• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 319
تعداد نظرات : 59
زمان آخرین مطلب : 5469روز قبل
بیماری ها
  نقش سرکه در کاهش وزن و چربی

تحقیقات انجام شده در ژاپن ثابت کرده است که سرکه های خانگی و معمولی که اصولا برای تهیه سس سالاد و ترشی به کار می رود می تواند ژن های مقابله کننده با چاقی را فعال کند.
از زمان های بسیار قبل سرکه به عنوان دارویی برای درمان اغلب بیماری ها مورد توجه بوده است. در حالیکه مدارک پزشکی مدرن کمتر به نقش درمانی این ماده توجه داشته است. مطالعات سالهای اخیر ثابت کرده است که ماده شیمیایی اسید استیک که در سرکه موجود است می تواند در کنترل فشار خون و قند خون بسیار موثر باشد. و به علاوه یافته ها نشان می دهد که سرکه در کاهش وزن و چاقی نقش موثری دارد. محققان معتقدند که اسید استیک ژن هایی را فعال می کنند که تولید کننده پروتئین خاص برای تجزیه چربی ها هستند.این عملکرد مانع از تجمع و انباشتگی چربی در بدن می شود و به طبع وزن نیز کاهش می یابد.
پنج شنبه 11/4/1388 - 14:53
بیماری ها
چاقی شکم خطرناک است!!

 

حتما شما هم روزهایی را داشته‌اید که جلوی آینه بایستید و به شکمی که طی سال‌ها به دلیل خوردن انواع چربی‌‌ها برآمده شده نگاهی بیندازید و با خودتان بگویید اشکالی ندارد چون شکم بسیاری از ورزشکاران نیز همانند شکم من برجسته است!

اما این بار را اشتباه کرده‌اید،بهتر است بدانید که شکم ورزشکاران هر چقدر هم برجسته باشد، سالم‌تر از شکم برجسته شماست.می‌دانید چرا؟

دو نوع شکم داریم:
شکم‌های شل و شکم‌های سفت.نوع شکمی که شما دارید می‌تواند نشان دهد که شما چگونه زندگی کرده‌اید.طبق یک تحقیق ژاپنی،چربی شکمی کشتی‌گیران سومو زیر پوست‌شان و جلوی عضلات شکمی قرار گرفته است،به همین دلیل است که شکم این ورزشکاران هنگام حرکت به اطراف تکان می‌خورد اما اگر شکم شما مانند اغلب آمریکایی‌ها گرد و پر است،باید بدانید که متاسفانه شکم سالمی ندارید.
این نوع شکم‌ها از چربی‌های احشایی پر شده‌اند.این چربی‌ها پشت ماهیچه‌های شکمی جا می‌گیرند و اطراف اندام‌ها و اعضای داخلی بدن را می‌گیرند.ماهیچه‌ های شکمی را به سمت بیرون فشار می‌دهند و به شکم  حالتی سفت و گرد می‌بخشند.
پزشکان و دانشمندان معتقدند که هر چه شکم به این شکل سفت و برآمده شود،سلامت شما بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.
مهم درک این موضوع است که چاقی شکم – چه سفت و چه شل – تنها موجب می‌شود همیشه شما شکم خود را از دید دیگران دور نگه دارید.
پروفسور رابرت راس،فیزیولوژیست ورزش در دانشگاه رن در کانادا مدت 15 سال بر تاثیر شیوه زندگی و چربی‌های بد شکمی بر سلامت بدن انسان‌ها تحقیق کرده است و به این نتیجه رسیده که چربی احشایی موجب ترشح موادی در بدن می‌شود که به طور کلی به آن ادیپوکین می‌گویند و اغلب آنها زیان‌بار هستند.
 ادیپوکین‌ها شامل رزیستین (هورمونی که قند خون را بالا می‌برد)،انگیوتانینوژن (ماده‌ای که فشارخون را افزایش می‌دهد)،ادپونکتین (هورمونی که سوخت و ساز چربی و قندها را مرتب می‌کند) و انترلوکین -6 (یک ماده شیمیایی که سبب ملتهب‌شدن رگ‌ها می‌شود) است.البته لازم به ذکر است که با افزایش چربی‌های بد شکمی میزان ادپونکتین به شدت کاهش می‌یابد.
از میان این مواد،انترلوکین -6 از همه خطرناک‌تر است چون ملتهب شدن رگ‌ها سبب جدا شدن و راه افتادن تکه‌هایی از لایه‌های رگی می‌شود تا جلوی جریان خون به سمت قلب را بگیرد.از آنجایی که چربی‌های زیر ماهیچه‌ای بسیار فعال‌تر از چربی‌های زیر پوستی هستند،میزان موادی که ترشح می‌کنند بیشتر است.از سوی دیگر،هر چه سلول‌های این نوع چربی‌ها بزرگ‌تر شوند،فعال‌تر می‌شوند.
چربی‌های زیر پوستی و زیر ماهیچه‌ای شکمی مانند دو انسان خواب و بیدار است که یکی بی‌آزار و دیگری همیشه در حال فعالیت‌های خطرناک است.
در صورتی که شکم شما در اثر تجمع چربی‌های زیر ماهیچه‌ای بزرگ شد،ممکن است به "نشانگان متابولیک" دچار شوید.یعنی شرایطی که احتمال بروز بیماری‌های قلبی بسیار بالاست.بالارفتن چربی خون،قند و همچنین مبتلا شدن به فشارخون،از جمله ناراحتی‌های وابسته به همین چربی‌های شکمی است.این عوامل احتمال ابتلا به دیابت را 500 برابر و سکته قلبی را 300 برابر می‌کند. وقتی به دیابت دچار شوید،احتمال مردن بر اثر بیماری‌های قلبی هم 80 برابر بیشتر می‌شود.
 
چگونه بفهمیم چربی شکمی ما از چه نوعی است؟
اولین راه حل اندازه‌گیری دور کمر است.اگر اندازه دور کمرتان بیش از 97 سانتی‌متر است باید حتما به پزشک مراجعه کرده و رژیم بگیرید.اگر به یکی از ناراحتی‌های افزایش قند خون،چربی خون مبتلا شده‌اید،بدون شک چربی شما زیر ماهیچه‌ای است.نشانگان متابولیک 17 درصد مردان بالای 20 سال و 40 درصد مردان بالای 40 سال را گرفتار خود می‌کند.
برخلاف چربی‌های زیر پوستی،چربی‌های زیر ماهیچه‌ای به راحتی از بین نمی‌روند.برای نابود کردن تدریجی این چربی‌ها اول باید بفهمید چگونه به آنها دچار شده‌اید و از چه راهی این چربی‌ها در بدنتان تجمع کرده‌اند.یکی از راهکارهای از بین بردن چربی‌های زیر ماهیچه‌ای،زود خوابیدن است.طبق تحقیقی که در فرانسه روی دو قلوها انجام شد،دو قلوهایی که کمتر می‌خوابند بیشتر به چربی‌های زیر ماهیچه‌ای دچار می‌شوند.
تحقیق دیگری در دانشگاه بوفالو (Boffalo)‌ نیز نشان داده است،افرادی که چربی زیر پوستی دارند همیشه و به مقدار کمی نوشیدنی‌های الکلی می‌نوشند اما افرادی که چربی زیر ماهیچه‌ای دارند،دو بار هر دو هفته یک بار اما به مقدار بسیار زیادی الکل می‌خورند.
طبق مطالعات دانشمندان،بدن برای سوزاندن و کسب انرژی از چربی‌های زیر ماهیچه‌ای استفاده می‌کند و به همین دلیل پیاده‌روی مرتب روزانه کمک زیادی به آب شدن این چربی‌ها می‌کند.جالب است بدانید که کاهش 11 درصد از وزن بدن مساوی است با کاهش 4 درصدی چربی‌های زیر ماهیچه‌ای شکم.
و اما نکته آخر: اگر  کشتی‌گیران سومو هم دست از فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های خود بردارند، چربی‌های زیر پوستی آنها تبدیل به چربی‌های زیر ماهیچه‌ای می‌شود و احتمال دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
 
پنج شنبه 11/4/1388 - 14:53
بیماری ها
خاصیت دارویی گیاه استوقدوس
 
گیاه استوقدوس از دهه های پیشین به عنوان گیاهی دارویی ، زینتی و معطر شناخته شده است.آیا از خواص درمانی این گیاه اطلاع دارید؟
 
 از جمله خواص بالینی این گیاه عبارتند از:
* آرام بخشی:
یکی از اولین موارد استفاده از روغن گیاه استوقدوس به منظور تسکین سیستم عصبی بوده است.بوی این گیاه آرام بخش می باشد و برای درمان سردرد،اضطراب،افسردگی ، فشارهای روحی و تنش عصبی کاربرد دارد. 

*تسکین درد:

یکی دیگر از خواص این گیاه تسکین درد می باشد.روغن گیاه استوقدوس باعث کاهش درد ماهیچه ها،گرفتگی،ارتریت،درد مفاصل ،پیچ خوردگی یا رگ به رگ شدن می باشد.برای برخورداری از این خاصیت گیاه،روغن آن موثر می باشد که روی موضع مالیده و ماساژ می دهند.

*مراقبت های پوستی:
روغن استوقدوس در اغلب محصولات دارویی پوست کاربرد دارد و این کاربرد اغلب به خاطر بوی معطر آن است.یکی دیگر از خواص گیاه که کمتر نیز شناخته شده می باشد،خاصیت ضد قارچی،گندزدای و ضد التهابی آن می باشد.به همین دلیل در درمان آکنه،چروک صورت،درمان بیماری پسوریازیس،آفتاب زدگی و التیام زخم و سوختگی کاربرد دارد.

*ارتقا سلامت امعا و احشا:
بعضی افراد اعتقاد دارند که گیاه مزبور برای درمان بعضی از مشکلات گوارشی کاربرد دارد.مثلا جهت روانی و حرکت دستگاه گوارش،تحریک به تولید ماده صفراوی و سایر آنزیم های هضم استفاده می شود.همچنین در درمان علائمی نظیر استفراغ،اسهال،کولیک،معده درد،سوء هاضمه و رفع گاز روده استفاده می شود.روغن گیاه باعث بهبود جریان خون و در نتیجه رهایی از فشار خون می شود.

موارد احتیاط:
استفاده از این گیاه و روغن آن برای بعضی افراد نظیر بیماران دیابتی،زنان حامله و شیرده ممنوع می باشد.همچنین افرادی که دارای پوست حساس هستند باید در زمان استفاده از روغن گیاه ، احتیاط های لازم را اعمال کنند.
پنج شنبه 11/4/1388 - 14:51
بیماری ها
5 روش برتر و آسان برای درمان ریزش مو
 
همیشه درمان ریزش مو برای انسان هزینه ها و دغدغه های بسیاری داشته و دارد ... در ادامه 5 روش برتر و آسان برای درمان ریزش مو بیان می گردد.
 
* ماساژ پوست سر
ماساژ یکی از بهترین روش های مبارزه با ریزش مو می باشد.این عمل باعث تحریم جریان خون به سمت فولیکول های مو و افزایش رویش مو می شود.شما می توانید این کار را به صورت دستی یا به کمک ماساژور های الکتریکی مخصوص پوست سر انجام دهید.
 
* عصاره نخل اره ای
عصاره نخل اره ای در مقابله با ریزش مو بسیار موثر توصیف شده است.یکی از دلایل این خاصیت مربوط به نقش آن در کاهش میزان DHT در بدن می باشد.گفته می شود که این ماده یکی از دلایل ریزش مو می باشد.
 
* ب- کمپلکس
ب- کمپلکس یکی از مکمل های بسیار مفید است که باید روزانه مصرف شود زیرا باعث مقابله با ریزش مو و ارتقا رشد موهای نو می شود.زیرا یکی از دلایل اصلی ریزش مو مربوط به کاهش ویتامین های بدن می باشد. بیوتین موجود در این مکمل از ترکیبات ضروری برای رویش مو می باشد.

L-Cysteine  و L-Methionine *
مو از نوعی پروتئین به نام کراتین ساخته می شود.آمینو اسیدها یکی از ترکیبات لازم در ساختمان پروتئین ها می باشد.به همین دلیل یکی از روش های مفید برای جلوگیری از ریزش مو مصرف این دو ترکیب آمینو اسیدی می باشد.گفته می شود که در صورت مصرف 500 میلی گرم از هر دو نوع اسید آمینه (دو مرتبه در روز) در پیشگیری از ریزش مو و افزایش کیفیت آن بسیار موثر است.
در کنار روش ها و درمان های آسان ذکر شده باید گفت که داشتن تغذیه مناسب و سالم در پیشگیری از ریزش مو بسیار موثر است.
 
پنج شنبه 11/4/1388 - 14:50
بیماری ها
اثرات داروهای چاقی موقتی است!!
 
افرادی كه برای چاق شدن از داروهای چاق كننده استفاده می كنند در معرض عوارض ناشی از این داروها قرار می گیرند.آیا از این عوارض مطلعید؟
 
دكتر كیمیاگر متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:هم اكنون تنها داروی شناخته شده برای چاقی دارویی به نام سیپروهیتادین است،این دارو مثل داروهای دیگر عوارضی مخصوص به خود شامل خواب آلودگی و تمركز نداشتن را ایجاد می كند،این دارو اشتها آور است واثر موقتی دارد و با قطع قرص آن فرد دوباره به حالت اولیه خود برمی گردد.
وی ادامه داد: داروهای هورمونی هم برای چاقی مورد استفاده قرار می گیرد كه این داروها دارای تركیباتی هستند كه نگهداری آب را دارند و باعث حفظ آب درون سلول و چاق شدن فرد می شود.

پنج شنبه 11/4/1388 - 14:50
بیماری ها
7 روش موثر برای افزایش عملکرد مغز
 
مغز پیچیده‌ترین عضو هر انسان می‌باشد که جدا از قسمت‌های مختلف و تعاریف خاصی که کارشناسان برایش ذکر کرده‌اند مانند تمامی ارکان بدن نیاز به توجه خاص و ویژه‌ای دارد.همانطور که برای سلامت جسم نیاز به تغذیه مناسب و ورزش تجویز می‌شود مغز نیز به این دو مهم نیازمند است که برای دستیابی به بهترین عملکرد گزینه‌های زیر را به شما پیشنهاد میکنیم؛نتایج آن برایتان باور نکردنی خواهد بود. 
 
* جستجوی مطالب علمی و دلخواه دراینترنت و یا هر منبع دیگر:
اختصاص زمانی در روز به مطالعه پیرامون مطالب علمی و دلخواه برای ارتقا عملکرد مغز مفید است.
 
* ورزش:
ورزش،ابتلا به اختلالات مشاعری را به تعویق می اندازد.تحقیقات ثابت کرده است که انجام تمرینات ورزشی هوازی نه تنها باعث افزایش سرعت و هوشیاری مغزی می شود بلکه بافت مغزی را نیز تقویت می کند.حتی 50 دقیقه پیاده روی تند به مدت سه روز در هفته چنین تاثیر مثبتی را به همراه دارد.
 
* مسواک زدن و کشیدن نخ دندان:
سلامت دهان و دندان ارتباط موثری با سلامت مغز دارد.بعد از مطالعه بر روی هزاران نفر شرکت کننده در تحقیقات ثابت شده است که بیماری های پریودنتال و عفونت های لثه ارتباط مستقیمی با کاهش عملکرد مغزی در بزرگسالی دارد.با توجه به این حقیقت توصیه می شود که به مدت 2 دقیقه در روز وقت صرف مسواک زدن و کشیدن نخ دندان کنید.
 
.

* خوردن میوه‌
 
* حل جدول و معما:
این سرگرمی بهترین تمرین و ورزش مغزی است.
 
*مدیتیشن و یا تزکیه نفس:
40 دقیقه در روز برای انجام این عمل کافی است. استوار و صاف بنشینید. چشمان خود را ببندید و به آنچه در آن لحظه احساس و دریافت می‌کنید تمرکز کنید. مثلا صدای تنفس و یا جیک جیک گنجشکان درصبح.

بهتر است بدانید... 
 مغز عضوی است که در بدن تمام جانوران نقش مرکز سیستم عصبی را دارد.فرمان تمام حرکات ارادی بدن از مغز صادر می‌شود و تمام احساس ‌ها در مغز پردازش می‌شود.مغز انسان شبکه گسترده و پیچیده‌ای از مدارهای عصبی است که به شکلی بسیار دقیق طراحی شده‌اند.مغز درون جمجمه قرار دارد و در واقع یکی از دو بخش دستگاه عصبی مرکزی می‌باشد.مغز انسان اندامی بسیار پیچیده است که حدود ۲ درصد وزن بدن انسان را دارا می‌باشد،بنابراین یک انسان ۷۵ کیلوگرمی مغزی در حدود ۱٫۵ کیلوگرم دارد.حتما الان احساس سنگینی در سر خود می‌کنید اما بهتر است بدانید مغز میان ۲۰ تا ۳۰ درصد از انرژی بدن انسان را مصرف می‌کند.در مغز انسان حدود ۱۰۰ میلیارد یاخته مغزی وجود دارد که بصورت یک شبکه بسیار پیپچیده با یکدیگر در ارتباط هستند.
 محاسبات نشان می‌دهد که در حدود ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ میلیارد ارتباط نقطه به نقطه میان یاخته‌های مغزی در مغز انسان وجود دارد.این شماره از شمار ستارگان جهان بیشتر است.
 
پنج شنبه 11/4/1388 - 14:49
بیماری ها

 

این بار شما عمر نوح کنید!!

 

چرا بعضی ها بیشتر زندگی می کنند؟ آیا تا به حال به این سئوال توجه کرده اید؟ جواب این سئوال بسیار ساده است...

 اگر غذاهایی سالم و طبیعی را در برنامه غذایی خود جای دهید،بهداشت را رعایت کنید و مراقب باشید که خود را در معرض ابتلا به بیماری های مختلف قرار ندهید،به شما این تضمین را می دهیم که چند برابر اطرافیان خود عمر خواهید کرد. 
با به کارگیری همین توصیه های ساده می توان به سئوالاتی که سال های طولانی است ذهن هزاران نفر را به خود مشغول کرده جواب داد.برای مثال بسیاری از مردم می پرسند چرا یک مرد ژاپنی 4 سال بیشتر از یک مرد بریتانیایی زندگی می کند؟ و یا اینکه چرا یک زن اهل منچستر 3 سال زود تر از یک زن اهل لندن جان خود را از دست می دهد؟
به جز این ها گفته می شود چون مردانی که غرب لندن به سر می برند.خیلی به این موارد حساسیت نشان می دهند،6 بیشتر مردان مناطق شرقی این شهر زندگی می کنند.
اگر چه چنین چیزهایی سال های سال دانشمندان را هم گیج کرده بود،ما هم اکنون به شما پیشنهاد می کنیم که تنها با رعایت همین چند نکته ساده می توانید از افزایش طول عمر خود مطمئن شوید.

 
اگر غذاهایی سالم و طبیعی را در برنامه غذایی خود جای دهید،بهداشت را رعایت کنید و مراقب باشید که خود را در معرض ابتلا به بیماری های مختلف قرار ندهید،به شما این تضمین را می دهیم که چند برابر اطرافیان خود عمر خواهید کرد. 
با به کارگیری همین توصیه های ساده می توان به سئوالاتی که سال های طولانی است ذهن هزاران نفر را به خود مشغول کرده جواب داد.برای مثال بسیاری از مردم می پرسند چرا یک مرد ژاپنی 4 سال بیشتر از یک مرد بریتانیایی زندگی می کند؟ و یا اینکه چرا یک زن اهل منچستر 3 سال زود تر از یک زن اهل لندن جان خود را از دست می دهد؟
به جز این ها گفته می شود چون مردانی که غرب لندن به سر می برند.خیلی به این موارد حساسیت نشان می دهند،6 بیشتر مردان مناطق شرقی این شهر زندگی می کنند.
اگر چه چنین چیزهایی سال های سال دانشمندان را هم گیج کرده بود،ما هم اکنون به شما پیشنهاد می کنیم که تنها با رعایت همین چند نکته ساده می توانید از افزایش طول عمر خود مطمئن شوید.
 
پنج شنبه 11/4/1388 - 14:47
محبت و عاطفه
انسان موجودی است که برای زندگی اجتماعی آفریده شده و هنگامی  که احساس کند دوست داشتنی و مورد پذیرش نیست،احساس بدبختی و تیره روزی می‌کند. واقعیتی که شامل من. تو و همه مردم دنیا می‌شود. برای ایجاد روابطی دوستانه و شادی بخش چه باید کرد. ما در دنیایی بزرگ. با مردمی زندگی می‌کنیم که آرزومند گرمای دوستی، شادی، لبخند و همراهی ما هستند و هنگامی می‌توانیم این موهبت‌ها را به خود و دیگران هدیه دهیم که یک قانون طلایی را به کار ببندیم. حتما شنیده‌اید که باید با دیگران به گونه‌ای رفتار کرد که مورد پسند آنها است اما شاید این نکته کلیدی را نشینده باشید که هرگز  نمی‌توان کسی را مجبور کرد همین کار را متقابلا در برابر شما انجام دهد، این همان قانون طلایی است که سیاست شاد زیستن نامیده می‌شود. انجام این قانون به شخصیتی آماده و پرورش یافته و یکدلی و انتقال فکر نیاز دارد؛ به توانایی برای قرار گرفتن در جای دیگری و احساس کردن احساسات او.
 
 تا همین اواخر مرسوم نبود که آدم‌ها رفتارهایشان را مورد بررسی و کند و کاو قرار دهند و آنها را با روش‌های علمی توصیه شده بسنجند. اما این کار می‌تواند کمک بزرگی باشد برای کشف اینکه مردم چه دوست دارند؛ چه می‌خواهند و به چه چیزهایی نیاز دارند؟ با این روش فرد می‌تواند دریابد که چگونه در مقابل دیگران ظاهر شود و به آنها واکنش نشان دهد. برای انجام این کار باید چشم‌تان را روی حقایق باز کنید. رفتارهایتان باید تغییرپذیر و توانایی‌هایتان قابل بسط و گسترش یافتن باشد. روان‌شناسان، رفتارهای اجتماعی متعددی را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند چه‌چیزهایی موجب ایجاد حس دوستی می‌شود و قابلیت دوست داشته شدن در جمع را برای فرد ایجاد می‌کند. این مطالعه عاداتی را در بر می‌گرفت که می‌توانند با اراده و تصمیم جدی فرد تغییر کنند. البته باید این نکته ضروری را مورد توجه قرار داد که پیش از آنکه شما بتوانید دوست خوبی برای دیگری باشید. باید خود را دوست بدارید و نیازهای خود را شناخته و در بر طرف کردن آنها بکوشید.

 

که از درون شما بجوشد و رفتاری که سرشار از اعتماد به نفس باشد. بدون تردید به توانایی حضور مثبت‌تان در جمع می‌افزاید.

برای به حداقل رساندن اصطکاک خود با دیگران و افزایش میزان محبوبیت خود میان افراد 8 توصیه زیر را بکار ببندید:

 راه کمک به دیگران را پیدا کنید:

  نسبت به همه کس مهربان، همدل و سرشار از حس یاری و یاوری باشید چرا که ممکن است روزی سرنوشت شما در دستان آنها قرار گیرد و یا حداقل دوستی به حلقه دوستان‌تان اضافه شود.

 به آنچه می‌گویید عمل کنید:

 دوستان‌تان هنگامی به شما اعتماد خواهند کرد که ببینند شما آنچه را که می‌گویید. انجام می‌دهید، آنها همچنین توقع دارند که شما آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. هیچ چیز نباید مهم‌تر از قولی که می‌دهید. باشد. وقتی شما به شکلی ذهنی و اخلاقی به قول‌هایی که می‌دهید پایبند باشید. پلی‌بین خودتان و موفقیت می‌زنید.

 بردبار باشید و کم انتقاد کنید:

این واقعیتی است که همه اشخاص نکات قابل انتقادی دارند و ممکن است کارهایی انجام دهند که از نظر شما ناپسند باشد اما شما زمانی نسبت به دیگران موفق‌تر خواهید بود و دشمنان کمتری خواهید داشت که آن ها را آنطور که هستند. بپذیرید.

سعی نکنید بر دیگران حکم فرمایی کنید:

 هیچ‌کس دوست ندارد که به عنوان فردی ضعیف به حساب بیاید. توانایی‌هایش به هیچ گرفته شود و همیشه  به او بگویند چه کاری را چگونه انجام دهد. اگر شما دایماً خواسته‌های خود را به دیگران تحمیل کنید، با به وجود آوردن حس برتری جویی و سلطه طلبی. در منزل یا محیط کار دیگران را از خود دور می‌کنید.

 معلوماتتان را به رخ نکشید:

 هر فردی دوست دارد در دید دیگران مهم و ارزشمند به نظر بیاید. پس هنگامی که شما تلاش می‌کنید این احساس را به فردی تقدیم کنید. بهترین موقعیت را در روابط ایجاد و ادب و نزاکت خود را متجلی کرده‌اید، اما اگر تلاش کنید یا فضل فروشی. خود را فرد مهمی نشان دهید اگر چه ممکن است دیگران شما را به خاطر دانش‌تان تحسین کنند اما شما را دوست نخواهند داشت. بهتر است مورد علاقه باشید تا مورد تحسین، توجه کنید کسی که تلاش می‌کند تا اطلاعات و دانش‌اش را به رخ شما بکشد. شاید دارد تلاش‌می‌کند احساس عمیق خود کم‌ بینی در سایر زمینه‌ها را مخفی کند، او به دلسوزی و همدلی شما نیاز دارد.

اگر شما دایماً خواسته‌های خود را به دیگران تحمیل کنید، با به وجود آوردن حس برتری جویی و سلطه طلبی. در منزل یا محیط کار دیگران را از خود دور می‌کنید.

 هرگز به گونه‌ای رفتار نکنید که گویی شما بالاتر و برتر از اطرافیان‌تان هستید:

 اگر خداوند به شما توانایی‌های برتری بخشیده است. برای آن است که در رشد و ارتقای آن بکوشید و از مواهب آن بهره‌مند شوید. اگر تلاش می‌کنید تا این برتری‌ها را به رخ اطرافیان‌تان بکشید. متاسفانه یک جزیزه کوچک تنها خواهید شد و در جمع مجبورید مدام سر به این سو و آن سو بچرخانید تا شاید شنونده‌ای برای حرف‌هایتان پیدا کنید.  این سرنوشت در انتظار همه کسانی است که دروغ می‌گویند و بدون وقفه مبالغه می‌کنند. مراقب باشید. زمانی ممکن است شما هم فریاد بزنید و کسی به یاری‌تان نیاید

گوشه و کنایه و متلک صحبت نکنید:

 اگر شما بتوانید شرایط حاکم بر جمع و حال و حوصله افراد دور و برتان را درک کنید. روابط شخصی شما. مانند یک سفر دریایی نرم و آرام خواهد شد. زمانی ممکن است یک پاسخ کنایه‌آمیز بتواند توفانی از خنده به راه بیندازد. اما باید متوجه باشید این شادی زودگذر باعث دلخوری و دلتنگی فرد دیگری نشود.

 مردم را مسخره نکنید:

 اشتباه کردن جزء لاینفک رفتار بشری است و هیچ‌چیزی به اندازه مسخره شدن به خاطر آن اشتباه. فرد را مورد اذیت و آزار قرار نمی‌دهد. مسخره کردن سبب می‌شود فرد احساس حقارت کند. این کار اهانت بزرگی است به اندازه‌ای که گاهی وقت‌ها زمان زیادی طول می‌کشد تا شخص بتواند فرد مسخره کننده را ببخشد.
چهارشنبه 10/4/1388 - 20:19
دانستنی های علمی
اگر خودتان به ورزشگاه های انگلستان ( مثلا در بازی منچستر – آرسنال ) توجه کرده باشید تفاوت های زیادی رو با ورزشگاه های داباخلی می بینید که من فقط 10 مورد رو بیان می کنم :

 

1. تماشاگران ( مثلا منچستر – آرسنال )  در یکی دو متری زمین قرار دارند و در جلوشان هیچ حصاری تور سیمی نیست در حال که در ورزشگاه های ایران تماشاگران در ده بیست متری ( با کمی چربی ) زمین قرار دارند ( در دوطرف دروازه ها بیشتر ) و در قفس  وحصار قرار دارند تا وارد زمین نشند

2. تماشاگران ایرانی می خوانند بازیکنان و داور بخورند ولی در انگلستان این خبرا نیست و بازی رو در کنار زمین آزادانه می بینند

3. فقط از بیلبرد های تبلیغاتی در ورزشگاه های انگستان استفاده می شودولی در ورزشگاه های داخلی خدا می دونه از چی استفاده می شه کارت پستال. دعوت نامه عروسی. برچسب تبلیغاتی و کلی چیز دیگه ( به این پارچه های که تغییر می کنه و عوض می شه چی می گن )

4. در ورزشگاه های داخلی 600 خبر نگار و عکاس دور ور زمین می ایستند و مانع دیدن بازی برای تماشاگران سکو های پایین می شند بعد کلی باطری آب معدنی و ترقه بهشون می خوره ولی کلی درد سر دیگه تو تلویزیون و … ولی تو انگلستان از این خبرا نیست ( فقط تعدادی در دو طرف زمین (پشت دروازه ها ) به صورت حرفه ای نشته اند .

5.بیشتر ورزشگاه های انگلیس نیمه سر پوشده هستند خبر از نورشدید خورشید در کل زمین نیست در حالی که بازی های داخلی همه بد از ظهر شروع می شه که دمای هوا 40 درجه است که همه می هنکند

6.در ورزشگاه های خارجی ( منظور انگلستان ) تمام بازی ها در روز نیست و بیشتر انها شب برگذارمی شود چون چراغ و نور افکن دارند ولی در ایران به دلیل نداشتن نور افکن تمام  ( بیشتر ) بازی ها درروز بر گذارمی شود که دما 50 درجه است ( 10 درجه افزایش یافت )

7. درانگلیس لازم نیست بلیط رو به چند برابر قیمت خرید چون خبر ( کمی ) از بازار سیاه نیست و می ری مثل بچه ادم بلیط رو به قیمت واقعی می خری!

8. مثلا تیم استقلال از پیروزی گل خورده حالا نیکبخت میره کرنربکشه یک بطری آب معدنی به سرزش می خوره و یک نارنجک کنار پاش می افته ولی اون ور آب ( منظور انگلستان ) از این خبرا نیست

9. اون ور آب  ( منظور انگلستان ) داور ها با هدفون و میکروفن . بلند گو و باند . سوت و… با هم در ارتباط هستند ولی این ورآب هنوز اختراع نشده

10. اون جا تو گِل  و زمین خاکی و پارک بازی نمی کنند ولی تو ایران بازی میکنند.
چهارشنبه 10/4/1388 - 20:17
سينمای ایران و جهان
«خانه فیروزه‌ای» از سه شنبه روی آنتن شبكه سه
 
خانه فیروزه‌ای در واقع به نوعی دنباله‌رو مجموعه برنامه‌های "با تو " و "خانه من، خانه تو " است اما...
 
"سیدمحمد هاشمی‌اصل "، تهیه‌كننده برنامه "خانه فیروزه‌ای " گفت: خانه فیروزه‌ای مجموعه تلویزیونی است كه برای ایام تابستان در حال تهیه است و از روز سه‌شنبه 16 تیر هر روز به‌طور زنده از ساعت 10:15 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
تهیه‌كننده مجموعه خانه فیروزه‌ای گفت: این مجموعه با اجرای "ژیلا صادقی " و "امین نبی‌الهی " در حال تهیه است.
وی ادامه داد: خانه فیروزه‌ای در واقع به نوعی دنباله‌رو مجموعه برنامه‌های "با تو " و "خانه من، خانه تو " است اما در مجموع، این برنامه، ساختاری جدید و متفاوت با برنامه‌های قبلی دارد.
هاشمی اصل از جمله بخش‌های متنوع این برنامه تلویزیونی را آشپزخانه فیروزه‌ای (آموزش انواع پیش غذا، دسر، شیرینی و غذاهای سنتی ایرانی و...)، مهمانخانه فیروزه‌ای (حضور پزشكان، كارشناسان نیروی انتظامی و اورژانس و...)، كتابخانه فیروزه‌ای (معرفی كتاب برگزیده)، ورزش در خانه فیروزه‌ای ( آموزش ورزش با ترد میل و...) و (كار در خانه فیروزه‌ای) آموزش انواع هنرها خیاطی، نقاشی، گلسازی، عروسك سازی، گلسازی و...) برشمرد.

چهارشنبه 10/4/1388 - 20:14
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته