• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5751روز قبل
کامپیوتر و اینترنت
دوستان عزیز
ویندوز xp دارای برنامه ای به نام shutdown.exe می باشد که به شما این امکان را می دهد که با ایجاد shortcut از این برنامه بروی دسکتاپ ، آسان تر و سریع تر عمل خاموش کردن کامپیوتر را انجام دهید . در واقع با انجام این کار دیگر لازم نیست از طریق منوی استارت و با کلیک بروی دکمه turn off عمل خاموش سازی کامپیوتر را انجام دهید و به جای آن می توانید با کلیک بروی shortcut برنامه shutdown.exe که بروی دسکتاپ ایجاد کرده اید عمل خاموش سازی کامپیوتر را سریع تر و راحتر انجام دهید .
برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید :
1- بروی دسکتاپ کلیک راست بکنید و از طریق منوی new گزینه Shortcut را انتخاب کنید .
2- با باز شدن پنجره create shortcut عبارت shutdown -s -t 00 را تایپ کنید و بروی دکمه next کلیک کنید .
3- در قسمت type the name نامی برای shortcut خود مشخص و تایپ کنید و بروی دکمه Finish کلیک کنید تا مراحل به اتمام برسد .
اینک یک shortcut جدید بروی دسکتاپ شما نمایان می شود که با کلیک بروی آن کامپیوتر خاموش خواهد شد .
تقدیم به دوستانم
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
کامپیوتر و اینترنت
نسخه دوم نرم افزار پیام رسان فارسی همراه اول امروز روی پرتال شرکت ارتباطات سیار قرار می گیرد.
رکز ICT پیشرفته شریف به عنوان پیمانکار این پروژه، ویرایش دوم این نرم افزار را برای تایید نهایی به شرکت ارتباطات سیار ارائه کرده و این نسخه با 12 ویژگی جدید نسبت به نسخه اول آن ، روی سایت همراه اول به نشانی WWW.MCI.IR قرار خواهد گرفت.
نسخه دوم نرم افزار پیام رسان فارسی، همراه با برطرف شدن نقاط ضعف نسخه اول این نرم افزار و افزودن ویژگی های جدید به آن، عرضه شده است.
حدود 350 هزار نفر تاکنون موفق به دانلود این نرم افزار شده اند.
نرم افزار فوق به کاربران این امکان را می دهد که 200 کاراکتر فارسی را در یک SMS ارسال کنند و این در حالی است که بدون نصب این نرم افزار روی گوشی موبایل ،تنها امکان ارسال 70 کاراکتر فارسی در هر پیامک وجود دارد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
کامپیوتر و اینترنت
هنگامی که ویندوز XP را نصب می کنید یک آیکون هشدار دهنده امنیت در کنار ساعت ویندوز ( System Tray ) نمایان می شود . در واقع ویندوز فایروال ، آنتی ویروس و قسمت آپدیت ویندوز را چک می کند و در صورتی که شما قسمت آپدیت ویندوز و یا فایروال ویندوز را غیر فعال کرده باشید و یا حتی بروی سیستم خود آنتی ویروس نصب نکرده باشید بلافاصله یک آیکون هشدار دهنده در کنار ساعت ویندوز نمایان می شود و به شما هشدار می دهد که چنین اعمالی از لحاظ امنیت خطرناک می باشد و تا زمانی که این بخشها را دوباره فعال نکنید با هر بار راه اندازی سیستم شما این آیکون را در کنار ساعت ویندوز مشاهده میکنید و در این بخش باقی می ماند . وجود این آیکون ممکن است برای خیلی ها ( مخصوصا خودم ) آزار دهنده باشد و حتی باعث شود ویندوز کند اجرا شود ولی مشکلی که وجود دارد این است که این آیکون با هیچ روشی از بین نمی رود و تنها با یک روش می توان آن را غیر فعال کرد . برای این کار به ترتیب زیز عمل نمایید :
1- از طریق منوی start وارد Control Panel شوید .
2- در Control Panel بروی آیکون Security Center کلیک کنید تا پنجره Security Center باز شود
3- در سمت چپ این پنجره بروی عبارت Change the way security Center alerts کلیک کنید
4- اینک در پنجره Alert settings تیک کنار عبارت های Firewall ، Auto Updates و Virus Protection بردارید و بروی دکمه OK کلیک کنید .
در این لحظه مشاهده می کنید که آیکون مربوطه حذف می شود و دیگر در System Tray قرار نمی گیرد .
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
کامپیوتر و اینترنت
گوشی 6103 نوکیا یکی از تازه ترین گوشی های تاشوی این شرکت فنلاندی است که ارزان قیمت بوده واستفاده از آن هم بسیار ساده است. اما بسیاری از ویژگی های گوشی های مدرن را ندارد.
Nokia 6103
ویژگی ها
تصاویر
این گوشی در واقع مدل به روز شده گوشی 6101 محسوب می شود و دوربین آن از نوع VGA است. دسترسی به Email، WAP و رادیوی FM از جمله دیگر ویژگی های این گوشی است.
این گوشی همچنین با فن آوری بلوتوث هم سازگار است وبرای کسانی که نمی خواهند پول زیادی برای خرید گوشی صرف کنند گزینه مناسبی است.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
کامپیوتر و اینترنت
HTC STAR100 جدیدترین گوشی مجهز به سیستم عامل ویندوز موبایل 5 است که به زودی روانه بازار می شود.
به گزارش پایگاه خبری تالیانیوز به نقل از MSMobiles، گوشی یاد شده که امکان دسترسی به mail و اینترنت را هم به کاربران می دهد، مجهز به دوربین مگاپیکسلی و پردازنده های 195مگاهرتزی OMAP850 می باشد.
این گوشی تاشو به گونه ای طراحی شده که بر روی سطح خارجی آن ساعت، میزان باتری، میزان آنتن دهی و برخی اطلاعات دیگر بر روی یک نمایشگر LCD حک می شود. همچنین سه دکمه برای پخش موسیقی هم بر روی آن تعبیه شده است.
گفتنی است سنسورهای تعبیه شده بر روی گوشی به طور خودکار و در زمان کاهش نور محیط صفحه کلید را روشن می کنند. قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده است.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
کامپیوتر و اینترنت
دوستان عزیز
در Paint قابلیت مخفی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید قطعه ای از عکس را همانند مهر کردن تکرار کنید.
برای این کار در داخل نوار ابزار برنامه ، ابزار Select را انتخاب کنید (مستطیل نقطه چین).
سپس بر روی قسمتی از عکس با استفاده از موس یک مستطیل ایجاد کنید. اکنون دست خود را روی دکمه Ctrl نگه دارید و مستطیلی را که ایجاد کردید جابجا کنید و رها کنید.
همواره دستتان که روی دکمه Ctrl است این عمل را ادامه دهید تا قطعه عکس انتخاب شده همانند عمل مهر زدن تکرار گردد.
تقدیم به دوستانم
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
کامپیوتر و اینترنت
شرکت سونی اریکسون سرانجام گوشی واکمنی تازه خود موسوم به W700 را که از امکانات متنوعی برای پخش فایلهای موسیقی برخوردار است عرضه نمود.
به گزارش پایگاه خبری تالیانیوز به نقل از ameinfo گوشی W700 هشتمین گوشی واکمنی سونی اریکسون است که به یک دوربین دیجیتال دو مگاپیکسلی هم مجهز شده است. جالب آنکه حتی در صورت خاموش کردن این گوشی می توان به موسیقی های ذخیره شده بر روی آن گوش داد.
حافظه اولیه موجود در این گوشی 256مگابایت است که می توان آن را تا 2 گیگابایت هم ارتقا داد. این مقدار حافظه برای نگهداری اطلاعات 47 سی دی کافی است.
W700 همراه با گوشی های اختصاصی عرضه می شود که کیفیت شنیدن موسیقی را به نحو چشمگیری ارتقا می بخشد. البته همراه با این گوشی لوازم جانبی دیگری مانند بلندگوهای کوچک قابل حمل و سیستم های صوتی ویژه اتومبیل هم عرضه می شود.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
کامپیوتر و اینترنت
Imate K-Jam از گوشیهای شرکت HTC که در ایران و خاورمیانه كه با نام imate و در اروپا با نام Qtec عرضه می شود، است.
این گوشی كه با نام Qtec 9100 در اروپا عرضه می شود و بعد از گوشی imate jam به بازار عرضه شد توانایی های اضافه تری نسبت به محصول قبل دارد.
گوشی jam که از سری محصولات Pocket PC شرکت imate است، در ایران بین گوشیهای این سری فروش خوبی داشت. گوشی k-jam دارای سیستم عامل Windows Mobile 5 است، که به تازگی توسط مایکروسافت ارائه شده است. گوشی k-jam دارای صفحه لمسی و رزلوشن 320x240 است.
این گوشی دارای کیبورد کامل QWERTY است و از لحاظ اندازه و وزن گوشی در شرایط بسیارخوبی قرار دارد. اندازه این گوشی 109x58x38 با وزن 160 گرم در مقایسه با دیگر Pocket PC ها در وضعیت عالی ای قرار دارد.
تعداد رنگ صفحه این گوشی 56000 رنگ است.
ظاهر بسیار زیبای K-jam با امکانات فوق العاده ای نظیر Wi-Fi (اینترنت بی سیم) و بلوتوث ورژن 2، اینفرارد، مموری کارت mini-SD ، پروسسور 195 MHz محصول شرکت Texas Instrument، باتری 1250 Li-Polymer، کیبورد کامل، صفحه لمسی، دوربین 1.3 مگا پیکسل، فلاش، قابلیت فیلمبرداری،جک 3.5 میلیمتر، داشتن دو اسپیکر برای پخش استریو صدا و آهنگ، ضبط نا محدود صدا، کلید جداگانه برای گرفتن عکس و دکمه ای برای قفل کردن گوشی، توانایی پخش انواع فرمتهای آهنگ همچون mp3، wma،wav و دیگر فرمتها و داشتن Windows Media Player حرفی برای دیگر گوشی ها باقی نمی گذارد.
این گوشی توانایی پخش و ادیت برنامه های office و توانایی پخش فایلهای Pdf را دارد. رم این گوشی 64 مگابایت است و کارت حافظه تا 1 گیگ را ساپورت می کند. با داشتن این گوشی، شما احساس همراه داشتن یک کامپیوتر را با خود خواهید داشت. به علت داشتن سیستم عامل، می توانید برنامه ها و بازیهای بسیاری روی این گوشی نصب کنید.از جمله این برنامه ها می توان به انواع بازیها، دیکشنری فارسی و انگلیسی ، کنترل دستگاههای صوتی و تصویری، تقویم فارسی، انواع Player های فیلم و آهنگ، برنامه های Explorer، ماشین حسابهای مهندسی، پیغامگیر، قرآن و انواع و اقسام برنامه های مورد نیاز کاربر اشاره کرد.
قیمت این دستگاه در داخل کشور حدود 600 هزار تومان است که با توجه به امکانات فوق العاده اش، دور از ذهن نیست.
سایر مشخصات:
Microsoft Windows Mobile 5.0
- Quad-Band 850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
- GSM/GPRS/EDGE
- 128MB ROM
- 64MB RAM
- Built in QWERTY Keyboard
- Bluetooth compatible
- MiniSD Card Memory Expansion
- 64k Colour Transflective LCD
- Built in WiFi 802.11b/g
- 1.3 Megapixel Built in Camera
- Integrated Antenna
سه شنبه 1/5/1387 - 10:55
کامپیوتر و اینترنت
در مراسمی كه به همین منظور در محل موزه سینمای تهران برپا شد، این دو گوشی با حضور بیژن خیابانی، مدیر دفتر نوكیا در ایران و ادی مألوف، مدیر کل بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی نوکیا به گروهی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه های مختلفی كه در این مراسم حضور داشتند معرفی شد.
گوشی های Nokia 1110 و Nokia 1600 در گروه گوشی های مبتدی نوکیا قرار می گیرند که بر مبنای طرز کار آسان، قیمت مناسب و کیفیت مطلوب ساخته شده اند. با توجه به طراحی زیبا، ویژگی های تکنولوژیک و قیمت مقرون به صرفه انتظار می رود این دو گوشی فروش موبایل در ایران را افزایش دهند.
ادی مألوف، مدیر کل نوکیا در خاورمیانه و آفریقا گفت: "گوشی های Nokia 1110 و Nokia 1600 محبوبیت و شهرت نوکیا را به عنوان شرکتی که گوشی هایی با استفاده آسان ارائه می کند، افزایش می دهند و نوکیا را به هدف خود، که استفاده ۳ میلیارد نفراز تلفن همراه در سرتاسر جهان تا سال۲۰۱۰ است، نزدیک تر می کنند.
Nokia 1110
گالری عكس
مشخصات
استراتژی نوکیا، سرعت بخشیدن به رشد مشترکان موبایل در بازارهای بزرگی مثل ایران است، و با ارائه خدمات موبایل با قیمت مناسب به بخش وسیعی از جامعه به سمت این هدف گام بر میدارد. گوشی های Nokia 1110 و Nokia 1600 با این استراتژی سازگارند. یکی از راههایی که نوکیا را قادر می سازد تا هزینه استفاده از موبایل را کاهش دهد، همکاری تنگاتنگ و مداوم با کاربران و سازمان های دولتی مربوطه است.
گوشی های Nokia 1110 و Nokia 1600 دارای نمایشگری جالب با علائم گرافیکی واضح و حروف درشت هستند. در گوشی Nokia 1110 از صفحه نمایش سیاه-سفید معکوس (مناسب برای هوای آفتابی) و در گوشی Nokia 1600 از صفحه نمایش رنگی (۶۵۵۳۶ رنگ) استفاده شده است.
با طراحی منوی جدید، عملکردهای اولیه مانند تنظیم مکالمات و دسترسی به شماره ها و اطلاعات درون حافظه بسیار آسان تر شده است. ویژگیهای جدید دیگر عبارتند از ساعت و زنگ سخنگو که زمان را به زبان محلی اعلام می کند، و حروف بزرگتر که براحتی قابل خواندن می باشد.
هر دو گوشی Nokia 1110 و Nokia 1600 دارای حالتDemo هستند، یک راهنمای تصویری عملکردهای اولیه گوشی را برای کسانی که اولین بار از موبایل استفاده می کنند، توضیح می دهد. این راهنما به مصرف کنندگان امکان استفاده از بازی های نصب شده بر روی گوشی و یا استفاده از ساعت سخنگو را بدون نیاز به نصبSIM کارت می دهد.
Nokia 1600
گالری عكس
مشخصات
گوشی های Nokia 1110 و Nokia 1600 علاوه بر زنگهای polyphonic (چند آوایی) و اصوات با کیفیت MP3، مجموعه ای از کاربردهای مدیریت هزینه مانند شارژ مجدد SIM کارت اعتباری (Nokia Prepaid Tracker) دارند تا مصرف کنندگان بتوانند بر مقدار استفاده از موبایل خود نظارت داشته باشند.
از نظر شكل ظاهر نیز این دو گوشی دارای ظاهر مدرنی می باشند ، هر دو مدل Nokia 1110 و Nokia 1600 دارای كلید حركت چهار طرفه، كلید قطع و وصل جداگانه می باشند. از نظر گارانتی هم به احتمال قوی تمام شركت های معتبر گارانتی كننده نوكیا این مدل ها را پشتیبانی خواهند كرد.
"POP" is offline      
سه شنبه 1/5/1387 - 10:55
موبایل
در مراسم CES 2006 در لاس وگاس آمریكا، شرکت سونی اریكسون یك محصول جدید یا در واقع یك نسخه ی جدید از یك مدل نه چندان قدیمی خود را معرفی كرد.
ویژگی ها
گوشی W810 كه از سری گوشی های "W" می باشد و در واقع همان گوشی W800 با چند تغییر است. برخی از این تغییرات عبارتند از:
1- تغییر در كلیدها
2- حذف كاور لنز دوربین
3- رنگ مشكی
4-اضافه شدن باند 850 كه قابلیت استفاده در آمریكا را به این گوشی می دهد
5- باریك تر شدن گوشی ( به میزان 1 میلیمتر)
6- كم شدن مقدار حافظه ی داخلی (از 38 به 20)
7- اضافه شدن EDGE
8- كم شدن مقداری از كاركرد یاتری
9- پشتیبانی كردن كارت حافظه تا 2 گیگابایت
سه شنبه 1/5/1387 - 10:55
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته