• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1081
تعداد نظرات : 126
زمان آخرین مطلب : 3986روز قبل
خواص خوراکی ها
 تحقیقات انجام 
شده بر روی افراد مبتلا به آلزایمر، نشان میدهد افرادی که در برنامه غذایی 
خود دوبار در روز روغن نارگیل استفاده می کنند پس از2 هفته شروع به بهبودی 
می کنند.
 در
حال حاضر 520000 نفر در سراسر ایالات متحده مبتلا به آلزایمر هستند و این 
هفتمین علت مرگ و میر است . تحقیقات انجام شده بر روی افراد مبتلا به 
آلزایمر، نشان میدهد افرادی که در برنامه غذایی خود روغن نارگیل دوبار در 
روز استفاده می کنند پس از2 هفته شروع به بهبودی می کنند. 
 این افراد
پس از 37 روز وضوح بیشتری از کارهای انجام گرفته خود داشته اند و آنهاهر 
روز صبح شاد، هوشیار و با انرژی از گذشته بوده و می توانستند باتمرکز کردن 
کارهای خود را انجام دهند. با گذشت یکسال این زوال عقلی را تاجایی عقب 
راندند که می توانستندمطالب را در حافظه کوتاه مدت خود دخیره کنند و قدرت 
درک مطلب آنها به طرزچشمگیری بهبود یافته بود. و آنها اغلب حتی مطالعات 
روزمره خود را با جزئیات دقیق آن می توانستنذ به خاطر بیاورند 
پنج شنبه 4/8/1391 - 15:56
دانستنی های علمی
ک کارشناس زبان بدن در پژوهش جدید خود مدعی شده است که موقعیت خواب فرد می‌تواند اطلاعات زیادی را درباره شخصیت وی نمایان کند. رابرت فیپس، چهار حالت خواب را مشخص کرده و اظهار کرده که شکل خواب جنینی که از طرفداران بیشتری در میان افراد نگران برخوردار بوده، رایج ترین شکل خوابیدن است.

به گزارش ایران ناز در نوع اول که بیش از نیمی از انسان‌ها از این شکل خواب استفاده میکنند که در آن زانوی فرد به سمت بالا کشیده شده و سر به داخل بدن خم شده است. به گفته فیپس، هرچه میزان این جمع شدگی بیشتر باشد، فرد به دنبال آسایش بیشتر است.


دومین نوع رایج، موقعیت خواب کتابی است که 28 درصد از آن استفاده می‌کنند. در این موقعیت، بدن فرد کشیده بوده و بازوها و پاها در کنار هم قرار دارند که به گفته فیپس نشانه لجبازی بوده و این افراد احتمالا پس از بیداری محکم‌تر از زمان خواب خواهند بود.


25 درصد از انسان‌ها به خواب در موقعیت مشتاق یا آرزومند تمایل داشته که بازوها به سمت جلو کشیده شده‌اند و از نظر فیپس یا به دنبال یک رویا بوده یا یک رویا به دنبال آنها است. این افراد بدترین منتقدان خود هستند و همیشه انتظار بهترین نتایج را دارند. آنها با اشتیاق برای مقابله با چالش‌های روز از خواب بیدار می‌شوند.


افرادی که از موقعیت افتاده به روی شکم برای خواب استفاده می‌کنند، 17 درصد را در میان کل به خود اختصاص داده و از احساس کنترل کمتری بر روی زندگی خود برخوردارند. از لحاظ فیزیکی این یکی از ناراحت‌ترین موقعیت‌ها برای خواب به شمار می‌رود.


فیپس برای این پژوهش از افراد خواست تا رایج‌ترین موقعیت خواب خود را ثبت کنند. به گفته وی، یک خواب شب خوب می‌تواند فرد را برای روز بعد آماده کند و موقعیت‌های خوب نیز شکل احساس فرد را در زمان بیداری تعیین خواهد کرد.
پنج شنبه 4/8/1391 - 15:55
خواص خوراکی ها
فواید خرمالو
مصرف خرمالو معده را تقویت می‌كند، اشتهاآور است و برای تسریع رشد كودكان، میوه مناسبی محسوب می‌شود و ...

 یك متخصص تغذیه گفت: مصرف خرمالو معده را تقویت می‌كند و اشتهاآور است.

سعید حسینی افزود: میوه خرمالو برای رشد كودكان مفید است و اگر به خوبی رسیده باشد، در رشد و نمو آنها بسیار مؤثر است.

وی گفت: مصرف خرمالو معده را تقویت می‌كند، اشتهاآور است و برای تسریع رشد كودكان، میوه مناسبی محسوب می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: میوه خرمالو سرشار از ویتامین A است. ویتامین A اگر به مقدار كافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی را كم می‌كند، بلكه باعث شكننده شدن پوست، ناخن و موها می‌شود. همچنین این میوه باعث هضم بهتر غذا می‌شود.

 
پنج شنبه 4/8/1391 - 15:52
اطلاعات دارویی و پزشکی

دو عدد بامیه متوسط را شسته و انتهای آنها را جدا کنید. سپس از وسط آن دو قطعه باریک مطابق شکل ببرید.
دو قطعه بریده شده را درون یک لیوان آب بیندازید.
روی لیوان را با درپوشی بپوشانید و در دمای طبیعی اطاق در طول شب نگهدارید.
صبح زود پیش از صرف صبحانه دو قطعه بامیه را از لیوان خارج کرده و آب درون لیوان را نوش جان کنید.
این کار را به صورت روزانه انجام دهید.
پس از دو هفته شاهد کاهش چشمگیر و ملموس قند خونتان خواهید بود.
پنج شنبه 4/8/1391 - 15:49
كودك
 پژوهشی که به 
وسیله 140 عضو گروه تحقیقاتی منتشر شده، نشان می‌دهد: این مواد شیمیایی که 
فتالاتس‌ها(Phthalates) نام دارند در همه وسایل شخصی و غیر شخصی افراد وجود
دارد که می‌تواند به روش‌های مختلف به بدن نفوذ کند.
تصور کنید کودکی در کلاس درس مدرسه نشسته است، او مدادش را که دارای پاک کنی در انتهای آن است، بر می‌دارد و ناخودآگاه می‌جود، بنابراین مواد شیمیایی که اصولا به سم تبدیل می‌شوند، در بزاق دهان حل شده و به داخل بدن نفوذ می‌کنند، به این طریق مشکلات زیادی برای کودک به وجود می‌آید.
 به گزارش ایسنا،
پژوهشی که به وسیله 140 عضو گروه تحقیقاتی منتشر شده، نشان می‌دهد: این 
مواد شیمیایی که فتالاتس‌ها(Phthalates) نام دارند در همه وسایل شخصی و غیر
شخصی افراد وجود دارد که می‌تواند به روش‌های مختلف به بدن نفوذ کند. 
 مطالعه انجام 
شده در آزمایشگاه‌های شیمیایی برلین آلمان نشان داد: پاک‌ کن‌ مدادها سه 
برابر بیش از سایر وسایل شخصی کودکان، حاوی فتالاتس‌ها هستند. 
 نگرانی در خصوص 
فتالاتس‌ها تازگی دارد و محققان یادآور شدند: مواد موجود در پاک کن‌ها که 
حاوی مقدار زیادی فتالاتس‌ها هستند، تا حدی نگرانی‌ها را افزایش داده‌اند. 
بنابراین محققان در صدد ممنوع کردن ساخت آن‌ها هستند. 
 به هر حال 
پژوهشگران به والدین هشدار دادند تا در این خصوص مراقبت‌های خود را افزایش 
داده و تا حد امکان جلوی استفاده از این مدادپاك‌کن‌ها توسط كودكان را 
بگیرند. 
پنج شنبه 4/8/1391 - 15:47
عقاید و احکام
 مراد
از نفس واحده در این آیه حضرت آدم و منظور از زوجها حضرت حوا می باشد که 
پدر و مادر همه انسان ها هستند و مانیز از این نسلیم و جز این دو هیچکسی در
انتشار این نسل دخالت نداشته است.(تفسیر المیزان/جلد4/صفحه 142)
اما از برخی آیات قرآن ممکن است استفاده شود مبنی بر این که پیش از آفرینش حضرت آدم ، انسان هایی هم زندگی میکرده اند.
در آیه 30 سوره بقره آمده است :
و زمانی که پروردگارت به فرشتگان فرمود می خواهم در زمین جانشینی قرار بدهم ، گفتند در زمین کسانی را می گذاری که در آن فساد کنند و خون ها بریزند ؟
فرشته ها میدانستند که انسان موجودی زمینی و مادی است و مرکب از غضب و شهوت است و جهان ماده هم به علت اینکه جهان تزاحم و اصطحکاک است ، انسان ها در زندگی اجتماعی خود دچار درگیری و گاهی خونریزی می شوند و این احتمال هم است که فرشتگان چون انسان های دوره های پیش از حضرت آدم را دیده بودند ازاین رو به خداوند گفتند که در زمین انسانی را می آفرینی که فساد کند!؟(تفسیرالمیزان/جلد1/صفحه 119)
در روایاتی هم اشاره شده به اینکه پیش از انسان کنونی ، انسان هایی در دوره های قبل زیست کرده اند.
امام صادق (ع) فرموده اند : به خدا سوگند ، به طور قطع خداوند هزار هزارجهان و هزار هزارانسان را آفرید در حالیکه تو در آخرین این جهان ها و در جرگه آخرین آدم ها قرار داری.
(الخصال/جلد2/صفحه 652)
امام باقر(ع)می فرمایند : خداوند عزوجل از روزی که زمین را آفریده ،هفت عالم را در آن خلق کرد که هیچ یک از عوالم از نسل ابوالبشر نبوده اند و خدای متعال همه ی آن ها را از پوسته ی روی زمین آفریده و نسلی را بعد از نسل دیگر ایجاد کرده و برای هریک عالمی بعد از عالم دیگر پدید آورد تا در آخر آدم ابوالبشر را بیافرید و ذریه اش را از او منشعب کرد.
(بحارالانوار/جلد 54/صفحه320)
طبق شواهد تاریخی و دینی پیش از آفرینش حضرت آدم (ع) احتمال وجودانسان های دیگری بوده است اما آدم و حوا دو انسانی هستند که ازویژگی عقل و اختیار برخوردار بوده اند و بر این اساس سرسلسله انسان های کنونی هستند ونسل بشرحاضر، به آدم و حوا باز میگردد.
پنج شنبه 4/8/1391 - 15:38
عقاید و احکام
شفقنا: هدف امام حسین(ع) از خواندن دعای عرفه ارتباط با خدا، شناخت خود، راه‌های دریافت نیازمندی‌ها از سوی خدا و شکر و سپاس پرورگار بود و این نکته‌ها از مطالب اصلی و اساسی دعای عرفه هستند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی به اهمیت و جایگاه ویژه دعای عرفه در میان دیگر دعاها اشاره کرد و گفت: روز عرفه در روایات اهل بیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. عده‌ای روز عرفه را در کنار اعیادی مانند عید قربان، فطر و غدیرخم قرار داده و آن را نیز یکی از اعیاد مهم مسلمانان برشمردند و برای این روز اعمال و آدابی را بیان کرده‌اند که از جمله آن خواندن دعای عرفه است. روز و شب عرفه دعا و اعمال مخصوص به خود را دارد، از این رو این روز بسیار مهم و ارزشمند است.
 
 
او ادامه داد: اختصاص و نامگذاری یک روز به نام «عرفه» در طول سال، نشانگر این است که معرفت، عرفان و شناخت در مکتب اهل بیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. رسول اکرم در همین مورد می‌فرمایند: "المعرفة راس المالی" به این معنا که "معرفت و شناخت سرمایه من است" از این رو به عرفه باید به عنوان یک سرمایه نگاه کرد و بهره‌برداری لازم را از این روز و دعا برد.
 
 
وی ضمن ارزشمند شمردن دعای عرفه به چند مطلب کلیدی در محتوای این دعا اشاره کرد و افزود: علاوه بر اینکه عرفه روز مهمی است، محتوای دعای عرفه نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. دعای عرفه از چند مطلب کلیدی برخوردار است که یکی از آنها شناخت پروردگار متعال از منظرهای گوناگون است که این موضوع، شناخت خود انسان را نیز به دنبال دارد. در این دعا آمده است که "انسان یک موجود نیازمند و محتاج به پروردگار است و توجه به این مسئله به منظور شناخت خود، می‌تواند جایگاه ویژه‌ای داشته باشد."
 
 
اکرمی تصریح کرد: مطلب بعدی در دعای عرفه، ارتباط انسان با پروردگار متعال است. انسان برای برقراری ارتباط با خدای خود، باید به شناخت از خود رسیده باشد تا بتواند با پروردگار خود صحبت کند و بداند چگونه نیازمندی‌های خود را به پروردگار متعال عرضه کند. شناخت خود، راه‌های دریافت نیازمندی‌ها از سوی خدا و شکر و سپاس پروردگار مطالب اصلی و اساسی دعای عرفه هستند.
 
 
اکرمی در مورد اختصاص قسمتی از دعای عرفه به شخص امام حسین(ع) اظهار کرد: در دعای عرفه مطلبی وجود دارد که ویژه امام حسین(ع) است. امام حسین در بخشی از دعای عرفه می‌فرمایند: "خداوندا تو را شکر می‌کنم که در دولت پیشوایان کفر مرا به دنیا نیاوردی و در زمانی به دنیا آمدم که وحی نازل می‌شود و همچنین پیامبر اسلام مبعوث به رسالت شده است و رحمت تو فراگیر و عمومی شده است."
 
 
او در مورد خوانده شدن این دعا در حج اظهار کرد: حج برنامه خاص و جایگاه ویژه‌ای دارد. امام حسین (ع) در کنار "جبل الرحمه" ایستادند و این دعا شکوهمند را خواندند، به این منظور که هم آموزشی به مردم داده شود و هم فرهنگ و مبانی اسلام را در آن مقطع بازگو کنند. در زمان امام حسین(ع) محراب و منبری وجود نداشت تا افرادی از قبیله امام حسین(ع) بتوانند معارف، اخلاقیات و عرفان را بازگو کنند، از این رو امام حسین از فرصت به وجود آمده، استفاده کرد و در یکی از سفرهای خود دعای عرفه را که یک منشور و دایره المعارف بزرگ است، خواند تا به یادگار نیز باقی بماند.
 
 
او به هدف امام حسین(ع) از خواندن این دعا اشاره کرد و افزود: رسالت همه ائمه، هدایت مردم به سوی خداست. آنان تلاش می‌کردند تا درس‌های تربیتی، عرفانی، اخلاقی و آموزشی را به مردم ارائه کنند؛ لذا هدف امام حسین (ع) از خواندن دعای عرفه ارتباط با خدا، شناخت خود و شکر و سپاس پرورگار بود.
 
 
اکرمی در پایان، مضامین دعای عرفه را بی ارتباط با واقعه عاشورا دانست و گفت: در روایات اهل بیت آمده است که همه علوم در مورد انسان در چهار مطلب خلاصه می‌شود. اینکه انسان بداند از کجا آمده، به شناختی از خود برسد، چه وظیفه و مسوولیتی دارد و آفت‌ها و آسیب‌های خود را بشناسد، از این رو همه دعاها به دنبال شناساندن این موضوعات و آگاه کردن انسان‌ها هستند تا بتوانند از مضامین دعاها در زندگی روزمره خود استفاده کنند.
پنج شنبه 4/8/1391 - 13:30
پوست و مو
عصر ایران: شما می‌دانید برای سالم ماندن پوست‌تان باید چه مواد غذایی‌ای را بیشتر مصرف کنید؟

بعضی مواد غذایی تنها برای سیر شدن و لذت بردن خورده می‌شوند اما خوردن بعضی دیگر علاوه بر اینکه لذت بخش است می‌تواند در سلامت و زیبایی نیز تأثیر بسزایی داشته باشد؛ مسلماً بیشتر ما دوست داریم مواد غذایی خود را از دسته دوم انتخاب کنیم؛ موادی که می‌خورید می‌توانند تأثیر زیادی روی زیبایی و سلامتتان داشته باشند، مهم این است که چه بخورید و چگونه بخورید؛ بعضی مواد غذایی وقتی پخته شوند اثر بیشتری خواهند داشت و بعضی برعکس؛ بنابراین اگر به‌ دنبال مواد غذایی مفید برای پوست هستید این مطلب را از دست ندهید.
 
 
*ضدآفتاب خوراکی بخورید
 
 
بیشتر مادر بزرگ‌ها به فرزندانشان توصیه می‌کنند، آجیل نخورند تا جوش نزنند اما تحقیقات جدید ثابت کرده‌اند، بادام می‌تواند روی سلامت پوست و زیبایی شما تأثیر بسیاری داشته باشد؛ بادام در واقع همچون یک بمب ویتامین ‌E است و می‌تواند به خوبی از پوست شما در مقابل آفتاب محافظت کند.
 
 
در آزمایشاتی که انجام شده ‌است به داوطلبان شرکت‌کننده در آزمایش روزانه 14 میلی‌گرم ویتامین E (معادل 20 بادام) دادند، بعد مشاهده شد مقاومت پوست این افراد در مقابل آفتاب نسبت به دیگران به ‌شدت افزایش پیدا کرد و پوستشان در مقابل اشعه ماورا بنفش کمتر آسیب دید.
 
 
جفری داور، استاد دانشگاه ییل می‌گوید: ویتامین E به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و به سلول‌های پوستی کمک می‌کند و از خود در مقابل اشعه فرابنفش خورشید و سایر عوامل محیطی تولید‌کننده سلول‌های مضر رادیکال آزاد محافظت می‌کند؛ جایگزینی مناسب بادام، 2 قاشق غذا خوری کره بادام‌زمینی، نصف فنجان کلم بروکلی است.
 
 
*هویج از جوش‌ زدن پیگیری می‌کند
 
 
معمولاً می‌گویند، هویج برای سلامت چشم‌ها مفید است اما این ترکه‌های نارنجی رنگ خواص شگفت‌آور دیگری هم دارند؛ هاورد موراد، متخصص پوست و مو در کالیفرنیا می‌گوید: «هویج به دلیل داشتن ویتامین A می‌تواند مانع شکل گرفتن سلول‌های اضافی روی سطح خارجی پوست شود؛ بنابراین از جوش زدن پیشگیری می‌کند.
 
 
به عبارت بهتر باید گفت، این سطح خارجی پوست جایی است که سلول‌های مرده با سموم و چربی پوست مخلوط می‌شوند و منافذ پوستی را مسدود می‌کنند و در نتیجه با کنترل تولید بیش‌از حد سلول‌های جدید می‌تواند این فرآیند را بهبود بخشد و مانع جوش و آکنه شود؛ اما دلیل دیگری هم برای هویج خوردن وجود دارد.
 
 
ویتامین A همچنین مانع شکل گرفتن سلول‌های سرطانی پوست می‌شود؛ سعی کنید حتماً روزانه چند هویج کوچک بخورید؛ جایگزین مناسب هویج: یک فنجان شیر و قطعه‌ای از پنیر چدار.
 
 
* داغ بنوشید
 
 
احتمالاً این روز‌ها در جاهای مختلف زیاد شنیده‌اید که چای سبز خیلی مفید است اما شاید کمتر کسی بداند به راستی چرا چای سبز مفید است؟ وقتی چای سبز داغ است، دم کردن چای باعث آزاد شدن نوعی آنتی‌کسیدان به نام کاته‌چین می‌شود، این آنتی‌کسیدان خواص ضد‌التهاب و ضد‌سرطان دارد (این آنتی‌کسیدان وقتی چای سرد می‌شود، کم می‌شود؛ بنابراین وقتی چای داغ است آن را بنوشید)
 
 
در سال 2007 نتایج پژوهشی در مجله تغذیه‌ای زیست شیمی منتشر شد که عنوان می‌کرد نوشیدن 2 تا 6 فنجان چای سبز نه تنها مانع سرطان پوست می‌شود بلکه می‌تواند آسیب‌های پوستی ناشی از آفتاب را خنثی کند؛ جایگزین مناسب چای سبز: چای سفید.
 
 
*بذر کتان چروک‌ها را کاهش می‌دهد
 
 
ممکن است تا به حال نام بذر کتان را نشنیده‌ باشید ولی باید بدانید، این دانه مقدار فراوانی اسید‌های چرب امگا 3 دارد و امگا 3 می‌تواند لک‌های قهوه‌ای ناشی از پیری را پاک کند و خطوط و چروک‌های ریز پوستی را بهبود دهد.
 
 
مجله معتبر تغذیه انگلیس گزارش کرده‌ است در پژوهشی از داوطلبان خواسته شده روزانه تنها نصف قاشق چای‌خوری بذرکتان بخورند و بعد از 6 هفته پوست آنها تازه‌تر و باطراوت‌تر شد (انگار که آبرسانی شده‌ باشد) و به‌طور قابل ملاحظه‌ای نیز التهابات و قرمزی‌های پوستی آنها نیز کاهش یافت.
 
 
موراد می‌گوید: «اسیدهای چرب امگا 3 واکنش بدن را نسبت به عوامل التهاب‌زا فرو می‌نشاند، همچنین آب را جذب سلول‌های پوستی می‌کند تا چروک‌ها را کاهش دهد و پوست را با طراوت‌تر می‌کند؛ می‌توانید برای بهره‌مند شدن از خواص بذر کتان و امگا 3 موجود در آن، روی سبزی‌ها و سالاد خود از این دانه‌ها بپاشید؛ این دانه را می‌توانید از عطاری‌ها هم تهیه کنید.»
 
 
جایگزین مناسب بذر کتان: یک قاشق غذاخوری روغن کتان به همراه سبزی‌ها، ماهی سالمون (حدود 120 گرم) وگردو (حدود 30 گرم یا 7 عدد)
 
 
*انعطاف‌پذیری پوست را افزایش دهید
 
 
یادتان هست ملوان زبل اسفناج می‌خورد تا قوی شود اما اثرات این برگ‌های سبزرنگ خیلی فرا‌تر از این حرف‌هاست؛ شما می‌توانید با استفاده از اسفناج در بدنتان یک سنگر محکم در برابر سرطان بسازید.
 
 
در پژوهشی که در نشریه بین‌المللی سرطان چاپ شد آمده‌ است، افرادی که در طول روز مقدار زیادی سبزی‌های پربرگ مصرف می‌کنند، 50 درصد کمتر از کسانی که مقدار کمی مصرف می‌کنند، دچار تومورهای پوستی می‌شوند.
 
 
در واقع در آن نوع سبزی‌ها نوعی ماده به نام «فولیت» وجود دارد که به سلول‌ها کمک می‌کند که خود را به راحتی بازسازی کنند و در نتیجه رشد سلول‌های سرطانی کاهش یابد؛ علاوه بر اینها، آب موجود در این سبزی در غشای سلولی نفوذ می‌کند و در نتیجه پوست انعطاف‌پذیر‌تر می‌شود و چروک‌های کمتری روی آن به‌وجود می‌آیند؛ جایگزین مناسب اسفناج: انواع کلم‌ها.
 
 
* آشنایی با یک منبع جدید ویتامین C
 
 
سیب‌زمینی شیرین مغز زرد، سفید یا نارنجی رنگ ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد؛ این نوع سیب‌زمینی علاوه بر خواص سیب‌زمینی طبیعی میزان زیادی ویتامین ‌C هم دارد، بنابراین می‌تواند چروک‌ها را صاف کند؛ داور می‌گوید: «ویتامین C یک ماده ضروری برای تولید کلاژن است و هرقدر میزان کلاژن پوست بیشتر باشد، چین کمتری روی پوست پدید می‌آید.»
 
 
به‌تازگی نتایج تحقیقاتی در مجله تغذیه ایالت متحده منتشر شده ‌است که می‌گوید: داوطلبانی که 3 سال روزانه 4 میلی‌گرم ویتامین‌C (معادل نصف سیب‌زمینی) مصرف کرده‌اند 11درصد میزان چروک‌هایشان کاهش یافته است؛ جایگزین مناسب سیب‌زمینی شیرین: 2عدد هویج (یک هویج بزرگ یا چندتا کوچک) و آب پرتقال (200 گرم)
 
 
*دارویی برای درمان ناصافی‌های پوست
 
 
شاید برایتان جالب باشد که بگوییم شکلات تلخ همانند داروست و در نتیجه بدن شما به آن نیاز دارد؛ «فلاونول» نام آنتی‌اکسیدانی است که در شکلات تلخ وجود دارد، این ماده می‌تواند ناصافی‌های روی پوست را کاهش دهد و از پوست در مقابل آسیب‌های آفتاب محافظت کند.
 
 
در پژوهشی که در مجله معتبر تغذیه ایالت متحده چاپ شد؛ خانم‌هایی که شکلات‌های غنی شده از 326میلی‌گرم فلاونول (تقریباً معادل یک تخته شکلات تلخ) را مصرف کرده‌ بودند نسبت به کسانی که شکلات معمولی خورده‌بودند، بافت پوستی بهتری داشتند و مقاومت پوستی آنها نیز در برابر اشعه فرابنفش افزایش پیدا کرده‌ بود؛ کافی است هر روز 30 تا 50 گرم شکلات تلخ در برنامه غذاییتان قرار دهید؛ جایگزین مناسب شکلات‌تلخ: یک ظرف بزرگ شاه‌توت، بلوبری و گیلاس.
 
 
* اگر از خشکی پوست کلافه شدید
 
 
احتمالاً تا به حال نام گل‌رنگ را شنیده‌اید که گاهی به دلیل رنگش به جای زعفران استفاده می‌شود و گاهی حتی به‌عنوان زعفران قلابی شناخته می‌شود اما باید بدانید این گل‌های خوش رنگ، روغنی دارند که اثرات زیباکننده فراوانی دارد.
 
روغن گل‌رنگ مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 6 دارد که می‌تواند یک داروی شفادهنده برای کسانی باشد که از خشکی مزمن و دردناک پوست رنج می‌برند و این روغن می‌تواند درمانی برای خارش و پوسته پوسته‌شدن ناشی از خشکی باشد.
 
 
در واقع امگا 6 دیواره سلولی را نرم و قابل ارتجاع نگه می‌دارد و اجازه می‌دهد آب به راحتی در پوست نفوذ کند؛ دانشمندان کشف کرده‌اند، این روغن می‌‌تواند مشکلاتی چون اگزما را نیز درمان کند؛ بنابراین اگر پوست خشکی دارید، اضافه کردن این ماده به رژیم غذایی روزانه‌تان می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.
پنج شنبه 4/8/1391 - 13:29
كودك
باشگاه خبرنگاران: روشهای ساده ای برای كمك به فرزندان كه برای هركس بدون توجه به سطح درآمد ، موفقیت آمیز است.

دیوید موری كه شانزده سال سِمَت استادی در دانشگاه داشته است، هفت  گام را برای داشتن فرزندانی دانا پیشنهاد كرده است. وی معتقد استهیچ سرمایه گذاری برای خانواده مهمتراز آموزش فرزندان نیست.
 
 
او روشهای ساده ای را برای كمك به فرزندان پیشنهاد می كند كه برای هركس بدون توجه به سطح درآمد ، موفقیت آمیز است.
 
 
  اول – فرزند خود را هر روز به مدرسه بفرستید.
 
 
واضح است كه حضور در مدرسه اهمیت دارد. بررسی ای كه اخیراً، انجام شده، نشان می دهد میزان حضور در كلاس درس روش خوبی برای پیش بینی نمرات آزمون است.
 
 
كسانی كه میزان حضور آنها 93 درصد بود ، در آزمونهای استاندارد ، رتبه اول را به دست آوردند. كسانی كه تنها 85 درصد در كلاسها حضور یافتند نمرات آنها افت پیدا كرد. وی می گوید كارهایی كه به طور مرتب انجام شود، بهتر از همه در خاطر می ماند. بر نظم و ترتیب تكالیف مدرسه نظارت كنید و مدت زمان تماشای تلویزیون را كم كنید. بین ساعاتی كه در جلوی تلویزیون گذرانده می شود و سال های هدر رفته ارتباط مستقیمی وجود دارد.
 
 
دوم – مدرسه، نام آموزگار و مدیر مدرسه فرزند خود را یاد بگیرید.
 
 
قبل از بروز مشكل با آنها تماس بگیرید، بگذارید بدانند چه انتظاراتی دارید. آیا تكالیف مدرسه كافی است؟ محیط مدرسه بی خطر است؟ چه مطالب و كتاب هایی در كلاس درس آموزش داده می شود؟ آیا دانش آموزان در كلاس درس فرهنگ لغت و دائرة المعارف دارند؟ به آموزگار پیشنهاد همكاری بدهید. به مربیان فرزند خود احترام بگذارید. بهترین شرایط این است كه معلم و والدین ، یكدیگر را تقویت كنند.
 
 
سوم – برای فرزندتان لباس مناسب تهیه كنید.
 
 
این مسئله به اندازه ی صبحانه و محیط مناسب اهمیت دارد. لازم نیست این لباس اونیفورم باشد، نگذارید فرزندتان عادت كند با لباس غیر آبرومندانه به مدرسه برود. مدرسه رفتن شغل فرزند شما است. از فرزندتان بخواهید لباس مناسب آن را بپوشد. لازم نیست خیلی وسواس به خرج دهید.
 
 
انتظارات خود را از فرزندتان بیان كنید. انضباط، ماندگارترین هدیه مدرسه است. كتابها و افراد دانشمند را محترم بشمارید. افراد تحصیل كرده را مورد تمسخر قرار ندهید.
 
 
چهارم – برای فرزندتان روزنامه و كتاب بخوانید.
 
 
شیوه مراجعه و یافتن كتاب را به فرزندتان یاد دهید و اگر نمی دانید از كتابدار بپرسید. به طور حتم فرزندتان تلویزیون تماشا می كند ؛ برنامه ها را كنترل كنید و با هم به تماشای تلویزیون بپردازید. در مورد رفتارها و هنرپیشه ها اظهار نظر كنید. از تلویزیون به عنوان فرصتی برای نشان دادن ارزشها و معیارهای خانوادگی بهره بگیرید. قدم به دنیای كودكان بگذارید. خود را كاملاً به آنها نزدیك كنید و پذیرای آنها باشید. آن وقت می بینید مثل گل آفتابگردان كه به سمت خورشید می چرخد او هم به شما رو می آورد.
 
 
 پنجم- به هیچ وجه تقلب را تحمل نكنید.
 
 
دو خطر رویاروی كودكان است: شكست و شكست سخت تر، از طریق عدم صداقت. تقلب یعنی فرار بیهوده از شكست ، فرزندتان را در معرض دو خطر قرار می دهد. شكست ناكامی است اما مایه بدنامی نیست. ولی تقلب بدترین پیامدها را به دنبال دارد علاوه بر آن كه آموزندگی ندارد و همه چیز ما را در معرض خطر قرار می دهد.
 
 
شكست واقعیتی است كه شخص مغلوب به بهای از دست دادن قدرت ایستادگی روحی خود، از آن می گریزد. شكست را می توان جبران كرد اما برای شخصیت و شرف از دست رفته تنها می توان حسرت خورد. اگر آموزگار یا مدیر مدرسه فرزندتان چشم خود را به روی تقلب می بندد باید نگران شوید. آنان آینده فرزند شما را تباه می كنند.
 
 
ششم- وقتی فرزندتان به خانه می رسد در منزل حضور داشته باشید.
 
 
تحقیقات در این زمینه بسیار روشن است. ساعات 3 تا 6 بعداز ظهر حساسترین ساعات در زندگی كودك است. در این زمان كودك بدون سرپرست است و دردسرها فراوان . اما این ساعات، درعین حال بهترین زمان نیز هست زیرا هنوز درس های روز تازه است و از این فرصت می توان برای تقویت آموخته ها استفاده كرد. به گزارش هایی كه فرزندتان در مورد حوادث روز خود می دهد گوش بدهید. با آنها مشورت كنید، تنبیه و تشویقشان كنید. اما آنها را در خانه ، تنها رها نكنید.
 
 
هفتم – هر از چند گاه مدرسه بازی كنید.
 
 
از فرزند بزرگتر بخواهید به خواهر یا برادر كوچكتر خود درس بدهد. این عمل تأثیر چشمگیری بر روی هر دو دارد. كودك بزرگتر در كاری كه به او محول شده مهارت و غرور به دست می آورد و كودك كوچكتر از طریق تحسین درس می گیرد. بعد از آن از هر دو بخواهید كار یا درسی را به شما یاد بدهند. این كار برای آنها لذت بخش است و برای شما غرور انگیز.
پنج شنبه 4/8/1391 - 13:27
شهدا و دفاع مقدس

سرویس سیاسی «فردا»: رخداد 26 اکتبر 1995 از اذهان انسان‌های آزاده دنیا پاک نخواهد شد. ترور دکتر فتحی شقاقی ـ رهبر جهاد اسلامی فلسطین ـ توسط رژیم پلید صهیونیستی لکه ننگ دیگری بر دامان این رژیم باطل و قطره سرخ دیگری بر پای نهال پر استقامت مقاومت اسلامی بود. در ادامه، مطالبی را از دیده می‌گذرانیم تا شخصیت و البته شهادت شهید فتحی شقاقی را بازمرور کرده باشیم.

رهبر انقلاب اسلامی: من به ملت‌هایى كه تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌هاى صهیونیستى هستند، كارى ندارم. آنها ممكن است اشتباه كنند. افكار عمومى را رسانه‌هاى عمومى تغییر مى‌دهند؛ اما در بین سردمداران سیاستهاى جهانى، كسى نیست كه نداند «فتحى شقاقى» شهید راه یك ارزش انسانى بود. امروز كیست كه سربازى را كه براى برگرداندن خانه خود از دست اشغالگران مى‌جنگد، تحسین و ستایش نكند؟ چرا سرداران جنگها و سربازان فداكارِ معلولِ جنگهاى آزادیبخش، در همه جاى دنیا مورد احترامند؟ چرا مقبره سرباز گمنام به‌عنوان یك حركت نمادین در همه جاى دنیا مورد احترام است؟ این سرباز مگر چه كار كرده است؟ این سرباز یا آن سردار و یا آن معلول جنگى در آفریقا، در اروپا، در هر جاى دنیا كه شما نگاه كنید، همان كارى را كرده است كه امروز فلسطینیهاى مظلوم مى‌كنند؛ سرداران فداكارشان مى‌كنند و شهداى غریبشان انجام مى‌دهند. هر كس كه به ارزشهاى انسانى پایبند باشد، اینها را از اعماق جانْ تحسین مى‌كند؛ اما در شهادت شهید فتحى‌شقاقى، هیچ چشمى از چشمهاى استكبارى نگریست. یك قطره اشك از چشمهاى دوخته به مطامع حیوانى‌شان، فرو نریخت. آن وقت براى قاتل او و براى یك تروریستِ سابقه‌دار، اشك مى ریزند!
واى بر ملتهایى كه رهبرانشان چنین كسانى هستند! دلِ انسان بر حال ملتى مثل ملت امریكا كه از چنین رهبران حقیر و ضعیف و فاقد ارزشهاى انسانى برخوردار است، مى‌سوزد. حالا از «شاه حسین» و امثال او كه نوكرصفتى‌شانْ در طول سالهاى طولانى، مشهودِ همه است، نمى‌خواهم یادى بكنم و اسمى بیاورم.


:: دکتر فتحی شقاقی کیست، چه کرد و سرانجام چه شد؟

«فتحی ابراهیم عبدالعزیز الشقاقی» سه سال پس از شکست ۱۹۴۸ اعراب در برابر رژیم صهیونیستی در اردوگاه رفح واقع در نوار غزه، چشم به جهان گشود. خانواده او را می توان خانواده ای فقیر و متدین توصیف کرد. پدرش یک کارگر بود که در عین حال امام جماعت دهکده زرنوقه نیز به شمار می آمد. وی فعالیتهای سیاسی خود را پس از شکست اعراب در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ شدت بخشید و در آن مقطع با توجه به اوج گیری گرایشات ناصریسم، وی شدیداً تحت تأثیر این گرایشات قرار گرفت و به جمال عبدالناصر به عنوان یک شخصیت و یک رهبر عرب علاقمند شد. وی در سال ۱۹۶۶ با همکاری چند تن از دوستانش یک تشکل سیاسی را در چارچوب اندیشه های ناصریسم به وجود آورد. اما دیری نپایید که این تشکل در اثر مشکلات و موانع موجود بر سر راه فعالیت آن منحل گردید.

شکست ۱۹۶۷ میلادی، تحول عمیقی را در نگرش فتحی شقاقی به وجود آورد. وی در این رابطه می نویسد: این شکست مسیر حرکت جوانی که خواستار آزادی و بازگشت به وطن اشغالی اش بود را تغییر داد، زیرا برای من قابل تحمل نبود که شخصیتی چون عبدالناصر شکست بخورد. در همان زمان (۱۹۶۷) یکی از دوستان وی کتاب «نشانه های راه» از شهید سید قطب در اختیار او گذاشت و این کتاب در واقع پایه و مایة تأسیس جنبش جهاد اسلامی شد.

وی در سال ۱۹۶۸ در دانشگاه بیرزیت در کرانه باختری پذیرفته شد و پس از طی دو سال تحصیل به عنوان معلم ریاضیات عازم یک مدرسه در بیت المقدس شد. شقاقی در طی این دوران علیرغم وجود حساسیت شدید و تنش میان نیروهای داخلی فلسطین، با برخی از گروهها و نیروهای ملی ارتباط برقرار کرد و در بعضی از فعالیتهای سازمانهای ملی و چپ گرا مشارکت نمود. سپس در سال ۱۹۷۴ برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی وارد دانشگاه الزقازیق مصر شد و موفق گردید دکترای طب اطفال را از این دانشگاه دریافت کند.

حضور فتحی شقاقی در مصر را می توان از پربارترین و مهمترین مراحل سیاسی و فکری زندگی شقاقی به شمار آورد. دوره ایی که از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۱ یعنی تاریخ اخراجش از مصر به درازا کشید.

در دانشگاه الزقازیق بود که نخستین نطفه یک جنبش واقعگرای اسلامی منعقد گردید و نخستین هسته های این سازمان متشکل از برخی دانشجویان جوان فلسطینی این دانشگاه به رهبری او شکل گرفت و بعدها این هسته به قلب فلسطین انتقال یافت تا هسته اولیه سازمان جهاد اسلامی در داخل فلسطین شود.

علاوه بر این شقاقی در همین دوران و دقیقاً در تاریخ (۱۶/۲/۱۹۷۹) کتاب «خمینی، راه حل اسلامی و جایگزین» را منتشر نمود که اولین کتاب منتشره در سطح جهان در مورد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به زبان عربی بود که به دنبال انتشار این کتاب، وی مدتی نیز زندانی شد.

شقاقی به دلیل فعالیتهای اسلامی سیاسی تحت پیگرد قرار گرفت و سرانجام به جرم بنیانگذاری جنبش جهاد اسلامی (۱۹۸۰) پس از تحمل چند ماه زندان از خاک مصر اخراج شد.

شقاقی بلافاصله پس از بازگشت به فلسطین در نوامبر ۱۹۸۱ به تأسیس هسته های سازمان جهاد اسلامی در سرتاسر اراضی اشغالی و به خصوص در غزه و کرانه باختری پرداخت و همزمان برای آموزش و تربیت کادرهای جدیدی برای جنبش و ساختن نیروی نظامی و عقیدتی آن اقدام نمود تا اینکه سرانجام فعالیتهای سیاسی وی توجه نیروهای اشغالگر صهیونیستی را جلب نمود. شقاقی که در آن هنگام در بیمارستان ویکتوریا در بیت المقدس کار می کرد به مدت ۱۱ ماه در سال ۱۹۸۳ به اتهام تشکیل سازمان جهاد اسلامی زندانی شد و در سال ۱۹۸۶ به اتهام تحریک مردم بر علیه رژیم صهیونیستی و انتقال اسلحه به غزه، به چهار سال زندان و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد. زمانی که رژیم صهیونیستی متوجه شد که شقاقی از درون زندان نیز فلسطینیان را رهبری می کند، وی را به همراه برخی از دوستانش پیش از پایان محکومیتشان در تاریخ (۱/۸/۱۹۸۸) به جنوب لبنان تبعید نمودند.

شایان ذکر است که «اسحاق رابین» وزیر دفاع وقت رژیم صهیونیستی خود شخصاً دستور اخراج شقاقی از فلسطین را صادر نموده بود.

وی در سال ۱۹۹۵ با گذرنامه جعلی با نام «ابراهیم شاویش» به لیبی رفت تا پیرامون وضعیت آوارگان فلسطینی در مرزهای لیبی و مصر با قذافی رهبر این کشور دیدار کند. اما به دلیل تحریم هوایی لیبی، وی مجبور شد با کشتی به مالت برود و سرانجام در ساعت یک بعدازظهر پنج شنبه مورخه (۲۶/۱۰/۱۹۹۵) وقتی به هتل (دیپلماتیک جزیره مالت) بازمی گشت توسط عوامل موساد ترور و به شهادت رسید.

 

پنج شنبه 4/8/1391 - 13:25
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته