• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 477
تعداد نظرات : 128
زمان آخرین مطلب : 5368روز قبل
دانستنی های علمی

:: كشف مهم : جیغ زدن برای زنان مفید است ! ::

محققان ثابت كردند: جیغ زدن زنان می‌تواند برای سلامتی آنان مفید باشد. به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد: زنانی كه موقع عصبانیت احساسات خود را بروز نمی‌دهند 4 برابر بیشتر از زنانی كه واكنش آنی همراه با داد و فریاد از خود نشان می‌دهند در معرض خطر مرگ قرار دارند. نتایج بررسی‌ها همچنین حاكی از آن است كه عصبانیت در مردان احتمال ابتلا به سكته قلبی را 20 درصد افزایش می‌دهد كه این رقم در مردان مغرور تا 30 درصد نیز می‌رسد.

دوشنبه 21/11/1387 - 17:54
دانستنی های علمی

:: دانشمندان، علت تهاجم گروهی ملخ‌ها را كشف كردند! ::

تهاجم ملخ‌‌ها به صورت انبوه، فاجعه‌ای برای كشتزارها و كشاورزی منطقه مورد حمله است. سؤالی كه مدت‌ها ذهن دانشمندان را مشغول كرده بود، این بود كه چرا ملخ‌ها كه در شرایط عادی به صورت تنها و منفرد در بیابان‌ها زندگی می‌كنند، در شرایط خاصی مثل زمان فراوان شدن غذا بعد از ریزش باران، به صورت دسته‌های میلیاردی به مزارع حمله می‌كنند و آنها را برهنه از محصولات می‌كنند.

جمعه پیش، گروهی از پژوهشگران بریتانیایی و استرالیائی مقاله در ژورنال ساینس Science چاپ كردند كه پاسخی است برای این پرسش قدیمی. جالب است كه همان میانجی شیمیایی عصبی كه در مغز انسان، در ایجاد احساساتی مثل ترس، پرخاشگری، خلق، اشتها و میل جنسی مؤثر است، در هجوم گروهی ملخ‌ها هم نقش دارد. نام این ماده شیمیای سروتونین است. دانشمندان دریافته‌اند كه وقتی ملخ‌ها به صورت گروهی سامان پیدا می‌كند، میزان سروتونین در مغزشان سه برابر می‌شود.

این كشف علمی بسیار مهم است، چون در آینده باعث ایجاد شیوه‌های نوینی خواهد شد كه از تهاجم ملخ‌ها جلوگیری خواهد كرد. ملخ‌ها ۲۰ درصد اراضی زمین به خصوص در آفریقا و چین را مورد گزند خود قرار می‌دهند و بنابراین پیدا كردن راهی برای جلوگیری از تخریب آنها، اهمیت فراوان دارد. این پژوهش به وسیله گروهی به رهبری حشره‌شناسی به نام Michael L. Anstey از دانشگاه آكسفورد انجام شد.

در آزمایش‌هایی كه آنها انجام دادند، متوجه شدند كه تزریق سروتونین به ملخ‌ها باعث تمایل آنها به ایجاد گروه خواهد شد و بر عكس وقتی مهاركننده‌های سروتونین به ملخ‌ها تزریق می‌شد، آنها رفتار انزواطلبانه پیدا می‌كردند. داروهای زیادی مثل داروهای ضدافسردگی و ضدتهوع با تأثیر بر میزان سروتونین در مغز انسان، اثر خود را اعمال می‌كنند. آیا دانشمندان می‌توانند راهی ارزان و عملی برای مهار كردن سروتونین در ملخ‌ها پیدا كنند؟

دوشنبه 21/11/1387 - 17:53
دانستنی های علمی

:: مشخصات سکه‌های یادبود سی‌امین سالگرد انقلاب ! ::

بانك مركزی مشخصات كامل سکه‌های طلا و نقره یادبود سی امین سالگرد انقلاب اسلامی ایران به همراه عكس آنها را منتشر كرد. به گزارش ایسنا، این سكه‌ها شامل هفت مجموعه هستند كه در هر مجموعه سه سكه طلا یا نقره وجود دارد. روی یكی از این سكه‌ها تمثالی از حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نقش بسته است و پشت آن نیز جمله "انقلاب ما انفجار نور بود" حك شده است. روی دو سكه دیگر نیز طرح‌هایی كه یادآور پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، نقش بسته و در پشت این سكه‌ها هم عبارت‌های "جاءالحق و زهق الباطل" و "اسقلال آزادی جمهوری اسلامی" حك شده است.

مشخصات كامل این هفت مجموعه به شرح زیر است:
مجموعه اول:
شامل سه قطعه سکه طلای یادبود در اندازه پنج بهار آزادی در سه طرح مختلف که وزن هر قطعه 40.68 گرم طلای با عیار 900 در 1000 (21.6) و قطر هر سکه یادبود 39.8 میلی‌متر.
 

مجموعه دوم:
شامل سه قطعه سکه طلای یادبود در اندازه دو و نیم بهار آزادی در سه طرح مختلف که وزن هر قطعه 20.34 گرم طلای با عیار 900 در 1000 (21.6) و قطر هر سکه یادبود 29.6 میلی‌متر.

مجموعه سوم:

شامل سه قطعه سکه طلای یادبود در اندازه یک بهار آزادی در سه طرح مختلف که وزن هر قطعه 8.136 گرم طلای با عیار 900 در 1000 (21.6) و قطر هر سکه یادبود 22.2 میلی‌متر.

مجموعه چهارم:

شامل سه قطعه سکه طلای یادبود در اندازه پنج، دو و نیم و یک بهار آزادی در سه طرح مختلف که وزن سکه پنج بهار 40.68، دو و نیم بهار 20.34 و یک بهار 8.136 گرم طلای با عیار 900 در 1000 (21.6) و قطر هر سکه پنج بهار 39.8، دو و نیم بهار 29.6 و یک بهار 22.2 میلی‌متر.

مجموعه پنجم:

شامل سه قطعه سکه نقره یادبود در اندازه پنج بهار آزادی در سه طرح مختلف که وزن هر قطعه 24.95 گرم نقره با عیار 999.9 در 1000 (خالص) و قطر هر سکه یادبود 39.8 میلی‌متر.

مجموعه ششم:

شامل سه قطعه سکه نقره یادبود در اندازه دو و نیم بهار آزادی در سه طرح مختلف که وزن هر قطعه 12.50 گرم نقره با عیار 999.9 در 1000 (خالص) و قطر هر سکه یادبود 29.6 میلی‌متر.
 

مجموعه هفتم:
شامل سه قطعه سکه نقره یادبود در اندازه یک بهار آزادی در سه طرح مختلف که وزن هر قطعه 4.95 گرم نقره با عیار 999.9 در 1000 (خالص) و قطر هر سکه یادبود 22.2 میلی‌متر.

دوشنبه 21/11/1387 - 17:51
دانستنی های علمی

.:: تأثیر دوربین‌های جدید سینمای ایران بر افزایش سرعت ‌و كیفیت تولید فیلم‌ها ::.

محسن شمس كارشناس سینما در یادداشتی، تحولات فناوری دوربین‌های سینمایی و روش‌های فیلمسازی را مورد ارزیابی قرار داده است. وی در این یادداشت نوشته است: "رسانه‌ها امروزه دیگر به تنهایی توسعه نمی‌یابند بلكه رشد آنها یك رشد مجموعه‌ای است. در طی 160سال توسعه رسانه‌ای دیداری و شنیداری كه حیات آنها از اختراع عكاسی آغاز می‌شود، تعداد كمی از بازارها با این بازار قابل مقایسه بوده‌اند. عكاسی با ارایه دوربین‌هایی كه با حلقه فیلم كار می‌كردند به یك تولید مصرفی تبدیل شد و پس از آن چهار جریان تكاملی بر این رسانه‌ها غلبه یافت.این چهار جریان عبارت بودند از: ضبط صدا، سینما، تلویزیون و ضبط ویدیویی. در سال های اخیر تخصصی شدن و تفكیك زیاد در این رشته ها جریان داشته است. از اوایل دهه هشتاد میلادی شاهد صف آرایی فوق العاده جنبه های جدید تكنولوژی بوده ایم كه اكثرا از همین روش های موجود مشتق شده اند.این فهرست هرچند تقریبا پایان ناپذیر است، برای نمونه به بخشی از آنها اشاره می‌كنیم: بهبودن بخشیدن و تنوع روش‌های عكاسی، ضبط صدا، فیلمسازی، فناوری های تازه CD،HIFI،HDTV،HD،DVD،تلویزیون‌های كابلی و ماهواره‌ای دوربین‌های ویدیویی و روش‌های ارسال تصاویر از طریقIPTV و تجربیات سینمایی ابداعی مانندSHOW SCAN، IMAX،ECINEMA،DCINEMAو ....امروزه رشد و توسعه صنایع تصویری كه نه سالانه بلكه روزانه است و ما پیوسته باتولید بسیاری مفاهیم و روش‌های جدید روبرو هستیم.جهان امروز با سرعت به‌سوی گسترش امكانات و مقدورات ارتباطی، تصویری پیش می‌رود. دنیایی كه به سمت نظام‌های شبكه ای بیشتر حركت می‌كند.

در یادداشت این كارشناس می‌خوانیم: در نمایشگاه‌های تخصصی–حرفه‌ای فناوری‌ها و تجهیزات سینمایی و تلویزیونی سال 2008 به‌وضوح شاهد شكل گیری Digital Cineamatography یا فیلمبرداری دیجیتالی بوده‌ایم. اكنون دسترسی به تصاویر دیجیتالی قابل رقابت با كیفیت وضوح قابل رقابت با فیلم‌های سینمایی در بازار رسانه‌های شنیداری و دیداری به امری ممكن تبدیل شده است. چشمی‌های نوری(تصویریاب‌های نوری)، بالاترین كیفیت وضوح تصویر، دامنه پذیرش(Latitude)رنگ و نوربالا، قابلیت گسترده تنظیم و پردازش اطلاعات تصویر و اصلاح رنگ سرصحنه توسط فیلمبردار، دراختیار داشتن قاب های سینمائی و افزایش فریم برثانیه، قابلیت تطبیق بالنزهای اپتیكی سینمائی و امكان گسترده استفاده از لنزهای Pl.Mount Super16،16mm،، سرعت متغیر، اسكن تصاویر به روش پیوسته (Progresive)و ضبط مستقیم برروی هارددیسك،برخلاف سیستم‌های HD كه برای ضبط از نوار استفاده می شود.ذخیره سازی اطلاعات به‌صورتRAW در محیط ویندوز، بدون نیاز فشرده سازی، برخلاف دوربین های تصویربرداریHDكه از فشرده سازی بالایی استفاده می كنند، امكان تدوین در محیط غیرخطی با جابجایی هارد دیسك بر خلاف سیستم‌های HD (كه در بازخوانی اطلاعات نیاز به دستگاه‌های نسبتا گرانی است) و ... از امكانات جذاب این دسته از دوربین‌های دیجیتالی هستند كه تلاش می كنند، خود را با علایق و خواسته های سینماگران حرفه‌ای همسان و هماهنگ كنند.

وی نوشته است: اكنون این دوربین‌ها در سطوح متفاوت برای كاربری‌های حرفه‌ای سینمائی و تلویزیونی طراحی، تولید و به بازار معرفی و عرضه شده است . از این سری دوربین ها می توان با این عناوین یاد كرد:
1. Dalsa – Origin 4K
2. Thomson Viper
3. ArriFlex D-21
4. Phantom HD/2K
5. Red Digital Camera
6. SI-2K Silicon Imaging
7. Kino – Russien 2K Digital Camera
8. Nox 2K D Cinema
در ادامه می‌خوانیم: فراوانی، تسهیل در دسترسی به این نوع دوربین‌ها در بازار و سادگی و راحتی كار با آنها و قیمت ارزان‌تر نسبت به تجهیزات 35 میلی ‌متری فیلمبرداری، تأثیری به‌سزا بر روش‌های فیلمسازی و تولید برنامه در قالب های سینمائی و تلویزیونی خواهد گذاشت.

این سری از دوربین‌ها نسل جدیدی از دوربین‌ها محسوب می‌شوند هرچند ماهیتا از نظر دسته‌بندی سیستمی با گروه دوربین های ویدیویی نزدیك‌تر هستند و از این نظر باید آنها را در رده دوربین‌های تصویربرداری ویدیویی قرار داد اما به دلیل تفاوت در روش شكل‌گیری تصویر و همچنین ساختار حساسگر تصویری (Sensor)كه برخلاف دوربین‌های ویدیویی كه 3CCDهستند، حساسگر این دوربین ها CMOSاست كه از این نظربا فناوری عكسبرداری دیجیتالی هم‌سان‌تر هستند و ویژگی آنها مجسوب می‌شود و همچنین، قابلیت‌ها و سطح انطباق گسترده با نیازهای حرفه‌ای سینما این سری از دوربین ها را Digital Cinematogeraphy اطلاق می‌كنند.

"محسن شمس" در این یادداشت كه توسط بنیاد سینمایی فارابی منتشر شده، افزایش كمی تعداد دوربین‌ها، كوتاه شدن و از بین رفتن صف انتظار برای دریافت دوربین فیلمبرداری، قیمت نسبتاً كمتر این دوربین ها در مقایسه با دوربین های 35 میلیمتری، امكان تهیه آنها از سوی دفاتر و بنگاه‌های تولید فیلم و كاهش وابستگی فرآیند تولید فیلم به لابراتوار، امكان ضبط و ذخیره‌سازی مستقیم اطلاعات در محیط رایانه، نیاز نداشتن به ابزارهای وابسته و در انتقال و تبدیل اطلاعات، امكان پردازش و پیگیری عملیات پس از تولید در محیط رایانه، فراگیرشدن و ارزان شدن فرآیند ذخیره سازی اطلاعات، و ... از جمله نكات و ویژگی هایی هستند كه می توان از آنها بعنوان تحقق یك دوره تحول جدید در روش‌های فیلمسازی اشاره كرد. هرچند تجهیزات تكمیلی مانند امكانات و شرایط تبدیل به نگاتیو و نمایش در اخذ نتیجه‌نهایی بسیار تعیین كننده هستند ولی در بررسی كلی این فرآیندها، می‌توان یك دوره انتقال و تغییر تكنولوژی‌های تولید فیلم را در مرحله تولید و پس از تولید را در كشور مشاهده كرد.

در ادامه می‌خوانیم: دوره تغییرات مربوط به مرحله پس از تولید : شامل ( خدمات فنی تدوین، صداگذاری، تبدیل فیلم به دیجیتال و تهیه اینترمدیات دیجیتالی) و مرحله نمایش دیجیتالی فیلم در سالن های نمایش با عنوان E CINEMA و D CINEMA پیش تر طی یك دهه گذشته تا سال‌های اخیر محقق گردیده و هم اكنون شاهد وحدت رویه‌های فنی و تثبیت رفتار در این حوزه‌ها هستیم. شكل‌گیری روش‌های كاملاً دیجیتالی و مدرن در فرآیند فیلمسازی و تولید برنامه های تلویزیونی به امری معمول و جاری تبدیل شده است و هر سال بیشتر از سال قبل شاهد طرح این مسایل هستیم.

شمس نوشته است: حلقه مفقوده این فرآیند مربوط به مرحله شكل گیری تصویر و ضبط و نگهداری آن در دوربین های فیلمبرداری(و یا عكس‌برداری) بود كه این مرحله نیز طی سال های اخیر با عنایت به توضیحات پیش گفته اكنون به تكامل نسبی رسیده است. این روند همچنان رو به توسعه خواهد بود. در یك نگاه كلی می‌توان گفت با رویكردهای توام با تحولات فزاینده در بازاز صنعت شنیداری و دیداری و ابزارها و تكنولوژی‌های قابل دسترس در بازار، شتاب تغییر در روش ها و ابزارهای فیلمسازی نسبت به گذشته امری اجتناب ناپذیر است.
در ادامه می‌خوانیم: طبیعتاً در چنین شرایطی طراحی و تولید دوربین های مكانیكی - الكترونیكی 35 میلیمتری (و سایر نجهیزات تكمیلی كاهش) یافته و جای خود را به دوربین‌های و تجهیزات الكترونیكی - دیجیتالی داده است. از این نظر عدم توجه به این تحولات رفته رفته، نه تنها امكانات و روش‌های تولید فیلم درداخل كشور بدون كاركرد می شوند، بلكه در عرصه رقابت بین‌المللی همواره به صورت تماشاگرانی منفعل باقی خواهیم ماند.

"محسن شمس" در این یادداشت نوشته است: اتخاذ یك راه كار و تدبیر كارآمد به منظور تطبیق شرایط و امكانات داخلی تولید فیلم با این موج از تكنولوژی‌های مدرن امری است كه باید در دستور كار سیاست گذاران و برنامه‌ریزان سینمای كشور قرار گیرد. اولین گام برای خروج از این چرخه، آگاهی و بررسی و پی‌گیری تحولات علمی ، فنی و تخصصی در این زمینه هاست. تنها در سایه پی‌گیری این تحولات، می‌توان به ترسیم خط مشی كلی و كلان با هدف توسعه كشور با توجه به ارزش‌های دینی و ملی پرداخت.

منبع : پرشیا فیلم

دوشنبه 21/11/1387 - 17:45
دانستنی های علمی

می خواهم بهتون ثابت کنم که ریاضی شگفت آوره


 

 

1x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321


 

1x 9 + 2 = 11


 

12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111
123456789 x 9 +10= 1111111111


 

 

9x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888


 

شگفت انگیز بود ، نه ؟


 

 


 

 


 

حالا تقارن را ببینید :


 

1x 1 = 1
11x 11 = 121
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111= 12345678987654321


 


 

حالا توجه کنید :


 

اگر حروف الفبای انگلیسی را :


 

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z


 

بترتیب بصورت زیر در نظر بگیریم :


 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26


 

کلمه ی : H-A-R-D-W-O- R-K


 

معادل خواهد بود با : 8+1+18+4+23+ 15+18+11 = 98%


 

کلمه ی : K-N-O-W-L-E- D-G-E


 

معادل خواهد بود با : 11+14+15+23+ 12+5+4+7+ 5 = 96%


 

اما کلمه ی : A-T-T-I-T-U- D-E


 

معادل خواهد بود با : 1+20+20+9+20+ 21+4+5 = 100%


 

حالا توجه کنید به : L-O-V-E-O-F- G-O-D


 

که مساوی می شود با : 12+15+22+5+15+ 6+7+15+4 = 101%

دوشنبه 21/11/1387 - 17:43
دانستنی های علمی
زندگی در خیال بهشتی جاودانه !


اگر امروز صبح سالم از خواب برخاستید، قدر سلامتى خود را بدانید زیرا جمعیتی مطابق با یک میلیون نفر تا یک هفته دیگر زنده نخواهند بود.

اگر تاکنون از آسیب‌هاى جنگ،
تنهایى در سلول زندان، عذاب شکنجه، 
یا گرسنگى در امان بوده‌اید،
وضعیت شما از وضعیت ٥٠٠ میلیون نفر در دنیا بهتر است.

اگر می‌توانید بدون ترس از زندانى شدن یا مرگ، وارد مسجد (یا کلیسا) شوید، وضع شما از ٣ میلیون نفر در دنیا بهتر است.

اگر در یخچال شما خوراکى و غذا وجود دارد،
اگر کفش و لباس دارید،
اگر تختخواب و سرپناهى دارید،
در این صورت شما از ٧٥٪ مردم جهان ثروتمندتر هستید.
اگر در بانکى حساب دارید، و اگر در جیب‌تان پول دارید،

شما به ٨٪ مردم دنیا که چنین شرایطى دارند تعلّق دارید.

اگر شما این نوشته را می‌خوانید، از سه خوشبختى بهره‌مند هستید:
1- یک کسى به فکر شما بوده است.
2- شما به ٢٠٠ میلیون نفرى که قادر به خواندن نیستند تعلّق ندارید. 
3- و ... شما جزو ١٪ از مردم دنیا هستید که کامپیوتر دارند.

به قولی :
            طورى کار کنید که انگار نیازى به پول ندارید، 
            طورى عشق بورزید که انگار هرگز آزرده خاطر نشده‌اید، 
            طورى برقصید که انگار هیچکس شما را نمی‌بیند،
            طورى آواز بخوانید که انگار هیچکس صداى شما را نمی‌شنود،
            و بالاخره طورى زندگى کنید که انگار زمین، بهشت جاودانه است.


دوشنبه 21/11/1387 - 17:40
دانستنی های علمی
خدا را دوست دارم


خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با هر username كه باشم، من را connect می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تا خودم نخواهم مرا D.C نمی كند .

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با یك delete هر چی را بخواهم پاك می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اینهمه friend برای من add می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اینهمه wallpaper كه update می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه با اینكه خیلی بدم من را log off نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همه چیز من را می داند ولی SEND TO ALL نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه می گذارد هر جایی كه می خواهم Invisibel بروم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه جزء friend هام می ماند و من را delete و ignore نمی كند.

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه اجازه، undo كردن را به من می دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه آن من را install كرده است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچ وقت به من پیغام the line busy نمی دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه اراده كنم، ON می شود و من می توانم باهاش حرف بزنم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه دلش را می شكنم، اما او باز من را می بخشد و shout down ام نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه password اش را هیچ وقت یادم نمی رود، كافیه فقط به دلم سر بزنم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تلفنش همیشه آنتن می دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه شماره اش همیشه در شبكه موجود است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچ وقت پیغام no response to نمی دهد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هرگز گوشی اش را خاموش نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچ وقت ویروسی نمی شود و همیشه سالم است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه هیچوقت نیازی نیست براش BUZZ بدهم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه آهنگ حرف هاش همیشه من را آرام می كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه نامه هاش چند كلمه ای بیشتر نیست، تازه spam هم تو كارش نیست

خدا را دوست دارم ، بخاطر اینكه وسط حرف زدن نمی گوید، وقت ندارم، باید بروم یا دارم با كس دیگری حرف می زنم

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه من را برای خودم می خواهد، نه خودش

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه وقت دارد حرف هایم را بشنود

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه فقط وقت بی كاریش یاد من نمی افتد

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه می توانم از یكی دیگر پیشش گله كنم، بگویم كه ....

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه همیشه پیشم می ماند و من را تنها نمی گذارد، دوست داشتنش ابدی است

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه می توانم احساسم را راحت به آن بگویم، نه اصلا نیازی نیست بگویم، خودش میتواند نگفته، حرف ام را بخواند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه به من می گوید دوستم دارد و دوست داشتنش اش را مخفی نمی كند

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه تنها كسی است كه می توانی جلوش بدون اینكه خجل بشوی گریه كنی، و بگویی دلت براش تنگ شده

خدا را دوست دارم ، به خاطر اینكه ، می گذارد دوستش داشته باشم ، وقتی می دانم لیاقت آنرا ندارم

خدا را دوست دارم به خاطر اینكه از من می پذیرد كه بگویم : خدا را دوست دارم ...

دوشنبه 21/11/1387 - 17:34
دانستنی های علمی

با 7 سوال ساده شخصیت خود را کشف کنید!

 

به سوالات زیر با دقت و صادقانه پاسخ بدهید و در پایان تعبیر پاسخ هایتان را مشاهده بفرمائید

1- دریا را با كدام یك از ویژگی های زیر تشریح می‌كنید؟
آبی تیره، شفاف، سبز، گل‌آلود

2- كدام یك از اشكال زیر را دوست دارید؟
دایره، مربع یا مثلث

3- فرض كنید در راهرویی راه می‌روید. دو در می‌بینید. یكی در 5 قدمی سمت چپ تان و دیگری در انتهای راهرو. هر دو در باز هستند. كلیدی روی زمین درست جلوی شما افتاده است. آیا آن را بر می‌دارید؟

4- رنگهای روبرو را به ترتیب اولویتی كه برایتان دارند بگویید . قرمز،  آبی، سبز، سیاه و سفید

5- دوست دارید در كدام قسمت كوه باشید؟

6- در ذهنتان اسب چه رنگی است؟
قهوه‌ای، سیاه یا سفید

7- توفانی در راه است. كدامیك را انتخاب می‌كنید: یك اسب یا یك خانه؟


و اما پاسخ‌ها:
1- آبی تیره : شخصیت پیچیده
سبز: آسان گیر و بی‌خیال
شفاف: به سادگی قابل درك
گل‌آلود: آشفته و سردرگم


2- دایره : سعی می‌كنید طوری رفتار كنید كه خوشایند همه باشد.
مربع: خودرأی و خود محور
مثلث: یك دنده و لجباز
(اندازه اشكال با خودخواهی و منیت شما ارتباط مستقیم دارد)


3-  بله : شما آدم فرصت طلبی هستید
نه: آدم فرصت‌طلبی نیستید.


4- این سئوال، اولویت‌های شما در زندگی را مشخص می‌كند.
آبی: دوستان/ روابط
سبز: شغل و حرفه
قرمز:  دلبستگی
سیاه: مرگ
سفید: ازدواج


5- میزان ارتفاعی كه انتخاب می‌كنید رابطه مستقیم با میزان جاه طلبی شما دارد .


6- قهوه‌ایی: فروتن و خاكی
سیاه: غیرقابل پیش‌بینی، سركش، هیجان‌انگیز
سفید: برتر، مغرور، تاثیرگذار


7- این سئوال، اولویت‌های شما به هنگام مشكلات را تعیین می‌كند.
اسب: همسر
خانه: فرز

دوشنبه 21/11/1387 - 17:33
دانستنی های علمی

22 بهمن،انفجار نور

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تنها یك حادثه داخلی برای تغییر یك رژیم سیاسی نبود. بلكه همان‌گونه كه بسیاری از دولتمردان آمریكائی، اسرائیلی و اروپائی در خاطرات خود از آن روزها تعبیر كرده‌‌اند، انقلاب از دیدگاه آنان زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.

پس این روز را گرامی بداریم که چون در این روز عاشقان به وطن در این روز برای من نوعی جان خود را فدا کرد تا بتوانیم با آرامش این ایمیل را مطالعه کنیم.

آری این روز مقدس است زیرا اگر عشق مرده بود ما الان با آرامش در خانه خود نبودیم و مثل عزه که در حال حاضر شاهد هستید می بایست منتظر یک خمپاره در وسط خانه خود می بودیم.

بنابر این ما تمام زندگیمان را مدیون این عاشقان هستیم که جان خودشان را برای آسودگی ما فدا کردند.

چه کسی حاضر است جان خودش را فدای دیگری کند؟
چه کسی جراتش را دارد؟

چه کسی حاضر است جلوی تانک دشمن ایستادگی کند با این حال که می داند کشته خواهد شد!!!!

آری آزادی این خاک را مدیون شهدا و بزرگانی که برای ما جانفشانی کرده اند هستیم.

نهضتی كه در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید، امروزه برای بسیاری از ملل جهان چراغ راه زندگی است.

مهمترین دستاوردهای این انقلاب در صحنه‌ بین‌المللی تاكنون به قرار زیر بوده است:


1. تجدید بنای تفكر انقلابی بر مبنای دین


2. مطرح شدن اسلام بعنوان یك ایدئولوژی انقلابی.


3. تلفیق موفقیت آمیز رهبری سیاسی و مذهبی.


4. احیاء اخوت اسلامی در میان مسلمانان جهان.


5. احیاء روحیه گرایش به معنویات و ارزشهای دینی در میان مسلمانان جهان.


6. احیاء روحیه خودباوری و سلطه ستیزی در میان ملتها.


7. منفعل شدن دولتها و قدرتها در برابر اراده ملتها.


از این رو «22 بهمن» تنها نباید به عنوان روز پایانی یك رژیم سیاسی و آغازی بر حیات رژیم دیگر تلقی گردد. بلكه باید از آن به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران و نقطه‌ای عطف در روند مبارزات ملت ایران یاد كرد.

دوشنبه 21/11/1387 - 17:31
دانستنی های علمی
راه و رسم عاشقی


من یک عمر به خدا دروغ گفتم و خدا هیچ گاه به خاطر دروغ هایم مرا تنبیه نکرد. می توانست، اما رسوایم نساخت و مرا مورد قضاوت قرار نداد. هر آن چه گفتم باور کرد و هر بهانه ای آوردم پذیرفت. هر چه خواستم عطا کرد و هرگاه خواندمش حاضر شد.
اما من! هرگز حرف خدا را باور نکردم، وعده هایش را شنیدم اما نپذیرفتم. چشم هایم را بستم تا خدا را نبینم و گوش هایم را نیز، تا صدای خدا را نشنوم. من از خدا گریختم بی خبر از آن که خدا با من و در من بود.
می خواستم کاخ آرزوهایم را آن طور که دلم می خواهد بسازم نه آن گونه که خدا می خواهد. به همین دلیل اغلب ساخته هایم ویران شد و زیر خروارها آوار بلا و مصیبت ماندم. من زیر ویرانه های زندگی دست و پا زدم و از همه کس کمک خواستم. اما هیچ کس فریادم را نشنید و هیچ کس یاریم نکرد. دانستم که نابودی ام حتمی است. با شرمندگی فریاد زدم خدایا اگر مرا نجات دهی، اگر ویرانه های زندگی ام را آباد کنی با تو پیمان می بندم هر چه بگویی همان را انجام دهم. خدایا! نجاتم بده که تمام استخوان هایم زیر آوار بلا شکست. در آن زمان خدا تنها کسی بود که حرف هایم را باور کرد و مرا پذیرفت. نمی دانم چگونه اما در کمترین مدت خدا نجاتم داد. از زیر آوار زندگی بیرون آمدم و دوباره احساس آرامش کردم. گفتم: خدای عزیز بگو چه کنم تا محبت تو را جبران نمایم.

خدا گفت: هیچ، فقط عشقم را بپذیر و مرا باور کن و بدان در همه حال در کنار تو هستم.

گفتم: خدایا عشقت را پذیرفتم و از این لحظه عاشقت هستم. سپس بی آنکه نظر خدا را بپرسم به ساختن کاخ رویایی زندگی ام ادامه دادم. اوایل کار هر آنچه را لازم داشتم از خدا درخواست می کردم و خدا فوری برایم مهیا می کرد. از درون خوشحال نبودم. نمی شد هم عاشق خدا شوم و هم به او بی توجه باشم. از طرفی نمی خواستم در ساختن کاخ آرزوهای زندگی ام از خدا نظر بخواهم زیرا سلیقه خدا را نمی پسندیدم. با خود گفتم اگر من پشت به خدا کار کنم و از او چیزی در خواست نکنم بالاخره او هم مرا ترک می کند و من از زحمت عشق و عاشقی به خدا راحت می شوم. پشتم را به خدا کردم و به کارم ادامه دادم تا این که وجودش را کاملاً فراموش کردم. در حین کار اگر چیزی لازم داشتم از رهگذرانی که از کنارم رد می شدند درخواست کمک می کردم. عده ای که خدا را می دیدند با تعجب به من و به خدا که پشت سرم آماده کمک ایستاده بود نگاه می کردند و سری به نشانه تاسف تکان داده و می گذشتند. اما عده ای دیگر که جز سنگهای طلایی قصرم چیزی نمی دیدند به کمکم آمدند تا آنها نیز بهره ای ببرند. در پایان کار همان ها که به کمکم آمده بودند از پشت خنجری زهرآلود بر قلب زندگی ام فرو کردند. همه اندوخته هایم را یک شبه به غارت بردند و من ناتوان و زخمی بر زمین افتادم و فرار آنها را تماشا کردم. آنها به سرعت از من گریختند همان طور که من از خدا گریختم. هر چه فریاد زدم صدایم را نشنیدند همان طور که من صدای خدا را نشنیدم. من که از همه جا ناامید شده بودم باز خدا را صدا زدم. قبل از آنکه بخوانمش کنار من حاضر بود. گفتم: خدایا! دیدی چگونه مرا غارت کردند و گریختند. انتقام مرا از آنها بگیر و کمکم کن که برخیزم.

خدا گفت: تو خود آنها را به زندگی ات فرا خواندی. از کسانی کمک خواستی که محتاج تر از هر کسی به کمک بودند.

گفتم: مرا ببخش. من تو را فراموش کردم و به غیر تو روی آوردم و سزاوار این تنبیه هستم. اینک با تو پیمان می بندم که اگر دستم را بگیری و بلندم کنی هر چه گویی همان کنم. دیگر تو را فراموش نخواهم کرد. خدا تنها کسی بود که حرف ها و سوگندهایم را باور کرد. نمی دانم چگونه اما متوجه شدم که دوباره می توانم روی پای خود بایستم و به زودی خدای مهربان نشانم داد که چگونه آن دشمنان گریخته مرا، تنبیه کرد.
گفتم: خدا جان بگو چگونه محبت تو را جبران کنم.

خدا گفت: هیچ، فقط عشقم را بپذیر و مرا باور کن و بدان بی آنکه مرا بخوانی همیشه در کنار تو هستم.

گفتم: چرا اصرار داری تو را باور کنم و عشقت را بپذیرم.
گفت: اگر مرا باور کنی خودت را باور می کنی و اگر عشقم را بپذیری وجودت آکنده از عشق می شود. آن وقت به آن لذت عظیمی که در جست و جوی آنی می رسی و دیگر نیازی نیست خود را برای ساختن کاخ رویایی به زحمت بیندازی. چیزی نیست که تو نیازمند آن باشی زیرا تو و من یکی می شویم. بدان که من عشق مطلق، آرامش مطلق و نور مطلق هستم و از هر چیزی بی نیازم. اگر عشقم را بپذیری می شوی نور، آرامش و بی نیاز از هر چیز.

دوشنبه 21/11/1387 - 17:30
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته