• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 5607
تعداد نظرات : 449
زمان آخرین مطلب : 6010روز قبل
دعا و زیارت
 

ای حسین ، ای آموزگار بزرگ شهادت ،ای که مرگ سرخ را برگزیدی تا با هر قطره ی خونت ملتی را حیات بخشی و تاریخ را به تپش در آوری و کالبد مرده ی عصری را گرم کنی  و بدان جوشش و خروش زندگی و عشق و امید دهی .

شنبه 22/10/1386 - 9:43
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 این را دانسته باشید عالیترین نعمتهایی كه خداوند به شما داده است ، احتیاجهایی است كه مردم به شما دارند، مراقب باشید كه با بی اعتنایی به نیازمندان ، این نعمتها را رد نكنید كه تبدیل به نقمت و بلا خواهد شد. بدانید كه كار نیك علاوه بر آن كه موجب ستایشگری مردم است ، به دنبال آن هم پاداش الهی در كار است . اگر ممكن بود كه (كار نیك ) را به صورت انسانی ببینید، او را شخصی خوش رو، بسیار زیبا مشاهده می كردید، كه هر بیننده ای از دیدارش لذت می برد، و چنانچه می شد (كار زشت ) را به صورت انسان ببینید، شخصی زشت و بدقیافه به چشم شما می آمد كه دلها از آن نفرت می گشت و چشمها از دیدار روی نحسش فرو بسته می شد.

واعلموا أن حوائج الناس إلیكم من نعم الله علیكم فلا تملوا النعم فتحور نقما و اعلموا أن المعروف مكسب حمدا و معقب أجرا، فلو رأیتم المعروف رجلا رأیتموه حسنا جمیلا یسر الناظرین ، و لو رأیتم اللؤم رأیتموه سمجا مشوها تنفر منه القلوب و تغض دونه الأبصار.

بحار الانوار، ج 78، ص

شنبه 22/10/1386 - 9:42
دعا و زیارت
 

بابا، من دخترى سه ساله‏ام پدر! رهایم مكن بیا و اشك چشم‏هایم را پاك كن بابا!

شنبه 22/10/1386 - 9:41
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 ای مردم ، در صفات عالی و پسندیده با یكدیگر رقابت كنید و در به دست آوردن فرصتهای نیك سرعت نمایید، آن عمل خیری را كه در انجامش سرعت نداشته اید، كاری شایسته نشمارید، با در آغوش گرفتن شاهد پیروزی سپاس و ستایش دیگران را به دست آورید با سستی در كارهای نیك و با تنبلی خویشتن را مورد ملامت قرار ندهید.

أیها الناس نافسوا فی المكارم و سارعوا فی المغانم و لا تحتسبوا بمعروف لم تعجلوا، واكسبوا الحمد بالنجح ، و لا تكسبوا بالمطل ذما، فمهما یكن لأحد عند أحد صنیعة له رأی أنه لا یقوم بشكرها فالله له بمكافاته ، فإنه أجزل عطاء و أعظم أجرا.

بحار الانوار، ج 78، ص 121

شنبه 22/10/1386 - 9:40
دعا و زیارت
 

پپام عاشورا :

عزت و سربلندى مسلمان، در سایه جهاد و شهادت ومبارزه در راه حق و عدالت است . مرگ شرافتمندانه در این راه، «حیات ابدى‏» است و زندگى با خوارى و خفت تن‏دادن به زبونى و ذلت، «مرگ تدریجى‏» است

شنبه 22/10/1386 - 9:38
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 از حضرت پرسیدند فضیلت چیست ؟ فرمودند: "مالك زبان بودن و بذل نیكی ".

قیل له ما الفضل ؟ قال (ع ): ملك اللسان و بذل الإحسان .

بلاغة الحسین (ع )، 332

شنبه 22/10/1386 - 9:37
دعا و زیارت
 

الا ... اى محرم!

تو آن خشم خونین خلق خدایى كه از حنجر سرخ و پاك شهیدان برون زد تو بغض گلوى تمام ستمدیدگانى كه در كربلا - نیمروزى به یكباره تركید تو خون دل و دیده روزگارى كه با خنجر كینه توز ستم، بر زمین ریخت تو خون خدایى كه با خاك آمیخت تو شبرنگ سرخى، كه در سالهاى سیاهى درخشید .

 الا ... اى محرم!

تو خشم گره خورده سالیانى، تو آتشفشانى تو بر ظلم دشمن گواهى تو بر شور ایمان پاكان نشانى تو هفتاد آیه، تو هفتاد سوره، تو هفتاد رمز حیاتى تو پیغام فریاد سرخ زمانى تو، موجى ز دریاى عصیان و خشمى كه افتان و خیزان رسیده است‏بر ساحل روزگاران

 الا .. . اى محرم!

تو فجرى، تو نصرى تویى «لیله القدر» مردم تو رعدى ، تو برقى تو طوفان طفى تویى غرش تندر كوهساران!

الا ... اى محرم!

 تو یاد آور عشق و خون و حماسه تو دانشگه بى نظیر جهاد و شهادت تویى مظهر «ثار» و «ایثار» یاران

الا ... اى محرم!

به هنگام و هنگامه هجرى كاروان شهیدان تو آن راهبان روانبخش و مهمان‏نوازى كه در پاى رهپوى آزادگان لاله ارغوان مى‏فشانى

الا ... اى محرم!

 به چشم و دل قهرمانان و آزاد مردان كه همواره بر ضد بیداد، قامت كشیدند و در صفحه سرخ تاریخ، زیباترین نقش جاوید را آفریدند تو آن آشناى كهن یاد و دشمن‏ستیزى كه همواره در یادشانى

الا .. . اى محرم!

 تو آن كیمیاى دگرگونه‏سازى كه مرگ حیات آفرین را - به نام «شهادت‏» به اكسیر عشقى كه در التهاب سر انگشت‏سحرآفرینت نهفته است. چو شهدى مصفا و شیرین به كام پذیرندگان مى‏چشانى!

شنبه 22/10/1386 - 9:33
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

 امین مپندار مگر آن كس را كه از خدا بترسد.

لا تأمن إلا من خاف الله تعالی .

بلاغة الحسین (ع )، ص 292

شنبه 22/10/1386 - 9:33
دعا و زیارت
 

از انقلاب حسینى علیه‏السلام تا انقلاب خمینى قدس‏سره  -قسمت سوم

 

 

«روز هشتم ذى‏الحجه 61 هجرى، با تبدیل حج تمتع به عمره تصمیم به قیام علنى علیه یزید گرفت و عزم خروج به سوى كوفه را داشت. عمرو بن سعید ایشان را از این كار خطرناك منع كرد و پرسید: "اى حسین از خدا تقیه نمى‏كنى؟ از جماعت بیرون مى‏آیى و بین امت تفرقه مى‏اندازى؟" امام علیه‏السلام در پاسخ، این آیه را قرائت فرمود: "لى عَمَلى وَ لَكُم عَمَلُكُمْ أنتُم بریئونَ مِمّا اَعمَلُ وَ اَنَا بَرىٌ مِمّا تَعْمَلُون"؛ عمل من براى من، و عمل شما براى خودتان، شما از كار من بیزارید و من از كارهاى شما بیزارم."

 

امام خمینى قدس‏سره نیز پس از حمله دژخیمان شاه به مدرسه فیضیه در سال 1342، در تلگرافى به آیات عظام تهران نوشتند:

 

«اینان با شعار شاه دوستى به مقدسات مذهبى اهانت مى‏كنند. شاه دوستى یعنى غارت‏گرى، هتك اسلام، تجاوز به حقوق مسلمین، سوزاندن نشانه‏هاى اسلام، محو آثار اسلامیت، شاه دوستى یعنى تجاوز به احكام اسلام و تبدیل احكام قرآن كریم، شاه دوستى یعنى كوبیدن روحانیت و اضمحلال آثار رسالت، حضرات آقایان توجه دارند، اصول اسلام در معرض خطر است، قرآن و مذهب در مخاطره است، با این احتمال، تقیه حرام است و اظهار حقایق واجب (ولو بلغ ما بلغ).»

ادامه دارد ....

شنبه 22/10/1386 - 9:31
دعا و زیارت
 

امام حسین (ع) :

شكر نعمتهای گذشته موجب می شود كه خدای متعال نعمتهای تازه ای به انسان لطف كند.

شكرك لنعمة سالفة یقتضی نعمة آنفة.

نزهة الناظر و تنبیه الخاطر، ص 80

شنبه 22/10/1386 - 9:31
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته