• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 681
تعداد نظرات : 69
زمان آخرین مطلب : 5751روز قبل
دانستنی های علمی
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، یحیی رحیم صفوی امروز در سومین همایش بین‌المللی بهداشت درمان و مدیریت بحران در حوادث غیرمترقبه در سالن همایشهای رازی تهران، افزود: متأسفانه مسئله زلزله در زمان عادی مورد توجه جدی قرار نمی‌گیرد و پس از گذشت مدتی از یك حادثه، مانند زلزله بم مسئله را فراموش می‌كنیم در حالی كه باید به طور مستمر آمادگی خود را برای پیشگیری و كنترل زلزله تقویت كنیم.
وی ادامه داد:: كشور ما جزء 10 كشور حادثه خیز دنیاست و 90درصد كشور در خطر انواع حوادث غیرمترقبه قرار دارد به طوری كه از مجموع 40 نوع حادثه غیرمترقبه 31 نوع آن در كشور ما اتفاق می‌افتد، از نظر میزان خسارات نیز جزء 6 كشور اول دنیا هستیم و بررسی‌ها نشان می‌دهد كه 5 منطقه تهران، تبریز، خراسان، كرمان و فارس مهمترین مناطقی هستند كه در خطر زلزله قرار دارند.
فرمانده سپاه پاسداران اضافه كرد: خوشبختانه مسئله مهم فرماندهی مدیریت بحران در كشور با تشكیل ستاد عالی مدیریت بحران به ریاست معاون اول رئیس جمهوری حل شده است و همه نیروهای كشوری و لشكری تابع این ستاد هستند.
وی اضافه كرد: بحرانها به طور كلی به سه دسته بحرانهای محلی، منطقه‌ای و ملی تقسیم می‌شوند به عنوان مثال زلزله بم كه بر اثر آن طی چند ثانیه یك سوم مردم شهر از بین رفت، یك بحران ملی بود.
وی گفت: در زلزله بم همه زیرساختهای ارتباطی از بین رفت و فقط یك خط تلفن تیپ یك سپاه كه خارج از مجموعه مخابرات بود سالم مانده بود و همین یك خط تلفن بود كه توانست خبر وقوع این حادثه را مخابره كند.
رحیم صفوی افزود: زلزله بم تجربه تلخی بود كه ارائه خدمات امداد و نجات در آن منطقه بسیار سخت بود به طوری كه گردانهای اعزامی ما بیش از 48 ساعت نمی توانستند از نظر روحی و جسمی داوم بیاورند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین و تعریف مدیریت بحران و ویژگی‌های آن، انواع و دامنه بحرانها، ساختار مدیریت بحران و نقش سپاه پاسداران در مدیریت بحران پرداخت.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:57
کامپیوتر و اینترنت
استقبال بی سابقه از گوشی iPhone شركت اپل كه در آن از صفحه كلید خبری نیست و همه فرامین با لمس نمایشگر قابل انجام است نوكیابرترین تولیدكننده گوشی همراه در جهان را به فكر تولید محصول مشابهی انداخته است.
به گزارش فارس به نقل از InformationWeek، شركت فنلاندی نوكیا اعلام كرده در نیمه دوم سال جاری میلادی، یك مجموعه كامل از گوشی های لمسی را روانه بازار خواهد كرد.
این شركت در تقلیدی آشكار از اپل اعلام كرد سرویس آنلاین موسیقی اختصاصی خود به نام Comes را نیز برای بارگذاری قطعات آهنگ بر روی تلفن همراه در آینده نزدیك راه اندازی خواهد كرد.
نوكیا جزییات چندانی را در مورد این گوشی ها افشا نكرده، اما تصریح كرده گوشی های لمسی ساخت نوكیا از مدل های ساده و ارزان قیمت تا مدل های پیشرفته و گران قیمت را شامل می شوند و مجهز به GPSو Wi-Fi نیز خواهند بود.
به گفته یكی از سخنگویان نوكیا جزییات بیشتر در مورد این گوشی ها ظرف یك ماه آینده اعلام خواهد شد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:57
موبایل
گوگل به منظور آزمایش نسخه جدید نرم افزار سرویس گوگل ارث خود شهری واقع در کانادا را به صورت کاملا سه بعدی عرضه کرد.
نانایمو" شهری با 78 هزار ساکن واقع در جزیره ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیا است. گوگل نسخه جدیدی از سرویس گوگل ارث را عرضه کرده است که در اولین آزمایش خود این شهر را به صورت کاملا سه بعدی روی وب قرار داده است.
همکاری میان گوگل و "نانایمو" پیشینه ای عمیق دارد. در حقیقت این شهر کانادا به دلیل استفاده زیاد از سرویس "گوگل مپس"(نقشه های گوگل) رکورد بیشترین تعداد عرضه خدمات دیجیتالی را که یک شهر می تواند به شهروندان خود ارائه کند به ثبت رسانده و اکنون نیز با کمک نسخه 4.3 نرم افزار "گوگل ارث" تبدیل به اولین شهر واقعی کاملا سه بعدی شده دنیای وب شده است.
تمام جزئیات این شهر شامل نقشه های الکترونیکی، شبکه فاضلاب، عکسهای هوایی ساختمانها و تصاویر تمام مراکز تجاری از این پس روی گوگل ارث به صورت سه بعدی قابل جستجو هستند و قرار است تمام این اطلاعات از سال 2009 کاملا به روز شوند.
براساس گزارش تایم، در میان تمام سرویسهایی که به زودی در گوگل ارث درمورد این شهر عرضه می شود امکان بازدید مجازی از تمام رستورانها، مراکز خرید و محله های آن است.
به گفته رئیس اداره فناوری "نانایمو"، تبدیل شدن این شهر به اولین شهر کاملا سه بعدی دنیا می تواند در جلب توریست کاربردهای بسیاری داشته باشد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:57
اخبار
معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات از اعلام فراخوان مزایده‌ی اپراتور سوم تلفن همراه تا چند روز آینده خبر داد.
كمال محامدپور در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این مطلب اظهار كرد: روز دقیق اعلام این فراخوان،‌ روز دوشنبه (31 تیرماه) در جلسه‌ی شورای راهبری اپراتور سوم تلفن همراه كه زیرنظر وزیر ارتباطات است، تعیین خواهد شد.
او با بیان این‌كه تا به حال چهار پیشنهاد از طرف چهار شركت‌های خارجی به منظور مشاور خارجی این اپراتور داده شده است، تصریح كرد: پیشنهادها در جلسه‌ی روز دوشنبه بررسی شده و با توجه به مشخصات و شرایطی كه عنوان شده است این مشاور انتخاب می‌شود.
معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان كرد:‌ پیش از این در كمیسیون تنظیم مقررات یكسری الزامات برای علاقه‌مندان حضور در این مزایده به تصویب رسید كه بر این اساس حداقل پنج درصد سهام شخص حقوقی متقاضی باید به یك اپراتور خارجی با حداقل پنج میلیون مشترك در دیگر كشورها باشد.
منبع:ایسنا
سه شنبه 1/5/1387 - 10:57
موبایل
شركت سونی اریكسون 2 هزار نفر از كارمندانش را در سراسر جهان برای كاهش هزینه‌ها اخراج می‌كند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شركت تولیدكننده گوشی تلفن همراه در سه ماهه دوم سال جاری زیانی معادل 2 میلیون یورو را تحمل كرد كه در سال گذشته در همین مدت 315 میلیون یورو سودآوری كرده بود.
این شركت قصد دارد سالانه 300 میلیون یورو از هزینه‌های جاری خود را كاهش دهد.
به گزارش بی‌بی‌سی، فروش این شركت هم با كاهش 9.4 درصدی به 2.82 میلیارد یورو بالغ شد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:57
کامپیوتر و اینترنت
یک دستگاه جدید به نام "چتر بلوتوث " طراحی شده که با آن می توان هنگام بارندگی بدون ترس از خیس شدن موبایل به تماس ها پاسخ داد.
به گزارش گروه اخبار خارجی "موبنا" به نقل از پایگاه اینترنتی "اینتوموبایل"، با استفاده از این دستگاه جانبی تلفن همراه خطرات ناشی از مکالمه با گوشی هنگام رانندگی را کاهش می دهد.
کاربران می توانند با استفاده از چتری که مجهز به فن آوری بلوتوث است، هنگام بارندگی بدون ترس از خیس شدن تلفن همراه به تماس های آن پاسخ داده یا ارتباط برقرار کنند.
این وسیله جانبی مجهز به رادیو نیز می باشد و کاربر می تواند در هنگام قدم زدن زیر باران به رادیو گوش دهند.
طراح این وسیله جانبی " Mikhail Stawsky" است که ملیت وی مشخص نیست.
اینتو موبایل در مورد زمان دقیق ارایه این وسیله جانبی به بازار اطلاعاتی منتشر نکرده است.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:57
موبایل

بازی موبایلی "پسربچه لپ گلی " به نام "نیکی بوم" توسط شرکت ژاپنی DotEmu در این کشور ارایه شده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی "موبنا" به نقل از پایگاه اینترنتی "موبایل تور" ، در این بازی کاربر در نقش یک پیر با لپ های سرخ و شکم چاق به پدربزرگ خود کمک می کند تا از دست زن جادوگر بدجنس به نام Zoldrane نجات پیدا کند.
در این بازی پازل گونه کاربر از نردبان ها بالا می رود، جاده های مخفی را پیدا کرده و از آنها عبور می کند و با دشمنان شرور مبارزه می کند.
در این بازی از گرافیک های رنگی استفاده شده و کاربر می تواند آن را از طریق وب سایت در تلفن همراه خود دانلود یا به صورت آنلاین بازی کند.
تعداد کل کاربران تلفن همراه در ژاپن تا پایان ژوئن 2007میلادی 102میلیون و 100 هزارنفر و ضریب نفوذ تلفن همراه در این کشور 6/77درصد اعلام شده است .
در این کشور پنج اپراتور فعال تلفن همراه وجود دارند.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:57
موبایل
شرکت استرالیایی "دریم اسپرینگ " که ارتقا دهنده نرم افزار و یکی از شرکای کاری شرکت سونی اریکسون است ، اعلام کرد ف نرم افزار DreamConnect 3 را برای گوشی های سونی اریکسون مدل های G700 و G900 عرضه کرده است.
به گزارش گروه اخبار خارجی "موبنا" به نقل از سایت اینترنتی " سافت پدیا" ، این سیستم نرم افزاری دراصل یک سیستم مدیریت اتصال برای گوشی های جدید و هوشمند G700 و G900 با صفحه نمایش لمسی ، است.
این گوشی ها که با سیستم عامل سیمبیان UIQ 3 کارمی کنند، با استفاده ازاین سیستم از قابلیت های گوناگون از جمله قابلیت اتصال سریع برای جستجو و ارسال و دریافت پیام فقط با یک بار لمس کردن برخوردار می شوند.
این سیستم نرم افزاری بطور مجانی برای گوشی های سونی اریسکون قابل استفاده است و کابران می توانند با مراجعه به بخش "try and buy" وب سایت رسمی سونی اریکسون آن را دانلود کنند.
البته برای بهره گیری از نسخه کامل این نرم افزار ، کاربران باید حق امتیاز استفاده از آن را به قیمت 25 یورو از "دریم اسپرینگ" خریداری کنند.
گوشی های G700 و G900 سونی اریکسون با طراحی مشابه با اندازه و وزن یکسان – 106 – 49 – 13 میلیمتر و وزن 99 گرم دارای قابلیت ها ، سیستم ها و کارآیی های گوناگون از جمله ، صفحه نمایش لمسی 4/2 اینچی TFT / 240 – 320 پیکسلی / 256 رنگ ، قابلیت تشخیص دست خط ، سیستم اتصال نسل سومی GSM ، متن خوان و ویرایشگر ، organizer (سازمان دهنده ) ، push-email ، مرور کننده اپرا و قابلیت پخش موسیقی هستند.
این گوشی های همچنین دارای رادیو اف ام با RDS ، بلوتوث 2 با A2DP ، حافظه داخلی 160 مگابایتی و قابلیت افزایش ظرفیت حافظه با استفاده از کارت حافظه جانبی Stick Micro می باشند.
درباره تفاوت ها این دوگوشی می توان گفت که گوشی مدل G900 همچنین دارای سیستم Wi-Fi ، کارت اسکنر تجاری و دوربین 5 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار /فلاش و قابلیت ضبط ویدیویی است ولی گوشی مدل G700 فقط دارای دوربین 2/3 پیکسلی است.
هردوگوشی هوشمند درسراسر اروپا عرضه شده اند و گوشی مدل G700 با قیمت خرده فروشی 300یورو و گوشی مدل G900 با قیمت خرده فروشی 350 یورو فروخته می شوند.
شرکت ژاپنی / سوئدی "سونی اریکسون" در سال 2001 میلادی تاسیس شد، دفتر مرکزی آن در انگلیس قراردارد و درزمینه های مخابرات/ ارتباط از راه دور، تولید گوشی ها ی تلفن همراه ، وسایل پخش موسیقی همراه ، سیستم های وایرلس یا بی سیم ، دستگاههای صوتی بی سیم ، و دستگاههای بی سیم دیتا فعالیت می کند.
این شرکت حدود 8 هزار کارمند دارد.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
کامپیوتر و اینترنت
و کشور انگلیس و پاکستان طی طرحی ابتکاری، سرویسی را راه‌اندازی کرده‌اند که به مردم پاکستان این امکان را می‌دهد تا بتوانند انواع خبرها را از طریق تلفن همراه خود دریافت کنند.
شرکت Ufone پاکستان با همکاری گروه سرگرمی Rok انگلیس، این سرویس خبری را راه‌اندازی کرده‌است.
زیبایی کار سرویس خبر ویدئویی Ufon در این است که شما دیگر به 3G phone نیازی نخواهید داشت و اینترنت سیار کار دریافت را انجام خواهد داد.
در این سرویس از تکنولوژی‌های موجود همچون GPRS (2.5G) و MMS (پیامک تصویری) استفاده شده است.
در ازای ماهانه 50 روپیه، به اضافه مالیات، مشترکین روزانه دست کم 3 کلیپ ویدئویی به همراه یک کلیپ خبرفوری دریافت خواهند کرد. گفتنی است این سرویس، هم اخبار ورزشی و هم اخبار عمومی را پوشش می دهد.
یراساس این گزارش، مدت زمان هر کلیپ حدود 60 ثانیه بوده، و در تمام تلفن‌هایی که قابلیت پشتیبانی از MMS را داشته باشند نیز قابل مشاهده و اجرا است. دریافت خودMMS ، هزینه‌ای در بر نخواهد داشت.
این گزارش می‌افزاید: سرویسUfone برای اپراتورهایی که خواهان اخبار درخواستی (NOD) هستند، بر پایه سرویس Rok خواهد بود.
INQ"s دریافته است، هنوز خوانندگانی در انگلیس یا پاکستان وجود دارند که بخواهند بدانند و امتحان کنند که چگونه NOD به صورت آنلاین کار می‌کند.
____________
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
کامپیوتر و اینترنت
شرکت سوئدی اریکسون و تری ایتالیا در زمینه ارتقا ارتباطات داده تلفن همراه فناوری HSPAبا یکدیگر همکاری می کنند.
به گزارش گروه اخبار خارجی"موبنا"به نقل از سایت"سلولارنیوز"،بر اساس این گزارش فناوری HSPA ارتقا یافته این توانایی را دارد که بیشترین مقدار داده مخابره شده از یك ایستگاه زمینى به یك ماهواره ارتباطاتى(آپلینک) را که 5.8مگابایت بر ثانیه است انتقال دهد و به طور قابل ملاحظه ای مقدار رکود شبکه را کاهش دهد که ارتباطات باکیفیت تر کاربران را در پی خواهد داشت.
فناوری آپلینک پرسرعت امکان استفاده ازسرویس هایی چون ویدیو کنفرانس،آپلود محتواها ی مختلف تولیدی کاربران،ارسال ایمیل و بازی های آنلاین تعاملی را با بهترین کیفیت در اختیار کاربران می گذارد.
"وینسنزو نوواری"مدیر عامل تری ایتالیا ارایه این فناوری را راهی برای توسعه هر چه بیشتر بازار پهن باند تلفن همراه عنوان کرد.
ایتالیا 12اپراتور ارتباطی دارد که تری با بیش از هفت میلیون کاربر رتبه سوم را در بین اپراتورها ی این کشور به خود اختصاص داده است.
تری یکی از نمایندگی ها یشرکت هاچینسون وامپوئا است.
اریکسون شرکت سوئدی است که در سال 1876پایه ریزی شد وفعالیت اصلی ان در زمینه تهیه شبکه ارتباطی می باشد.
این شرکت بعد ازادغام با سونی ژاپن در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان گوشی جهان شناخته می شود.
سه شنبه 1/5/1387 - 10:56
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته