساس و گوش به زنگ هستید.ذاتا فردی اجتماعی و خونگرمید ، چون معتقدید در جمع به نوعی احساس امنیت می رسید که افراد در جای دیگر نمی توانند آن را بیابند.منظم و اهل ورزش هستید.

پنج شنبه 10/11/1387 - 9:24
دانستنی های علمی
مرد آمریکایی همبرگر 6 کیلویی را بلعید

100952013309.jpg

یک مرد اهل پنسیلوانیای آمریکا با خوردن یک همبرگر شش کیلویی، رکوردار کتاب رکوردهای گینس شد. به گزارش ایسنا، «براد شیللو» در مدت چهار ساعت و 39 دقیقه یک همبرگر شش کیلویی را خورد.

این همبرگر همراه تمامی مخلفات و نان حدود 9 کیلوگرم وزن داشته است.

آقای «شیللو» که اهل یونیون تاون در شمال شرق پیتز بورگ در کیلیرفیلد ایالت پنسیلوانیا است، گفت: این مسابقه خوردن تنها برای این بود که به خودم و اطرافیانم ثابت کنم، می توانم.

وی در پایان این مسابقه براد صاحب 400 دلار پول نقد، یک کارت اعتباری و یک تی شرت شد و علاوه بر این به مدت یک ماه می تواند، تمامی غذاهای رستوران ترتیب دهنده این مسابقه را مجانی دریافت کند.

پنج شنبه 10/11/1387 - 9:23
دانستنی های علمی
تاثیر خنده در كاهش وزن !
شما كه همواره بدنبال راهی هستید تا بتوانید اضافه وزن خود را كاهش دهید، جالب است بدانید كه رژیم خنده در چند مرحله كمك به كاهش وزن می كند:

مرحله اول : به خاطر آنكه شما در یك زمان نمی توانید، هم بخندید و هم غذا بخورید، لذا خندیدن از خوردن غذا جلوگیری می كند.

مرحله دوم : خندیدن باعث افزایش ضربان قلب و تنفس می شود. همچنین باعث افزایش دمای درون بدن می گردد و بالاخره باعث افزایش سوخت كالری می شود.

مرحله سوم : مداركی در دست است كه نشان می دهد، خنده میزان كالری كه هم اكنون مصرف شده و میزان كالری كه در زمان گذشته مصرف شده و تبدیل به چربی شده را مصرف می كند.


خنده درمانی در موارد زیر استفاده می شود :

كاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از بیماری و كاهش وزن.

خنده درمانی نسبت به دارو درمانی بسیار مفیدتر است و در مدت كوتاهی می تواند بیمار را درمان كند.


ارتباط خنده و وزن :

هنگامی كه افزایش وزن می یابید، ممكن است خوشحالی و سرزندگی خود را از دست بدهید و افسرده شوید.

در بسیاری از تحقیقات ثابت شده است كه، افرادی كه می خندند نسبت به آنهایی كه نمی خندند، راحت تر وزن خود را كم می كنند. پس فقط بخندید و نگران افزایش وزن خود نباشید!


چگونه می توان احساس گرسنگی را از بین برد؟

شما تصمیم دارید لاغر شوید، ولی احساس گرسنگی به طور ناگهانی اتفاق می افتد و شما به غذا فكر می كنید. بعد عصبی می شوید، چرا كه برای كاهش وزن نباید زیاد غذا بخورید.

هنگامی كه خیلی گرسنه هستید، اصلا فكر نمی كنید كه چه می خورید و به چه مقدار. معمولا اشخاصی كه خیلی گرسنه اند، غذایی می خورند كه سالم نیست و هیچ فایده ای برای بدن ندارد و به اصطلاح شكم پُركن است.


برای جلوگیری از این احساس می توانید :

دقت كنید كه چه زمانی این احساس گرسنگی به شما دست می دهد و سعی در كنترل آن كنید. برای مثال، بعضی افراد با دیدن تبلیغات تلویزیونی، احساس گرسنگی می كنند.

یك برنامه غذایی منظم برای خودتان تنظیم كنید. در این برنامه مشخص كنید كه چه باید بخورید و در چه زمانی باید بخورید.

بجای خوردن، بخندید و بخندانید، تلفن بزنید، كتاب بخوانید، نامه بنویسید، اتاقتان را تمیز كنید و...

با دوستانتان به گردش بروید. اگر باز گرسنه بودید، میوه و یا سبزی بخورید. برای سلامتی خود همیشه بخندید و خندان بمانید و به عبارتی خنده بر هر درد بی درمان دواست ...
پنج شنبه 10/11/1387 - 9:23
دانستنی های علمی
راز لوگوهای شرکت ‌های معروف فیلمسازی هالیوود

کنجکاوی، چیز خوبی است. خیلی اوقات در پشت چیزهای روتینی که هر روز در زندگی‌مان می‌بینیم، داستان‌ها، تاریخ و حتی اسرار جالبی نهفته شده است، اما از فرط تکرار، ما حتی در عصر گوگل هم، به خودمان زحمت جستجو نمی‌دهیم.
برای مثال ما بارها لوگوهای شرکت‌های معروف فیلمسازی هالیوود را دیده‌ایم، اما به فکرمان هم نرسیده است که در مورد آنها جستجویی کنیم. پیش خودمان گفته‌ایم، اینها لوگو هستند دیگر! چه جایی برای کنجکاوی وجود دارد!
آیا تا به حال فکر کرده‌اید که: پسر بچه‌ای که در لوگوی دریم‌ورکس دیده می‌شود، چه کسی است؟ اصلا او کاملا تخیلی است یا وجود خارجی هم دارد؟ کوهی که در لوگوی پارامونت دیده می‌شود، چه کوهی است؟ زن مشعل به دست لوگوی شرکت کلمبیا چه کسی است؟ و آیا ...

1. پسر بچه ای كه در لوگوی دریم ورکس دیده میشود:
داستان پسر بچه‌ای که روی هلال ماه، رؤیا به قلاب می‌گیرد چیست ؟
در سال ۱۹۹۴، سه نفر دریم‌ورکس را بنیان نهادند. این سه نفر اینها بودند: استیون اسپیلبرگ (کارگردان معروف)،  جفری کاتزنبرگ (رئیس استودیوی دیسنی) و دیوید گفن (تهیه‌کننده). اگر به لوگوی دریم‌ورکس دقت کنید، می‌بینید که در زیر اسم شرکت، سه حرف SKG، نوشته شده است، SKG در واقع از کنار هم نهادن حرف اول نام خانوادگی بنیان‌گذاران دریم‌ورکس ایجاد شده است.
 


وقتی قرار شد لوگوی دریم‌
ورکس طراحی شد، ایده اسپیلبرگ این بود که این لوگو یادآور دوران طلایی هالیوود باشد. لوگوی اولیه به وسیله کامپیوتر طراحی شد و مردی را نشان می‌داد که روی ماه ماهیگیری می‌کند. ولی شخصی به نام "دنیس مورن" که یک ناظر جلوه‌های ویژه بود و در بسیاری از فیلم‌ها با اسپیلبرگ همکاری کرده بود، نظرش این بود که اگر لوگو با دست طراحی شود، چیز بهتری از آب درخواهد آمد. به همین خاطر مورن، از دوست هنرمندش، "رابرت هانت" خواست که کار طراحی لوگو را بپذیرد.
هانت قبول کرد،‌ او لوگو را مجددا با دست کشید و در کنار لوگو، لوگوی دیگری را که همان لوگوی کنونی دریم‌ورکس باشد را هم به اسپیلبرگ تحویل داد. اسپیلبرگ از لوگوی دوم خوشش آمد. هانت با کمک چند نفر دیگر لوگوی نهایی را تکمیل کردند و از ان زمان لوگوی معروف دریم‌ورکس در آغاز همه فیلم‌های این شرکت دیده می‌شود.
اما پسری که در لوگو دیده می‌شود، چه کسی است؟ او کسی نیست، جز ویلیام، پسر همین آقای هانت!
 


2. شیری که در تبلیغ مترو گلدوین مایر دیده می‌شود
این شیر ملقب به لئو است و نخستین بار "هووارد هایتز" در سال ۱۹۲۴ آن را کشید. جالب اینجاست که بدانید کلا ۵ شیر تا به حال در لوگوی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته‌اند. یکی از آنها نامی ندارد، نام ۴ تای دیگر اینهاست: اسلتس، جکی، تنر و لئو!
 


3. لوگوی فاکس قرن بیستم:
نورافکن‌هایی که فونت لوگو را روشن می‌کنند:
این لوگو در سال ۱۹۳۳ به وسیله هنرمند به نام امیل کوسا طراحی شد.
 


 

4. لوگوی پارامونت : کوه باشکوه
در سال ۱۹۱۲، پارامونت به وسیله آدولف زوکر و دو برادر به نام‌های دانیل و چارلز فرومن تأسیس شد. پارامونت باسابقه‌ترین استودیوی فیلمسازی فعال محسوب می‌شود. کوه باشکوهی که در لوگوی این شرکت فیلمسازی دیده می‌شود، نخستین بار به وسیله شخصی به نام "هاکینسون" در جریان ملاقاتی که با زوکر داشت، طراحی شد. او کوه "بن لموند" را که در زادگاهش یوتا قرا داشت، مدل خود قرار داده بود. کوهی که ۲۹۶۰ متر ارتفاع دارد. در جریان این ملاقات، او طرح اولیه‌اش را یک دستمال سفره کشید.
 

اما کوهی که بعدا الهام‌بخش، طراحی لوگوی پارامونت شد، کوهی واقع در پرو به نام Artesonraju است. در این عکس می‌توانید، کوه واقعی را ببینید. این کوه نزدیک به شش هزار متر ارتفاع دارد و نخستین بار شخصی در سال ۱۹۳۲ موفق به فتح آن شد.
 


لوگوی اولیه پارامونت ۲۴ ستاره داشت، که نشان‌دهنده تعداد بازیگرانی بود که با این شرکت قرارداد بسته بودند، لوگوی کنونی پارامونت ۲۲ ستاره دارد، به درستی مشخص نیست که چرا دو تا از ستاره‌ها کم شده‌اند!
 


5. برادران وارنر : سپر منقش به آرم WB
شرکت برادران وارنر به وسیله ۴ برادر یهودی مهاجر از لهستان، در سال ۱۹۱۴ تأسیس شد. طراحی کلی لوگوی این شرکت از زمان تأسیس تا به حال از لحاظ کلی، تغییر نکرده است و در همه لوگوها سپری دیده می‌شود که روی آن WB یعنی حروف اول وانر برادر، حک شده است. البته تغییرات جزئی لوگوی شرکت برادران وارنرز، به کرات اتفاق افتاده است. در این صفحه می‌توانید، سیر این تغییرات را مرور کنید.
 


6. شرکت فیلمسازی کلمبیا :‌ بانوی مشعل‌دار

این شرکت در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد. زنی که در لوگوی این شرکت دیده می‌شود، تجسمی از آمریکا است. به درستی مشخص نیست که زنی که مدل طراح لوگوی اولیه بوده، چه کسی بوده است، البته ادعاهای بسیاری در مورد این مدل ناشناس وجود دارد. بت دیویس در اتوبیوگرافی خود، ادا کرده است که این زن، "
کلودیا دل" بوده است. ولی مجله پیپل در مطلبی که در یکی از شماره‌هایش به چاپ رسید نام این زن را "آملیا بچلر" دانسته است. شیکاگو سان تریبون هم او را زن گمنامی به نام "جین بارتلومیو" می‌داند.
 


خوشبختانه لوگوی اولیه تغییر کرده است و بنابراین حالا دیگر این بحث‌ها اصلا موردی ندارد. در سال ۱۹۹۳ به طراحی به نام Michael J. Deas مأموریت داده شد که لوگوی کلمبیا را به حالت کلاسیکش برگرداند.
 


با اینکه بسیاری تصور می‌کنند که "انت بنینگ" مدل این طراحی نو است و شاید هم به خاطر شباهت چهره، حق داشته باشند، اما در حقیقت یک زن خانه‌دار اهل لوئیزیانا به نام "جنی جوزف"، مدل این طراح بوده است. البته طراح ترجیح داد که به جا اینکه کاملا صورت این خانم را مدل قرار بدهد، چهره زن مشعل به دست را به صورت ترکیبی و با استفاده از کامپیوتر، ایجاد کند.

پنج شنبه 10/11/1387 - 9:21
دانستنی های علمی
40 نکته مهم : رسیدن به نهایت آرامش

 

رازهای دستیابی به آرامش
1 - شكر گذار نعمات الهی باشید .
2 - نیایش كنید .
3 - به خدا ایمان داشته باشید .
4 - باغبانی كنید .
5 - به صدای پرندگان گوش كنید .
6 - طلوع و غروب خورشید را تماشا كنید .
7 - گل ها را ببویید .
8 - به دامان طبیعت بروید .
9 - ساعت مچی را رها كنید .
10 - شقیقه هایتان را ماساژ دهید .
11 - موهای خود را شانه بزنید .
12 - موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید .
13 - لبخند بزنید .
14 - نفس عمیق بكشید .
15 - هر روز استحمام كنید .
16 - شیر بخورید .
17 - ظرفی پر از میوه را تماشا كنید .
18 - هر روز 8 لیوان آب بنوشید .
19 - تغذیه مناسب داشته باشید .
20 - به میزان كافی استراحت كنید .
21 - ورزش و بازی كنید .
22 - اشك بریزید .
23 - با دوستی راز دار ، درد دل كنید .
24 - پاكیزه باشید .
25 - نظم را رعایت كنید .
26 - صادق و راز نگه دار باشید .
27 - به كسانی كه دوستشان دارید ابراز علاقه كنید .
28 - همه كائنات را دوست داشته باشید .
29 - به خود و دیگران احترام بگذارید .
30 - مودب و مهربان باشید .
31 - به قول هایتان عمل كنید .
32 - مشكلات خود را بنویسید .
33 - لیستی از موفقیتهایی كه تا كنون كسب كرده اید فراهم كنید .
34 - مثبت اندیش باشید .
35 - خود و دیگران را ببخشید .
36 - گذشته را رها كنید و اكنون جاودانه زندگی كنید .
37 - بخشش كنید .
38 - برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی كنید .
39 - اهداف خود را تعیین كنید .
40 - سكوت كنید و با صدای ملایم صحبت كنید .

يکشنبه 6/11/1387 - 11:40
طنز و سرگرمی








 
يکشنبه 6/11/1387 - 11:22
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته