• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 25
زمان آخرین مطلب : 4657روز قبل
اخبار


محمد مهدی سه‌شنبه هفته گذشته وقتی خودش و برادر 6 ساله‌اش را در خانه تنها دید، تصمیم گرفت همانند سریال مورد علاقه‌اش تبدیل به یک روح شود و به مکان‌های مورد علاقه‌اش سر بزند، غافل از اینکه بازی او سرنوشت شومی به‌دنبال خواهد داشت.
حالا 7 روز از حادثه‌ای که برای پسربچه 12 ساله گذشته می‌گذرد. 7 روزی که حاصل آن برای پدر و مادر محمدمهدی چیزی جز گریه و اندوه نبوده است. درست زمانی که خیلی از ما مشغول مسافرت و استراحت در تعطیلات عید فطر بودیم، اعضای خانواده «کوهی» پله‌های بیمارستان سوم شعبان را دو تا یکی می‌کردند به امید اینکه شاید از زبان پزشکی بشنوند: «پسرتان به زندگی برگشته است.» اما 7روز گذشت و محمد مهدی نه تنها به هوش نیامد که بنابر نظر قطعی پزشکان، دچار مرگ مغزی شد.
تقلید مرگبار
« محمدمهدی علاقه زیادی به یکی از سریال‌های ماه رمضان داشت و جانش را هم سر تقلید از این سریال گذاشت.» این را پدر محمدمهدی می‌گوید. وی می‌افزاید: «پسرم بیش‌فعال بود و فیلم‌ها و سریال‌هایی را که می‌دید، تاثیر زیادی در او می‌گذاشت. دست آخر هم تقلید از یکی از همین سریال‌ها کار دستش داد و ما را داغدار کرد.»
ماجرا چه بود؟
بعد از ظهر سه‌شنبه گذشته، هیچگاه از یاد پدر محمدمهدی نخواهد رفت. زمانی که او سر کار بود و وقتی همسرش برای خرید خانه را ترک کرد، بچه‌ها در خانه تنها ماندند. او توضیح می‌دهد: «محمدمهدی» و برادر 6ساله‌اش مشغول بازی بودند که پسر بزرگم ناگهان تصمیم گرفت، به تقلید یکی از سریال‌های ماه رمضان تبدیل به روح شود. او به برادر کوچکش گفت که می‌خواهد وقتی روح شد، به محل کار من و نزد مادرش و همسایه‌ها برود و ببیند ما راجع به او و کارهایش چه می‌گوییم. برای همین به میله بارفیکسی که برای ورزش کردن بچه‌ها در خانه نصب کرده بودیم، یک روسری را قلاب کرد و سرش را داخل آن قرار داد و ناگهان حلق آویز شد. چند ثانیه بعد هم روی زمین افتاد و از هوش رفت.»
محمدمهدی در حالی بازی مرگبارش را شروع کرده بود که برادر کوچکش شاهد همه این ماجرا بود. پسربچه 6 ساله چند ساعت بعد وقتی محمدمهدی به بیمارستان منتقل می‌شد، درباره حادثه به پدرش می‌گوید: «من به داداش گفتم که این بازی را نکند اما خودش می‌خواست که روح شود. اولش که روسری را دور گردنش انداخت، داشت تاب می‌خورد اما یکدفعه چشم هایش را بست و روی زمین افتاد. من ترسیده بودم و گریه می‌کردم و همسایه‌ها پشت در جمع شده بودند اما مامان گفته بود که در را روی کسی باز نکنم. بعد یکی از همسایه‌ها شماره تلفن بابا را از پشت در از من گرفت و به او زنگ زد.» پدر محمد مهدی وقتی از ماجرا باخبر شد با عجله خودش را به خانه رساند. خیلی زود پسربچه 12 ساله به بیمارستان سوم شعبان انتقال یافت و گرچه با انجام عملیات احیا، قلب او شروع به کار کرد اما مغزش از کار افتاده بود.
پدر داغدار می‌گوید:« ساعت حدود 4:30 بعد‌از‌ظهر سه‌شنبه بود که پسرم را به بیمارستان رساندم و او تا یکشنبه شب هفته جاری در آنجا بستری بود. در این مدت خیلی‌ها امیدوارمان کردند که او به زندگی بر می‌گردد اما دوشنبه، دکترش گفت که داروهایی که به او تزریق کرده‌اند جواب نداده و او دچار مرگ مغزی شده است. وقتی این خبر را به ما اعلام کردند، دنیا روی سرمان خراب شد. باورم نمی‌شد پسرم را به خاطر تقلید از یک سریال از دست داده باشم. پسری که هنوز هم صدای خنده‌ها و شیطنت‌هایش در گوشم می‌پیچد.
با این حال او مرده بود و بهترین کار در آن لحظه اهدای اعضای بدنش بود. به همین دلیل با اهدای اعضای او موافقت کردیم و پسرم برای انجام آزمایش‌های نهایی درخصوص مرگ مغزی‌شدن و عمل پیوند اعضا به بیمارستان مسیح دانشوری انتقال یافت. او ادامه می‌دهد: «در همه جای دنیا وقتی سریالی تخیلی و آمیخته با خرافات از تلویزیون پخش می‌شود قبل از آن هشدار داده می‌شود که این سریال را مثلا بچه‌های 12ساله و کمتر از آن تماشا نکنند اما متأسفانه در شب‌های ماه رمضان وقتی چنین سریالی از تلویزیون پخش می‌شد، هیچ هشداری به خانواده‌ها داده نمی‌شد و به همین دلیل قصد دارم از صدا و سیما و سازندگان این سریال شکایت کنم.»

گفتنی است مدیر شبکه سوم سیما در مراسم تقدیر از دست اندرکاران سریال "پنج کیلومتر تا بهشت" با الگوسازی از شخصیتهای این سریال گفته بود: "امیدوارم پسرهای ما همانند امیرحسین" مجموعه پنج کیلومتر تا بهشت" و دختران ما حجابشان همچون آیدای این سریال باشد."

انتظار می رود پور محمدی مدیر شبکه سوم سیما عکس العمل مناسبی را به الگو شدن ارواح سرگردان این سریال از خود نشان دهد .
منبع:صراظ
چهارشنبه 16/6/1390 - 13:13
موبایل

با رشد دانش بشر و تحول به وجود آمده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شیوه دستیابی به اطلاعات شخصی و خصوصی افراد از سوی مجرمین دگرگون شده است.
به گزارش دنیای اقتصاد،عده‌ای سودجو با قصد اخاذی در مراكز شلوغ و پرتردد شهر ازجمله ایستگاه اتوبوس، پارك‌ها، سینماها و پاساژها كمین كرده و با بهره‌گیری از امكانات نرم‌افزاری به راحتی گوشی موبایلی كه بلوتوث آن روشن باشد را هك می‌كنند و علاوه بر در اختیار گرفتن كنترل صفحه كلید گوشی موبایل، اطلاعات طبقه‌بندی شده درون آن را نیز سرقت می‌نمایند.
جالب اینجا است مادامی كه بلوتوث گوشی موبایل قربانی خاموش نشده، نفوذگر می‌تواند با استفاده از موبایل هك شده برای دیگران هم مزاحمت تلفنی ایجاد نماید و با هر شماره‌ای كه تماس گرفته شود، شماره موبایل هك شده نمایش داده خواهد شد.
بر همین اساس پلیس فناوری اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای توصیه‌های پیشگیرانه‌ای منتشر كرده كه شامل موارد زیر می‌باشد:
۱- همیشه از خاموش بودن بلوتوث گوشی موبایل خود به ویژه در مراكز شلوغ و پرتردد اطمینان حاصل نمایید.
۲- اطلاعات شخصی و خصوصی خود را درون گوشی موبایل ذخیره نكنید.
۳- حتما برای گوشی موبایل خود رمز معتبر و قوی ایجاد كنید تا در صورت مفقود شدن به راحتی قابل بهره‌برداری برای افراد سودجو نباشد.

منبع:دنیای اقتصاد

چهارشنبه 16/6/1390 - 12:54
اقتصاد
مبادلات سکه در بازار آتی دیروز با رکورد بی‌سابقه‌ای به مرز 700 هزار تومان رسید.

دادوستد سکه بازار آتی همانند روز ماقبل به رشد قابل‌توجهی رسید. سکه بازار نقدی در شرایطی دیروز با افزایش بالایی در محدوده 590 تا 605 هزار تومان قرار گرفت که نرخ دلار نیز با رشد همراه بود. البته براساس گفته معامله‌گران، با وجود نوسان رو به بالای قیمت طلا در بازارهای جهانی، عامل اصلی گران شدن سکه افزایش نرخ دلار بود که هیجان بازار را به سطح بالایی رسانده است.

در بازار آتی نیز قیمت سکه با رشد 17 تا 20 هزار تومان مواجه شد. محدوده قیمت سکه شهریورماه با 17 هزار تومان رشد، 590 تا 604 هزار تومان بود. قیمت سکه تحویل آبان‌ماه با 18 هزار تومان افزایش، بین 625 تا 636 هزار تومان قرار گرفت. دادوستد سکه دی ماه نیز 19 هزار تومان بالا رفت و با 655 تا 665 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه اسفندماه با بیشترین رشد 20 هزار تومانی در محدوده 667 تا 681 هزار تومان بود. معامله‌گران معتقدند اگر نوسانات قیمت طلا در بازارهای جهانی ادامه پیدا کند و در بازار داخلی نیز روند مبادلات با افزایش نرخ دلار و سایر ارزها همراه شود، آنگاه باید منتظر رشد بی‌رویه قیمت‌ها در روزهای آینده بود.

 البته با اخبار رسیده مبنی بر عوض شدن بسته پولی و احتمال کاهش نرخ بهره بانکی، قیمت‌ها ممکن است افت کند، اما با اخبار مبنی بر یکسان‌سازی نرخ ارز، قیمت‌ها ممکن است سیر صعودی‌اش را ادامه دهد. اوضاع بازار آتی با وجود اینکه از حجم بالایی از قراردادها همراه است، اما به دلیل مشکل نرم‌افزاری سیستم معاملات، روند مبادلات هنوز تغییر زیادی نکرده است.

 این در حالی است که انتظار بر این بود با عوض شدن نرم‌افزار معاملات، دادوستدها با روند آسان‌تری همراه شود؛ اما به نظر این تغییر نیز هنوز هم نتوانسته مشکلات نرم‌افزاری سیستم معاملات را حل کند. اعتقاد سرمایه‌گذاران بر این است بازار آتی با وجود عرضه چند محصول، هنوز موفق عمل نکرده است، زیرا از بین عرضه برخی از محصولات همچون مس، شمش طلا و سکه تاکنون تنها برای سکه روند مبادلات توانسته رضایت نسبی معامله‌گران را جلب کند. در هر حال به نظر می‌رسد برای پر رونق شدن بازار، عرضه دیگر محصولات در قالب قراردادهای جداگانه لازم و ضروری باشد.


منبع:دنیای اقتصاد

چهارشنبه 16/6/1390 - 12:49
اخبار

خبرآنلاین: سربازگیری باز هم شروع شده است. مسئولان وظیفه عمومی کشور می گویند دستگیری سربازان فراری و مشمولان بار دیگر آغاز شده و مردان و پسران باید کارت پایان خدمت خود را در جیب داشته باشند، وگرنه ممکن است پلیس آنها را به عنوان سرباز فراری دستگیر کند. از گوشه و کنار کشور خبر می رسد طرحهای دستگیری سربازان فراری و مشولان غایب، در حال اجراست و پلیس اعلام کرده بخششی برای این افراد در کار نیست.

گفته می شود سالانه ۵۰ تا۶۰ هزار سرباز فراری و دارای غیبت از سوی ستادکل نیروهای مسلح دستگیر می شوند. این در حالی است که سالانه بیش از 300 هزار مشمول، خود را برای خدمت زیرپرچم معرفی می کنند.

برخی از مسئولان وظیفه عمومی می گویند در استانهایی مانند اصفهان نزدیک به 15 درصد از مشمولان، غایب محسوب می شوند که از کلیه حقوق اجتماعی محرومند.

سرهنگ محمود امینی، رئیس سازمان وظیفه عمومی این استان گفته در صورتی که پلیس، مشمولان غایب را دستگیر کند، برای آنها 6 ماه اضافه خدمت در نظر گرفته می شود و در صورتی که مشمولان غایب، خود را به صورت داوطلبانه معرفی کنند، تنها 3 ماه بیشتر در سربازی می مانند.

این در حالی است که در عید سعید فطر امسال، با دستور مقام معظم رهبری سه ماه اضافه خدمت مشمولین غایب بخشیده شده است، ولی مقامات پلیس می گویند این بخشش، به شرطی است که این افراد فراری نبوده و قبلا هم به صورت سرباز فراری دستگیر نشده باشند.

فرماندهان پلیس می گویند به همه نیروهای پلیس اعلام شده نسبت به مشمولین غایب اقدام نمایند. آنها به مردان هشدار می دهند: "به افرادی که در سنین مشمولیت هستند توصیه می شود حتما کارت پایان خدمت یا کارت دانشجویی خود را به دنبال داشته و افرادی که بدون مدرک در شهر تردد کنند به عنوان مشمول غایب احتمال دستگیری شان توسط نیروهای انتظامی خواهد بود."

افزایش حقوق سربازان، مسکوت مانده است

سربازان نظام وظیفه در کشور، ماهانه 30 تا 60 هزار تومان حقوق می گیرند. این حقوق بر اساس ماه های خدمت، تاهل، مدرک تحصیلی و نحوه کار سربازان، نوسان دارد. اکنون برای سربازان زیر دیپلم و دیپلمه، 18 ماه خدمت در نظر گرفته شده و برای سربازان لیسانس، فوق لیسانس و دکترا زمان سربازی کوتاه یک تا 3 ماه کمتر شده است.

سال گذشته قانون افزایش حقوق سربازان در مجلس تصویب شد که طی آن قرار بود حقوق سربازان، تا حد سایر نیروهای نظامی، افزایش یابد، ولی به دلیل عدم در نظر گرفتن منابع مالی، این قانون همچنان در در شورای نگهبان، مسکوت مانده است.

در این میان، عده ای از فرماندهان رده بالای نیروهای مسلح می گویند نباید با سربازان به عنوان کادر نظامی و انتظامی، برخورد شود، زیرا آنها، سرباز و مشمول به خدمت عمومی هستند.

با این حال مسئولان نظام وظیفه می گویند درباره حقوق سربازان رایزنیهایی را کرده اند و قرار است در سال جاری، حقوق سربازان، افزایش یابد.

مطابق قانون، هم اکنون، مشمولان غایب و یا سربازان فراری از همه حقوق اجتماعی خود به جز ازدواج، محرومند. به آنها گواهینامه رانندگی، مدرک تحصیلی، گذرنامه، وام بانکی و پروانه کسب داده نمی شود. آنها همچنین حق کارکردن را نیز ندارند و هیچ سندی به نام آنها منتقل نمی شود. در صورتی هم که کسی به آنها، کار بدهد، طبق قانون 6 ماه زندانی می شود.

ماده 204 قانون نظام وظیفه می گوید کارفرمایانی که مشمولین فراری و غایب را به کار بگمارند به عنوان مجرم شناسایی و دستگیر می‌شوند و شش ماه زندان برای آنها درنظر گرفته شده است.

در ماه های گذشته، اخباری از دستگیری مشمولان فراری در  مناطق دیگر کشور گزارش شده بود، ولی به جز زمان جنگ، تاکنون سابقه نداشته است پلیس، مردان را به دلیل همراه نداشتن کارت پایان خدمت، دستگیر کند.

منبع:خبرآنلاین

چهارشنبه 16/6/1390 - 12:47
اخبار

مهاجم پرحاشیه تیم ملی ایتالیا در زندان فلورانس حضور یافت.
به نقل از سوپر اسپورت، ماریو بالوتلی مهاجم بد اخلاق و پر حاشیه تیم ملی ایتالیا این بار در حركتی نمادین به همراه چزاره پرندلی و جیان‌لوئیجی بوفون، برای بازدید از زندانیان فلورانس وارد یكی از زندان‌های این شهر شد.

زمانی‌كه سرمربی و كاپیتان تیم ملی ایتالیا برای بازدید از این زندان در فلورانس برنامه‌ریزی كردند، بالوتلی نیز در اقدامی جالب توجه با آن‌ها همراه شد.

پرندلی در این خصوص گفت: در ابتدا قرار بود من و بوفون برای بازدید برویم. زمانی‌كه ماریو نیز از موضوع آگاهی پیدا كرد، خواست تا در این بازدید ما را همراهی كند. من نیز موافقت كردم تا او همراهمان بیاید.

بالوتلی كه در حال حاضر 20 ساله است، در باشگاه‌هایی مانند اینترمیلان و منچسترسیتی بازی كرده و همواره برای خود، باشگاه و مربیان مشكل‌های بسیاری را ایجاد كرده است.

منبع:شهرخبر

چهارشنبه 16/6/1390 - 12:43
اخبار

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از دستور محمود احمدی‌نژاد به وزیر کشور درباره حفظ امنیت دانشمندان خبر داد و گفت: وزارت کشور در مقام عمل نتایج خوبی داشته است اگرچه به این مقدار راضی نیستیم و بیشتر از این باید در زمینه حفاظت از نخبگان علمی کشورمان سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام محمد محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این خبر گفت: موضوع حفاظت از دانشمندان و نخبگان علمی کشور را در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حضور رئیس جمهور مطرح کردیم و رئیس جمهور نیز دستورهای خوبی خطاب به وزیر کشور صادر کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شد که کارهای امنیتی در راستای حفاظت از دانشمندان و نخبگان علمی کشور به طور نظام یافته و با توجه به همه ابعاد قضیه صورت گیرد تا علاوه بر اینکه تدابیر حفاظتی درنظر گرفته می‌شود، زندگی آنها نیز با اخلال مواجه نشود و بتوانند به کارهای علمی‌شان نیز بپردازند.

تاکید بر حفظ حالت عادی دانشگاه‌ها در عین تدابیر امنیتی برای حفاظت از دانشمندان

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید شد حفظ امنیت دانشمندان و نخبگان علمی کشورمان به نوعی صورت گیرد که در عین اینکه آرامش خاطرشان تامین می‌شود، حالت عادی در فضای دانشگاه‌ها نیز حفظ شود.

مصوبات شورای عالی امنیت ملی درباره امنیت دانشمندان

حجت‌الاسلام محمدیان به اقدامات شورای عالی امنیت ملی برای حفاظت از نخبگان علمی کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع از طریق شورای عالی امنیت ملی نیز پیگیری شده و این شورا مصوبات خوبی در این زمینه داشته است.

وی از جهاد علمی به عنوان هدف اصلی در نظام جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: دشمن متوجه شده است که امروز هدف اصلی در نظام جمهوری اسلامی موضوع جهاد علمی است لذا امروز خط مقدم مبارزه، در دانشگاه‌ها رقم خورده است و همان طور که می‌بینیم شهیدان امروز کشورمان شهیدان علمی و دانشگاهی هستند.

حجت‌الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: به طور طبیعی فضای جامعه باید فضای هوشیاری باشد و همه مردم متوجه این فضا باشند لذا مسئولیت فقط بر عهده نیروهای امنیتی نیست و آحاد مردم باید در این زمینه هوشیاری خود را داشته باشند. مسئولین نظام بخصوص نیروهای امنیتی نیز در این بخش مسئولیت خاص خود را دارند و اقدامات خوبی انجام گرفته است اما امیدواریم به کمال خودش برسد.

وزیر علوم شخصاً موضوع امنیت دانشمندان را پیگیری می‌کند

به گزارش مهر، غلامرضا خواجه سروی - معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم نیز روز گذشته در حاشیه چهلمین روز شهادت "داریوش رضایی‌نژاد" دانشجوی شهید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: "وزیر علوم شخصاً دارد مسئله امنیت دانشمندان و نخبگان علمی کشورمان را پیگیری می‌کند تا امنیت دانشمندان تا جایی که مربوط به دانشگاه‌ها می شود تحقق پیدا کند. هر چند که دستگاه‌های مختلفی که مسئول حفظ امنیت دانشمندان هستند وظایف خود را انجام می‌دهند."

منبع:شهرخبر

چهارشنبه 16/6/1390 - 12:40
اخبار

محققان انگلیسی در یک تحقیق آماری کاملاً جدی اما عجیب نشان دادند که افراد متولد هر ماه در آینده چه مشاغلی را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان علم نجوم بارها تائید کرده اند که طالع بینی از روی حرکت ستارگان و کواکب و یا کف بینی ریشه علمی ندارد.

شاید به همین منظور پژوهشگران اداره ملی آمار انگلیس در یک تحقیق کاملاً جدی و با استفاده از اطلاعات تازه ترین سرشماری ماههای تولد افرادی را که در ۱۹ شغل مختلف مشغول به کار هستند تجزیه و تحلیل کرده و نوع ارتباط میان ماه تولد و شغل آینده را تعیین کردند.

برپایه این بررسیها برای مثال بیشتر دندانپزشکان متولد ماه دسامبر هستند درحالی که ماه فوریه برای پرورش هنرمندان ماه ایده آلی است.

پیک تعداد پزشکان عمومی و ماموران مالیات در ماه ژانویه افزایش می یابد. ماه مارس برای خلبانان و موسیقیدانان ماه مناسبی است.

ماه ژوئن مهد روسای شرکتها و برندگان نوبل است. به طوریکه از ۲۲ نفر از آخرین برندگان نوبل ۵ برنده متولد این ماه هستند.

اما ماههای تابستان برای فوتبالیست شدن خوب نیست، هرچند می توانید امیدوار باشید که فرزند تابستانی شما از این شانس برخوردار باشد که روزی رئیس جمهور شود. در واقع "بیل کلینتون" و "باراک اوباما" مهر تائیدی بر این ادعا هستند.

براساس گزارش دیلی میل، تعداد بناها و آریشگرها در ماه سپتامبر افزایش می یابد. درحالی که ماه نوامبر دوره تولید بیماران اسکیزوفرنی و قاتلان سریالی است.

متولدین آوریل بهتر است کاملاً نا امید شوند. این افراد ضریب هوشی پایینی دارند و ممکن است دیکتاتور شوند. به طوریکه صدام و هیتلر متولد این ماه هستند. البته نباید چندان نا امید شد. چون نوابغی چون چارلی چاپلین هم متولد این ماه هستند. شاید هم یکروز ملکه شدید و سالیان طولانی به ملکه بودن خود ادامه دادید (ملکه الیزابت دوم متولد آوریل است).
ارتباط میان مشاغل و ماههای تولد از دیدگاه اداره آمار انگلیس:

ژانویه: درصد بالای پزشکان عمومی و ماموران مالیات

فوریه: ماه مناسب برای هنرمندان و کنترل کننده های ترافیک

مارس: خلبانان و موسیقیدانان

آوریل: ضریب هوشی پایین تر از حد متوسط و تولید دیکتاتور: صدام، هیتلر- شاید هم نابغه شدید: چارلی چاپلین

می: چند فوتبالیست از جمله دیوید بکهام و تعداد بیشتری سیاستمدار (جان اف کندی و تونی بلر)

ژوئن: ماه ایده آل برای روسای شرکتها و برندگان نوبل

جولای: ماه مناسب برای بناها، رانندگان قطار، آرایشگرها و آدمهایی که از راههای عجیبی معروف می شوند: جولین آسانژ، جی. کی رولینگ، دانیل ردکلیف (بازیگر هری پاتر)

آگوست: بازهم تعداد زیادی بنا اما رئیس جمهور هم در این ماه زیاد متولد شده است: باراک اوباما و بیل کلینتون.

سپتامبر: فوتبالیستها و افراد معروف دانشگاهی

اکتبر: ماه مناسب برای کسانی که می خواهند عمر طولانی داشته باشند. به طورمتوسط متولدین این ماه ۲۱۵ روز بیشتر از متولدین ماه مارس زندگی می کنند.

نوامبر: این احتمال وجود دارد که به یک قاتل زنجیره ای و یا بیمار اسکیزوفرنی تبدیل شوید.

دسامبر: متوسط تعداد دندانپزشکان در این ماه زیاد است.

منبع:شهر خبر

چهارشنبه 16/6/1390 - 12:37
آشپزی و شیرینی پزی

مواد لازم

پودر شکر ۱۰۰گرم
روغن جامد ۳۰۰ گرم
شربت ۶۰گرم
شیر تازه ۶۰ گرم
وانیل مقداری
تخم مرغ یک عدد
آرد قنادی ۶۰۰گرم

طرزتهیه

 

روغن و پودر شکر را در میکسر بزنید تا خوب نرم شود بعد شربت را اضافه کرده به ترتیب تخم مرغ شیر وانیل وارد را اضافه نمایید(خمیر نباید زیاد مخلوط شود)حال خمیر را در یخچال گذاشته پس از انکه خنک شدبا وردنه روی میز به ضخامت۲ سانت  پهن کرده و قالب بزنیدودر سینی بچینید.

حرارت لازم برای پخت این شیرینی ۳۳۰درجه میباشد.این شیرینی در عرض چند دقیقه پخته میشود.

بعد از اینکه شیرینی ها را از فر خارج کردید اجازه دهید خنک شوند.سپس بین دو بیسکویت را مربا بزنیدو و با هم جفت کنید.

افزودن مقداری زعفران به خمیر زنگ شیرینی را طلایی ویا مقداری پودر کاکایو رنگ شیرینی را قهوه ای میکند.

چهارشنبه 16/6/1390 - 12:29
شعر و قطعات ادبی
بی اسم حتی می شه عاشق شد
بی هیچ ردی از خدا رو خاك
من سال ها عاشق شدم بی او
یك حس بی تفسیر وحشتناك
 
من عاشق رفتار های تو
این ترس بی اندازه از دینم
تو عاشق چیزی كه پنهونه
من عاشق چیزی كه می بینم
 
بی اسم حتی می شه عاشق شد
جادوی این دلدادگی كم نیست
تا سیب های كال بی تابند
حوای من تقصیر آدم نیست
 
دور از تو افتادم ولی هر شب
حس می كنم بسیار نزدیكی
خاموش شد فانوس من ای كاش
عادت نمی كردم به تاریكی
 
بی اسم حتی می شه عاشق شد
بی هیچ نامی از تو یا از من
بیدار كن این ترس پنهونُ

این عادت هر روزه رو بشكن

شاعر:عبدالجبار کاکایی
چهارشنبه 16/6/1390 - 12:24
شعر و قطعات ادبی
مردم، خریدار خرده حرف های عتیقه اندسمسار زمزمه های قدیمیخواهان نغمه های تلنبار در گلوای کاش می شد حنجره ام رااز چهار گوشه مثل پتویی بگیرمو به رایگان_از پنجره_روی سر عابران

بتکانم!

 

شاعر:سید حسین حسینی

چهارشنبه 16/6/1390 - 12:21
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته