• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 285
تعداد نظرات : 148
زمان آخرین مطلب : 5045روز قبل
دعا و زیارت

 امام رضا علیه السلام فرمودند:

مَـن فـرّج عن مـومـن فـرّج الله عَن قَلبه یـَوم القیمة
هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد

(اصول کافى، ج 3، ص 268)

دوشنبه 11/6/1387 - 15:58
دعا و زیارت

حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:

من اصعد الی الله خالص عبادته اهبط الله عزوجل الیه افضل مصلحته
 کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ برترین مصلحت را به سویش فرو خواهد فرستاد.

(بحار الانوار ، ج 70، ص 249 )

دوشنبه 11/6/1387 - 15:56
دعا و زیارت

اخلاق رسول الله «ص»

حضرت محمد(ص) برای رشد و تکامل ارزشهای اخلاقی مبعوث شده است و خود نیز از نیکوترین اخلاق ها برخودار بوده است تا جایی که خداوند می فرماید: «انک لعلی خلق عظیم» همانا تو بر اخلاق بسیار نیکویی هستی، ایثار و از خودگذشتگی و عفو و گذشت از حقوق فردی و شخصی، تقدم در سلام کردن، عیادت بیماران، مهمان نوازی و اطعام مساکین، تواضع و فروتنی و... جلوه هایی از سیره اخلاقی نبی اكرم می باشند.

يکشنبه 10/6/1387 - 21:39
رمضان

آداب روزه ماه مبارك رمضان بر اساس مذهب شافعی

 

شروع ماه رمضان با یكی از دو امر ذیل ثابت می شود:

1. دیدن هلال ماه در شب سی ام شعبان 2. كامل شدن سی روز شعبان

برای وجوب روزه ی ماه رمضان موارد زیر شرط است:

1.     اسلام: روزه بر شخص كافر واجب نیست اما در آخرت به خاطر كفر و ترك فروعات اسلام، مجازات می شود.

2.     حد تكلیف: منظور از تكلیف این است كه فرد مسلمان (روزه دار) بالغ و عاقل باشد.

3.   نداشتن عذرهای بازدارنده ی روزه یا عذرهای مباح برای شكستن روزه

آداب روزه:


1. تعجیل در افطار كردن 2. سحری خوردن 3. تأخیر در سحری خوردن 4. ترك كردن

 سخن زشت و ناپسند  5- ترك كردن حجامت

و فصد(رگ زدن و خون گرفتن از آن) و امثال آن ها

يکشنبه 10/6/1387 - 21:33
بیماری ها
 

 خون دماغ شدن

طبق آمار به طور تقریبی یك نفر از هر 10 نفر دست كم یكبار سابقه خونریزی شدید از بینی داشته است. خونریزی ممكن است جزئی و یا خیلی شدید باشد. بعد از خونریزی‌های قاعدگی، خونریزی بینی شایعترین خونریزی خودبخودی در انسان است كه به علت پارگی عروق مخاط بینی كه بدون محافظ می‌باشد اتفاق می‌افتد. شایعترین محل خونریزی در اطفال و بالغین جوان قسمت قدامی تیغه بینی است ( كه ناحیه كیسلباخ kisselbakh یا لیتل little نامیده می‌شود). خونریزی این ناحیه را می‌توان به آسانی كنترل نمود. مشكل‌ترین و پیچیده‌ترین محل خونریزی در قسمت خلفی – فوقانی جدار خارجی و تیغه‌ی وسط بینی در اشخاص مسن است.

شایعترین علت خونریزی بینی ضربه یا تروما است. ضربه‌های شدید باعث شكستگی استخوان بینی شده و ضربه‌های خفیف نظیر دستكاری بینی با انگشت آسیب به ناحیه لیتل وارد آورده و سبب از بین رفتن موكوس محافظ آن ناحیه می‌شود.
عوامل مهم در كنترل خونریزی‌های بینی عبارتند از: علت، محل خونریزی، نحوه معالجه آن.
علت شناسی : عوامل موضعی و عوامل سیستمیك

عوامل موضعی:

 در میان عوامل موضعی كه سبب خونریزی بینی می‌شوند، می‌توان از ضربه‌های وارده به صورت، واكنش التهابی تغییرشكل ساختمانی، وجود جسم خارجی، تماس با مواد شیمیایی سمی، مداخله جراحی و تومورهای داخلی بینی نام برد. ضربه‌ی موضعی یكی از شایعترین علل خون دماغ است. وارد كردن لوله بینی- معدی (افزایش مداوم فشار هوایی بینی) دستكاری داخلی بینی و بازیابی جسم خارجی داخل بینی كه سبب پاسخ التهابی شدید شده است، همه می‌توانند مسئول خونریزی بینی باشند عمل‌های جراحی داخلی بینی و شكستگی‌های استخوان بینی، دیواره سینوس‌های صورت- كاسه چشم و قاعده جمجمه هم می‌تواند سبب خون دماغ شوند.
يکشنبه 10/6/1387 - 17:21
بیماری ها

 خواص سیر

سیر از مدت‌ها پیش، برای كاربردهای پزشكی مورد استفاده قرار گرفته است و بیشترین مورد استفاده آن در سال‌های اخیر برای موارد قلبی - عروقی و خاصیت ضد میكروبی آن بوده است.
تركیبات سولفور شامل آلیسین، ظاهرات تركیبات فعالی در ریشه پیاز گیاه سیر است. مطالعات نشان دهنده تاثیرات مهم اما علائم كاهش دهنده چربی و فعالیت ضد پلاكتی هستند. معمولا اثرات جانبی مصرف سیرخفیف و غیر متداول است.
سیر ظاهرا تاثیری بر متابولیسم داروها ندارد، اما بیمارانی كه از داروهای ضد انعقاد استفاده می‌كنند، باید در مصرف سیر احتیاط كنند. از این رو افرادی كه جراحی می‌كنند باید ‌٧ تا ‌١٠ روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری كنند چرا كه سیر زمان خونریزی را طولانی‌تر می‌كند.
سیر هزاران سال برای اهداف پزشكی مورد استفاده داشته است. این گیاه حداقل ‌٣٠٠٠ سال در طب چین كاربرد داشته است.
مصریان، بابلی‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از سیر برای موارد شفابخش استفاده می‌كرده‌اند. در جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز از سیر بعنوان ماده ضد عفونی كننده برای پیشگیری از قانقاریا استفاده می‌شود.
در طول تاریخ، سیر در سرتاسر دنیا برای درمان ناراحتی‌های مختلف شامل فشار خون بالا، عفونت‌ها و مارگزیدگی‌ها استفاده شده و برخی فرهنگ‌ها از آن برای دفع ارواح شیطانی استفاده می‌كردند.
در حال حاضر از سیر برای كاهش میزان كلسترول و كاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی - عروقی و نیز برای بهره مندی از خواص ضد میكروبی آن استفاده می‌شود.
پیاز ریشه گیاه سیر مصرف پزشكی دارد. از آن می‌توان به صورت تازه، خشك و یا روغن گرفته شده استفاده كرد. از آنجا كه برخی تركیبات مفید در این گیاه در اثر حرارت دیده غیر فعال می‌شوند، لذا سیر پخته قدرت طبی كمتری دارد.
سیر تاكنون در سطح وسیعی در آزمایش‌های بالینی بر روی حیوانات و انسان و در لوله آزمایش و در بررسی‌های اپیدمیولوژیك برای خواص چندگانه پزشكی آن مورد مطالعه قرار گرفته است. كیفیت آزمایش‌ها بر روی انسان متفاوت بوده است كه مقایسه را در آزمایش‌های مختلف دشوار كرده است.
در بسیاری از آزمایش‌های كلینیكی متنوع و اتفاقی تاثیرات سیر برروی سطح لیپید (چربی) مطالعه شده است.
در آزمایشاتی در سال‌های ‌١٩٩٣ تا ‌١٩٩٤ صورت گرفت، مشخص شد كه مصرف سیر در كاهش سطح كلسترول خون نقش اساسی دارد. بر اساس توصیه‌های مهم كلینیكی، به بیماران گفته می‌شود كه سیر تاثیر خفیف و كوتاه مدت در كاهش چربی خون دارد.
بیمارانی كه سابقه ابتلا به بیماری ترومبوس (تشكیل لخته خونی در عروق یا قلب) را دارند باید بدانند كه سیر می‌تواند تاثیر اندك اما مهم به روی تجمع پلاكت‌ها داشته باشد. به علاوه باید به بیماران توصیه شود كه این گیاه خاصیت كاهش خطر ابتلا به سرطان بویژه سرطان معده و روده را دارد.

يکشنبه 10/6/1387 - 17:18
بیماری ها

 هپاتیت c

هپاتیت به انواع مختلفى تقسیم مى‌شود كه علت آن تفاوت در نوع ویروس این بیمارى است. ویروس‌هاى هپاتیتى كه با حمله به بافت كبد منجر به تخریب این بافت و موجب بیمارى هپاتیت مى‌شوند از نظر ژنتیكى بسیار به یكدیگرشبیه هستند.
تعداد زیادى از بیماریها از دسته بیماریهاى ویروسى هستند یعنى حضور یك ویروس در بدن منجر به بیمارى مى‌شود. این گروه از بیماریها درمان خاص و قطعى ندارند. هنوز دارویى ساخته نشده است كه بتواند ویروس را از بین ببرد. در این حالت تنها سیستم ایمنى بدن باید با بیمارى مبارزه كند. در نتیجه اگر دارویى برای بیمارى ویروسى تجویز شود تنها براى بالا بردن مقاومت بدن و حمایت از سیستم دفاعى درونى است.
بیشتر بیماریهاى دشوار و طولانى مدت، بیماریهاى ویروسى هستند. از جمله این بیماریها، بیمارى هپاتیت است. بیمارى هپاتیت به انواع مختلفى تقسیم مى‌شود كه علت آن تفاوت در نوع ویروس این بیمارى است. ویروس‌هاى هپاتیتى كه با حمله به بافت كبد منجر به تخریب این بافت و موجب بیمارى هپاتیت مى‌شوند از نظر ژنتیكى بسیار به یكدیگرشبیه هستند. آنچه كه این ویروس‌ها را از هم متمایز مى‌كند تفاوت كوچكى در ساختار اطلاعاتى آنهاست. هر ویروس ذره كوچكى است كه ذخیره اطلاعاتى ژنتیكى خاص خود را به همراه دارد. بر پایه همین تفاوت كوچك ویروس‌هاى هپاتیتى به انواع مختلفى تقسیم و نامگذارى مى‌شوند. با آنكه نشانه‌هاى اولیه بیمارى هپاتیت در تمامى انواع این بیمارى مشابه است اما نوع و شدت آسیب‌هاى كبدى در هر یك متفاوت است. ویروس هپاتیت نوع C كه موجب بیمارى هپاتیت C مى‌شود یكى از این ویروس‌هاى این گروه است.
بیمارى هپاتیت C كه طبق آمارهاى موجود بیش از 170 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند با نشانه‌هاى عمومى بیمارى هپاتیت همراه است. علائمى مثل تهوع، اسهال و ضعف عمومى. اما زردى پوست یا زردى سفیدى چشم در بیمارى هپاتیت C دیده نمى‌شود. این مسئله یكى از تفاوت‌هاى بارز این نوع هپاتیت با سایر انواع هپاتیت است.
دوره خفتگى بیمارى، یعنى از هنگام ورود ویروس تا شروع فعالیت آن ممكن است بین دو تا 20 ماه به طول انجامد. این امكان هست كه پس از ورود ویروس بیمارى هپاتیت C سیستم دفاعى بدن بتواند تا مدتى مقاومت كند. گلبولهاى سفید كه در خون شناورند مى‌توانند ویروس‌ها و باكترى‌ها را ببلعند و آنها را در خود هضم كنند. ویروس بیمارى هپاتیت C ممكن است تا مدتى در گلبولهاى سفید به صورت خفته باقى بماند اما این ویروس مى‌تواند به دلایل نامعلومى فعال شود. شروع فعالیت ویروس گاه به یك سرماخوردگى ساده شبیه است. از آنجا كه بیمارى هپاتیت C با زردى همراه نیست غالبا فرد متوجه ابتلا خود به بیمارى نمى‌شود. اما فاكتورهاى كبدى خون كه میزان فعالیت آنزیم‌هاى كبدى را نشان مى‌دهند به شدت بالا مى‌رود كه نشان‌دهنده بر هم خوردن تعادل در كبد و آغاز بیمارى است.
روند بیمارى در بیمارى هپاتیت C سریع‌تر و آسیب‌هاى حاصل از آن شدیدتر است. از جمله آسیب‌هاى جانبى این بیمارى دردهاى مفصلى و از بین رفتگى بافت كلیه است. متأسفانه بیمارى هپاتیت C بیش از 80 درصد موارد به سیروز كبدى مى‌انجامد. با تشخیص سریع بیمارى و بهره‌گیرى از داروهاى كمكى و بازدارنده مى‌توان از تخریب بیشتر بافت كبد جلوگیرى كرد و بیمارى را تا حدى كنترل كرد.
هپاتیت‌ها به شدت مسرى هستند. مهمترین راه انتقال بیمارى هپاتیت C از طریق تماس مستقیم با خون فرد بیمار و آلوده است. متأسفانه این بیمارى در زندانها و در معتادان تزریقى آمار بالایى نشان مى‌دهد.‌ درمان بیمارى بسیار پرهزینه و مشكل است. مهمترین راه مقابله جلوگیرى از انتقال ویروس است.
واكسن بیمارى هپاتیت C تا به امروز كشف نشده است. اما واكسیناسیون علیه هپاتیت نوع B بدن را بیش از 75 درصد نسبت به هپاتیت نوع C نیز ایمن مى‌كند.

يکشنبه 10/6/1387 - 17:16
دانستنی های علمی

دانستنیهای در مورد ملخ ها   

ملخ ها پر جمعیت ترین جانداران روی زمین هستند وموجوداتی هستند که در روز دو برابر وزن خود غذا می خورند.

يکشنبه 10/6/1387 - 16:56
دانستنی های علمی

چرخه کار قلب ما شامل 3/0ثانیه انقباض و6/0ثانیه استراحت میباشد قلب شب وروز به مدت هفتاد سال وحتی بیشتر به کار خود ادامه میدهد قلب در یک روز 100000 مرتبه میزند قلب در یک سال 36 میلیون مرتبه میزند. و اگر ما تا سن هشتاد سالگی زنده بمانیم قلب ما 3000 میلیون مرتبه میزند.

يکشنبه 10/6/1387 - 16:52
کامپیوتر و اینترنت

استفاده اینترنت به صورت Offline

اگر شما در هزینه های خود جهت اتصال به اینترنت می خواهید كمی صرفه جویی كنید این قسمت را بخوانید.
در این قسمت ما قصد داریم به معرفی فعالیتهایی كه شما می توانید در حالت Offline انجام دهید بپردازیم ولی Offline چیست و چه تفاوتی با Online دارد؟
ما در اینترنت با دو اصطلاح Online و Offline رو به رو هستیم، هنگامی كه شما به اینترنت متصل هستید اصطلاحاً به شما می گویند Online و هنگامی كه به اینترنت متصل نمی باشید به شما می گویند Offline هستید.ولی چگونه می توان در حالت Offline بدون اینكه به اینترنت متصل بود از آن استفاده كرد؟ برای رسیدن به جواب این سؤال با ما همراه شوید.
نكته: یكی از پیش پا افتاده ترین كارهایی كه شما می توانید در حالت Offline انجام دهید تایپ و ویرایش نامه هایی است كه می خواهید Email نمایید.
بررسی صفحات وب :
یكی از روشهایی كه شما برای بررسی صفحات وب در حالت Offline می توانید انجام دهید ذخیره سازی آنها در حالت Online و مطالعه در حالت Offline است. ولی آیا باید هر بار كه به اینترنت متصل می شویم صفحات مربوطه را، برای دسترسی به اطلاعات به روز، مجدداً ذخیره نماییم؟ برای به روز كردن صفحات لازم نیست كه شما هر بار آنها را ذخیره كنید، مرورگر Internet Explorer امكانات مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد تا در هر بار اتصال به اینترنت، عمل به روزسازی به صورت اتوماتیك انجام پذیرد.برای این كار ابتدا سایت مورد نظرتان را فعال نموده و از منوی Favorite گزینه Add to Favorites را برای باز شدن كادر محاوره ای Add Favorite انتخاب کنید.گزینه Make Available Offline را در پنجره باز شده انتخاب كرده و كلید OK را انتخاب نمایید.بعد از چند لحظه عمل download صفحه وب مورد نظر برای استفاده در حالت Offline به پایان می رسد. حالا شما می توانید اینترنت را قطع كرده و به بررسی صفحه وب بدون هیچ استرسی بپردازید. برای این منظور در حالت Offline مرورگر خود را باز كرده و در كادر محاوره ای Conect گزینه WorkOffline و یا كلید Cancel را انتخاب نمایید.
چگونه صفحات download شده را به صورت مداوم به روز نماییم؟
بعد از اینكه صفحات مورد نظرتان را download كرده و به صورت Offline بررسی نمودید، به سادگی می توانید این صفحات را به روز نمایید، به این عمل Synchronize گفته می شود.برای به روز سازی در حالت Online گزینه Synchronize را از منوی Tools انتخاب كنید تا كادر محاوره ای Items to Synchronize بازگردد. در پنجره فوق كلید Synchronize را كلیك كنید تا كلیه صفحه های download شده به روز گردند. شما می توانید اسامی این سایتها را در لیست پنجره فوق مشاهده نمایید.
چگونگی اعمال تنظیمات دقیق بر نحوه به روز رسانی صفحات وب :
یكی از تنظیماتی كه شما می توانید در اعمال فرایند به روز سازی صفحات وب download شده انجام دهید تنظیم یك زمان بندی خاص برای به روز سازی است. این زمان بندی می تواند به صورت كلی برای همه صفحات download شده باشد و یا بر روی یك صفحه خاص اعمال گردد.
برای این منظور در كادر محاوره ای Iteme to Synchronize بر روی كلید Setup كلیك كنید و یك برنامه زمان بندی روزانه، هفتگی و یا ماهانه را به صورت كلی برای تمام صفحات download شده تنظیم نمایید.ولی اگر می خواهید برای یك سایت برنامه زمانبندی خاصی، برای به روزسازی تنظیم نمایید، سایت مربوطه را در پنجره Item to Synchtronize انتخاب كرده و بر روی كلید Propeties كلیك كنید تا كادر محاوره ای My Current Home Page Properties در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.در كادر محاوره ای فوق بر روی download كلیك كرده تا تنظیمات مربوط به آن در روی صفحه نمایش ظاهر شود. در قسمت download Pages شما می توانید تعداد صفحات لینك شده به صفحه download شده را مشخص كنید.
نكته: اعداد وارد شده در قسمت Download Pages تأثیر زیادی در تعداد صفحات لینك دارد. در صورتی كه مثلاً عدد ۲ را در كادر مربوطه وارد كنید كلیه صفحات لینك شده به صفحه download شده نیز انتقال می یابند و در صورتی كه عدد ۳ را وارد كنید كلیه صفحات متصل به صفحات لینك شده به صفحه اصلی نیز download می شود.
ارسال و دریافت Emailها به صورت Offline :
یكی از بهترین استفاده هایی كه شما می توانید از قابلیت Offline نمایید ارسال و دریافت Email است. برای این كار دو روش را به شما معرفی می نماییم.
اولین راه پیشنهادی باز كردن برنامه Outlook Express در حالت Offline و انتخاب گزینه Options برای باز شدن كادر محاوره ای Options است. در كادر محاوره ای ظاهر شده بر روی عنوان Send كلیك كنید و گزینه Send Messages Immediately را فعال سازید. حالا با خیال راحت متن نامه خود را در برنامه ۰utlook Express به صورت Offline تایپ كرده و بر روی كلید Send كلیك كنید.كلیه Emailهای نوشته شما در یك مرحله (در زمان اتصال به اینترنت) به آدرسهای مورد نظر شما ارسال می گردد.
دومین راه پیشنهادی فكر می كنیم بهتر باشد در این روش نیز شما با كادر محاوره ای Options شروع به كار می نمایید با این تفاوت كه به جای انتخاب عنوان Send بر روی عنوان Connection كلیك كرده و گزینه Hang Up After Sending and Receiving را فعال سازید.
این روش بزرگترین مزیتش این است كه هنگام دریافت Email به اینترنت متصل می شوید و بعد از دریافت، ارتباط اینترنتی قطع می گردد و كلیه Emailها در یك مرحله اتصال ارسال می گردند

يکشنبه 10/6/1387 - 16:29
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته