• مشکی
  • سفید
  • سبز
  • آبی
  • قرمز
  • نارنجی
  • بنفش
  • طلایی
تعداد مطالب : 1081
تعداد نظرات : 126
زمان آخرین مطلب : 3986روز قبل
اطلاعات دارویی و پزشکی

بستن فواصل میان دندان ها گاهی اوقات تاثیر زیادی در ظاهر افراد می گذارد. چون این فواصل موجب منحرف شدن چشم فرد مقابل به سمت خود و در نتیجه ، توجه نکردن به چهره شخص می شود. علت ایجاد چنین فواصلی عموما ارثی و مادرزادی است. چنان چه نسبت عرض دندان ها به اندازه فک کوچکتر از حد معمول باشد ، بین دندان ها فاصله می افتد.

از جمله علل دیگر فواصل بین دندانی ، می توان به بیماری های لثه و نسوج نگه دارنده دندان ها اشاره کرد که در این موارد پیش از درمان زیبایی و بستن فواصل بین دندان ها باید جلوی پیشرفت بیماری لثه ای گرفته شده و معالجه شود.

عادات دهانی مانند فشار دادن زیاد بین دندان ها و یا قرار دادن خودکار ، ناخن و یا پیپ بین آنها نیز می تواند موجب بروز چنین فواصلی شود که در این موارد ابتدا باید چنین عاداتی ترک شوند.

این فواصل را به روش متعدد می توان بست که عبارتند از: ارتودنسی یا حرکت دادن دندان ها ، استفاده از کامپازیت ها ، لامینیت چینی و در موارد شدیدتر ، استفاده از بریج (Bridge ) یا پل برای اضافه کردن یک دندان.

 

 

 ● ارتودنسی (Orthodotics )

ارتودنسی فقط برای کودکان نیست. امروزه تا میان سالی نیز می توان از ارتودنسی برای جابجا کردن دندان ها سود جست. در اکثر موارد می توان از گیره ها یا براکت های سرامیکی که هم رنگ دندان هستند ، استفاده کرد تا بیماران از لحاظ ظاهری دچار مشکل نشوند. در بسیاری از موارد فقط با ارتودنسی می توان مشکل فواصل را حل کرد. ولی در برخی موارد بهتر است پس از تقسیم فضای بین دندان ها از کامپازیت یا لامینیت پرسلن برای اتمام کار استفاده کرد.

 

 

بستن فاصله توسط کامپازیت

 

وجود فاصله بین دندان های جلو

 ● ترمیم با کامپازیت (Composite Filling )

 

امروز با پیشرفت های که در زمینه ساخت کامپازیت های دندانی صورت گرفته ، دامنه کاربرد این مواد وسیع تر شده است. شاید بی اغراق بتوان گفت که یکی از بهترین روش های درمانی فواصل بین دندان ها ، پر کردن آنها با کامپازیت است. البته به هنگام کار باید توجه کرد که طبیعتا عرض دندان پس از بستن فواصل ، بیشتر می شود. در صورتی که فاصله بین دو دندان خیلی زیاد باشد ، بهتر است ابتدا از ارتودنسی برای تقسیم این فضا بین چند دندان استفاده کرد و سپس این فواصل را با کامپازیت پر کرد. چنان چه بیمار تمایل به انجام ارتودنسی نداشته باشد ، می توان با تراش از قسمت کنار دندان و اضافه کردن به دندان مجاور ، فضاهای بین دندانی را طوری پر کرد که عرض دندان های وسط زیاد به نطر نرسند.

 

بستن فاصله توسط کامپازیت

فاصله بین دندان ها ناشی از بیماری لثه

پرکردن فواصل توسط کامپازیت

فواصل بین دندان های جلو

● لامینیت چینی (Porcelain Laminate Veneers )

 

در صورتی که تعداد فواصل بین دندان ها زیاد و نامساوی باشد ، می توان از روش های لابراتواری مانند لامینیت پرسلن برای بستن فواصل استفاده کرد. البته باید توجه داشت که این درمان هزینه بیشتری در بر داشته و حداقل نیاز به دو جلسه کار خواهد داشت

 

بستن فواصل توسط لامینیت چینی

فواصل بین دندان های جلو

● روکش کردن(Capping )

 

با وجودی که بهترین راه بستن فواصل بین دندان ها ارتودنسی و پر کردن با کامپازیت است ، اما گاهی اوقات به علت تخریب شدید دندان و یا روکش های قبلی ، نیاز به روکش کردن دندان ها خواهد بود.

 

بستن فواصل توسط قرار دادن

 روکش های چینی

وجود فاصله به علت روکش های

قدیمی و خراب

بست)

پنج شنبه 4/8/1391 - 16:6
خواص خوراکی ها
نخود فرنگی، منبعی غنی از آهن و مواد معدنی ضروری برای عملکرد طبیعی سلول‌های خونی‌ است که کمبود آنها باعث کم‌خونی،‌خستگی و کاهش سیستم ایمنی بدن می‌گردد. نخود فرنگی همچنین منبعی از ویتامین C است که بسیاری از سلول‌های تولید کننده انرژی را از تخریب بوسیله رادیکال‌های آزاد محافظت می‌نماید.

با نگاهی به جدول ترکیبات مواد مغذی نخود فرنگی، میزان بالای ویتامین k که ویتامین مهمی در پروسه لخته شدن خون و نیز ساخت استخوان است مشخص می‌کند که نخود فرنگی منبع خوبی از این ماده مغذی برای حفظ سلامت است.

به علاوه وجود ریزمغذی‌های منگنز و منیزیم که از ریزمغذی‌های جزیی به شمار می‌آیند آن را به ماده غذایی مناسبی تبدیل کرده است.
به دلیل پایین بودن محتوای سدیم نخود فرنگی، توصیه می‌شود کسانی که به بیماری پر‌فشاری خون مبتلا هستند از نخود‌فرنگی کنسرو نشده استفاده کنند تا مقدار سدیم دریافتی آنها از این طریق افزایش نیابد.

مواد موجود در 100 گرم نخود فرنگی
ویتامینK 41.40 میکروگرم، ، ویتامین C 22.72 میلی‌گرم، فیبر 8.80 گرم، ویتامین B1 0.41 میلی‌گرم، فولات 101.28 میکروگرم، ویتامینA 955.20 واحد، فسفر 187.20 میلی‌گرم
ویتامین B6 0.23 میلی گرم، ویتامینB2 0.24 میلی‌گرم، مس 0.28 میلی‌گرم، آهن 2.46 میلی‌گرم، پتاسیم 433.60 میلی‌گرم

خرید و نگهداری
برای خرید به کیفیت این سبزی‌ها توجه کنید: غلاف نخود فرنگی مرغوب، سبز تیره و دانه آن کاملاً گرد و رنگ آن سبز چمنی است. باقلای مرغوب، سبز رنگ و محل دانه در داخل غلاف فاقد فضای خالی است. پوست دانه باید سبز باشد نه سفید. اگر دانه باقلا سفت و رنگ آن زرد باشد، کیفیت باقلا پایین است.
برای فریز کردن باقالا و نخود‌فرنگی که معمولا برای دسترسی در بقیه ایام سال انجام می‌شود و برای حفظ رنگ و کیفیت از روش بلانچینگ استفاده می‌شود. در این روش با استفاده از شوک حرارتی، آنزیم‌های موجود در این دانه‌ها را غیر فعال می‌کنند. در این روش ابتدا دانه‌ها را به مدت 2 تا 3 دقیقه در آب جوش فرو می‌برند و پس از آن آن را بلافاصله با معرض آب سرد قرار می‌دهند.
پنج شنبه 4/8/1391 - 16:5
بیماری ها

اگر دندان ها را مانند تابلویی زیبا فرض کنیم ، لثه ها را می توان قاب آن در نظر گرفت. چنان چه لثه ها و بافت نگهدارنده دندان ها دچار بیماری شوند ، زیبایی لبخند را به شدت تحت تاثیر قرار می دهند.

لثه های طبیعی و سالم به رنگ صورتی و از لحاظ قوام ، سفت و بدون خونریزی هستند. بیماری لثه ای به صورت سرخی ، تورم ، خونریزی لثه و لقی دندان مشاهده می شود. عوامل بوجود آورنده بیماری های لثه ای عمدتا عدم رعایت بهداشت و در برخی موارد ، عوامل ارثی و بیماری های عمومی می باشند.

 

لثه بیمار

لثه سالم

 

● درمان بیماری های لثه ای

 

در صورتی که لثه ها و نسوج نگه دارند اطراف دندان ها دچار بیماری شوند ، باید به متخصصین لثه مراجعه کرد. نخستین مرحله درمان ، جرم گیری و آموزش بهداشت است. چنان چه این کار به نحو صحیح انجام شود و خود بیمار دستورات بهداشتی شامل استفاده مرتب از مسواک ، نخ دندان و دهان شویه های ضد باکتری را رعایت نماید ، شاید در برخی موارد نیاز به درمان های پیشرفته تر نباشد.

ولی اگر بنا به تشخیص متخصصین لثه نیاز به جراحی باشد ، این کار باید حتما انجام بگیرد تا از لقی و از دست رفتن دندان ها جلوگیری شود. عموما پس از جراحی لثه ، طول دندان ها بلندتر به نظر می رسد و فواصل انها کمی باز میشود که می توان این فواصل را با کامپازیت پر کرد و ظاهر خوشایند تری به دندان ها بخشید.

 

بستن فواصل توسط کامپازیت

 

به وجود آمدن فاصله میان دندان ها پس از

جراحی لثه

● تحلیل و عقب نشینی لثه (Gum Recession )

 

از آنجا که امروزه بیماران تمایل بیشتری به نگهداری از دندان های خود پیدا کرده اند و بطور کلی سطح بهداشت در جامعه بالا رفته است ، دندان های بیماران تا سنین بالاتری در دهانشان باقی می مانند. در ایمو ارد ، لثه ها به علت مسواک زدن شدید و متوالی دچار صدمه شده و به مرور زمان تحلیل می روند و عقب نشینی می کنند. به این ترتیب ارتفاع دندان ها ظاهرا افزایش می یابد و روی ریشه دندان ها عریان می شود. در نتیجه ، ممکن است دندان ها نسبت به سرما و گرما دچار حساسیت شوند و احتمال پوسیدگی های ریشه بالاتر رود.

راه درمان تحلیل و عقب رفتگی لثه ، پیوند آزاد لثه و سایر روش های جراحی ترمیمی لثه است.

 

پوشاندن ریشه توسط پیوند آزاد لثه

تحلیل لثه در ناحیه دندان نیش فک بالا

 

● سایش طوق دندان ها (Cervical Abrasion)

 

گاهی به علت مسواک زدن شدید و محکم به حالت افقی ، سطح خارجی دندان ها در ناحیه طوق و گردن آنها ساییده می شود و حالت فرورفتگی پیدا می کند. در صورتی که این فرورفتگی ها کوچک باشند . دندان دچار حساسیت نشده باشد ، نیازی به درمان نخواهد بود و فقط باید تماس نابجای دندان ها حذف و روش مسواک زدن بیمار تصحیح شود. اما در مواردی که مقدار و عمق این ضایعات زیاد باشد ، بهتر است توسط مواد هم رنگ دندان مانند کامپازیت ها ترمیم شوند.

گاهی اوقات این ضایعات به علت مصرف مواد خوراکی اسیدی مانند آب لیمو و ترشیجات یا بیمارهای معده و بازگشت اسید معده به دهان ایجاد می شوند. در حقیقت علت تخریب نسج دندان در این موارد حل شدن شیمیایی مینای دندان است. در این صورت روش درمان شامل محدود کردن مصرف مواد اسیدی ، معالجه بیماری معده و نهایتا ترمیم حفرات ایجاد شده با کامپازیت می باشد.

 

ترمیم توسط کامپازیت

سایش طوق دندان

● لبخند لثه ای (Gummy Smile)

 

گاهی اوقات به افرادی برمی خوریم که به هنگام لبخند مقدار زیادی از نسج لثه آنها مشخص می شود. علت این عارضه می تواند بلند بودن ارتفاع فک بالا ، کوتاه بودن لب بالا یا کوتاه بودن دندان ها باشد. درمان این ناهنجاری در موارد پیشرفته جراحی فک و صورت و در موارد خفیف تر ، جراحی لثه است. در صورتی که طول دندان نیز کوتاه باشد ، بهتر است ابتدا لثه بیمار توسط جراحی بالاتر برده شود و سپس با استفاده از لامینیت چینی یا کامپازیت ، ارتفاع دندان ها تصحیح شود.

 

درمان (جراح فک : دکتر ابوالحسن مسگرزاده)

لبخند لثه ای

 

در مواردی که لثه ها در یک یا چند دندان بالاتر یا پایین تر از سایر دندان ها باشند، پیش از درمان ترمیمی و زیبایی بهتر است جراحی لثه در حد طبیعی خود قرار داده شده تا با سایر قسمت  اهماهنگ به نظر برسند.

 

تصحیح نا مرتبی دندان ها و التیام لثه پس
از قرار لامینیت چینی
هم ارتفاع کردن لثه ها توسط جراحی و
تراش مختصر دندان ها برای لامینیت
نا هماهنگی ارتفاع لثه و نامرتب بودن
دندان ها
پنج شنبه 4/8/1391 - 16:4
پوست و مو
 حنا در جلوگیری از ریزش مو تاثیری ندارد. 
ترشح هورمون‌ها،بالا رفتن سن، کم خونی واسترس در ریزش مو موثر هستند.

یك متخصص پوست و مو اظهار كرد:
سدر از جمله محصولات گیاهی موثری است که در ایجاد لطافت موی سر تاثیرگذار بوده و گیاهان دیگر مانند حنا هیچ نقشی در جلوگیری از ریزش مو ندارند.

 دکتر سعید 
حبیبی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا واحد علوم پزشکی ایران 
گفت: بیماری‌های عصبی و روش‌های غیرعلمی کاهش وزن از عوامل محیطی تعیین 
کننده در ریزش موی سر افراد است. استفاده از داروهای گیاهی برای کنترل ریزش
مو و تحریک پیاز مو برای رشد موهای جدید باوری غلط است و تنها گیاه سدر در
لطافت موی سر تاثیرگذار است.

وی با اشاره به تاثیر ترشح هورمون‌ها، مسایل ژنتیکی و گذشت زمان در افزایش میزان ریزش موی سر اظهار داشت: علاوه بر موارد ذکر شده عوامل محیطی چون کم خونی، بیماری‌های دستگاه عصبی، کاهش وزن، زایمان، استرس، انجام عمل‌های جراحی و مصرف برخی از داروها، ریزش موی سر را به دنبال خواهند داشت.

 وی
افزود: در روش‌های پزشکی می‌توان با تجویز داروهای خاص، میزان ترشح 
هورمون‌های مردانه را در زنان کنترل کرد اما این روش برای مردان به دلیل 
کارکرد متفاوت هورمون‌ها تاثیری ندارد.
 این
متخصص پوست و مو تاکید کرد: برای مردان استفاده از روش‌هایی مانند تجویز 
محلول های تحریک کننده رشد مو چون ماینوکسیدیل که به صورت مقطعی بر ترشح 
هورمون مردانه تاثیر می‌گذارد، تجویز می‌شود.

 وی
در پایان گفت: موی سر با افزایش سن و گذر زمان دچار تغییر و تحولاتی 
می‌شود بنابراین نباید با ایجاد استرس نسبت به کاهش میزان موی سر، موجب 
ریزش موهای جدید شویم.  
پنج شنبه 4/8/1391 - 16:2
تغذیه و تناسب اندام
یك رژیم غنی از روغن نارگیل نه تنها می‌تواند چربی‌های بدن را آب كند بلكه همچنین از بدن در برابر مقاومت انسولینی محافظت می‌كند. ‌

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب با زنجیره متوسط است كه می‌توانند چربی‌های بدن را كاهش دهند. به گفته متخصصان؛ چاقی و مقاومت انسولینی دو فاكتور اصلی در بروز بیماری دیابت نوع دوم هستند. مقاومت انسولینی وضعیتی است كه در آن سلول‌ها توانایی خود را در واكنش به انسولین از دست می‌دهند و دچار اختلال می‌شوند.

متخصصان مركز پزشكی انستیتو گاروان در سیدنی - استرالیا - نحوه متابولیسم چربی و مقاومت انسولینی در موش‌های آزمایشگاهی را پس از مصرف روغن نارگیل مورد بررسی قرار دادند. به گزارش شبكه سی بی‌اس پزشكان می‌گویند: اسیدهای چرب با زنجیره متوسط در بدن كاملا متفاوت از چربی‌های معمولی موجود در رژیم غذایی‌ها عمل می‌كنند و به همین خاطر روغن نارگیل قادر است چربی‌های معمولی در بدن را آب كند.
پنج شنبه 4/8/1391 - 16:1
خواص خوراکی ها
 یك متخصص تغذیه گفت :مصرف تن ماهی موجب افزایش حافظه می‌شود.
 
 خبرگزاری فارس: یك متخصص تغذیه گفت: مصرف تن ماهی برای دانش‌آموزان و كسانی كه كارهای فكری انجام می‌دهد مفید است و موجب افزایش حافظه می‌شود.
 
 مرتضی صفوی افزود: تن ماهی به عنوان یك غذایی كه می‌تواند نیاز بدن را به امگا3 تأمین كند محسوب می‌شود.
 
 وی گفت: اگر
تن ماهی در هفته 2 بار مصرف شود. نیاز بدن به امگا3 تأمین می‌شود.به دلیل 
اینكه تن ماهی بیشتر از گوشت‌هایی استفاده می‌شود كه قرمز رنگ است و 
پروتئین بیشتری دارد. مقداری زیادی پروتئین و آهن در تن ماهی وجود دارد.

 این
متخصص تغذیه اضافه كرد: از املاح و مواد معدنی در تن ماهی یافت می‌شود 
می‌توان به منیزم، ویتامین‌ها ب1، ب 6، ب3، اشاره كرد. تن ماهی می‌تواند 
سطح هموسیستئین خون را كاهش دهد كه موجب كاهش بیماری‌های قلبی می‌شود.

 صفوی
گفت: مصرف تن ماهی به حافظه كمك می‌كند برای بیماران قلبی مفید است. از 
لخته شدن خون جلوگیری می‌كند و برای كسانی كه درس می‌خوانند و كارهای فكری 
دارند غذای مفیدی است كه موجب افزایش حافظه آنها می‌شود.

 این
متخصص تغذیه اضافه كرد: ماهی تن البته دارای جیوه است و اگر به مقدار 
زیادی جیوه وارد بدن شود به اعصاب اثر می‌گذارد و موجب اختلالات شنوایی، 
بی‌حسی سیستم عصبی و رشد بافت‌های مغزی می‌شود. بنابراین مصرف بیش از حد 
ماهی تن نیز مضر است و به خصوص: مادران باردار از تن ماهی به مقدار كم 
استفاده كنند.  
پنج شنبه 4/8/1391 - 16:1
خواص خوراکی ها
متخصصان تغذیه می‌گویند: لیموترش منبع سرشار از ویتامین C است. نوشیدن آب یك عدد لیموترش كه درون یك لیوان آب گرم ریخته شده به عنوان اولین چیزی كه هنگام صبح مصرف می‌كنید به پاكسازی دستگاه گوارش شما كمك می‌كند.

این نوشیدنی ساده، اما بسیار مفید همچنین سطح ایمنی بدن را بالا می‌برد و بنابراین امكان ابتلا به عفونت‌ها را كاهش می‌دهد.

طبق مقاله منتشر شده در شبكه خبری تورنتو نیوز، لیموترش به دلیل دارا بودن خواص آنتی‌باكتریال و ضد ویروسی برای مقابله با آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار مفید است از این رو توصیه می‌شود با مصرف یك لیوان آب میوه حاوی لیموترش خود را در برابر این بیماری‌ها مصون كنید.

این میوه سرشار از خاصیت، خون را پاكسازی می‌كند و بنابراین بدن را از مواد سمی تمیز می‌كند. اسانس لیمو احساس تازگی و اعتماد به نفس ایجاد می‌كند. همچنین این میوه حاوی نوعی روغن اصلی است كه میزان تمركز را افزایش می‌دهد.
پنج شنبه 4/8/1391 - 16:0
خواص خوراکی ها
 آب انار شادی بخش و مقوی قلب و معده است
یك متخصص تغذیه گفت:
انار خون ساز است و رنگ صورت را شاداب می‌كند. شادی بخش، مفرح و مقوی قلب و معده است.

مرتضی صفوی گفت: از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد، تر و قابض است. آب انار سرد و تر است. پوست انار نیز سرد و خشك و بسیار قابض است.

وی گفت: پوست ریشه درخت انار از بقیه قسمت‌های این درخت قابض‌تر است. همه قسمت‌های درخت انار دارای تان است كه بسیار قابض است. برای مصارف دارویی از گل، برگ، پوست درخت، پوست ریشه و دانه انار استفاده می‌شود.
 این
متخصص تغذیه افزود: انار شیرین ادرار آور و ملین مزاج است و برای 
بیماری‌های مجاری ادرار مفید است، ترشح صفرا را زیاد می‌كند و اسهال را 
برطرف می‌كند.

صفوی گفت: انار خون ساز است و خون را تصفیه می‌كند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت كلیه است، رنگ صورت را شاداب می‌كند و شادی بخش و مفرح است.

وی افزود: صدا را باز كرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌كند، برای افزایش وزن مصرف انار مفید است و آب انار مقوی قلب و معده است.
 این
متخصص تغذیه اضافه كرد: جوشانده پوست ریشه درخت انار كرم معده و روده را 
از بین می‌برد، جوشانده پوست درخت انار نیز اثر ضد كرم دارد و برای برطرف 
كردن گلو درد و زخم گلو از جوشانده پوست انار یا جوشانده برگ‌های انار 
استفاده شود.

وی گفت: برگ‌های له شده انار اگر روی پوست گذاشته شود، خارش را از بین می‌برد و برای برطرف كردن سوختگی پوست، گل‌های انار را له كرده و با روغن كنجد مخلوط كنید و این پماد را روی قسمت سوختگی بمالند.
 این
متخصص تغذیه افزود: دم كرده گل انار اسهال مزمن را برطرف می‌كند و دم كرده
گل‌های انار به صورت غرغره برای از بین بردن زخم‌های دهان به كار برده 
می‌شود و دم كرده ریشه درخت انار برای برطرف كردن دندان درد مفید است و 
می‌توان برای این كار آن را در دهان مضمضه كرد. 
پنج شنبه 4/8/1391 - 15:59
پوست و مو
 گوجه
فرنگی به علت دارا بودن ویتامینهای K , A ,B ,C  و مواد معدنی مانند کلسیم
، فسفر و آهن در تامین انرژی و تقویت بدن نقش موثری ایفامی کند.
همچنین این سبزی مفید یکی از مهم ترین منابع ویتامین A می ‌باشد. لذا در تقویت بینایی،  تقویت و سلامتی پوست و رشد و نمو استخوان‌ها ضروری است.
  گوجه ‌فرنگی سرشار از ویتامین‌های B1  و B2  می ‌باشد؛ از این جهت در تسکین دردهای عصبی  تجویز می ‌شود.  
 مصرف گوجه ‌فرنگی نیرو و نشاط می ‌بخشد . 
 برای تمیز کردن خون باید از آب گوجه فرنگی و کرفس به
نسبت مساوی و به مقدار 3 فنجان در روز، قبل از غذا و به مدت 3 هفته 
استفاده کرد و این خود تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و شفافیت پوست خواهد 
داشت. 
  گوجه ‌فرنگی بعد از لیموترش بیش از سایرمیوه‌ها ویتامین C داشته و مقدار زیادی فسفر،آهن، سیلیس و کلسیم دارد.گوجه فرنگی گرچه دارای اسید سیتریک است، اما بدن را قلیایی می‌‌کند.  
 این گیاه، درمانی برای پوستهای کک و مکی است و اگر پوست شما کک و مک  دارد، هر روز آن رابا آب گوجه فرنگی  تمیز کنید. کم کم کک و مک ‌ها را از بین خواهد ‌برد.  
 از آنجایی که خوردن آن ضد افسردگی و آرام بخش درد های عصبی است در نتیجه به زیبایی و شفاف ساختن پوست نیز کمک خواهد کرد. 
 گوجه
فرنگی بر روی بعضی از انواع پوستها آلرژی زا بوده و ممکن است استفاده ی 
موضعی از آن ایجاد حساسیت در پوستهای حساس  و خشک کند بنابر این ماسک ویژه 
ای که در اینجا ارائه می شود مخصوص پوستهای چربی است که نسبت به گوجه فرنگی
حساسیت نداشته و استفاده ی موضعی از آن آنها را دچار مشکل نسازد. 
   
 ماسک ویژه گوجه فرنگی مخصوص پوستهای چرب : 
 یك قاشق غذاخوری عرق نعناع + نصف قاشق غذاخوری خمیر ترش خشك + ۲ عدد گوجه فرنگی + یك قاشق غذاخوری آبلیمو ی تازه

ابتدا گوجه فرنگی را با رنده ی ریز رنده كنید تا پوست آن کاملا جداشود، سپس عرق نعناع و خمیر ترش را به آن اضافه كرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید . در پایان آبلیموی تازه را به آنها اضافه كرده و خوب به هم بزنید،  ازاین مخلوط یك لایه نازك روی صورت قرار  دهید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر كنید، سپس ماسك را با پنبه برداشته و پوست را با آب سرد و خنک شستشو دهید.
گوجه فرنگی به علت داشتن ویتامین C و پتاسیم زیاد در تنگ كردن منافذ پوست نیز مؤثر است. این ماسک برای کسانی که منافذ پوستی باز دارند یسیار مناسب است.
پنج شنبه 4/8/1391 - 15:58
خواص خوراکی ها
 پیاز قرمز از سکته پیشگیری می‌کند 
 پیاز قرمز می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کند. 
 دانشمندان
متوجه شدند سبزیجاتی که معمولا در رژیم‌های غذایی کشورهای خاورمیانه و 
هندوستان مصرف می‌شوند می‌توانند کلسترول‌های بد را از بدن حذف کرده و به 
این ترتیب از سکته و حمله قلبی پیشگیری کنند. 
 یکی از این سبزیجات 
پیاز قرمز است. این گیاه هم‌چنین می‌تواند به حفظ کلسترول‌های خوب بدن کمک 
کرده و از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کند. 
 محققان هنک‌کنگی با انجام مطالعاتی روی حیوانات به این نتایج رسیدند. آن‌ها
متوجه شدند مصرف پیاز قرمز بعد از 8 هفته می‌تواند میزان کلسترول‌های بد 
را در بدن به میزان 20 درصد کاهش دهد. اما در همین دوره زمانی، هیچ تغییری 
در میزان کلسترول‌های خوب بدن به وجود نیامد. 
  
 ژن یو چن که 
مسوول انجام این مطالعات در دانشگاه هنک‌کنگ است در این باره گفت: با وجود 
آن‌که تحقیقات زیادی در مورد خواص پیازها انجام شده است، اما هنوز هم در 
مورد اثر این گیاهان روی ژن‌های انسان‌ها و متابولیسم بدن سوالات زیادی 
وجود دارد. 
 این برای اولین بار است که اثر پیاز قرمز روی عملکرد 
بیولوژیک بدن مورد توجه قرار می‌گیرد. اولین فایده پیاز این است که خطر 
ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. البته با وجود آنکه مصرف پیاز 
سفید در بریتانیا محبوبیت بیش‌تری دارد، پیاز قرمز در هندوستان، خاورمیانه و
کشورهای مدیترانه‌ای طرفداران زیادی دارد. 
 به طور کلی در مورد 
فواید پیازها مطالب زیادی بیان شده است. برای مثال محققان معتقدند پیازها 
می‌توانند از ابتلا به سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی پیشگیری کند و هم‌چنین 
از ابتلا به سرماخوردگی و سرفه هم خودداری می‌کنند. 
 در کشورهایی که 
مصرف پیازها معمول است نرخ ابتلا به سرطان پایین‌تر از مناطق دیگر جهان 
است. برای مثال در کشور چین که مردم پیاز و سیر زیادی مصرف می‌کنند خطر 
ابتلا به سرطان نسبت به دیگر کشورهای جهان نزدیک به 40 درصد کمتر است. 
پنج شنبه 4/8/1391 - 15:57
مورد توجه ترین های هفته اخیر
فعالترین ها در ماه گذشته
(0)فعالان 24 ساعت گذشته