• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 2002
تعداد نظرات : 436
زمان آخرین مطلب : 4210روز قبل
خواص خوراکی ها
   یکی از باورهای غلط در مورد عسل این است که عسل غلیظ بهتر از عسل رقیق است اما این باور غلط است.  به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، یکی از باورهای غلط در مورد عسل این است که عسل غلیظ بهتر از عسل رقیق است اما این باور غلط است. عسل طبیعی در هوای سرد غلیظ می شود و در هوای گرم رقیق می شود. به عنوان مثال عسل اگر در یخچال قرار گیرد غلیظ  می شود و زمانی که در دمای اتاق قرار گیرد رقیق می شود، ضمناً عسل جنگل های شمال و عسل مرکبات رقیق تر از عسلهای مناطق کوهستانی است، اما بدان معنی نیست که عسل مرکبات یا جنگل از کیفیت پایین تری نسبت به عسل کوهستان است، تنها رطوبت در این عسل ها به علت شرایط آب و هوایی منطقه بالا می رود که در نتیجه ممکن است این عسل ها سریع تر در معرض تخمیر قرار گیرند که با انجام مراحل صحیح بسته بندی و انبار داری و مصرف سریع این عسل ها می توان این مسئله را حل نمود.  از نظر خواص نیز همه عسل ها دارای مواد قندی هستند که به سرعت جذب بدن می شوند و از نظر طعم، بو، مزه نیز گل هر گیاهی خواص منحصر به فرد خود را دارد و طبیعتاً برتری خاصی بین آن ها وجود ندارد  

 

يکشنبه 22/8/1390 - 0:51
قرآن
با سلام و ادب

اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی: عمرمان تمام شد اما قرآن را نشناخته‌ایم.


حضرت آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی با بیان اینکه قرآن کریم تجلی رب برای خلق است گفت: ما عمرمان را تمام کرده ایم ولی قرآن را نشناخته ایم و آنچه برای ما قابل دستیابی است تنها رسیدن به شعاعی از این کتاب آسمانی است.

حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید در درس تفسیر خود که روزهای چهارشنبه با حضور گسترده طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار می شود با بیان اینکه قرآن ناشناخته است و ما آن را نشناخته ایم ابراز داشت: درک عمیق مطالب قرآن کریم برای ما میسر نیست، آن چه برای ما قابل دستیابی است تنها شعاعی از قرآن است نه همه آن.

وی تصریح کرد: ما عمرمان را تمام کرده ایم ولی قرآن را نشناخته ایم، این چنین مخلوقی تحمل این را داشت که بار این وحی را به دوش بکشد، اهل دقت و نظر باید روی این مطالب دقیق و لطائف و ظرائف قرآن دقت کرده و روی آن کار کنند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی تصریح کرد: این مطالب عقل انسان را مبهوت می کند، تمام ملائک و فرشتگان آسمان ها مطیع امین هستند، مطاع تنها یک نفر است و آن حضرتِ جبرئیل (ع) است.

وی بیان داشت: نفوس ۱۲۴ هزار پیغمبر از حضرت آدم گرفته تا عیسی همه به دست او بود جز فقط یک نفر که او فوق تصور و ادراک است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: جبرئیل در بین ۱۲۴ هزار پیغمبر ۵۰ مرتبه بر حضرت ابراهیم خلیل الله نازل شد اما بر کسی که قرآن را بر او نازل کرد ۶۰ هزار مرتبه نازل شد، این تفاوت و اختلاف محیر العقول است.

وی اضافه کرد: جبرئیل در این ۶۰ هزار مرتبه صورت حقیقی خود را به حضرت پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نشان نداد و تنها دو مرتبه در صورت حقیقی ظهور کرد که یک مرتبه آن در زمین و مرتبه دیگر نیز در معراج بود که صورت حقیقی خود را به حضرت خاتم نشان داد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی ابراز داشت: اما آنچه در زمین اتفاق افتاد در کوه حرا بود که جبرئیل خودش را به پیامبر نشان داد و از مشرق تا مغرب تمام آفاق را گرفت تا معلوم شود چه قدرتی لازم است که بار سنگین این موضوع را تحمل کند. وی با بیان این که قرآن کریم تجلی رب برای خلق است اظهار داشت: مرتبه دوم ظهور جبرئیل به صورت حقیقی در شب معراج بود که خود را با ۶۰۰ بال که هر بالی از زمین تا آسمان بود به پیامبر نشان داد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در غیر این دو مورد جبرئیل به صورت عادی نازل می شد. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روند و نحوه نزول آیات قرآن بر حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: در نزول آیات بر حضرت پیامبر نیز بحث جداگانه ای است چون خود آیات مختلف است به طور مثال نزول آیت الکرسی، سوره حمد و آیات ابتدایی سوره حدید و همچنین آیات آخر سوره حشر که نزول آنها محیرالعقول است، منتهی کجاست کسی که این مطالب و دقایق را بفهمد.

منبع : رسا

اللهم عجل لولیك الفرج
یا علی (ع)
يکشنبه 22/8/1390 - 0:44
خواص خوراکی ها
پنیر خود به تنهایی دارای ارزش غذایی بالایی است اما بهتر است در حد اعتدال مصرف شود.
 تعامل: در مواقعی که شیر و ماست در دسترس نیست، بهتر است تامین کلسیم توسط پنیر انجام شود.

به طور کلی مصرف لبنیات برای همه سنین مخصوصا کودکان و نوجوانان که در حال رشد هستند و برای استخوان‌ سازی و داشتن استخوان ‌هایی محکم نیاز به کلسیم دارند، مفید است اما آنچه بیشتر باید مدنظر قرار بگیرد مصرف به اندازهٔ آن است.

در مورد اینکه آیا خوردن گردو با پنیر لازم است یا خیر، تاکنون تحقیقات کاملی انجام نشده و هنوز موضوع مشخص نیست اما به نظر می‌ رسد خوردن گردو با پنیر نسبت کلسیم به فسفر را در بدن اصلاح می‌ کند. مخصوصا در بچه ‌ها که نسبت کلسیم به فسفر ۲ به ۱ نیست، اگر به همراه پنیر هنگام صبحانه یا ناهار و یا شام گردو خورده شود این نسبت بهتر برقرار می‌ شود.

پنیر و گردو
اما اگر بتوانیم طوری برنامه ‌ریزی کنیم و مواد غذایی متنوعی را داشته باشیم که از آن طریق فسفر کافی به بدن برسد، نیازی نیست که حتما در کنار آن گردو بخوریم.

از آنجایی که گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، نه تنها هنگام صبحانه بلکه به شرط کاهش چربی ‌های دیگر می‌‌توان از آن در انواع غذا‌ها، کیک‌ها و دسر‌ها استفاده کرد.

نکته دیگر اینکه اگرچه مصرف بسیاری از غذاهای آماده یعنی‌‌ همان فست‌ فود‌ها را زیاد توصیه نمی‌‌کنیم اما برخی از این غذا‌ها به دلیل داشتن پنیر در انواع مختلف از جمله پنیر پیتزا می‌ تواند کمی از نیازهای بدن به کلسیم را جبران کند و از این لحاظ خوردن فست ‌فودهای کم‌ چربی که در آن مواد سرخ شده و سس کمترند اما پنیر دارند، توصیه می‌‌شود.

در گذشته به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، برخی پنیر‌ها سبب بروز بیماری ‌هایی در افراد می‌‌شد. عده ‌ای تصور می‌‌کردند خوردن پنیر سبب کاهش هوش و به قولی خنگ شدن می‌‌شود، در حالی که این‌ طور نیست. اگر این تعبیر درست بود، فرانسوی ‌ها و ایتالیایی ‌ها که بیش از صد نوع پنیر دارند، باید دارای ضریب هوشی پایینی می‌‌بودند. واقعیت این است که خوردن پنیر در حد اعتدال مشکلی را برای افراد ایجاد نمی‌‌کند.
يکشنبه 22/8/1390 - 0:43
اخبار
آفتاب: این تصویر را خبرنگار اسوشیتدپرس از انفجار مهیبی که در غرب تهران روی داد گرفته است.تصویری از انفجار مهیب امروز
يکشنبه 22/8/1390 - 0:28
ریزه کاری های خانه داری
اگر كفش یا لباس جیر شما با چربی لك شده، برای پاك كردن لكه چربی می‌توانید از سركه بی‌رنگ یا نوشابه گازدار بی‌رنگ استفاده كنید. به این ترتیب كه محل لكه را با برسی نرم یا یك مسواك به نوشابه یا سركه آغشته كرده و به آرامی لكه چربی را پاك كنید. برای آن كه حالت جیر كفش یا لباس شما به حالت اولیه برگردد، با برس مخصوص جیر محل لكه را كمی برس بزنید.

برای تازه ماندن كیك و شیرینی می‌توانید آنها را در ظرفی پلاستیكی گذاشته كه یك تكه نان تازه یا نصف سیب درختی در آن قرار دارد. رطوبت موجود در نان و سیب باعث تازه ماندن شیرینی و كیك می‌شود.

برای این‌كه موقع پاك كردن ماهی، لیزی آن از بین برود به دستانتان كمی نمك بزنید. همچنین برای این‌كه بعد از سرخ كردن ماهی بوی آن در تابه نماند مقداری سركه و آب در ظرف بریزید و آن‌ را به مدت چند دقیقه بجوشانید. با این كار بوی ماهی از بین می‌رود.

اگر روی فرشتان چای ریخت، بلافاصله روی لكه چای ماست بریزید و بگذارید بماند تا رنگ چای را از بین ببرد.

اگر هنگام آشپزی، خورش شما قدری شور شد نگران نشوید. كافی است یك سیب‌زمینی را پوست‌كنده و داخل خورش بیندازید. سیب‌زمینی نمك غذا را به خود گرفته و طعم غذا بهتر می‌شود. البته دقت كنید بعد از طبخ غذا آن سیب‌زمینی را دور بیندازید.

بعضی وقت‌ها هر چقدر كاهو و كلم را بشوییم باز هم حشراتی در آن باقی می‌ماند؛ حشراتی سمج كه حتی بعد از این همه شستن باز هم زنده هستند. در این مواقع می‌توانید ظرفی را پر از آب كنید و چند قاشق چایخوری نمك یا سركه در آن بریزید و بگذارید كاهو یا كلم 15 دقیقه در آن بماند. سپس آنها را بیرون آورده و آبكشی كنید.

لباس‌های تیره بعد از هر بار شستشو معمولا بور می‌شوند و شفافیت روز اول را نخواهند داشت. برای این‌كه لباس‌های تیره شما كدر و بور نشود، می‌توانید یك فنجان سركه سفید را در ظرفی كه آب سرد و مایع شوینده در آن است مخلوط كرده و لباستان را در آن خیس كنید. بعد از گذشت 30 دقیقه آن را بشویید. سركه سفید مانع بور و كدر شدن لباس‌های شما می‌شود.

اگر یادتان رفت و فلفل غذای شما زیاد شد، با این غذای تند چه كار می‌كنید؟ برای از بین بردن تندی غذا، آب یك عدد لیمو ترش تازه را گرفته و داخل غذا بریزید. با این كار طعم تند غذا كاهش می‌یابد.

تا به حال دقت كرده‌اید وقتی نمك رطوبت می‌گیرد به راحتی از نمكدان بیرون نمی‌آید؟ بنابراین برای این‌كه نمك در نمكدان مرطوب نشود و راحت‌تر خارج شود چند دانه برنج خشك داخل نمكدان بگذارید.

برای از بین بردن لكه چسب، می‌توانید از سركه استفاده كنید. پارچه‌ای را آغشته به سركه كرده و روی محل لكه بگذارید تا تمام آن را بگیرد. بعد از مدتی می‌توانید به راحتی چسب را از بین ببرید.

گرد آوری : فارس تك
منبع : سیمرغ
شنبه 21/8/1390 - 21:49
اخبار
نقص ترمز تریلر هوو در تبریز 13 خودرو را در هم کوبید

سرویس خبر: نقص در سیستم ترمز تریلر هوو موجب برخورد این خودرو با 13 خودرو دیگر در بزرگراه پاسداران تبریز شد.‏

سیدمهدی پورپیغمبر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی با بیان این مطلب افزود: ساعت 17 و 15 دقیقه پنجشنبه قبل یک دستگاه تریلر هوو با محموله شیر در حال تردد در مسیر شمال به جنوب بزرگراه پاسداران تبریز بود که به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه به دلیل سرپیچی از سرعت مطمئنه از سمت عقب با یک دستگاه خودرو سواری برخورد کرد و پس از این برخورد، هوو به دلیل نقص در سیستم ترمز خود و ناتوانی راننده در كنترل آن با 12دستگاه خودرو سواری دیگر برخورد کرد که منجر به خساراتی شد. ‏

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: این حادثه همچنین منجر به مصدوم شدن پنج نفر شد که چهار مجروح حادثه به صورت سرپایی و در محل معالجه شدند و فقط یک مصدوم برای ادامه درمان به بیمارستانی در تبریز منتقل شد. ‏

پورپیغمبر گفت: کارشناسان در بررسی‌ها اعلام كردند علت تصادف، نقص سیستم ترمز خودرو هوو بوده است و راننده تریلر هنگام برخورد با سواری اول ترمز کرده اما نقص فنی اجازه مانور بیشتر نداده است که در نهایت راننده با تعویض دنده و گرفتن ترمز‌های متعدد توانست تریلر را متوقف کند. ‏

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌شرقی به اظهارات راننده هوو نیز اشاره کرد و گفت: راننده تریلر اعلام کرده است که پس از فراخوان شرکت‌ سازنده، به شرکت مراجعه می‌کند اما چون مخزن و باک لازم برای رفع نقص سیستم ترمز وجود نداشته، کارخانه تریلر را پذیرش نکرده که به این ترتیب کارخانه هم در این امر مقصر است. ‏

وی همچنین به بیان بررسی انجام شده در خصوص این حادثه پرداخت و اعلام کرد که شرکت واردکننده نیز در این تصادف مقصر است. ‏

پورپیغمبر، میزان خسارت وارده در این حادثه را بیش از 30 میلیون تومان ارزیابی کرد.



گراز وحشی جان یك نفر را در روانسر گرفت

سرویس حوادث: مرد پنجاه و دو ساله كرمانشاهی هنگام شكار در ارتفاعات روانسر به علت جراحات ناشی از حمله گراز وحشی و خونریزی شدید جان سپرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، در پی مراجعه فردی به پاسگاه قشلاق روانسر و ا علام خبر فوت یكی از بستگانش در كوهستان‌های منطقه، پیگیری موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

در تحقیقات به عمل آمده از فرد مراجعه كننده، مشخص شد، عده‌ای از بستگان وی از ساعات اولیه صبح برای شكار به كوهستان‌های منطقه رفته بودند، اما پس از گذشت ساعاتی، وی از طریق تماس تلفنی از مرگ یكی از آنان بر اثر حمله حیوانات وحشی خبردار شده است. با حضور ماموران در ارتفاعات آبته، جسد متوفی به بهداری و سپس پزشكی قانونی منتقل و علت مرگ او خونریزی شدید ناشی از پارگی ران راست اعلام شد.



هلاكت شرور سابقه‌دار استان سیستان و بلوچستان

جاسك ـ فرمانده انتظامی جاسك از به هلاكت رسیدن شرور با سابقه استان سیستان و بلوچستان در درگیری با ماموران انتظامی خبر داد.

سرهنگ جهانشیر جوادی‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا گفت: «چراغ ـ ر» از افراد با سابقه در امر شرارت، 20 روز پیش در نیك‌شهر دو نفر را به قتل رسانده بود.

وی افزود: این شرور با سابقه در كوه‌های محمدان از بخش لیردف هرمزگان در یك عملیات اطلاعاتی و تعامل با نیروهای امنیتی نیك‌شهر سیستان و بلوچستان به هلاكت رسید و دیگر افراد شرور از محل متواری شدند.

سرهنگ جوادی‌زاده یادآور شد: این شرور با سابقه به اتهام‌های حمل و نگهداری و فروش مواد مخدر و سلاح، قتل و تجاوز و شرارت تحت تعقیب مراجع قضایی نیك‌شهر از توابع استان سیستان و بلوچستان بود.



كشف 600 قبضه انواع سلاح سرد در یك خانه

اصفهان ـ خبرنگار اطلاعات: مأموران فرماندهی انتظامی اصفهان در بازرسی از خانه‌ای در یكی از مناطق این شهر، بیش از 600 قبضه انواع سلاح سرد كشف كردند.

سرهنگ محمدعلی بختیاری فرمانده انتظامی اصفهان با اعلام این خبر، گفت: این كشف در پی كسب خبری مبنی بر فعالیت گسترده فردی در زمینه تهیه و توزیع انواع سلاح سرد توسط ماموران كلانتری 21 صورت گرفت.

به گفته وی، در بازرسی از این خانه، 210 تیغه قمه، 64 تیغه نیمچه قمه، 42 تیغه شمشیر سامورایی، 99 عدد پنجه‌بكس چاقودار و ساده، 108 تیغه چاقو شكاری، 56 تیغه چاقو كپوری، 50 تیغه چاقو تاشو، 27 تیغه چاقوی جیبی، هفت تیغه چاقو چندكاره، سه تیغه قداره، پنج شوكر برقی و یك اسپری فلفلی كشف و ضبط شد.

سرهنگ بختیاری تاكید كرد: پرونده این مجرم كه فیروز نام دارد برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.



كشف 3 كیلوگرم شیشه از لپ‌تاپ یك مسافر در همدان

همدان ـ ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید زارعی همدان موفق شدند سه كیلوگرم ماده مخدر شیشه از داخل لپ‌تاپ یك مسافر اتوبوس كشف كنند.

به گزارش ایرنا سرهنگ فرامرز رئیس پلیس آگاهی همدان با اعلام این خبر، گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید زارعی همدان با همكاری ماموران اعزامی از حفاظت اطلاعات انتظامی هنگام كنترل خودروهای عبوری پس از متوقف كردن یك دستگاه اتوبوس كه از بانه به سمت اصفهان در تردد بود، به بازرسی آن پرداختند.

وی تصریح كرد: ماموران هنگام بازرسی این اتوبوس از داخل كیف لپ‌‌تاپ یكی از مسافران، سه كیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه را كشف و ضبط كردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان یادآور شد: متهم كه اهل و ساكن سردشت است، پس از دستگیری به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه مراجع قضایی شد.



مرگ 68 نفر در تصادفات رانندگی تعطیلات عید قربان در تركیه

آنكارا ـ تصادفات رانندگی تعطیلات چهار روزه عید قربان در تركیه، جان 68 تن را گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره راهنمایی و رانندگی تركیه، در تعطیلات چهار روزه عید قربانی در تركیه كه چهار شنبه شب گذشته پایان یافت، 389 تن در صدها تصادف رانندگی در سراسر این كشور كشته یا زخمی شدند.

تعطیلات چهار روزه عید قربان در تركیه از روز یكشنبه گذشته آغاز شده بود. براساس آمار منتشره در رسانه‌های خبری تركیه در 29 سال گذشته در سوانح رانندگی در تعطیلات اعیاد فطر و قربان در تركیه 5320 نفر كشته و 13 هزار تن زخمی شده‌اند.



43 معدنچی در چین زیر زمین گرفتار شدند

پكن ـ بروز حادثه در یك معدن زغال سنگ در جنوب غرب چین 43 معدنچی را در زیر زمین محبوس كرد.

خبرگزاری شین‌هوا گزارش داد، این حادثه اوایل وقت دیروز در معدن زغال سنگ سی‌جوانگ در استان یون نن رخ داد.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره شمار معدنچیان به هنگام وقوع حادثه در دست نیست. اما در آمارهای اولیه شمار آنان 43 نفر ذكر شده است.

مقام‌های محلی با انتشار بیانیه‌ای تاكید كردند تلاش‌ها برای نجات معدنچیان ادامه دارد.

هفته گذشته بر اثر انفجار در یك معدن در مركز چین 57 معدنچی در زیر زمین گرفتار شدند كه عملیات نجات امداد‌گران بیش از 40 ساعت طول كشید و هشت تن از آنان قبل از نجات جان باختند.

آمار نشان می‌دهد كه در دو ماه گذشته در معادن زغال سنگ چین بیش از 100 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین از ابتدای امسال تاكنون بیش از 270 نفر در معادن چین بر اثر حوادث مختلف جان خود را از دست داده‌اند.



توفان غرب آلاسكا را در نوردید

نیویورك ـ توفان شدید با سرعت 70 كیلومتر در ساعت غرب آلاسكا را درنوردید و موجب قطع برق 900 خانوار روستایی شد.

براساس گزارش‌های رسیده پس از وقوع این توفان، مسئولان محلی به انتقال مردم روستاهای غرب آلاسكا به نقاط امن پرداختند.

اومیتیك، شهردار «پوینت هوپ»، از وضع مردم این شهر ابراز نگرانی كرد. مسئولان این منطقه از طریق چرخ بال مواد غذایی مورد نیاز را به روستاهای توفان زده ارسال كردند.



تشكیل جوخه‌های شكار تمساح در بانكوك

كوالالامپور ـ سازمان فاضلاب كشوری تایلند دیروز اعلام كرد ‌آب‌های ناشی از سیل و طغیان رودخانه‌ها ظرف 10 روز آینده از سطح شهر بانكوك تخلیه و جوخه‌های شكار تمساح در این شهر تشكیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه‌خبر آسیا، جوخه‌های شكار تمساح در شهر بانكوك تشكیل می‌شود تا تمساح‌هایی را كه پس از سیل، از اماكن پرورش به داخل شهر رفته‌اند، جمع‌آوری كنند.

با افزایش وحشت و نگرانی اهالی بانكوك ناشی از گزارش‌های

موجود در خصوص وجود تمساح‌های رها شده از مزارع پرورش این حیوانات خطرناك، مسئولان این شهر تصمیم‌ گرفتند كه جوخه‌های شكار تمساح

تشكیل دهند.

خبر خوش تخلیه آب‌های ناشی از سیل برای بانكوكی‌های وحشت‌زده در حالی اعلام می‌شود كه بسیاری از مناطق شهر بانكوك به دلیل تداوم بارندگی‌های سه ماهه به زیر آب رفته است.

حجم آب‌های ناشی از سیل امسال در مناطق شمالی كشور تایلند كه با كشته شدن بیش از 500 تن همراه شد، بیش از 14 میلیارد متر مكعب تخمین زده شده است.

سازمان فاضلاب كشوری تایلند همچنین اعلام كرد كه تاكنون حدود نیمی از این میزان آب به دریا تخلیه شده در حالی كه حدود 5/8 میلیارد متر مكعب دیگر هنوز در مناطق پست مركزی این كشور باقی است.



دستگیری سردسته شبكه قاچاق مواد مخدر در مكزیك

مكزیك ـ سربازان ارتش مكزیك سردسته قدرتمندترین شبكه قاچاق مواد مخدر در ایالت سینالوا را بازداشت كردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از مكزیكو سیتی، آمریكا برای بازداشت این فرد كه اویدیو لیمون سانچز نام دارد50 میلیون دلار جایزه تعیین كرده بود.

ریكاردو ترویلا سخنگوی ارتش مكزیك در این باره گفت: سانچز در كولیكان مركز ایالت سینالوا واقع در شمال غربی مكزیك از مهمترین مراكز فعال در قاچاق مواد مخدر مكزیك، بازداشت شد.

به گفته ترویلا، لیمون سانچز در یك عملیات غافلگیرانه و بدون شلیك حتی یك گلوله بازداشت شد.

وی افزود: بازداشت سردسته شبكه قاچاقچیان، ضربه‌ای مهم بر پیكر شبكه گسترده قاچاق مواد مخدر در ایالت سینالوا وارد كرد.

به گفته سخنگوی ارتش مكزیك، سانچز كه بزرگترین محموله‌های كوكایین را از مكزیك به كالیفرنیا منتقل می‌كرد، قرار است به درخواست آمریكا به این كشور تحویل داده شود.
شنبه 21/8/1390 - 21:40
اخبار
خلخال- خبرنگار اطلاعات: جشن ازدواج 100 زوج جوان با حمایت كمیته امداد امام(ره) خلخال در سالن فرهنگ و ارشاد این شهر برگزار شد.در این مراسم حجت‌الاسلام رشتبری امام جمعه خلخال ضمن اشاره به اهمیت ازدواج و پیوند خانواده در اسلام آن را از سنگین‌ترین پیوندها و بنیان‌ها در ادامه زندگی دانست و به الگوگیری همگانی از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) تأكید كرد.

در این مراسم كه با حضور جمعی از خیران و مدیران اداره‌های شهرستان خلخال و خانواده نوعروسان تشكیل شده بود، به 50 نوعروس مبلغ 500 میلیون ریال كمك نقدی شد.پنج نفر از نوعروسان نیز جهیزیه نقدی را از دست مسئولان دریافت و آغاز زندگی خود را جشن گرفتند.
شنبه 21/8/1390 - 21:37
اخبار
شماره تلفن اطلاعات پرواز حجاج

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از روز جمعه 20آبان با شماره تلفن 46625151 شبانه روز آماده پاسخگویی به سئوالات هموطنان در زمینه شماره کاروان، روز و ساعت پروازهای بازگشت حجاج است.‏ به گزارش مهر، عملیات انتقال حجاج ایرانی به مدت 23 روز ادامه خواهد داشت و دو شرکت‎ ‎هواپیمایی ایرانی هما و ماهان حجاج را به کشور باز خواهند گرداند‎.

اولین گروه از حاجیان پنج‌شنبه شب با یك پرواز از جده به تهران منتقل شدند.

از سوی دیگر، مدیركل روابط عمومی هما گفت: بار و وسایل حجاج ایرانی كه با اولین پرواز وارد فرودگاه مهرآباد شدند، به دلیل بازرسی مجدد در فرودگاه جده با تأخیر به دستشان می‌رسد.



آغاز واگذاری شماره پیامكی در مراكز مخابراتی، بزودی ‏

شركت مخابرات ایران اعلام كرد كه در آینده نزدیك شماره‌های پیامكی در مراكز مخابراتی (تلفن ثابت) واگذار خواهد شد و علاقه مندان در زمان خرید این سرویس می‌توانند رمز عبور خود را از این مراكز دریافت كنند.‏ به گزارش شركت مخابرات ایران، معاون شركت مخابرات استان تهران گفت: ارسال پیامك از طریق وب سایت مخابرات استان تهران روش جدیدی است كه مشتركان می‌توانند پیام‌های حجمی(صد پیام در روز) را ارسال كنند.‏

‏سمیع الله صادقی ادامه داد: در نمایشگاه تلكام كه 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، ‌این خدمت به صورت عملیاتی نمایش داده می‌شود.‏



اختصاص 8/12 میلیارد ریال اعتبار برای خشكسالی

خبرگزاری فارس: دولت با توسعه زیر ساخت‌های آب و خاك 12 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار برای خشكسالی در بخش كشاورزی در نظر گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، صادق خلیلیان افزود: سهم استان چهارمحال و بختیاری در بخش خشكسالی 5/3 برابر در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

وزیر جهاد كشاورزی با بیان این كه یكی از نیازهای بخش كشاورزی توسعه صنایع تبدیلی و تكمیلی است، افزود: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی كه در قطب تولید محصولات كشاورزی فعالیت می‌كنند با دریافت اعتبار یارانه‌ای می‌توانند كارخانه‌های صنایع تبدیلی بسازند.

خلیلیان با اشاره به تسهیل دریافت وام بانكی برای تامین وثیقه گفت: مقرر شده است تا بانك‌های عامل نسق‌های زراعی (مدارك قانونی مالكیت زمین) را به عنوان وثیقه بانكی تلقی كنند.

وزیر جهاد كشاورزی همچنین با اشاره به توزیع 12 میلیون لیتر سوخت در بخش‌های كشاورزی، افزود: توزیع سوخت بخش كشاورزی در كشور را وزارت كشور و توزیع سوخت استانی را استانداری‌ها بر عهده دارد.



تولید بنزین و گازوئیل یورو 5 تا پایان سال

مدیرعامل پالایشگاه شهید تندگویان از تولید روزانه یک میلیون و 800 هزار لیتر بنزین با کیفیت یورو 5 بعد از اتمام طرح‌های جدید تا پایان سال خبر داد و گفت: هزینه احداث واحدهای جدید 600 میلیارد تومان است.‏

محسن قدیری در گفتگو با فارس با اشاره به طرح بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت تولید پالایشگاه شهید تندگویان گفت: خوشبختانه واحد هیدروژن که اولین طرحی است که باید در طرح بهینه‌سازی راه‌اندازی شود، خشک‌سازی آن انجام شده است و حدود 6 روز دیگر خوراک به آن تزریق می‌شود.‏ واحد تصفیه نفت سفید هم در حال راه‌اندازی است و امیدواریم تا پایان ماه آینده راه‌اندازی شود.‏

وی با اشاره به واحد تصفیه نفتا گفت: این واحد در حال راه‌اندازی است و امیدواریم تا پایان ماه آینده در مدار قرار گیرد.‏ همچنین واحد بنزین‌سازی و تصفیه گازوئیل تا قبل از اتمام سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: بعد از اتمام طرح بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت تولید، مجموع تولیدات بنزین در این پالایشگاه حدود یک میلیون و 800 هزار لیتر از نوع یورو 5 خواهد بود و در خصوص گازوئیل هم افزایش تولید نخواهیم داشت اما درجه کیفیت آن به یورو 5 تغییر پیدا می‌کند.‏



مجوزی برای ادامه تولید وانت پیکان صادر نشده است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: ما مجوزی برای ادامه تولید و شماره‌گذاری وانت پیکان صادر نکرده‌ایم.‏

نظام‌الدین برزگری در گفتگو با فارس در پاسخ به این سؤال که ظاهراً مجوز شماره‌گذاری برای وانت پیکان صادر شده، آیا سازمان ملی استاندارد با این مسئله موافق است، اظهار داشت: ما روی حرف خود هستیم ولی اگر دولت تصمیم دیگری بگیرد، ما در جریان این مسئله نیستیم.‏وی تصریح کرد: ما مجوزی برای ادامه تولید و شماره‌گذاری وانت پیکان صادر نکرده‌ایم.‏



وزارت اقتصاد موظف به آموزش قانون مالیات بر ارزش افزوده شد ‏

رئیس شورای اصناف گفت: براساس تفاهم نامه منعقده میان وزارت امور اقتصادی و دارایی، شورای اصناف و دانشكده این وزارتخانه موظف به ارائه آموزش‌های لازم در مورد قانون مالیات بر ارزش افزوده شد.‏ قاسم نوده فراهانی در گفتگو با ایرنا، افزود: بر اساس این تفاهم نامه، دانشكده اقتصاد موظف شد كه آموزش‌های لازم را به اصناف و همه اقشار مشمول مالیات بر ارزش افزوده ارائه دهد.‏رئیس شورای اصناف بابیان اینكه گستره این تفاهم نامه برای كل كشور است، افزود: بزرگترین مشكل اصناف برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، اطلاع رسانی نكردن كافی و آموزش اندك است.‏

نوده فراهانی اضافه كرد: قانونگذار برای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده پنج سال زمان در نظر گرفته است كه با توجه به این امر باید اطلاع رسانی كافی و آموزش‌های لازم ارائه شود.‏



آمادگی برای دریافت درخواست بیمه پوشش نوسانات نرخ ارز ‏

رئیس كل بیمه مركزی از آمادگی شركت‌های بیمه برای دریافت درخواست بیمه پوشش نوسانات نرخ ارز خبر داد.‏ محمد كریمی در گفتگو با ایرنا در پاسخ به پرسشی در خصوص بیمه نوسانات ارز، گفت: صنعت بیمه، صنعتی پویا و انعطاف پذیر است و به همین دلیل بیمه گر در هر زمینه‌ای كه خواستار ارائه پوشش بیمه‌ای باشد و بیمه گذاران هم خواستار آن باشند، بیمه مركزی سازوكار نظارتی آن را فراهم می‌كند.‏

وی ادامه داد: بیمه مركزی آماده است ساز و كار هر موضوعی كه در كشور نیاز به آرامش دارد را فراهم كند.‏



ایران قیمت نفت خود در بازار اروپا را افزایش داد

رویترز اعلام کرد، ایران قیمت رسمی نفت صادراتی خود در بازار اروپا را 15 سنت افزایش و در بازار آسیا 20 سنت کاهش داده است.‏

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از فعالان بازار نفت اعلام کرد ایران قیمت رسمی نفت صادراتی خود را در بازار اروپا افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، ایران قیمت نفت سبک خود برای تحویل در ماه دسامبر در بازار اروپای شمالی را 15 سنت افزایش داده است.بدین ترتیب اختلاف قیمت نفت ایران با نفت پایه عمان به 55/1 دلار در هر بشکه کاهش یافته است. قیمت نفت سنگین ایران در این بازار هم به همین میزان افزایش یافته است.در عین حال ایران قیمت نفت صادراتی خود در بازار آسیا برای تحویل در ماه دسامبر را کاهش داده است.

ایران قیمت نفت سبک خود در بازار آسیا را 20 سنت و قیمت نفت سنگین خود برای این بازار را 5 سنت کاهش داده است.بدین ترتیب اختلاف قیمت نفت سبک و سنگین ایران در بازار آسیا در این ماه نسبت به نفت پایه عمان به ترتیب به 74/2 و 09/1 دلار در هر بشکه رسیده است.‏



افزایش سهم ایران از تولید ناخالص داخلی جهان

تازه‌ترین گزارش واحد اطلاعات اكونومیست‎ ‎از افزایش سهم ایران از تولید ناخالص داخلی جهان در سال‌های آینده خبر داد‎.‎

به گزارش ایسنا،‎ ‎اكونومیست در گزارش ماه اکتبر 2011 خود پیش‌بینی كرد كه سهم ایران از تولید ناخالص‏‎ ‎داخلی جهان تا سال 1395 روند صعودی را در پیش بگیرد، به طوری كه انتظار می‌رود این‏‎ ‎شاخص كه در سال گذشته 68/0 درصد بود، در سال جاری و آینده به ترتیب به 69/0 درصد و 75/0 ‎درصد افزایش یابد‎
شنبه 21/8/1390 - 21:33
کامپیوتر و اینترنت
هفته ای که گذشت: شرولت 100 ساله شد، فایرفاکس 8 منتشر شد، اسوس اولین تبلت 4 هسته ای دنیا با نام Transformer Prime  را معرفی کرد و اطلاعات اولین تلفن چهار هسته ای دنیا، HTC Edge به بیرون درز کرد. ARM  نیز اولین GPU هشت هسته ای را برای تلفن و تلویزیون های هوشمند و تبلت ها معرفی کرد. دوبی نیز بالاخره شکست را قبول کرد و توسعه فلش برای ابزارهای موبایل را متوقف نمود. مدیرعامل سونی نیز از نسل آینده تلویزیون های این شرکت که به زودی وارد بازار خواهند شد خبر داد.
شنبه 21/8/1390 - 21:26
اخبار
دوراندیشی یک زن به نام لوکاس، موجب کسب ۵۰۰ هزار دلار برای وی شد!
به گزارش خبرگزاری زنان :خانم لوکاس که شوهر وی به نام رابرت لوکاس برندۀ جایزه نوبل در رشته اقتصاد به مبلغ یک میلیون دلار شده بود، ۹ سال قبل از اینکه شوهر وی برنده جایزه نوبل شود، از شوهر خود طلاق گرفته بود و از آنجایی که از هوش و معلومات فراوان همسر خود با اطلاع بود یکی از شروط طلاق را بر این پایه گذاشت که اگر شوهر وی تا ۱۰ سال آینده برنده جایزه نوبل بشود، ۵۰ درصد جایزه را به وی ببخشد.
درست ۳ هفته مانده به پایان قرارداد بین این زن و شوهر، آقای لوکاس برنده جایزه نوبل به مبلغ یک میلیون دلار شد و وی هم طبق قرار دادی که با همسر خود در زمان طلاق دادن بسته بود، ۵۰ درصد این جایزه یعنی مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را به خانم طلاق گرفته خود داد.
شنبه 21/8/1390 - 21:6
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته